Megérkezett a Titan Quest II első nagyobb frissítése, a Northern Beaches. Sőt, már egy Hotfix is megjelent hozzá, úgyhogy a blog mellé most második részként a javítási jegyzéket (Patch Notes) olvashatod, aztán harmadikként a Hotfix magyar változatát.
Essünk is neki, íme a Titan Quest II Patch Notes 0.2.0 magyar változata!
A frissítés legfontosabb újdonságai:
- Új fejezet: Fedezd fel az Északi partokat, azokat mitikus tengerpartokat, ahová a halandók nem merik betenni a lábukat. Harcold át magát az új küldetéseken és főellenségeken, hogy egyszer és mindenkorra legyőzd az Ichtiánokat. De vigyázz, a rettenetes halemberek új lényekkel és változatokkal erősítették soraikat a végső csatára.
- 4. mesteri szint frissítés: A 4. mesteri szint mostantól elérhető. Minden mesterséghez új aktív és passzív képességek tartoznak. A szintkorlátot is 45-re emeltük.
- Tárgyak frissítése: 11 új egyedi tárgyat adtunk hozzá. Ezenkívül a tárgyak affixjeihez is bevezettük a szintrendszert, így sokkal több affix elérhető. Ez izgalmasabbá teszi a tárgyak fejlődését.
- Javítások: Számos javítást hajtottunk végre, beleértve a mentési problémák javítását is, amelyekkel néhányan még mindig szembesültek.
Általános
Harc és mesterségek
Karakterfejlődés
- A játékosok ideiglenes maximális szintje 45-re emelkedett
- 4. szintű képességek hozzáadása minden mesterséghez
Képességek
- A Vitality Damage most már megfelelően alkalmazza a megingott állapotot (Staggered Ailment)
- Az Energy Drain Damage most már megfelelően alkalmazza a gyengített állapotot (Weakened Ailment)
- Ice Shhards – Chaos: Javítottuk, hogy a lövedékek egyenesen repüljenek, amikor az ellenség felett lebegnek, így a módosító mostantól hasznosabb és a tervezett módon működik.
Egyéb
- Minden szintlépés mostantól teljesen helyreállítja az egészséget.
- A „Cél megtartása ismételt varázslatokhoz” (Keep Target for Repeated Casts) opciót alapértelmezés szerint kikapcsoltuk.
Tárgyak
Affix szintek: Folytattuk az új tárgy szintek hozzáadását a tárgyak jobb megkülönböztetése érdekében, ahogyan azt a legutóbbi Minor Update frissítésben említettük. A jövőbeli frissítésekben továbbra is egyedi neveket adunk hozzá és fejlesztjük a rendszert.
- A következő affixek mostantól több szinttel és névvel rendelkeznek: +x Weapon [Type] Damage, +x Health, +x Health Regeneration, +x [Type] Armor, +x Free Barrier, +x Energy Barrier, x% increased [Type] Damage, x% increased [Attack, Cast, Attack and Cast] Speed, +x Energy
Unique tárgyak
- Új egyedi tárgyak hozzáadása
Trygon’s Trail: A tárgy átdolgozásra került, hogy jobban teljesítse az ígéretét:
- Az egyedi hatás „Megnövelt újratöltési sebesség a mérgező képességek és a lövedék-varázslatok esetében” helyett „További 100% esély a Plagued alkalmazására fagyott (Frozen) ellenségek eltalálásakor” lett.
- Megváltoztatva az alapsebzés típusa: Pierce –> Cold
- Megváltoztatva az affix: „x%-kal megnövelt átütő (Pierce) sebzés” –> „x%-kal megnövelt hideg (Cold) sebzés”
Egyéb
- A szerencsejáték-kereskedőnél (Gambling Vendor) a tárgyak ára mostantól fix, nem pedig enyhén változó.
- A kardok (Sword) és balták (Axe) sebzésaránya úgy lett módosítva, hogy már nem 50:50 arányban oszlik meg a csapás (Strike) és az átütés (Pierce) között, hanem az egyik sebzés típus előnyben részesül. Így az egyes sebzés típusokat skálázó affixek és képességek erőteljesebb hatást gyakorolnak rájuk, ha a megfelelőket választjuk.
- Egyszerűsítettük az alapsebzés összetételét a természeténél fogva megvarázsolt fegyvereknél (Inherently Enchanted Weeapons), hogy csak az elemi sebzés típus és egy fizikai sebzés típus szerepeljen benne, ahelyett, hogy kettő. Ez megkönnyíti a sebzésük helyes skálázását is.
Ellenségek
- Javítottuk az ellenséges alakzatok pontosságát.
- Javítottuk néhány ellenség és főellenség képességét, amelyek nem működtek megfelelően a Glancing mechanikával.
- Aristomenes: Javítottuk azt, hogy az életerő sokkal alacsonyabb volt a tervezettnél. Az életerő mostantól összhangban lesz más hasonló főellenségekkel.
- Új ellenségtípust adtunk a Morai templomhoz (Living Statues – Élő szobrok).
- Új képességet adtunk az Óriás sasoknak (Giant Eagles), amely lehetővé teszi számukra, hogy támadáskor elrepüljenek a játékos mellett.
Bevitel és felhasználói felület
- Hozzáadtunk egy UI elrejtési funkciót. Ez a funkció lehetővé teszi a UI kikapcsolását, hogy gyönyörű screenshotokat készíthess. Az alapértelmezett gomb ehhez az F11.
- Kiterjesztettük a gamepad interakciós tartományát: a nem ellenséges karakterek, tárgyak stb. most már nagyobb távolságból is megcélozhatók. Ez megold néhány problémát, ahol korábban az interaktív tárgyak csak egérrel és billentyűzettel voltak megfelelően megcélozhatók.
- Hozzáadtunk egy főellenség-emlékeztető értesítést, amikor egy maradványtárgyat (Remnant Item) áldozunk fel egy rituális szentélyben.
- Javítva az a hiba, hogy a tárgyak tooltipjei nem mutatták a földön található zsákmányolható tárgyak aranyértékét.
- Hozzáadva a HUD értesítések az új küldetés tárgyakhoz.
- Növelve a varázslat sávban (Spellbar) a beviteli gombok vertikális helye.
Egyensúlyi változások
Haladás
- Játékos haladás: Csökkentek a szintek Divinity követelményei, hogy a későbbi fejezetekben simább legyen a haladás: T3: 18 –> 16; T4: 36 –> 30
Mesterségek
Earth Mastery
Roiling Magma: Javítottuk a Vortex módosítót, hogy erősebb legyen és jobban működjön.
- Csökkentett lövedék sebesség: 90% –> 95%
- Megnövelt tick sebzés: 3/4/5 –> 4/5/6
Rogue Mastery
Flicker: A képesség alulteljesített, mivel nem volt elég sebzés potenciálja a cooldown hosszához képest. Emellett könnyebbé tettük bizonyos dolgokhoz való használatát:
- Megnövelt alapsebzés 10 –> 18
- A Flicker mostantól nagyobb területet érint, így könnyebb eltalálni, és a módosítók, mint például a Mark Refresh, következetesebben működnek.
- Flow Gain: Az újratöltési idő csökkentés (Reduce Cooldown) megnövelése: +3s CD –> +1s CD
- Quick Slash: Megnövekedett fegyver sebzés: 100/110/120/130/140% –> 140/155/170/185/200%
- Cooldown Charge: Az újratöltési idő csökkentés (Reduce Cooldown) megnövelése: +3/6s CD –> +1s minden rangban
Tárgyak
Számos módosítást és javítást hajtottunk végre bizonyos tárgyak affixein és az egyedi tárgyakon megjelenő affixeken.
Affixek
- Növeltük az energia (Energy) affixek megjelenési gyakoriságát a botokon (Staves) és amuletteken.
- Növeltük a támadási (Attack) és varázslási (Cast) sebesség értékeket a közép- és magasabb szinteken.
- Növeltük a másodpercenkénti +x energia regeneráció értékeket minden szinten.
- Növeltük a +x energia értékeket minden szinten.
- Növeltük a x% megnövelt varázslási sebesség esélyét a botokon
- Növeltük a x% megnövelt támadási sebesség és a x% megnövelt támadási és varázslási sebesség esélyét minden fegyveren
- A +x életerő affix mostantól a lábak és karok tárgyain is megjelenhet
Egyedi tárgyak
Általános változások:
- Növeltük az egyedi hatások alapsebzését (Base Damage of Unique effects), amelyek elemi robbanásokat generálnak, amikor az Overwhelm elfogy: 4 –> 15
- Növekedett az alapsebzés az egyedi hatásoknál, amelyek Overwhelm felhasználásával elemrobbanásokat hoznak létre: 4 –> 20
- Javítva a megnövelt alapbetegség-esély hatása (Base Ailment Chance effect), amely +50% megnövelt alapbetegség-esélyt biztosít 5% helyett
- Dambreaker: Növekedett x% esély 1 másodperces kábításra (Stun) találat esetén: 10% –> 15%
Lények:
- Empusa Punisher: Növekedett a Kardszóró (Sword Volley) képesség sebzése.
Hibajavítások
Mesterségek és harc
Általános
- Javítva egy probléma, amely miatt a karakterek bizonyos képességek használata során beragadhattak a szint geometriájába.
- Javítva a célzás beragadása a megsemmisíthető tárgyakra, még azok megsemmisítése után is, a „Cél megtartása ismételt varázslatokhoz” (kkep Target for Repeated Casts) opció használata esetén.
- Javítva egy hiba, amely miatt a távolsági fegyverek helytelen lövedékeket lőttek ki, ha túl gyorsan használták őket fegyverváltás után.
- A képesség leírásában a „Cooldown Speed” (újratöltési sebesség) kifejezés helyett „Cooldown Rate” (újratöltési arány) kifejezés szerepel.
- Javítva egy összeomlás, amely akkor fordulhatott elő, ha a maximális hatást (passzív képességek révén) csökkentették, miközben az maximális szinten volt.
Alapvető (Core) képességek
- Barrier – Reflecting Guard: Már nem tükrözi vissza rád a saját magadnak okozott kárt.
Earth Mastery
- Earth Enchantment: Hozzáadva a hiányzó Earth Mastery képességcímke (skill tag).
- Rolling Magma – Vortex: Hozzáadva a hiányzó rész a tooltiphez (kevesebb robbanási sebzés).
- Stable Barrier Passive – Enargy to Barrier Feat: Javítva a tooltip, amely nem mutatta a Barrier-konverzióval skálázott értéket.
Earthquake:
- Javítva a földrengés helytelen sorba állítása más képességek után.
- Stone Protection: Most már megfelelően biztosítja a CC immunitást az 1. szakasz elérése után.
Storm Mastery
- Cyclone – Personal Storm: Javítva a vizuális akadozás.
- Arcane Shielding Passive: Javítva a Barrier Regeneration skálázása a befektetett pontokkal.
- Overcharge Passive – Duration Feat: Javítva a hiba, amely miatt az Overload megnövelte az Újratöltési időket és más buffok időtartamát.
Warfare Mastery
- Barrage: Hozzáadva a hiányzó sebzés skálázás (most 35%-tól 52%-ig skálázódik a 43. szinten).
Tárgyak
Affixek és tárgy-statok
- Általános: Javítva több helyesírási hiba.
- Potion: Javítva, hogy a Plagued és Shock Cleansing affixek nem működtek.
- Botok (Staves) implicit tulajdonsága: Átnevezve a „+x% Global Damage Mitigation Penetration” nevet „+x% Resistance Penetration” névre. A hatás változatlan marad.
- Tőrök (Daggers) implicit tulajdonsága: Javítva az „x% Increased Attack, Cast and Cooldown Speed” implicit tulajdonság, mert nem működött a várt módon
- Páncélok (Armors) implicit tulajdonsága: Javítva a kitérés visszatérési sebesség (Dodge Recovery Rate) és a kitérés újratöltési sebesség (Dodge Cooldown Rate) közötti inkonzisztencia. Most mindkettő a Dodge Cooldown Rate-et használja.
Egyedi tárgyak
- Raging Bull: Javítva a tooltip szövege, amely „fegyver sebzésének növelése” (increased Weapon Damage) helyett „fegyver támadási sebzésének növelése” (increased Weapon Attack Damage) volt.
- Raging Bull: Javítva az „x% Stun Resistance” affix, amely nem volt jelen a tárgyon.
- Cuttlebone Standard: A megnövelt varázslási sebesség bónusz most már helyesen alkalmazódik, amikor túlterhelés (Overload) lép fel.
- Megalos: Javítva az „x% increased Total Damage” affix hiánya az tárgyon.
- Thyrsus: Javítva az „x% increased Total Damage” affix hiánya az tárgyon.
Egyéb
- Az Ichthian páncélok neveit rövidebbre változtattuk.
Ellenségek
Pan
- Javítva az a hiba, hogy a képességek sorrendje néha megszakadt és újraindult a találkozás során.
- Növeltük a Deafening Flute sebzését.
Bevitel és felhasználói felület
- Javítottuk azt a hibát, amely miatt az alternatív gamepad elrendezés beviteljelzői helytelenek voltak az Inventory megnyitásakor.
- Javítottuk a Morai Codex helytelen tárgyikonjait.
- Hozzáadtunk néhány hiányzó képességmódosító ikont.
- Javítottuk azt a hibát, amely a gyorsbillentyű-beállítások áthelyezése során előfordulhatott, és amelynek következtében a bevitelek nem reagáltak, amíg a játékot újra nem indították, vagy a vezérlőket manuálisan vissza nem állították.
- Javítva: egy képesség többszöri hozzárendelése nem mentődött el megfelelően.
Játékok mentése
- Javítva: olyan probléma, amely a mentett játékok részleges sérülését okozhatta, ha a mentési fájlok egy része (de nem az összes) nem került írásra a lemezre.
- Csökkentve: a játék során az automatikus mentés maximális gyakorisága percenként egyszer. A játék továbbra is mindig ment, amikor bezárják vagy visszatérnek a menübe.