
Mostanra már talán mindenki látta a Titan Quest II Gamescomra készített demójának gameplay videóját és tűkön ülve várja a játék korai hozzáférésű megjelenését. A most következő cikk a fejlesztő Gimlore Games által kiadott blog magyar változata, amelyben a főszerep a demóban szereplő tartalmaknak jutott.
Nézzük először a gameplay videót, aztán azt, hogy mindezek a tartalmak mit jelentenek a küldetések és a történet szempontjából:
A történet bemutatása
In Medias Res
A Gamescom demó a cselekmény közepén kezdődik. A teljes játékban egy rövid prológus fejezetet fogsz játszani, mielőtt partra vetne a tenger azon a ponton, ahol a Gamescom demó kezdődik. Ez a játéknak egy olyan része, amely bemutatja a játékosnak a két fő karaktert, az új fejezet fő küldetési célját és a fejezetek általános konfliktusát.
A játékos karaktere egy idegen, szörnyektől hemzsegő parton ébred, miután épphogy megmenekült Nemesis haragjától. Küldetése, hogy megkerese a Moirait, a sors istennőjét, hogy megtudja, hogyan győzheti le Nemesis-t. Mivel azonban fogalma sincs, hol van, vagy hogyan találhatja meg a Moirait, először fel kell fedeznie a környezetet.
Hamarosan kiderül, hogy itt nincs minden rendben: egy nemrégen történt pusztítás nyomai tarkítják a partot, és ichthiai harci csapatok garázdálkodnak a területen.
Egy szövetséges
Szerencsére a játékos felfedezi, hogy nincs teljesen egyedül. A játéknak ez a része mutatja be először a játékos karaktert az isteni ló, Areion számára. Areion Poszeidón és Démétér fia, és egykor a hatalmas Héraklészé volt. Jelenleg azonban egy kis bűbájban rekedt.
Areion a játékos karakter vezetőjeként járja be a Titan Quest II világát, és igyekszik tanácsokkal ellátni és megvédeni a játékost a Nemesis legyőzésére irányuló küldetés során. Nagy szerepet kap ebben a részben, ahol először mutatkozik be, de a játék előrehaladtával egyre inkább támogató szerepet kap.
Egy hiányzó isten
Areion segítségével a játékos megtudja, hogy egy isten segítségére van szüksége ahhoz, hogy kinyissa a Moirai templom kapuit. Szerencsére Areionnak van egy régi barátja a környéken: Glaukosz, a tengerészek istene. Sajnos úgy tűnik azonban, hogy Glaukosz eltűnt, a demó pedig ezen a ponton véget ér. A játékos így nem tudja meg, hogy mi történt Glaukosszal, de az isten keresése a Titan Quest II fő küldetéssorozatának fontos eleme ebben a fejezetben.
Az Ichthiai fenyegetés
Azonkívül, hogy a játékos karakterének célja Glaukosz megtalálása és a Moirai elérése, ez a szakasz a régió központi konfliktusát is bemutatja. Az ichtiánoknak (szörnyeteg halembereknek) sikerült szabotálniuk egy gátat, és elárasztaniuk az alatta elterülő területeket. Pyrgos falu, a régió fő települése magasan a sziklák tetején fekszik, de még mindig védelemre szorul a partokról felfelé törő ichtiánoktól. A játékost egy Philon nevű különc öregember rángatja bele Pyrgos védelmébe.
Küldetések, események és felfedezés
A Gamescomon bemutatott demó a Titan Quest II-ben megjelenő különböző tartalomtípusok közül sokat megmutat.
Sorsdöntő küldetések
A fő küldetéssorozatot „Fated Quests”-nek nevezzük, mert végzetszerűen teljesítendőek, és a játékos karakter Nemesis elleni harcának történetét mesélik el.
Ezek a küldetések általában a játék nagyobb narratív pillanatait tartalmazzák, de egyben a legizgalmasabb játékmenetet is. Nagy főnöki harcok, drámai menekülések, trükkös találkozások és egyedi események szolgálnak arra, hogy ezek a küldetések emlékezetesek és szórakoztatóak legyenek.
A demóban teljesíthető „A Strange Shore” című küldetésben a játékos megismerkedik Areionnal és Philonnal. Ez egy Fated Quest, és ez képezi a demó gerincét, de sokkal többet tartogat azon játékosok számára, akik letérnek a kitaposott ösvényről.
Világküldetések
A Sorsok nem diktálnak mindent. A Titan Quest II világa tele van lehetőségekkel: hősiesség, dicsőség és gazdagság vár rád. A világküldetéseket (World Quest) felfedezheted mind a kalandozásaid, mind az útközben találkozó NPC-kkel való beszélgetés során.
Azok a játékosok, akik eljutottak a Gamescom demó végére, megtalálhatták a „Cages in the Dark” (Ketrecek a sötétben) világküldetést, és kiszabadíthatták Pyrgos néhány nagyon fontos polgárát az ichthiánoktól.
A világküldetések sokféle formát ölthetnek. Fókuszálhatnak egy mechanikára, egy minibossra, egy karakterre, egy fordulatra, a mitológia egy darabjára vagy a fejezet központi konfliktusára. Előfordulhat, hogy egy alattomos najáddal akadsz össze, egy ősi háborús hős szellemével kell megküzdened, vagy megmentheted valakinek az életét egy gorgó kígyó marásától.
A világküldetéseket úgy terveztük, hogy felfedezés-barátok legyenek. Ha például a játékos a Gamescom demóban a küldetést adó karakter előtt találja meg a foglyokkal teli barlangot, azonnal kiszabadíthatja a foglyokat; nem kell megvárnia, hogy a hivatalos küldetésadó megkérje rá.
Felfedező események
Az egyik nagy célunk a Titan Quest II-vel kapcsolatban a felfedezés ösztönzése és jutalmazása. Ezért a sorsdöntő- és világküldetések mellett felfedező eseményeket is beiktattunk a világ minden táján. Ezek olyan apró találkozások – egy beszélő korsó, egy Héraklész szobor, amelyet titokzatos áldozati tálak vesznek körül, egy találkozás egy harcedzett ichthiai parancsnokkal -, amelyek nem kerülnek be a küldetésnaplódba, és amelyeket úgy terveztünk, hogy felfedezés közben találd meg és fejezd be őket. A környezetedre való odafigyelés kifizetődő, mivel minden ilyen eseménynek egyedi hangulata van, és a teljesítéséért jutalom jár.
A demó négy ilyen felfedező találkozást tartalmaz. Te melyiket találtad meg?