
A videójátékok verziószámának megállapítása elég ingatag terep: nem mindegy, mikor és nem mindegy, hogy mekkorát ugrik a számozás. Nyilván a fejlesztés során rengeteg verzió, build keletkezik, de ezek jórészével a nagyérdemű nem találkozik, a játékosok csak egy végleges, letisztázott, jó esetben letesztelt verziót kapnak és ehhez egy számot. Ez a verziószám négy részből áll és ahány forrás, annyiképpen próbálják leírni, hogy melyik szám mit is jelöl pontosan. Annyiban talán közös nevezőre hozható a sokféle verziószám-ugrás magyarázat, hogy minél előrébb lévő szám ugrik, annál jelentősebb a frissítés.
Márpedig most a Diablo IV verziószámában elég nagy ugrás történt: az 1.2.3a-ról egészen az 1.3-ig. Ilyen ugrás elvileg a nagyobb frissítések, nagyobb hibajavítások során szokott történni (emlékeztetőül: a Season 2 előtti ilyen léptékű 1.1.4 -> 1.2.0 verzióugrás egy szerény, 50 oldalas Patch Notes-t produkált). Úgyhogy a harcipók-seasontéma kielemzése után sokkal optimistábban láttam a világot, amikor megláttam, hogy ismét egy „Minor Build Number” ugrás történik, mert ha nem is egy kisregényben, de egy jó hosszú Patch Notes-ban okkal reménykedhetett az ember.
Egészen addig, amíg el nem olvastam az 1.3 csomag leírását. Ezen a ponton jeleznem kell, hogy ez egy véleménycikk és nem egy fordítás. A Patch Notes tükörfordítását a Hungarian Heroes oldalán láthatod, én itt csak szemezgetek belőle pár dolgot és megírom róla a magamét.
Kapcsolódó: Diablo IV: Harcipók vagy rakás szerencsétlenség?
Őszinte leszek: én ezt a Patch Notes-t keveslem. Nem kilóra nehéz, mert 17 oldalas ez is (bár az 50-hez képest nyilván sokkal kisebb), de tartalmilag olyan kevés alapvető változás van benne, hogy a címben használt „maszatolás” kifejezéssel még jófej is voltam.
Marad a kukacvadászat
Nagyon vártam volna, hogy a Duriel-farmra egyszerűsödő játékmenet helyett valami alternatívát kapjunk, de ezen a téren nem változtatnak semmit: a materialokkal ugyanúgy lehet kereskedni, mint eddig és a lootjához sem nyúltak hozzá, így nyilván továbbra is mindenki a zöld kukacot fogja gyilkolni 3 hónapig, mert ez éri meg a legjobban.
Az mindenképpen helyénvaló, hogy a nem tervezett, extrém sebzést leadó buildeket kijavítják, de a másik oldalon a szörnyek esetében is voltak egyhites sebzést generáló helyzetek (pl a Ballista magas NM Dungeonban, hogy csak egyet említsek), erről valahogy megfeledkeztek a fejlesztők.
Játékmenet
Más bajom talán nekem nem is volt a második évadban: az egyetlen boss nonstop farmolása és a karakterem teljesen random halálai azért lehoztak az életről. Élveztem a seasont, de úgy voltam vele, hogy szépen kivárom, amíg ezeket finomhangolják és S3-ban majd bele lehet végre marhulni. Hát nem… helyette maszatolás van: a szinte folyamatos Helltide és a plusz ládafül jó dolgok, de én pl megvoltam eddig is nélkülük, a W-A-S-D irányítás meg egy Diabloban a szentségtörés kategória szerintem.
Hogy mégse legyen keserű a szám íze a játékmenettel kapcsolatban, arról a magas Item Power értékű tárgyak megszerezhetőségének könnyítése gondoskodik: bár továbbra is Duriel lesz a fő farmhelye mindenkinek, de a többi Boss lootját buffolták, így oda is be-be lehet majd nézni. Szintén felbuffolták a Nightmare Dungeonok szörnyeinek lootját is: 90 fölött garantáltan 925-ös Itemeket fognak dobni (milyen jó lenne pl egy olyan változtatás, hogy Duriel csak unique Itemeket dobjon és akkor rögtön menne a nép a Dungeonokba is farmolni a kukacvadászat mellett).
Egyensúly
A Patch Notes legnagyobb részét a karakterek balanszolása foglalja el: vannak buffok és nerfek egyaránt. Hosszasan felsorolják a változtatásokat, amelyek természetesen teljességgel átláthatatlanok és a tartalomkészítőkön kívül élő ember nem tudja megmondani, hogy milyen buildek jönnek ki ebből jól. Szerencsére pár általános dologra már rögtön az elején felhívják a fejlesztők a figyelmünket: A Rend (Barbarian), a Lightning Storm (Druid) és a Meteor (Sorcerer) skillek új unique Itemeket kaptak, a Necromancer gólemje erősebb lesz és említésre méltók lesznek végre a Rogue távolsági buildjei.
Pár képet közzé tettek a pár napja sugárzott Developer Stream-ben, azok szerintem sokkal beszédesebbek, mint a Patch Notes, de majd a tartalomkészítők úgyis előállnak a sajád buildjeikkel.
A cikk a Diablo IV 1.3.0 verziószámú javítócsomagja alapján készült. A Patch Notes ide kattintva olvasható eredeti nyelven.