
A Diablo IV kilencedik, Sins of the Horadrim nevű évadában több endgame tartalmat is bevezetett a Blizzard. A Season 9 blog magyar változatában már foglalkoztam ezekkel, de most részletes ismertetőket szeretnék készíteni a két, Season 9 után is megmaradó tartalomról. A Tutorial-sorozat első része a Horadric Strongroom dungeonokkal, a második pedig az Escalating Nightmares dungeonokkal foglalkozik majd. Essünk is neki!
Mi az a Horadric Strongroom és hol található meg?
A Horadric Strongrooms kincseskamrák időre korlátozott mikro-dungeonok, amelyeket a játékosok a Nightmare Dungeon-okban és az Escalating Nightmares pályáin találhatnak meg véletlenszerűen (a valószínűséget a nehézség is befolyásolja). Garantáltan megjelenik a kincseskamra a „Horadric Strongroom” affixel rendelkező Nightmare Dungeonokban (Ezek az affixek általában az Escalation Sigils-eken is megtalálhatók, amelyek szintén a Strongroom-ban szerezhetők be).
Minden Nightmare Dungeon csak egy Horadric Strongroomot tartalmazhat. Bár egy dungeonban több Horadric Gateway is előfordulhat, mindegyik ugyanahhoz a Strongroomhoz vezet. Egy Escalating Nightmare futamban azonban több Strongroomhoz is hozzá lehet férni, feltéve, hogy mindegyik egy másik szintben vagy dungeonban található az escalation sorozatban.
Mivel a Nightmare Dungeon bármilyen nehézségi szinten teljesíthető, a Strongroom is bármilyen nehézségi szinten megtalálható.
Hogyan lehet megtalálni a Horadric Strongroomot?
Egy Wayfinder nevű útkereső jelzi, amikor a játékos a Nightmare Dungeonban a Horadric Gateway-hez ér (az éles szerverre került változatban ez egy képernyőüzenetet és egy minimap-ikont jelent). A kapu aktiválásával ellenséges hullámok jelennek meg, amelyeket le kell győzni. Miután minden ellenség elpusztult, megjelenik egy portál (Horadric Portal), amely a Strongroom-ba vezet.
- Magasabb nehézségi szint: Minél magasabb a játék nehézségi szintje vagy a Torment Tier, annál nagyobb az esélye, hogy Gateway-t talál a játékos
- Az egész dungeon megtisztítása: A Horadric Strongroom bárhol lehet, ezért mindenképp ki kell pucolni az egész Nightmare Dungeont.
- Horadric Strongroom affixes Nightmare Sigil: Ez egy speciális affix, amely garantálja, hogy a dungeonban valahol megjelenik egy Horadric Strongroom.
A Horadric Strongroom megtisztítása lépésről lépésre
- Aktiválni kell a Horadric Gateway-t.
- Le kell győzni a lesben álló szörnyeket, majd megnyitni a Horadric Portal-t, amely a védett Strongroomba vezet.
- A játékos elindítja a Horadric Artifact Pillar oszlopot, és megöli az ellenségeket, hogy befejezze az első rituálét.
- Megjelenik több szobor (Horadric Statue) is a Pillar körül, kölcsönhatásba kell lépni az egyikkel és ezzel megváltoztatni a Strongroomban végzett rituálék feltételeit.
- Minél magasabb a nehézségi szint, annál több szobrot kell kiválasztani.
- Egyes szobrok hatalmas bónuszokat adnak, de vannak olyanok is, amelyek Astaroth befolyása alatt állnak és nagy veszélyt rejtenek. A szobrok listája:
- Test of Restlessness: Az oszlopokhoz közeledve további csapdákba kerülsz.
- Test of Doom: A szobor kiválasztásakor +25% Attunement-et kapsz. A bónusz lejár, ha potion-t használsz.
- Test of Chains: A Pillar Ritual mutálódik – Öld meg a láncolt szörnyeket, hogy befejezd a rituálét.
- Test of Resistance: Minden megérintett Shrine után minden ellenállásod -20%-kal csökken. Kapsz +5 gyorsaság-gömböt.
- Test of Might: 2000 Horadric Attunement megszerzésével egy különleges démon jelenik meg.
- Test of Vitality: Minden megérintett Shrine után az egészségitalok újratöltési ideje +5 másodperccel nő. Ölésnél +25% Horadric Attunement 10 másodpercre.
- Test of Movement: Minden második megérintett Shrine 3 gyorsasági gömböt ad.
- Test of Ferocity: Minden egyes Shrine, amellyel interakcióba lépsz, +50% sebzést jelent minden szörnynek. A Pillar Ritual 25%-kal gyorsabb lesz.
- Test of the Unsettled: Az Pillar események teljesítése további csapdákat vonz.
- Test of the Speed: Az oszlopokhoz közeledve 2 gyorsasági gömböt kapsz.
- Test of Mentality: Minden szörny +50% életerővel rendelkezik. A Pillar Ritual 25%-kal gyorsabb lesz.
- Test of Frenzy: Egy Shrine aktiválása további csapdákat vonz.
- Test of Efficiency: A Pillar Ritual 25%-kal gyorsabb lesz, az oszlopok közelében sebződsz.
- Test of Lunatics: Az oszlopok a közeli őrülteket megkötözik, megölésük +8 Horadric Attunement-et ad.
- Test of Slaughter: A Pillar Ritual mutálódik – Öld meg a közeli szörnyeket, hogy befejezd a rituálét.
- Test of Agility: Minden megérintett Shrine után az Evade újratöltési ideje +5 másodperccel meghosszabbodik. Ölésnél +25% Horadric Attunement 10 másodpercre.
- Test of Weight: +25% Horadric Attunement-et adó bálványt ad. A bálvány Evade esetén leesik.
- Test of Celerity: Az oszlopok közelében maradva 3 gyorsaság-gömböt kapsz.
- Test of Tethering: A Pillar Ritual mutálódik – Öld meg a kötött szörnyeket, hogy befejezd a rituálét.
- Test of Wandering: Ragadj meg egy energialöketet, hogy +25 Horadric Attunement-et kapj.
- Test of Lure: Csalogasd a múmiákat az oszlopokhoz, hogy +40 Horadric Attunement-et kapj.
- A szobrok beállítása után a játékos belép a Main Chamber zónába, ahol újabb Pillar oszlopok és Shrine oltárok vannak. Az oszlopoknál újabb rituálékat tud indítani (a szobrok által meghatározott jutalmakért), a Shrineok pedig javítják a képességeit.
- Korlátozott idő (100 másodperc) áll rendelkezésre a rituálék elvégzésére és a szörnyek lemészárlására. Ezek függvényében Horadric Attunement-et kap.
- Minél több Horadric Attunement összegyűjtése a cél (hat fokozat van összesen).
- Ha meghal a Horadric Strongroomban, a játékos időt és Attunementet veszít.
- A szörnyhorda legyőzése vagy az idő lejárta után, meg kell ölni a végső főellenséget.
- Nem szabad elfelejteni a Strongroomban megjelenő Horadric Cache-eket, különösen a Boss legyőzése után spawnoló Grand Cache-t. A Grand Cache tartalma az összegyűjtött Attunement mennyiségétől függ.
A Horadric Strongroom jutalmai
Az esemény időre korlátozott részében Horadric Attunementet lehet szerezni. A főellenség legyőzése után megjelenik egy Grand Horadric Cache, amelynek jutalma a Strongroomban szerzett Attunement mennyiségének függvényében változik (a Strongroomon kívül szerzett Attunement nem számít bele).
- A Season 9-ben innen esik a szezontéma egyik fontos összetevője, a Horadric Arcana.
- Ha a Strongroomban a játékos 2000 Horadric Attunementet szerez, akkor egy ritka Elixir is bekerül a végső Grand Horadric Cache-be.
- A Torment I és annál magasabb szinteken a Grand Horadric Cache-ek Escalation Sigils-t is adnak. Ezek megnyitják a speciális végjáték Nightmare dungeonokat, az Escalating Nightmares-t.