
A Last Epoch három hete lépett ki a korai hozzáférésű fázisból és indult el az 1.0 verzióval. Bár az első heti játékélményt nagymértékben befolyásolta a szerverek teljesítőképessége, azóta azonban viszonylag problémamentesen üzemel a játék. Kisebb javításokat folyamatosan eszközöl az EHG, ezek jobbára bugfix megoldások, de vannak szépszámmal játékélményt javító változtatások is. Úgy tűnik, azonban, hogy komolyabb változtatásokra is szükség van, ugyanis nemrég egy felhívást tettek közzé és a játékosokra bízták, hogy bizonyos, a karaktereket érintő javításokat Ciklus közben megejtsenek-e vagy sem. A közösség pedig szavazott, ennek a szavazásnak az eredményét olvashatjátok az alábbiakban.
Helló utazók,
Csaknem 70 000-en csatlakoztatok a felhíváshoz, hogy megvitassuk a ciklus közepén bekövetkező egyensúlyi változásokat a Last Epoch-ban. Szeretnénk mindannyiótoknak megköszönni, hogy lelkesedésetekkel előremozdítottátok ezt a témát.
Ma szeretnénk megosztani a felmérés eredményeit, valamint a visszajelzések eredményeként született döntéseket.
Az alábbi eredmények olvasásához az alábbi információk segíthetnek*:
- 1 – határozottan nem ért egyet
- 2 – Nem ért egyet
- 3 – Nincs véleményem a témáról
- 4 – Egyetértek
- 5 – Teljes mértékben egyetértek
*Amikor először kezdtük el a felmérést, a skála fordítva volt. Erre vonatkozóan azonnali visszajelzést kaptunk, és kicseréltük, mielőtt túl sok eredmény érkezett volna. Bár az alábbi eredmények nem tükrözik ezt a változtatást, ezt a változtatást már a felmérés elején elvégeztük, így minimális hatással volt az eredményekre.
Túlteljesítő hibák
A résztvevők álláspontja meglehetősen egyértelmű. Ki kell javítanunk azokat a hibákat, amelyek miatt a Last Epoch-ban a képességek vagy tárgyak erősen túlteljesítenek, és mint ilyenek, ezt meg is fogjuk tenni. Ez egy változás a korábbi álláspontunkhoz képest, ahol nem akartuk megváltoztatni az egyensúlyt a ciklus közepén. Most, ha hibáról van szó, akkor ezeket a javításokat a ciklus közepén ki fogjuk tolni a patchekben.
Enyhén túlteljesítő hibák
Egy hiba esetén, amely egy build, képesség vagy tárgy enyhe túlteljesítményét eredményezi, sokkal kevésbé egyértelmű az álláspontunk. Az írásos visszajelzésekből egy kicsit világos, hogy miért: Mi az, hogy „enyhén” túlteljesít? Mivel ez egy kissé homályos kategorizálás, az egyének értelmezésére van bízva.
Ebben az esetben úgy döntöttünk, hogy eseti mérlegelést alkalmazunk. Ez a közösség visszajelzésein alapulna, és azon, hogy a hiba mennyire eredményez teljesítményeltolódást. Tehát dönthetünk úgy, hogy kijavítjuk vagy nem javítjuk az „enyhén” túlteljesítő hibákat a ciklus közepén, és megvitatjuk őket, amint felmerülnek.
Túlteljesítés egyensúlyozása
Ha egy build túlteljesít, de nem hiba okozza, a visszajelzések nagyrészt a „ne változtass” irányába mutatnak. Bár ez nem olyan egyoldalú, mint a hibák esetében, de a közösség még mindig elég erősen támogatja ezt a véleményt: több mint 57%-uk szavazott arra, hogy ne változtassuk meg ezeket a változásokat. Ez egybeesik a jelenlegi álláspontunkkal is, miszerint nem teszünk túl sok lépést az egyensúly megváltoztatására a ciklus közepén. Mint ilyen, kerülni fogjuk az olyan egyensúlyi változtatásokat, amelyek nem a hibákkal kapcsolatosak, még akkor is, ha ez egy build, képesség vagy tárgy nagymértékű túlteljesítményét eredményezi.
Enyhe túlteljesítés egyensúlyozása
A nem bugokkal kapcsolatos, enyhén túlteljesítő dolgok esetében még kevésbé vágyunk arra, hogy változtatásokat lássunk rajtuk. Mivel elég nagy súlya van a változtatások mellőzésének, egyetértünk ezzel az állásponttal, és nem fogunk a ciklus közepén olyan egyensúlyi változtatásokat végrehajtani, amelyek nem a hibákkal kapcsolatosak, és csak azt eredményezik, hogy a készség, a build vagy a tárgy enyhén túlteljesít.
Ranglista visszaállítása a ciklus közepén
A Last Epoch ranglistáinak visszaállítására irányuló igény meglehetősen vegyes volt. Meglehetősen sokat vitatkoztunk erről, és a következő döntést hoztuk: Abban az esetben, ha olyan változtatást vagy hibajavítást adunk ki, amely egy tárgy, képesség vagy építmény túlteljesítését eredményezi, nem fogjuk visszaállítani a ranglistákat, ehelyett azonban információt adunk az eredményhez, hogy jelezzük, mikor történt. Ennek célja, hogy az információ elérhetővé váljon az olyan eredmények azonosításához, amelyek olyan buildet használtak, amely azóta megváltozott.
Úgy döntöttünk, hogy az eredményen nem jelenik meg olyan jelölés vagy ikon, amely jelzi, hogy az egy túlteljesítő build volt, mivel nem akartuk, hogy ezek „szégyenfoltként” jelenjenek meg. Úgy éreztük, hogy ez a legjobb módja annak, hogy a versengő játékosok továbbra is versenyezzenek a ranglistán, anélkül, hogy elvennénk a kedvüket a buildjeikhez, még ha azok túl is teljesítettek.
Részleges ranglista visszaállítás
Bár a fenti válasz is foglalkozik ezzel a kérdéssel, a következetesség kedvéért itt szeretnénk megmutatni az összes szavazat eredményét.
Értesítések nyilvános hozzászólásokon keresztül
Úgy tűnik, hogy szinte mindenki egyetért azzal, hogy a Last Epoch az egyensúlyát megváltoztató, közelgő hibajavításokról vagy változtatásokról szóló értesítések fogadása nagyon erős vágy. Teljesen egyetértünk ezzel, és megpróbálunk több előzetes értesítést adni, amikor ezek a változások jönnek.
Bár ezzel együtt továbbra is fenntartjuk a jogot, hogy ne adjunk tájékoztatást a közelgő változásról, ha ugyanis ezt tennénk, a játékosok elkapkodnák az előnyöket, ami súlyos problémákat okozna. Abban az esetben sem lesz előzetes értesítés, ha a javítást majdnem olyan gyorsan kiadhatnánk, mint az értesítést, hogy javítás érkezik.
Tehát ezeknél a változásoknál, ha úgy érezzük, hogy teljes körűen kiadhatjuk az információt a változásról, akkor ezt fogjuk tenni. Ellenkező esetben megpróbálhatunk homályosabbak lenni (mint például az Infernal Shade végtelen sebzés hiba esetében), hogy korlátozzuk annak hatását a változtatás előtt, vagy teljesen visszatartjuk, ha olyan dologról van szó, ami rendszeresen összeomlasztja a szervereket, amikor kihasználják, hogy minimalizáljuk a hatását, amíg nem tudjuk kijavítani.
Következtetés
A közösséggel folytatott diskurzusnak ez a fordulója néhány nagyszerű változást eredményezett az álláspontjainkban, amelyekkel nagyon elégedettek vagyunk. A két nagy változás a következő:
A ciklus közepén olyan hibák javításait fogjuk kiadni, amelyek egy tárgy, képesség vagy építmény nagymértékű túlteljesítését eredményezik.
Hozzáadjuk a ranglistához azt a funkciót, amely megmutatja, hogy egy adott patch, vagy időszak alatt történt egy bejegyzés.
Még egyszer szeretnénk megköszönni mindenkinek, hogy részt vett a szavazáson és időt szakított arra, hogy hallassa a hangját. A ti visszajelzéseitek segítségével tettük a Last Epochot olyan nagyszerűvé, amilyen, és csak a közösséggel való további együttműködés és a visszajelzések meghallgatása révén tudunk tovább fejlődni.
A következő alkalomig, az RNG legyen veletek, utazók!