
Sokan, sokszor, sokféleképpen vizionálták már a Diablo IV halálát, de úgy tűnik, hogy a Diablo IV játékosainak erről elfelejtettek szólni. A Diablo IV a fejlesztési baklövések ellenére köszöni szépen, nagyon jól érzi magát és nagyon úgy tűnik, hogy a végletekig agyonszidott fejlesztők sem annyira inkompetensek, mint azt sokan gondolják.
Nézzük a tényeket! Van egy remekül sikerült, de kétségkívül nem olcsó kiegészítő, van egy új, iszonyatosan elcseszett és szándékosan ki nem javított karakterosztály, van több, teljesen átírt játékelem és van egy vérszegény szezontéma. Ebből a halmazból állt össze a Diablo IV hatodik évada és tartott úgy nagyjából addig, amíg a Spiritborn karakterről ki nem derült, hogy legalább százezerszer erősebb bárminél, vagyis minden más maximum csak speedfarmra lehet jó. Persze azonnal dzsihádot kiáltottak többen is és azóta is rontanák a levegőt az összes létező diablós fórumon, ha engednék nekik.
Pedig szegény szerencsétlen fejlesztők megpróbáltak mindet, hogy oltsák a tüzet (mondjuk a Spiritborn kijavításával kellett volna kezdeni szerintem) : kaptunk egy Halloween-i eseményt, több tábortűz-csetet egy halom ígérettel, egy egész jópofa, de nem elégséges balanszot, egy extém durva bugot, amit persze villámgyorsan javítottak, szarra se jó mini-eventeket, egy újabb tábortüzes ígéret-cunamit, egy Season 7 PTR tesztet, a játék eddigi legnagyobb javítócsomagját és legutóbb egy goblingyilkos ünnepi eseményt. Úgy tűnt, hogy semmi sem használ és zuhanunk a szakadékba, pedig mostanra kristálytisztán látszik, hogy nem nagyon zuhanunk mi sehova.
Az ártatlan ünnepi eseménynek tűnő, a Slay Ride to Hell nevet viselő goblinvadászat ugyanis sokkal több, mint aminek elsőre tűnik: valójában egy rejtett játékosszámlálóról van szó, amely nemcsak a játékosok számára, de az aktivitásukra vonatkozóan is fontos statisztikai adatokat ad. Az event lényege, hogy a közösség goblin-öléseit összegzik és különböző mérföldköveken jutalmakat adnak. Ezek a mérföldkövek azonban elég húzósak: 5-10-15-25-40 millió goblinölésnél határozták meg őket.
Kapcsolódó: Diablo IV: Goblinszüret és egy meglepetés karácsonyra
És van még egy apróság, amiről azt hittem, hogy hiba, de egyre inkább azt gondolom, hogy a statisztikai adatok gyűjtését szolgálja: nincs számláló! Vagyis a játékban részt vevők nem tudják, hogy hol tart a közösség, kvázi vakon gyilkolnak.
Kapcsolódó: Diablo IV, ünnepi goblinvadászat: Se goblin, se számláló, se ünnep
Mi lett az eredmény? Lehet, hogy meglepő, de brutális tempóban halad az állomány és mindez igazán úgy lesz érdekes, hogy a goblinokat keresni kell, vagyis játszani is kell hozzá. Bár már számos trükköt ismerünk, ami hatékonyan lódíthatja meg a számlálót, de ha hozzávesszük, hogy számos leecher és lusta játékos utaztatja magát, azt kapjuk, hogy az eredmény nagyonis jónak mondható: alig 3 nap alatt már 15 millió goblingyiloknál járunk! Az első két mérföldkőhöz (5 millió, illetve 10 millió goblin) még 24-24 óra kellett kb, a harmadikhoz (15 millió) azonban kevesebb, vagyis gyorsul az ütem, egyre többen kapcsolódnak be.
Hogy ebből a hozzávetőleges számból mit lehet kiszámolni, az nyilván nem az én dolgom. Magamból kiindulva annyit tudok segítségképpen leírni, hogy mindhárom mérföldkőből 5-10 goblinnal vettem ki a részem kb. és az elmúlt 3 napban kb. 1-1 órát voltam a játékban. Nem tudom, hogy mennyire vagyok átlag-goblinvadász (valószínűleg ennél azért többet gyilkolnak, akik igazán aktívak, viszont a többség meg tutira nem csinál semmit, csak begyűjti a jutalmakat a paragonvadászat közben), de ha ehhez viszonyítunk, akkor kimondható, hogy még mindig milliós nagyságrendű a Diablo IV bázisa.
Kijelenthető tehát, hogy a Diablo IV nagyon is életben van, a játékosbázis pedig könnyen mozgósítható. Márpedig ez egy 60 milliós hozzáférésű játékosbázis.
Csak csendesen teszem fel a kérdést: mi lett volna, ha a goblingyilok-event egy kicsivel komolyabb?