
A Diablo IV megjelenése óta eltelt kicsit több mint egy évben már annyi minden történt ezzel a játékkal, hogy az egy kisebb fejlesztőstúdiónak örök életre elég lenne. Csak a Jóisten tudná megmondani, hogy hányadik, a mechanikákat teljesen átrajzoló javítócsomagot jelentenek be az éppen aktuális vezető-fejlesztők.
Eddig még nem volt olyan évada a Diablo IV-nek, amely után ne kellett volna egy az egyben kikukázni a hónapokig dédelgetett karaktert, mert annyi minden borult a Patch során, hogy az Eternal birodalomban se lehetett vele játszani. Néha olyan érzése van az embernek, hogy az a cég, amely feltalálta az ARPG műfajt, csak vaktában lövöldözik és kipróbál mindent, hátha bejön valami. Mindig volt valami, amit jól eltaláltak, de az összkép valahogy nem sikerült – mint a kacsalábon forgó palota, amelynek tényleg kacsalába van.
Éppen itt volt tehát az ideje, hogy jöjjön valaki, aki lebontja az egész Diablo IV-et az alapokig és átfésüli, végiggondolja, hogy minek, hogyan kéne működnie. Az első kiegészítő, a Vessel of Hatred ugyanis rájuktörte az ajtót – tokostul. Az új karakterosztály és az új tartalmak egy összetákolt alapon nem működnének, így az újabb – teljes – átdolgozás talán ezúttal nem lepett meg senkit.
Ezeket az új alapokat mutatták be nekünk augusztus 29-én egy Campfire Chat során (elég rossz ómen, hogy minden volt ez, csak tábortűz esemény nem: az új vezető fejlesztők a nappalijukból jelentkeztek be a streambe) és nem túlzás a cikk címe, valóban reboot történik a Diablo IV szerverein.
Az alábbiakban a Blizzard által kiadott blog magyar változatát olvashatjátok, amely a stream során bejelentett új alapokat tartalmazza. Nem fogtok olvasni a kiegészítőről, sőt a hatodik évadról sem, mert azokról egy szó sem esett, itt most csak a megújult Diablo IV alaprendszereiről lesz szó – ezeket lehet tesztelni a PTR során. Kiadtak egy PTR 2.0 Patch Notes nevű jegyzetet is. Ennek a magyar változata szintén nem lesz benne a cikkben, az 1.5.0 jegyzethez hasonlóan a végleges verzióból majd egy magyar nyelvű blog lesz az inventory.hu-n.
A Lángoló Pokol seregei egyre nyugtalanabbak, és alig várják, hogy újabb sebeket ejtsenek Menedékföldén. Szedd össze az erőd, hogy megvédd az otthonodat, vándor!
A Diablo IV 2.0 Public Test Realm (PTR) szeptember 4-11. között lesz elérhető, és lehetőséget nyújt arra, hogy kipróbáld az alapjátékhoz a következő szezonnal és a Vessel of Hatred bővítéssel megjelenő közelgő változásokat és funkciókat.
A PTR célja a frissítések és funkciók tesztelése a 6. szezon indulása előtt. Ezután a játékosok visszajelzései alapáján a fejlesztőcsapat kiigazítja a tartalmat, mielőtt mindenki számára elérhetővé válik. Elmondásuk szerint a kapott visszajelzések segítenek az egyensúlyi változtatások finomhangolásában, a hibák kiküszöbölésében és a lehető legjobb élmény megteremtésében. A PTR lehetőséget ad az új rendszerek tesztelésére, és a csapat nagyon hálás a játékosok a segítségéért.
Vedd figyelembe, hogy ez a PTR-tartalom még változhat. A cikkben bemutatott tartalmak a megjelenéskor minden játékos számára elérhetők lesznek, és nem lesz szükség a Vessel of Hatred kiegészítőre a használatukhoz (ahol igen, ott ezt jelzik majd).
Miért kell rendszerszintű változtatásokat végrehajtani?
Fejlesztői megjegyzés: A karakterfejlődéssel kapcsolatos eredeti elképzelésünk az volt, hogy egy nagy utazáson veszel részt, végigjárva a világszinteket, felszerelést cserélve, a Paragon-rendszeren keresztül fokozatosan erősödve. Úgy éreztük, hogy ez első alkalommal szórakoztató volt, de többszöri végigjátszáskor a World Tier III és a Sacred tárgyak mesterségesnek tűntek, és sok olyan statot adtak hozzá, ami nem tette szórakoztatóbbá a játékot.
A megjelenés óta olyan végjáték funkciókat adtunk hozzá a játékhoz, mint az Infernal Hordes és a The Pit of the Artificer. A Vessel of Hatred még tovább bővíti az endgame-vonalat, a Dark Citadel és az Undercity játékokkal. Reményeink szerint ezek az új rendszerszintű változások lehetővé teszik, hogy az új karakterek gyorsabban elérjék a végjátékot.
Szintezés
A Paragon Pontok működésének módját kiigazították. A jövőben a megszerzett Paragon Pontok a játékmódhoz és a karakter szintjéhez lesznek kötve. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a megszerzett Paragon-szintek megoszlanak az ugyanazon a birodalomban (realm) lévő összes karaktered között. Ennek a váltásnak a támogatására számos módosítást kellett végrehajtani a szintlépési rendszerben, a statokban és a szörnyek szintjeiben. Az ígéret szerint a számok és értékek is könnyebben érthetőbbek lesznek a jövőben.
Paragon és karakterszintek megosztása
A Paragon és a karakterszintek mostantól elkülönülnek: a karakterszintek 1-től 60-as szintig lesznek elérhetők. Ez azt jelenti, hogy az eddigiekhez képest további 10 képességpontot szerezhetsz, ami további utakat nyit a karakter testreszabásához. A 60. szinttől kezdve a játékosok elkezdenek Paragon-szinteket szerezni, amelyekkel Paragon-csomópontokat lehet feloldani.
A jelenleg Level 50 feletti karakterek minden tapasztalati alapú Paragon-pontjukat Paragon-szintre konvertálják az új rendszerben. Íme egy példa erre a változásra:
- Ha a karaktered jelenleg 100-as szintű, amint ezek a változások életbe lépnek, a karaktered szintje 50-re csökken, és a karaktered által szerzett 200 Paragon-pontot átváltják a birodalom egészére kiterjedő Paragon-szintekre. Ha a karaktered 50. szintű vagy alacsonyabb, semmi sem fog változni számára.
Fejlesztői megjegyzés: A szintlépést és a Paragont érintő változások azzal a szándékkal történtek, hogy gyorsabb ütemben juss el a végjáték tevékenységeihez és felszereléséhez, valamint, hogy könnyebbé váljon az alt karakterek feltornázása az előtted álló harcra.
Stat kiigazítások
A karakter- és Paragon-szintek szétválasztása mellett olyan alap-statisztikákat is átnéztek, mint az életerő, a páncélzat és a fő statok.
Fejlesztői megjegyzés: Játékosoktól kaptunk visszajelzést, miszerint a statisztikák és a sebzés ábrázolására használt számok kicsúsztak a kezünkből. Úgy módosítottuk a statisztikákat, hogy az információ fogyaszthatóbbá váljon. Ez a változtatás nincs hatással a karaktered erejére.
Új nehézségi rendszer
Standard nehézségek
Fejlesztői megjegyzés: A változtatásokat nagyrészt az indokolta, hogy észrevettük, hogy sokkal szórakoztatóbb, ha a Profane Mindcages és a főnökök Tormented változatai segítségével szabályozhatjuk a nehézség és a jutalom ütemét.
A Világszinteket (World Tier) nehézségekké (Difficulties) változtatták, ami egy új módja a kihívás és a jutalom szabályozásának. Az első 4 nehézségi szint – az úgynevezett Standard nehézségi szintek – a Normál (Normal), a Nehéz (Hard), a Szakértő (Expert) és a Büntető (Penitent). A Standard nehézségi szintek célja, hogy a karaktered megerősödjön, miközben a 60., az új maximális szint elérésére törekszel.
- A Normál egy lassabb tempójú mód, amely azok számára alkalmas, akik könnyebb kihívást keresnek.
- A Hard és az Expert fokozott kihívást kínál azoknak, akik próbára akarják tenni magukat, és gyorsabb tempóban szeretnének játszani.
- A Penitent nem a gyengéknek való. Azok, akik az új Torment nehézségekhez vezető utat szeretnék járni, fokozott veszélyekkel néznek szembe. Megfontoltan válassz!
Ahogy nő a nehézségi szint, úgy nő az arany (Gold) és a tapasztalat (XP) mennyisége is. Íme, így lehet feloldani az egyes nehézségi fokozatokat:
- Alapértelmezés szerint a Normál és a Hard érhető el.
- Az Expert a Diablo IV prológjának befejezése után oldódik fel.
- A Penitent az 50. szint elérése után nyílik meg.
A pokol kapuja: Torment nehézségek
Az új Torment nehézségek elérése a veterán harcosok ismertetőjele – itt kezdődik igazán a végjáték. A Torment nehézségeken a fejlődésed közvetlenül kapcsolódik a Pithez. Ahogy magasabb Gödör-szinteket (Pit Tier) teljesítesz, úgy növekszik az a Torment nehézség is, amihez hozzáférhetsz. Minél magasabb a Torment nehézségi szint, annál valószínűbb, hogy legendás (Legendary) és ősi (Ancestral) tárgyakkal találkozol. Itt van az egyes Torment nehézségi szintek feloldásának módja:
- A 60. szint elérése feloldja a The Pit-et és annak 1-20. szintjét. A 20. szint teljesítése feloldja a Torment I. szintjét.
- A 35. szint teljesítése feloldja a Torment II-t.
- Az 50. szint teljesítése feloldja a Torment III-at.
- A 65-ös Pit teljesítése feloldja a Torment IV-et.
Ha a veszély nem lenne elég nagy a Sanctuaryban, a Torment nehézségek új kihívásokat is jelentenek: ezek az Átkok. A Torment nehézségi fokozatban játszva a páncélzatod és ellenállásod a következőképpen csökken:
- Torment I: -250 Armor és -25% All Resist.
- Torment II: -500 Armor és -50% All Resist.
- Torment III: -750 Armor és -75% All Resist.
- Torment IV: -1000 Armor és -100% All Resist.
Azzal, hogy több nehézségi fokozat áll a rendelkezésükre, a játékosok nagyobb választási lehetőséget kapnak, hogy hogyan részesüljenek a Diablo IV mechanikáinak kockázataiból és jutalmaiból a jövőben.
Szörnyek szintjei
A szörnyek szintje többé jelenik meg és a nehézségi szinthez fog igazodni, amin játszol.
A fejlesztő megjegyzése: A megjelenéskor visszajelzéseket kaptunk a szintek skálázásával és a gyengeség érzésével kapcsolatban. A szörnyszintek teljes eltávolításával és a Nehézségi szintre való támaszkodással mostantól sokkal pontosabban választhatod meg a kihívás szintjét.
Paragon frissítések
Glyph
Fejlesztői megjegyzés: Volt néhány probléma a Paragon Glyphs, a Pit és a Nightmare Dungeons mechanikákkal. Kaptunk olyan visszajelzéseket, hogy a Pit jutalmait nem érezték elég kielégítőnek a játékosok. Azt akartuk, hogy a Glyph-ek frissítése kielégítőbb legyen, miközben jobb jutalmakat kínálunk a Pit mélyére való behatolásért. Az volt a vágyunk, hogy a Glyph-eknek több erőt adjunk, de ezek fejlesztési rendszere nem skálázódott jól, és szükségtelenül nehézkes volt. Ezért, hogy elérjük ezt a célt, a Nightmare Dungeon-ból a Pit-be helyeztük át a Paragon Glyph-ek fejlesztését és átterveztük a rendszert, hogy jobban szabályozhassuk, milyen gyorsan lehet őket szintezni.
A Glypheket átalakították, hogy jobban illeszkedjenek a többi változtatáshoz.
- Egy Glyph frissítésekor már nem XP-t osztasz rá, hanem a Pit szintjének nagysága fogja meghatározni a ranglépés valószínűségét, hasonlóan a Diablo III Legendary Gem mechanikájához.
- Három kísérletet kapsz a Glyph rangjának növelésére, ha sikeresen teljesíted az Artificer’s Mastery-t, és egy bónusz kísérletet, ha nem halsz meg.
- Minden egyes frissítési kísérletet bármely olyan Glyph növelésére felhasználhatsz, amely még nincs a maximális szinten. A Glyph fejlesztésének esélye annak szintjétől és a teljesített Pit szintjétől függ. Például egy olyan Pit teljesítése, amely 10 szinttel magasabb, mint a Glyph rangja, garantálja a rangfokozást.
- Egy olyan Pit teljesítése, amely jelentősen magasabb, mint a húzni kívánt Glyph jelenlegi rangja, bónusz frissítési rangokat biztosít kísérletenként.
Minden 20 szintkülönbség a teljesített Pit és a Glyph rangja között, egy bónusz fejlesztést biztosít kísérletenként. Íme egy példa erre a rendszerre működés közben:
Három, halál nélküli, 30-as Pit futam egy rank1 Glyph-et egészen a 19-es rangig juttatna, ami gyorsan feloldaná a további sugárméret-növekedést:
Első futam:
- 1. kísérlet: A Glyph rangja 1-ről 3-ra nő.
- 2. kísérlet: A Glyph rangja 3-ról 5-re nő.
- 3. kísérlet: A Glyph rangja 5-ről 7-re nő.
- Bónusz 4. kísérlet: A Glyph rangja 7-ről 9-re nő.
Második futam:
- 1. kísérlet: A Glyph rangja 9-ről 11-re nő.
- 2. kísérlet: A Glyph rangja 11-ről 12-re nő.
- 3. kísérlet: A Glyph rangja 12-ről 13-ra nő.
- Bónusz 4. kísérlet: A Glyph rangja 13-ról 14-re nő.
Harmadik futam:
- 1. kísérlet: A Glyph rangja 14-ről 14-re nő (sugárméret növekedés).
- 2. kísérlet: A Glyph rangja 15-ről 16-ra nő.
- 3. kísérlet: A Glyph rangja 16-ról 17-re nő.
- Bónusz 4. kísérlet: A Glyph rangja 17-ről 18-ra nő.
A Glyph-ek maximális szintje 21-ről 100-ra emelkedett. A 45. szinten egy ritka (rare) Glyph-et drágakő-töredékek (Gem Fragments) segítségével legendás Glyph-re lehet fejleszteni a következő bónuszokkal:
- A Glyph sugarának mérete 4-ről 5-re nő
- A Glyph egy további affixet kap.
Paragon táblák
Minden osztály kapott 1 új Paragon táblát. Ezek a Paragon táblák egy-egy új Legendás csomópontot is tartalmaznak. Fontos változás lesz, hogy a továbbiakban csak 5 Paragon tábla szerelhető fel (beleértve a kezdő táblát is).
Fejlesztői megjegyzés: A sok új erőforrás, nevezetesen a Legendás Glyph-ek bevezetésével azt akartuk, hogy a hangsúly inkább azon legyen, hogy melyik táblát és Glyph-et szeretnéd. A táblák számának korlátozásával több erőt tudunk beletenni a rendszerben hozott döntésekbe.
A szintlépéssel megszerezhető Paragon-pontok száma 200-ról 300-ra nőtt.
Fejlesztői megjegyzés: A csatolt Paragon táblák számának korlátozása lehetővé teszi számunkra, hogy több erőt összpontosítsunk magukba a táblákba és a Glyph-ekbe. Ezáltal nagyobb hangsúlyt kapnak azok a táblák és Glyph-ek, amelyek illeszkednek a buildedhez.
Tárgyak átdolgozása
Fejlesztői megjegyzés: Úgy éreztük, hogy a Sacred és az Ancestral tárgyak elvesztették különlegességüket és hangulatukat, mivel általánossá váltak. Ezek a változtatások az Ancestral tárgyakat nagyhatalmú végjátékbeli tárgyakká alakítják át, amelyeket megéri hajszolni.
Ancestral Itemek
- Az Ancestral tárgyak a Torment 1-ben kezdenek kiesni.
- Az Ancestral tárgyak mindig a lehető legmagasabb, 800-as tárgyerősségen esnek le.
- A Greater Affixek csak az Ancestral tárgyakon jelennek meg.
- Az Ancestral tárgyak mindig tartalmaznak legalább 1 Greater Affixet.
Általános
- A Sacred tárgyak eltávolításra kerülnek. A karakterednél lévő összes Sacred tárgyat „Legacy”-ként jelölik meg. Továbbra is használhatók, de nem fejleszthetők.
- A nem Ancestral tárgyak erősségének (Item Power) felső határa 750. A 60. karakterszint elérésekor dobott legendás tárgyak mindig 750-es tárgyerősségűek lesznek.
- A 750-es erősségű tárgyakat mostantól akár 4-szer is megmunkálhatod (Masterwork).
- Mivel a karakterszinteket az új, a realm egészére kiterjedő Paragon-rendszerben újraszabályozzák, az 540-nél nagyobb tárgyerősségű tárgyakat 540-re állítják be. Az ezeken a módosított tárgyakon lévő affixek a saját tartományuk legmagasabb értékére lesznek újra-rollolva.
Új Skillek és passzívok
1 új képesség minden osztály számára
Sanctuary harci szakértői új technikákat fejlesztettek ki a sötétség legyőzésére. Most neked kell megtanulnod őket! Mindegyik új készség egy új irányt nyit meg a karaktered felépítéséhez.
Barbarian
- Mighty Throw (Weapon Mastery Skill, 12 másodperc újratöltés): Elhajítod a fegyveredet, amely becsapódáskor 60% fegyversebzést okoz, és megakad a földben. Amíg a földben van, a fegyvered pulzál, és 4 másodpercig másodpercenként 20% fegyversebzést okoz.
- Enhanced Mighty Throw: Amíg az eldobott fegyver nincs a kezedben, 25%-kal megnövelt támadási sebességet kapsz.
- Fighter’s Might Throw: A fegyvercsere bármelyik eldobott fegyvered közelében további impulzust hoz létre. Minden egyes extra impulzus a maximális életed 3%-át generálja Barrier-ként 5 másodpercig.
- Warrior’s Might Throw: A Mighty Throw ütése 200%-kal megnövelt sebzést okoz és 2 másodpercig kábítja az ellenséget.
Druid
- Stone Burst (Earth Core Skill, 30 Spirit-költség): Összegyűjti a köveket az ellenségeid alatt, majd felrobbantja őket 80%-os fegyversebzést okozva. A channeling 20% fegyversebzést okoz, és növeli az érintett terület méretét, akár 400%-ra is, 1.0 másodperc után.
- Enhanced Stone Burst: A Stone Burst végső robbanási sebzése 25%-kal nő a kezdeti sugárban.
- Primal Stone Burst: A Stone Burst channeling közben és azt követően még 2 másodpercig, 30%-os támadási sebességet kapsz.
- Raging Stone Burst: A Stone Burst 66%-al több Spiritbe kerül, és a végső robbanása 50%-kal több sebzést okoz.
Necromancer
- Soulrift (Darkness Ultimate Skill, 50 másodperc újratöltés): Megrontja a közelben lévő ellenségeket 8 másodpercig, másodpercenként 65%-os fegyversebzést okozva. Minden 0.25 másodpercben kitépi és elnyeli egy ellenség lelkét, ezzel 2 Essence-t generál és 5 másodpercig a maximális életed 2%-ának megfelelő Barriert ad.
- Supreme Soulrift: Minden elnyelt lélek 1%-kal növeli a sebzésedet, összesen akár 30%-kal. Ez a bónusz a Soulrift befejezése után 5 másodpercig fennmarad.
- Prime Soulrift: A kitépett lélekkel rendelkező ellenségek 2 másodpercre sebezhetővé (Vulnerable) válnak. A Soulrift által érintett ellenségek sebzésekor 5% esély van arra, hogy a lelkük kitépésre és elnyelésre kerül.
Rogue
- Dance of Knives (Cutthroat Agility Skill, 6 töltés, 1 másodperc újratöltési idő): Channeling közben 20%-kal megnövelt mozgási sebességet és plusz 10% kitérési esélyt kapsz, valamint késeket lövöldözhetsz a közelben lévő ellenségekre, amelyek mindegyike 42% fegyversebzést okoz.
- Enhanced Dance of Knives: Ha mozogsz 30 métert a Kések tánca channeling közben, az 4 töltést biztosít.
- Methodical Dance of Knives: Amikor abbahagyod a Dance of Knives channelin-et, eldobsz legfeljebb 12 kábító gránátot (Stun Grenades), amelyek mindegyike 20% fegyversebzést okoz. A channeling időtartama határozza meg, hogy hányat dobsz le.
- Disciplined Dance of Knives: A Dance of Knives 3 másodpercig 25%-kal lassítja a megtámadott ellenségeket. Minden késnek 20% esélye van arra, hogy átszúrja az ellenséget.
Sorcerer
- Familiar (Conjuration Skill, 3 töltés, 12 másodperc visszatöltési idő): Megidéz egy objektumot az utolsó castolt Skilled elemének megfelelően, 8 másodpercig. A Familiar üldözi az ellenséget, és időnként felrobban, az elem-sebzésének 40%-át elosztva egy területen. Egyszerre 6 Familiart idézhetsz meg.
- Enhanced Familiar: A Familiar passzívan alkalmaz egy hatást a közeli ellenségekre, az elem-sebzése alapján. Fire Familiar: 94% égő sebzést alkalmaz az ellenségre. Cold Familiar: 15%-os hűtést alkalmaz az ellenségre. Lightning Familiar: 1 másodpercig kábítja az ellenséget.
- Summoned Familiar: 3% sebződés-csökkentést kapsz, amíg két vagy több különböző elemű Familiar van megidézve. A Familiar Element többé nem kötődik az előzőleg varázsolt képességedhez. Ehelyett a Familiar Element sorrendben halad előre. A sorrend: Fire, Cold, Ligtning.
- Invoked Familiar: Amíg a Familiar aktív, 10%-kal megnövelt sebzést kapsz az olyan képességekre, amelyek a sebzéstípusával azonosak.
5 új passzív minden karakterosztály számára
Karaktered a pusztítás élharcosa lehet az 5 új passzív képességgel. Ezen kívül a karakterosztályok képességfáján (Skill Tree) további kapcsolatok vannak néhány passzívhoz. Ez azt jelenti, hogy több lehetőség van arra, hogy feloldd ezeket a passzívokat, ami nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé.
Barbarian
- Belligerence: Ha egy ellenséget megsebzel egy alapkészséggel (Basic Skill), a sebzésed 4 másodpercig 3/6/9%-kal nő.
- Heavy Hitter: Ultimate képességeid 15/30/45%-kal több sebzést okoznak.
- Warpath: Overpower sebzés után 4%-kal megnövelt sebzést osztasz 4 másodpercig.
- Irrepressible: Egy Weapon Mastery Skill castolása után a maximális életed 10%-ával erősít (Fortify) meg.
- Barbed Carpace (Key Passive): Minden elköltött 25 Fury után 8 másodpercig 10%-kat több Thorns-t kapsz, legfeljebb 120%-ig. Egy újratöltési idővel rendelkező képesség castolása 5 másodpercig akadálymentességet biztosít neked. Ez idő alatt másodpercenként a Thorns 100%-át osztod fizikai sebzésként a közeli ellenfeleknek.
Druid
- Humanity: Emberi alakban 5/10/15%-kal nagyobb sebzést osztasz ki.
- Catastrophe: Egy Ultimate Skill castolása után 8 másodpercig 5/10/15%-kal nagyobb sebzést okozol.
- Feral Aptitude: 3%-kal megnövelt sebzést osztasz ki, amíg Egészséges (Healthy) vagy, és 3%-kal megnövelt sebzést osztasz ki, amíg a mozgási sebességed 100%-a felett vagy. Ezek a bónuszok halmozódhatnak.
- Backlash: 4%-kal megnövelt sebzést osztasz ki 5 másodpercig egy védekező készség (Defensive Skill) használata után.
- One with Nature (Key Passive): A Companion Skillek mindegyike 1 további companiont kap, és 50%-kal megnövelt sebzést oszt ki. Megszerzed a Ravens, a Wolves és a Poison Creeper passzív hatását.
Necromancer
- Necrotic Fortitude: Szerencsés találat (Lucky Hit) esetén a sebzésed 5/10/15%-os eséllyel 6 másodpercig a maximális életed 5%-ának megfelelő Barriert ad.
- Finality: Egy Ultimate Skill castolása után 8 másodpercig 5/10/15%-kal megnövelt sebzést okozol.
- Titan’s Fall: Fortified effekt alatt 6/12/18%[x] megnövelt sebzést okozol az eliteknek.
- Precision Decay: A szerencsés találat esélye 5/10/15%-kal nő.
- Affliction (Key Passive): A Vulnerable, Crowd Control vagy Shadow Damage over Time által érintett ellenfelek Afflictionnel fertőződnek meg, és 15%-kal megnövelt sebzést kapnak tőled és a Minion-jaidtól. Az átokképességeid (Curse Skills) 80% (Weapon Damage) árnyéksebzést okoznak az Afflictiont kapott ellenségeknek. Ez az mennyiség 30%-kal nő a Crowd Control, a Vulnerable, és a Shadow Damage Over Time effektek kombinálásával.
Rogue
- Target Practice: A kritikus találati esélyed a Marksman és a Cutthroat készségekkel 3/6/9%-kal nő.
- Balestra: 4/8/12%-kal megnövelt sebzést kapsz 4 másodpercig az Evade használata után.
- Evasive: Egy támadás kikerülése (Dodge) után 4 másodpercig 2/4/6% sebződés-csökkentést kapsz.
- Unto Dawn: Az Ultimate képességeid 15/30/45%-kal megnövelt sebzést okoznak.
- Alchemical Admixture (Key Passive): 3 különböző típusú nem fizikai sebzés okozása, 40%-kal növeli az Imbuement képességeid hatásfokát 5 másodpercig. Ez a potenciál tovább növekszik a Poion, a Shadow és a Cold bónusz sebzésed teljes összegének 20%-ával.
Sorcerer
- Evocation: 4%-os újratöltési idő csökkentést kapsz.
- Energy Focus: Barriert generálsz 6 másodpercre a maximális életed 0,5/1,0/1,5%-ával minden másodpercben, maximum 30%-ig. Ez a hatás életerő (HP) vesztés során 5 másodpercre megszűnik.
- Dampen Layer: 2/4/6% sebződés-csökkentést kapsz, amíg aktív Barriered van.
- Elemental Synergies: A Frost, a Shock és a Pyromancy sebzésed 1/2/3%-kal növekszik minden olyan Skill-ért, amelyet az adott típusból felszereltél.
- Enlightenment (Key passive): Bármelyik Skill castolása 1 stack Enlightenment-et ad, vagy 15-öt, ha az előzőleg castolt Skill más elem-típusú volt. Miután 100 stacket szereztél, megvilágosodottá válsz, nem tudsz többé stacket szerezni, és másodpercenként 10 stacket veszítesz. Amíg megvilágosodott vagy, a Fire, a Lightning és a Cold bónusz sebzésed megegyezik ezek kombinációjával és kapsz még:
- 25%-kal megnövelt sebzést
- 45%-kal több Mana regenerálódást
- 20%-kal több támadási sebességet
Rúnaszavak
A Rúnaszó rendszer egy olyan funkció lesz a Diablo IV-ben, amely csak akkor érhető el, ha rendelkezel a Vessel of Hatred kiegészítővel.
A rúnaszó egy nagyon egyszerű módja annak, hogy a karaktered erejét új szintre emeld saját képességek létrehozásával. Kétféle rúnát találhatsz Sanctuaryban: Ritual (rituálé) és Invocation (idézés). A Ritual rúnák olyan cselekvéseket határoznak meg, amelyeket meg kell tenned, hogy kiváltsd a hatásukat, az Invocation rúnák pedig egy erőteljes hatást biztosítanak, ha teljesíted az említett kiváltó okot.
Vegyük példának a Bac ritual rúnát. A feltétele az, hogy a karaktered 5 métert mozogjon.
Aztán ott van a Jah Invocation rúna… A hatása a következő: A következő Evade-et a Sorcerer Teleport-jára cseréli (2 másodperces újratöltési idő).
A rúnák egy felajánlás (Offering) nevű erőforrás-rendszerrel működnek, amelyet a Ritual rúnák generálnak a felsorolt feltételük teljesülésekor. Az Invocation rúnák ezt a felajánlást fogyasztják el a hatásuk aktiválásához. Minél igényesebb egy követelmény, annál több felajánlást generál a Ritual rúna. Fordított esetben az Invocation rúna aktiválásához szükséges felajánlás a hatás erősségével arányosan növekszik.
Több felajánlást generálhatsz, mint amennyire az Invocation rúna aktiválásához szükséged van. Itt jön a képbe egy másik mechanika, a túlcsordulás (Overflow). Sok Invocation rúna bónuszt alkalmaz a hatásaira, ha a szükségesnél több Offering keletkezik, ami rövid időre felerősíti őket.
A Rúnaszó elkészítéséhez egy Ritual rúnát és egy Invocation rúnát kell egy olyan tárgyba tenned, amely két foglalatot tartalmaz (például a mellvért, a nadrág és a kétkezes fegyver). A sisak is kapott egy további foglalatot, és mostantól ez a tárgy is tartalmazhat rúnaszavat. Bármely Ritual rúna kompatibilis bármely Invocation rúnával. A rúnák ritkaság szerint háromfélék lehetnek: Magic, Rare és Legendary. Minél magasabb egy rúna ritkasága, annál erősebb a hatása.
Íme egy példa arra, hogyan működne két, egy rúnaszót alkotó rúna:
Használjuk ismét a Bac rituálé rúnát példaként: Amíg fel van szerelve, a karaktered minden 5 méterenként 50 Offeringet generál.
És ismét párosítjuk a Jah idéző rúnával, amelynek hatása: A következő Evade-et a Sorcerer Teleport-jára cseréli (2 másodperces újratöltési idő). A működéséhez 500 Offeringre van szükség.
Ha mind a Bac, mind a Jah rúnát felszerelted egy tárgyra, amit viselsz, akkor létrejött a „BacJah” rúnaszó. Ez azt is jelenti, hogy minden alkalommal, amikor a karaktered 5 métert tesz meg, 50 Offeringet generál. Amint legalább 500 Offeringet generálsz, a karaktered következő Evade-je a Sorcerer Teleportjára cserélődik.
A rúnaszavak hozzáférést adhatnak más osztályok képességeihez. Olyan dolgokat is tudsz tenni, mint például ideiglenesen megnövelni a mozgási sebességedet, a képességeidet és még sok minden mást. 17 rituális rúna és 28 megidézés rúna áll rendelkezésedre. A párosítási lehetőségek sokaságával a határ a csillagos ég. Íme mind a 45 rúna leírása:
Rituális rúnák:
- Yul
- Legendary
- Felajánlás: 50.
- Újratöltési idővel rendelkező Skill castolása
- Cir
- Magic
- Nyeremény: 25 felajánlás.
- Castold ugyanazt a nem channeling képességet 3 alkalommal egymás után
- Ahu
- Legendary
- Nyeremény: 10 felajánlás.
- Szerencsés találat: Akár 100% esély sérült ellenségek ellen.
- Neo
- Rare
- Nyeremény: 300 felajánlás
- Sebezz, miután 5 másodpercen belül nem kaptál sebzést. (Az Invulnerable státusz reseteli)
- Tam
- Legendary
- Nyeremény: 25 felajánlás.
- Castolj egy nem channeling Core Skillt
- Xol
- Legendary
- Nyeremény: 150 felajánlás.
- Egy másik osztály erejének előidézése
- Zan
- Magic
- Nyeremény: 150 felajánlás.
- Egy Ultimate Skill castolása
- Feo
- Rare:
- Nyeremény: 1000 felajánlás.
- Válj sérültté (Injured) vagy légy tömeghatás (Crowd Controll) alatt (újratöltés: 20 másodperc).
- Noc
- Rare
- Nyeremény: 5 felajánlás.
- Okozz egy olyan tömegkontroll effektet, ami nem Slow és nem Chill
- Cem
- Magic
- Nyeremény: 50 felajánlás.
- Evade castolása
- Bac
- Legendary
- Nyeremény: 50 felajánlás.
- Mozogj 5 métert.
- Ur
- Magic
- Nyeremény: 10 felajánlás.
- A Minion-od vagy a Companion-od öljön meg egy ellenséget, vagy haljon meg
- Yax
- Magic
- Nyeremény: 100 felajánlás.
- Igyál egy gyógyító italt.
- Poc
- Rare
- Nyeremény: 2 felajánlás.
- Költsd el a maximális erőforrásod 5%-át
- Moni
- Magic
- Nyeremény: 10 felajánlás.
- Castolj egy Skillt mozgás után (újratöltési idő: 0,2 másodperc)
- Kaa
- Rare
- Nyeremény: 2 felajánlás.
- Veszítsd el a maximális életed 1%-át.
- Lith
- Legendary
- Nyeremény: 25 felajánlás.
- Állj mozdulatlanul 0,3 másodpercig
Invocation rúnák:
- Lac
- Rare
- Szükséges: 800 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövelt időtartam
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Megidézi a barbár Challenging Shou kiáltását, csökkentve a bekapott sebzést.
- Ohm
- Legendary
- Szükséges: 500 felajánlás
- Túlcsordulás: Megnövelt időtartam
- Újratöltési idő: 2 másodperc.
- Megidézi a barbár Enhanced War Cry kiáltását, növelve a mozgási sebességedet és a kiosztott sebzést.
- Vex
- Legendary
- Szükséges: 400 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövelt időtartam
- Újratöltési idő: 1 másodperc
- +3 értéket kapsz minden Skillre 5 másodpercig.
- Gar
- Magic
- Szükséges: 25 felajánlás
- Túlcsordulás: Több halom nyerése
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Kapsz 2,5% kritikus találati esélyt 5 másodpercig, maximum 25%-ig
- Xan
- Legendary
- Szükséges: 700 felajánlás
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- A következő Skill castolásakor garantáltan Critical Strike és Overpower lesz.
- Que
- Rare
- Szükséges: 800 Felajánlás
- Túlcsordulás: Megnövelt időtartam
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Megidézed a druida Earthen Bulwark védelmi képességét és ezzel Barriert viztosítasz magadnak
- Yom
- Legendary
- Szükséges: 500 felajánlás
- Újratöltési idő: 5 másodperc.
- Idézd meg a druida Petrify képességét, elkábítva (Stun) az ellenséget és növelve a kritikus sebzésedet (Critical Strike Damage) ellenük.
- Eom
- Legendary
- Szükséges: 100 felajánlás
- Túlcsordulás: További csökkentett újratöltési idő
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Csökkenti az aktív újratöltési időket 0,25 másodperccel.
- Lum
- Magic
- Szükséges: 5 felajánlás
- Túlcsordulás: Megnövelt erőforrás-visszaállítás
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Visszaállít 1 egység elsődleges erőforrást
- Qua
- Rare
- Szükséges: 400 Felajánlás
- Túlcsordulás: Megnövelt időtartam
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Visszaállít egy Evade töltést és 5% Movement Speed-et kapsz 5 másodpercig, legfeljebb 30%-ig.
- Xal
- Rare
- Szükséges: 200 Felajánlás
- Túlcsordulás: Megnövelt időtartam
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Kapsz 20% maximális életet 4 másodpercig.
- Wat
- Rare
- Szükséges: 100 felajánlás
- Újratöltési idő: 1 másodperc
- Megidézed a Necromancer Horrid Decrepify átkát, amely lelassítva az ellenséget, csökkenti a sebzésüket, és lehetővé teszi számodra, hogy kivégezd őket.
- Teb
- Magic
- Szükséges: 100 Felajánlás
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- A Necromancer Abhorrent Iron Maiden képességének megidézése, amely visszafordítja az ellenség sebzését és gyógyít téged, ha az meghal
- Qax
- Rare
- Szükséges: 400 felajánlás
- Túlcsordulás: tovább növelt sebzés
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- A következő, nem Basic Skill képesség castolása az összes elsődleges erőforrásodat elkölti, hogy akár 100%-kal megnövelt sebzést okozzon.
- Zec
- Rare
- Szükséges: 200 felajánlás
- Túlcsordulás: tovább csökkentett újratöltési idő
- Újratöltési idő: 2 másodperc.
- Csökkenti az aktív Ultimate Cooldown-odat 4 másodperccel.
- Ner
- Rare
- Szükséges: 700 felajánlás
- Újratöltési idő: 6 másodperc.
- Előidézi a Rogue Countering Concealment képességét és szerzel Dodge Chance és Movement Speed buffot, valamint Unstoppable és Stealth státuszt.
- Mot
- Rare
- Szükséges: 150 felajánlás
- Túlcsordulás: Több árnyék megszerzése
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Szerzel egy árnyékot a Rogue Dark Shroud képességéből, csökkentve az árnyékonként elszenvedett sebzést.
- Jah
- Legendary
- Szükséges: 500 felajánlás
- Újratöltési idő: 2 másodperc.
- A következő Evade-t a Sorcerer Teleportra Skill-jére cseréled, tovább villogva, sebzést okozva és megállíthatatlanná (Unstoppable) válva.
- Thul
- Rare
- Szükséges: 400 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövelt méret
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Megidézi a Sorcerer Mystical Frost Nova Skilljét, fagyást (Freeze) és sebezhetőséget (Vulnerable) okozva az ellenségnek.
- Tzic
- Rare
- Szükséges: 250 felajánlás
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Megidézi a Spiritborn Concussive Stomp Skilljét, sebzést és leütést (Knocking Down) okozva az ellenségen.
- Kry
- Rare
- Szükséges: 500 felajánlás
- Újratöltési idő: 3 másodperc.
- Megidézi a Spiritborn Vortex képességét, sebzést okozva és berántva az ellenségeket.
- Ono
- Magic
- Szükséges: 25 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövekedett Dancing Bolt Spawn
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Megidézi a druida Dancing Bolts tornádóit, amelyek megkeresik és sebzik az ellenséget.
- Tec
- Magic
- Szükséges: 100 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövelt méret
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Megidézi a barbár földrengését (Earthquake), sebzve a hatótávolságon belül lévő ellenségeket.
- Met
- Magic
- Szükséges: 100 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövelt időtartam
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Magad mögött hagyod a Necromancer Desecrated Ground effektet 3 másodpercre, és sebzést okozva a benne lévő ellenségeknek.
- Tun
- Magic
- Szükséges: 100 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövekedett gránátok száma
- Újratöltési idő: 1 másodperc
- Megidézi a Rogue kábítógránátjait (Stun Grenades), kábítást (stun) és sebzést okozva az ellenségnek.
- Ton
- Magic
- Szükséges: 25 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövekedett meteoritok száma
- Újratöltési idő: 1 másodperc
- Megidézi a Sorcerer meteoritjait, sebzést okozva az ellenségnek
- Tal
- Magic
- Szükséges: 100 felajánlás
- Túlcsordulás: megnövekedett Swarm spawn
- Újratöltési idő: 1 másodperc
- Megidézi a Spiritborn Pestilent Swarm képességét, amivel sebzi az ellenséget
- Ceh
- Magic
- Szükséges: 100 felajánlás
- Túlcsordulás: Több farkas megidézése
- Újratöltési idő: 1 másodperc.
- Megidéz egy Spirit Wolf farkast 8 másodpercre, hogy az ellenfelet támadja
Fontos tudnivalók a rúnákkal kapcsolatban:
- Lehet velük kereskedni
- A rúnák halmozódnak, és egy új inventory-lapon lesznek tárolva.
- Maximum 2 rúnaszó szerelhető fel (összesen 4 rúna).
- Ugyanaz a rúna nem szerelhető fel kétszer.
Rúnák készítése
A rúnák felhasználhatók más rúnák készítésére.
- Új rúna létrehozásához (craft) 3 azonos nevű rúnát használhatsz fel. Az így létrehozott rúna garantáltan más lesz, mint a használtak.
- Ha nem legendás rúnákat használsz a craftoláshoz, lehetőség van a következő legnagyobb ritkaságszámú rúnák létrehozására.
A rúnák felhasználhatók Mythic tárgyak készítésére is az Ékszerésznél.
- Mindegyikhez szükséged van: 1 Resplendent Spark-ra, 10 meghatározott nevű Legendary rúnára, 10 meghatározott nevű Rare rúnára és 10 meghatározott nevű Magic rúnára.
Hogyan szerezz rúnákat a PTR során
Bármilyen ritkaságú rúna beszerezhető Sanctuary-ban dropként a szörnyekből. A PTR alatti teszteléshez az egyes rúnákat tartalmazó 2 csomag beszerezhető a Zarbinzetben található „PTR boost” NPC-ből egy párbeszédpanelen keresztül. Annak érdekében, hogy elegendő időd legyen megtapasztalni mindazt, amit a 2.0 PTR kínál, a rúnák csak szeptember 6-tól lesznek elérhetők a PTR-ben.
Megújul a Drágakövek rendszere
- A drágakőszilánkok (Gem Fragments) kidobott mennyisége mostantól a nehézségi szint emelkedésével nő.
- Új drágakő szint: Grand
- 100.000 drágakőszilánkot igényel a készítése
- A Grand 50%-kal növelt erővel rendelkezik az előző (Royal) szinthez képest.
- Átdolgozták a Drágakövek hatását is:
- A Ruby hatása az armor típusú Itemekben % Max Life-ról + Strength-re változott.
- Az Amethyst hatása az armor típusú Itemekben + Strength helyett +% Barrier Generation-re változott.
- A Diamond hatása az armor típusú Itemekben +% Barrier Generation-ről + All Stats-ra változott.
- Sok drágakő stat bónusz kiigazításra került, hogy jobban tükrözzék a Patch 2.0 számait.
- Drágakő stat frissítések az armor típusú Itemekben (Chipped/Standerd/Flawless/Royal/Grand):
- Ruby: + 25/50/75/100/150 Strength
- Emerald: + 25/50/75/100/150 Dextreity
- Topaz: + 25/50/75/100/150 Intelligence
- Sapphire: + 25/50/75/100/150 Willpower
- Amethyst: + 2/4/6/8/12% Barrier Generation
- Diamond: + 8/16/24/32/50 All Stats
- Skull: + 4/6/8/10/15 Healing Received
Egyensúlyi frissítések
A PTR 2.0 Patch Notes jelentős részét ezek a változások teszik ki. Változnak a karakterosztályok skilljei, aspect-jei, paragontáblái, edzés-receptjei és még a unique tárgyak is. Ez a rész az eredeti angol szövegben elég jól követhető, a mythic tárgyakról pedig készült külön cikk.
Itt most „csak” a balanszolás általános fejezetét láthatjátok, azért érdemes elolvasni ezt is!
- Az Ultimate képességek mostantól további rangokkal rendelkezhetnek. A játékosok legfeljebb 5 képességpontot fektethetnek be az Ultimate Skill-jükbe és bónusz rangok is lehetségesek a többi Skillhez hasonlóan. Az összes Skillhez adott bónusz rang (pl. a Harlequin’s Crestből) csak ahhoz az Ultimate képességhez ad rangokat, amelyet a játékos megtanult. A karakterenkénti egy Ultimate képességre való korlátozás továbbra is fennmarad.
- Az életgeneráló affixek mostantól teljes élet esetén is működnek, hogy hozzájáruljanak a túlgyógyító hatásokhoz.
- Az összes Fegyver-edzési affix mostantól multiplikatív sebzést ad.
- Mostantól minden osztály rendelkezik egy alap (veleszületett) 15%-os blokkolt sebződés-csökkentéssel.
- A pajzs jellemző blokkolt sebződés-csökkentése 15%-kal csökkent.
Használd a partikeresőt!
A partikereső (Party Finder) segít megtalálni a megfelelő társakat! Ez az új funkció lehetővé teszi, hogy hasonló képességű vándorokat találj Sanctuary-ban.
A Party Finder lehetővé teszi, hogy beállítsd a játéktípust, a tevékenységet és a helyszínt. Megadhatod mindezeket az alkalmi és a progresszes játékosok számára egyaránt.
A partikereső segítségével többféle tevékenységet is listázhatsz: a Nightmare Dungeon-ok kipucolásától, a Sötét Fellegvár szárnyainak kiválasztásán keresztül akár az Endgame Bossok megidézéséig is kereshetsz társaságot. A Party Finder számos módon elérhető, gyors hozzáféréssel a térképen, a játékon belüli menün vagy az emote görgőn előre beállított műveleten keresztül.
Egyéb frissítések
- A rendelkezésre álló karakterhelyek száma 12-ről 13-ra nőtt.
- A kitérési esély (Dodge Chance) már semmilyen módon nem érheti el a 100%-ot. A kitérési esély bónuszokat az Aspect-eken additív-ról inverz multiplikatívra cserélték, ami megfelel a tipikus kitérési esély módosítóknak.
- A Gauntlet a 6. szezonra ki lesz kapcsolva, amíg a Spiritborn bevezetésével és az összes többi rendszerfrissítéssel nem rendeződik a meta.
Aki mindezeket szeretné videón is megnézni, az talál egy nagyon jó elemzést a Let’s Level Up streamjében:
Tesztelésre kínált szolgáltatások
Szerverek lesznek a PTR számára a Diablo IV legnagyobb régióiban: Észak-Amerikában, Európában, Koreában és Japánban, Dél-Amerikában és Ausztráliában. A fiókodban lévő karaktereket idő előtt lemásolják, hogy segítsenek a PTR-re való felkészülésben. Miután bejelentkezel a Battle.net oldalon, a következő fiókalapú folyamatokat viszed tovább:
- Kampány befejezése
- Mount-ok és Skill pontok
- Fog of War (térkép)
- Lilith oltárok Stat bónuszai
Mivel ebben a PTR-ben sok változás szisztematikus, a következő funkciók segítik még a játékosoknak a tesztelést. A Boost NPC-n Kyovashadban a következőket teheti:
- Karakterszint a maximumra
- Lehetőség van arra, hogy 50-es és 60-as szintre emeld magad
- A térkép teljes felfedezése
- Ez magában foglalja a kampányt (Campaign), az erődöket (Stronghold), a portálokat (Waypoint) és a ködöt (Fog of War)
- Az osztálymechanika elsajátítása
- Az összes Torment szint feloldása
- Gyógyital (Potion) maximalizálása
- Minden Apect maximalizálása
- Minden Paragon Glyph maximalizálása
- Legendary tárgyak generálása
- Minden Unique tárgy elérhető
- Minden rúna elérhető
- Minden Temper Manual elérhető
- Minden Material, Gold és Obol elérhető
- Az összes továbbfejlesztett bájital elérhető
- Minden Paragon Glyph elérhető
Ezek a parancsok egyszerre vagy külön-külön is futtathatók. A Boost NPC szeptember 6-tól lesz elérhető. A fejlesztők a 2.0 PTR első napjaiban bármilyen módosítás nélkül szeretnének információkat és visszajelzéseket gyűjteni a játékosok természetes élményeiről.
Hogyan adhatsz visszajelzést
A PTR-ben látható és tapasztalt változásokkal kapcsolatos visszajelzéseid fontosak lehetnek. Visszajelzést küldhetsz a játékon belüli visszajelzési eszközön vagy a Diablo IV PTR fórumain keresztül. Az Esc billentyű megnyomásával a játékon belüli menüben megjelenik a Hibajelentés menü. Kiválaszthatod a legördülő szűrőt, és a játékon belüli visszajelzési eszközt, így anélkül is segíthetsz, hogy elhagynád a játékot.
Hogyan telepítheted a PTR-t
Íme a PTR-hez való csatlakozás lépései:
- Nyisd meg a Blizzard Battle.net alkalmazást, és válaszd ki a Diablo IV-et a játékok listájából.
- A Play gomb feletti választóban van egy játékverzió legördülő menü.
- Válaszd a Public Test Realm lehetőséget.
- Kattints a Install gombra a PTR kliens telepítéséhez. Ez egy Play gombra vált, ha készen áll.
- Kattints a Play gombra a PTR-be való bejelentkezéshez, és válaszd ki az elérhető tesztkiszolgálók bármelyikét.
- Hozz létre egy új teszt karaktert.
- Lépj be a játékba és teszteld a 2.0 PTR-t!
Ha PC Game Pass vagy Game Pass Ultimate felhasználó vagy, akkor ugyanazon a folyamaton keresztül érheted el a PTR-t, mint a többi Battle Net felhasználó. Nyisd meg a Battle Net klienst az Xbox alkalmazáson keresztül, majd folytasd a PTR elérését a BattleNet segítségével.