
Szép lassan kezdek hozzászokni, hogy a Diablo IV karaktereit minden szezon végén teljesen átvariálják és a PTR Patch Notes magyar változatának készítése egy combos anyázással kezdődik. Nemcsak a karakterbalansz végeláthatatlan kergetésétől kúszik az egekbe a vérnyomásom, hanem az egyes frissítések szinte random összedobálásától is (a Base Game és a Vessel of Hatred frissítéseit valami rejtélyes okból külön kezelik, így sokszor a Patch Notes elején és végén különböző adatok szerepelnek), úgyhogy ilyenkor a fent említett tevékenység mellett egy laza másfél órás rendszerezéssel indítok.
Így történt ez most is, a 2.3.0 PTR Patch Notes fordításakor. És ilyenkor szoktam úgy dönteni, hogy ha már rendbetettem a jegyzék 90 százalékát kitevő karakteregyensúlyozó részt, akkor már lefordítanom nem is szükséges. Hát… ez most is így lesz. Egyrészt nagyon jól érthető ez eredeti nyelven is, másrészt az a tapasztalatom, hogy olyan mértékben el vannak baszva a karaktertulajdonságok a sok változó miatt, hogy szinte mindenki másolja a buildet és ebbe a szakaszba csak bele-belepislant, hátha meglát valami szép nagy buffot.
Úgyhogy a Patch Notes egyensúlyi frissítésekkel foglalkozó része marad angolul, de legalább összegereblyéztem az összetartozó dolgokat. A többi – egyébként sok érdekességet tartogató rész – pedig szépen le lesz fordítva. Nem győzőm hangsúlyozni, hogy a most köveztkező PTR Patch Notes csak a PTR teszten létezik. Amikor a teszt véget ér, rengeteg helyen módosítják majd és a Season 9 startjára időzítik a megjelenést. De ez egy másik történet…
2.3.0 PTR Build #65258 (PC Only)—May 27, 2025
Játékfrissítések
Loot frissítések
Whispers – Suttogások
Általános
- Különböző változtatások a Whisper Cache jutalmak általános következetességének javítása érdekében.
Aranygyűjtés (Gold)
- Mostantól lényegesen több aranyat ad jutalomként.
Kézműves anyagok gyűjtése (Craft Materials)
- Csökkentettük ennek a jutalomnak a megjelenési esélyét.
- Mostantól lényegesen több kézműves anyagot ad jutalomként.
Ékkövek gyűjtése (Gems)
- Mostantól több ékkövet dob.
- Torment III és annál magasabb nehézségi szinten ez a cache véletlenszerűen egy Royal Gem vagy annál magasabb értékű ékkövet ad jutalomként.
Helltide
- Kixxarth mostantól lényegesen több Cinders-t dob.
Nightmare Dungeon
- Torment nehézségi szinten a teljesítésért járó jutalmak már nem tartalmaznak mágikus és ritka tárgyakat.
Infernal Hordes
- Az anyagok ládája (Materials Chest) most több drágakövet ad.
World Bosses
- A világfőnökök most garantáltan dobnak Infernal Compass iránytűt.
Crafted Caches – Készített csomagok
- A gyűrű- és amulett-csomagok az ékszerésznél kombinálva lettek és egy Jeweler Cache opcióba kerültek.
- A Jeweler Cache 2 legendás amulettet és 3 legendás gyűrűt tartalmaz. Korábban minden gyűrű- és amulett-csomag egy-egy tárgyat tartalmazott.
- A csomag ára 100 000 Gem Fragment (gyűrű) és 150 000 Gem Fragment (amulett) értékről 30 000 Gem Fragment értékre csökkent.
- A Blacksmith Cache 1 helyett 5 tárgyat ad. Az erőforrásköltség arányosan emelkedett.
Fejlesztői megjegyzés: Ezeket a változtatásokat azért hajtottuk végre, hogy harmóniát teremtsünk a két csomag-típus között, csökkentsük a Blacksmith Cache tárgyainak megszerzéséhez szükséges kattintások számát, és hogy a Blacksmith Cache hatása erőteljesebb legyen.
Általános
- Az Ancestral loot esélye mostantól a nehézségi szinttel arányosan növekszik.
Rúnák
- A legendás rúnák esélye kissé nőtt.
- A Lair Bossoknak további kis esélyük van legendás rúnát dobni.
- Minden Undercity futam mostantól legalább egy rúnát ad jutalomként.
Undercity of Kurast
Runes Tribute
- A drop esélye kissé csökkent mindenhol.
Fejlesztői megjegyzés: Ezt a változtatást azért hajtottuk végre, mert láttuk, hogy ez a Tribute nagyon felhalmozódott a játékosoknál.
- Több rúnát ad jutalomként hangolódásonként (attunement), a Torment szintjével arányosan.
Tribute of Titans
- A drop esélye jelentősen csökkent a Lair Bossoknál.
- A drop aránya jelentősen nőtt minden véletlenszerű Tribute forrásból. Most, amikor egy játékos Tribute-ot kap Torment nehézségi szinten, egyenlő eséllyel kaphat Harmony vagy Titans Tribute-ot.
Tribute os Harmony
- Ez a Tribute mostantól ritkán esik minden véletlenszerű Tribute forrásból.
- A drop aránya Nightmare Dungeon-okban kissé csökkent.
Tárgyak affixeinek frissítése
Fejlesztői megjegyzés: Az Offensive kategóriában számos Tempering Affix értéke frissült. Ezeknek az affixeknek a többsége feltételhez kötött volt, bizonyos típusú sebzést igényelt, vagy csak a teljes sebzés egy részére volt hatással. Az új értékek jobban tükrözik az affixhez kapcsolódó feltételek korlátozó jellegét, és a hasonlóan korlátozó feltételekkel rendelkező affixek mostantól azonos affixértékekkel rendelkeznek.
Általános
- A Resistance to All Elements base affix értéke 10-12%-ról 8-10%-ra csökkent.
- A Maximum Base Elemental Resistance 70%-ról 75%-ra nőtt. További maximális ellenállást növelő forrásokból továbbra is 85% a felső határ.
- Overpower esetén a maximális életerő és az Erősítés értéke alapján számított additív bónusz sebzés 80%-kal csökkent.
Alap affixek (Base Affixes)
- A Damage affix maximális értéke 35%-ról 40%-ra nőtt.
- A Basic Damage affix maximális értéke 70%-ról 50%-ra csökkent.
- A Damage Over Time affix maximális értéke 70%-ról 50%-ra csökkent.
- Az Overpower Damage affix maximális értéke 70%-ról 65%-ra csökkent.
Örökletes affixek (Inherent Affixes)
- A Vulnerable Damage inherent affix maximális értéke 57,4%-ról 50%-ra csökkent.
- A Critical Strike Damage inherent affix maximális értéke 57,4%-ról 50%-ra csökkent.
- A Damage Over Time inherent affix maximális értéke 20%-ról 50%-ra nőtt.
- A Damage to Close Enemies inherent affix maximális értéke 20%-ról 50%-ra nőtt.
- A Summoning Damage inherent affix maximális értéke 20%-ról 50%-ra nőtt.
- A Overpower Damage inherent affix maximális értéke 196,3%-ról 65%-ra csökkent.
Nightmare Dungeon
Új affixek
Horadric Reserves
- Különleges jutalmakat tartalmazó zsákmányládák (Loot Chest) jelennek meg: drágakő-töredékek, arany, obol, szezonális pénznem és erőforrások.
Equipment Delve
- Gyűjthető műtárgyak (Artifacts) jelennek meg, amelyek megtalálásukkor a felszerelés-jutalmakat tartalmazó csomagot (Cache of Equipment) fejlesztik. A jutalmak: fegyverek, ékszerek és páncélok.
Power Shrines
- A megadott típusú oltárok jelennek meg.
- A következő Shrine-ok jelenhetnek meg: Artillery, Blast Wave, Channeling, Lethal, Protection.
Forgotten Wisdom
- A tapasztalati szemek (Experience Motes) morzsák megjelenhetnek a megölt ellenségeknél, és egy tapasztalati kút (Experience Well) jelenik meg valahol a dungeonban.
Treasure Breach
- Több kincses goblin támadja meg a dungeont…
Szezonális rotáció
- Black Asylum
- Caldera Gate
- Dead Man’s Dredge
- Derelict Lodge
- Forbidden City
- Forsaken Quarry
- Hallowed Ossuary
- Hoarfrost Demise
- Kor Dragan Barracks
- Light’s Watch
- Maulwood
- Mercy’s Reach
- Nostrava Deepwood
- Zenith
- Calibel’s Mine
- Domhainne Tunnels
- Garan Hold
- Hive
- Howling Warren
- Luban’s Rest
- Maddux Watch
- Mariners Refuge
- Oldstones
- Sarat’s Lair
- Sunken Ruins
- Whispering Pines
- Ancient’s Lament
- Betrayer’s Row
- Bloodsoaked Crag
- Buried Halls
- Carrion Fields
- Champion’s Demise
- Charnel House
- Grinning Labyrinth
- Komdor Temple
- Mournfield
- Path of the Blind
- Sealed Archives
- Seaside Descent
- Akkhan’s Grasp
- Ancient Reservoir
- Bastion Of Faith
- Belfry Zakara
- Blind Burrows
- Earthen Wound
- Endless Gates
- Faceless Shrine
- Haunted Refuge
- Heathens Keep
- Iron Hold
- Leviathans Maw
- Lost Keep
- Maugan’s Works
- Oblivion
- Witchwater
- Abandoned Mineworks
- Collapsed Vault
- Conclave
- Corrupted Grotto
- Deserted Underpass
- Forgotten Ruins
- Hakan’s Refuge
- Halls of the Damned
- Heretic’s Asylum
- Inferno
- Putrid Aquifer
- Shivta Ruins
- Sirocco Caverns
- Sunken Library
- Tomb of the Saints
- Uldur’s Cave
- Beast Graveyard
- Farai Cliffs
- Feeding Grounds
- Forge of Malice
- Forgotten Remains
- Hallowed Stones
- Hierophant Pyre
- Iron Cenotaph
- Murmuring Spiral
- Putrescent Larder
- Razak’s Descent
- Remnants of Rage
- Ruined Wild
- Seething Underpass
- Sleepless Hollow
- Ularian Sepulcher
- Vile Hive
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- A Hatalom kódexében az Aspectek leírása most már tartalmazza, hogy az Aspectek erősebbé válnak az amuletteken, a kétkezes fegyverekben és az Ancestral tárgyalkban.
- Új beállítás került hozzáadásra, amellyel letiltható a szezonális hírnévszerzéshez kapcsolódó lebegő szöveg.
Egyéb
- A Druid társai (Companion) és a Necromancer szolgáihoz (Minion) hasonló megidézett lények mostantól öröklik a Szerencsés találat és az Overpower bónuszokat.
- A Season of Hatred Rising előtt eltávolított Met rúna véletlen előfordulásait Yom rúnává alakítottuk át.
- A játékban több tooltipet módosítottunk, hogy egyértelműbbé tegyük a Drain és a Consume közötti különbséget.
- Három betöltési képernyő tipp került hozzáadásra, hogy a játékosok könnyebben megértsék a Spending, Draining és a Consuming közötti különbséget.
- A Spending Resource az a cselekvés, amikor képességeket használsz, és az erőforrásod egy bizonyos mennyiséggel csökken. A játékban egyes mechanizmusok kölcsönhatásba lépnek a kiadással, és a kiadott mennyiséget a Resource Cost Reduction stat csökkentheti.
- A Consuming Resource az erőforrás-mechanizmusokkal való interakció szempontjából erőforrás-kiadásnak (spending) számít. A Fogyasztott mennyiség fix, és a Resource Cost Reduction nem csökkentheti.
- A Draining Resource NEM számít erőforrás-felhasználásnak a képességek mechanikájával való interakció szempontjából. A kimerített mennyiség rögzített, és a Resorce Cost Reduction csökkentéssel nem csökkenthető.
- Három betöltési képernyő tipp került hozzáadásra, hogy a játékosok könnyebben megértsék a Spending, Draining és a Consuming közötti különbséget.
Egyensúlyi frissítések 🇬🇧
Shard of Verathiel
- Damage bonus reduced from 50-200%[x] to 50-150%[x].
Paingorger's Gauntlets
- Damage bonus reduced from 100-200%[x] to 75-125%[x].
Yen's Blessing
- Resistance to All Elements Affix reduced from 26-35% to 15.5-20%.
Rakanoth's Wake
- Resistance to All Elements Affix reduced from 26-35% to 15.5-20%.
Arreat's Bearing
- Resistance to All Elements Affix reduced from 26-35% to 15.5-20%.
Aspect of the Moonrise
- Damage bonus reduced from 40-100%[x] to 40-60%[x].
- Legendary Ranks increased from 16 to 21.
Aspect of Adaptability
- Previously: When used below 50% Maximum Resource, Basic Skills generate 3 of your Primary Resource, once per Skill. When used at or above 50% Maximum Resource, Basic Skills deal 20 – 100[x]% increased damage.
- Now: Basic Skills generate 5 additional Primary Resource, once per Skill. Basic Skills deal 0.4-0.6%[x] increased damage for each point of Primary Resource you have.
Skills
Frenzy
- Damage increased from 30% to 70%.
Lunging Strike
- Damage increased from 33% to 90%.
Battle Lunging Strike
- Bleed damage increased from 20% to 40%.
Bash
- Damage increased from 33% to 90%.
Flay
- Damage Over Time increased from 48% to 115%.
Hammer of the Ancients
- Damage increased from 98% to 110%.
Leap
- Previously: Leap forward and slam down, dealing damage to and knocking back surrounding enemies.
- Now: Leap forward and slam down, dealing damage and slowing surrounding enemies by 70%.
Mighty Leap
- Previously: Enemies Damaged by Leap are slowed by 70%.
- Now: Leap deals 40%[x] increased damage. Enemies damaged by Leap are knocked back.
Whirlwind
- Movement Speed penalty while Whirlwinding is now additive instead of multiplicative.
Passives
Outburst
- Barbarian's Outburst passive now grants at least 1 Thorns per bonus Maximum Health threshold regardless of player level.
Developer’s Note: It's intended that the bonus Maximum Health threshold dynamically updates as the player levels, and that remains unchanged.
Unique Items
Ugly Bastard Helm
- Now Requires Wrath of the Berserker, instead of only Berserking, to be active to convert your damage to Fire.
Twin Strikes
- Updated the tooltip to make it more obvious that the Double Swing is doing 2 additional applications of damage per hit, per power instance, over the course of that 3 second window.
Tempering
Furious Augments
- Chance for Bash to Cleave changed to Chance for Bash to Hit Twice.
Paragon
Hemorrhage
- Previously: Your Bleeding damage is increased by 15%[x] of your Vulnerable Damage Bonus, up to a maximum of 45[%].
- Now: Applying a Bleed to a Vulnerable target deals 45%[x] increased damage.
Blood Rage
- Previously: Killing a Bleeding enemy has 10% chance to grant Berserking for 5 seconds. Your damage is increased by 10%[x] of your Damage while Berserking bonus, up to a maximum of 45%[x].
- Now: Killing a Bleeding enemy has 10% chance to grant Berserking for 5 seconds. You gain 45%[x] increased damage while Berserking.
Carnage
- Previously: While Berserking, Critical Strikes increase your Attack Speed by 2%[+], up to 16%[+], for 6 seconds.
- Now: Berserking now additionally grants 15%[+] Attack Speed.
Decimator
- Previously: Each time you make an enemy Vulnerable, your damage is increased by 20%[x] for 5 seconds. Overpowering a Vulnerable enemy grants an additional 20%[x] bonus for 5 seconds.
- Now: You deal 20%[x] increased damage to Vulnerable enemies. Your Overpower deals 20%[x] increased damage.
Flawless Technique
- Previously: Damaging enemies with One-Handed Weapons increases your Critical Strike chance by 1% for 4 seconds, up to 8%. This can only happen once per Skill cast, or twice per second while channeling Whirlwind.
- Now: Consecutive attacking with the same weapon increases your Critical Strike chance by 15%[+] for 4 seconds.
Force of Nature
- Previously: Your Earthquakes have a 75% chance to spawn a Dust Devil every second that deals 180% Weapon damage. Earthquake damage is increased by 40% of your Damage vs Close bonus, up to a maximum of 200%.
- Now: Your Earthquake deals 45%[x] increased damage and have a 75% chance to spawn a Dust Devil every second that deals 180% Weapon damage.
New Unique
Hooves of the Mountain God: Unique Boots
Affixes:
- Inherent: Attacks Reduce Evades Cooldown by 2.5 Seconds
- +17.5-23% Movement Speed
- +16-25% Basic Attack Speed
- +7-10 Fury Per Second
- +2-3 Ranks to Belligerence
Power:
- When reaching Maximum Fury, your Fury will rapidly drain until you run out and all your Basic skills now cleave and deal 70-100%[x] increased damage.
Skills
Earth Spike
- Damage increased from 19% to 90%.
Wind Shear
- Damage increased from 20% to 60%.
Storm Strike
- Damage increased from 20% to 60%.
Maul
- Damage increased from 26% to 80%.
Claw
- Damage increased from 28% to 80%.
Fierce Claw
- Poison Damage increased from 20% to 40%.
Pulverize
- Damage increased from 92% to 110%.
Enhanced Pulverize
- Previously: Your next Pulverize will Overpower every 12 seconds while you remain Healthy.
- Now: Every 10 seconds, your next Pulverize will Overpower.
Enhanced Debilitating Roar
- Fortify amount increased from 22% to 30%.
Innate Debilitating Roar
- Damage bonus increased from 15% to 25%.
Grizzly Rage
- Damage bonus per second in the form increased from 3% to 4%.
Prime Grizzly Rage
- Previously: Grizzly Rage makes you Unstoppable for 6 seconds.
- Now: You are Unstoppable while Grizzly Rage is active.
Passives
Toxic Claws
- Previously: Shred and Lacerate deals an additional 24/48/ 72% of their Base damage as Poisoning damage over 4 seconds.
- Now: You deal 5/10/15% increased Poison damage.
Vigilance
- Damage Reduction reduced from 7/14/21% to 5/10/15%.
Abundance
- Basic Skill Spirit generation bonus increased from 10/20/30% to 15/30/45%.
Nature's Fury
- Previously: Casting or Channeling an Earth Skill has a 40% chance to trigger a free Storm Skill of the same category, and vice versa. In addition, these free Skills count as both Earth and Storm Skills.
- Now: Casting or Channeling an Earth Skill has a 40% chance to trigger a free Storm Skill of the same category, and vice versa. In addition, you deal 20% more Earth and Storm damage and these free Skills count as both.
Ursine Strength
- Previously: Gain 30% additional Maximum Life while in Werebear form and for 3 seconds after leaving Werebear form. While Healthy, deal 15% increased damage, and 70% increased Overpower damage.
- Now: Gain 30% Maximum Life, 20% more damage, and a 100% Overpower bonus while in Werebear form and for 5 seconds after leaving it.
Legendary Aspects
Of The Ursine Horror
- Previously: Pulverize is now also an Earth Skill. After Casting Pulverize tectonic spikes continue to deal damage over 2 seconds.
- Now: Pulverize is now an Earth Skill. After it Overpowers, your Earth Skill Cooldowns are reduced by 1.0-4.0 seconds.
Mangled
- Previously: While in Werebear form, you gain 10-25 Spirit every 8 seconds.
- Now: While in Werebear form, you gain 5-10% Maximum Spirit Generation per second.
Of the Rabid Bear
- Previously: While Grizzy Rage is active, Skills that Critically Strike apply Rabies and your Poison damage is increased by 60-105%.
- Now: While Grizzy Rage is active, your direct damage is converted into Poison damage, you deal 20-40% more Poison damage, and you passively spread Rabies.
Runeworker's Conduit
- The secondary effect has been changed.
- Previously: Your Lightning Bolt damage is increased by 15%[x] for every 100 Willpower you have.
- Now: Your Lightning Bolts deal 25-40% increased damage.
Unique Items
Mjölnic Ryng
- Damage bonus reduced from 40-100% to 20-40%.
New Unique
Noxious Spine-Breaker: Unique 2H Weapon
Affixes:
- Inherent: 110% Damage to Poisoned enemies
- 14-18% Willpower
- 114-150% Poison Damage
- 26-35% Chance for Pulverize to Hit Twice
- 26-35% Resource Cost Reduction
Power:
- Every 10 seconds, Pulverize forms a puddle that deals 200-400% of its damage as Poisoning damage over 6 seconds. Pulverizing the puddle splashes an additional 20-40% of the puddle's total damage within the area and around it.
Skills
Reap
- Damage increased from 20% to 50%.
Hemorrhage
- Damage increased from 40% to 80%.
Decompose
- Damage increased from 60% to 150%.
Enhanced Decompose
- Damage increased from 40% to 100%.
Bone Splinters
- Damage increased from 15% to 30%.
Soul Rift
- Soul Rift no longer grants a Barrier.
- Damage bonus on Prime Soul Rift reduced from 75% to 15%.
Passives
Affliction
- Damage bonus capped at 400%.
Ossified Essence
- Previously: Your Bone Skills deal 0.5% increased damage for each point of Essence you have above 50 upon cast. Current Bonus: X%.
- Now: Your Essence Generation is increased by 50% and your Bone Skills deal 0.5% increased damage for each point of Essence you have when Cast, up to 100%[x]. Current Bonus: X%.
Shadowblight
- Base damage increased from 60% to 200%.
- Damage scaling reduced from 100% to 20%.
- Damage bonus capped at 300%.
- Now also scales with Shadow damage.
Rathma's Vigor
- Overpower bonus reduced from 120% to 100%.
Legendary Aspects
Aspect of Swelling Curse: Renamed to Aspect of Decaying Humerus
- Previously: Bone Spirit's Critical Strike Chance is increased by 10-30%. Each enemy hit by Bone Spirit increases your Essence by 2 for 15 seconds, up to 50.
- Now: Your Bone Skills now deal Shadow damage instead of Physical. Enemies take 15-25% increased Shadow damage after being hit with a Bone Skill.
Of Plunging Darkness
- Previously: Bone Prison is now a Darkness Skill and spawns a pool of Blight that deals 80-140% bonus damage over 6 seconds.
- Now: Bone Prison is now a Darkness Skill and spawns a pool of Blight for 6 seconds. Your Blights deal 40-60% increased damage while Bone Prison is active.
Blighted
- Previously: You deal 35-55%[x] increased damage for 6 seconds after the Shadowblight Key Passive damages enemies 10 times.
- Now: Consecutive hits with the Shadowblight Key Passive deal 15-25%[x] increased damage for each hit, resetting 6 seconds after the first.
Blood Soaked
- Previously: Blood Mist leaves a trail of Desecrated Ground that lasts for 4 seconds and deals 45-65% Corrupting damage per second. Gain +20% Movement Speed while Blood Mist is active.
- Now: Blood Mist leaves a trail of Desecrated Ground that lasts for 8 seconds and dealing 35-55% Corrupting damage per second. Gain +30% Movement Speed while Blood Mist is active and while standing on Desecrated Ground.
- Is now a Mobility Aspect rather than offensive.
Of Creeping Mist - Renamed to Creeping Cadaver
- Previously: Gain 20-40% Evade Cooldown Reduction. You can now Evade during Blood Mist, traveling twice as far. Entering or exiting Blood Mist resets your Evade Cooldown.
- Now: Consuming a Corpse increases your Movement Speed by 20-40% for 8 seconds.
Coldbringer's
- Time between Blizzard casts reduced from 6 to 4 seconds.
Unique Items
Deathless Visage
- Echo damage reduced from 40-80% to 20-40%.
Indira's Memory
- Damage bonus reduced from 40-80% to 20-40%.
Bloodless Scream
- Previously: Your Darkness Skills Chill enemies for up to 100% and deal 100-200% increased damage to Frozen enemies. Lucky Hit: Your Darkness Skills have up to a 100% chance to generate 15-25 additional Essence against Frozen targets.
- Now: Your Darkness Skills Chill enemies for up to 100% and deal 100-200% increased damage to Frozen enemies, and Bosses. Every 800 times you damage enemies with Darkness Skills, all Nearby enemies are Feared for 0.25 seconds before Freezing for 3 more seconds.
Paragon
Bloodbath
- Overpower damage bonus reduced from 100%[x] to 40%[x].
New Unique
The Hand of Naz: Unique Gloves
Affixes:
- 77.5-100% Skeletal Mage Damage
- 10.5-15% Attack Speed
- +424-457 Maximum Life
- +2-4 Skeletal Mage Mastery
Power:
- Sacrificing both Skeletal Warriors and Golems grants an additional Skeletal Mage for each Minion sacrificed.
- When a Skeletal Mage attacks enemies 25 times without dying it upgrades to a Skeletal Arch-Mage.
- Skeletal Arch-Mages teleport to safety when attacked and their attacks occasionally shatter on impact dealing 50-100% increased damage to the target and up to 3 additional targets.
Skills
Puncture
- Damage increased from 21% to 45%.
Heartseeker
- Damage increased from 24% to 50%.
Forceful Arrow
- Damage increased from 33% to 50%.
Invigorating Strike
- Damage increased from 45% to 65%.
Blade Shift
- Damage increased from 30% to 45%.
Enhanced Dance of Knives
- Meters required to gain charges increased from 30 to 34.
Developer’s Note: This will slightly increase the movement speed requirement needed to make Dance of Knives infinite.
Supreme Death Trap
- Damage to enemies who resist the pull reduced from 180% to 60%.
- Now properly damages unstoppable enemies.
- Deals twice as much damage instead of an extra hit from the Rank 5 pull.
Improved Flurry
- Previously: Casting Flurry dashes you to the target and Heals for 10% of your Maximum life.
- Now: Casting Flurry dashes you to the target and Heals for 10% of your Maximum life over 1.5 seconds.
Subverting Concealment
- Previously: The Skill that breaks Concealment will always be a guaranteed Critical Strike and makes enemies Vulnerable for 6 seconds.
- Now: Breaking Concealment causes all Skills for 4 seconds to be guaranteed Critical Strikes and make enemies Vulnerable for 3 seconds.
Passives
Close Quarter's Combat
- % of Damage to Close reduced from 25% to 10%.
- Damage bonus is capped at 90%.
Precision
- Damage bonus is capped at 360%.
Alchemical Admixture
- % of Cold, Poison, Shadow reduced from 40% to 12%.
- Potency bonus capped at 150%.
Victimize
- % of Vulnerable damage reduced from 150% to 20%.
- Victimize damage bonus capped at 300%.
- Victimize base damage increased from 60% to 90%.
Legendary Aspects
Energizing Aspect
- Previously: Damaging an Elite enemy with a Basic Skill generates 4 Energy. Gain 10-45 Energy after killing an Elite enemy with a Basic Skill.
- Now: Damaging an enemy with a Basic Skill generates 6 Energy. Gain 10-30 Energy after killing an Elite enemy.
Infiltrator's
- Previously: Poison Trap no longer breaks Stealth and triggers no Cooldown or arm time while you are in Stealth. All Poison Traps activate when you exit Stealth and Poison Trap's Cooldown will be 8-4 seconds per trap placed.
- Now: Poison Trap no longer breaks Stealth and triggers no Cooldown or arm time while you are in Stealth. All Poison Traps activate when you exit Stealth and begin Poison Trap's Cooldown. Poison Trap's Cooldown is reduced by 10-50%.
- Now a Utility Legendary rather than Offensive.
Cheat's
- Previously: You take 10-30% less damage from Crowd Controlled enemies. Whenever a Crowd Controlled enemy deals direct damage to you, gain 15% Movement Speed for 2 seconds.
- Now: You have 5-15% increased Damage Reduction and 10% increased Movement Speed, doubled while below 50% Maximum Life.
Of Volatile Shadows
- Previously: When a Dark Shroud shadow is removed you trigger an explosion that deals x Shadow damage and applies Shadow Imbuement to each enemy it hits.
- Now: Shadow Imbuement deals 10%[x] increased damage per Skill Rank of the Imbued Skill. Every 10 seconds, when your imbued Skill hits an enemy you trigger a large explosion dealing x Shadow damage and applying Shadow Imbuement to each enemy it hits.
Aspect of Bursting Venoms
- Previously: Lucky Hit: Poison Imbued Skills have up to a 15% chance to create a toxic pool that deals [280-364]% Poisoning damage over 3 seconds to enemies within. While standing in the pool, your Poison Imbuement Skill has no Cooldown and no Charge limit.
- Now: Lucky Hit: Poison Imbued Skills have up to a [15-35]% chance to deploy a Poison Trap while you have Poison Trap equipped.
Of The Dark Dance
- Damage bonus is now multiplicative instead of additive.
Unique Items
Eaglehorn
- Previously: Penetrating Shot makes enemies vulnerable for 2 seconds. Every 4th Penetrating Shot bounces off walls and deals 50-150%[x] increased damage.
- Now: Penetrating Shot bounces off walls and deals 40-80%[x] increased damage.
Eyes in the Dark
- Previously: Death Trap deals 50-150% increased damage and will rearm itself once after activating.
- Now: Your next Death Trap will deal 100-200% increased damage and rearm itself after activating. This can only happen once every 10 seconds.
Paragon
Danse Macabre
- Previously: Casting a Mobility or Subterfuge Skill increases the damage of your next Skill by 75%[x].
- Now: Casting a Mobility or Subterfuge Skill increases your damage by 30%[x] for 10 seconds.
Tricks of the Trade
- Previously: Your Marksman Skills grant your Cutthroat Skills 25%[x] increased damage for 8 seconds. Your Cutthroat Skills grant your Marksman Skills 25%[x] increased damage for 8 seconds.
- Now: Enemies damaged by your Marksman Skills take 30% increased damage from your Cutthroat Skills, and vice versa.
Eldritch Bounty
- Previously: When you attack with an Imbued Skill you gain 3% Maximum Resistance and 30% increased damage for that Imbuement's Element for 9 seconds.
- Now: Each equipped Imbuement Skill grants 3% Maximum Resistance and 30% increased damage for that Imbuement's Element.
New Unique
Deathmask of Nirmitruq: Unique Helm
Affixes:
- +424-457 Maximum Life
- +2-3 Skillranks to Flurry
- +16-25 Movement Speed
- +224-296 Armor
Power:
- You can now overexert yourself while Casting Flurry, spending 10% life when you don't have enough Energy. Spending life to Cast Flurry increases its damage by 30-50% and your Attack Speed by 50% for 5 seconds.
Developer’s Note: Flurry will fail to cast when the player has neither enough energy nor health available.
Skills
Frost Bolt
- Damage increased from 38% to 90%.
Arc Lash
- Damage increased from 42% to 80%.
Fire Bolt
- Damage Over Time increased from 44% to 90%.
Spark
- Damage increased from 12% to 25%.
Enhanced Spark
- Damage increased from 9% to 20%.
Lightning Spear
- Damage increased from 16% to 80%.
Invoked Lightning Spear
- Stun Duration reduced from 2 seconds to 0.5 seconds.
Hydra
- No longer has a Mana cost.
- Damage increased from 23% to 35%.
- Lucky Hit Chance increased from 2.5% to 5%.
Firewall
- Base damage increased from 230% to 300%.
Incinerate
- Starting damage increased from 120% to 150%.
- Maximum ramp up damage increased from 162% to 203%.
Inferno
- Damage increased from 354% to 425%.
Passives
Combustion
- Previously: Your Burning effects deal 60%[x] increased damage, and an additional 25%[x] of your Burning Damage and Damage to Burning target bonuses.
- Now: Your Burning effects deal 50%[x] increased damage, and an additional 20%[x] of your Burning Damage and Damage to Burning target bonuses, up to 100%[x].
Vyr's Mastery
- Previously: While Charged: Critical Strikes have a 15% chance to arc as Lightning damage to another nearby enemy, or if there are no other targets you hit the target again for 500% of the damage.
- Now: While Charged: Critical Strikes have a 25% chance to arc as Lightning damage to up to 3 other surrounding enemies or if there are no other targets you hit the target again for 300% of the damage.
Enlightenment
- Previously: While Enlightened your Damage Bonuses with Fire, Lightning, and Cold are equal to them combined and you gain:
- 25%[x] Damage
- 45%[+] Mana Regeneration
- 20%[+] Attack Speed
- Now: While Enlightened your Damage Bonuses with Fire, Lightning, and Cold are equal to the highest bonus among them and you gain:
- 70%[x] Damage
- 45%[+] Mana Regeneration
- 30%[+] Attack Speed
Legendary Aspects
Serpentine Aspect
- Previously: You may have 1 additional Hydra active, and Hydra's duration is increased by 10-30%.
- Now: Casting Hydra Consumes all your Mana to increase its damage by 0.5-2.5% per Mana spent.
Aspect of Three Curses: Renamed to Flash Fire Aspect
- Previously: Increases the Critical Strike Damage of Fireball and Meteor by 25-45%[x]. Double this bonus against Healthy targets.
- Now: Increases the Critical Strike Damage of Pyromancy Skills by 25-45%[x]. Double this bonus against Healthy targets.
Battle Caster's Aspect
- Maximum stacks increased from 5 to 10.
Shivering Aspect
- Updated wording to reference how much Chill or Staggering they have built up instead of how much they are Chilled or Staggering.
Aspect of Splintering Energy
- Previously: Critical Hits with Lightning Spear cause the spear to arc to the target and up to 5 other enemies. This damage is increased by 60-100%[x] of your Critical Strike Damage Bonus.
- Now: Critical Hits with Lightning Spear cause the spear to arc to the target and up to 5 other enemies, dealing 60%[x] of normal damage. Lightning Spear deals 20-40%[x] increased damage.
Tempering
Conjuration Fortune
- Magic Rarity
- Conjuration Lucky Hit Chance increased from 2.5-4.0% to 6.0-8.0%.
- Rare Rarity
- Conjuration Lucky Hit Chance increased from 3.0-5.0% to 8.0-10.0%.
- Legendary Rarity
- Conjuration Lucky Hit Chance increased from 4.0-6.0% to 8.0-12.5%.
New Unique
Ophidian Iris: Unique Amulet
Affixes:
- Inherent: +30% Resistance to all Elements
- Inherent: Casted Hydras Have +2 Heads
- +11.5-15.7% Intelligence
- +5.2-6.0 Critical Strike Chance
- +77.5-100% Pyromancy Damage
- +1-2 to Devouring Blaze
Power:
- Hydra is now a Core Skill and always Summons a 3-headed Hydra whose attacks explode on impact.
- For each head above 3 that it would have had, the Hydra instead grows larger and deals 50-100%[x] increased damage.
Skills
Thrash
- Damage increased from 18% to 40%.
- Third hit damage increased from 27% to 70%.
Withering Fist
- Damage Over Time increased from 36% to 65%.
Thunderspike
- Damage increased from 15% to 45%.
- Third hit damage increased from 32% to 65%.
Rock Splitter
- Damage increased from 20% to 50%.
- Third hit damage increased from 28% to 80%.
Exalted Hunter
- Previously: Killing an enemy while The Hunter is present has a 40% chance to instantly reset its Cooldown. This chance is halved after each consecutive reset.
- Now: Killing an enemy while The Hunter is present reduces this cooldown by 5 seconds. Hitting a boss reduces its cooldown by 1 second.
Passives
Noxious Resonance
- Previously: Your Critical Strikes cause your Poisoning on an enemy to burst, dealing 100% of the total Poisoning instantly to them and 20% of it to surrounding enemies before removing the Poisoning effect from the primary target. This damage is increased by 30% of your Critical Strike Damage bonus.
- Now: Your Critical Strikes cause your Poisoning on an enemy to burst, dealing 180% of the total Poisoning instantly to them and 20% of the burst to surrounding enemies before removing the Poisoning effect from the primary target.
Nourishment
- Damage bonus now applies to all Poison damage instead of just Poisoning Damage.
Acceleration
- Previously: Gain 1 additional Evade Charge. After you Evade, your Eagle Skills deal 8%[x] increased damage for 2 seconds.
- Now: Gain 1 additional Evade Charge. After you Evade or use a Mobility Skill, your Eagle Skills deal 8%[x] increased damage for 3 seconds.
Items
Deflection Aspect
- Previously: While active, Counterattack reflects incoming Razor Wings back out again. Other Small Missiles are also deflected back at enemies and deal 26-54% of Counterattack's Base damage on impact.
- Now: While active, Counterattack reflects incoming Razor Wings back out again with 30-50%[x] increased damage. Other Small Missiles are also deflected back at enemies and deal 30-50% of Counterattack's Base damage on impact.
Sepazontec
- Damage bonus reduced from 80-130%[x] to 50-100%[x].
Paragon
In-Fighter
- Previously: When you Dodge or Block an attack you gain 2.0%[+] increased Attack Speed and 1.0%[x] increased Damage for 5 seconds, stacking up to 9 times.
- Now: When you Dodge or Block an attack, gain 20%[+] increased Attack Speed and 15%[x] increased Damage for 5 seconds.
Drive
- Each stack no longer has an individual timer.
Convergence
- Previously: You deal bonus damage equal to 20%[x] of your 2 highest bonuses to Damage with Physical, Fire, Lightning, Cold, Poison, and Shadow combined, up to 30% total.
- Now: You deal bonus damage equal to 3.5%[x] of all your bonuses to Damage with Physical, Fire, Lightning, Cold, Poison, and Shadow combined, up to 30% total.
New Unique
Balazan's Maxtlatl: Unique Pants
Affixes:
- +107-121 Dexterity
- +424-457 Maximum Life
- +268-373 Thorns
- +2-3 Ranks to Bastion
Power:
- Each attack damages Close enemies for 200-300% of your Thorns and deals 100% of this damage as Poisoning over 3 seconds.
- Each time you've retaliated with Thorns, for 5 seconds the Poisoning damage is increased by 100%, up to 300%.
Hibajavítások
Barbarian
- Javítva egy hiba, amely miatt a harcos Mighty Throw extra impulzusai kétszer akkora kárt okoztak, mint kellett volna.
- Javítva egy hiba, amely miatt a Fighter’s Mighty Throw a Barrier képességet a fejlesztésbe fektetett pontok nélkül adta meg.
- Javítva egy hiba, amely miatt a barbár Fighter’s Mighty Throw képessége fegyvercsere esetén rögzítette a bónuszokat.
- Javítva egy hiba, amely miatt az Executioner’s Aspect földrengés sebzésbónusza megmaradt a tárgy eltávolítása után.
- Javítva egy hiba, amely miatt az Ugly Bastard Helm néha nem növelte bizonyos tűzsebzés-forrásokat.
Druid
- Javítva egy hiba, amely miatt a Runeworker’s Conduit Aspect bónusza nem tűnt el a tárgy eltávolításakor.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Malefic Crescent mozgássebesség-bónusza nem halmozódott megfelelően a Mad Wolf’s Glee mozgássebesség-bónuszával.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Waxing Gibbous lopakodásból való kilépés utáni bónusz sebzése nem volt érvényes bizonyos más lopakodási forrásokra, például a Shroud of False Death-re.
Necromancer
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Bone Mages mágusok a Deathless Visage erejéből visszhangokat generálhattak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Skeleton Warrior Mastery, a Skeleton Mage Mastery és a Golem Mastery rangok a Ring of Mendeln és a Sanguivor, Blade of Zir tárgyakból nem működtek, ha még nem volt rangod ezekben a passzív képességekben.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Shadowblight nem kapott skálázást a Multiplicative Corrupting sebzésbónusz forrásokból.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Howl from Below nem adta meg a Summon címkét a Corpse Explosionnak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt egyes Book of the Dead fejlesztések alkalmanként nem működtek.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Decompose nem hozott létre hullákat, ha bizonyos ellenségek ellen használták.
Rogue
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Crown of Lucion sebzésbónusza nem érvényesült, ha az Inner Sight aktív volt.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Preparation néha helytelen mennyiségű Cooldown Reduction-t alkalmazott, amikor más hatásokkal, például a Beastfall Boots hatásaival volt kombinálva.
Sorcerer
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Splintering Energy az egész esetre rögzítette az Overpower proccokat, ha azok az eset első Lightning Spear-jének használatakor jelentek meg.
- Javítva egy hiba, amely miatt az Inferno helytelenül felhasználta a Blood Boiling Aspect Overpower bónuszát, annak ellenére, hogy ez egy időbeli sebzés hatása, amely nem okozhat Overpower-t.
- Javítva egy hiba, amely miatt a Lightning Spear és az Ice Blades leírása nem említette az aktív megidézések maximális számát.
- Javítva egy hiba, amely miatt a Sidhe’s Binding Primordial Binding képességének rangjai több rangot adtak a képességnek, mint kellett volna, amikor Masterworking erősítette őket.
Spiritborn
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Protector 5. rangú bónusza nem megfelelően alkalmazódott a Thorns sebzésére.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Hamis halál leple lopakodási hatása nem működött megfelelően, ha az ellenséget Nesekem, a Hírnök megjelölte.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Gyűlölet barlangja térképikonja nem frissült a főellenség legyőzése után.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Gyűlölet edénye exkluzív tárgyai nem jelölhetők kedvencként, ha felszerelve vannak.
Általános
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a ritkán megjelenő ellenségek a vártnál alacsonyabb minőségű felszerelést dobhattak.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az „Új” ikon jelzője a Térkép fülön és a küldetéspanelen maradt, miután megkaptad és megnézted a bevezető küldetést.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Aether-számláló bizonyos körülmények között nem megfelelően jelent meg a Infernal Hordes tartalomban.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt az Injured kulcsszó leírására szolgáló tooltip a Druid Lupine Ferocity Key Passive leírásával együtt jelent meg.
Egyéb
- Különféle teljesítmény-, stabilitás-, vizuális, felhasználói felület- és hangjavítások.
Merülj el új mélységekbe, hogy a legnagyobb magasságokba emelkedhess!
—A Diablo IV csapata