
Több, a Diablo IV jövőbeli frissítéseivel foglalkozó írás is megjelent a közelmúltban a Wowheaden. Ezekben a cikkekben a szerző többnyire egy-egy témát jár körül és információ-morzsákba kapaszkodva jut következtetésekre.
Az írások rövidek, de a közösség érdeklődésének középpontjában álló kérdéseket feszegetnek, úgyhogy kitaláltam, hogy magam is foglalkozom ezekkel, méghozzá úgy, hogy egy cikkbe szedem mindet és külön ki fogom emelni a tényközlést belőlük. Fogadjátok szeretettel!
A Blizzrad a YouTube-on publikált egy Burning Questions Episode 2 nevű videót, amelyben a Diablo IV fejlesztőcsapata a 10. szezonról, valamint a ranglisták (Leaderboard) és a zsákmány-szűrők (Loot Filters) jövőjéről is beszélt! A kérdezz-felelek videó nagy része a játékélményt és a korábban a nyilvános tesztkörnyezetben bevezetett rendszerbeli változásokat érintette, de érdekes vita alakult ki arról, hogy a szezonális képességeket állandóbbá tegyék-e a játékban. Charles Dunn, a Blizzard osztálytervezője kijelentette, hogy örülnek annak, hogy a szezonális képességek ideiglenes réteget képeznek a játékban, amelyet kísérletezésre használhatnak.
Loot Filter
Bár a loot szűrőkről nem volt megerősítés, a Blizzard elismerte, hogy elérték a háttérben működő „intelligens szűrés” határait. A Diablo 4 10. évadában a mágikus és ritka tárgyak már nem fognak megjelenni a Torment szinteken, ami nagyban hozzájárul a loot rendezettségéhez. Egy bizonyos ponton azonban szükségessé válik a zsákmány részletesebb kezelése, különösen a szezon vége felé, amikor a játékosok már nem keresik a karakterük felépítéséhez szükséges tárgyakat, hanem a tökéletességre törekednek. A Blizzard tisztában van ezzel a problémával, és olyan egyszerű módszert keres, amellyel kiszűrhetőek azok a tárgyak, amelyek nem érdeklik a játékosokat.
Leaderboards
A ranglistákról szóló vita érdekes volt, Dan Tanguay tervezési igazgató megjegyezte, hogy a játékosok „olyan ranglistákat keresnek, amelyek bemutatják a felépítésük mesteri szintjét és bármilyen helyzetet, amit eléjük állíthatunk”, és hogy a vita nagy része egy olyan ranglistarendszer létrehozására koncentrál, amely „a játékosokat éberen tartja”. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a Pit ranglisták nem kerülnek be a Diablo 4-be, amely sokaknak csalódást fog okozni.
A megfogalmazásból kitűnik, hogy a Blizzard inkább a Diablo III Challenge Rift rendszeréhez hasonló rendszert tervez, amelyet később a Diablo Immortal is átvett. Ezek a Challenge Rift stílusú rendszerek nehéz, de kontrollált környezetet biztosítanak a játékosoknak, amely elkülönül a játékban már meglévő tartalmaktól és ami valószínűleg az oka annak, hogy a ranglisták bevezetése ilyen sokáig tart.
Nightmare Dungeon vs. Whisper
A Diablo IV Season 10 PTR tesztjében a Blizzard egy kicsi, de annál hatékonyabb frissítést adott a Nightmare Dungeon tartalmakhoz: A Nightmare Dungeon Sigilek mostantól jelzik, ha a Dungeonban suttogás (Whisper) is van. Ez volt az egyik legkeresettebb életminőség-javító funkció a Sigilek bevezetése óta. A pecsét jobb alsó sarkában található kis jelzőnek köszönhetően a Whisper Bountyk teljesítése könnyebb lesz, mint valaha.
A Reddit felhasználói örömmel fogadták a hírt Biodiversity bejegyzésében, sokan megemlítették, hogy már régóta várták ezt a változást. Míg a legtöbbjük örült a változásnak, néhány felhasználó felháborodását fejezte ki amiatt, hogy ez nem került be a 9. szezonba, ahol a Nightmare Dungeon Escalation került bevezetésre, ami a Nightmare Dungeonokat minden eddiginél jövedelmezőbbé tette. Mások azt sajnálták, hogy ez a változás ennyi szezont vett igénybe, tekintve, hogy milyen kis javításról volt szó.
Sebezhetetlen főellenségek
Miután számos Diablo IV-es Bosshoz kényszerű immunitás-fázisokat adtak hozzá, a Blizzard a 10. szezonban inkább egy Barrier pajzsot adott ezeknek a főellenségeknek. Az érintett főellenségek Duriel, Andariel és a Harbinger of Hatred, akik mindannyian rendelkeznek jelenleg egy olyan fázissal, amelyben immunisak a játékos támadásaira és ezzel sok vitát és fejfájást okoznak. A legtöbb játékos számára a bossok minél gyorsabb legyőzése jelentette a játék egyik legnagyobb élvezetét, amit a kényszerű szünetek tönkretettek, mivel emiatt a sebzés irrelevánssá vált.
A Redditen több PTR-játékos is jelezte, hogy ezeket a kényszerű immunitásokat a Diablo 4 10. szezonjában Barrier váltja majd fel. Úgy tűnik tehát, hogy a Blizzard beváltotta azt a ígéretét, hogy az immunitási fázisokat kijavítja. Mindez azt jelenti, hogy a játékosok végre visszatérhetnek ahhoz, amit a legjobban szeretnek: a Bossok minél gyorsabb legyőzéséhez!
Goblinhordák a Pokoli Hordákban
Ahogy azt a PTR blogban már jelezték, az Infernal Hordes átdolgozásra kerül a Diablo IV 10. évadában. Gyakran megjelenik majd a Chaos Rift nevű tartalom és új szörnyek kerülnek a játékba. A Blizzard bejelentette az Infernal Hordes új főellenségét, új szörnyeit, átdolgozott jutalmait és ajánlatait, de nem említette, hogy az új Chaos Rift goblinokkal lehet tele. A Diablo IV-ben a goblinok már korábban új változatokat kaptak, hogy megfeleljenek a Diablo III-as társaiknak, emiatt sokkal jövedelmezőbbé váltak. A Season 10 során az Infernal Hordes úgy tűnik, hogy egy újabb új változatot hoz a keverékbe az új Aether Goblinokkal.
A Redditen egy felhasználó posztolta is azt a varázslatos pillanatot, amikor egy Goblin Rift-tel rendelkező Infernal Hordes-ban megjelentek a kisfickók és szinte az egész területet megtöltötték (forrás: Angren1991):
Mivel az Infernal Hordes zsákmányai csak a futam végén található ládákból származhatnak, ezek a goblinok úgy tűnik, kifejezetten az Infernal Hordes számára lettek tervezve, és a normál goblinoknál található általános zsákmány helyett Aethert dobnak. Ennek a Season 10-ben már több felhasználási lehetősége lesz, beleértve az új Bartuc Boss harcot és a végén található ládákból származó jobb jutalmakat.
Közeljövő: Season 10
Egy X-posztra válaszolva Adam Fletcher megerősítette, hogy a Diablo IV tizedik évada előtt lesz fejlesztői stream. Jelenleg még nem tudni, hogy ez mikor lesz, de mivel a Season 10 (valószínűleg) szeptember 23-án indul, hamarosan várható a stream dátuma!
A távoli jövő: Season 10 után
A Blizzard egy Reddit-bejegyzés kommentjében megerősítette, hogy a Diablo IV 11. évadában jelentős rendszerbeli változások várhatók és azt is közölték, hogy hamarosan közzéteszik ezeket a frissítéseket. Annak ellenére, hogy a Season 10 valószínűleg még szeptemberben elkezdődik, a játékosok már most több információt szeretnének tudni a Diablo IV jövőjéről. A türelmetlenség érthető, mert bár a játék második kiegészítőjének 2026-os érkezése megerősítést nyert, de az év elején közzétett ütemterv véget ért.
Bár sokan találgattak a Diablo IV-ben bekövetkező nagy változásokról, különösen a tartalomkészítőkkel tartott titkos találkozó után, nem esett szó arról, hogy ezek a változások mikor következnek be, és semmilyen konkrétumot sem közöltek.
A Reddit-en xXxedgyname69xXx felhasználó által írt bejegyzéshez fűzött kommentjében Adam Fletcher, a Diablo közösségi és tartalommarketing igazgatója elárulta, hogy a 11. szezonban valóban nagy változások várhatók, és tervezik, hogy a jövőben folyamatosan tájékoztatják a közösséget a Diablo IV tartalmairól. PezRadar ezeket kommentelte arra a kérdésre, hogy mi történik majd az évad végén a Season 10 Chaos Armor felszereléseivel:
Ezek átkerülnek (az Eternalba), eltávolítják az egyedi erejüket és a kaotikus megjelenésüket.
Számítsatok néhány meglehetősen nagy rendszerbeli változásra az S11 PTR-ben.
A kommentszekcióban aztán még egyszer beköszönt:
Tervezzük, hogy hamarosan (Soon) tájékoztatjuk a játékosokat a D4 tartalmáról. Ez magában foglalja az S11-et és az azt követő időszakot is.