
Bár a Diablo IV nyolcadik évada még odébb van, érdemes figyelemmel kísérnünk a tervezett változtatásokat, mert a fű alatt valójában teljesen átrajzolják a fejlesztők a játékot. A Blizzard növelni fogja a Diablo IV Season 8 nehézségét, miután a játékosok visszajelzései szerint a játék túl könnyűnek tűnt, különösen a korai szintlépés során.
Egy fejlesztői stream (Campfire Chat) során megerősítették, hogy a Season 8 tartalmazni fog néhány „tuning változtatást”, amelyek célja, hogy a fejlődés érzetét értelmesebbé tegyék, és a végjáték tartalmaknak egy kicsit nagyobb kihívást adjanak. „Hangosan és tisztán hallottunk titeket. A játékosok azt szeretnék, hogy a Diablo IV egy kicsit visszatolódjon és mi egyetértünk” – hangoztatta a Blizzard.
Mire számíthatunk a Diablo IV-ben a Season 8 során?
- A korai szintlépés kissé lelassul, így a játékosok több időt kapnak arra, hogy „belenőjenek” a buildjeikbe.
- Az ellenségek skálázása módosul, és a játék közepén és végén erősebbek lesznek az ellenfelek.
- A megújuló főnöki harcok mechanikai fejlesztéseket kapnak, hogy taktikusabbak és jutalmazóbbak legyenek.
- Az affixek átdolgozásával az elit ellenségek és a Nightmare Dungeonok veszélyesebbé válnak.
A Blizzard azt is kijelentette, hogy a cél az, hogy jobb egyensúlyt teremtsenek a szórakozás és a kihívás között, miközben közvetlenül reagálnak arra, amit a játékosok kértek.
Az alábbiakban külön kiemelem a két legjelentősebb változtatási irányt, amelyek alapjaiban fogják meghatározni az endgame játékot.
Az ellenségek felskálázása
Valójában itt a Diablo IV eddigi legügyesebb trükkjéről van szó. Úgy borítanak ugyanis mindent a fejlesztők, hogy valójában nem csinálnak semmit, csak kb átállítanak egy szorzót és ez az apróság valahogy kimaradt a PTR blogból és a PTR Patch Notes-ból is. Erre a szorzóra egyetlen félmondat utal a Campfire Chat sheet-jei között: „A Torment IV a 7. évad 76-os szintű Pit-jének felel meg”. Mivel a Torment IV unlock szintje továbbra is Pit Tier 65 lesz, így rövid agymunka után meg is kapjuk, hogy az új Tier 65 a régi Tier 76-nak felel meg.
Kapcsolódó: A Diablo IV eddigi legsunyibb frissítése valójában egy atombomba
Meg is kezdődött a matekozás… Rob2628 már kész táblázattal jelentkezett, amelyben az szerepel, hogy az új Pit Tier 150-ben 73-szor lesz nagyobb a mobok HP-ja, mint a most futó Season 7-ben. A mobok sebzéséről nem készült számítás, pedig logikus feltételezni, hogy az is valami képlet alapján skálázódni fog, egy másik félmondatban ugyanis ez áll: „A Torment szintek (és a Pit skálázása) ~20%-kal növekszik.”
Megújuló Lair Boss rendszer
A 8. szezonnal jelentős változások jönnek a Lair Boss rendszerben és a végjáték hurok működésében. Íme egy gyors bontás a legfontosabb változásokról:
Kapcsolódó: Diablo IV 2.2 PTR: Belial visszatér, te pedig pokoli hatalmat kapsz
Lair Boss szintek és elérhetőség
A Lair Bossok mostantól 3 szintre vannak osztva:
- Initiate Lair Boss: Könnyebb Bossok, pl: Varshan, Beast in the Ice, Grigoire és Lord Zir.
- Greater Lair Boss: Középszintű főnökök, mint például Andariel és Duriel.
- Exalted Lair Boss: A legnehezebbek, köztük Belial, Lord of Lies.
Ahhoz, hogy ezek bármelyikével megküzdhess, legalább Torment I nehézségen kell lenned.
Masszív loot-változások
A Lair Bossok Hoard Ládákat dobnak el jutalomként és a megnyitásukhoz kell elköltened a summon Materiálokat. A Boss maga a halálakor jelentősen csökkentett jutalmat ad.
- Az első Unique tárgy a Boss egyedi készletéből származik, a további tárgyak 50%-os eséllyel az általános készletből származnak.
- A partijáték előnye, hogy további tagonként 33% esély van arra, hogy egy extra Unique tárgyat dobjon el.
- A Torment IV nehézségen a Lair bossok 6 helyett 5 egyedi tárgyat dobnak.
Új Lair Boss kulcsrendszer és továbbfejlesztett boss-helyszínek
Mostantól minden Bosshoz egy speciális Lair Boss Key szükséges a Hoard feloldásához. A játékosok farmolhatják a Stygian Stones-t, hogy átváltoztassák őket a Greater Lair Bossok kulcsaira, így könnyebbé válik a konkrét bossok célba vétele.
Egy másik nagyon üdvözlendő változás, hogy a bossok búvóhelyei mostantól jelölve vannak a térképen, és közvetlenül teleportálhatsz hozzájuk!
A Season 8 április 29-én indul, és hamarosan megismerhetjük a teljes, véglegesített Patch Notes-t.