
A Diablo IV Season 10: Infernal Chaos évadának PTR tesztjéhez készült harmadik írást olvasod. Ez a cikk a PTR Patch Notes 2.4.0 (részben) magyar változata.
Kapcsolódó: Diablo IV: Season 10 betekintés
Kapcsolódó: Diablo IV 2.4 PTR: Pokoli káosz
Rögtön az elején három fontos dologra hívnám fel a figyelmed: egyrészt ez nem egy végleges, hanem PTR Patch Notes, a végleges majd ennek a módosítása lesz a Season 10 indulásakor. Másrészt, szokás szerint kaotikus volt a jegyzék, mert a Blizzard külön kezeli az alapjáték és a kiegészítő módosításait. Emiatt pedig teljesen át kellett rendeznem és a szokásos háromfejezetes elrendezésben (Játékfrissítések, Karakteregyensúly, Hibajavítások) tálalni. Harmadrészt, immár szokás szerint a karakteregyensúllyal foglalkozó részt változatlanul – eredeti nyelven – hagyom, mert így is érthető, amúgy sincs időm fordítani, a buildeket meg úgyis mindenki másolja.
Akit a Patch Notes eredeti elrendezésének magyar tükörfodítása érdekel, az ide kattintva megtalálja a Hungarian Heroes oldalán.
Játékfrissítések
Loot
- Az egyedi tárgyak megjelenésének esélye minden nehézségi szinten nőtt.
- A Whispers Bountyk már nem dobnak mágikus és ritka tárgyakat Torment nehézségi szinten.
- A Torment nehézségi szinten a mellék-küldetések jutalmaként kapott mágikus és ritka tárgyakat legendás vagy annál jobb tárgyak váltották fel.
- A Helltide jutalmak minősége a Torment nehézségi szinten nőtt.
Nightmare Dungeons
- Kissé csökkentettük a Horadric Reserve Gem Fragment Nightmare Dungeon affixek megjelenésének esélyét.
- Csökkentettük a Horadric Strongroom ládából kieső tárgyak mennyiségét.
Infernal Hordes
- A Materials Chest és a Gold Chest már nem csökkentik idővel a jutalmat.
- A Greater Chest of Materials mostantól 400 éterbe (Aether) kerül, a korábbi 200 helyett, és a felszerelés mellett Obducite-ot és aranyat is ad.
- Az Infernal Hordes-ban megtalálható egyedi tárgyak és legendás tulajdonságok átkerültek az általános készletbe (Pool), az egyedi tárgyak pedig a Lair Bossok egyedi készletébe is.
Lair Bossok
- A Greater Lair Bossok készlete mostantól a három Boss között oszlik meg. Minden Greater Lair Boss 2-2 darabot kap ezek közül.
- A Greater Bossok, Duriel, Andariel és a Harbinger of Hatred zsákmánykészletei kibővültek, és mostantól részben megosztják egymás között a készleteket. A Kisebb Főnökök zsákmánykészletei is kissé módosultak.
- Belial Hoard ládája többé nem dob Infernal Compass-t.
Duriel Pool:
- Azurewrath
- Banished Lord’s Talisman
- Blood Moon Breeches
- Blue Rose
- Cowl of the Nameless
- Crown of Lucion
- Dolmen Stone
- Godslayer Crown
- Ophidian Iris
- Rod of Kepeleke
- Scoundrel’s Leathers
- Sepazontec
- Soulbrand
- Tempest Roar
- The Hand of Naz
- The Third Blade
- Tuskhelm of Joritz the Mighty
- X’Fal’s Corroded Signet
Andariel Pool:
- Azurewrath
- Bane of Ahjad-Den
- Black River
- Blood Moon Breeches
- Blue Rose
- Cowl of the Nameless
- Dolmen Stone
- Flamescar
- Flickerstep
- Galvanic Azurite(New Item)
- Locran’s Talisman
- Sepazontec
- Soulbrand
- Sunbird’s Gorget
- The Basilisk
- The Umbracrux
- Tibault’s Will
- Tuskhelm of Joritz the Mighty
- X’Fal’s Corroded Signet
Harbinger of Hatred Pool:
- Banished Lord’s Talisman
- Bane of Ahjad-Den
- Black River
- Crown of Lucion
- Flamescar
- Flickerstep
- Galvanic Azurite(New Item)
- Godslayer Crown
- Locran’s Talisman
- Ophidian Iris
- Rod of Kepeleke
- Scoundrel’s Leathers
- Sunbird’s Gorget
- Tempest Roar
- The Basilisk
- The Hand of Naz
- The Third Blade
- The Umbracrux
- Tibault’s Will
Grigoire Pool változások:
- Hozzáadva:
- The Mortacrux
- Endurant Faith
- Hesha e Kesungi(new Item)
Lord Zir Pool változások:
- Hozzáadva:
- Vox Omium
- Orphan Maker(New Item)
- Elvéve:
- Bane of Ahjad-Den
Varshan Pool változások:
- Hozzáadva:
- Shard of Verathiel
- Rakanoth’s Wake
- Sabre of Tsasgal(New Item)
- Gospel of the Devotee(New Item)
- Elvéve:
- Ring of the Midday Hunt
Beast in the Ice Pool változások:
- Hozzáadva:
- Ring of the Midday Hunt
- Kilt of Blackwing(New Item)
Urivar Pool változások:
- Hozzáadva:
- Hesha e Kesungi(New Item)
- Gospel of the Devotee(New Item)
- Elvéve:
- Bane of Ahjad-Den
Egyéb
- A Horadric Strongrooms utolsó két szintjének feloldásához mostantól több Attunement szükséges.
- Az összes halmozható tárgy, például a Lair Bossok megidézéséhez szükséges anyagok és fogyóeszközök halmozási száma egységesen 100-ra lett állítva.
- A Lucky Hit: Restore Primary Resource Percent tárgykiegészítő helyébe a Lucky Hit: Restore Primary Resource Amount lépett.
- Az új kesztyűk és fegyverek, amelyekre ez az affix megjelenik, érintettek lesznek.
- 800 tárgyi erőnél ez az affix a következőket biztosítja: Szerencsés találat: Akár 15% esély 7-10 elsődleges erőforrás visszaállítására.
- Új felhasználói felület elemek kerültek bevezetésre, hogy kiemeljék az Escalating Nightmares haladását.
Karakteregyensúly
New Item
Sabre of Tsasgal (Unique One-Handed Weapon)
Affixes
- +50% Damage (Inherent)
- +107-121 Strength
- +62.5-85% Physical Damage
- +2-3 Core Skill Ranks
- +2-3 Warpath
Unique Power: You gain 3-5%[x] increased damage for each damaging Skill you have equipped, and an additional 6-10%[x] for 15 seconds when each of those Skills is used.
Associated Lair Boss: Varshan
Expertise
Two-Handed Sword expertise
- Removed the requirement to kill an enemy to get the 30%[x] increased Bleed damage.
Skills
Kick
- Range increased from 1.5 to 3 meters.
Enhanced Kick
- Now reduces cooldown of Mobility Skills by 5 seconds per enemy kicked.
Passives
Unconstrained
- Reduced requirement to be from 65% Health to being not Healthy.
Developer’s Note: "Not Healthy" means below 80% health.
Unbridled Rage
- Increased bonus from 45% to 50%.
Walking Arsenal
- Previous: Casting a Skill with a Two-Handed Bludgeoning, Two-Handed Slashing, or Dual-Wielded weapon grants 15%[x] increased damage for 10 seconds. While all three bonuses are active, you gain 25%[+] Crowd Control Duration and Attack Speed.
- Now: Casting a Skill with a Two-Handed Bludgeoning, Two-Handed Slashing, or Dual-Wielded weapon grants 15%[x] increased damage for 10 seconds. While all three bonuses are active, you gain Unstoppable and 45%[+] Attack Speed.
Legendary Aspects
Battle-mad Aspect
- Damage increased from 20-40% to 30-60%.
Aspect of Ancestral Force
- Damage increased from 5-25% to 30-60%.
Wanton Rupture Aspect
- Previous: Your Rupture does not remove the Bleeding damage from enemies. Can only occur once every 30-10 seconds.
- Now: Double your Rupture's skewer radius, and all Bleed durations are increased by 30-60%.
Unique Items
Arreat's Bearing
- Doubled Dust Devil damage.
Developer’s Note: This reverses the change made in Season 9: Sins of The Horadrim.
Battle Trance
- Damage Reduction affix changed to +11.5-15.7% Strength.
- Bonus Duelist Ranks affix changed to +8-16 Maximum Fury.
- Increased bonus Frenzy Ranks from 2-3 to 4-6.
Hellhammer
- Previous: Upheaval ignites the ground Burning enemies for an additional 1006-1660 damage over 4 seconds increased by 25%[x] for every 100 Strength you have.
- Now: Upheaval deals 50-70%[x] increased damage to Burning enemies, and also ignites the ground Burning enemies for an additional 1006-1660 damage over 4 seconds.
Paragon
Flawless Technique Legendary Node
- Previous: Consecutive attacking with the same weapon increases your Critical Strike chance by 15%[+] for 4 seconds.
- Now: Consecutive attacking with the same weapon increases your Critical Strike chance by 15%[+] and Critical Strike Damage by 30%[x] for 4 seconds.
Carnage Legendary Node
- Previous: Berserking now additionally grants 15%[+] Attack Speed.
- Now: Berserking now additionally grants 15%[+] Attack Speed. You deal 30%[x] increased Fire and Physical damage.
Brash Rare Node
- Changed 10% Fire Resistance to 3% Resistance to All Elements.
Bloodbathed Rare Node
Changed 10% Fire Resistance to 3% Resistance to All Elements.
New Item
Kilt of Blackwing (Unique Pants)
Affixes:
- +636-685 Maximum Life
- +2-3 Ranks to Ravens
- +13-17.5% Ravens Cooldown Reduction
- +16-25% Chance for Ravens to Deal Double Damage
Unique Power: Ravens deal 60-100% increased damage and shapeshifting into a different form or activating a Companion Skill Summons a Raven that attacks a nearby enemy. Summoning a Raven has a chance to call forth an Unkindness for 10 seconds, increasing the number of Ravens Summoned to 3 for the duration.
Associated Lair Boss: The Beast in Ice
Skills
Lightning Storm
- Damage reduced from 74% to 65%.
Shred
- First attack damage from 52% to 100%.
- Second attack damage from 72% to 150%.
- Third attack damage from 143% to 300%.
Stone Burst
- Explosion damage increased from 120% to 130%.
Tornado
- Damage reduced from 65% to 35%.
- Tornado behavior has been reworked, it will now always try to seek an initial target close to where it is cast before spiraling in the area nearby.
Enhanced Tornado
- Chance to spawn a second Tornado increased from 20% to 30%.
Raging Tornado
- Previous: Enemies hit with Tornado have a 10% chance to become Vulnerable for 3 seconds.
- Now: Extend the lifetime of Tornado by 2 seconds. Additionally, hitting a Vulnerable enemy extends the duration further by 0.5 seconds up to a maximum of 3 seconds.
Primal Tornado
- Previous: Enemies damaged by Tornado are Slowed by 8% for 4 seconds, stacking up to 40%.
- Now: Enemies hit by Tornado are Slowed by 60%.
Grizzly Rage
- Base damage reduced from 60% to 40%.
- Damage bonus per second reduced from 4% to 1% (capping at 25% rather than 100%).
- Now begins its cooldown when it's activated rather than after it ends.
Passives
Perfect Storm
- Previous: Storm Skills that you cast grant 2 Spirit and deal 80%[x] increased damage when damaging a Vulnerable, Immobilized or Slowed enemy.
- Now: Storm Skills deal 80%[x] increased damage and damaging a Vulnerable, Immobilized or Slowed enemy with Storm Skills you Cast grants 2 Spirit.
Legendary Aspects
Balanced Aspect
- Previous: Increase Maximum Spirit by 50-90 and Spirit Regeneration by 50% while Grizzly Rage is Active.
- Now: Your Maximum Spirit is increased by 50. Casting a Skill with a cooldown increases Spirit Regeneration by 15-25 per second for 8 seconds.
Of the Wildrage
- Previous: Your Companions gain double the bonus of Bestial Rampage.
- Now: Casting a Companion Skill has a 20-40% chance to activate an equipped Companion Skill and reduce its cooldown by 5 seconds.
Stormclaw's Aspect
- Damage reduced from 60-80% to 40-60%.
Stormchaser's Aspect
- Previous: Tornado will seek up to 1-5 targets and deals 30-50%[x] increased damage.
- Now: Tornado drags non-Elite enemies with it and deals 10-20% increased damage for each enemy or object inside of it.
Unique Items
Fleshrender
- Can now trigger from auto-cast Skills.
Unsung Ascetic's Wraps
- Damage on Critical Hit increased from 10-40%[x] to 60-100%[x].
Paragon
Earth and Sky Node
- Damage bonus increased from 10% to 18%.
Tectonic Glyph
- Previous: 20% Lucky Hit chance.
- Now: 15% damage to Crowd Controlled Enemies.
Human Node
- Previous: 15% damage reduction while in Human form.
- Now: 12% increased damage and Damage Reduction while in Human form.
Shapeshifter Glyph
- Previous: Shapeshifting has a 25% chance to cause the Skill's damage to Critically Strike.
- Now: Shapeshifting increases Critical Strike chance and Critical Strike Damage by 10% for 2 seconds.
Guzzler Glyph
- Previous: You gain 30%[+] more Potion Healing.
- Now: You gain 3%[x] increased damage and 5%[+] increased Potion Healing for each missing Healing Potion.
Exploit Node
- The Cooldown before enemies can become vulnerable again reduced from 20 seconds to 5.
Tempering
Earth Augments
- Previous: Chance for Boulder to Cast twice.
- Now: Chance for Boulder to deal Double Damage.
New Item
Gospel of the Devotee (Unique Focus)
Affixes:
- +80-94 Intelligence
- +424-457 Maximum Life
- +4.4-10% Basic Skill Attack Speed
- +13-17.5% Chance for Basic Skills to Deal Double Damage
Unique Power: Your Basic Skills are empowered. Damaging an enemy with a Basic Skill causes them to take 10-30%[x] increased damage from your other Basic Skills for 10 seconds.
- Reap attacks 10% faster.
- Decompose now spawns a Corpse every 0.5 seconds.
- Hemorrhage triggers an additional burst on the initial target.
- Bone Splinters pierce through enemies.
Associated Lair Bosses: Varshan, Urivar
Minions
All Necromancer Minions are now resummoned when the Necromancer is resurrected.
Skills
Blight
- Corrupting damage increased from 135% to 160%.
Supernatural Blight
- Previous: You and your Minions deal 20%[x] increased damage to enemies within Blight.
- Now: You and your Minions deal 10%[x] increased Shadow damage to enemies within Blight.
Blood Lance
- Damage increased from 80% to 110%.
Blood Surge
- Nova Damage increased from 70% to 80%.
Sever
- Main damage decreased from 110% to 100%.
- Return damage decreased from 45% to 20%.
Plagued Corpse Explosion
- Damage bonuses increased from 10%[x] to 25%[x].
Legendary Aspects
Aspect of the Great Feast
- Essence drain increased from 1 to 2 per second per Minion and from 7 to 14 if no Minions are active.
- Damage bonus increased from 30-50%[x] to 35-55%[x].
Blood Seeker's Aspect
- Blood Lance damage per lanced enemy decreased from 10-30% to 5-15%[x].
- Blood Lance Critical Strike Damage while Healthy decreased from 25%-45%[x] to 15-35%[x].
Reaping Lotus' Aspect
- Sever damage increased from 140-200% to 180-240% of normal damage.
Aspect of Fel Gluttony
- Now also increases your Golem's damage by 20-40%[x].
Cadaverous Aspect
- Previous: Consuming a Corpse increases the damage of your Core and Ultimate Skills by 3.5-7.0%[x] for 5 seconds up to 17.5-35.0%[x].
- Now: Consuming a Corpse increases your damage by 3.5-7.0%[x] for 5 seconds up to 17.5-35.0%[x].
Paragon
Wither Legendary Node
- Previous: Your Corrupting effects have a 5%[x] chance to deal 50%[x] bonus damage each time they deal damage. This chance is increased by 2%[x] and bonus damage increased by 8%[x] for each 60 Intelligence you have, up to 2000.
- Now: Your Shadow Damage has a 20% chance to deal 300%[x] increased damage.
Bone Graft Legendary Node
- Previous: Hitting enemies with Bone Skills increases your damage by 5%[x] and your Maximum Essence by 2 for 8 seconds, stacks up to 20%[x] increased damage and 8 Maximum Essence.
Now: Your Bone Skills deal 40%[x] increased damage and your Maximum Essence is increased by 10.
New Item
Orphan Maker (Unique Two-Handed Crossbow)
Affixes
- Inherent: +130% Vulnerable damage
- +4-6 Ranks to Marksman Skills
- +2-4 Ranks to Exploit
- +32-45% Chance for Marksman Skills to Cast Twice
- +125-170% Vulnerable damage
Unique Power: Basic and Core skills that use this weapon now Reload. Reload Skills gain 250-300% increased damage and every 2nd Reload Skill gains twice this bonus.
New Keyword: Reload
- Skills with Reload have a slight delay in which they cannot Cast again. Their damage and Reload speed benefit from 50% of your Attack Speed Bonus.
Associated Lair Boss: Lord Zir
Skills
Barrage
- Damage increased from 22% to 25%.
Flurry
- Damage reduced from 150% to 140%.
Penetrating Shot
- Damage increased from 95% to 110%.
Rapid Fire
- Damage increased from 40% to 45%.
Twisting Blades
- Impale damage reduced from 70% to 30%.
- Return damage reduced from 112% to 70%.
Enhanced Twisting Blades
- Damage bonus increased from 35% to 45%.
Death Trap
- Pull range increased by 100%.
Dance of Knives
- Reduced Cooldown when deactivating the skill while 1 or less charge remains.
- Now has a high chance to prioritize champions, elites, and bosses.
Advanced Penetrating Shot
- Reworded Tool tip to clarify that its damage bonus is only from Penetrating Shot.
Primary Forceful Arrow
- Previous: Every 3rd Cast of Forceful Arrow pierces through all enemies hit.
- Now: Forceful Arrow now pierces through the first enemy hit and has a 30% chance to execute injured Non-Boss enemies.
Fundamental Forceful Arrow
- Previous: Forceful Arrow Knocks Back Non-Elite enemies if they are Close. If they collide with another enemy, both are Knocked Down for 1.5 seconds.
- Now: Forceful arrow Knocks Back Close enemies and Immobilizes them for 2.5 seconds. Enemies Immobilized this way take 50% increased damage from you for the duration.
Passives
Aftermath
- Energy refund is now always 35 (increased from 25) rather than scaling per rank.
Legendary Aspects
Bladedancer's
- Damage bonus increased from 60-80% to 100%-120%.
Unique Items
Condemnation
- Previous: Your Core Skills deal 50-70% increased damage when spending 3 Combo Points. Your Basic Skills using this weapon have a 50% chance to generate 3 Combo Points.
- Now: Your Core Skills deal 50-70% increased damage when spending 3 Combo Points. Casting Basic Skills always generate 3 Combo Points.
Grasp of Shadow
- Chance to spawn a Shadow Clone increased from 30-50% to 40-80%.
Eaglehorn
- Damage increased from 40-80% to 110-150%.
Windforce
- Chance to deal additional damage and Knockdown increased from 30-50% to 50-75%.
Tempering
Cutthroat Finesse
- Vulnerable damage removed.
New Item
Galvanic Azurite (Unique Ring)
Affixes
- Inherent: 12.5% Resistance to All Elements
- Inherent: 5% Resistance to All Elements
- +5.2-6% Critical Strike Chance
- +57-75% Lightning damage
- 8.1-8.8% Cooldown reduction
- +2-3 Ranks to Elemental Synergies
Unique Power: Lightning damage leaves enemies magnetized for 4 seconds, causing them to emit Crackling Energy, and increase all Lightning damage they take from you by 40-60%. If two magnetized enemies hit each other with Crackling Energy they pull each other together.
Associated Lair Bosses: Andariel, Harbinger of Hatred
Skills
Lightning Spear
- Base damage increased from 80% to 120%.
Crackling Energy
- Base damage increased from 30% to 80%.
Ball Lightning
- Damage reduced from 30% to 20%.
Mage's Ball Lightning
- Now also works against all bosses.
Blizzard
- Damage increased from 210% to 250%.
Charged Bolts
- Damage reduced from 45% to 35%.
Enhanced Charged Bolts
- Nova damage increased from 175% of Charged Bolts damage to 250% of Charged Bolts damage.
Fireball
- Damage increased from 66% to 120%.
Destructive Fireball
- Critical Strike damage reduced from 20% to 10%.
- Critical Strike damage vs 3 targets reduced from 30% to 25%.
Greater Fireball
- Execute life percent reduced from 25% to 20%.
Frozen Orb
- Shards damage increased from 52% to 70%.
- Explosion damage increased from 50% to 65%.
Incinerate
- Base damage increased from 150% to 175%.
- Max damage increased after 2 seconds of Channeling increased from 203% to 236%.
Passives
Overflowing Energy
- Previous: Crackling Energy hits 1 additional enemy. Each time Crackling Energy hits an enemy, your Shock Skill Cooldowns are reduced by 0.1 seconds, increased to 0.3 seconds against Elites.
- Now: You deal 85% increased Lightning Damage and Crackling Energy hits 1 additional enemy. Each time Crackling Energy hits an enemy, your Shock Skill Cooldowns are reduced by 0.1 seconds, increased to 0.3 seconds against Elites.
Legendary Aspects
Aspect of Charged Flash
- Previous: After Charged Bolts hits enemies 50 times, your next 3 Charged Bolts become waves that pierce and critically surge.
- Now: While you have Crackling Energy, Charged Bolts spends a charge to also fire a wave dealing 120-140% of Crackling Energy damage in the area.
Aspect of Piercing Static
- Previous: Charged Bolts pierce but deal 70-35% reduced damage to targets hit after the first.
- Now: The third time an enemy is hit by a single Cast of Charged Bolts, spawn 3-5 new Charged Bolts.
Serpentine Aspect
- Damage per point of mana reduced from 0.5-1.5% to 0.3-0.5%.
Unique Items
Tal Rashas
- Damage bonus per stack reduced from 10-25% to 10-20%.
Esadora's Overflowing Cameo
- Previous: Upon collecting Crackling Energy, there's a 15% chance to release a lightning nova, dealing x Lightning damage, increased by 120% for every 100 Intelligence you have.
- Now: Crackling Energy now gains 10%[x] damage for every level in Shock Skills you have equipped and enemies hit have a 10% chance to refund a charge. Upon reaching maximum Crackling Energy, you rapidly unleash all charges on the closest enemy to you dealing 40-80%[x] increased damage. You cannot gain charges from hits while rapidly discharging.
Staff of Lam Esen
- Previous: Your Casts of Charged Bolts have a 40-80% chance to be attracted to enemies and last 300% longer.
- Now: Charged Bolts attempts to seek enemies, lasts longer, and deals 20-40% increased damage for every second the bolt is alive for.
Okun's Catalyst
- Damage increased from 140-180% of Ball Lightning's damage to 210-250%.
Strike of Stormhorn
Damage increased from 175-225% of Ball Lightning's damage to 260-300%.
New Item
Hesha e Kesungi: Unique Gloves
Affixes
- 9-11% Attack Speed
- 36.5-50% Vulnerable Damage
- 10.5-15% Ultimate Cooldown Reduction
- 2-3 Gorilla Skill Ranks
Unique Power
- The Protector can be invoked at range and Pulls inward with its smashes. Enemies in its area take 30-50% increased damage from your Gorilla Skills, doubled while they are Knocked Down or a Boss.
Associated Lair Bosses
- Grigoire
- Urivar
Spirit Halls
Primary Jaguar Hall
- Additional strikes no longer benefit from bonuses given by Aspect of Plains Power.
- Additional strike damage increased from 15% to 20%.
Primary Eagle Hall
- Previous: Casting an Eagle Skill grants 4 seconds of the Storm Feathers Movement Speed bonus. When you Evade, fling up to 8 Storm Feathers for every remaining second, each dealing 125% Lightning damage and making targets Vulnerable for 5 seconds. All Skills are now also Eagle Skills.
- Now: Casting an Eagle Skill or Evading shoots 6 Storm Feathers, each dealing 140% Lightning damage and applying Vulnerable for 5 seconds. The Storm Feathers Movement Speed bonus is doubled and always active. All Skills are now also Eagle Skills.
Secondary Eagle Hall
- Previous: For every 4 meters you move, your Critical Strike Chance increases by 4%. This bonus is reset 4 seconds after you Critically Strike.
- Now: Every other Cast is a guaranteed Critical Strike that grants you a 20% Vulnerable Damage bonus for 5 seconds.
Skills
Crushing Hand
- Damage increased from 50% to 100%.
Quill Volley
- Damage reduced from 26% to 20%.
Rake
- Initial damage increased from 30% to 40%.
- Second hit damage increased from 45% to 60%.
Stinger
- Damage increased from 77% to 115%.
The Protector
- Rank 5 Thorns damage bonus increased from 150% to 300%.
Harmonious Protector
- Previous: The Protector's strikes deal 300% increased damage to non-Elite enemies and reduce the damage you take from Elite enemies by 30% for 6 seconds.
- Now: The Protector's strikes deal 350% increased damage and all enemies within its area deal 30% reduced damage.
Exalted Protector
- Previous: The Protector's area persists for an additional 6 seconds. While in the area you are Unstoppable, deal 25% increased damage, and any enemies or Small Missiles inside are Slowed by 80%.
- Now: The Protector's area persists for an additional 6 seconds and Slows enemies and Small Missiles by 80%. While it's Nearby, you are Unstoppable and deal 30% increased damage.
The Hunter
- Rank 5 Bonus:
- Previous: The Hunter's initial damage will Execute Injured Non-Boss enemies.
- Now: After The Hunter pounces, your first hits have a 10% chance to Execute non-Boss enemies for 8 seconds.
The Seeker
- Damage of the first hit increased from 35% to 52%.
- Damage of the final hit increased from 300% to 450%.
- Rank 5 Bonus:
- Previous: The Seeker's damage is increased by 15% of your Critical Strike and Vulnerable Damage bonuses, up to 200%.
- Now: Elites hit twice by The Seeker have a 25% chance to refund a Charge, doubled against Bosses.
The Devourer
- Rank 5 Bonus:
- Healing Received Bonus scaling increased from 150% of it to 350%.
- Maximum damage bonus increased from 200% to 400%.
Passives
Dominant
- Previous: Gorilla Skills deal 5/10/15% increased damage to Knocked Down enemies and their first hits have a 5% chance to Execute non-Boss enemies.
- Now: Attempting to Knock Down an enemy increases your Gorilla Skill damage by 5/10/15% for 10 seconds.
Resilient
- Previous: Casting a Gorilla Skill grants 5/10/15% increased Maximum Life for 10 seconds.
- Now: For each Base Gorilla Skill on your Action Bar, gain 1.5/3/4.5% Maximum Life, Knock Down Duration, and Barrier Generation.
Noxious Resonance
- Single-target damage bonus increased from 180% to 300%.
- Area-of-effect damage bonus decreased from 20% to 10%.
Legendary Aspects
Aspect of Bristling Vengeance
- Previous: Payback now echoes forward and additionally deals 90-130% of your Thorns damage to enemies.
- Now: Payback now echoes forward and deals 100-150% of your Thorns along the way. The final echo is larger and deals double the Thorns damage.
Aspect of Wild Claws
- Additional Rake damage increased from 65-85% to 100-120%.
Aspect of Rebounding
- Quill Volley explosion damage increased from 35-55% of normal damage to 50-70%.
Unique Items
Harmony of Ebewaka
- Damage per Spirit type increased from 10-30% to 20-40%.
Sepazontec
- Damage increased from 50-100% to 80-120%.
Rod of Kepeleke
- Damage bonus per point of Vigor increased from 0.10-0.50% to 0.15-0.75%.
Paragon
Revealing Legendary Node
- Previous: Lucky Hit: Up to a 30% chance to Knock Down Vulnerable enemies. You deal 30% increased damage to Crowd Controlled enemies.
- Now: Lucky Hit: Up to a 30% chance to Knock Down Vulnerable enemies. You deal 15% increased damage, doubled against Crowd Controlled enemies.
Hibajavítások
Kisegítő lehetőségek
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a képernyőolvasó bizonyos helyzetekben nem olvasta fel az összes információt.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a képernyőolvasó nem olvasta fel az összes releváns információt a Stash-ben.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a képernyőolvasó a megjelenés fülön az opciókat törtek formájában olvasta fel.
- Javítottunk különböző hibákat, amelyek miatt a képernyőolvasó több menüben nem olvasta fel megfelelően a különböző elemeket.
- Javítottunk egy problémát, amely miatt a Speak for Me opció leírása a hozzáférhetőségi beállításokban pontatlan volt.
Escalating Nightmares
- Javítottunk egy problémát, amely miatt Astaroth több tárgyat dobott el a szándékoltnál, amikor az Unique Spoils affix aktív volt.
- Javítottunk egy problémát, amely miatt a Harbinger Boss Material Affix nem jelent meg az utolsó dungeonban.
Barbarian
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Ugly Bastard Helm buffja nem alkalmazódott újra, amikor újra alkalmazták a Wrath of the Berserker képességet.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Unconstrained képesség által biztosított sebződéscsökkentés pillanatfelvételre (Snapshot) került.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Violent Hammer of the Ancients nem alkalmazta az előnyét az első célpontra, amelyet Overpower képességgel eltaláltak.
Druid
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Storm Strike néha nem működött, ha a lánc utolsó célpontja meghalt.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Grizzly Rage az Unstoppable képességet adta anélkül, hogy annak fejlesztéseit megtanulták volna.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Grizzly Rage nem tűnt el az elérhető képességek közül a képességsávon, miközben aktív volt.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Tempest Roar, Mad Wolf’s Glee és Dire Wolf’s Aspect használata esetén a képességek nem cserélődtek ki megfelelően a képességsávon.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rotting Lightbringer által létrehozott pocsolyák megjelenése és hatása nem volt konzisztens.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Druid Ravens passzív képessége nem kapott bónuszokat az alakváltó formákra vagy az emberi formára alkalmazott additív vagy multiplikatív bónusz sebzésből.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Stormcrow’s Aspect nem adta meg megfelelően a Storm Skill bónuszt a Ravensnek.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Stormcrow’s Aspect additív helyett multiplikatív sebzést adott.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Resonance passzív képesség nem adta meg bónuszát a nem castolt képességeknek.
Necromancer
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Skeletal Shadow Mages támadásai helytelenül sötétségképességnek (Darkness Skill) minősültek.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Skeletal Shadow Mages támadásai kétszeres hasznot kaptak bizonyos Summon Damage forrásokból.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Army of the Dead nem tudta eltalálni a Scourge of the Land Boss-t a Pit-ben.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Bone Duster Aspect nem részesült a Increased Bone Prison duration tempering affix előnyeiből.
Rogue
- Javítva egy hiba, amely miatt a Bladedancer Aspect nem biztosította a visszatérő sebzés bónuszt az Enhanced Twisting Blades-től.
- Javítva egy hiba, amely miatt az Improved Twisting Blades Daze hatása nem működött megfelelően.
- Javítva egy hiba, amely miatt a Poison Trap Knockdown-t biztosított az Enhanced Poison Trap elsajátítása nélkül.
Sorcerer
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Azurewrath és a Hail of Verglass hatása nem működött együtt a tervezett módon.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shimmering Flame Shield nem vette figyelembe a maximális életerő növekedését.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Teleport nem működött a várt módon, ha kontrollerrel játszottál.
Spiritborn
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Spiritborn nem részesült megfelelően a Gorging Masses bónuszából az Infernal Hordes-ben.
Általános
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Lucky Hit affixek – például az Azurewrath – bónusz sebzésének alkalmazásakor további sebzésskálázást adtak a támadási sebességhez.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Frozen, Fire Orbs és Lightning Totem affixekkel rendelkező Elite Monsters sebzést okozhatott a városban lévő játékosoknak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt Varshan egyes támadásai elkerülhetők voltak, ha a Boss lairben bizonyos pozíciókban álltál.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Maulwoodban a Skeletal Construct megsemmisítése a kérés előtt blokkolta a Dungeon Progressiont.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Stats and Materials ablak legördülő menüje nem volt megfelelően kiemelve, ha kontrollerrel játszottál.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Smiting Aspect nem mutatta meg előnyét a Stats képernyőn, ha a városban voltál.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a játékosok nem látták, hogy a Calm before the Storm szellem áldása lehetővé teszi a Cataclysm Lucky Hit effektusainak kiváltását.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Eldritch Bounty előnyei nem voltak láthatóak a városban.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rogue’s Clandestine Aspect helytelenül magasabb értéket mutatott, mint amennyit az amulettekbe bevésve biztosított.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Legendary Item affixek felszereléskor és felszerelés nélkül eltérő értéket mutattak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Crude Amethysts és a Crude Diamonds leírásai helytelen affixet mutattak, amikor páncélba voltak illesztve.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a képességek vagy funkciók leválhattak, ha a megadott gombhoz más képességek vagy funkciók voltak hozzárendelve, függetlenül attól, hogy volt-e konfliktus a funkciók között.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a pecsétek nem voltak megfelelően rendezve a leltárban.
Egyéb
- Javítottunk egy hibát, amely miatt egyes Steam-játékosok nem kapták meg a Devout Champion achievementet, amikor meg kellett volna.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Master of Magic kihívás nem nyílt meg a várt módon.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rotting Lightbringer megmentése nem nyitotta meg a megjelenését.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt bizonyos tevékenységek, például az Infernal Hordes vagy a Kurast Undercity, további anyagok felhasználása nélkül is megismételhetők voltak, ha az egyik játékos kilépett a csapatból, majd meghívta a többi csapattagot.
- Különféle stabilitási, teljesítmény-, vizuális, hang- és felhasználói felületbeli javítások.
Írd meg tetteidet a Sanctuary-ban láng és vas tollal!
—A Diablo IV csapata