A Ginding Gear Games bejelentette, hogy a Path of Exile 2 0.4.0 frissítésének beígért endgame változásait előrehozza és ezeket már a jövő hétre tervezett 0.3.1 verzió tartalmazni fogja. Arról, hogy mi vezette rá őket ezekre az előrehozott frissítésekre és az endgame mely részeit érintik, egy videót publikáltak:
A videó a 0.3.1-es verzió végjátékában bekövetkező változásokat mutatta be nagy vonalakban, de vannak más fontos változások és részletek is. A javításban szereplő további változások egy részét a GGG blogja tartalmazta, íme a magyar változata!
Alchemy Orb
A 0.3.0-s verzióban bevezetett többszintű currency miatt az Alchemy Orb értéke csökkent, és kevesebb felhasználási lehetősége lett. Annak érdekében, hogy több funkciót kapjon, és hogy a térképek készítésének folyamata zökkenőmentesebb legyen, az Alchemy Orb mostantól mágikus (magic) tárgyakon is felhasználható. Ezzel a mágikus tárgyak ritka tárgyakká válnak, 4 új véletlenszerű módosítóval.
Tornyok és táblák
A játékosok egyik fő aggodalma a tornyok körüli mechanika. Nem szeretik ugyanis, ha tornyokat kell keresniük a mapok kihasználásához és nem szeretik azt sem, hogy a legjobb eredmény eléréséhez egymást fedő tornyokat kell megtalálniuk. Ennek megoldása érdekében arra jutottunk, hogy ne legyen szükség tornyokra a tabletek használatához. Ehelyett a táblákat a térképeszközbe kell helyezni, hogy a bónuszokat közvetlenül a térképekhez lehessen adni. A szabályok a következők:
- Minden alkalommal, amikor térkép futtatása közben használsz egy tabletet, a használhatóság száma csökken.
- Amint eléri a nullát, a tábla megsemmisül.
- Legfeljebb 3 táblát használhatsz minden mapon, de az engedélyezett helyek száma a pályán található modok számától függ.
Mivel a tábláid mostantól közvetlenül a térképeidre alkalmazhatók, ez azt jelenti, hogy mostantól minden egyes futtatott térképedre alkalmazhatod a kívánt tartalmat (feltéve, hogy van táblád). Azonban csökkentettük az egy térképre alkalmazható tartalom mennyiségének felső határát. Összességében ez egy egyszerűbb és következetesebb élményt eredményez, de hogy a felső határ ne csökkenjen túlzottan, megerősítettük a táblák módosítóit. Általában a módosítók hatása körülbelül kétszer-háromszor olyan erős. Íme néhány példa:
- Collector’s: mostantól 10–30%-kal növeli a térképeken található tárgyak ritkaságát (korábban 7–10%)
- Teeming: mostantól 25–70%-kal növeli a mágikus szörnyek (Magic Monsters) számát (korábban 15–25%)
- of Strongboxes most 50% és 100% között növeli annak esélyét, hogy a térképeid Strongboxokat tartalmazzanak (korábban 30% és 50% között).
Néhány új módosítót is hozzáadtunk:
- of the Devoted – A terület egy további Shrine-t tartalmaz.
- of the Antiquarian – A terület egy további Strongboxot tartalmaz.
- Crystallised – A terület tartalmaz egy további esszenciát
- Exiled – A területen 1 további Rogue Exile él
- Azmeri – A terület tartalmaz 1 további Azmeri Spirit-et
- Summoner’s – A terület tartalmaz egy további megidéző kört
- of the Summoning – A terület 25-50%-kal nagyobb eséllyel tartalmaz megidéző kört
És itt van még néhány információ, amit érdemes tudni a táblákról:
- Az egyedi tábláknak megvan a saját, egyedi használati számuk.
- Ha táblákat használsz az átkovácsoló asztalon (Reforging Bench), az így kapott tárgy használati száma a bevitt táblák összege lesz. Ez az érték azonban nem haladhatja meg az eredeti maximális értéket.
- Ha a táblák a személyes vagy a rejtekhelyed Inventory-jában vannak, az egyes táblák maradék használati száma az ikon jobb alsó sarkában látható.
- A már az Atlaszodra alkalmazott táblák megmaradnak, és ezek a változások nem járnak semmilyen értékvesztéssel.
A Térkép mérete
Egyes térképek navigálása vagy teljesítése lényegesen több időt vett igénybe, mint másoké, ezért a következő térképek méretét csökkentettük:
- Augury
- Bastille
- Blooming Field
- Channel
- Epitaph
- Fortress
- Grimhaven
- Hidden Grotto
- Oasis
- Penitentiary
- Rupture
- Savannah
- Slick
- Vaal City
- Wetlands
Atlaszfák
Az olyan változások eredményeként, mint például az, hogy minden térkép mostantól tartalmaz egy főellenséget, néhány módosítást kellett végrehajtanunk az Atlaszfán. Például a Térképfőellenség-fán (bocs, de ezt muszáj volt benthagynom, annyira tetszik – hogy érthető is legyen, a Map Boss Tree akar ez lenni) található Crystal Realm, korábban további esszenciát (Essence) adott a Map Boss-t tartalmazó területekhez, mostantól csak az Erős főellenségeket tartalmazó területekre vonatkozik. Ne feledjétek, hogy ez gyakorlatilag semmilyen változást nem jelent; az esszenciák száma előtte és utána is ugyanannyi marad.
Általánosságban a Map Boss Tree minden térkép-főellenségre vonatkozik, csak néhány kiválasztott nevezetes hely vonatkozik kifejezetten az erős főellenségekkel rendelkező térképekre. Például a Fit for a King notable csomópont minden Map Bossra vonatkozik.
Ezenkívül észrevehetitek, hogy számos más csomópont is megváltozott az Atlasz fa magjában, hogy figyelembe vegyék a tornyok körüli mechanikai változásokat. Igyekeztünk biztosítani, hogy ezek nagyjából ugyanazok maradjanak a változás előtt és után, így az Atlasz fák változatlanok maradnak.
Citadellák
A citadellák megjelenési aránya 66%-kal nőtt.
Egyéb fejlesztések
Azok a módosítók, amelyek miatt a területet fagyos (chilled) / sokkoló (shocking) / gyúlékony (ignited) talaj borítja, mostantól sokkal kisebb területet fednek le. A jelenleg a talajt borító talajhatások legalább 66%-a eltávolításra kerül, ez az érték alacsonyabb szintű Waystones-on magasabb.
Kijavítottunk néhány problémát, amelynek következtében a Map Bossok nehézségi szintje nem volt érvényes sok többalakú (multi-form) főellenségekre, így néhány, halálos Map Bossokkal rendelkező térkép mostantól nehezebb lesz. Mindig is furcsa volt, hogy ezeknek a Bossoknak a második és harmadik fázisában tízszer kevesebb életük volt, mint az első fázisban, ez egy nem szándékos hiba volt.
A fent említett változások mellett a javítás számos problémát javít. Az összes részletet a teljes javítási jegyzék (Patch Notes) tartalmazza, amelyet a lehető leghamarabb közzéteszünk.
Maradjatok velünk!