
Ki is mondta, hogy a Diablo IV egy könnyű játék? Végülis mi kerestük a bajt… meghallgattak minket a játék fejlesztői, jól fel is b*szták magukat, aztán hazavágtak mindent, ami alkalmas volt démonölésre. A Bossokat meg felbuffolták.
Nagyjából így tudnám összefoglalni a nemrég véget ért fejlesztői stream első tapasztalatait, aztán majd telik-múlik az idő és a fejlesztőknél is okosabb játékostársak úgyis találnak valamit, amivel majd játszani is lehet. Majd olvashatjátok is, hogy vannak reményt keltő dolgok ebben a most következő cikkben is (például a leges-legutolsó sor), de nem sok ilyen lesz. Egyelőre… én őszintén bevallom, hogy fingom sincs, hogyan tovább.
Annyit tudok tenni, hogy megírok minden információt, amit kapunk és aminek van értelme azt le is fordítom. A Season 8 a korábbiakhoz hasonlóan két pilléren áll: az egyik maga a Season blog (ennek teljesen lefordított magyar változatát meg is találjátok már az Inventory tetején), a másik pedig a kisregény méretű Patch Notes (ez lenne ez a cikk, amit most épp olvasol).
Utóbbi azért erősen problémás, mert a Vessel of Hatred kiegészítő megjelenése óta egy katasztrófa lett a karakterekkel foglalkozó rész, mivel össze-vissza pakolják benne a különböző változásokat. Márpedig ez a rész lenne a legfontosabb, mert a blogban leírt nerfeket ezekkel a remélt buffokkal lehetne kompenzálni.
Publikálták is becsülettel a 2.2.0 verziószámú, végleges javítócsomagot, de én már belefáradtam, hogy emészthetővé tegyem. Szerencsére nemcsak nekem tűnt fel a dolog, a Wowhead szerkesztői is megelégelték és darabokra szedték a jegyzéket: külön-külön minden karakterosztályhoz írtak egy-egy cikket, amely az azokat érintő változásokat tartalmazza. Úgyhogy a francokat fogom én kigyomlálni a Blizzard szemetét! Be lesz ide linkelve 6 Wowheades cikk, azokból kiderül, hogy hol vannak a buffok és lehet okosnak lenni. Minden mást meg jól lefordítok (najó, azokkal, amik a blogban már bent vannak és a bugfix 5-6 oldalnyi listájával nem kínzom magam, de ha találok valami érdekeset, akkor azt beírom a végére). Kezdjük is, nézzük, mit kapunk április 29-én!
Kapcsolódó: Diablo IV, Season 8: Belial visszatér – minden információ MAGYARUL
Kartakteregyensúly
Általános
Fists of Fate
- A Lucky Hit: A véletlenszerű tömegkontroll-tulajdonság alkalmazásának esélye helyébe a Lucky Hit: Az ellenségek 3 másodpercre sebezhetővé (Vulnerable) válnak tulajdonság lépett.
Azurewrath
- A Lucky Hit: Cold sebzés okozásának esélye tulajdonság sebzése nőtt, a pontos érték a tárgy erejétől függ. A legnagyobb sebzés körülbelül 150%-kal nőtt.
- Korábban: Lucky Hit: Akár 20% esély az ellenségek 2 másodpercre történő befagyasztására és Cold sebzés okozására.
- Most: Ezzel a fegyverrel végzett varázslataid 3 másodpercre sebezhetővé teszik az ellenségeket, és 10-30%-kal lehűtik (Chill) őket.
Frostburn
- Korábban: Lucky Hit: Akár 20-60% esély az ellenségek 3 másodpercre történő lefagyasztására.
- Most: 15-35%-kal [x] nagyobb tűzsebzést okozol a fagyasztott ellenségeknek, és 15-35%-kal [x] nagyobb hidegsebzést az égő ellenségeknek.
Aspect of Concussive Strikes
- Korábban: Lucky Hit: Az ellenség megsebesítésével 20% esély van arra, hogy 2 másodpercre megzavarodjon (Daze). 5-25%-kal nagyobb sebzést okozol a megzavart ellenségeknek.
- Most: A zavaró hatások (Dazed effects) 20-40%-kal tovább tartanak. Egy ellenség megzavarása megnöveli a mozgási sebességet 3 másodpercre 20-40%-kal.
Dominate Paragon Glyph (Barbarian, Druid, Necromancer)
- A legendary maximális bónusz 20%-ról 12%-ra csökkent.
Wordly Fortume Tempering recept
- Lucky Hit: A tömegkontroll-hatások (Crowd Control) alkalmazásának esélyeit tartalmaozó affixek eltávolításra kerültek.
- Új affixek: Lucky Hit Chance, Impairment Reduction, Crowd Control időtartama.
Natural Schemes Tempering recept
- A Tömegkontroll időtartama affix helyébe a Fortify Generálás affix lépett.
Elemental Control Tempering recept
- A Convulsion szintjeit Static Discharge szintekkel helyettesítettük.
Új Tempering recept – Elemental Finesse: Day
- Fire Damage
- Physical Damage
- Lightning Damage
Új Tempering recept – Elemental Finesse: Night
- Cold Damage
- Poison Damage
- Shadow Damage
Barbarian – Vége a földrengetésnek
Érdekes idők várnak a barbárokra a Diablo IV 8. szezonjának április 29-i megjelenésével. A 8. szezon utolsó javításának jegyzeteiben szereplő, a Földrengés mechanikájára vonatkozó számos változtatás minden bizonnyal fel fogja rázni a barbárok végjátékának metáját, míg a gyengén teljesítő alapkészségek módosításai kiegyenlíthetik az esélyeket.
Druid – Megmenekülnek a Minionok?
A 8. szezon utolsó javításának megjelenésével a druidák számos fejlesztésre számíthatnak. A 2.2-es javítás, amely a 8. szezonnal együtt április 29-én jelenik meg, több gyengén teljesítő archetípust is megerősít, többek között a minionokat és a földi képességeket, miközben régóta fennálló hibákat és nem kívánt interakciókat is kijavít.
Necromancer – Az utolsó remény
A Diablo IV 8. szezonjának jövő héten történő érkezésével a Necromancer játékosok örömmel fogják átnézni a 8. szezon utolsó javításainak jegyzékét: A következő szezonban jelentős Paragon-erősítések, több támogatás a Minion-buildhez és egy hatalmas hibajavítás érkezik a Bone Spear-hez, ami önmagában is megváltoztathatja a Necromancer végjáték metáját!
Rogue – A Death Trap halála
A Diablo IV 8. szezonjának április 29-i megjelenésével a Rogue játékosainak ismét át kell értékelniük a karakterük felépítését. A 8. szezon végleges javításainak alapján a Rogue egyik leghatékonyabb képessége, a Death Trap, jelentősen megváltozik – de van egy bizonyos hibajavítás, ami reményt ad!
Sorceress – Égetés helyett fagyasztás
Míg a Boss Powers erők utolsó pillanatban történt változásai hatalmas hatással voltak a következő szezon varázsló-buildjeire, a Diablo IV 8. szezonjának végleges javításai számos kisebb varázsló-problémát orvosolnak, beleértve a gyengén teljesítő Frost-buildjeit és fontos hibajavításokat.
Spiritborn – Némi maszatolás és a nagy büdös semmi
A Diablo IV 8. szezonjának utolsó javításai szinte semmilyen meglepetést nem tartogatnak a Spiritborn osztály számára. Azonban a Spiritborn képességekkel és passzív képességekkel kapcsolatos néhány hibajavítás jelentős hatással lehet néhány Spiritborn végjáték-buildre!
Játékfrissítések
Lair Boss változások
A korábban végső főellenségekként ismert főellenségek 3 szintre lettek felosztva: Initiate, Greater és Exalted, hogy jobban tükrözzék a különböző nehézségi fokukat és jutalmaikat.
- Initiate Lair Bossok: Beast in the Ice, Grigoire, Lord Zir, Varshan és Urivar (utóbbi csak a Vessel of Hatred tulajdonosai számára elérhető).
- Greater Lair Bossok: Andariel, Duriel és a Harbringer of Hatred (utóbbi csak a Vessel of Hatred tulajdonosai számára elérhető).
- Exalted Lair Boss: Belial, Lord of Lies.
A Lair Bossok megidézéséhez már nem szükségesek boss summon anyagok, és haláluk után nem dobnak lootot. Ehelyett, amikor egy Lair boss meghal, megjelenik egy Hoard nevű láda, amely tartalmazza a zsákmányát. Minden játékosnak külön kell elköltenie a boss anyagokat, az úgynevezett Hoard Key kulcsokat, hogy kinyissa a Hoard ládáját. Ennek ára Lair Boss típusonként:
- Initiate: 12
- Greater: 3
- Exalted: 2
A Lair Boss által kidobott első egyedi tárgy az egyedi készletéből (Unique Pool) származik. A további egyedi tárgyak 50% eséllyel az általános egyedi készletből származnak. A Torment III nehézségi szinten egy további garantált egyedi tárgy esik az tárgykészletéből.
- Csapatban játszva a Lair Bossok minden további csapattag után 33% eséllyel ejtenek egy extra egyedi tárgyat az egyedi készletükből.
- A Lair Bossok mostantól 7 egyedi tárgyat dobnak a Torment IV nehézségi szinten, a korábbi 6 helyett.
Fejlesztői megjegyzés: Ebben a szezonban a Lair Bossokra és azok szerepére a játékosok útján koncentrálunk. A Unique tárgyak két irányba húzódnak. Egyrészt ezek olyan felszerelések, amelyeket mindenképpen meg kell szerezni, mert egyedülálló képességekkel rendelkeznek. Másrészt ezek rendkívül ritka tárgyak, amelyek megszerzése ünnepi pillanatokat jelent. Az előző szezonokban a Lair Bossok inkább az előbbi irányba hajlottak. A következő szezonban inkább a középutat szeretnénk megcélozni, ahol a standard unique tárgyak könnyen megszerezhetők az Initiate és a Greater Lair Bossoktól, de az ancestral unique tárgyakhoz vezető út közvetlenül az Exalted Lair Boss, Belilal Lord of Lies legyőzésén keresztül vezet. Mivel Belial ancestral unique tárgyakat adhat jutalomként, több szabadságot szeretnénk adni a játékosoknak abban, hogy hogyan jutnak el hozzá. Azáltal, hogy az Initiate és Greater Lair Bossok bármilyen egyedi tárgyat dobhatnak, ezek a bossok mindig relevánsabbnak tűnnek majd. Végül, bár szeretjük a bossok elleni küzdelem közösségi elemét, a teljes csapatban való küzdelem túl hatékony. A bossok megidézésének folyamatát úgy módosítottuk, hogy a csapat méretétől függetlenül igazságosabb élményt nyújtson, miközben megőrizzük a közösségi játék kis bónuszát.
Minden Lair Boss frissült, hogy a harcok nehezebbé és izgalmasabbá váljanak. Ez magába foglalja az életerő és a sebzés általános növelését, valamint a harcok megváltoztatását.
Duriel
- Új harci mechanika.
Lord Zir
- Lord Zir sebzése jelentősen nőtt. Hozzáadtunk egy figyelmeztető kúpot, hogy a játékosok könnyebben lássák érkezését.
- Lord Zir vérfoltjai átalakításra kerültek. Kevesebb jelenik meg, de nagyobbak lehetnek.
- Lord Zir mostantól több Bloodseekert idéz meg, amelyek életereje és sebzése is nagyobb.
Gregoire
- Új mechanika került a Boss arénába.
Varshan
- Minden szörny, amelyet a Tormented Echo of Varshan elnyel, tartósan követő lövedékké alakul.
Fejlesztői megjegyzés: Tormented Echo of Varshan Malignant monster idéző és elnyelő mechanikája bonyolult volt, nem volt jól kommunikálva, és potenciálisan frusztráló bónuszokat adhatott az Uber Varshannak (például állandó pajzsregeneráció és találatkor vakítás). Az a változtatás célja, hogy a játékosok számára egyértelműbbé váljon, mi történik.
Beast in the Ice
- Különböző kisebb módosítások a találkozás során.
Belial, a hazugság ura
A PTR-visszajelzések alapján Belial, a hazugság urának végleges formája gonoszabbá és nehezebbé vált.
- Az életereje és a sebzése nőtt.
- Emellett új trükköket is kapott, amikkel pokollá teheti az életedet, például egy második csapás a találkozás első fázisában.
Rúnaszavak
Xan
- Korábban: A következő képességed kritikus erejű lesz. Túlcsordulás: 10 áldozatért 1% sebzés.
- Most: A következő támadásod garantáltan kritikus csapást és 0,35 másodpercig tartó túlerősséget okoz. Túlcsordulás: Növeli az időtartamot.
- Az időtartam 0,25 másodpercről 0,35 másodpercre nőtt.
- Az Offering szükséglete 700-ról 300-ra csökkent.
- Túlcsordulás hatása
- Korábban: Növelte a sebzést.
- Most: Növeli az időtartamot.
Tec
- A sebzés 1000%-ról 700%-ra csökkent.
Qax
- Korábban: A következő nem Basic képességed az összes elsődleges erőforrásodat felhasználja, hogy a felhasznált erőforrás százalékának megfelelően akár 100%-kal növelje a sebzést.
- Most: A Basic vagy védekező (Defensive) képességeken kívül bármely más képesség használata az összes elsődleges erőforrásodat felhasználja, és 1 másodpercre 100%-kal növeli a sebzésedet.
Vex
- +1 minden képességhez 10 másodpercre
- Túlcsordulás: Több rang, maximum 3
- Az Offering szükséglete 150-ről 100-ra csökkent.
Lum
- Maximális erőforrás megszerzése
- Az Offeringből nyert erőforrás 2,5%-ról 3,5%-ra nőtt.
Ahu
- Korábban: Szerencsés találat: 100%, ha sebesült (injured) ellenséget találsz el.
- Most: Szerencsés találat: 100%, ha nem egészséges (non-Healthy) ellenséget találsz el.
- Az Offeringből nyert erőforrás 25-ről 15-re csökkent.
Tec
- A sebzés 1400%-ról 700%-ra csökkent.
Loot és tevékenységi jutalmak
- Az Apparition Incursion eseményekben a főellenségek mostantól bónusz tapasztalatot (XP) adnak.
- Az Apparition Incursion eseményekhez Whisper került hozzáadásra.
- Whisper Caches
- A Nightmare Dungeon Sigils már nem esik a Caches-ből. Ehelyett a Caches-ek mostantól nagy eséllyel tartalmaznak Sigil Powder-t.
- A Season of Witchcraft során hozzáadott Ancestral Cache mostantól alapértelmezett.
- A Torment nehézségi fokozatokban a Purveyor of Curiosities-től kapott jutalmak minősége jelentősen javult. Most nagyobb eséllyel szerezhetsz legendás, egyedi és ősi tárgyakat.
- Növeltük az egyes alkalommal kapott Hoard Keys kulcsok számát:
- A Helltide Chests több Living Steel-t dob.
- A Nightmare Dungeons több Distilled Fear-t dob.
- A Blood Maiden több Exquisite Blood-ot dob minden egyes Baneful Heart után.
- A Legion Events több Exquisite Blood-ot dob.
- A World Bossok több Exquisite Blood-ot dobnak.
- A véletlenszerű Boss kulcsok nagyobb valószínűséggel lesznek más kulcsok, mint a Malignant Heart.
- A Common minőségű tárgyak a 6. szint után már nem esnek. A Magic minőségű tárgyak lesznek a leggyakoribbak körülbelül a 25. szintig, amikor a Rare és annál magasabb minőségű tárgyak kezdenek előtérbe kerülni.
- A Magic tárgyak mostantól 1-2 affixszel jelennek meg, és a játékos szintjének emelkedésével a 2 affix lesz a standard.
- A Rare tárgyak mostantól mindig 2-3 affixszel jelennek meg, és a szint emelkedésével a 3 affix lesz a leggyakoribb.
- A Legendary tárgyak megjelenési aránya csökkent a szintek során.
- Az egyedi tárgyakról eltávolítottuk a bónusz Ancestral esélyt. A Unique tárgyak mostantól ugyanolyan ancestral esélyt kapnak, mint a legendás tárgyak.
Fejlesztői megjegyzés: Növeltük a Magic és a Rare tárgyak erejét a szintek során, miközben csökkentettük a legendás tárgyak megjelenési arányát, hogy orvosoljuk azt a visszajelzést, miszerint a legendás tárgyak túl gyorsan az egyetlen ritka tárgyakká válnak, amelyek érdeklik a játékosokat.
- A Hoard Key kulcsok drop esélye csökkent.
- A The Butcher által dobott Aether 25-ről 75-re nőtt az Infernal Hordes során.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- A kár típusokra utaló Element és Elemental szavak nagybetűs írását módosítottuk, hogy összhangban legyenek a többi leírással.
- 3 korábban névtelen kár típusnak nevet adtunk:
- Az idővel okozott Shadow sebzés neve Corruption Damage-re (romlás kár) változott.
- Az idővel okozott Cold sebzés neve Frostbite Damage-re (fagyás kár) változott.
- Az idővel okozott Lightning sebzés neve Sparking Damage-re (szikrázás kár) változott.
- A foglalatos tárgyakhoz tartozó tooltipek módosításra kerültek, hogy egyértelműbb legyen, mely tárgyak foglalhatók be melyikbe.
- Az automatikus rendezés az Inventoryban és a Stash-ben intuitívabbá vált. Mostantól az automatikus rendezés a legrelevánsabb tárgyakat helyezi előre. Ez magában foglalja a ritkaság és a Nagyobb affixek jelenléte szerinti jobb rendezést is.
- A játékmenü Térkép fülén a pip már nem jelenik meg, ha az egyetlen új tárgy kozmetikai tárgy.
- Az aranyat nem igénylő crafting recepteknél már nem jelenik meg a költség, amely mindig 0 volt.
Party Finder
- A Csapatkereső menü mostantól automatikusan bezárul, miután sikeresen csatlakoztál egy csapathoz.
- A lista automatikusan frissül, ha a csapat vezetője vagy a nehézségi szint megváltozik.
Egyéb
- A 25. szintig a szörnyek megöléséért kapott tapasztalat csökkent.
Fejlesztői megjegyzés: A szezonális erő rendszer újbóli bevezetésével a játékosok ereje jelentősen megnőtt. Ez zavaros játékélményt eredményezett a játék elején, mivel a szintlépés üteme nem volt összhangban a fejlődés egyéb elemeivel. Ez a változtatás csökkenti a játék elején a tárgyak folyamatos fejlesztésének szükségességét, növeli a tevékenységek és a szezonális jutalmak relatív értékét, és zökkenőmentesebbé teszi a játék elejét.
- A csapat tagjai mostantól a közösségi menüben gyorsan teleportálhatnak a csapat többi tagjához.
- A kozmetikai tárgyak mostantól bármelyik osztályban játszva felhasználhatók és feloldhatók.
- A Conduit Shrine többé nem jelenik meg.
Fejlesztői megjegyzés: Visszajelzéseket kaptunk a Conduit Shrineokkal kapcsolatban. Újratervezésükig további értesítésig letiltjuk őket.
- Az életerőt felemésztő képességek mostantól nem használhatók, ha a költség meghaladja a játékos aktuális életerő-pontjainak számát, ahelyett, hogy a játékos egészségpontjait 1-re csökkentenék.
- A 1. és 25. szint közötti tapasztalati jutalom (XP) tervezett csökkentése (a PTR-hez képest) kisebb lett, hogy kisebb legyen a különbség a mostani és az előző szezon között.
- A mágikus szezonális képességek (Magic Seasonal Powers) mostantól 40%-kal kevesebb Spectral Ash hamut igényelnek, a ritka szezonális képességek (Rare Seasonal Powers) pedig 20%-kal kevesebb Spectral Ash hamut igényelnek a szintlépéshez.
- Módosítottuk annak esélyét, hogy mikor lehet paragon Glyphet fejleszteni, ha a Pit szintje alacsonyabb, mint a Glyph szintje.
- Korábban: 0% esélyed volt a Glyph szintjének emelésére, ha nem voltál 10 pit-szinten belül.
- Most: 1% esélyed van a Glyph szintjének emelésére, ha 50 pit-szinten belül vagy, és ez minden 10 pit-szinttel megduplázódik.
- A Pit-szintekkel járó szörnyek életerejének tervezett növekedését (a PTR-hez képest) csökkentettük, hogy kisebb legyen a különbség az előző és az aktuális szezon között.