
Drámai videót tett közzé Jonathan Rogers, a Path of Exile és a Path of Exile 2 játékigazgatója. Az idejét sem tudom, milyen régóta olvasok ilyen-olyan fejlesztői írásokat különböző videójátékokkal kapcsolatban, de az az igazság, hogy ilyen önvallomás-féleséget én még az életben nem láttam. Ez az a videó, amelyet a Blizzard-Microsoft szeánszokon kötelezően vetíteni kéne, ilyen palik kellenének ugyanis a vezetői székekben mindenhol.
Emberünk egy az egyben bevallja, hogy nincs elég tapasztalatuk több játék egyidejű fejlesztésére és a Path of Exile 2 „lángokban áll”. Amíg pedig nem csiszolnak ki minden nagyobb hibát, addig mindenki azon dolgozik és nem lesz új liga a Path of Exile 1-ben. Szerintem erre mondják azt, hogy „Respect”. Nem maszatolnak, nem köntörfalaznak, egyszerűen odaáll a felelős a kamera elé és bevallja, hogy elk…
A videó elkészítésének az előzménye a pathoefexile.com-on megjelent bolg szerint az, hogy egyre többen kérdezik, mikor jelenik meg a 2024 júliusában elindított Settlers of Kalguur ligát felváltó tartalom a Path of Exile-ban. Hát, most megkapták a választ…
Az alábbiakban a videó feliratából készített magyar leiratot olvashatjátok (aztán lejjebb a videót is meg lehet tekinteni), jó ötletnek tartottam ezt lejegyezni és eltenni emlékbe, mert majd össze lehet hasonlítani a többiek problémakezelési mechanizmusaival.
Amikor bejelentettük a Path of Exile 2-t, megígértük, hogy továbbra is készítünk Path of Exile 1 bővítményeket, és ezt az ígéretet be is fogjuk tartani! De az biztos, hogy sokkal nehezebb teljesíteni, mint amire számítottunk.
Az igazi bajok a tavaly júliusi Settlers of Kalguur után kezdődtek. A 3.26-os kiadás ideális időpontja október vége lett volna, a Path of Exile 2 Early Access eredetileg tervezett megjelenése előtt, de egyszerűen nem gondoltuk azt, hogy meg tudjuk csinálni. Túl közel volt az időpont ahhoz a hatalmas cirkuszhoz, amit a Path of Exile 2 megjelenése körüli szervezés jelentett.
Mivel azt sem akartuk, hogy rögtön a Path of Exile 2 után indítsuk el, ez kizárta a decembert is. Így aztán arra gondoltunk, hogy oké, a karácsony miatt a januári megjelenés sem lesz túl jó, ezért valójában februárban kell majd csinálnunk. Ez nem volt túl jó, mert hét hónapot jelentett volna ligák nélkül, de tényleg nem gondoltuk, hogy ennél korábban megtehetjük. Nem jelentettük be pontosan, de az biztos, hogy elég sok embernek elmondtuk idővel, tehát a közösség általánosságban tisztában volt azzal, hogy ez a tervünk.
A probléma az volt, hogy saját magunkat csaptuk be. A Path of Exile 2 végjátékán nagyon sokat kellett dolgozni és a fejlesztőket erről levenni akkoriban egyszerűen lehetetlen volt. A játék három hetet késett, ami még súlyosabbá tette a helyzetet és miután megjelent, természetesen azonnal foglalkoznunk kellett az összes problémával. Hogyan is gondolhattunk volna arra, hogy készítsünk egy Path of Exile 1-es bővítményt? A legsürgetőbb prioritás az volt, hogy a Path of Exile 2-t olyan állapotba hozzuk, hogy ne legyenek komolyabb problémái, így nehéz még csak gondolni is arra, hogy mire van szüksége a Path of Exile 1-nek. El kellett jutnunk a stabilitás és az egyensúly eléréséig, és ki kellett javítanunk a legsúlyosabb hiányosságokat, amik a Path of Exile 2-nek vannak, mielőtt levehetnénk róla a szemünket.
Még mindig több százezer embernek vannak rossz tapasztalatai a Path of Exile 2-vel kapcsolatban. Vannak összeomlások és súlyos egyensúlyi problémák a végjátékban. Hogyan indokolhatnám, hogy a legtapasztaltabb fejlesztőink közül néhányat kivegyünk a Path of Exile 2-ből, amikor az lángokban áll?
Mit is jelent mindez? Nos, azt jelenti, hogy nem igazán tudunk dolgozni a Path of Exile 3.26-on, amíg a Path of Exile 2 Patch 0.2.0 nem élesedik. És ha őszinték akarunk lenni, akkor valószínűleg azt is támogatnunk kell még pár hétig.
Addig is, egy csomó előkészítő munkát fogunk elvégezni a 3.26-on, azokkal az emberekkel, akikre nincs szükség a Path of Exile 2 problémáinak kijavításához, és amint a 0.2.0 rendeződik, ígérem, annyi erőforrást fogunk fordítani a cégünkből, amennyi szükséges, hogy a 3.26 minél hamarabb elkészüljön. Van egy szilárd tervünk arra, hogy mit akarunk csinálni a 3.26-tal. Nyilvánvalóan még nem beszélhetek róla, de remélem, hogy szeretni fogjátok. Sajnos, most még nem tudok dátumot ígérni és nagyon sajnálom, hogy így alakult. Őszintén szólva, előre kellett volna látnom, hogy a Path of Exile 1 csapatának felhasználása ehhez az eredményhez fog vezetni, de minden egyes fázisban csak arra gondoltam, hogy még van időnk, még van időnk. Aztán már nem volt időnk.
Sokat kell tanulnunk arról, hogyan kell egyszerre két játékot futtatni, ki kell találnunk, hogyan strukturáljuk a stúdiónkat, hogy ezt lehetővé tegyük.
Nagyon szeretném megköszönni nektek a támogatást, amit az évek során adtatok. Ennél jobbat érdemeltek, és a 3.26-ot olyan gyorsan fogjuk kiadni, ahogy csak tudjuk.
Bár sokan nem ezt a hírt vártátok, a stúdiónk struktúráját tovább fejlesztjük, hogy biztosítsuk, hogy képesek legyünk teljesíteni ígéretünket, miszerint mind a Path of Exile 1-hez, mind a Path of Exile 2-höz frissítéseket adunk ki.
Köszönjük az évek során nyújtott támogatásotokat. Amint készen állunk, további frissítésekkel fogunk szolgálni nektek.
„Egy birodalmat úgy kell felépíteni, hogy minden vihart átvészeljen.” – Izaro Phrecius császár