Főoldal / Kódex / Patch és Hotfix / Káoszteszt – Diablo IV PTR Patch Notes 2.4.0

Káoszteszt – Diablo IV PTR Patch Notes 2.4.0

Loading

A Diablo IV Season 10: Infernal Chaos évadának PTR tesztjéhez készült harmadik írást olvasod. Ez a cikk a PTR Patch Notes 2.4.0 (részben) magyar változata.

Rögtön az elején három fontos dologra hívnám fel a figyelmed: egyrészt ez nem egy végleges, hanem PTR Patch Notes, a végleges majd ennek a módosítása lesz a Season 10 indulásakor. Másrészt, szokás szerint kaotikus volt a jegyzék, mert a Blizzard külön kezeli az alapjáték és a kiegészítő módosításait. Emiatt pedig teljesen át kellett rendeznem és a szokásos háromfejezetes elrendezésben (Játékfrissítések, Karakteregyensúly, Hibajavítások) tálalni. Harmadrészt, immár szokás szerint a karakteregyensúllyal foglalkozó részt változatlanul – eredeti nyelven – hagyom, mert így is érthető, amúgy sincs időm fordítani, a buildeket meg úgyis mindenki másolja.

Akit a Patch Notes eredeti elrendezésének magyar tükörfodítása érdekel, az ide kattintva megtalálja a Hungarian Heroes oldalán.

 

Játékfrissítések

Loot

  • Az egyedi tárgyak megjelenésének esélye minden nehézségi szinten nőtt.
  • A Whispers Bountyk már nem dobnak mágikus és ritka tárgyakat Torment nehézségi szinten.
  • A Torment nehézségi szinten a mellék-küldetések jutalmaként kapott mágikus és ritka tárgyakat legendás vagy annál jobb tárgyak váltották fel.
  • A Helltide jutalmak minősége a Torment nehézségi szinten nőtt.

Nightmare Dungeons

  • Kissé csökkentettük a Horadric Reserve Gem Fragment Nightmare Dungeon affixek megjelenésének esélyét.
  • Csökkentettük a Horadric Strongroom ládából kieső tárgyak mennyiségét.

Infernal Hordes

  • A Materials Chest és a Gold Chest már nem csökkentik idővel a jutalmat.
  • A Greater Chest of Materials mostantól 400 éterbe (Aether) kerül, a korábbi 200 helyett, és a felszerelés mellett Obducite-ot és aranyat is ad.
  • Az Infernal Hordes-ban megtalálható egyedi tárgyak és legendás tulajdonságok átkerültek az általános készletbe (Pool), az egyedi tárgyak pedig a Lair Bossok egyedi készletébe is.

Lair Bossok

  • A Greater Lair Bossok készlete mostantól a három Boss között oszlik meg. Minden Greater Lair Boss 2-2 darabot kap ezek közül.
  • A Greater Bossok, Duriel, Andariel és a Harbinger of Hatred zsákmánykészletei kibővültek, és mostantól részben megosztják egymás között a készleteket. A Kisebb Főnökök zsákmánykészletei is kissé módosultak.
  • Belial Hoard ládája többé nem dob Infernal Compass-t.

Duriel Pool:

  • Azurewrath
  • Banished Lord’s Talisman
  • Blood Moon Breeches
  • Blue Rose
  • Cowl of the Nameless
  • Crown of Lucion
  • Dolmen Stone
  • Godslayer Crown
  • Ophidian Iris
  • Rod of Kepeleke
  • Scoundrel’s Leathers
  • Sepazontec
  • Soulbrand
  • Tempest Roar
  • The Hand of Naz
  • The Third Blade
  • Tuskhelm of Joritz the Mighty
  • X’Fal’s Corroded Signet

Andariel Pool:

  • Azurewrath
  • Bane of Ahjad-Den
  • Black River
  • Blood Moon Breeches
  • Blue Rose
  • Cowl of the Nameless
  • Dolmen Stone
  • Flamescar
  • Flickerstep
  • Galvanic Azurite(New Item)
  • Locran’s Talisman
  • Sepazontec
  • Soulbrand
  • Sunbird’s Gorget
  • The Basilisk
  • The Umbracrux
  • Tibault’s Will
  • Tuskhelm of Joritz the Mighty
  • X’Fal’s Corroded Signet

Harbinger of Hatred Pool:

  • Banished Lord’s Talisman
  • Bane of Ahjad-Den
  • Black River
  • Crown of Lucion
  • Flamescar
  • Flickerstep
  • Galvanic Azurite(New Item)
  • Godslayer Crown
  • Locran’s Talisman
  • Ophidian Iris
  • Rod of Kepeleke
  • Scoundrel’s Leathers
  • Sunbird’s Gorget
  • Tempest Roar
  • The Basilisk
  • The Hand of Naz
  • The Third Blade
  • The Umbracrux
  • Tibault’s Will

Grigoire Pool változások:

  • Hozzáadva:
    • The Mortacrux
    • Endurant Faith
    • Hesha e Kesungi(new Item)

Lord Zir Pool változások:

  • Hozzáadva:
    • Vox Omium
    • Orphan Maker(New Item)
  • Elvéve:
    • Bane of Ahjad-Den

Varshan Pool változások:

  • Hozzáadva:
    • Shard of Verathiel
    • Rakanoth’s Wake
    • Sabre of Tsasgal(New Item)
    • Gospel of the Devotee(New Item)
  • Elvéve:
    • Ring of the Midday Hunt

Beast in the Ice Pool változások:

  • Hozzáadva:
    • Ring of the Midday Hunt
    • Kilt of Blackwing(New Item)

Urivar Pool változások:

  • Hozzáadva:
    • Hesha e Kesungi(New Item)
    • Gospel of the Devotee(New Item)
  • Elvéve:
    • Bane of Ahjad-Den

 

Egyéb

  • A Horadric Strongrooms utolsó két szintjének feloldásához mostantól több Attunement szükséges.
  • Az összes halmozható tárgy, például a Lair Bossok megidézéséhez szükséges anyagok és fogyóeszközök halmozási száma egységesen 100-ra lett állítva.
  • A Lucky Hit: Restore Primary Resource Percent tárgykiegészítő helyébe a Lucky Hit: Restore Primary Resource Amount lépett.
    • Az új kesztyűk és fegyverek, amelyekre ez az affix megjelenik, érintettek lesznek.
    • 800 tárgyi erőnél ez az affix a következőket biztosítja: Szerencsés találat: Akár 15% esély 7-10 elsődleges erőforrás visszaállítására.
  • Új felhasználói felület elemek kerültek bevezetésre, hogy kiemeljék az Escalating Nightmares haladását.

 

Karakteregyensúly

New Item

Sabre of Tsasgal (Unique One-Handed Weapon)

Affixes

  • +50% Damage (Inherent)
  • +107-121 Strength
  • +62.5-85% Physical Damage
  • +2-3 Core Skill Ranks
  • +2-3 Warpath

Unique Power: You gain 3-5%[x] increased damage for each damaging Skill you have equipped, and an additional 6-10%[x] for 15 seconds when each of those Skills is used.

Associated Lair Boss: Varshan

Expertise

Two-Handed Sword expertise

  • Removed the requirement to kill an enemy to get the 30%[x] increased Bleed damage.

Skills

Kick

  • Range increased from 1.5 to 3 meters.

Enhanced Kick

  • Now reduces cooldown of Mobility Skills by 5 seconds per enemy kicked.

Passives

Unconstrained

  • Reduced requirement to be from 65% Health to being not Healthy.

Developer’s Note: "Not Healthy" means below 80% health.

Unbridled Rage

  • Increased bonus from 45% to 50%.

Walking Arsenal

  • Previous: Casting a Skill with a Two-Handed Bludgeoning, Two-Handed Slashing, or Dual-Wielded weapon grants 15%[x] increased damage for 10 seconds. While all three bonuses are active, you gain 25%[+] Crowd Control Duration and Attack Speed.
  • Now: Casting a Skill with a Two-Handed Bludgeoning, Two-Handed Slashing, or Dual-Wielded weapon grants 15%[x] increased damage for 10 seconds. While all three bonuses are active, you gain Unstoppable and 45%[+] Attack Speed.

Legendary Aspects

Battle-mad Aspect

  • Damage increased from 20-40% to 30-60%.

Aspect of Ancestral Force

  • Damage increased from 5-25% to 30-60%.

Wanton Rupture Aspect

  • Previous: Your Rupture does not remove the Bleeding damage from enemies. Can only occur once every 30-10 seconds.
  • Now: Double your Rupture's skewer radius, and all Bleed durations are increased by 30-60%.

Unique Items

Arreat's Bearing

  • Doubled Dust Devil damage.

Developer’s Note: This reverses the change made in Season 9: Sins of The Horadrim.

Battle Trance

  • Damage Reduction affix changed to +11.5-15.7% Strength.
  • Bonus Duelist Ranks affix changed to +8-16 Maximum Fury.
  • Increased bonus Frenzy Ranks from 2-3 to 4-6.

Hellhammer

  • Previous: Upheaval ignites the ground Burning enemies for an additional 1006-1660 damage over 4 seconds increased by 25%[x] for every 100 Strength you have.
  • Now: Upheaval deals 50-70%[x] increased damage to Burning enemies, and also ignites the ground Burning enemies for an additional 1006-1660 damage over 4 seconds.

Paragon

Flawless Technique Legendary Node

  • Previous: Consecutive attacking with the same weapon increases your Critical Strike chance by 15%[+] for 4 seconds.
  • Now: Consecutive attacking with the same weapon increases your Critical Strike chance by 15%[+] and Critical Strike Damage by 30%[x] for 4 seconds.

Carnage Legendary Node

  • Previous: Berserking now additionally grants 15%[+] Attack Speed.
  • Now: Berserking now additionally grants 15%[+] Attack Speed. You deal 30%[x] increased Fire and Physical damage.

Brash Rare Node

  • Changed 10% Fire Resistance to 3% Resistance to All Elements.

Bloodbathed Rare Node

Changed 10% Fire Resistance to 3% Resistance to All Elements.

New Item

Kilt of Blackwing (Unique Pants)

Affixes:

  • +636-685 Maximum Life
  • +2-3 Ranks to Ravens
  • +13-17.5% Ravens Cooldown Reduction
  • +16-25% Chance for Ravens to Deal Double Damage

Unique Power: Ravens deal 60-100% increased damage and shapeshifting into a different form or activating a Companion Skill Summons a Raven that attacks a nearby enemy. Summoning a Raven has a chance to call forth an Unkindness for 10 seconds, increasing the number of Ravens Summoned to 3 for the duration.

Associated Lair Boss: The Beast in Ice

Skills

Lightning Storm

  • Damage reduced from 74% to 65%.

Shred

  • First attack damage from 52% to 100%.
  • Second attack damage from 72% to 150%.
  • Third attack damage from 143% to 300%.

Stone Burst

  • Explosion damage increased from 120% to 130%.

Tornado

  • Damage reduced from 65% to 35%.
  • Tornado behavior has been reworked, it will now always try to seek an initial target close to where it is cast before spiraling in the area nearby.

Enhanced Tornado

  • Chance to spawn a second Tornado increased from 20% to 30%.

Raging Tornado

  • Previous: Enemies hit with Tornado have a 10% chance to become Vulnerable for 3 seconds.
  • Now: Extend the lifetime of Tornado by 2 seconds. Additionally, hitting a Vulnerable enemy extends the duration further by 0.5 seconds up to a maximum of 3 seconds.

Primal Tornado

  • Previous: Enemies damaged by Tornado are Slowed by 8% for 4 seconds, stacking up to 40%.
  • Now: Enemies hit by Tornado are Slowed by 60%.

Grizzly Rage

  • Base damage reduced from 60% to 40%.
  • Damage bonus per second reduced from 4% to 1% (capping at 25% rather than 100%).
  • Now begins its cooldown when it's activated rather than after it ends.

Passives

Perfect Storm

  • Previous: Storm Skills that you cast grant 2 Spirit and deal 80%[x] increased damage when damaging a Vulnerable, Immobilized or Slowed enemy.
  • Now: Storm Skills deal 80%[x] increased damage and damaging a Vulnerable, Immobilized or Slowed enemy with Storm Skills you Cast grants 2 Spirit.

Legendary Aspects

Balanced Aspect

  • Previous: Increase Maximum Spirit by 50-90 and Spirit Regeneration by 50% while Grizzly Rage is Active.
  • Now: Your Maximum Spirit is increased by 50. Casting a Skill with a cooldown increases Spirit Regeneration by 15-25 per second for 8 seconds.

Of the Wildrage

  • Previous: Your Companions gain double the bonus of Bestial Rampage.
  • Now: Casting a Companion Skill has a 20-40% chance to activate an equipped Companion Skill and reduce its cooldown by 5 seconds.

Stormclaw's Aspect

  • Damage reduced from 60-80% to 40-60%.

Stormchaser's Aspect

  • Previous: Tornado will seek up to 1-5 targets and deals 30-50%[x] increased damage.
  • Now: Tornado drags non-Elite enemies with it and deals 10-20% increased damage for each enemy or object inside of it.

Unique Items

Fleshrender

  • Can now trigger from auto-cast Skills.

Unsung Ascetic's Wraps

  • Damage on Critical Hit increased from 10-40%[x] to 60-100%[x].

Paragon

Earth and Sky Node

  • Damage bonus increased from 10% to 18%.

Tectonic Glyph

  • Previous: 20% Lucky Hit chance.
  • Now: 15% damage to Crowd Controlled Enemies.

Human Node

  • Previous: 15% damage reduction while in Human form.
  • Now: 12% increased damage and Damage Reduction while in Human form.

Shapeshifter Glyph

  • Previous: Shapeshifting has a 25% chance to cause the Skill's damage to Critically Strike.
  • Now: Shapeshifting increases Critical Strike chance and Critical Strike Damage by 10% for 2 seconds.

Guzzler Glyph

  • Previous: You gain 30%[+] more Potion Healing.
  • Now: You gain 3%[x] increased damage and 5%[+] increased Potion Healing for each missing Healing Potion.

Exploit Node

  • The Cooldown before enemies can become vulnerable again reduced from 20 seconds to 5.

Tempering

Earth Augments

  • Previous: Chance for Boulder to Cast twice.
  • Now: Chance for Boulder to deal Double Damage.

New Item

Gospel of the Devotee (Unique Focus)

Affixes:

  • +80-94 Intelligence
  • +424-457 Maximum Life
  • +4.4-10% Basic Skill Attack Speed
  • +13-17.5% Chance for Basic Skills to Deal Double Damage

Unique Power: Your Basic Skills are empowered. Damaging an enemy with a Basic Skill causes them to take 10-30%[x] increased damage from your other Basic Skills for 10 seconds.

    • Reap attacks 10% faster.
    • Decompose now spawns a Corpse every 0.5 seconds.
    • Hemorrhage triggers an additional burst on the initial target.
    • Bone Splinters pierce through enemies.

Associated Lair Bosses: Varshan, Urivar

Minions

All Necromancer Minions are now resummoned when the Necromancer is resurrected.

Skills

Blight

  • Corrupting damage increased from 135% to 160%.

Supernatural Blight

  • Previous: You and your Minions deal 20%[x] increased damage to enemies within Blight.
  • Now: You and your Minions deal 10%[x] increased Shadow damage to enemies within Blight.

Blood Lance

  • Damage increased from 80% to 110%.

Blood Surge

  • Nova Damage increased from 70% to 80%.

Sever

  • Main damage decreased from 110% to 100%.
  • Return damage decreased from 45% to 20%.

Plagued Corpse Explosion

  • Damage bonuses increased from 10%[x] to 25%[x].

Legendary Aspects

Aspect of the Great Feast

  • Essence drain increased from 1 to 2 per second per Minion and from 7 to 14 if no Minions are active.
  • Damage bonus increased from 30-50%[x] to 35-55%[x].

Blood Seeker's Aspect

  • Blood Lance damage per lanced enemy decreased from 10-30% to 5-15%[x].
  • Blood Lance Critical Strike Damage while Healthy decreased from 25%-45%[x] to 15-35%[x].

Reaping Lotus' Aspect

  • Sever damage increased from 140-200% to 180-240% of normal damage.

Aspect of Fel Gluttony

  • Now also increases your Golem's damage by 20-40%[x].

Cadaverous Aspect

  • Previous: Consuming a Corpse increases the damage of your Core and Ultimate Skills by 3.5-7.0%[x] for 5 seconds up to 17.5-35.0%[x].
  • Now: Consuming a Corpse increases your damage by 3.5-7.0%[x] for 5 seconds up to 17.5-35.0%[x].

Paragon

Wither Legendary Node

  • Previous: Your Corrupting effects have a 5%[x] chance to deal 50%[x] bonus damage each time they deal damage. This chance is increased by 2%[x] and bonus damage increased by 8%[x] for each 60 Intelligence you have, up to 2000.
  • Now: Your Shadow Damage has a 20% chance to deal 300%[x] increased damage.

Bone Graft Legendary Node

  • Previous: Hitting enemies with Bone Skills increases your damage by 5%[x] and your Maximum Essence by 2 for 8 seconds, stacks up to 20%[x] increased damage and 8 Maximum Essence.

Now: Your Bone Skills deal 40%[x] increased damage and your Maximum Essence is increased by 10.

New Item

Orphan Maker (Unique Two-Handed Crossbow)

Affixes

  • Inherent: +130% Vulnerable damage
  • +4-6 Ranks to Marksman Skills
  • +2-4 Ranks to Exploit
  • +32-45% Chance for Marksman Skills to Cast Twice
  • +125-170% Vulnerable damage

Unique Power: Basic and Core skills that use this weapon now Reload. Reload Skills gain 250-300% increased damage and every 2nd Reload Skill gains twice this bonus.

New Keyword: Reload

  • Skills with Reload have a slight delay in which they cannot Cast again. Their damage and Reload speed benefit from 50% of your Attack Speed Bonus.

Associated Lair Boss: Lord Zir

Skills

Barrage

  • Damage increased from 22% to 25%.

Flurry

  • Damage reduced from 150% to 140%.

Penetrating Shot

  • Damage increased from 95% to 110%.

Rapid Fire

  • Damage increased from 40% to 45%.

Twisting Blades

  • Impale damage reduced from 70% to 30%.
  • Return damage reduced from 112% to 70%.

Enhanced Twisting Blades

  • Damage bonus increased from 35% to 45%.

Death Trap

  • Pull range increased by 100%.

Dance of Knives

  • Reduced Cooldown when deactivating the skill while 1 or less charge remains.
  • Now has a high chance to prioritize champions, elites, and bosses.

Advanced Penetrating Shot

  • Reworded Tool tip to clarify that its damage bonus is only from Penetrating Shot.

Primary Forceful Arrow

  • Previous: Every 3rd Cast of Forceful Arrow pierces through all enemies hit.
  • Now: Forceful Arrow now pierces through the first enemy hit and has a 30% chance to execute injured Non-Boss enemies.

Fundamental Forceful Arrow

  • Previous: Forceful Arrow Knocks Back Non-Elite enemies if they are Close. If they collide with another enemy, both are Knocked Down for 1.5 seconds.
  • Now: Forceful arrow Knocks Back Close enemies and Immobilizes them for 2.5 seconds. Enemies Immobilized this way take 50% increased damage from you for the duration.

Passives

Aftermath

  • Energy refund is now always 35 (increased from 25) rather than scaling per rank.

Legendary Aspects

Bladedancer's

  • Damage bonus increased from 60-80% to 100%-120%.

Unique Items

Condemnation

  • Previous: Your Core Skills deal 50-70% increased damage when spending 3 Combo Points. Your Basic Skills using this weapon have a 50% chance to generate 3 Combo Points.
  • Now: Your Core Skills deal 50-70% increased damage when spending 3 Combo Points. Casting Basic Skills always generate 3 Combo Points.

Grasp of Shadow

  • Chance to spawn a Shadow Clone increased from 30-50% to 40-80%.

Eaglehorn

  • Damage increased from 40-80% to 110-150%.

Windforce

  • Chance to deal additional damage and Knockdown increased from 30-50% to 50-75%.

Tempering

Cutthroat Finesse

  • Vulnerable damage removed.

New Item

Galvanic Azurite (Unique Ring)

Affixes

  • Inherent: 12.5% Resistance to All Elements
  • Inherent: 5% Resistance to All Elements
  • +5.2-6% Critical Strike Chance
  • +57-75% Lightning damage
  • 8.1-8.8% Cooldown reduction
  • +2-3 Ranks to Elemental Synergies

Unique Power: Lightning damage leaves enemies magnetized for 4 seconds, causing them to emit Crackling Energy, and increase all Lightning damage they take from you by 40-60%. If two magnetized enemies hit each other with Crackling Energy they pull each other together.

Associated Lair Bosses: Andariel, Harbinger of Hatred

Skills

Lightning Spear

  • Base damage increased from 80% to 120%.

Crackling Energy

  • Base damage increased from 30% to 80%.

Ball Lightning

  • Damage reduced from 30% to 20%.

Mage's Ball Lightning

  • Now also works against all bosses.

Blizzard

  • Damage increased from 210% to 250%.

Charged Bolts

  • Damage reduced from 45% to 35%.

Enhanced Charged Bolts

  • Nova damage increased from 175% of Charged Bolts damage to 250% of Charged Bolts damage.

Fireball

  • Damage increased from 66% to 120%.

Destructive Fireball

  • Critical Strike damage reduced from 20% to 10%.
  • Critical Strike damage vs 3 targets reduced from 30% to 25%.

Greater Fireball

  • Execute life percent reduced from 25% to 20%.

Frozen Orb

  • Shards damage increased from 52% to 70%.
  • Explosion damage increased from 50% to 65%.

Incinerate

  • Base damage increased from 150% to 175%.
  • Max damage increased after 2 seconds of Channeling increased from 203% to 236%.

Passives

Overflowing Energy

  • Previous: Crackling Energy hits 1 additional enemy. Each time Crackling Energy hits an enemy, your Shock Skill Cooldowns are reduced by 0.1 seconds, increased to 0.3 seconds against Elites.
  • Now: You deal 85% increased Lightning Damage and Crackling Energy hits 1 additional enemy. Each time Crackling Energy hits an enemy, your Shock Skill Cooldowns are reduced by 0.1 seconds, increased to 0.3 seconds against Elites.

Legendary Aspects

Aspect of Charged Flash

  • Previous: After Charged Bolts hits enemies 50 times, your next 3 Charged Bolts become waves that pierce and critically surge.
  • Now: While you have Crackling Energy, Charged Bolts spends a charge to also fire a wave dealing 120-140% of Crackling Energy damage in the area.

Aspect of Piercing Static

  • Previous: Charged Bolts pierce but deal 70-35% reduced damage to targets hit after the first.
  • Now: The third time an enemy is hit by a single Cast of Charged Bolts, spawn 3-5 new Charged Bolts.

Serpentine Aspect

  • Damage per point of mana reduced from 0.5-1.5% to 0.3-0.5%.

Unique Items

Tal Rashas

  • Damage bonus per stack reduced from 10-25% to 10-20%.

Esadora's Overflowing Cameo

  • Previous: Upon collecting Crackling Energy, there's a 15% chance to release a lightning nova, dealing x Lightning damage, increased by 120% for every 100 Intelligence you have.
  • Now: Crackling Energy now gains 10%[x] damage for every level in Shock Skills you have equipped and enemies hit have a 10% chance to refund a charge. Upon reaching maximum Crackling Energy, you rapidly unleash all charges on the closest enemy to you dealing 40-80%[x] increased damage. You cannot gain charges from hits while rapidly discharging.

Staff of Lam Esen

  • Previous: Your Casts of Charged Bolts have a 40-80% chance to be attracted to enemies and last 300% longer.
  • Now: Charged Bolts attempts to seek enemies, lasts longer, and deals 20-40% increased damage for every second the bolt is alive for.

Okun's Catalyst

  • Damage increased from 140-180% of Ball Lightning's damage to 210-250%.

Strike of Stormhorn

Damage increased from 175-225% of Ball Lightning's damage to 260-300%.

New Item

Hesha e Kesungi: Unique Gloves

Affixes

  • 9-11% Attack Speed
  • 36.5-50% Vulnerable Damage
  • 10.5-15% Ultimate Cooldown Reduction
  • 2-3 Gorilla Skill Ranks

Unique Power

  • The Protector can be invoked at range and Pulls inward with its smashes. Enemies in its area take 30-50% increased damage from your Gorilla Skills, doubled while they are Knocked Down or a Boss.

Associated Lair Bosses

  • Grigoire
  • Urivar

Spirit Halls

Primary Jaguar Hall

  • Additional strikes no longer benefit from bonuses given by Aspect of Plains Power.
  • Additional strike damage increased from 15% to 20%.

Primary Eagle Hall

  • Previous: Casting an Eagle Skill grants 4 seconds of the Storm Feathers Movement Speed bonus. When you Evade, fling up to 8 Storm Feathers for every remaining second, each dealing 125% Lightning damage and making targets Vulnerable for 5 seconds. All Skills are now also Eagle Skills.
  • Now: Casting an Eagle Skill or Evading shoots 6 Storm Feathers, each dealing 140% Lightning damage and applying Vulnerable for 5 seconds. The Storm Feathers Movement Speed bonus is doubled and always active. All Skills are now also Eagle Skills.

Secondary Eagle Hall

  • Previous: For every 4 meters you move, your Critical Strike Chance increases by 4%. This bonus is reset 4 seconds after you Critically Strike.
  • Now: Every other Cast is a guaranteed Critical Strike that grants you a 20% Vulnerable Damage bonus for 5 seconds.

Skills

Crushing Hand

  • Damage increased from 50% to 100%.

Quill Volley

  • Damage reduced from 26% to 20%.

Rake

  • Initial damage increased from 30% to 40%.
  • Second hit damage increased from 45% to 60%.

Stinger

  • Damage increased from 77% to 115%.

The Protector

  • Rank 5 Thorns damage bonus increased from 150% to 300%.

Harmonious Protector

  • Previous: The Protector's strikes deal 300% increased damage to non-Elite enemies and reduce the damage you take from Elite enemies by 30% for 6 seconds.
  • Now: The Protector's strikes deal 350% increased damage and all enemies within its area deal 30% reduced damage.

Exalted Protector

  • Previous: The Protector's area persists for an additional 6 seconds. While in the area you are Unstoppable, deal 25% increased damage, and any enemies or Small Missiles inside are Slowed by 80%.
  • Now: The Protector's area persists for an additional 6 seconds and Slows enemies and Small Missiles by 80%. While it's Nearby, you are Unstoppable and deal 30% increased damage.

The Hunter

  • Rank 5 Bonus:
    • Previous: The Hunter's initial damage will Execute Injured Non-Boss enemies.
    • Now: After The Hunter pounces, your first hits have a 10% chance to Execute non-Boss enemies for 8 seconds.

The Seeker

  • Damage of the first hit increased from 35% to 52%.
  • Damage of the final hit increased from 300% to 450%.
  • Rank 5 Bonus:
    • Previous: The Seeker's damage is increased by 15% of your Critical Strike and Vulnerable Damage bonuses, up to 200%.
    • Now: Elites hit twice by The Seeker have a 25% chance to refund a Charge, doubled against Bosses.

The Devourer

  • Rank 5 Bonus:
    • Healing Received Bonus scaling increased from 150% of it to 350%.
    • Maximum damage bonus increased from 200% to 400%.

Passives

Dominant

  • Previous: Gorilla Skills deal 5/10/15% increased damage to Knocked Down enemies and their first hits have a 5% chance to Execute non-Boss enemies.
  • Now: Attempting to Knock Down an enemy increases your Gorilla Skill damage by 5/10/15% for 10 seconds.

Resilient

  • Previous: Casting a Gorilla Skill grants 5/10/15% increased Maximum Life for 10 seconds.
  • Now: For each Base Gorilla Skill on your Action Bar, gain 1.5/3/4.5% Maximum Life, Knock Down Duration, and Barrier Generation.

Noxious Resonance

  • Single-target damage bonus increased from 180% to 300%.
  • Area-of-effect damage bonus decreased from 20% to 10%.

Legendary Aspects

Aspect of Bristling Vengeance

  • Previous: Payback now echoes forward and additionally deals 90-130% of your Thorns damage to enemies.
  • Now: Payback now echoes forward and deals 100-150% of your Thorns along the way. The final echo is larger and deals double the Thorns damage.

Aspect of Wild Claws

  • Additional Rake damage increased from 65-85% to 100-120%.

Aspect of Rebounding

  • Quill Volley explosion damage increased from 35-55% of normal damage to 50-70%.

Unique Items

Harmony of Ebewaka

  • Damage per Spirit type increased from 10-30% to 20-40%.

Sepazontec

  • Damage increased from 50-100% to 80-120%.

Rod of Kepeleke

  • Damage bonus per point of Vigor increased from 0.10-0.50% to 0.15-0.75%.

Paragon

Revealing Legendary Node

  • Previous: Lucky Hit: Up to a 30% chance to Knock Down Vulnerable enemies. You deal 30% increased damage to Crowd Controlled enemies.
  • Now: Lucky Hit: Up to a 30% chance to Knock Down Vulnerable enemies. You deal 15% increased damage, doubled against Crowd Controlled enemies.

 

Hibajavítások

Kisegítő lehetőségek

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a képernyőolvasó bizonyos helyzetekben nem olvasta fel az összes információt.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a képernyőolvasó nem olvasta fel az összes releváns információt a Stash-ben.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a képernyőolvasó a megjelenés fülön az opciókat törtek formájában olvasta fel.
  • Javítottunk különböző hibákat, amelyek miatt a képernyőolvasó több menüben nem olvasta fel megfelelően a különböző elemeket.
  • Javítottunk egy problémát, amely miatt a Speak for Me opció leírása a hozzáférhetőségi beállításokban pontatlan volt.

Escalating Nightmares

  • Javítottunk egy problémát, amely miatt Astaroth több tárgyat dobott el a szándékoltnál, amikor az Unique Spoils affix aktív volt.
  • Javítottunk egy problémát, amely miatt a Harbinger Boss Material Affix nem jelent meg az utolsó dungeonban.

Barbarian

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt az Ugly Bastard Helm buffja nem alkalmazódott újra, amikor újra alkalmazták a Wrath of the Berserker képességet.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt az Unconstrained képesség által biztosított sebződéscsökkentés pillanatfelvételre (Snapshot) került.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Violent Hammer of the Ancients nem alkalmazta az előnyét az első célpontra, amelyet Overpower képességgel eltaláltak.

Druid

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Storm Strike néha nem működött, ha a lánc utolsó célpontja meghalt.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Grizzly Rage az Unstoppable képességet adta anélkül, hogy annak fejlesztéseit megtanulták volna.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Grizzly Rage nem tűnt el az elérhető képességek közül a képességsávon, miközben aktív volt.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Tempest Roar, Mad Wolf’s Glee és Dire Wolf’s Aspect használata esetén a képességek nem cserélődtek ki megfelelően a képességsávon.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rotting Lightbringer által létrehozott pocsolyák megjelenése és hatása nem volt konzisztens.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Druid Ravens passzív képessége nem kapott bónuszokat az alakváltó formákra vagy az emberi formára alkalmazott additív vagy multiplikatív bónusz sebzésből.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Stormcrow’s Aspect nem adta meg megfelelően a Storm Skill bónuszt a Ravensnek.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Stormcrow’s Aspect additív helyett multiplikatív sebzést adott.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Resonance passzív képesség nem adta meg bónuszát a nem castolt képességeknek.

Necromancer

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Skeletal Shadow Mages támadásai helytelenül sötétségképességnek (Darkness Skill) minősültek.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Skeletal Shadow Mages támadásai kétszeres hasznot kaptak bizonyos Summon Damage forrásokból.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt az Army of the Dead nem tudta eltalálni a Scourge of the Land Boss-t a Pit-ben.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Bone Duster Aspect nem részesült a Increased Bone Prison duration tempering affix előnyeiből.

Rogue

  • Javítva egy hiba, amely miatt a Bladedancer Aspect nem biztosította a visszatérő sebzés bónuszt az Enhanced Twisting Blades-től.
  • Javítva egy hiba, amely miatt az Improved Twisting Blades Daze hatása nem működött megfelelően.
  • Javítva egy hiba, amely miatt a Poison Trap Knockdown-t biztosított az Enhanced Poison Trap elsajátítása nélkül.

Sorcerer

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt az Azurewrath és a Hail of Verglass hatása nem működött együtt a tervezett módon.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shimmering Flame Shield nem vette figyelembe a maximális életerő növekedését.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Teleport nem működött a várt módon, ha kontrollerrel játszottál.

Spiritborn

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Spiritborn nem részesült megfelelően a Gorging Masses bónuszából az Infernal Hordes-ben.

Általános

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Lucky Hit affixek – például az Azurewrath – bónusz sebzésének alkalmazásakor további sebzésskálázást adtak a támadási sebességhez.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Frozen, Fire Orbs és Lightning Totem affixekkel rendelkező Elite Monsters sebzést okozhatott a városban lévő játékosoknak.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt Varshan egyes támadásai elkerülhetők voltak, ha a Boss lairben bizonyos pozíciókban álltál.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Maulwoodban a Skeletal Construct megsemmisítése a kérés előtt blokkolta a Dungeon Progressiont.

Felhasználói felület és felhasználói élmény

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Stats and Materials ablak legördülő menüje nem volt megfelelően kiemelve, ha kontrollerrel játszottál.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Smiting Aspect nem mutatta meg előnyét a Stats képernyőn, ha a városban voltál.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a játékosok nem látták, hogy a Calm before the Storm szellem áldása lehetővé teszi a Cataclysm Lucky Hit effektusainak kiváltását.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt az Eldritch Bounty előnyei nem voltak láthatóak a városban.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rogue’s Clandestine Aspect helytelenül magasabb értéket mutatott, mint amennyit az amulettekbe bevésve biztosított.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Legendary Item affixek felszereléskor és felszerelés nélkül eltérő értéket mutattak.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Crude Amethysts és a Crude Diamonds leírásai helytelen affixet mutattak, amikor páncélba voltak illesztve.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a képességek vagy funkciók leválhattak, ha a megadott gombhoz más képességek vagy funkciók voltak hozzárendelve, függetlenül attól, hogy volt-e konfliktus a funkciók között.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a pecsétek nem voltak megfelelően rendezve a leltárban.

Egyéb

  • Javítottunk egy hibát, amely miatt egyes Steam-játékosok nem kapták meg a Devout Champion achievementet, amikor meg kellett volna.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Master of Magic kihívás nem nyílt meg a várt módon.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rotting Lightbringer megmentése nem nyitotta meg a megjelenését.
  • Javítottunk egy hibát, amely miatt bizonyos tevékenységek, például az Infernal Hordes vagy a Kurast Undercity, további anyagok felhasználása nélkül is megismételhetők voltak, ha az egyik játékos kilépett a csapatból, majd meghívta a többi csapattagot.
  • Különféle stabilitási, teljesítmény-, vizuális, hang- és felhasználói felületbeli javítások.

 

Írd meg tetteidet a Sanctuary-ban láng és vas tollal!
—A Diablo IV csapata

 

Címkézve:

Szólj hozzá

Közösségi Média