
A Diablo IV sokadik teljes átvariálásával próbálkozik a Blizzard, de a Season 9: Sins of the Horadrim évadra összerakott csomag nem a mélyreható változásaival jeleskedik, hanem inkább a mindent is érintő finomhangolásokkal. Apró szépséghiba, hogy a karakterek egyre gyengébbek, a maradék játékosbázis pedig egyre reménytelenebb.
Az összkép ennek ellenére mégis pozitív, mert a blogban több olyan újítás is van, amely kárpótolhat minket az elcseszett karakterek miatt.
Na igen, a karakterek… a több mint 40 oldalas Patch Notes nagy része ismét a karakter-balanszról szól, ráadásul szokás szerint teljesen áttekinthetetlen.
Én meg jól szétszedtem és összeraktam az összetartozó dolgokat, de fordítani ezt a blokkot nem vagyok hajlandó. Itt lesz ebben a cikkben, akit érdekel, majd megnézi, de a többség úgyis másolja a buildet (ebben a kuplerájban mást nem is lehet), úgyhogy teljesen felesleges kínlódni vele. A Patch Notes magyar változata szintén nem fogja tartalmazni a Sins of the Horadrim változásait (Horadric Spellcraft, Horadric Jewels), azokat ugyanis a blogba is betették és már lefordítottam.
Kapcsolódó: Diablo IV, Season 9: A Horadrim bűnei – minden információ MAGYARUL
Amit viszont biztosan tartalmazni fog és fordítok is, az az első, egyben a legérdekesebb, Játékfrissítések című fejezet. Ahogy említettem, a második etap, a Balance Update eredeti nyelven marad, a legvégére pedig odacsapom a Bugfix részt is magyarul. Úgyhogy ezekkel a tudnivalókkal kezdjétek el emészteni, így is elég nagy szívás kipofozni azt a szarkupacot, amit a Blizzard hozzánkvágott.
Íme tehát a Diablo IV július 1-én élesedő, 2.3.0 build #66482 verziószámú frissítésének Patch Notes jegyzéke – félig magyarul!
Játékfrissítések
Loot frissítések
Whisper suttogások
Általános
- Különböző változtatások történtek a Whisper Cache jutalmainak általános javítása érdekében.
Gold
- Mostantól lényegesen több aranyat ad a Cache jutalomként.
Craft Materialok
- Csökkentettük ennek a Cache csomagnak a megjelenési esélyét.
- Mostantól lényegesen több kézműves anyagot ad jutalomként.
Gems
- Most több ékkövet dob.
- A Torment III és annál magasabb szinteken ez a cache véletlenszerűen egy Royal Gem vagy annál magasabb értékű ékkövet ad.
Helltide
- Kixxarth most lényegesen több Cinderst dob.
Nightmare Dungeons
- A Nightmare Dungeon teljesítéséért járó jutalmak már nem dobnak Magic és Rare tárgyakat a Torment szinteken.
Infernal Hordes
- A Material Chest láda most több drágakövet ad.
World Boss
- A World Bossok most garantáltan Infernal Compass iránytűt dobnak.
Craft Cache
- A gyűrű- és amulett-csomagok az ékszerésznél egyetlen Jeweler Cache csomagba kerültek.
- A Jeweler Cache 2 legendás amulettet és 3 legendás gyűrűt tartalmaz. Korábban minden gyűrű- és amulett-csomag egyetlen tárgyat adott.
- A készlet ára 100 000 Fragments (gyűrű) és 150 000 Fragments (amulett) töredékről 30 000 Fragmentsre csökkent.
- A Blacksmith Cache mostantól 5 tárgyat ad, az eddigi 1 helyett. Arányosan, az erőforrásköltség 5-szörösére nőtt.
Fejlesztői megjegyzés: Ezeket a változtatásokat azért hajtottuk végre, hogy harmóniát teremtsünk a csomagtípus között, és csökkentsük a kovácsműhely rejtett kincseinek megszerzéséhez szükséges kattintások számát. Végül pedig azért, hogy a Blacksmith Cache egy kicsit hatásosabb legyen.
Általános
- Az Ancestral tárgy esésének esélye mostantól a nehézségi szinttel arányosan növekszik.
Rúnák
- A legendás rúnák esélye kissé nőtt.
- A Lair Bossoknak további kis esélyük van legendás rúna dobására.
- Minden Undercity futás során legalább egy rúna esik.
Undercity of Kurast
- A The Butcher a halála után mostantól Undercity Tribute-ot ad.
Runes Tribute
- A dobási esélye kissé csökkent mindenhol.
Fejlesztői megjegyzés: Ezt a változtatást azért hajtottuk végre, mert észrevettük, hogy ez a Tribute nagyon felhalmozódott a játékosoknál.
- Több rúnát adunk Attunement-szintenként, a Torment szinttel arányosan.
Tribute of Titans
- A Lair Bossoknál jelentősen csökkentettük a kiesési esélyét.
- Minden véletlenszerű Tribute-forrásnál jelentősen növeltük a megjelenési esélyét. Most, amikor a játékos véletlenszerű Tribute-ot kap a Torment szinteken, egyenlő eséllyel kaphat Tribute of Harmonyt vagy Tribute of Titans-t.
Tribute of Harmony
- Ez a tribute mostantól ritkábban eshet ki minden véletlenszerű tribute-forrásból.
- A Nightmare Dungeons-ban a megjelenési aránya kissé csökkent.
Item affix frissítések
Fejlesztői megjegyzés: A támadó kategóriában számos tempering-affix értéke frissült. Ezeknek az affixeknek a többsége feltételhez kötött volt, bizonyos típusú sebzést igényelt, vagy csak a teljes sebzés egy részét javította. Az új értékek jobban tükrözik az affixhez kapcsolódó feltételek korlátozó jellegét, és a hasonlóan korlátozó feltételekkel rendelkező affixek mostantól azonos affixértékekkel rendelkeznek.
Általános
- Az összes elem ellenállás (Resistance to All Elements) alapaffix értéke 10-12%-ról 8-10%-ra csökkent.
- A maximális alap elemekkel szembeni ellenállás (Base Elemental Resistance) 70%-ról 75%-ra nőtt. További maximális ellenállást növelő forrásokból továbbra is 85% a felső határ.
- Overpower esetén a maximális életerő és a Fortify értéke alapján számított additív bónusz sebzés 80%-kal csökkent.*
Alap affixek
- A sebzés (Damage) affix maximális értéke 35%-ról 40%-ra nőtt.
- Az alapsebzés (Basic Damage) affix maximális értéke 70%-ról 50%-ra csökkent.
- Az idővel okozott sebzés (Damage Over Time) affix maximális értéke 70%-ról 50%-ra csökkent.
- Az Overpower sebzés affix maximális értéke 70%-ról 65%-ra csökkent.
Inherent affixek
- A sebezhetőségi (Vulnerable) sebzés inherent affix maximális értéke 57,4%-ról 50%-ra csökkent.
- Kritikus sebzés (Critical Strike Damage) inherent affix maximális értéke 57,4%-ról 50%-ra csökkent.
- Idővel okozott sebzés (Damage Over Time) inherent affix maximális értéke 20%-ról 50%-ra nőtt.
- Közeli ellenségeknek okozott sebzés (Damage to Close Enemies) inherent affix maximális értéke 20%-ról 50%-ra nőtt.
- Megidézés által okozott sebzés (Summoning Damage) inherent affix maximális értéke 20%-ról 50%-ra nőtt.
- Túlhatalom sebzés (Overpower Damage) maximális értéke 196,3%-ról 65%-ra csökkent.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- A ruhatár (Wardrobe) mostantól megmutatja a még nem birtokolt vagy meg nem szerzett kozmetikai tárgyakat, amelyeket a jelenleg birtokolt ruhákkal kombinálhatsz. Kísérletezz bátran, és nézd meg, milyen új, pompás kombinációkat hozhatsz létre!
- A ruhatár csak azokat a kozmetikai tárgyakat jeleníti meg, amelyeket jelenleg a játékban bármikor megszerezhetsz vagy megvásárolhatsz.
- Minden nem birtokolt kozmetikai tárgy mellett fel van tüntetve, hol szerezhető be.
- A Hatalom kódexében (Codex of Power) az Aspectek leírása mostantól tartalmazza azt az információt, hogy az Aspectek erősebbek lesznek, ha amulettekre, kétkezes fegyverekre és Ancestral tárgyakra vannak rátéve.
- Új beállítás került hozzáadásra, amellyel letiltható a szezonális hírnév megszerzésére vonatkozó szöveg.
Nightmare Dungeon
Új affixek
Horadric Reserves
- Különleges jutalmakat tartalmazó zsákmányládák (Loot Chest) jelennek meg.
- Jutalmak: Gem Fragment, Gold, Obol, szezonális fizetőeszköz, erőforrások.
Equipment Delve
- Gyűjthető tárgyak jelennek meg, amelyekkel fejleszteni tudsz egy felszerelés-csomagot, ha megtalálod.
- Jutalmak: fegyverek, ékszerek, páncélok.
Power Shrines
- További, megadott típusú Shrineok jelennek meg.
- A következő oltárok jöhetnek létre: Artillery, Blast Wave, Channeling, Lethal, Protection.
Forgotten Wisdom
- Tapasztalati gömbök jelenhetnek meg a megölt ellenségeknél, és egy tapasztalati kút jelenik meg valahol a Dungeonban.
Treasure Breach
- Számos kincses goblin támadja meg a dungeont…
Egyéb
- A konzolokon most már támogatott a billentyűzet és az egér használata.
- A Druid Companion és a Necromancer Minion szolgákhoz hasonló megidézett lények most már megfelelően öröklik a Szerencsés találat és az Overpower bónuszokat.
- A Hatred Rising szezon előtt eltávolított Met rúnák véletlen előfordulásait Yom rúnákká alakítottuk át.
- A játékban több tooltipet módosítottunk, hogy egyértelműbbé tegyük a Drain és a Consume közötti különbséget. Két új tippet adtunk a betöltőképernyőhöz, hogy a játékosok könnyebben megértsék a különbséget.
- Erőforrások elköltése (spending), fogyasztása (consuming) és kimerítése (draining):
- Erőforrások elköltése (spending) az a cselekvés, amikor képességeket használsz, és az erőforrásod egy bizonyos mennyiséggel csökken. A játék egyes mechanizmusai kölcsönhatásba lépnek az erőforrások elköltésével, és az elköltött mennyiséget az Erőforrás-költségcsökkentés (Resource Cost Reduction) stat csökkentheti.
- Az erőforrások fogyasztása (consuming) az erőforrások elköltésének számít a képességek mechanizmusaival való interakció szempontjából. A fogyasztott mennyiség rögzített, és az Erőforrás-költségcsökkentés nem csökkentheti.
- Az erőforrások kimerítése (draining) nem számít erőforrás-felhasználásnak a képességek mechanikájával való interakció szempontjából. A kimerített mennyiség fix, és az erőforrás-költségcsökkentéssel nem csökkenthető.
- A Rot templomában (Temple of Rot) található ragyogó ládákat (Resplendent Chest) normál ládákkal helyettesítettük.
Fejlesztői megjegyzés: Észrevettük, hogy egyes játékosok folyamatosan újra bejelentkeztek, hogy a Stronghold-okban található ragyogó ládákat végtelenül visszaállítsák. Ez a változtatás ezt a viselkedést hivatott megakadályozni.
- A Torment I után a Pit Tierenkénti szörnyek életereje kissé csökkent, hogy a Torment IV-ig vezető úton többféle felépítésű karakter is sikerrel járhasson.
- A Forgotten Wisdom Nightmare Dungeonban elejtett további tapasztalati gömbök most jobban skálázódnak és következetesebben viselkednek.
- *Eltávolítottuk az Overpower életerőre és Fortify értékekre alapuló additív sebzését.
Fejlesztői megjegyzés: A PTR-en 80%-kal csökkentettük ezeket az additív sebzésértékeket, de még így is azt tapasztaltuk, hogy az Overpower alapú felépítések túlteljesítettek más opciókat, részben ennek a beépített bónusznak köszönhetően. Az Overpower mostantól csak 50%[x] sebzésnövelést ad, amikor aktiválódik, hasonlóan a kritikus találatokhoz. Az Overpower azonban továbbra is ritkábban fordul elő, mint a kritikus találatok, és elsősorban garantált forrásokra támaszkodik. Ennek eredményeként az Overpower sebzésforrásainak egyensúlya általában magasabb, mint a kritikus találatoké.
- A Horadric Phial drop aránya mostantól a Torment szinttel skálázódik.
- A Nightmare Dungeon, a Resplendent Chest és a Dungeon Event Chest jutalmakat átalakítottuk, hogy több felszerelést, Obducite-ot és aranyat adjanak a Torment nehézségi szinten.
- A Betrayer’s Husks (Belial Material) a nehézségi szinttel arányosan változik, ugyanúgy, mint a többi főellenségtől szerezhető anyagok.
- Hozzáadottunk egy átalakítási receptet, amellyel a Judicator’s Mask Abhorrent Hearts-ra cserélhető az Alkimistánál.
- A Scrolls of Escape kiesési aránya Hardcore módban megnőtt.
Karakter egyensúly
General
Shard of Verathiel
- Damage bonus reduced from 50-200%[x] to 50-150%[x].
Paingorger’s Gauntlets
- Damage bonus reduced from 100-200%[x] to 75-125%[x].
- The echoed damage will now Critically Strike and/or Overpower if the triggering damage was also a Critical Strike or Overpower.
Yen’s Blessing
- Resistance to All Elements Affix reduced from 26-35% to 15.5-20%.
Rakanoth’s Wake
- Resistance to All Elements Affix reduced from 26-35% to 15.5-20%.
Arreat’s Bearing
- Resistance to All Elements Affix reduced from 26-35% to 15.5-20%.
- Dust Devil damage reduced by 50%.
Aspect of the Moonrise
- Damage bonus reduced from 40-100%[x] to 40-60%[x].
- Legendary Ranks increased from 16 to 21.
Aspect of Adaptability
- Previous: When used below 50% Maximum Resource, Basic Skills generate 3 of your Primary Resource, once per Skill. When used at or above 50% Maximum Resource, Basic Skills deal 20 – 100[x]% increased damage.
- Now: Basic Skills generate 5 additional Primary Resource, once per Skill. Basic Skills deal 0.4-0.6%[x] increased damage for each point of Primary Resource you have.
Skills
Frenzy
- Damage increased from 30% to 70%.
Lunging Strike
- Damage increased from 33% to 90%.
Battle Lunging Strike
- Bleed damage increased from 20% to 40%.
Bash
- Damage increased from 33% to 90%.
Flay
- Damage Over Time increased from 48% to 115%.
Enhanced Flay
- Vulnerable proc chance increased from 15% to 50%.
Wrath of the Berserker
- No longer interrupts movement or channeling.
- Previous: Explode into rage, Knocking Back surrounding enemies and gaining Berserking and Unstoppable for 5 seconds. For the next 10 seconds, dealing direct damage with Basic Skills grants Berserking for 5 seconds.
- Now: Explode into rage, Knocking Back surrounding enemies and gaining Berserking and Unstoppable for 10 seconds.
Hammer of the Ancients
- Damage increased from 98% to 110%.
Leap
- Previous: Leap forward and slam down, dealing damage to and knocking back surrounding enemies.
- Now: Leap forward and slam down, dealing damage and slowing surrounding enemies by 70%.
Mighty Leap
- Previous: Enemies Damaged by Leap are slowed by 70%.
- Now: Leap deals 40%[x] increased damage. Enemies damaged by Leap are knocked back.
Whirlwind
- Movement Speed penalty while using Whirlwind is now additive instead of multiplicative.
Passives
Heavy Hitter
- Reduced damage bonus from 15%[x] to 10%[x].
Outburst
- Barbarian's Outburst passive now grants at least 1 Thorns per bonus Maximum Health threshold regardless of player level.
Developer’s Note: It's intended that the bonus Maximum Health threshold dynamically updates as the player levels, and that is unchanged.
Legendary Aspects
Executioner's Aspect
- Earthquake damage bonus reduced from 200%[x] to 100%[x].
Unique Items
Hooves of the Mountain God - Unique Boots (new)
- Affixes
- Inherent - Attacks Reduce Evades Cooldown by 2.5 Seconds.
- +17.5-23% Movement Speed
- +16-25% Basic Attack Speed
- +7-10 Fury Per Second
- +2-3 Ranks to Belligerence
- Power
- When reaching Maximum Fury, your Fury will rapidly drain until you run out and all your Basic skills now cleave and deal 70-100%[x] increased damage.
Ugly Bastard Helm
- Damage bonus decreased from 80-100%[x] to 40-60[x].
- The Fire buff will now require Wrath of the Berserker to be active.
Twin Strikes
- Updated the tooltip to make it more obvious that Double Swing is doing 2 additional applications of damage per hit, per power instance, over the course of that 3 second window.
Hooves of the Mountain God
- Cleave radius increased from 135 to 150.
Arreat's Bearing
- Dust Devil damage reduced by 50%.
Unbroken Chain
- Replaced increased +% Movement Speed for increased +% Strength.
Tempering
Furious Augments
- Chance for Bash to Cleave changed to Chance for Bash to Hit Twice.
Vehement Augments Weapons Tempering Recipe
- Replaced Heavy Hitter with Wallop.
Paragon
Hemorrage
- Previous: Your Bleeding damage is increased by 15%[x] of your Vulnerable Damage Bonus, up to a maximum of 45[%].
- Now: Applying a Bleed to a Vulnerable target deals 45%[x] increased damage.
Blood Rage
- Previous: Killing a Bleeding enemy has 10% chance to grant Berserking for 5 seconds. Your damage is increased by 10%[x] of your Damage while Berserking bonus, up to a maximum of 45%[x].
- Now: Killing a Bleeding enemy has 10% chance to grant Berserking for 5 seconds. You gain 45%[x] increased damage while Berserking.
Carnage
- Previous: While Berserking, Critical Strikes increase your Attack Speed by 2%[+], up to 16%[+], for 6 seconds.
- Now: Berserking now additionally grants 15%[+] Attack Speed.
Decimator
- Previous: Each time you make an enemy Vulnerable, your damage is increased by 20%[x] for 5 seconds. Overpowering a Vulnerable enemy grants an additional 20%[x] bonus for 5 seconds.
- Now: You deal 20%[x] increased damage to Vulnerable enemies. Your Overpower deals 20%[x] increased damage.
Flawless Technique
- Previous: Damaging enemies with One-Handed Weapons increases your Critical Strike chance by 1% for 4 seconds, up to 8%. This can only happen once per Skill cast, or twice per second while channeling Whirlwind.
- Now: Consecutive attacking with the same weapon increases your Critical Strike chance by 15%[+] for 4 seconds.
Force of Nature
- Previous: Your Earthquakes have a 75% chance to spawn a Dust Devil every second that deals 180% Weapon damage. Earthquake damage is increased by 40% of your Damage vs Close bonus, up to a maximum of 200%.
- Now: Your Earthquake deals 45%[x] increased damage and have a 75% chance to spawn a Dust Devil every second that deals 180% Weapon damage.
Rumble Glyph
- Earthquake damage bonus reduced from 35.1% to 30.1%.
Skills
Earth Spike
- Damage increased from 19% to 90%.
Wind Shear
- Damage increased from 20% to 60%.
Storm Strike
- After chaining, Storm Strike will now chain back to old targets after running out of new options to chain to.
Maul
- Damage increased from 26% to 80%.
Claw
- Damage increased from 28% to 80%.
Fierce Claw
- Poison Damage increased from 20% to 40%.
Pulverize
- Damage increased from 110% to 150%.
Enhanced Pulverize
- Previous: Every 10 seconds, your next Pulverize will Overpower.
- Now: Pulverize deals 30% increased damage to Crowd Controlled enemies and Bosses.
Raging Pulverize
- Previous: Pulverize deals 75% increased Overpower damage. Enemies Overpowered by Pulverize are Stunned for 3 seconds.
- Now: Every 10 seconds, Pulverize is guaranteed to Overpower and make enemies take 20% more damage for 5 seconds.
Primal Pulverize
- Enemy damage reduction duration increased from 4 to 5 seconds.
Enhanced Debilitating Roar
- Fortify amount increased from 22% to 30%.
Innate Debilitating Roar
- Damage bonus increased from 15% to 25%.
Grizzly Rage
- Companion Skills are always usable during Grizzly Rage.
- Rank 5 Bonus:
- Previous: Companion Skills can be Cast during Grizzly Rage.
- Now: You gain 30% increased Armor while Grizzly Rage is active.
Prime Grizzly Rage
- Previous: Grizzly Rage makes you Unstoppable for 6 seconds.
- Now: You are Unstoppable while Grizzly Rage is active.
Passives
Toxic Claws
- Previous: You deal 5/10/15% increased Poison damage.
- Now: You deal 5/10/15% increased Poison damage. This is doubled while in Werewolf form and for 8 seconds after leaving it.
Vigilance
- Damage Reduction reduced from 7/14/21% to 5/10/15%.
Abundance
- Basic Skill Spirit generation bonus increased from 10/20/30% to 15/30/45%.
Nature's Fury
- Previous: Casting or Channeling an Earth Skill has a 40% chance to trigger a free Storm Skill of the same category, and vice versa. In addition, these free Skills count as both Earth and Storm Skills.
- Now: Casting or Channeling an Earth Skill has a 40% chance to trigger a free Storm Skill of the same category, and vice versa. In addition, you deal 40% more Earth and Storm damage and these free Skills count as both.
- Earth and Storm damage bonuses increased from 20% to 40%.
Ursine Strength
- Previous: Gain 30% additional Maximum Life while in Werebear form and for 3 seconds after leaving Werebear form. While Healthy, deal 15% increased damage, and 70% increased Overpower damage.
- Now: Gain 30% Maximum Life, 20% more damage, and a 100% Overpower bonus while in Werebear form and for 8 seconds after leaving it.
- Bonuses remain for 8 seconds after leaving Werebear form, up from 5 seconds.
Provocation
- Previous: When you remain in Werebear form for at least 20/16/12 seconds, your next non-Defensive Skill will Overpower.
- Now: After 10 seconds of Werebear form, your next non-Defensive Skill will Overpower and deal 5/10/15% increased damage.
Legendary Aspects
Of The Ursine Horror
- Category changed from Offensive to Utility.
- Previous: Pulverize is now also an Earth Skill. After Casting Pulverize tectonic spikes continue to deal damage over 2 seconds.
- Now: Pulverize is now an Earth Skill. After it Overpowers, your Earth Skill Cooldowns are reduced by 0.5-1.25 seconds.
- Earth Skill Cooldown reduction reduced from 1-4 seconds to 0.5-1.25 seconds.
Mangled
- Previous: While in Werebear form, you gain 10-25 Spirit every 8 seconds.
- Now: While in Werebear form, you gain 5-10% Maximum Spirit Generation per second.
Of the Rabid Bear
- Previous: While Grizzy Rage is active, Skills that Critically Strike apply Rabies and your Poison damage is increased by 60-105%.
- Now: While Grizzy Rage is active, your direct damage is converted into Poison damage, you deal 20-40% more Poison damage, and you passively spread Rabies.
Runeworker's Conduit
- The secondary effect has been changed.
- Previous: Your Lightning Bolt damage is increased by 15%[x] for every 100 Willpower you have.
- Now: Your Lightning Bolts deal 25-40% increased damage.
Shockwave Aspect
- Will now trigger the puddle effect of Rotting Lightbringer.
Aspect of the Rabid Bear
- Poison Damage Bonus increased from 20-40% to 40-80%.
Aspect of the Rampaging Werebeast
- Damage bonus per stack increased from 3% to 5%, up to 100% from 60%.
Dire Wolf's Aspect
- Category changed from Offensive to Utility.
- Movement Speed increased from 10-30% to 20-40%.
- Spirit Cost Reduction reduced from 40-80% to 20-40%.
Aspect of Metamorphic Stone
- Boulder damage increased from 90-130% to 120-160% of normal damage.
Aspect of Seismic Shift
- Previous: Earth Spike deals 50-70% increased damage and launches spikes in a line.
- Now: Earth Spike deals 50-70% increased damage and launches 2 rows of spikes in a line.
Overcharged Aspect
- Previous: Lucky Hit has up to a 15-30% when dealing Lightning damage to overload the target for 3 seconds, causing any direct damage you deal to them to pulse additional damage to surrounding enemies.
- Now: Your direct Lightning damage makes your Storm Skills deal 0.8-1.3% more damage to the enemy, up to 40-65%. At maximum stacks, the target becomes Vulnerable.
Unique Items
Rotting Lightbringer – Unique Two-Handed Weapon (new)
- Affixes
- Inherent: 110% Damage to Poisoned enemies.
- 14-18% Willpower increased to 18-22%.
- 114-150% Poison Damage increased to 406-550% Poison damage.
- 26-35% Chance for Pulverize to Hit Twice
- 26-35% Resource Cost Reduction
- Power:
- Previous: Every 10 seconds, Pulverize forms a puddle that deals 200-400% of its damage as Poisoning damage over 6 seconds. Pulverizing the puddle splashes an additional 20-40% of the puddle's total damage within the area and around it.
- Now: If no puddle is around you, Pulverize forms a puddle that guarantees its own Overpowers and deals 200-600% of its normal damage as Poisoning over 7 seconds. Pulverize causes all close puddles to splash 20-60% of their total damage within their areas and around them.
- Functionality Change:
- Pulverize radius increase will affect the size of the puddle and its splashes.
Mjölnic Ryng
- Damage bonus reduced from 40-100% to 20-40%.
Greatstaff of the Crone
- Damage increased from 170-250% to 200-350%.
Dolmen Stone
- Boulder damage increased from 20-40% per boulder to 30-50%.
Skills
Reap
- Damage increased from 20% to 50%.
Hemorrhage
- Damage increased from 40% to 80%.
Decompose
- Damage increased from 60% to 150%.
Enhanced Decompose
- Damage increased from 40% to 100%.
Bone Splinters
- Damage increased from 15% to 30%.
Soul Rift
- Soul Rift no longer grants a Barrier.
- Damage bonus on Prime Soul Rift reduced from 75% to 15%.
Supreme Blood Wave
- Number of Blood Orbs spawned reduced from 3 to 2.
Book of the Dead
Cold Mage Second Upgrade
- Previous: Cold Mage attacks make enemies Vulnerable for 4 seconds.
- Now: Cold Mage attacks make enemies Vulnerable for 4 seconds and have a 10% chance to instantly Freeze the target for 2.5 seconds.
Passives
Affliction
- Damage enemies take from you increased from 15% to 45%.
- Scaling percent increased from 30% to 120%.
- Base damage increased from 100% to 180%.
- Damage capped at 900%.
Ossified Essence
- Previous: Your Bone Skills deal 0.5% increased damage for each point of Essence you have above 50 upon cast. Current Bonus: X%
- Now: Your Essence Generation is increased by 50% and your Bone Skills deal 0.7% increased damage for each point of Essence you have when Cast, up to 140%[x]. Current Bonus: X%
- Damage per Essence used increased from 0.5% to 0.7%.
- Cap increased from 100% to 140%.
Shadowblight
- Base damage increased from 60% to 200%.
- Damage scaling reduced from 100% to 70%.
- Damage bonus capped at 450%.
- Now also scales with Shadow damage.
- Scaling percent increased from 20% to 70%.
- Damage cap increased from 300% to 450%.
Rathma's Vigor
- Overpower bonus reduced from 120% to 100%.
Serration
- Critical Chance increased from 0.3% to 1%.
Titan's Fall
- Previous: While Fortified, you deal 6% increased damage to Elites.
- Now: You deal 5% increased damage to Elites.
Necrotic Fortitude
- Lucky Hit chance per level increased from 5% to 7%.
Legendary Aspects
Aspect of Swelling Curse - Renamed to Aspect of Decaying Humerus
- Previous: Bone Spirit's Critical Strike Chance is increased by 10-30%. Each enemy hit by Bone Spirit increases your Essence by 2 for 15 seconds, up to 50.
- Now: Your Bone Skills now deal Shadow damage instead of Physical. Enemies take 15-25% increased Shadow damage after being hit with a Bone Skill.
Of Plunging Darkness
- Previous: Bone Prison is now a Darkness Skill and spawns a pool of Blight that deals 80-140% bonus damage over 6 seconds.
- Now: Bone Prison is now a Darkness Skill and spawns a pool of Blight for 6 seconds. Your Blights deal 40-60% increased damage while Bone Prison is active.
Blighted
- Previous: You deal 35-55%[x] increased damage for 6 seconds after the Shadowblight Key Passive damages enemies 10 times.
- Now: Consecutive hits with the Shadowblight Key Passive deal 15-35%[x] increased damage for each hit, resetting 6 seconds after the first.
- Damage bonus increased from 25% to 35%.
Blood Soaked
- Previous: Blood Mist leaves a trail of Desecrated Ground that lasts for 4 seconds and deals 45-65% Corrupting damage per second. Gain +20% Movement Speed while Blood Mist is active.
- Now: Blood Mist leaves a trail of Desecrated Ground that lasts for 8 seconds and dealing 35-55% Corrupting damage per second. Gain +30% Movement Speed while Blood Mist is active and while standing on Desecrated Ground.
- Now a Mobility legendary rather than offensive.
Of Creeping Mist - Renamed to Creeping Cadaver
- Previous: Gain 20-40% Evade Cooldown Reduction. You can now Evade during Blood Mist, traveling twice as far. Entering or exiting Blood Mist resets your Evade Cooldown.
- Now: Consuming a Corpse increases your Movement Speed by 20-40% for 8 seconds.
Coldbringer's
- Time between Blizzard casts reduced from 6 to 4 seconds.
Bone Duster's Aspect
- Previous: Bone Spear is guaranteed to Overpower enemies within Bone Prison and deals 30-45%[x] increased damage to them.
- Now: Bone Spear deals 30-45%[x] increased damage to enemies within Bone Prison and the first Bone Spear to hit each enemy within it is guaranteed to Overpower.
Unique Items
The Hand of Naz - Unique Gloves (new)
- Affixes
- 77.5-100% Skeletal Mage Damage
- 10.5-15% Attack Speed
- +424-457 Maximum Life
- +2-4 Skeletal Mage Mastery
- Power
- Sacrificing both Skeletal Warriors and Golems grants an additional Skeletal Mage for each Minion sacrificed.
- When a Skeletal Mage attacks enemies 25 times without dying it upgrades to a Skeletal Arch-Mage.
- Skeletal Arch-Mages teleport to safety when attacked and their attacks occasionally shatter on impact dealing 50-100% increased damage to the target and up to 3 additional targets.
- Arch-Mage size slightly increased.
- Arch-Mages now become unstoppable for a moment after teleporting.
- Delay between when Arch-Mage splinters can fire again reduced.
Deathless Visage
- Echo damage reduced from 40-80% to 20-40%.
Indira's Memory
- Damage bonus reduced from 40-80% to 20-40%.
- Adjusted the tooltip for Indira's Memory to clarify that only the player's Bone Spears can consume corpses.
Bloodless Scream
- Affixes
- Intelligence bonus normalized with other weapons values.
- Freeze Duration affix replaced with Lucky Hit: Chance to restore resource.
- Lucky Hit Chance affix replaced with Lucky Hit: Up to a 40% chance to deal 8500-13500 Shadow damage.
- Ranks to Darkness Skills increased from 1-2 to 2-4.
- Powers
- Previous: Your Darkness Skills Chill enemies for up to 100% and deal 100-200% increased damage to Frozen enemies. Lucky Hit: Your Darkness Skills have up to a 100% chance to generate 15-25 additional Essence against Frozen targets.
- Now:Your Darkness Skills Chill enemies for up to 100% and deal 100-200% increased damage to Frozen enemies, and Bosses. Every 800 times you damage enemies with Darkness Skills, all Nearby enemies are Feared for 0.25 seconds before Freezing for 3 more seconds.
Paragon
Bloodbath
- Overpower damage bonus reduced from 100%[x] to 40%[x].
Flesh Eater
- Corpse requirement reduced from 5 to 3.
Hulking Monstrosity
- Previous: Your Golem has 40% increased Maximum Life and deals 100%[x] increased damage.
- Now: Your Golem has 40% increased Maximum Life and deals 100%[x] increased damage.
- Skeletal Mages and Warriors Sacrifice bonuses grant an additional 35%[x] Golem damage.
Bone Graft
- Number of total stacks reduced from 8 to 4.
- Damage per stack increased from 1% to 5%.
Skills
Puncture
- Damage increased from 21% to 45%.
Heartseeker
- Damage increased from 24% to 50%.
Forceful Arrow
- Damage increased from 33% to 50%.
Invigorating Strike
- Damage increased from 45% to 65%.
Blade Shift
- Damage increased from 30% to 45%.
Enhanced Dance of Knives
- Meters required to gain charges increased from 30 to 34.
Developer’s Note: This will slightly increase the movement speed requirement needed to make Dance of Knives infinite.
Death Trap
- No longer reduces cooldown from kills or overpowers baseline.
- Rank 5
- Previous: Death Trap has an additional Pull In effect when it appears.
- Now: Killing or Overpowering an enemy with Death Trap has a 20% chance to reset its Cooldown.
- Skill Ranks beyond 5 increase the chance for Death Trap to reset by 1% per rank.
- Damage reduced from 300% to 200%.
Supreme Death Trap
- Damage to enemies who resist the pull reduced from 180% to 60%.
- Now properly damages Unstoppable enemies.
Advanced Flurry
- Previous: Successive casts of Flurry increase its damage by 10%[x] and reduce its Energy cost 15%, up to 3 times.
- Now: Successive casts of Flurry increase its damage by 10%[x] and store 10 Energy, up to 3 times. Casting a different Skill resets this bonus and grants all stored Energy.
Developer’s Note: In combination with the new Unique, this upgrade made it harder to achieve the powered-up state. This change hopes to compensate for that while granting a similar bonus.
Improved Flurry
- Previous: Casting Flurry dashes you to the target and Heals for 10% of your Maximum life.
- Now: Casting Flurry dashes you to the target and Heals for 10% of your Maximum life over 1.5 seconds.
Subverting Concealment
- Previous: The Skill that breaks Concealment will always be a guaranteed Critical Strike and makes enemies Vulnerable for 6 seconds.
- Now: Breaking Concealment causes all Skills for 4 seconds to be guaranteed Critical Strikes and make enemies Vulnerable for 3 seconds.
Shadow Clone
- Damage reduced from 60% to 40%.
Supreme Shadow Clone
- Previous: Shadow Clone deals 20% additional damage.
- Now: Shadow Clone engulfs you in its visage granting 20% Damage Reduction for the duration.
Passives
Close Quarter's Combat
- The % of Damage to Close increased from 25% to 50%.
- Damage bonus is capped at 90%.
- Percentage of Damage to Close for scaling increased from 10% to 50%.
Precision
- Percentage of Critical Strike Damage bonus for scaling increased from 20% to 100%.
- Damage bonus is capped at 360%.
Alchemical Admixture
- Previous: Dealing 2 different types of Non-Physical damage increases the Potency of your Imbuement Skills by 40%[x] for 5 seconds. This Potency is further increased by 40% of the total amount of your Bonus damage to Poison, Shadow, and Cold. Current bonus is a multiplicative percentage based off your current stats.
- Now: Dealing 2 different types of Non-Physical damage increases the Potency of your Imbuement Skills by 100% and Non-Physical Damage by 50%[x] for 8 seconds.
Victimize
- Previous: Lucky Hit: Dealing direct damage to a Vulnerable enemy has up to a 50% chance to cause an explosion, dealing 60% damage of the same type to them and surrounding enemies. Victimize's damage is increased by 150%[x] of your Vulnerable Damage Bonus.
- Now: Lucky Hit: Dealing direct damage to a Vulnerable enemy has up to a 50% chance to cause an explosion, dealing 200% damage of the same type to them and surrounding enemies.
- Enemies hit by Victimize's explosion take 75%[x] increased damage from you for 3 seconds.
Legendary Aspects
Energizing Aspect
- Previous: Damaging an Elite enemy with a Basic Skill generates 4 Energy. Gain 10-45 Energy after killing an Elite enemy with a Basic Skill.
- Now: Damaging an enemy with a Basic Skill generates 6 Energy. Gain 10-30 Energy after killing an Elite enemy.
Infiltrator's
- Previous: Poison Trap no longer breaks Stealth and triggers no Cooldown or arm time while you are in Stealth. All Poison Traps activate when you exit Stealth and Poison Trap's Cooldown will be 8-4 seconds per trap placed.
- Now: Poison Trap no longer breaks Stealth and triggers no Cooldown or arm time while you are in Stealth. All Poison Traps activate when you exit Stealth and begin Poison Trap's Cooldown. Poison Trap's Cooldown is reduced by 10-50%.
- Now a Utility Legendary Aspect rather than Offensive.
Cheat's
- Previous: You take 10-30% less damage from Crowd Controlled enemies. Whenever a Crowd Controlled enemy deals direct damage to you, gain 15% Movement Speed for 2 seconds.
- Now: You have 5-15% increased Damage Reduction and 10% increased Movement Speed, doubled while below 50% Maximum Life.
Of Volatile Shadows
- Previous: When a Dark Shroud shadow is removed you trigger an explosion that deals x Shadow damage and applies Shadow Imbuement to each enemy it hits.
- Now: Shadow Imbuement deals 10%[x] increased damage per Skill Rank of the Imbued Skill. Every 10 seconds, when your imbued Skill hits an enemy you trigger a large explosion dealing x Shadow damage and applying Shadow Imbuement to each enemy it hits.
Aspect of Bursting Venoms
- Previous: Lucky Hit: Poison Imbued Skills have up to a 15% chance to create a toxic pool that deals [280-364]% Poisoning damage over 3 seconds to enemies within. While standing in the pool, your Poison Imbuement Skill has no Cooldown and no Charge limit.
- Now: Lucky Hit: Poison Imbued Skills have up to a [15-35]% chance to deploy a Poison Trap while you have Poison Trap equipped.
Of The Dark Dance
- Damage bonus is now multiplicative instead of additive.
Coldclip
- Previous: Your Basic skills are always Cold Imbued. You deal 5-20% increased damage to enemies that are Chilled or Frozen.
- Now: You deal 20-40% increased damage to enemies that are Chilled or Frozen. Your Basic Skills are always Cold Imbued at 50% potency and gain this damage bonus against Bosses.
- Damage now properly scales with Ancestral versions.
Ravager's
- Previous: Shadow Step has an additional Charge. Killing an enemy with Shadow Step refunds a Charge and increases the damage of Shadow Step by 4.5 - 12% for 2 seconds, up to 27 - 87%.
- Now: Shadow Step has an additional Charge and gains a charge when it kills an enemy. Casting Shadow Step increases its damage by 9 - 18% for 5 seconds, up to 45 - 90%.
Unique Items
Deathmask of Nirmitruq - Unique Helm (new)
- Affixes
- +424-457 Maximum Life
- +2-3 Skillranks to Flurry
- +16-25 Movement Speed
- +224-296 Armor
- Power
- You can now overexert yourself while Casting Flurry, spending 8% life when you don't have enough Energy. Spending life to Cast Flurry increases its damage by 50-70% and your Attack Speed by 50% for 5 seconds.
- Developer's Note: Flurry will fail to cast when the player has neither enough energy or health available.
- Damage bonus increased from 30-50% to 50-70%.
- Health damage lost reduced from 10% to 8%.
Eaglehorn
- Previous: Penetrating Shot makes enemies vulnerable for 2 seconds. Every 4th Penetrating Shot bounces off walls and deals 50-150%[x] increased damage.
- Now: Penetrating Shot bounces off walls and deals 40-80%[x] increased damage.
- Now always bounces at least once.
- Developer’s Note: What did it bounce off of? Yes.
Eyes in the Dark
- Previous: Death Trap deals 50-150% increased damage and will rearm itself once after activating.
- Now: Death Trap deals 40-60%[x] damage and will rearm itself after activating, once every 10 seconds.
- Damage bonus reduced from 100-200% to 40-60%.
- Now always grants the bonus, rather than only on the additional cast.
Paragon
Danse Macabre
- Previous: Casting a Mobility or Subterfuge Skill increases the damage of your next Skill by 75%[x].
- Now: Casting a Mobility or Subterfuge Skill increases your damage by 30%[x] for 10 seconds.
Developer’s Note: We've updated this to improve the gameplay feel around this legendary node.
Tricks of the Trade
- Previous: Your Marksman Skills grant your Cutthroat Skills 25%[x] increased damage for 8 seconds. Your Cutthroat Skills grant your Marksman Skills 25%[x] increased damage for 8 seconds.
- Now: Enemies damaged by your Marksman Skills take 30% increased damage from your Cutthroat Skills, and vice versa.
Eldritch Bounty
- Previous: When you attack with an Imbued Skill you gain 3% Maximum Resistance and 30% increased damage for that Imbuement's Element for 9 seconds.
- Now: Poison, Shadow, and Cold gain 3% Maximum Resistance and 30%[x] increased damage.
No Witnesses
- Previous: Your Ultimate Skills gain an additional 20%[x] damage from your Damage with Ultimate bonus and grant this bonus to all Skills for 10 seconds when cast. Maximum 60%[x].
- Now: Your Ultimate Skills gain an additional 20%[x] damage from your Damage with Ultimate bonus and grant this bonus to all other Skills for 10 seconds when cast. Maximum 40%[x].
Skills
Frost Bolt
- Damage increased from 38% to 90%.
Arc Lash
- Damage increased from 42% to 80%.
Fire Bolt
- Damage Over Time increased from 44% to 90%.
Spark
- Damage increased from 12% to 25%.
Enhanced Spark
- Damage increased from 9% to 20%.
Lightning Spear
- Damage increased from 16% to 80%.
Invoked Lightning Spear
- Stun Duration reduced from 2 seconds to 0.5 seconds.
Hydra
- No longer has a Mana cost.
- Damage increased from 23% to 35%.
- Lucky Hit Chance increased from 2.5% to 5%.
- Hydra heads now attack immediately upon spawn, unless Hydra has been cast multiple times rapidly in succession.
Developer’s Note: This change is intended to make Hydra feel snappy and responsive after casting in most situations, but it should also discourage repeatedly spamming Hydra casts at high attack speed to trigger more immediate attacks.
Invoked Hydra
- Previously: After you Critically Strike, your Hydras gain 30%[+] Critical Strike Chance for 3 seconds.
- Now: Hydras gain 50%[x] Critical Strike damage and 20%[+] Critical Strike Chance.
Firewall
- Base damage increased from 230% to 300%.
Incinerate
- Starting damage increased from 120% to 150%.
- Maximum ramp up damage increased from 162% to 203%.
Inferno
- Damage increased from 354% to 425%.
Passives
Combustion
- Previous: Your Burning effects deal 60%[x] increased damage, and an additional 25%[x] of your Burning Damage and Damage to Burning target bonuses.
- Now: Your Burning effects deal 50%[x] increased damage, and an additional 20%[x] of your Burning Damage and Damage to Burning target bonuses, up to 100%[x].
Vyr's Mastery
- Previous: While Charged: Critical Strikes have a 15% chance to arc as Lightning damage to another nearby enemy, or if there are no other targets you hit the target again for 500% of the damage.
- Now: While Charged: Critical Strikes have a 25% chance to arc as Lightning damage to up to 3 other surrounding enemies or if there are no other targets you hit the target again for 300% of the damage.
Enlightenment
- Previous: While Enlightened your Damage Bonuses with Fire, Lightning, and Cold are equal to them combined and you gain:
- 25%[x] Damage
- 45%[+] Mana Regeneration
- 20%[+] Attack Speed
- Now: While Enlightened your Damage Bonuses with Fire, Lightning, and Cold are equal to the highest bonus among them and you gain:
- 70%[x] Damage
- 45%[+] Mana Regeneration
- 30%[+] Attack Speed
Paragon
Searing Heat Legendary Paragon Node
- Pyromancy Skills Critical Strike Chance increased from 12%[+] to 15%[+].
Icefall Legendary Paragon Node
- Frost Skill damage increased from 25%[x] to 35%[x].
Legendary Aspects
- Aspect of Three Curses - Renamed to Flash Fire Aspect.
- Previous: Increases the Critical Strike Damage of Fireball and Meteor by 25-45%[x]. Double this bonus against Healthy targets.
- Now: Increases the Critical Strike Damage of Pyromancy Skills by 25-45%[x]. Double this bonus against Healthy targets.
Battle Caster's Aspect
- Maximum stacks increased from 5 to 10.
Shivering Aspect
- Updated Tooltip to reference how much Chill or Staggering enemies have built up instead of how enemies are Chilled or Staggering.
Aspect of Splintering Energy
- Previous: Critical Hits with Lightning Spear cause the spear to arc to the target and up to 5 other enemies. This damage is increased by 60-100%[x] of your Critical Strike Damage Bonus.
- Now: Critical Hits with Lightning Spear cause the spear to arc to the target and up to 5 other enemies, dealing 60%[x] of normal damage. Lightning Spear deals 20-40%[x] increased damage.
Serpentine Aspect
- Previously: Casting Hydra Consumes all of your Mana to increase its damage by 0.5-2.5%[x] per Mana spent.
- Now: Hydras deals 0.50-1.50%[x] increased damage per Mana you had when Summoned. Casting Hydra Consumes all of your Mana.
Developer’s Note: This update allows the Hydra Enchantment to benefit from Serpentine Aspect without consuming all of your Mana, which is only consumed when the skill is cast.
Firestarter Aspect
- Ranks increased from 16 to 21.
- Previous: When newly Burning an enemy, you deal an additional 75-150% Fire damage to them. This effect is treated as a Pyromancy Skill.
- Now: Gain 10-30%[x] increased Fire Damage. When newly Burning an enemy, you deal an additional 150% Pyromancy Fire damage to them. This effect is treated as a Pyromancy Skill.
Unique items
Ophidian Iris - Unique Amulet (new)
- Affixes
- Inherent: +30% Resistance to all Elements
- Inherent: Casted Hydras Have +2 Heads.
- +11.5-15.7% Intelligence
- +10.5-15 Attack Speed
- +77.5-100% Pyromancy Damage
- +1-2 to Primordial Binding
- Power
- Hydra is now a Core Skill and always summons a 3-headed Hydra whose attacks explode on impact.
- For each head above 3 that it would have had, the Hydra instead grows larger and deals 50-100%[x] increased damage.
Ophidian Iris
- Skill Ranks of Devouring Blaze affix replaced with Skill Ranks of Primordial Binding.
- Critical Strike Chance affix replaced with Attack Speed.
Tempering
Conjuration Fortune
- Magic Rarity
- Conjuration Lucky Hit Chance increased from 2.5-4.0% to 6.0-8.0%.
- Rare Rarity
- Conjuration Lucky Hit Chance increased from 3.0-5.0% to 8.0-10.0%.
- Legendary Rarity
- Conjuration Lucky Hit Chance increased from 4.0-6.0% to 8.0-12.5%.
Skills
Thrash
- Damage increased from 18% to 40%.
- Third hit damage increased from 27% to 70%.
Withering Fist
- Damage Over Time increased from 36% to 65%.
Thunderspike
- Damage increased from 15% to 45%.
- Third hit damage increased from 32% to 65%.
Rock Splitter
- Damage increased from 20% to 50%.
- Third hit damage increased from 28% to 80%.
Harmonious Hunter
- Damage bonus to Injured decreased from 100%[x] to 50%[x].
- Reduced maximum Ferocity gained from 4 to 2.
Exalted Hunter
- Previous (on PTR): Killing an enemy while The Hunter is present reduces this cooldown by 5 seconds. Hitting a boss reduces its cooldown by 1 second.
- Now: Killing an enemy while The Hunter is present has a 40% chance to instantly reset its Cooldown. This chance is halved after each consecutive reset.
Harmonious Devourer
- Enemies affected by toxic globs also take 50% [x] increased Poison Damage.
Harmonious Seeker
- Player attacks are guaranteed to Critically Strike for the duration of the Eagle Spirit.
Exalted Protector
- Player deals 25%[x] increased damage while in The Protector's area.
Passives
Noxious Resonance
- Previous: Your Critical Strikes cause your Poisoning on an enemy to burst, dealing 100% of the total Poisoning instantly to them and 20% of it to surrounding enemies before removing the Poisoning effect from the primary target. This damage is increased by 30% of your Critical Strike Damage bonus.
- Now: Your Critical Strikes cause your Poisoning on an enemy to burst, dealing 180% of the total Poisoning instantly to them and 20% of the burst to surrounding enemies before removing the Poisoning effect from the primary target.
Nourishment
- Damage bonus now applies to all Poison damage instead of just Poisoning Damage.
Acceleration
- Previous: Gain 1 additional Evade Charge. After you Evade, your Eagle Skills deal 8%[x] increased damage for 2 seconds.
- Now: Gain 1 additional Evade Charge. After you Evade or use a Mobility Skill, your Eagle Skills deal 8%[x] increased damage for 3 seconds.
Legendary Aspects
Aspect of Deflection
- Previous: While active, Counterattack reflects incoming Razor Wings back out again. Other Small Missiles are also deflected back at enemies and deal 26-54% of Counterattack's Base damage on impact.
- Now: While active, Counterattack reflects incoming Razor Wings back out again with 30-50%[x] increased damage. Other Small Missiles are also deflected back at enemies and deal 30-50% of Counterattack's Base damage on impact.
- Reflected Razor Wings (non-spiraling) now targets nearby enemies.
Aspect Of Fleet Wings
- Active ability changed to now increase Potency damage by 3-5%[x] for each active Razor Wing.
- Now an offensive aspect.
Unique Items
Balazan's Maxtlatl - Unique Pants (new)
- Affixes
- +107-121 Dexterity
- +424-457 Maximum Life
- +268-373 Thorns
- +2-3 Ranks to Bastion
- Power
- Each attack damages Close enemies for 200-300% of your Thorns also deals 100% of this damage as Poisoning over 3 seconds.
- Each time you've retaliated with Thorns, for 5 seconds the Poisoning damage is increased by 100%, up to 300%.
- Thorns Damage decreased from 200-300% to 100-150%.
Sepazontec
- Damage bonus reduced from 80-130%[x] to 50-100%[x].
Paragon
In-Fighter
- Previous: When you Dodge or Block an attack you gain 2.0%[+] increased Attack Speed and 1.0%[x] increased Damage for 5 seconds, stacking up to 9 times.
- Now: When you Dodge or Block an attack, gain 20%[+] increased Attack Speed and 15%[x] increased Damage for 5 seconds.
Drive
- Each Stack no longer has an individual timer.
Convergence
- Previous: You deal bonus damage equal to 20%[x] of your 2 highest bonuses to Damage with Physical, Fire, Lightning, Cold, Poison, and Shadow combined, up to 30% total.
- Now: You deal bonus damage equal to 3.5%[x] of all your bonuses to Damage with Physical, Fire, Lightning, Cold, Poison, and Shadow combined, up to 30% total.
Hibajavítások
Általános
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a ritkán megjelenő ellenségek a vártnál alacsonyabb minőségű tárgyakat dobhattak el.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt Orton a Dead to Rights küldetés során megölhetetlenné válhatott, ami megakadályozta a továbbjutást.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Bound by Blood küldetés során néha nem jelentek meg a szükséges ellenségek, ami megakadályozta a továbbjutást.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Class Mechanic feloldó küldetések nem adták meg a kívánt tárgyakat.
- Kijavítottunk különböző problémákat, amelyek miatt a Horadric Spellcraft hatások és a Horadric Jewels nem működtek a tervezett módon.
- Kijavítottunk egy problémát, amely miatt Astaroth legyőzhetetlenné válhatott, ha leszállás közben megingott.
- Kijavítottunk egy problémát, amely miatt a játékos nem tudott hozzáférni a világtérképhez Astaroth barlangjából.
- Kijavítottunk egy problémát, amely miatt X’fal’s Corroded Signet nem működött megfelelően a Shocking Damage hatására.
Barbarian
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Fighter’s Mighty Throw extra impulzusai kétszer annyi kárt okoztak, mint kellett volna.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Fighter’s Mighty Throw a Barrier képességet a fejlesztésbe fektetett pontok nélkül adta meg.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Fighter’s Mighty Throw fegyvercsere esetén rögzítette a bónuszokat.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Executioner’s Aspect földrengés-sebzésbónusza az tárgy eltávolítása után is megmaradt.
- Javítva egy hiba, amely miatt a Ugly Bastard Helm néha nem növelte bizonyos tűzsebzés-forrásokat.
- Javítva egy hiba, amely miatt az Violent Hammer of the Ancients néha felemésztette a bónuszát, amikor más képességek túlerőbe (overpower) kerültek.
- Javítva egy hiba, amely miatt a Wrath of the Berserker 5. szintű sebzése nem tudott túlerőbe kerülni.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rumble Glyph változó sebzést okozott a főellenségek ellen.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Devilish Aspect aktiválódott, amikor Shout képességet használtak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Devilish Aspect leírása nem felelt meg a tényleges hatásnak.
Fejlesztői megjegyzés: A leírás frissült: „A következő közvetlen sebzésed 2 Dust Devilt hoz létre.”
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Battle Trance Lucky Hit Effect hatása aktiválhatta a Hooves of the Mountain God képességét.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Ugly Bastard Helm képessége nem működött megfelelően.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a barbárok néha végtelen időre megmaradtak Berserking állapotban.
Druid
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Runeworker’s Conduit Aspect buffja nem tűnt el, amikor a tárgyat levették.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Malefic Crescent bónusz mozgási sebessége nem halmozódott megfelelően a Mad Wolf’s Glee bónusz mozgási sebességével.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Waxing Gibbous bónusz sebzése a lopakodásból való kilépés után nem vonatkozott bizonyos más lopakodási forrásokra, például a Shroud of False Death-re.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shroud of False Death bónuszokat adott a Spirit Boons-hoz is.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rabid Bear aspektusa nem mindig működött a Grizzly Rage teljes időtartama alatt.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a druida társai nem tudtak a várt módon Overpower-t használni.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shred támadásai nem váltottak ki Dash-t, pedig kellett volna.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Aspect of the Alpha nem adott megfelelő bónusz sebzést a Werewolf Companion-oknak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Mangled Aspect bónuszait le lehetett pillanatképezni (Snapshot).
Necromancer
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Bone Mages a Deathless Visage erejéből visszhangokat generálhatott.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Ring of Mendeln és a Sanguivor, Blade of Zir Skeleton Warrior Mastery, Skeleton Mage Mastery és Golem Mastery rangjai nem működtek, ha még nem volt rangod ezekben a passzív képességekben.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shadowblight nem skálázódott a szorzó Corrupting sebzésbónusz forrásokból.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Howl from Below nem adta meg a Summon címkét a Corpse Explosionnak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt egyes Book of the Dead fejlesztések alkalmanként nem működtek.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Decompose nem hozott létre hullákat, ha bizonyos ellenségek ellen használták.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt kétszer annyi gömb jelent meg Kesseme’s Legacy-ból, mint kellett volna.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Skirmisher Skeletal Warriors néha nem okozott megnövelt kárt a Ring of Mendeln-től.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Bone Spear és a Bone Splinters, amelyeket a Skeletal Bone Mages váltott ki, nem örökölték megfelelően a Summoning, Minion vagy Skeletal Mage sebzésbónuszokat.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Reaper’s Pursuit bónusz mozgási sebessége nem érvényesült a városban.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Memento Mori passzív képesség hatása megmaradt, miután eltávolítottuk belőle a képességpontokat.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt Kalen’s Edict kétszeres halálbónuszt adott a Skeletal Warriors-nek, de nem adott halálbónuszt a Skeletal Mages-nek.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Aspect of Decaying Humerus nem jeleníttette meg a csontképességek tooltipjein a Shadow sebzés változását.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az új csontmágusok meghaltak, ha a csontharcosok vagy gólemek nem voltak feláldozva, ha a The Hand of Nazt viselte a karakter.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a csontmágus mesteri rangok nem kerültek megfelelően megadásra a Hand of Naz esetében.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt bizonyos áldozati bónuszok felszerelése esetén a Hand of Naz által létrehozott extra csatlósok eltűntek, amikor kijelentkeztél, majd újra bejelentkeztél a játékba.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Hand of Naz által létrehozott extra mágusok néha meghaltak, és az Arch Mage mágusok normál mágusokká váltak, amikor beléptek egy városba. (Mivel a városi őröknek már nincs velük bajuk, a csontváz arch mágusok beléphetnek saját magukként.)
Rogue
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Crown of Lucion sebzésbónusza nem érvényesült, amikor az Inner Sight aktív volt.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Preparation néha helytelen mennyiségű Cooldown Reduction-t alkalmazott, amikor más effektusokkal, például a Beastfall Boots-szal kombinálva.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Precision néha halmozódott, annak ellenére, hogy nem volt aktív skill.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Deathmask of Nirmitruq miatt a játékos 1 életerőnél ragadhatott.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Supreme Death Trap vonzási ellenállási területe a csapda helyett a játékosra volt központosítva.
Sorcerer
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Splintering Energy az egész sebzés-sorra rávetítette az első Lightning Spear által kiváltott overpower-hatásokat, ha azok az első Lightning Spear castolásakor kiváltódtak a sebzés-sorban.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Inferno helytelenül felhasználta a Blood Boiling Aspect túlhatás bónuszát, annak ellenére, hogy ez egy időbeli sebzés hatása, amely nem okozhat overpowert.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Lightning Spear és az Ice Blades leírása nem említette az aktív megidézések maximális számát.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Sidhe’s Binding Primordial Binding képességének rangjai több rangot adtak a képességnek, mint kellett volna, amikor mesterségileg továbbfejlesztették.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Hydra nem részesült a Devouring Blaze passzív képesség előnyeiből.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Flame Shield helytelenül rejtett sebzésbónuszt adott.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Flame Shield helytelenül csökkentette az erőforrás-költséget.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Flame Shield garantált kritikus találata csak akkor érvényesült, ha a célpontot eltalálták.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Enlightenment nem kívánt forrásokból, például italok fogyasztásából vagy felülről történő felugrásból is halmozódott.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Prime Inferno az ellenségeket a játékos felé húzta, ahelyett, hogy az Inferno közepére vonzotta volna őket.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt Tal Rasha Iridescent Loop képessége nem biztosította a sebzésbónuszt az első halmozódáskor.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Serpentine Aspect lehetővé tette egy további Hydra megidézését.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Hydra támadásai nem növelték megfelelően a kritikus találat esélyét, ha az Elementalist Aspect képességet használták.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shimmering Ice Armor nem kapott több mint 1 másodpercnyi Cooldown Reduction-t, még akkor sem, ha egyszerre több mint 100 Mana-t költöttél.
Spiritborn
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Thorns sebzése pillanatképezhető (snapshotting) volt Balazan’s Maxtlatl használata esetén.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Aspect of Fleet Wings nem volt rányomtatható a megfelelő tárgyakra az Occultistnál.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Protector 5. rangú Thorns-bónusza nem működött megfelelően.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shroud of False Death lopakodási hatása nem működött megfelelően, ha az ellenséget a Nesekem, The Herald ereje jelölte meg.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Armored Hide’s Resolve-generálási bónusza a vártnál hatékonyabb volt. A 100%-kal megnövelt Resolve-generálási sebesség most kétszer olyan gyorsan generál Resolve-t.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Convergence legendás paragon csomópont nem a megfelelő sebzésbónuszt jeleníttette meg a városban.
Nightmare Dungeon
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Treasure Hunt affixszel rendelkező Nightmare Dungeonok néha nem dobták ki a végső jutalom-csomagot.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Horadric Reserves affixes Nightmare Dungeon Obol ládákat dobott ki a tervezettnél gyakrabban.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt hiányzott a ritka Horadric ládák interakciós tooltipje.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az affixek nem működtek megfelelően az Escalating Nightmares-ben csapatjáték közben.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Sorcerer hidrái tapasztalati gömböket dobhattak a Forgotten Wisdom affixszel rendelkező Nightmare Dungeonokban.
Vessel of Hatred
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Lair of Loathing térképikonja nem frissült a főellenség legyőzése után.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Vessel of Hatred exkluzív tárgyai nem jelölhetők kedvencként, ha felszerelve vannak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Ceh rúna elcserélhető volt olyan játékosokkal, akik nem rendelkeztek a Vessel of Hatreddel.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Cir rúna nem aktiválódott, ha a barbár fegyvert váltott.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Undercity Tributes of Ascendance és Radiance nem adta a kívánt jutalmakat.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a játékos a Harbinger of Hatred elleni harc során újra megjelenhetett a főellenség arénájában.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Új ikon jelző a térkép fülön és a küldetés panelen is megmaradt azután, hogy a játékos megkapta és megtekintette a bevezető küldetést.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Aether számláló bizonyos körülmények között nem megfelelően jelent meg az Infernal Hordes-ben.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Injured keyword kulcsszó leírása a Druid Lupine Ferocity Key Passive leírásával együtt jelent meg.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Deathmask of Nirmitruq miatt a Flurry költsége 0-ként jelent meg a leírásban.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Aspect of Adaptability értéke helytelenül jelent meg a Codex of Powerben.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Greater Affixes-szel rendelkező elveszett tárgyak ikonján helytelen szám jelent meg.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Rotting Lightbringer buffja bármely képesség használatakor elfogyott, nem csak a Pulverize használatakor.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Subverting Concealment buff tooltipjéből hiányzott a név.
Kisegítő lehetőségek
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a képernyőolvasó a Season Journe céljait részekben olvasta fel.
Egyéb
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shard of Agony transzmutációs receptjében helytelen követelmény szerepelt a Malignant Hearts elkészítéséhez.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Purveyor of Curiositiesnek eladott tárgyak nem mindig adtak aranyat.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Masterworking során az enchantolt vagy edzett affixek a vártnál nagyobb fejlesztéseket kaptak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az edzett affixek enchantolással újra rollolhatók voltak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt két edzett affixszel ellátott tárgy enchantolásakor csak az affix nagysága rollolt újra, de lecserélni nem lehetett.
- Különféle teljesítmény-, felhasználói felület-, vizuális, stabilitási és hangjavítások.