
A Blizzard nemrég bemutatta a Diablo univerzum, pontosabban a Diablo IV új karakterosztályát, a Spiritbornt. Rengeteg hivatalos információ és még több kiszivárgás látott napvilágot, úgyhogy nem könnyű a tisztánlátás. A hivatalos bemutató során elég sokat megtudtunk a karakterről, de az osztálymechanika kapcsán azért biztosan maradtak kérdések többekben is. Nos, a Wowhead összeszedett minden infót, amit lehetett és egybegyűjtötte őket, sajnos nem lett túl hosszú a lista…
Valószínűleg az egyik legizgalmasabb dolog egy új karakterosztállyal kapcsolatban bármelyik játékban az új mechanikák felfedezése. Legyen szó új varázslatokról, új passzív képességekről, vagy akár egy teljesen új játékmódról, nincs is jobb érzés, mint leülni egy friss osztállyal és kitalálni, hogy mi, hogyan működik. A Diablo IV legújabb osztálya, a Spiritborn minden bizonnyal sok játékosnak meg fogja adni ezt az érzést
A Spiritborn osztálymechanika alapja a Szellemek Csarnoka (Spirit Hall), amely a szellemállatok (Spirit Guardian) elosztásának helyszíne. Ezek az állatok adományokat (Boons) és áldásokat (Blessings) adnak a karakternek.
Bár az adatok nem teljesek, ezeket az osztálymechanikai lehetőségeket láthattuk a Spiritborn osztály nemrégiben tartott előnézeti eseményén, vagyis a most következő információk hivatalosak.
A Spirit Hall mechanikával a Spiritborn valószínűleg egy elsődleges és egy másodlagos szellemállat közül választhat majd. Ezek a szellemállatok – a Jaguár (Jaguar), a Gorilla (Gorilla) a Sas (Eagle) és a Százlábú (Centipede) – erejükkel átitatják a Spiritbornt. Bár nem áll rendelkezésünkre minden egyes Szellemállatról minden információ, az eddig összegyűjtött információk a következők:
Vadság (Ferocity)
- A Ferocity 5%-kal[+] növeli a támadási sebességedet stackenként. Ez a hatás legfeljebb 4 alkalommal halmozódik, és mindegyik 4 másodpercig tart.
Határozottság (Resolve)
- A Resolve 20%-kal növeli a sebződéscsökkentésedet (Damage Reduction), amíg aktív. A közvetlen sebzés elhasznál egy stacket. Legfeljebb 8 stack halmozható.
Eagle (Sas)
- Elsődleges: A Sas-képesség használata 2 Vihartollat (Storm Feathers) biztosít, maximum 8-ig. Amikor kitérsz, az összes Vihartoll kilőve 100% villámsebzést okoz, és a célpontokat 3 másodpercig sebezhetővé (Vulnerable) teszi. Minden képesség mostantól Sas-képesség is.
- Másodlagos: Minden 4 méterenként, amit mozogsz, a kritikus találati esélyed 4%-kal nő[+]. Ez a bónusz 2 másodperccel a Kritikus Csapásod után visszaáll.
Centipede (Százlábú)
- Elsődleges: Egy ellenfelet eltalálva egy Százlábú képességgel 2,5%-kal csökkenti annak sebzését és 10%-kal lassítja őket 3 másodpercig, maximum 8-szor halmozódva. Minden képesség mostantól Százlábú-képesség is.
- Másodlagos: Gyógyulsz a maximális életed 1%-ával, minden olyan közeli ellenségenként, amit az elmúlt 3 másodpercben megmérgeztél, legfeljebb 5%-ig.
Jaguár
- Elsődleges: Minden 4. alkalommal, amikor közvetlen sebzést okozol egy ellenségnek egy Jaguár-képességgel, további csapásokat szabadítasz el, amelyek a 4 találat sebzésének 100%-át okozzák. Minden képesség mostantól Jaguár-képesség is.
- Másodlagos: A maximális vadság megnövekszik 1-el. 1 stack Ferocity-t kapsz, amikor megölsz egy ellenséget vagy kárt okozol egy bossban.
Gorilla
- Elsődleges: Egy Gorilla-képesség elsajátítása 100% Thornst okoz az általad eltalált ellenségeknek, és 3 másodpercig a maximális élet 10%-áig, de legfeljebb 40%-ig Barriert biztosít. Minden képesség mostantól Gorilla-képesség is.
- Másodlagos: A maximális határozottság megnövekedett 2-vel. Ha legalább 5 stack Resolve-od van, megállíthatatlan (Unstoppable) vagy.
Befejezésül álljon itt Rob2628 gameplay videója, amely nemcsak a Spiritborn kipróbálása, hanem a Vessel of Hatred számos elemének kiszivárogtatása miatt is érdekes lehet: