Skip to content
2025.06.20.
  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

INVENTORY

Maradj egy kicsit és figyelj!

Connect with Us

  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

About Us

AF themes

We mainly focus on quality code and elegant design with incredible support. Our WordPress themes and plugins empower you to create an elegant, professional and easy to maintain website in no time at all.

Connect with Us

  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

Címkék

bejelentés Belial's Return bemutató Beta Blizzard build Diablo Diablo II Diablo II: Resurrected Diablo III Diablo III Seasons Diablo Immortal Diablo IV Early Access fontos gameplay KiberMa képgaléria Ladder Last Epoch launch Let's Level UP megjelenés Patch Patch Notes Path of Exile Path of Exile 2 Press Kit PTR Season Season 2 Season 3 Season 5 Season 8 Shop Spiritborn Steam stream top Trailer Tutorial Undecember Vessel of Hatred vezető Wudijo

Kategóriák

  • Bemutató
  • Blog
  • Build
  • Gameplay
  • Gyereksarok
  • Háttér
  • Hírek
  • Interjúk
  • Képgalériák
  • Leak
  • Let's Level Up
  • Lore
  • Movie
  • Patch és Hotfix
  • Poén
  • Shorts
  • Stream
  • Trailer
  • Tutorial
  • Unboxing
  • Webshop
  • Youtube
  • iNFO
    • Hírek
    • Leak
    • Interjúk
  • Kódex
    • Háttér
    • Lore
    • Tutorial
    • Build
    • Patch és Hotfix
    • Patch Notes
      • Diablo III (HUN)
      • Diablo IV (ENG)
      • Diablo Immortal (ENG)
      • Grim Dawn (ENG)
      • Last Epoch (ENG)
      • Path of Exile (ENG)
      • Titan Quest (ENG)
      • Torchlight III (ENG)
      • Undecember (ENG)
      • Wolcen (ENG)
  • Bemutató
  • Videó
    • Gameplay
    • Stream
    • Trailer
    • Movie
    • Shorts
    • Poén
    • Unboxing
  • Képgalériák
  • Játékok
    • #-A-B
      • Assassin’s Creed: Valhalla
      • Blizzard Arcade Collection
      • Borderlands 3
    • C-D-E
      • Call of Duty Vanguard
      • Crash Bandicoot 4
      • Cyberpunk 2077
      • Cuphead
      • D3 Reflection
      • D4 Reflection
      • Demon’s Souls
      • Diablo I
      • Diablo II
      • Diablo II: Resurrected
      • Diablo III
      • Diablo IV
      • Diablo Immortal
      • Doom Eternal
    • F-G-H
      • Fall Guys
      • Ghost of Tsushima
      • God of War Ragnarök
      • Grim Dawn
      • GTA V
      • Hades
    • I-J-K
    • L-M-N
      • Last Epoch
      • Lost Ark
      • Mafia
      • Mario + Rabbids: Sparks of Hope
      • Mass Effect
      • Nier: Automata
    • O-P-Q
      • Path of Exile
      • Path of Exile 2
    • R-S-T
      • Return to Monkey Island
      • Resident Evil Village
      • Rocket League
      • Rush Royale
      • Star Wars Battlefront II
      • Star Wars Jedi: Fallen Order
      • Stumble Guys
      • The Division
      • The Incredible Adventures of Van Helsing
      • The Last of Us Part II
      • The Outer Worlds
      • The Slormancer
      • Tiny Tina’s Wonderlands
      • Titan Quest
      • Titan Quest II
      • Torchlight III
    • U-V-W
      • Undecember
      • V Rising
      • Warcraft III: Reforged
      • Warhammer: Chaosbane
      • Watch Dogs: Legion
      • Wolcen: Lords of Mayhem
    • X-Y-Z
  • Dosszié
    • Diablo IV Seasonok
    • Diablo IV Cosmetics
    • Diablo III Seasonok
    • D2R Ladder Seasonok
    • A D2R bejelentése
    • Last Epoch Tutorial
    • Path of Exile Cosmetics
    • Path of Exile Ligák
    • Path of Exile 2 Build Showcase
  • Gyereksarok
  • Blog
  • Webshop
  • Belépés
Youtube
  • Home
  • 2024
  • december
  • 2
  • Diablo IV 2.1 PTR Patch Notes – A játék történetének legnagyobb javítása
  • Patch és Hotfix

Diablo IV 2.1 PTR Patch Notes – A játék történetének legnagyobb javítása

Voltak már a Diablo IV rövid történetében 40 oldalnál is nagyobb javítási jegyzékek. Nos, a mostani ezeken is túltesz – közel 50 oldalas és a nagy része balanszolás.
cszcsaba 2024.12.02.
Megosztás:

Loading

Még nem csillapodtak le teljesen a Diablo IV midseason Patch körüli indulatok, amelyeket leginkább a Spiritborn karakterosztály hibáinak ki nem javítása okozott. A mindent is legyaluló dzsungelharcos változatlan maradt ugyan, de apró szépségtapasz, hogy a többiek kaptak egy kevéske buffot, na és persze ígéretet, hogy a játék hetedik évadában majd szépen lehozzák közéjük a Spiritbornt.

A legutóbbi Campfire Chat alkalmával a Season 7 PTR tartalmainak bemutatása után nagyon elnagyolva mutattak pár ötletet a balanszolással kapcsolatban, vagyis sejthető volt, hogy az ígéretet komolyan veszik.

Hogy mennyire komolyan vették, azt csak pár napja tudhattuk meg és hát… eléggé. A PTR 2.1 blog után pár nappal később publikált teljes 2.1 PTR Patch Notesban sikerült ugyanis összehozniuk a Diablo IV eddigi történetének legnagyobb balanszolási listáját. Maga a Patch Notes jó 50 oldal (!) és ennek a 80 százaléka az egyensúlyi változtatásokról szól. Olyan hosszú, hogy elfárad az ember keze, ha végiggörgeti.

Inventory.hu a Facebookon!

Kattints a linkre és kövesd az INVENTORY.hu - Gamer Blog folyamatosan frissülő Facebook oldalt! Az inventory.hu cikkeit kivétel nélkül megtalálod és még amit csak a Facebookon osztani lehet! Óvatosan a kommentekkel jeligével!

Diablo Facebook csoport

Csatlakozz a legnagyobb magyar Diablós Facebook csoporthoz és csevegj a társakkal! De vigyázz! A csoportot moderáljuk és a Meta algoritmusai is aktívak benne, így a toxicmentes környezet garantált. Kattints ide a belépéshez!

ARPG Facebook csoport

Csatlakozz ARPG Facebook csoportunkhoz, ahol a műfaj összes játékának rajongói gyűlnek. Az Inventory "Játékok" menüjének teljes kínálata előjön a moderált csoportban... és még sok minden más. Lépj be ide kattintva!

Inventory.hu az X-en!

Az Inventoryt már az X-en is követheted. Kattints ide és "follow"!

Inventory Youtube

Az Inventory.hu (szerkesztőjének) YT csatornája. Kattints ide a Feliratkozáshoz!

Inventory TikTok

Az Inventory.hu (szerkesztőjének) TikTok csatornája. Kattints ide a követéshez!

Most jönne az a rész, hogy „a továbbiakban ennek a Patch Notesnak a magyar változatát olvashatjátok”… na azért ekkora madár én sem vagyok. Egyrészt úgy felbaszta magát a Spiritborn-ügyön a nép, hogy sokan tartanak egy kis pihenőt, ráadásul Season második felére erősen offol már mindenki, így lecsökkent a Diablo-témák iránti érdeklődés. Márpedig 200-300 kattintásért nem fogok napokig melózni egy nem végleges anyag miatt. Másrészt ez egy PTR Patch Notes, vagyis változni fog, nem is szoktam ezekkel foglalkozni, csak a Live szerverekre kerülő módosított változattal. Harmadrészt: a balanszos részt nagyon jól lehet ám érteni angolul is…

Teljesen ignorálni viszont már csak a mérete miatt sem lehet, ráadásul december 3-án indul a PTR teszt, úgyhogy muszáj megmutatni a világnak, hogy ezek kérem dolgoznak, mint a güzü, csak néha nem tudják, hogy mit csinálnak.

Mondom mi lesz! Az ismét agyba-főbe kevert Patch Notest szétszedem atomjaira, újra összerakom és az így előállt három fejezetből (Game Updates, Bug Fixes, Balance) az elsőt kettőt lefordítom, az utolsót pedig megkapjátok 1:1-ben – eredeti nyelven.

Nézzük hát: íme a PTR 2.1 Patch Notes december 3-án tesztelhető változata – 20%-ban magyarul!

 

Játék frissítések

 

Rúnák

Ritual rúnák

ÚJ: Nagu

  • Legendary (Tyrannical)
  • 100 felajánlást generál
  • Legalább 1 idézést 6 másodpercig fenntartva idézésenként 100 felajánlást kapsz, maximum 600-ig.

ÚJ: Igni

  • Legendary (Bomber)
  • 25 felajánlás generálása.
  • 0,3 másodpercenként tárolja a felajánlást. A tárolt felajánlás megszerzéséhez használj egy nem alapképességet. (Legfeljebb 500 felajánlás).

Noc

  • Mostantól a felajánlás felét nyerheti, Slow vagy Chill effekt okozásakor.

Cir

  • A felajánlás 50-ről 300-ra nőtt.
  • Előző: Ugyanazt a nem-channeling képességet 3-szor lehet használni.
  • Most: 5 Skillt tudsz használni, majd 3 másodpercre kimerülsz.
  • A rejtett név „Grinding”-ről „Lethargic”-ra változott.
  • Fejlesztői megjegyzés: A kimerült ebben az esetben a hatás újratöltési idejére utal.

Moni

  • A rejtett név „Harmonic” helyett „Alacrity” lett.
  • Megváltozott: 2 Mobility vagy Macabre Skill castolása
  • A felajánlás 35-ről 100-ra nőtt.

Invocation rúnák

ÚJ: Chac

  • Rare (Cloudburst)
  • 220% fegyversebzés.
  • 20 felajánlásba kerül.
  • Druida villámok megidézése, amelyek egy közeli ellenséget érnek.
  • Túlcsordulás: Több spawnol

Ceh

  • A megidézett szellemfarkas mostantól részesül a Summon és Companion bónuszokból.

Qua

  • A mozgássebesség 7%-ról (35%-ig) 10%-ra (50%-ig) nőtt.
  • Rare helyett Magic lett.

Zec

  • Az adott cooldown reduction 2-ről 1-re csökkent.
  • A költség 200-ról 100-ra csökkent.
  • Az újratöltési idő 2 másodpercről 1 másodpercre csökkent.

Vex

  • 150 felajánlás
  • +1 a képességekre 10 másodpercig.
  • Túlcsordulás: Több képzettségi rang, akár 3-ig.
  • Az újratöltési időt 1 másodpercről 5 másodpercre emelkedett, hogy elkerülje az overflow bónuszok felülírását.

Xan

  • A felajánlási költség 800-ról 700-ra csökkent.
  • Túlcsordulás: A castolás 10 felajánlásonként 1%-kal növeli a sebzést.

Jah

  • A felajánlási költség 400-ról 250-re csökkent.
  • Túlcsordulás: Tárolja a felesleges felajánlásokat.

Yom

  • Túlcsordulás: Növeli a kábítás időtartamát.

Teb

  • A rejtett sebzés bónuszát 300%-ról 100%-ra csökkentették.
  • Túlcsordulás: A sebzés növelése 1%-kal felajánlásonként.

Xal

  • A felajánlási költség 200-ról 300-ra nőtt.
  • Előző: Túlcsordulás: Növeli az időtartamot.
  • Most: Túlcsordulás: Több maximális élet nyerése.
  • A lehűlési időt 1 másodpercről 3 másodpercre emeltük, hogy elkerüljük a túlcsordulási bónuszok felülírását.

Tzic

  • A felajánlási költség 250-ről 200-ra csökkent.
  • Túlcsordulás: Növeli a sebzést 1%-kal felajánlásonként.

Kry

  • Túlcsordulás: Megnövelt méret.

Tec

  • A felajánlási költség 100-ról 50 felajánlásra csökkent.
  • A sebzés 700%-ról 1400%-ra nőtt.
  • A túlcsordulás 100%-kal megnövelt sugárról 100%-kal megnövelt méretre frissült.

Tun

  • A felajánlási költség 100-ról 25 felajánlásra csökkent.
  • Mostantól egy kábító gránátot dob le.

Tal

  • A felajánlási költség 100-ról 30 felajánlásra csökkent.
  • Mostantól egy pestisraj (Pestilent Swarm) keletkezik.

Wat

  • Túlcsordulás: Növeli az időtartamot.

Xol

  • Frissítettük a játékosok képességeit castoló rúnák eszköztárait, hogy egyértelműbbek legyenek a Xol rúna hatásával kapcsolatban.

Egyéb

Frissítésre került a rúnák esélye arra, hogy a Tormented Bossok legyőzéséből legendás vagy ritka rúnák legyenek.

 

Zsoldosok

Bartering

Crafting Material Cache

  • A jutalmak mostantól a Torment szintekkel együtt skálázódnak.
  • A csomag mostantól Iront-t és Rawhide-ot is dobhat.

Boss Material Cache

  • Az arany mostantól a Torment szintekkel skálázódik.

Masterworking Cache

  • Az Obducite és az Obol mostantól a Torment szintekkel skálázódik.

Augment Cache

  • A drágakövek mostantól a Torment szintekkel skálázódnak.
  • A rúnák mostantól garantáltan leesnek a Torment nehézségeknél, és a mennyiségük a Torment szintekkel skálázódik.

Rapport

Masterworking Cache

  • Az obducite drop 30-ról 100-ra nőtt.

Local Mercenary Events

  • A jutalmakat kiigazítottuk, hogy jobban igazodjanak más eseményekhez.
  • Megnövelték a Pale Marks mennyiségét.

 

Nightmare Dungeon

Egy új affix került a tartalomhoz: az Elemental Totems. Harc közben a három totem közül az egyik spawnolhat.

Cold Totem

  • Az érintett szörnyek lelassítják a játékosokat és találat esetén sebezhetővé (Vulnerable) válnak.

Demonic Totem

  • Az érintett szörnyek gyorsabban mozognak és támadnak.

Spirit Totem

  • Az érintett szörnyek egyszer felélednek, ha megölik őket. Az újjáéledt szörnyek nem adnak zsákmányt vagy tapasztalatot, ha legyőzik őket.
  • A szörnyek csak a területen belül kapják meg a buffot, és a totemek elpusztíthatók támadással, de idővel egyébként is veszítenek az életerejükből, és 20 másodperc után maguktól elpusztulnak.

Szezonális Nightmare Dungeonok

Alapjáték:

  • Black Asylum
  • Caldera Gate
  • Dead Man’s Dredge
  • Derelict Lodge
  • Forbidden City
  • Forsaken Quarry
  • Hallowed Ossuary
  • Hoarfrost Demise
  • Kor Dragan Barracks
  • Light’s Watch
  • Maulwood
  • Mercy’s Reach
  • Nostrava Deepwood
  • Zenith
  • Akkhan’s Grasp
  • Ancient Reservoir
  • Bastion Of Faith
  • Belfry Zakara
  • Blind Burrows
  • Faceless Shrine
  • Haunted Refuge
  • Heathen’s Keep
  • Iron Hold
  • Leviathan’s Maw
  • Lost Keep
  • Maugan’s Works
  • Oblivion
  • Witchwater
  • Abandoned Mineworks
  • Collapsed Vault
  • Conclave
  • Corrupted Grotto
  • Deserted Underpass
  • Forgotten Ruins
  • Hakan’s Refuge
  • Halls of the Damned
  • Heretic’s Asylum
  • Inferno
  • Putrid Aquifer
  • Shivta Ruins
  • Sirocco Caverns
  • Sunken Library
  • Tomb of the Saints
  • Uldur’s Cave
  • Vile Hive
  • Calibel’s Mine
  • Domhainne Tunnels
  • Garan Hold
  • Hive
  • Howling Warren
  • Luban’s Rest
  • Maddux Watch
  • Mariner’s Refuge
  • Oldstones
  • Sarat’s Lair
  • Sunken Ruins
  • Whispering Pines
  • Ancient’s Lament
  • Betrayer’s Row
  • Bloodsoaked Crag
  • Buried Halls
  • Carrion Fields
  • Champion’s Demise
  • Charnel House
  • Grinning Labyrinth
  • Komdor Temple
  • Mournfield
  • Path of the Blind
  • Sealed Archives
  • Seaside Descent

Vessel of Hatred:

  • Beast Graveyard
  • Farai Cliffs
  • Feeding Grounds
  • Forge of Malice
  • Forgotten Remains
  • Hallowed Stones
  • Hierophant Pyre
  • Iron Cenotaph
  • Murmuring Spiral
  • Putrescent Larder
  • Razak’s Descent
  • Remnants of Rage
  • Ruined Wild
  • Seething Underpass
  • Sleepless Hollow
  • Ularian Sepulcher

 

Loot frissítések

  • Megnövelték az általános esélyét annak, hogy egy Ancestral tárgy kiessen.
  • Csökkent az általános esélye annak, hogy az elit szörnyekből elixír essen ki.
  • Az Ancestral tárgyak legendary Affix rolljának minimuma mostantól megegyezik a nem ancestral tárgyak affixének maximális rolljával.
  • Az Infernal Compass iránytűk megszerzési aránya kiigazításra került. A Greater Helltide Chest ládákból való megszerzés esélye megnőtt.
  • Csökkent az esélye annak, hogy a következő forrásokból essen ki egy pokoli iránytű:
      • Suttogások (Whispers)
      • Nightmare Dungeonok
      • Kisebb Helltide ládák (Lesser helltide Chest)
      • The Pit
  • Egy új Whisper Cache csomag került hozzáadásra, a Gyűjtőkulcsok (Collection Keys). Ez 3 Pokoli iránytűt és 3 Nightmare Dungeon Sigilt fog tartalmazni.
  • Csökkent a drágakőszilánkok (Gem Fragment) általános kiesési esélye.
  • Csökkent az Egyedi (Unique) tárgyak passzív rolljának szórása. Ez a szórás tovább csökken minden egyes jelenlévő Greater Affix esetén.

Fejlesztői megjegyzés: Nem jó érzés olyan tárgyat kapni, amely több Nagyobb Affixszel és egy rossz passzív rollal rendelkezik. Ez a változtatás lehetővé teszi, hogy egy 4 GA-s tárgy mindig jó rollt kapjon a Unique passzív tulajdonságát illetően.

  • A Greater Crafting Whisper Cache kiigazításra került.
      • Ez mostantól egy normál cache, így gyakrabban fog megjelenni.
      • Most már 4-szer annyi craft materialt tartalmaz, mint amennyit más Cache csomagok dobnának.
      • Már nem tartalmaz non-crafting tárgyakat.

 

Infernal Hordes

  • A Pokoli Iránytűk (Infernal Compass) frissítésre kerültek.
  • Az iránytűk most már egymásra rakhatóak, a tier szint alapján. A halmaz maximális száma 99 stack lehet.
  • Az előző évadokból származó régi iránytűk mostantól „Törött iránytűk” lesznek. Ezeket az iránytűket el lehet fogyasztani, hogy véletlenszerű iránytűket generáljanak.

 

Felhasználói felület és felhasználói élmény

  • A Wardrobe és az Stablemaster testreszabási képernyői frissítésre kerültek az általános olvashatóság javítása érdekében.
  • Az alacsonyabb Item Power szintű gyűrűk vagy kétkezes fegyverek összehasonlítása mostantól mindig egy alapértelmezett helyet hasonlít össze, ahelyett, hogy a legalacsonyabb szintű fegyvert választaná ki.
  • A crafting materialok felvételekor mostantól minden közeli materialt is felvesz a karakter.
  • Az Andariel, Duriel és Lilith legyőzéséért járó Hardcore-kihívások leírása most már egyértelművé teszi, hogy ez a kampány főnökeire vonatkozik.
  • A Yen’s Blessing tooltipje frissült, hogy egyértelművé tegye, hogy a tárgy által kiváltott ingyenes varázslatok nem számítanak úgy, mintha a játékos varázsolta volna a képességet, ami arra utalt, hogy más hatásoknak is ki kell válniuk ezekben az esetekben.

 

Füstölő (Incense) frissítések

Storm of the Wilds

  • A maximális ellenállás 2%-ról 4%-ra nőtt.

Desert Escape

  • A maximális ellenállás 2%-ról 4%-ra nőtt.

Song of the Mountain

  • Az Armor 200-ról 300-ra nőtt.

Sage’s Whisper

  • A Core Stat növelés 25-ről 100-ra nőtt.

Queen’s Supreme

  • A Core Stat növelés 25-ről 100-ra nőtt.

Blessed Guide

  • A Core Stat növelés 25-ről 100-ra nőtt.

Ancient Times

  • A Core Stat növelés 25-ről 100-ra nőtt.

Spiral Morning

  • Minden Stats növelése 15-ről 60-ra nőtt.

Soothing Spices

  • A maximális ellenállás növelése 1%-ról 2%-ra nőtt.

Scents of the Desert Afternoon

  • A Thorns növelés 250-ről 400-ra nőtt.

Reddamine Buzz

  • A maximális élettartam növelése 500-ról 750-re nőtt.

 

Egyéb

  • A Mountok mostantól bárhol testre szabhatók.
  • Mostantól nincsenek többé aranyért megvásárolható mountok, minden mountot vagy különböző tevékenységek jutalmaként, vagy a Shopban való vásárlással lehet megszerezni.
  • Új opció a Training Yardban: ki-be kapcsolhatók lettek a különböző sebzés-változatok.
  • A Scroll of Amnesia nem esik többé. A korábbi évadokban létrehozott karakterek megmaradt tekercseitől könnyedén megszabadulhatsz.
  • A Gemek mostantól véletlenszerű Legendary és Unique ékszerré alakíthatók át.
  • Az osztálymechanika feloldásához szükséges küldetést mostantól csak egyszer kell teljesíteni az egész accounton.
  • A szörnyek sűrűsége megnőtt a következő erődökben:
      • Nostrava
      • Malnok
      • Vyeresz
      • Altar of Ruin
      • Moordaine Lodge
      • Hope’s Light
  • Az Infernal Hordes aranyláda mostantól több aranyat dob.
  • Egy osztály-küldetés teljesítése mostantól az osztályra szabott legendás zsákmánnyal jutalmaz.

 

Hibajavítások

 

Játékmenet

Általános

  • Kijavítottunk egy problémát, amikor egyes Whisper cache csomagok jutalmai a megnyitásukhoz, nem pedig a kiérdemlő karakterhez igazodtak.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a távolsági tömegkontroll effektek a mezőn kívülről törölhették a Supressor mezőt.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Wildbolt Aspect bizonyos forgatókönyvek esetén nem húzott be annyi ellenséget, mint amennyit kellett volna.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a másodpercenkénti élet-affixek a tervezettnél sokkal alacsonyabb értékeket mutattak.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor Unique és Mythic Unique tárgyak a tervezettnél gyakrabban voltak elérhetők a Purveyor of Curiosities vendortól.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor bizonyos árnyékszörny (shadow monster) támadások a Pit Bossokkal való találkozásokban nem egyeztek meg a támadás hitboxával.

Barbarian

  • Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt a Barbarian’s Mighty Throw snapshot bónuszokat tudott készíteni a kezdeti példánytól a többi robbanásig.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Földrengések nem fogyasztották el megfelelően a Hammer of the Ancients által spawnolt Seismic Line-t, amikor a Mantle of the Mountain’s Fury-t használtuk.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Power Kick leírása nem említette, hogy a fejlesztés a Kick-et Core Skillé tette.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Tactical Iron Skin a tervezettnél több ideig gyógyított.

Druid

  • Kijavítottunk egy hibát, amely megakadályozta, hogy a One With Nature sebzésbónusz a Vine Creeper druida companion aktív hatására vonatkozzon.
  • Kijavítottunk egy hibát, ami miatt a Nature Magic Wall tempering affix nem növelte meg az Earthen Bulwark időtartamát.
  • Kijavítottunk egy problémát, amely miatt a Stone of Vehemen nem volt elcserélhető.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Shred a Primal Shred megtanulása nélkül is képes volt Dash-ra.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Shrednek vizuális problémái voltak, amikor nagy mennyiségű támadási sebességgel castolták.

Necromancer

  • Kijavítottunk egy problémát, amikor az Affliction kulcspasszív nem mindig osztott 2 árnyéksebzést mind a Decrepify, mind a Iron maiden esetében, amikor az Aspect of the Cursed Aura fel volt szerelve.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Needleflare Aspect helytelenül a Necromancer körül váltotta ki a sebzés impulzusát, nem pedig a Minion körül, amikor a Minion váltotta ki.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Shademist Aspect kiválthatta a Ring of Mendeln-t.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor az Abyssal Glyph 21% bónusz sebzést adott 10% helyett.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Blood Artisan’s Cuirass ingyenes varázslata a jelenlegi és a maximális életet is csökkentette.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Soulrift a Blood Boiled Aspect használatakor overpower lehetett.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Tidal Aspect és a Blood Wave által spawnolt Blood Orbok átfedhették egymást, és úgy tűnhetett, mintha a gömbök nem spawnoltak volna külön-külön.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor az Aspect of the Cursed Aura nem alkalmazta az Iron Maident.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor az Aspect of the Cursed Aura nem kapta meg az 50%-os bónuszt az amulettekből.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor a mozgás nehézkessé vált, ha a Corpse Tendrils az egér bal gombjához volt rendelve.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Ghastly Bone Prison nem adott további esszenciát, amikor Bossokon használták.

Rogue

  • Több olyan esetet is kijavítottunk, amikor a dupla sebzés esélyére, a bónusz lövedékek létrehozásának esélyére és a kétszeres találat esélyére vonatkozó temperáló affixek nem működtek megfelelően, amikor Shadow Clone-t használtunk.
  • Fejlesztői megjegyzés: A következő hatások és affixek még mindig nem működnek megfelelően az Árnyékklón használatával összefüggésben:
      • Additív sebzés kombópontonként
      • Effektméret növelése
      • Effekt időtartamának növelése
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Pitfighter’s Gull accounthoz kötött volt a felvételnél.
  • Kijavítottunk egy hibát, amikor a bónusz maximális életet biztosító affix a Dark Shroud aktiválása közben nem vette figyelembe a kiegészítő maximális élet minden forrását.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a No Witnesses Paragon csomópont aktiválódott az ingyenesen elnyert Ultimate képességeken.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Trap Mastery képességből származó kritikus csapás esély bónuszok a Vulnerable és a Crowd Controll alatt álló ellenségekre egyszerre érvényesülhettek.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Shadow Step helytelenül további sebzést okozott a szomszédos ellenségeknek, amikor megölt egy célpontot.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Second Wind passzív nem aktiválódott, ha végtelen erőforrással rendelkeztél, például az Inner Sightból.
  • Kijavítottunk egy hibát, amikor a Stun Grenade címke nem volt megfelelően megjelölve a Dance of Knives skillen, mint csak keresésre alkalmas címke.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Enhanced Poion Imbuement helytelenül növelte a mérgezés időtartamát.
  • Javítottunk egy olyan problémát, amely miatt a Dance of Knives végtelenül castolt a Yen’s Blessing használata közben.
  • Kijavítottunk egy hibát, amikor a Methodical Dash 3 másodperc helyett 2 másodperccel csökkentette a Charge újratöltési idejét.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a közeli ellenségekre ható multiplikatív sebzés nem volt megfelelően figyelembe véve a Close Quarters Combat kulcspasszív bónuszában, mint például a Turf és a Closer Glyphek.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Scoundrel’s Kiss felszereléssel a Rapid Fire lövedékek nem találtak el bizonyos helyhez kötött ellenségeket, például az Hollow Defilements-et.
  • Kijavítottunk egy ritka problémát, amikor a Preparation nem csökkentette a megfelelő mértékben az Ultimate Skill újratöltési idejét.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Shroud of Khanduras bizonyos Lucky Hit-effektusokat kiválthatott.
  • Javítottunk egy hibát, ami miatt a Ravager’s Aspect minden egyes stack-jével többszörösen megszerezte a bónuszait.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Volley dismount képesség használata után bizonyos forgatókönyvekben elakadhattál.

Sorcerer

  • Kijavítottunk egy hibát, ami miatt a Familiar automatikus castolásai nem mindig villám alapúak voltak, ha az Unstable Currents által spawnoltak.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Sorcerer’s Familiar nem váltotta ki a Shocking Impact passzívumot.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor az Incinerate látványa időnként helytelenül volt méretezve, amikor a Flamethrower’s Aspect-et használtuk.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Meteor időnként nem töltődött újra zónaváltás után, miközben a Starfall Coronet-et használtuk.

Spiritborn

  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Damage Resistance Aura eltávolítható volt a Mystic Circles aktiválásával az Aspect of Soil Power használatakor.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Bristling Vengeance eszköztára nem mutatta a Payback által alkalmazott Thorns helyes mennyiségét.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Replenishing Ravager 4 helyett 5 stacket költött, és nem halmozott több találatot ugyanazon az elit ellenségen.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Jacinth Shell életerő-elvonó hatása nem vált be a Rushing Claw vagy a Razor Wings hatására.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a nem sebző képességek felemésztették az Enhanced Vortex buffját.
  • Kijavítottuk azt a problémát, hogy a Rod of Kepeleke rúdja stacket adhatott a Crown of Lucion koronához vagy a Banished Lord’s Talisman amuletthez anélkül, hogy bármi költséget jelentett volna.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Viscous Shield Node sebzésnövekedését helytelenül számították ki, és a tervezettnél sokkal több megnövelt sebzést adott.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor az Aspect of Redirected Force kritikus csapás sebzés bónusza sokkal nagyobb lehetett a tervezettnél.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Ravager, az elsődleges Gorilla Spirit Hall fejlesztés és a Dominant Passive extra sebzése az ellenséget sebezhetővé (Vulnerable) tehette.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Quill Volley tollak, amelyek falba csapódtak, nem térhettek vissza a játékoshoz, amikor a Rebounding Aspectet használták.

 

Strongholds

  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Kor Draganban való előrehaladás blokkolódhatott, ha a Vampiric Corruption mobokat a cél frissítése előtt öltük meg.

 

Infernal Hordes

  • Kijavítottunk egy problémát, amikor egyes ellenségek célozhatatlanná válhattak az Infernal Hordesben, ami blokkolta a továbblépést.

 

Kurast Undercity

  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Tribute of Ascendence és a Tribute of Refinement bizonyos forgatókönyvekben nem adta meg megfelelően a vonatkozó jutalmakat.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Tribute of Radiance bizonyos forgatókönyvekben nem adta meg megfelelően az Ancestral legendás tárgyakat.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor alacsonyabb nehézségeken csak a Torment tribute-ok voltak elérhetők.
  • Javítottunk egy problémát, amikor a nagy aranyértékek nem jelentek meg megfelelően a Bargain felhasználói felületen.

 

Dark Citadel

  • Javítottunk egy problémát, amikor a ritka és mágikus tárgyak nem mindig az elvárt módon auto-zúzódtak.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Sötét Fellegvár nem működött a Party Finder Quick List esetében.

 

Rúnák

  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Jah rúnából származó Teleport nem adott megállíthatatlanságot (Unstoppable).
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Qax rúna sebzésnövekedése 200%-kal növekedhetett 100% helyett.

 

Zsoldosok

  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor az Iron Maelstrom minden támadása erősítést váltott ki.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor Raheir megerősítési (reinforcement) lehetősége, amely akkor hat, amikor a játékost irányítást rontó hatás éri, nem működött megfelelően.

 

Felhasználói felület és felhasználói élmény

  • Számos olyan esetet javítottunk, amikor egyes képességek, paragoncsomópontok, Glyphek és legendary Aspectek nem jelentek meg megfelelően a kulcsszavas keresés használatakor.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a kontroller navigációja a partikereső menüben nem volt következetes.
  • Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a kontroller fókusza a szükséges erőforrásokra került a megerősítő gomb helyett, amikor egy korábban már enchantolt tárgyat tovább enchantoltunk.

 

Hozzáférhetőség

  • Javítottunk egy olyan problémát, amikor a képernyőolvasó nem olvasta a klán létrehozása menü beviteli mezőjét.

 

Egyéb

  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor Lord Zir nem dobott Khazra Hornt a vártnak megfelelően.
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor a Fully Equipped Challenge csak akkor oldódott fel, ha az összes felszerelt tárgy mágikus minőségű volt.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Smoldering Ashes nem lootolt automatikusan a várt módon.
  • Javítottunk egy problémát, amikor a Field of Giants Delver kihívást nem lehetett feloldani.
  • Javítottunk egy problémát, amikor a Scroll of Abundance a maximális élet 30%-a helyett az alapélet 30%-át állította vissza.
  • Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Nahantuban a Vessel of Hatred kampány skippelésekor nem szűnt meg a köd (Fog of War).
  • Kijavítottuk azt a hibát, hogy a Dweller in the Dark ellenség a Kichuk Strongholdban megölhetetlenné vált, miután megtántorodott (Staggered).
  • Kijavítottunk egy problémát, amikor az Echo of Hatred nevű dungeon nem volt elérhető a Gyorslista számára a Party Finderben.
  • Különböző stabilitási, felhasználói felület, hang, vizuális és teljesítménybeli javítások.

 

Ennyi volt a Patch Notes azon része, amit betettem a fordítóba és átnyálaztam. A most következő, durván 35 oldalnyi rész érintetlenül marad, a rendszerezést leszámítva úgy, ahogy van idemásolom:

 

Balance Updates

 

General

New Items

Aspect of Apogeic Furor – Offensive

  • Casting an Ultimate Skill increases your Ultimate damage by 8-15.5%, up to 80-155%. At 10 stacks, your Cooldowns and this bonus are reset.

Aspect of Decisive Resolution – Offensive

  • Casting an Ultimate Skill increases your damage by 10-30% for 8 seconds. Gain 4 additional Ultimate Skill Ranks.

Aspect of Endless Talons

  • Razor Wings hitting an enemy increases your Eagle Skill damage by 1%[x] for 4 seconds, up to 30-50%[x]. Razor Wing Critical Strikes grant 3 stacks.

Sunstained War-Crozier – Unique Quarterstaff

  • Affixes
      • Inherent: 45% Block Chance
      • 160-188 Dexterity
      • 1060-1142 Maximum Life
      • 2-4 Focus Skill Ranks
      • 26-35% Chance for Potency Skills to deal Double Damage
  • Unique Power
      • Your Focus Skills benefit from all their Upgrades, and they increase the damage of your Potency Skills by 10-20% for 8 seconds, up to 100-200%.

Affix Updates

Items that have affixes that are class specific are no longer class-restricted. Instead, the specific affix is now class-restricted.

Developer’s Note: Any affixes that are inactive due to being incompatible with your class will be explicitly called out as disabled on item tooltips.

  • Items and affixes that are not usable by your current class will explicitly denote which classes can use them on the tooltip using class iconography.
  • The following list details what affixes are now class restricted or have had the class they are restricted to updated.

Developer’s Note: The majority of these affixes are from class-specific Tempering recipes. To acquire them on other classes the item must be tempered by the class that has access, then transferred.

Restricted to Barbarians

  • Damage to Injured
  • Damage with Dual-Wielded Weapons
  • Damage after Swapping Weapons

Restricted to Necromancers

  • Ultimate Cooldown Reduction
  • Damage While Fortified
  • Blood Orbs restore essence

Restricted to Rogue

  • Damage to Poisoned Enemies
  • Lucky Hit: Chance to Daze
  • Bonus Maximum Life while Dark Shroud is Active

Restricted to Sorcerer

  • Bonus Fire Damage
  • Bonus Cold Damage
  • Bonus Lightning Damage
  • Damage to Froze n enemies
  • Increased Freeze Duration
  • Damage to Immobilized Enemies
  • Lucky Hit: Chance to Heal

Restricted to Barbarians and Necromancers

  • Thorns while Fortified
  • Restricted to Barbarians and Sorcerers
  • Bonus Crowd Control Duration

Restricted to Barbarians, Necromancers, Druids, and Sorcerers

  • Casting Ultimate Restores Resource

Summons and Minions Update

All skills that summon entities, such as Necromancer Minions, Druid Companions, Sorcerer Conjurations, are now all tagged as Summon skills for consistency across classes.

  • Added the Summoning Skill Tag to Druid Companion Skills, Sorcerer Conjuration Skills, Rogue Shadow Clone, Barbarian Call of the Ancients, in addition to Necromancer Raise Skeleton, Golem, and Army of the Dead.
  • Units created by these Skills are now collectively referred to as Summons.
  • All damage from Summons is attributed to the player’s character, rather than the Summoned unit.
  • Updated wording on various effects to use the new Summons terminology where appropriate. Many effects still interact only with the class specific version of these Summons.
  • Updated wording on various effects to remove „You and your Summons” where it is now redundant to specifically call out your Summons.

Developer’s Note: Summoning Skills have behaved inconsistently across the Classes, making it hard to know how to scale their damage or what effects would interact with your Summons. This update aims to standardize their interactions across the board by attributing the damage they deal to the player, rather than the Summoned unit. This means that damage from your Summons will be able to trigger all of your Lucky Hit effects, and interact with all of your damage modifiers, multipliers, and triggers. Note that effects such as Ring of Mendeln still properly increase their damage output based on the damage bonuses you have for the specific Minion type that triggered the effect. Additionally, specific changes for Necromancer have been implemented to reflect these changes, which can be seen above in the relevant section.

 

Barbarian

Skills

Hammer of the Ancients

  • Damage increased from 70% to 80%.
  • Hammer of the Ancients can now strike ground areas without enemies, but will approach when a target is hovered.

Furious Hammer of the Ancients

  • Previous: Hammer of the Ancients gain 2% Critical Strike Chance for every 10 Fury you had when cast. Its Critical Strikes Knockdown enemies for 2 seconds.
  • Now: Hammer of the Ancients gain 3% Critical Strike Damage and Critical Strike Chance for every 10 Fury you had when cast. Its Critical Strikes Knockdown enemies for 2 seconds.

Mighty Throw

  • Impact damage increased from 80% to 105%.
  • Pulse damage increased from 35% to 50%.

Kick

  • Skill Ranks now increase Kick’s damage.

Mighty Kick

  • Knockdown duration increased from 2 to 4 seconds.

Wrath of the Berserker

  • Rank 5: Wrath of the Berserker Pulls in enemies instead of Knocking Back and deals 200% damage to them.

Call of the Ancients

  • Now has the Summoning tag.
  • New Rank 5 Bonus: While Call of the Ancients is active, gain 40% Movement Speed and 20% Distant Damage Reduction.

Prime Call of the Ancients

  • Damage bonus increased from 25% to 30%.

Iron Maelstrom

  • Two-Hand Bludgeoning Slam damage increased from 60% to 75%.
  • Duel Wield Swing damage increased from 33% to 43%.
  • New Rank 5 Bonus: Iron Maelstrom damage is increased by 80% of your Damage to Injured and Healthy bonuses.

The following Skills Tree upgrades which directly deal damage will now scale up their damage with increased Skill Ranks of the base Skill.

  • Enhanced Charge
  • Mighty Kick
  • Power Kick
  • Battle Lunging Strike
  • Enhanced Rupture

Passives

Heavy Hitter

  • Previous: Your Ultimate Skills deal 15% more damage.
  • Now: Your Ultimate Skills, Earthquakes, and Dust Devils deal 15% more damage.

Defensive Stance

  • Previous: Increase the Damage Reduction gained while you are Fortified by an additional 2%.
  • Now: While Fortified, you gain an additional 2% Damage Reduction and Heal 0.5% Maximum Life every second.

Slaying Strike

  • Previous: You deal 5% increased damage against Injured enemies.
  • Now: You deal 5% increased damage to Injured and Healthy enemies.

Unbridled Rage

  • Previous: Your Core Skills deal 45% increased damage but cost 100% more Fury.
  • Now: Your Core Skills deal 45% increased damage but cost 100% more Fury. The damage is doubled against Injured enemies.

Walkling Arsenal

  • Previous: Dealing direct damage with Two-Handed Bludgeoning, Two-Handed Slashing, or Dual-Wielded weapons grants 8% increased damage for 10 seconds. While all three damage bonuses are active, you gain an additional 10% increased damage and Attack Speed.
  • Now: Dealing direct damage with Two-Handed Bludgeoning, Two-Handed Slashing, or Dual-Wielded weapons grants 15% increased damage for 10 seconds. While all three bonuses are active, gain 20% Crowd Control Duration and Attack Speed.

Legendary Aspects

NEW: Aspect of Incendiary Fissures – Offensive

  • Your Earthquakes deal 35-50% increased damage and their damage is converted into Fire.

Executioner’s

  • Previous: Killing an enemy with an Overpower leaves behind an Earthquake at their location, dealing Physical damage over 4 seconds. Can only occur once every 4 seconds.
  • Now: Your Overpowers will spawn an Earthquake every 4 seconds that deals Physical damage over 4 seconds. Your Earthquake damage is increased by 25% for every 100 Strength you have.

Of Earthquakes

  • Previous: Ground Stomp creates an Earthquake damaging enemies for Physical damage over 4 seconds. While standing in Earthquakes, you deal 10-25% increased damage.
  • Now: Ground Stomp creates an Earthquake that deals Physical damage over 4 seconds. While standing in Earthquakes and for 4 seconds afterwards, you deal 10-25% increased damage. Your Earthquakes deal 10-25% increased damage.

Of Bul-Kathos

  • Previous: Leap creates an Earthquake that deals Physical damage over 4 seconds. While standing in Earthquakes, you gain 10-25% increased Damage Reduction.
  • Now: Leap creates an Earthquake that deals Physical damage over 4 seconds. While standing in Earthquakes and for 4 seconds afterwards, you gain 10-25% increased Damage Reduction. Your Earthquakes deal 10-25% increased damage.

Of Ancestral Echoes

  • Now gives a 20-40% Summoning Skill damage bonus.

Of Ancestral Charge

  • Now gives a 20-40% Summoning Skill damage bonus.

Of Encroaching Wrath

  • Previous: After spending 100 Fury, your next Weapon Mastery Skill within 5 seconds deals 40-70% increased damage.
  • Now: After spending 100 Fury, your next Weapon Mastery or Brawling Skill within 8 seconds deals 50-80% increased damage.

Of Herculean Spectacle

  • Mighty Throw damage increased from 15-35% to 25-45%.

Unique Items

NEW: Mantle of Mountain’s Fury – Unique Chest Armor

  • Affixes
      • Inherent: 50% Hammer of the Ancients damage for 5 seconds after an Earthquake explodes
      • 200-350 Armor
      • 3-5 Ranks to Hammer of the Ancients
      • 2-3 Skill Ranks of Defensive Stance
      • 13.5-22.5% Chance for Earthquake to Deal Double Damage
  • Power
      • Hammer of the Ancients also forms a seismic line that deals its damage and Slows enemies hit by 60-80% for 4 seconds. Any Earthquakes it passes through explode for their total damage and are consumed.

Twin Strikes

  • Previous: After casting Double Swing 4 times, your next Double Swing will hit 2 additional times, each dealing 50-80% increased damage.
  • Now: After casting Double Swing 4 times, your next Double Swing will hit 2 additional times, each dealing 50-80% increased damage and Stunning for 1 second.

Unbroken Chain

  • 1-2 Skill Ranks of Pit Fighter swapped to 2-3 Skill Ranks of Slaying Strike.
  • Enemy Damage Reduction increased from 10-30% to 20-40%.

Ugly Bastard Helm

  • Fire damage bonus increased from 60-80% to 80-100%.
  • Inherent Fire Resistance increased from 50% to 100%.

Paragon

Bone Breaker – Legendary Node

  • Previous: Every 12 seconds, your next Skill is guaranteed to Overpower.
  • Now: Every 12 seconds, your next Skill is guaranteed to Overpower. Whenever you Overpower, your Ultimate Skills deal 10% increased damage for 10 seconds, up to 80%.

Weapons Master – Legendary Node

  • Previous: Swapping weapons grants you 8% of your Maximum Fury.
  • Now: Swapping weapons grants you 8% of your Maximum Fury. You deal 30% increased damage to Injured and Healthy enemies.

Tempering Recipes

Vehement Augments – New Weapon Tempering Recipe

  • +Ranks of Warpath
  • +Ranks of Belligerence
  • +Ranks of Heavy Hitter

 

Druid

Skills

Hurricane

  • Can now be cast while moving.

Raging Shred

  • Previous: Shred’s third combo attack is larger and applies an additional 143% Poisoning damage over 5 seconds.
  • Now: Shred’s third combo attack is larger, applies an additional 143% Poisoning damage over 5 seconds, and causes enemies to take 30%[X] increased Poisoning damage for 5 seconds.

Innate Blood Howl

  • Previous: Blood Howl also generates 20 Spirit.
  • Now: Blood Howl also generates 20 Spirit. You deal 25%[x] increased damage until you shapeshift out of Werewolf form.

Grizzly Rage

  • Damage bonus increased from 50%[X] to 60%[X].

Lacerate

  • Damage increased from 560% to 600%.
  • Rank 5: Lacerate damage is increased by 40% of your Critical Strike Damage bonus.

Cataclysm

  • Rank 5: Casting Cataclysm Slows surrounding enemies by 70% for 8 seconds.

Petrify

  • Rank 5: Casting Petrify resets all your non-Ultimate Skill Cooldowns.

The following Skills Tree upgrades which directly dealt damage will now scale up their damage with increased Skill Ranks of the base skill.

  • Fierce Claw
  • Innate Earthen Bulwark
  • Raging Shred

Passives

Lupine Ferocity

  • Previous: Every 3rd Werewolf Skill hit Critically Strikes and deals 100% increased damage, doubled to 200% against Injured enemies.
  • Now: Every 3rd Werewolf Skill hit Critically Strikes. Werewolf Critical Strikes deal 75%[x] increased damage.

Toxic Claws

  • Previous: Critical Strikes with Werewolf Skills deal 12% of their Base damage as Poisoning damage over 4 seconds.
  • Now: Critical Strikes with Shred and Lacerate deal an additional 16% of their Base damage as Poisoning damage over 4 seconds.

Heightened Senses

  • Previous: When Shapeshifting, Werebear grants 3% Damage Reduction and Werewolf grants 2% Movement Speed. Both bonuses persist as long as you are in either Animal form and are doubled while both are active. They are lost after 3 seconds in Human form.
  • Now: When Shapeshifting, Werebear grants 3% Damage Reduction and Werewolf grants 3% Movement Speed.Both bonuses persist as long as you are in either animal form. They are lost after 3 seconds in Human form.

Charged Atmosphere

  • Previous: Every 14 seconds, a Lightning Bolt hits a Nearby enemy dealing 45% damage.
  • Now: Every 14 seconds, a Lightning Bolt hits a Nearby enemy dealing 45% damage. Your Lightning Bolts deal 10% increased damage.

Spirit Boons

Spirit Offering unlocks reduced from 100 to 60 per Spirit Animal.

Deer – Prickleskin

  • Previous: Gain 480 Thorns.
  • Now: Deal 5% increased damage to enemies for 5 seconds after they attack you.

Deer – Gift of the Stag

  • Previous: Gain 40 Maximum Spirit.
  • Now: Gain 40 Maximum Spirit. You gain 5 Spirit every second.

Eagle – Scythe Talon

  • Previous: Gain 15%[+] increased Critical Strike Chance.
  • Now: Gain 15%[+] increased Critical Strike Chance and 15%[X] increased Lucky Hit Chance.

Wolf – Energize

  • Previous: Lucky Hit: Dealing damage has a 15% chance to restore 30 Spirit.
  • Now: Lucky Hit: Dealing damage has a 15% chance to fully restore your Spirit.

Snake – Obsidian Slam

  • Previous: Every 10th kill will cause your next Earth Skill to Overpower.
  • Now: Every 6th attack cast will cause your next Earth Skill to Overpower.

Snake – Overload

  • Previous: Lucky Hit: Dealing Lightning damage has up to a 40% chance to cause the target to emit a static discharge, dealing 120% Lightning damage to surrounding enemies.
  • Now: Dealing Storm damage also applies an additional 20% Poisoning damage over 5 seconds.
  • Lucky Hit: Dealing Poison damage has up to a 1% chance to summon a Lightning Bolt on the target dealing 120% damage.

Legendary Aspects

NEW: Aspect of Wolf’s Rain

  • Casting Hurricane also spawns a smaller hurricane on your Wolves for 8 seconds. These hurricanes deals 5-15%[X] of Hurricane’s damage for each active Wolf.

Blurred Beast

  • Previous: While dashing, Shred seeks out Nearby Poisoned and deals 55-75%[X] increased damage to them.
  • Now: Shred deals 55-75% more damage, and Shred’s first dash lands up to 4 additional strikes based on distance travelled.

Unsatiated

  • Previous: After killing an enemy with Shred, you gain 20 Spirit. Your Werewolf Skills deal 20-40%[X] increased damage when cast above 50 Spirit.
  • Now: After Critically Striking an enemy with Shred, you gain 15 Spirit. While at 100 Spirit, Werewolf Skills deal 20-40%[x] increased damage until you go below 30 Spirit.

Virulent

  • Changed from Utility to Offensive aspect.
  • Previous: When Rabies infects an enemy, reduce its Cooldown by 0.2-0.99 seconds. This Cooldown reduction is tripled when infecting Elite enemies.
  • Now: When Rabies infects an enemy, reduce its Cooldown by 0.2-0.99 seconds, tripled when infecting Elite enemies. You deal 25%[X] 25-50%[X] increased damage to enemies affected by Rabies.

Runeworker’s Conduit

  • Previous: Critical Strikes with Storm Skills that you cast charge the air around you for 3 seconds causing a Lightning Bolt to periodically hit an enemy in the area for Lightning damage. Your Lightning Bolts deal 20-40% increased damage.
  • Now: Critical Strikes with Storm Skills cause Lightning Bolts to periodically strike close enemies for 3 seconds, each dealing Lightning damage. Your Lightning Bolt damage is increased by 50% for every 100 Willpower you have.

Unique Items

NEW: Malefic Crescent – Unique Amulet

  • Affixes
      • +7.8-10% Willpower
      • +154.8-200% Werewolf Critical Strike Damage
      • +8-12.5% Movement Speed while Shapeshifted into a Werewolf
      • +1-2 to Feral Aptitude
  • Power
      • The value of your Lupine Ferocity’s Critical Strike Damage is increased to 100-150%[x] when consecutively Critical Striking.

Tempest Roar

  • Changed flat damage Willpower affix to +% Willpower affix.

Mjölnic Ryng

  • Previous: While Cataclysm is active, you gain unlimited Spirit and deal 40-100% increased damage.
  • Now: While Cataclysm is active, you gain unlimited Spirit and deal 40-100% increased damage. Cataclysm receives your Lightning Bolt benefits.

Tempering

NEW: Werewolf Finesse – New Weapon Tempering Recipe

  • +% Poison Damage
  • +% Werewolf Attack Speed
  • +% Werewolf Critical Chance

Shapeshifting Finesse

  • Removed +% Werewolf Attack Speed
  • Removed +% Werewolf Critical Chance
  • Added +% Damage while Fortified

Paragon

Heightened Malice

  • Previous: While there are 3 or more Poisoned enemies Nearby, you deal 45% increased damage.
  • Now: While a Poisoned enemy is Nearby, you deal 35%[X] increased damage plus an additional 5%[X] for each additional Poisoned enemy, up to 4.

Survival Instincts

  • Previous: While in Werebear form, you deal 1% increased damage, up to 60%, for every 1% difference in current Life percent between you and the enemy.
  • Now: While in Werebear form, you deal 30%[X] increased damage or 45%[X] when you are at full Life. You have 1%[X] increased Overpower damage, up to 25%[X], for every 1% difference in current Life percent and Fortified Life percent between you and the enemy.

Ancestral Guidance – Legendary Node

  • Previous: After spending 75 Spirit, you deal 40% increased damage for 5 seconds.
  • Now: After spending 75 Spirit, you deal 40% increased damage for 5 seconds. Your Ultimate Skills deal 1% increased damage per Spirit when cast.

Keeper Glyph

  • Increased the Non-Physical damage bonus from 10%[X] to 15%[X].

Territorial Glyph

  • Increased Damage Reduction against Close enemies from 10% to 15%.

Undaunted Glyph

  • Increased Damage Reduction while Fortified from 10% to 15%.

Werewolf Glyph

  • Increased Werewolf form damage from [+]11.12% to [+]16.6%.

 

Necromancer

Skills

Blight

  • Essence cost reduced from 25 to 20.

Enhanced Blight

  • Previous: Blight’s radius is increased by 15%.
  • Now: Blight’s radius is increased by 15%, directly hitting an Elite with it doubles the damage of its defile area.

Paranormal Blight

  • Previous: Blight Chills enemies for 15% every second.
  • Now: Blight has a 25% chance to instantly Freeze enemies on impact for 3 seconds and its defiled area also Chills enemies for 15% every second.
  • Developer’s Note: The impact Freeze works with the smaller projectiles from the Ebonpiercer Unique item.

Bone Spear

  • Damage increased from 85% to 100%.

Supernatural Bone Spear

  • Previous: Bone Spear makes the first enemy hit Vulnerable for 3 seconds.
  • Now: Bone Spear makes the first enemy hit Vulnerable for 3 seconds and deals 30% increased Overpower damage.

Paranormal Bone Spear

  • Previous: Bone Spear has a 5% increased Critical Strike Chance. If Bone Spear’s primary projectile Critically Strikes, it fires 2 additional Bone Shards upon being destroyed.
  • Now: Bone Spear has 5% more Critical Strike Chance. If its main projectile Critically Strikes, 2 more Bone Shards form upon expiration and you gain 10% Maximum Essence for 5 seconds.

Enhanced Sever

  • Previous: Sever damages enemies along its path for 75% of its initial damage.
  • Now: Sever deals 85% of its initial damage along its path and Slows enemies by 40% for 3 seconds.

Paranormal Sever

  • Previous: Every 3rd cast of Sever makes enemies Vulnerable for 3 seconds.
  • Now: Every 3rd cast of Sever Fears enemies and makes them Vulnerable for 3 seconds.

Supernatural Sever

  • Previous: Sever deals 2% increased damage for each Minion you have upon cast.
  • Now: Sever deals 2% increased damage for each Minion you have upon Cast and spawns a Corpse at its end point.

Soulrift

  • New Functionality: While soul draining from a Boss, Soulrift will now additionally also drain up to two other enemies at the same time.
  • Rank 5: Every 30 souls consumed refills 1 of your Healing Potions with the lifeblood of your tortured victims.

Supreme Soulrift

  • Maximum stacks increased from 30 to 100.
  • Damage bonus reduced from 1% to 0.5 per soul absorbed.
  • Maximum damage bonus increased from 30% to 75%.

Prime Soulrift

  • Previous: Enemies with their souls ripped out become Vulnerable for 2 seconds. Damaging enemies affected by Soulrift has a 5% chance for their souls to be ripped out and absorbed.
  • Now: Soulrift extracts twice the souls from enemies and applies Vulnerable to them for 3 seconds. After it ends, all surrounding enemies are Feared and Slowed by 85% for 5 seconds.

Blood Mist

  • Baseline damage increased from 2% to 35%.

Ghastly Blood Mist

  • Previous: Blood Mist leaves behind a Corpse every 1 second.
  • Now: Blood Mist is now a Mobility Skill that grants 30% Movement Speed, spawning a Corpse every second and applying Vulnerable for 5 seconds to enemies it passes through.

Dreadful Blood Mist

  • Previous: You gain 10% Critical Strike Chance for 4 seconds after Blood Mist ends.
  • Now: You gain 15% Critical Strike Chance and 10% Critical Strike Damage for 5 seconds after Blood Mist ends.

Bone Prison

  • Cooldown reduced from 18 to 15 seconds.

Enhanced Bone Prison

  • Previous: Enemies within Bone Prison when cast are made Vulnerable for 8 seconds.
  • Now: Enemies within Bone Prison when it appears are made Vulnerable and take 15% more damage for 8 seconds.

Dreadful Bone Prison

  • Max Cooldown Reduction increased from 3 to 5 seconds.

Ghastly Bone Prison

  • Previous: If an enemy is trapped by Bone Prison, gain 25 Essence, plus another 5 per enemy trapped.
  • Now: Casting Bone Prison grants 40 Essence. Trapping a Boss generates another 25 Essence.

Army of the Dead

  • Damage increased from 90% to 120%.
  • New Functionality: Volatile Skeleton explosions now Stun enemies for 2 seconds.
  • Now has the Summoning tag.
  • Rank 5: Army of the Dead’s damage is increased by 125% of your Skeleton Mage and Golem Damage bonuses.

Blood Wave

  • The Knockback on Blood Wave is now much more consistent and will sweep enemies farther along its course.
  • Rank 5: Blood Wave’s damage is increased by 100% of your Damage While Healthy and Damage While Fortified bonuses.

Bone Storm

  • Rank 5: Bone Storm’s damage is increased by 60% of your Critical Strike Damage bonus.
  • The following Skills Tree upgrades which directly dealt damage will now scale up their damage with increased Skill Ranks of the base skill.

Blighted Corpse Explosion

  • Enhanced Decompose

Passives

Reaper’s Pursuit

  • Previous: Damaging enemies with Darkness Skills increases your Movement Speed by 5% for 3 seconds.
  • Now: For each Darkness Skill on your Skill Bar, gain 2% increased Movement Speed and 2% more damage.

Amplify Damage

  • Previous: You deal 4% increased damage to Cursed enemies.
  • Now: You deal 4% increased damage to Cursed and Feared enemies. These bonuses can stack.

Hellbent Commander

  • Previous: While you control at least 7 Minions, your Minions deal 10% increased damage.
  • Now: While you control at least 7 Minions, gain 10% Summoning Damage.

Coalesced Blood

  • Previous: While Healthy your Blood Skills deal 6% increased damage.
  • Now: You deal 6% increased damage while Healthy.

Spiked Armor

  • Previous: Gain 40 Thorns and 5% additional Armor.
  • Now: Gain 40/80/120 Thorns, 5/10/15% Armor, and 10% Block Chance.

Rathma’s Vigor

  • Now additionally provides 120% Overpower damage.

Affliction

  • Explosion damage scaling based on your Shadow Damage Over Time bonus has been replaced with a Critical Strike Damage bonus.

Legendary Aspects

NEW: Aspect of Distilled Anima – Mobility Aspect

  • While Soulrift is active, you are Unhindered and gain 1% increased Movement Speed per absorbed soul, up to 30-60%. This lasts for 5 seconds after Soulrift ends.

NEW: Bone Duster’s – Offensive Apect

  • Bone Spear is guaranteed to Critically Strike enemies within Bone Prison and deals 20-40% increased damage to them.

Numerous Legendary Aspects from Spiritborn are becoming available to the Necromancer which supports its Block archetype:

Developer’s Note: These items are still exclusive to owners of the Vessel of Hatred expansion.

  • Bristleback: When you Dodge or Block an attack you trigger a 100-160% Thorns attack against the attacker.
  • Aspect of Redirected Force: Gain increased Critical Strike Damage equal to 30-70% of your Block Chance. Blocking doubles this bonus for 10 seconds.
  • Aspect of Layered Wards: Your Blocked Damage Reduction is increased by 10-30% while you have a Barrier.

Tidal

  • Previous: Blood Wave fires 2 additional waves, each dealing 100-120% of normal damage.
  • Now: Blood Wave fires 2 additional waves, each dealing 200-240% of normal damage, but you can no longer recast it until the last wave ends.

Of Gore Quills

  • Damage of Blood Lances spawned from Blood Orbs increased from 20-60% of normal damage to 40-80%.

Blood Seeker’s

  • Previous: Blood Lance deals 10-25% increased damage to its primary target per lanced enemy.
  • Now: Blood Lance deals 10-25% increased damage to its primary target per lanced enemy. While Healthy, your Blood Lances deal 25-40% increased Critical Strike Damage.

Cadaverous

  • Previous: Consuming a Corpse increases the damage of your Core Skills by 3.5-7% for 5 seconds, up to 17.5-30%.
  • Now: Consuming a Corpse increases the damage of your Core and Ultimate Skills by 3.5-7% for 5 seconds, up to 17.5-30%.

Of The Void

  • Previous: Blight’s defiled area, when spawned, pulls in enemies around the affected area.
  • Now: Blight’s defiled area Pulls In enemies and has a 35-50% chance to Stun them for 3 seconds when it appears.

Of Plunging Darkness

  • Previous: Bone Prison spawns a pool of Blight that deals 80-140% bonus damage over 6 seconds.
  • Now: Bone Prison is now a Darkness Skill and spawns a pool of Blight that deals 80-140% bonus damage over 6 seconds.

Unyielding Commander

  • Previous: While Army of the Dead is active, your Minions deal 70-110% increased damage and take 90% reduced damage.
  • Now: While Army of the Dead is active, gain 70-110% Summoning Damage and your Minions take 90% reduced damage.

Of the Great Feast

  • Previous: Your Minions deal 30-45%increased damage but each one drains 1 Essence from you per second. If you have no active Minions, this bonus applies to you instead and you lose 7 Essence per second.
  • Now: Gain 30-45% Summoning damage, but each active Minion drains 1 Essence from you per second. If you have no active Minions, you gain 30-45% increased damage instead, and you lose 7 Essence per second.

Unique Items

NEW: Kessime’s Legacy – Unique Pants

  • Affixes
      • Inherent: Casting Blood Wave Fortifies You For 70% of Your Maximum Life
      • 219-300% Ultimate Damage
      • 9.5-14.5% Damage Reduction While Fortified
      • 16-25% Blood Wave Cooldown Reduction
      • 16-25% Chance for Blood Wave to Deal Double Damage
  • Power
      • Blood Wave now forms a wave on each side of you. Both waves converge at your feet, Pulling In surrounding enemies and exploding for damage. Each time an enemy is hit by a wave, they take 5-10% increased damage from your Blood Waves, up to 150-300% in total.

NEW: Indira’s Memory – Unique Pants

  • Affixes
      • Inherent: Casting Bone Spear Reduces Blood Wave’s Cooldown by 2 Seconds
      • 16-25% Maximum Life
      • 82.5-105% Overpower Damage
      • 18.5-27.5% Damage Reduction While Injured
      • 2-3 Skill Ranks of Tides of Blood
  • Power
      • Blood Wave is additionally a Bone Skill that spawns a Bone Prison at its end point and increases your Blood Skill damage by 40-80% for 8 seconds when cast. Bone Spear is additionally a Blood Skill and will drain 10% Maximum Life each cast after hitting an enemy to consume a surrounding Corpse and launch one new Bone Spear from it.

Blood Moon Breeches

  • New Affixes
      • 9-11% Critical Strike Chance
      • 2-3 Curse Skill Ranks
      • 1-2 Skill Ranks of Golem Mastery
      • 1-2 Skill Ranks of Hellbent Commander
  • Power
      • Previous: Your Minions’ attacks have a 3-7% chance to randomly inflict Decrepify or Iron Maiden. You deal 100-150% increased Overpower damage to enemies affected by your Curses.
      • Now: Your Summoning Skills have a 3-7% chance to randomly inflict Decrepify or Iron Maiden. You deal 20-50% increased Critical Strike Damage to enemies affected by your Curses.
      • Curses can now be applied from all of your Summoning Skills, not just Minion attacks.

Deathless Visage

  • Previous: Bone Spear leaves behind echoes that explode for Physical damage, increased by 5% for every 30% Critical Strike Damage you have.
  • Now: Bone Spear deals 30-50% more Critical Strike Damage and forms echoes that burst for Physical damage, increased by 5% for every 25% of your Critical Strike Damage bonus.

Lidless Wall

  • Previous: Lucky Hit: While you have an active Bone Storm, hitting an enemy outside of a Bone Storm has up to a 15-45% chance to spawn an additional Bone Storm at their location. Each of your active Sacrifice bonuses increases this chance by 25% and the maximum possible Bone Storms by 1.
  • Now: Lucky Hit: While you have an active Bone Storm, hitting an enemy has up to a 15-45% chance to spawn a Bone Storm around their location. Each Sacrifice bonus increases this chance by 25% and allows you to spawn 1 more Bone Storm. Each active Bone Storm grants 10% Critical Strike Damage.

Paragon

Wither – Legendary Node

  • Intelligence cap raised from 1,200 to 2,000.

Bloodbath – Legendary Node

  • Previous: Deal 70% increased Overpower damage.
  • Now: Deal 100% increased Overpower damage. After Overpowering, you deal 25% increased Blood Skill damage for 5 seconds.

Tempering

NEW: Dreadful Augments – New Weapon Tempering Recipe

  • +Ranks of Fueled by Death
  • +Ranks of Finality
  • +Ranks of Titan’s Fall

Profane Cage – Defensive Temper Recipe

  • Removed Ranks of Spiked Armor

Developer’s Note: Spiked Armor can still be found in the Thorn Army recipe.

 

Rogue

Skills

Twisting Blades

  • The 8%[X] bonus damage to targets impaled by Twisting Blades duration increased from 1.5 to 3 seconds and now stacks.

Enhanced Penetrating Shot

  • Chance to shoot an additional arrow when hitting an Elite or Boss increased from 25% to 40%.

Enhanced Shadow Imbuement

  • Previous: You gain 15%[+] increased Critical Strike Chance against Injured enemies infected by Shadow Imbuement.
  • Now: You gain 15%[+] increased Critical Strike Chance against enemies infected by Shadow Imbuement.

Blended Shadow Imbuement

  • Previous: Shadow Imbuement’s primary explosion makes enemies Vulnerable for 2 seconds.
  • Now: Shadow Imbuement’s damage makes enemies Vulnerable for 3 seconds.

Blended Cold Imbuement

  • Previous: Lucky Hit: Cold Imbued Skills have up to a 35% Chance to instantly Freeze enemies for 3 seconds.
  • Now: Cold Imbuement applies to 2 additional Imbueable Skills and reduces their Energy cost by 35%.

Caltrops

  • Can now be cast at a target location, rather than always at the Rogue’s feet.
  • Casting animation updated to no longer moves you backwards.
  • No longer has the Mobility Skill Tag.

Death Trap

  • New Functionality: Enemies are Pulled into Death Trap when it activates.
  • Damage increased from 250% to 300%.
  • Rank 5: Death Trap has an additional Pull In effect when it appears.

Prime Death Trap

  • Previous: Enemies are Pulled into Death Trap when it activates.
  • Now: Death Trap Slows all surrounding enemies by 85% for 5 seconds when it activates.

Disciplined Shadow Step

  • Damage increased from 200%[X] to 300%[X].

Shadow Clone

  • Is now also considered a Summoning Skill.
  • Damage from the Shadow Clone is now attributed to the Rogue, allowing it more consistently trigger effects and benefit from damage bonuses.

Rain of Arrows

  • Previous: Arrows rain down over a large area 2 times, each wave dealing damage. Rain of Arrows’ first wave Knocks Down enemies for 3 seconds.
  • Now: Arrows immediately rain down over a large area dealing damage and Knocking Down all enemies hit for 3 seconds.
  • Damage increased from 220% to 450%.
  • Delay before arrow impact reduced from 1 second to 0.25 seconds.
  • Casting animation has been smoothed out and improved.
  • Lucky Hit Chance increased from 4% to 12%.
  • Rank 5: Rain of Arrows damage is increased by 100% of your Damage to Distant bonus.

Supreme Rain of Arrows

  • Previous: Rain of Arrows deals 60% increased damage to Crowd Controlled enemies.
  • Now: Rain of Arrows deals 60% increased damage to both Vulnerable and Crowd Controlled enemies.

The following Skills Tree Upgrades which directly dealt damage will now scale up their damage with increased Skill Ranks of the base skill.

  • Methodical Dance of Knives
  • Subverting Smoke Grenade

Passives

Deadeye

  • You deal 10/20/30%[X] increased damage to Distant enemies.

Shadow Crash

  • Previous: Lucky Hit: Shadow Damage has up to a 10% chance to Stun enemies for 0.5/1.0/1.5 seconds.
  • Now: Lucky Hit: Shadow Damage has up to a 10/20/30% chance to Stun enemies for 1.5 seconds.

Precision

  • Stacks required to activate the guaranteed Critical Strike reduced from 4 to 3.
  • Casting a Marksman Skill no longer generates an additional stack if the skill Critically Strikes.
  • Baseline Critical Strike Damage bonus increased from 50%[X] to 65%[X].

Legendary Aspects

NEW: Slice and Dice – Utility Aspect

  • Twisting Blades’ initial hit cleaves. Twisting Blades returns 25-45% faster.

NEW: Aspect of Bitter Infection – Offensive Aspect

  • Enemies infected by Shadow Imbuement take 30-50% of its damage every second. Shadow Imbuement deals 30-50%[X] increased damage.

Aspect of True Sight

  • Now goes up to 21 ranks.
  • Bonus damage while Inner Sight is active increased from 21-30%[X] to 35-55%[X].

Aspect of Corruption

  • Previous: Your Imbuement Skills have 25-45%[X] increased potency against Vulnerable enemies.
  • Now: Your Imbuement Skills have 40-60%[X] increased potency.

Aspect of Siphoned Victuals

  • Previous: Lucky Hit: Damaging a Vulnerable enemy with a Non-Basic Skill has a 5-25% chance to drop a Healing Potion.
  • Now: Lucky Hit: Damaging a Vulnerable enemy has up to a 5-25% chance to drop a Healing Potion.

Aspect of Stolen Vigor

  • Time between Unstoppable Buffs reduced from 8 seconds to 6 seconds.

Aspect of Cruel Sustenance

  • Previous: Explosions from the Victimize Key Passive Heal you for 42-252 Life for each enemy damaged, up to a maximum of 126-755 Life.
  • Now: Explosions from the Victimize Key Passive grant you a Barrier for 5-15% of your Maximum Life for 5 seconds.

Clandestine Aspect

  • Skill Ranks of Agility and Subterfuge Skills increased from 1-3 to 3-5.

Trickster’s Aspect

  • Previous: Caltrops and Smoke Grenade receive your Stun Grenade benefits and throw Stun Grenades that deal Physical damage and Stun enemies for 1 second.
  • Now: Caltrops, Smoke Grenade, and Death Trap receive your Stun Grenade benefits and throw Stun Grenades that deal Physical damage and Stun enemies for 1 second.

Unique Items

NEW: Assassin’s Stride – Unique Boots

  • Affixes
      • Inherent: Casting a Mobility Skill grants +100% Movement Speed for 2 seconds.
      • Ranks of Mobility Skills
      • Ranks of Shadow Imbuement
      • Mobility Skill Cooldown Reduction
      • Shadow Resistance
  • Power
      • Mobility Skills are always Shadow Imbued with 40-80% increased potency. Lucky Hit: Damaging an Elite or Boss with a Mobility Skill has up to a 40-80% chance to instantly trigger a free Shadow Imbuement explosion.

Grasp of Shadow

  • Affix Updates
      • New Inherent: Shadow Clones Execute Injured Non-Elite Enemies.
      • Skill ranks of Core Skills Affix is now Skill ranks of Markman and Cutthroat Skills.
      • Lucky Hit Chance Affix is now Critical Strike Chance.
  • Power
      • Previous: Lucky Hit: Damaging an enemy with a Marksman or Cutthroat Skill has up to a 24-44% chance to summon a Shadow Clone that mimics the Skill.
      • Now: Casting a Marksman or Cutthroat Skill has a 30-50% chance to summon a Shadow Clone that mimics the Skill.
      • Internal cooldown on summoning the Shadow Clone reduced from 3 seconds to 1 second.

Scoundrel’s Leathers

  • New inherent affix: Your Trap and Grenade Skills are now also considered Core Skills.
  • Unique effect now also grants 10-20%[x] Core Skill Damage.
  • Internal cooldown on triggering a trap reduced from 1 second to 0.75 seconds.

Word of Hakan

  • Additionally grants 30-50% increased Damage to Distant bonus.

Paragon

Ambush Glyph

  • Damage bonus to Trapped enemies increased from 10%[X] to 12%[X].

Canny Glyph

  • Non-Physical damage bonus stacking limit increased from 10%[X] to 15%[X].

Chip Glyph

  • Physical damage bonus stacking limit increased from 10%[X] to 15%[X].

Ranger Rare Node

  • Damage to Distant increased from 40% to 80%.

Danse Macabre Legendary Node

  • Damage bonus to your next Skill after casting a Mobility or Subterfuge Skill increased from 50%[X] to 75%[X].

Eldritch Bounty Legendary Node

  • Damage increase after using an Imbued skill increased from 20%[X] to 30%[X].

No Witnesses Legendary Node

  • Ultimate Skill Damage bonus increased from 10% to 20%.
  • Maximum Bonus increased from 45% to 60%.

Tempering

NEW: Ultimate Efficiency — New Resource Tempering Recipe

  • Death Trap Cooldown Reduction
  • Rain of Arrows Cooldown Reduction
  • Shadow Clone Cooldown Reduction
  • Energy after Casting an Ultimate Skill

Imbuement Abundance — Resource Recipe

  • Changed to Utility Recipe.

Rogue Motion — Mobility Recipe

  • Removed Movement Speed Affix.

Specialist Evolution — Offensive Recipe

  • Stun Grenade Size Affix removed.

Rogue Innovation — Utility Recipe

  • Stun Grenade Size Affix added.

Agile Augments — Weapon Recipe

  • Chance for Shadow Clone to Deal Double Damage Affix added.

 

Sorcerer

Developer’s Note: All Sorcerers eventually use Burning and Conjuration builds. The focus behind all of these changes is to try and fix these outlying issues and open more build options. As always, we will continue to monitor the effect this has on Sorcerer’s power level.

Skills

Conjurations

  • All now show the max limit on the tooltip.

Enhanced Ball Lightning

  • Previous: Ball Lightning’s Attack Rate is increased by your Attack Speed Bonus, up to 25%.
  • Now: Your attack speed is increased by 5% for 3 seconds each time you cast Ball Lightning, up to 20%.

Wizard’s Ball Lightning

  • Previous: Hitting an enemy 4 times with one ball lightning spawns a Crackling Energy. 2 times per cast.
  • Now: Casting Ball Lightning spawns 2 Crackling Energies.

Mage’s Ball Lightning

  • Previous: After hitting Close enemies 50 times with Ball Lightning, your next cast stuns enemies for 1 second.
  • Now: Ball Lightning deals 30%[X] increased damage against Stunned enemies.

Deep Freeze

  • Final explosion damage increased from 100% to 125%.
  • Rank 5: Deep Freeze damage is increased by 40% of your Vulnerable Damage bonus.

Prime Deep Freeze

  • Previous: When Deep Freeze ends, gain 10% of your Maximum Life as a Barrier for 6 seconds for each enemy you Froze while it was active.
  • Now: When Deep Freeze ends, gain 50% of your Maximum Life as a Barrier for 8 seconds.

Inferno

  • Rank 5: Enemies within Inferno are Vulnerable.

Supreme Inferno

  • Previous: While Inferno is active, your Pyromancy Skills cost no Mana.
  • Now: While Inferno is active, your Pyromancy Skills deal 50% increased damage and cost no Mana.

Unstable Currents

  • Rank 5: Casting Unstable Currents Stuns surrounding enemies for 3 seconds.

The following Skills Tree upgrades which directly dealt damage will now scale up their damage with increased Skill Ranks of the base skill.

  • Enhanced Spark
  • Enhanced Fireball
  • Enhanced Familiar

Enchantments

Fire Bolt

  • Previous: Direct damage from Skills applies an additional [X] Burning damage over 8 seconds.
  • Now: Dealing burning damage has a 10% chance to heal you for 4% of your Maximum Life.

Flame Shield

  • Previous: Flame Shield automatically activates after cumulatively taking 100% of your life. Can only happen once every 30 seconds.
  • Now: Taking 30% of your life within 2 seconds activates Flame Shield. Can only happen once every 30 seconds.

Splintering Energy

  • Now an extension of Lightning Spear.
  • Previous: Critical Hits with Lightning Spear cause lightning to arc from it dealing 50-90% damage to its target and up to 5 other enemies. This damage is increased by 100% of your Critical Strike Damage Bonus.
  • Now: Critical Hits with Lightning Spear cause the spear to arc again to the target and up to 5 other enemies. This damage is increased by 100% of your Critical Strike Damage Bonus.

Passives

Devouring Blaze

  • Previous: You deal 7% Critical Strike damage against Burning Enemies. If they’re Crowd Controlled this increases to 10%.
  • Now: Your Pyromancy Skills deal an additional 10% increased Critical Strike Damage.

Shocking Impact

  • Previous: Every time you Stun an enemy, you deal X% Lightning Damage to them.
  • Now: Every time you Stun an enemy or attempt to Stun a Boss, you deal X% Lightning Damage to them.

Inner Flames

  • Previous: Your Pyromancy Skills deal 4% increased damage while you are Healthy.
  • Now: You deal 4% increased damage while Healthy.

Icy Touch

  • Previous: You deal 4% increased Cold damage to Vulnerable enemies.
  • Now: You deal 4% increased damage to Vulnerable enemies.

Conjuration Mastery

  • Renamed to Primordial Binding.
  • Previous: Gain a stacking bonus for each active Conjuration, up to 30 stacks. 1% damage, 1% movement speed, 2% Mana Regeneration.
  • Now: Gain a stacking bonus for each active Summon, up to 10 Summons. 2% Summoning damage, 2% movement speed, 4% Mana Regeneration.

Developer’s Note: The power of Conjuration mastery in the endgame limits all Sorcerer builds to become which build can summon the most conjurations possible. We are looking to redistribute the power boost gained from this passive into other parts of the Sorcerer kit.

Legendary Aspects

NEW: Aspect of Mind’s Awakening – Utility Aspect

  • Casting a Pyromancy Skill Immobilizes enemies hit for 0.5-1 seconds.
  • Casting a Shock Skill grants a burst of 15-30% Movement Speed for 1 second.
  • Casting a Frost Skill grants a Barrier for 3-6% Maximum Life.
  • While Enlightened, each Skill grants all benefits.

Aspect of Tenuous Destruction

  • Damage increased from 25-45% up to 30-50%.

Aspect of Tenuous Agility

  • Bonus when not using Defensive skills has been increased from double to tripled.

Aspect of Recharging

  • Mana gained per bounce of Chain Lightning increased from 1.0-5.0 to 2.5-5.0.

Aspect of Searing Wards

  • Previous: After spending 125-65 Mana, your next Firewall is free to cast and will destroy incoming Small Missiles.
  • Now: Firewall slows enemies within by 60%. After spending 125-65 Mana your next Firewall is free to cast, destroys incoming Small Missiles, and Immobilizes anything hit with the initial Cast for 3 seconds.

Gravitational

  • Moved to Utility category.
  • Previous: Ball Lightning orbits around you and deal [10 – 30]%[x] increased damage. You may have up to 10 Ball Lightnings and casting more increases the damage of the existing ones by 10% each.
  • Developer’s Note: The previous version of this affix has been reworked into Okun’s Catalyst.
  • Now: After creating 7-2 Ball Lightnings, your next Ball Lightning implodes pulling in close enemies before dealing [90% weapon damage] damage in a small area. This damage scales with Ball Lightning.

Of Armageddon

  • Previous: A hail of Meteorites fall during Inferno dealing Fire damage on impact. Your Meteorites Immobilize enemies for 3 seconds.
  • Now: A hail of Meteorites fall during Inferno dealing Fire damage on impact. Your Meteorites Immobilize enemies for 3 seconds. While Inferno is active, your Meteorites deal 300% increased damage.

Unique Items

NEW: Strike of Stormhorn – Unique Focus

  • Affixes
      • Inherent: Replaces all Chance to Summon an Additional Ball lightning affixes with Chance to summon a Super Ball Lightning.
      • +Ranks to Ball Lightning
      • Ball Lightning Movement Speed
      • Critical Strike Damage
      • Chance to cast an additional Ball Lightning
      • Developer’s Note: The inherent affix replaces all sources of Chance to Cast additional ball lightnings with Chance to cast a Super Ball Lightning.
  • Power
      • Ball Lightning splashes on contact for 60-100%[x] increased damage and Stunning enemies for 1 second if it reaches its Maximum Range.
      • Super Ball Lightnings are larger, deal 100% increased damage, have a higher Lucky Hit Chance, and its Stun duration is increased to 3 seconds.

NEW: Okun’s Catalyst – Unique Focus

  • Affixes
      • Inherent: Ball Lightning can be cast while moving.
      • Damage Reduction for each active Ball Lightning
      • Attack Speed for 5 seconds after casting a Defensive Skill
      • +Ranks to Ball Lightning
      • Chance to Cast an additional Ball Lightning
  • Power
      • Ball Lightning orbits you creating a static field that damages all enemies within for 140-180% damage per active ball and granting Unhindered while the field is active.

Sidhe Bindings

  • Non-physical damage affix replaced with Ranks to Primordial Binding.

Paragon

General

  • Damage Reduction from Burning Enemies has been changed to Damage Reduction While Healthy.

Searing Heat Node

  • Previous: Your Pyromancy Skills have a 12% increased Critical Strike Chance and deal Direct Damage equal to 20% of your Damage with Fire bonus, up to 60%.
  • Now: Your Pyromancy Skills have a 12% increased Critical Strike Chance and deal Direct Damage equal to 10% of your Critical Strike Damage Bonus, up to 60%.

Burning Instinct Node

  • Previous: Your Burning damage is increased by 10% of your Critical Strike Damage Bonus, plus 2% for every 30 Intelligence you have, up to 90%.
  • Now: Your Burning damage is increased by 20% of your Damage with Fire bonus, plus 2% for every 30 Intelligence you have, up to 90%.

Ceaseless Conduit Node

  • Previous: Crackling Energy has a 25% chance to not consume a Charge when triggered. Crackling Energy’s damage is increased by 2% per 20 Intelligence you have up to 120%.
  • Now: While you have Crackling Energy charges, your Skills deal 10% increased damage. This amount increases by 4% per 20 Intelligence you have up to 60%. When you reach full charges, your Crackling Energy damage is increased by three times this amount until you run out of charges.

Static Surge Node

  • Previous: After spending 100 Mana, your next cast of Chain Lightning or Charged Bolts makes enemies Vulnerable for 2 seconds and restores 10% of your Mana. This Mana cost requirement is reduced by Mana Cost Reduction bonuses.
  • Now: Hitting enemies at least 8 times in a second with Shock Skills restores 30% of your Maximum Mana and increases your damage by 40% for 8 seconds. This cannot be refreshed while active.

Fundamental Release – Legendary Node

  • Previous: Every time you apply Vulnerable, Burning, or Critically Strike an enemy, they take 10% increased damage from you, up to 30%.
  • Now: Every time you apply Vulnerable, Burning, or Critically Strike an enemy, they take 10% increased damage from you, up to 30%. Your Ultimate Skill damage is increased by 10% of your Non-Physical Damage bonus, up to 40%.

Conjurer Glyph

  • 20% Conjuration duration replaced with 15%[X] Conjuration Critical Hit Chance.

Tempering Recipes

NEW: Prismatic Augments Tempering Recipe

  • Chance for Ice Blade to cast twice (Note: this has been removed from the Conjuration Augments Tempering Recipe).
  • Chance for Inferno to deal Double damage (Note: this has been removed from the Pyromancy Augments Tempering Recipe).
  • +Ranks to Shocking Impact

Ice Blades cast twice

  • removed from Conjuration Augments.

Inferno double damage

  • removed from Pyromancy Augments.

 

Spiritborn

Skills

Enhanced Thunderspike

  • Vigor generated increased from 5 to 7.

Accelerated Thunderspike

  • Vulnerable duration increased from 2 to 3 seconds.

Sharp Thrash

  • Ferocity gain increased from 1 to 2.

Stinger

  • Damage increased from 70% to 77%.

Enhanced Stinger

  • Damage increased from 50% to 60% of its Base damage.

Concussive Stomp

  • Damage increased from 40% to 50%.

Enhanced Concussive Stomp

  • Maximum Barrier increased from 30% to 40% of your Maximum Life.

Invasive Payback

  • Cooldown reduced from 15 to 8 seconds.

Touch of Death

  • Touch of Death’s swarm now ignores Invulnerable enemies.

Razor Wings

  • Maximum active Razor Wings increased from 12 to 15.

Endurance

  • Vigor generated increased from 5/10/15 to 10/20/30.

Velocity

  • Previous: If you’ve dealt damage within the last 5 seconds and are moving, you generate 1/2/3 Vigor per second.
  • Now: Generate 1/2/3 Vigor per second while moving.

Bastion

  • Thorns increased from 40/80/120 to 120/240/360.

Acceleration

  • Previous: Gain 1/2/3 additional Evade Charges. After you Evade your next Eagle Skill deals 10/20/30%[x] increased damage.
  • Now: Gain 1 additional Evade Charge. After you Evade, your Eagle Skills deal 8/16/24%[x] increased damage for 2 seconds.

Auspicious

  • Delay to gain Barrier after taking damage reduced from 5 to 2 seconds.

The Protector

  • Rank 5: The Protector’s domain pulses 100% of your Thorns as Physical damage to enemies within every second.

The Seeker

  • Rank 5: The Seeker’s damage is increased by 50% of your Critical Strike and Vulnerable Damage bonuses.

The Hunter

  • Rank 5: The Hunter’s initial damage will Execute Injured Non-Boss enemies.

The Devourer

  • Rank 5: The Devourer’s damage is increased by 150% of your Healing Received bonus.

Spirit Hall

Centipede Primary Spirit Hall

  • Previous: Hitting an enemy with a Centipede Skill reduces their Damage by 2.5% and Slows them by 10% for 3 seconds, stacking up to a maximum of 8 times. All Skills are now also Centipede Skills.
  • Now: Hitting an enemy with a Centipede Skill reduces their Damage by 2%, Slows them by 10%, and deals 70% Poisoning damage over 6 seconds, stacking up to a maximum of 8 times. All Skills are now also Centipede Skills.

Eagle Secondary Spirit Hall

  • Delay before the bonus is reset increased from 2 to 4 seconds.

Tempering Recipes

Sky Augments – Weapons Recipe

  • Chance for Razor Wings Projectiles to be Cast Twice replaced with Chance for Razor Wings to Deal Double Damage.
  • Brilliance Skill Ranks Removed.

Spiritborn Resolve – Defensive Recipe

  • Maximum Resolve Stacks replaced with Armor +X%.

Soil Augments – Weapons Recipe

  • Chance for Touch of Death Swarms to Reinfect on hit replaced with increase to Touch of Death duration.

Centipede Innovation – Utility Recipe

  • Touch of Death Swarm Duration removed.

Legendary Aspects

Bristleback Aspect

  • Thorns damage increased from 100-160% to 100-200%.

Ruthless Aspect

  • Additional functionality: Now always grants Jaguar Skills 15% Critical Strike Chance.

Aspect of Layered Wards

  • Blocked Damage Reduction increased from 10-30% to 20-40%.

Aspect of Reactive Armor

  • Blocked attacks no longer have to come from a Close enemy.

Sticker-thought Aspect

  • No longer drops for the Spiritborn, as they do not have Channeled Skills.

Aspect of Rallying Reversal

  • Aspect Category changed from Offensive to Utility.

Aspect of Exhilaration

  • No longer requires enemies to be Vulnerable for its effect to activate.
  • Lucky Hit bonus per stack of Ferocity increased from 3% to 5%.

Aspect of Pestilence

  • Pestilent Swarm Duration increased from 1.5 to 3 seconds.
  • Additional Swarm Duration reduced from 100% to 50%, increasing the Swarm Duration from 3 to 4.5 seconds.

Aspect of Tenacity

  • Previous: You gain Resolve for each 30-10 Vigor you gain over 100.
  • Now: You gain Resolve for each 40-20 Vigor you gain while at maximum Vigor. This Resolve can overfill your maximum Resolve stacks by 5.

Aspect of Binding Morass

  • Previous: Close enemies or those you deal indirect damage to are Slowed by 30-70% for 3 seconds. You deal 20% increased damage to Slowed enemies.
  • Now: Close enemies or those you deal indirect damage to are Slowed by 30-70% for 3 seconds. You deal 10-30% increased damage to Slowed enemies.

Aspect of Deflection

  • Invasive Razor Wings upgrade now causes reflected Razor Wings to spiral outwards.

Unique Items

Scorn of the Earth Unique Boots

  • Effects that reduce Evade’s cooldown now affect Soar’s Evade Override.
  • Soar Deals Damage Based on Distance Traveled increased from 203-275% to 308-425%.
  • Soar Grants Maximum Life as Barrier replaced with Lightning Resistance.
  • Bonus Soar damage increased from 10-50%[X] to 50-100%[X].

Band of First Breath Unique Ring

  • Lucky Hit Chance while you Have a Barrier replaced with Critical Strike Chance.
  • Bonus Damage after Gaining Resolve replaced with Resource Generated when Losing Resolve.
  • Ranks to Auspicious replaced with Maximum Resolve stacks.Previous: Casting Evade consumes 1 stack of Resolve to generate 20-40 Vigor. Gain Armored Hide’s Passive Effect.
  • New: Casting Evade consumes 1 stack of Resolve to increase your damage dealt by 20-40%[X] for 5 seconds. Gain Armored Hide’s Passive Effect.

Wushe Nak Pa Unique Glaive

  • Casting an Ultimate Skill Restores Primary Resource replaced with Maximum Life.
  • Primary Spirit Hall Potency increased from 50-100% to 100-200%.

Ring of Writhing Moon Unique Ring

  • Ranks of Unrestrained Power replaced with Chance for Pestilent Swarms to deal Double Damage.
  • Pestilent Swarm damage increased from 35-65% to 60-120%.
  • Delay between spawning Pestilent Swarms decreased from 10 to 4 seconds.
  • Pestilent Swarm Duration increased from 1.5 to 3 seconds.
  • Vigor generated when Pestilent Swarm hits an enemy increased from 1 to 3.

Rod of Kepeleke Unique Quarterstaff

  • Ranks of Velocity replaced with Ranks of Vigorous.
  • No longer reduces Core Skill damage dealt by up to 30%.
  • Bonus Critical Strike Damage for each point of Vigor consumed reduced from 1-3% to .1-.5%.

Jacinth Shell

  • Life on Hit replaced with Armor +%.
  • Remaining Cooldown duration reduction reduced from 3 to 2 seconds.
  • Spending Vigor Healing increased from 1-10% to 5-10%.

Paragon

Hubris Legendary Glyph

  • Maximum Thorns increased from 2,000 to 3,000.

Spiney Skin Legendary Node

  • Bonus Thorns increased from 20% to 35%.

Bitter Medicine Legendary Node

  • Previous: When you heal for 100% of your Maximum Life, deal 20% damage to Close enemies. This damage is increased by your Healing Received bonus.
  • Now: When you heal for 100% of your Maximum Life, afflict Close enemies, dealing 200% Poisoning damage and causing them to take 10%[x] increased Poisoning damage for 6 seconds, up to 40%.
Forrás:
Blizzard News

Kapcsolódó cikkek:

  • diabloiv_ptr_21
    Diablo IV 2.1 PTR: Balansz, Armory és ütős szezontéma
  • diablo4_karakterek
    Diablo IV Season 8 előzetes – A karakterosztályok a PTR után
  • diabloiv_ptr_220
    Diablo IV 2.2 PTR: Belial visszatér, te pedig pokoli…
  • diabloiv_20D9CAVY11L2J11711500325979
    Diablo IV 2.0 – Újabb reboot
  • D9CAVY11L2J11711500325979_
    Diablo IV Season 4 PTR - Minden, amit tudnod kell MAGYARUL
  • IJY5H4EN2PAZ1718757462745
    Diablo IV Season 5 PTR – Minden tudnivaló MAGYARUL
Tags: Diablo IV fontos Path Notes PTR PTR 2.1 PTR Patch Notes top vezető

Continue Reading

Previous: Íme, ez mentheti meg a Diablo IV hatodik évadát
Next: Path of Exile 2: Rengeteg változás érkezik

Legfrissebb

Az megvan, hogy nyári vásárt tart a GOG.com?

Az megvan, hogy nyári vásárt tart a GOG.com?

2025.06.20.
A Warcraft franchise a Game Pass-ban

A Warcraft franchise a Game Pass-ban

2025.06.19.
Előrendelhető a szuperrészletes Lilith figura és még sok más Diablo IV ereklye

Előrendelhető a szuperrészletes Lilith figura és még sok más Diablo IV ereklye

2025.06.17.
A Szabadság Hercege – Érkezik a Diablo Immortal következő frissítése

A Szabadság Hercege – Érkezik a Diablo Immortal következő frissítése

2025.06.17.
Summer Game Fest 2025 – Itt tudod visszanézni az összes eseményt

Summer Game Fest 2025 – Itt tudod visszanézni az összes eseményt

2025.06.12.
Patch-mizéria a Last Epoch szerverein

Patch-mizéria a Last Epoch szerverein

2025.06.11.
Path of Exile: Secrets of the Atlas – ismertető MAGYARUL

Path of Exile: Secrets of the Atlas – ismertető MAGYARUL

2025.06.08.
Path of Exile: Secrets of the Atlas képgaléria

Path of Exile: Secrets of the Atlas képgaléria

2025.06.08.
2024. december
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« nov   jan »

Legutóbbi hozzászólások

  1. Három éves lett a Diablo Immortal – nagyon berágtak a fődémonok szerzője cszcsaba2025.06.04.

    Frissítés: Ütős előzetesek kerültek a cikkbe, érdemes megnézni őket!

  2. Cat Quest – A legcukibb ARPG, amit valaha is láttál szerzője cszcsaba2025.03.31.

    Frissítés: A Gameplay videón látható rész után továbbmentem kicsit és az a helyzet, hogy bedurvul a játék. Keményen kell gearelni,…

  3. Elkezdődött a Diablo Immortal új korszaka – Sharval vadonjának titkai szerzője ccssaabbaa2025.03.25.

    teszt

  4. Diablo IV, Season 8: Apparition Incursions Tutorial szerzője csizmadiacsaba2025.03.25.

    Próba

  5. Elkezdődött a Diablo Immortal új korszaka – Sharval vadonjának titkai szerzője csizmadiacsaba2025.03.25.

    Tesztkomment

Rhykker

Wudijo

Raxxanterax

Talkative Tri

Leggyakoribb címkék

bejelentés (19) Belial's Return (20) bemutató (49) Beta (21) Blizzard (48) build (22) Diablo (25) Diablo II (55) Diablo II: Resurrected (103) Diablo III (130) Diablo III Seasons (19) Diablo Immortal (135) Diablo IV (422) Early Access (22) fontos (226) gameplay (45) KiberMa (29) képgaléria (42) Ladder (22) Last Epoch (43) launch (28) Let's Level UP (28) megjelenés (33) Patch (36) Patch Notes (39) Path of Exile (77) Path of Exile 2 (79) Press Kit (32) PTR (49) Season (21) Season 2 (28) Season 3 (26) Season 5 (21) Season 8 (28) Shop (21) Spiritborn (20) Steam (19) stream (24) top (142) Trailer (153) Tutorial (27) Undecember (23) Vessel of Hatred (45) vezető (129) Wudijo (19)

Ez is érdekelhet

Az megvan, hogy nyári vásárt tart a GOG.com?
  • Hírek

Az megvan, hogy nyári vásárt tart a GOG.com?

2025.06.20.
A Warcraft franchise a Game Pass-ban
  • Hírek

A Warcraft franchise a Game Pass-ban

2025.06.19.
Előrendelhető a szuperrészletes Lilith figura és még sok más Diablo IV ereklye
  • Webshop

Előrendelhető a szuperrészletes Lilith figura és még sok más Diablo IV ereklye

2025.06.17.
A Szabadság Hercege – Érkezik a Diablo Immortal következő frissítése
  • Hírek

A Szabadság Hercege – Érkezik a Diablo Immortal következő frissítése

2025.06.17.

Mi is ez az oldal?

Az inventory.hu egy 2024 januárjában indult Blog. Egy kicsit ugyan túltoltam és portálosra sikerült, de mégiscsak az én stílusomat fogja magán viselni előbb-utóbb. Lesznek persze hírek, meg mindenféle fordítások, de szándékom szerint sokkal több lesz a véleménycikk és a saját audio-vizuális tartalom, mint az archívumban (ami nagyjából a HH oldalára írt cikkeimből állt össze).

CsZCsaba

Inventory

Maradj egy kicsit és figyelj!

Az Izometrikus Hack&Slash ARPG játékok világa

Copyright

Tudom, hogy a szerzői jogot kb. mindenki telibesz*rja… Úgyhogy írhatnék én ide mindenféle jogi f*szságot, az totál értelmetlen lenne. Mielőtt lelopsz innen valamit, azt gondold végig, hogy ebben az oldalban mennyi meló van. Nem egy, nem két olyan cikk van itt, amivel napokat, akár heteket is dolgoztam. Azzal segíted a munkámat, hogy nem lemásolod a cikket, hanem az url-re hivatkozol.

Köszi előre is: CsZCsaba

  • Rólunk
  • Impresszum
  • Cikklista
  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube
Copyright © All rights reserved. | DarkNews by AF themes.