Fórum

Loading

Please or Register to create posts and topics.

A Diablo IV eddigi legnagyobb átalakítása - összefoglaló

A Blizzard közzétette a Diablo IV 11. évadáról szóló blogbejegyzését, majd ezt ismertették is az érdeklődőkkel Discordon, a Sanctuary Sitdown eseményen. Nos, a lista gigantikus, a Wowhead szerzője egyenesen úgy fogalmaz, hogy a játék eddigi legnagyobb változásait tartalmazza. És gyorsan rögzítsük is a tényt, miszerint a kiszivárgott információkkal egybevágóan a változás-cunami már a második kiegészítő előtt megérkezik.

Nem is bízták a véletlenre a kommunikációt: a blogon kívül egy összegző cikket is publikáltak és ott van még természetesen a Patch Notes is. Most szeretnék mindenkit megnyugtatni: az Inventoryn kint lesz minden, szintén három cikkben. Az elsőt, az összefoglalót, épp most olvasod, a második és a harmadik pedig majd jön.

Maradj hát, kedves vándor és figyelj! Íme a Blizzard összefoglalója arról a pakkról, amiről ők maguk úgy fogalmaznak, hogy „lángra lobbantja” a Menedéket!

[WPSM_COLORBOX id=13043]

A Diablo IV játékmenete tartós változásokon megy keresztül. A 11. évadban átalakítjuk az itemek, a szörnyek elleni harc és a játékosok védekezésének működését. Ezenkívül ebben a szezonban bevezetjük a Tornyot, egy többszintű dungeont, amelynek teljesítésével helyet szerezhetsz a diadalmasan visszatérő ranglistán. Ezek a változások mind a szezonális, mind az örökös birodalmakra hatással vannak.

Ez a blog arra szolgál, hogy kényelmesen elolvashasd az összes változást, amely a 11. szezon után is véglegesen megmarad a játékban. Ha pedig szeretnéd kipróbálni a bevezetésre kerülő új funkciókat, vegyél részt a 2.5.0 PTR-teszten, amely október 21-től lesz elérhető a PC Battle.net felhasználók számára.

 

A tárgyak útjának átalakítása: Tempering, Masterworking, Sanctification

A közösség visszajelzései alapján jelentősen átalakítjuk a Diablo IV számos nehézségi szintjén végigjárható tárgyak útját.

Az edzés (Tempering) és a mestermunka (Masterworking) a legfontosabb elemeikre, a testreszabhatóságra és a presztízsre összpontosít. A játékosok mostantól mindig megkapják a kívánt tempering-affixet, a mestermunka pedig egyenes utat biztosít a tökéletesség felé.

Edzés - Tempering

Mostantól kiválaszthatod, hogy melyik affixet szeretnéd alkalmazni a tárgyadra a tempering receptből. Nem kell többé véletlenszerűen alkalmaznod!

Az tárgyak mostantól csak egy tempering affixszel rendelkezhetnek, szemben a két véletlenszerűen alkalmazott affixszel, míg a temperálás töltései (Tempering Charges) korlátlanul visszaállíthatók.

Mestermunka - Masterwork

A mestermunka már nem növeli a tárgy affixszel rendelkező értékeit. Ehelyett javítja a tárgy minőségét, ami bónuszt ad a tárgy alapsebzéséhez, páncéljához vagy ellenállásához. Vagyis a Masterwork az explicit affixek helyett az implicit sebzés, az Armor és a resistek értékét növeli.

A tárgyak mesteri megmunkálása maximálisan 20 minőségi szintig lehetséges. A maximális minőség elérését követően egy alkalommal rollolhatsz egy Capstone bónuszt.

Ez a Capstone bónusz egy véletlenszerű, nem Greater affixet, Greater affixre cserél a tárgyadon. Ezután megpróbálhatod újraforgatni a Masterwork Greater Affixet, anélkül, hogy resetelned kellene a mestermunkát (azért ez egy elég drága művelet lesz).

Ezeken kívül a nem egyedi (Unique) tárgyakon található alapvető affixek számát 3-ról 4-re növeljük.

Sanctification

A 11. szezon egy új felszerelés-fejlesztési rendszert vezet be a Sanctification segítségével. Ez az utolsó lépés a tárgyak fejlesztésében, mivel a Sanctifying tárgyakat módosíthatatlanná teszi. A Sanctification eredményei változatosak, többek között bónusz erőket és affixeket alkalmaznak. A felszerelésüket tökéletesíteni kívánó játékosok sokat fogják használni ezt az új rendszert.

 

Szörnyek elleni harc változásai

A szörnyek javított viselkedése

A szörnyek jobban reagálnak és alkalmazkodnak a harchoz, hogy minél gyorsabban végezzenek veled. Mostantól minden szörnynek megvan a maga egyértelmű szerepe és identitása a harcban. Korábban a szörnyek viselkedése túl kiszámítható volt, mostantól viszont dinamikusabban reagálnak rád a harcban.

Halálosabb ellenségek leselkednek

Arra számíthatsz, hogy ellenségeid próbára teszik védekezési képességeidet; ezek az intelligens csapatok gyakrabban fognak kárt okozni neked. A szörnyek affixei is erősebbek lesznek, így fontosabb lesz velük foglalkozni, mielőtt továbbhaladsz a kevésbé fontos ellenségek felé.

A szörnycsapatok kevésbé fognak csoportosulni, így nehezebb lesz őket egy csapásra kiiktatni. Taktikájuk javult, így a tiédnek is javulnia kell. Ezenkívül a bajnok (Champion) ellenségek ritkaságát átdolgoztuk, hogy bajnok csapatokat alkossanak.

Elit ellenségek frissítése

Az elit ellenségek több jelentős változáson mennek keresztül, az első közülük, hogy mostantól több mint 20 új szörny-jellemzőt (monster affix) lehet megtanulni és legyőzni.

Az elit ellenségek mostantól olyan csatlósokkal jelennek meg, akik öröklik néhány jellemzőjüket. Összességében frissítettük az ellenségek affixeit, hogy izgalmasabbak legyenek, csökkentettük a tervezésükben az átfedéseket, és javítottunk a vizuális tisztaságon.

 

Rendszerfrissítések: Védelem, Gyógyítás, Hírnév

Védelem átalakítása: A Toughness bevezetése

Annak érdekében, hogy jobban kiegyenlítsük az életerőt az osztályok és a buildek között, több változást is végrehajtunk az életerő és a sebzéscsökkentés kölcsönhatásában, valamint az egyes statisztikák kiszámításában.

Az Armor és az ellenállások értékeléses rendszerekké válnak, magasabb értékeknél csökkenő hozammal. Az Armor mostantól minden fizikai és nem fizikai sebzést csökkent. Bevezetünk egy új típusú sebzésellenállást is: a fizikai sebzés ellenállást.

Az Armor és az ellenállások ezen változásait figyelembe véve eltávolítottuk a Torment szintek Armor- és ellenállásbüntetéseit. Ezenkívül a képességeket és a paragon csomópontokat is átdolgozzuk ezeknek a változásoknak a figyelembevételével. A különféle sebzéscsökkentést biztosító paragon csomópontok és képességek mostantól szorzó bónuszt adnak az Armorhoz vagy az összes ellenállásodhoz.

Hogy jobban megértsd a védekezésedet, bevezetünk egy új statisztikát, a Toughness-t, amely az összes sebzéscsökkentő forrás figyelembevétele után az egyes típusú sebzések összértékét jelenti.

Gyógyítás frissítések

A Potion italok jelentősen megváltoznak, hogy használatuk hatékonyabb és taktikusabb legyen. Ezek a változások a hírnév változásaival párhuzamosan történnek, ezért kérjük, ezt tartsd szem előtt, amikor olvasod ezeket a változásokat.

Az alap Potion kapacitás 4-re csökkent (a korábbi hírnév előrehaladástól függetlenül). A Potion használata mostantól azonnali gyógyulást biztosít a teljes életerő 35%-ának megfelelő mértékben.

A felvett Potion italok mellett, egy regenerálódik is 30 másodpercenként.

Ennek kompenzálására a Life on Hit (Élet a találatkor) újra hozzáadódott potenciális affixként. Kisebb cooldownja van, de már nem szorozódik az ellenség sűrűségével.

Emellett növeltük az életregeneráció (Life Regeneration), az életerő gyilkoláskor (Life on Kill) és a gyógyítás %-ának (Healing %) értékeit, és könnyebben elérhetővé tettük őket. A gyógyító bájitalok (Healing Potion) fejlesztéseit eltávolítottuk, mivel a bájitalok most már az össz-egészséged egy részét képezik.

Fortify újratervezése

A gyógyítás és a bájitalok változásaihoz igazodva a Fortify a sebzéscsökkentés típusából egy további életerő-tartalékká válik, amely egy bizonyos idő alatt gyógyít.

Amikor megkapod a Fortify-t, az a maximális életerődig halmozódik (stack). Ha a Fortify a maximális életerő alatt van, másodpercenként a maximális életerő egy bizonyos százalékát gyógyítod meg, cserébe a Fortify azonos mennyiségéért. Ha tehát az életerő a maximális szint alá csökken, a Fortify felhasználásra kerül, hogy az életerő egy részét helyreállítsa, így a játékosok új lehetőséget kapnak a gyógyításra a csata után.

Addig vagy megerősítettnek (fortified) tekinthető, amíg bármilyen mennyiségű Fortify-d van. A Fortify-hoz kapcsolódó képességek, passzív képességek és tárgyak konkrét változásait a 2.5.0 PTR Patch Notes részletezi.

 

A szezon rang bevezetése

A szezon utazás (Season Journey) most egy kihívásokkal teli, szezon ranggal (Season Rank) ellátott változatra vált át. Minden szintnél most egy kihívást kell teljesítened – általában egy Capstone Dungeon-t – mielőtt a következő rangra léphetnél. A korábbi Capstone Dungeon-okhoz hasonlóan ezeket a javasolt szint és nehézségi fokozat előtt is megkísérelheted.

Hírnév-változások

A hírneved (Renown) mostantól csak az örök birodalomban (Eternal Realm) marad meg véglegesen. Ne feledd, hogy a Potion-kapacitás változásai (és eltávolítása a hírnévből) az örök birodalmat is érintik. A zónahírnév tehát csak az örök birodalomban állandó, a szezonális birodalmakban a haladás visszaáll. A további képesség- és paragonpontokat az utazás kezdetén újra meg kell szerezni.

A szezonális birodalomban (Seasonal Realm) továbbra is megszerezheted a hírnévvel járó további előnyöket a haladásod alapján, az új szezonális rangrendszerhez kapcsolódóan.

Végezz el különböző kihívásokat az egyes rangokon belül, hogy konkrét előnyöket szerezz, míg egy teljes rang teljesítése további Capstone bónuszokat biztosít.

A szezon rang 1., 2. és 3. szintjén további képességpontokat kapsz. A szezon rang 3., 4., 5. és 6. szintjén további Paragon pontokat kapsz.

A Lilith oltárai (Altars of Lilith) és Akarat tanai (Tenets of Akarat) továbbra is megmaradnak, de tapasztalatot és kisebb jutalmakat biztosítanak, nem pedig állandó statokat és erőt.

 

Visszatérnek a Capstone Dungeonok

A Capstone Dungeon barlangok visszatértek, hogy kihívást jelentsenek a sok nehézségi szinttel, miközben utazásod során egyre erősebbé válsz. Ne feledd, hogy bár a Capstone dungeonok megadnak egy javasolt szintet, a nehézségi szint nem igazodik a jelenlegi szintedhez.

Öt Capstone Dungeon vár meghódításra:

Torrid Menagerie

  • Ajánlott szint: 30
  • Nehézségi szint: Normal

Hellish Descent

  • Ajánlott szint: 50
  • Nehézségi szint: Expert

Unseen Awakening

  • Ajánlott szint: 60
  • Nehézségi szint: Torment I

Tempest Oasis

  • Ajánlott szint: 60
  • Nehézségi szint: Torment II

Sins of the Many

  • Ajánlott szint: 60
  • Nehézségi szint: Torment III

 

A torony és a ranglisták (Beta)

Mind a torony (The Tower), mind a ranglisták (Leaderboard) hivatalosan béta verzióban lesznek elérhetők a 2.5.0 PTR-ben és a 11. szezonban. A béta verzióból csak egy későbbi időpontban kerülnek majd ki.

Hódítsd meg a tornyot

Új kihívás érkezik, hogy próbára tegye a Sanctuary legkeményebb harcosainak bátorságát. A torony egy többszintű, időre korlátozott dungeon, amelyet csak a legkiválóbb vándorok tudnak legyőzni. Míg a Pit a legnagyobb mélységekbe kalauzol, hogy megerősítse az erődet, a torony kihívásokkal vár, hogy összemérhesd magad másokkal.

Tervünk, hogy a Tornyot több szezonon át frissítsük. A Torony bevezetése ennek a játékmódnak az első verziója. Várjuk visszajelzéseiteket erről a módról, hogy azok segítségével tovább fejlesszük.

A Torony kifejezetten az új szörnyharc-változások figyelembevételével készült, így a Toronyban az előny megszerzéséhez elengedhetetlen, hogy mestere legyél az új ellenfél-taktikák kijátszásának.

A Torony a Cerrigarban található Obeliszk segítségével nyitható meg. Onnan a Torony bármely, a Pit számára már megnyitott nehézségi szinten futtatható. Az első kör elhagyásától számított 10 perced van a teljes dungeon teljesítésére.

Hogyan lehet elsajátítani a Torony játékmódját

Harcolj több szinten keresztül, véletlenszerű térképen és szörnyekkel. Haladást érhetsz el szörnyek megölésével és gömbök gyűjtésével. Minél több tapasztalatot nyújtanak a szörnyek halálukkor, annál több pontot érnek.

A futam során Pylon jeleink meg, ha elpusztítod a szinten található tornyokat. A Tower futam során garantáltan négy Pylon jelenik meg. Használd ezeket, hogy rövid időre taktikai előnyt szerezz. Az első három Pylon véletlenszerű sorrendben jelenik meg, de garantáltan mindhárom opció legalább egyszer megjelenik, a negyedik pedig véletlenszerűen megismétli az egyik korábbi Pylon-t minden Tower futás során.

Gömböket (Orb) is gyűjthetsz, hogy előrehaladást érj el a toronyban. Ezeket az elit, bajnok vagy goblinok megölésével szerezheted meg.

Ha elegendő előrehaladást értél el, véletlenszerűen megjelenik egy toronyfőnök. Győzd le az időzítő lejárta előtt, hogy befejezd a futamot, és felkerülj a ranglistára.

A ranglisták visszatérése

A torony megjelenése a ranglisták diadalmas visszatérését jelentik a Diablo IV-be. Itt fogják a játékosok nyomon követni, hogy ki nevezheti magát a vándorok legjobbjainak. A béta verzióban a ranglistákhoz nem kapcsolódnak konkrét jutalmak. További részletekről később tájékoztatunk.

A Tower futam befejezése után láthatod a Tower Tier szintet, amelyet teljesítettél, és a végső idődet. Ne feledd, hogy két teljesen különálló ranglista lesz, Hardcore és Normal kategóriákra osztva.

A ranglistával kapcsolatos terveink a 11. szezon indulását követően valósulnak meg, míg ez a PTR inkább az általános funkcionalitás bemutatására összpontosít. A Tower és a ranglisták idővonalával és tesztelési ütemtervével kapcsolatos további részletek a 11. szezon indulása előtt várhatók.

A ranglisták a következő kategóriák szerint lesznek szervezve:

  • Solo Barbarian
  • Solo Necromancer
  • Solo Sorcerer
  • Solo Rogue
  • Solo Druid
  • Solo Spiritborn
  • Party of 2
  • Party of 3
  • Party of 4

Ezenkívül a ranglisták bejegyzései a következőket fogják tartalmazni:

  • Rang
  • Játékos neve
  • Befejezett szint
  • Idő
  • Dátum

Az eredményeket a következőképpen is szűrheted:

  • Minden platform vagy csak PC
  • Barátok
  • Klán

 

Divine Gifts - Isteni ajándékok

Minden szezonnak megvannak a maga szezonális erejei, de ezúttal óriási a különbség. Ahelyett, hogy növelnék a játékosok erejét, az isteni ajándékok további kihívásokat és jutalmakat biztosítanak azoknak a játékosoknak, akik elég bátrak ahhoz, hogy szembeszálljanak a Diablo IV-ben valaha látott legnehezebb szörnyekkel.

 

Új szezon, új egyedi tárgyak

Az új Diablo-szezon új lehetőségeket kínál kedvenc osztályod játékához. Az alapjátékban végrehajtott harci és védekezési változtatások miatt az egyedi tárgyak döntő szerepet fognak játszani a remek karakterek kialakításában. A 11. szezonban minden osztály új egyedi tárgyakat kap, amelyekre építhet és amelyeket felhasználhat.

 

Welcome Back Booster változások

Azok a játékosok, akik még nem használták a Welcome Back Boostert, mostantól a Training Groundba kerülnek, hogy elkerüljék a nem szándékos használatot. A 10. szezon vége után néhány változás lesz a rendszerben.

A 11. szezontól kezdve az új fiókok nem kapnak Welcome Back Boostert, és az új karakterek naplója sem fogja automatikusan hozzáadni.

Ha azonban a 10. szezon vége előtt bármikor létrehozol egy fiókot és bejelentkezel, akkor továbbra is megkapod és bármikor felhasználhatod a Welcome Back Boostert. Ez később is érvényes lesz erre a fiókra.

 

A Pokol kisebb gonoszai átveszik az irányítást

A Pokol Menedékföld-szerte a felszínre tör és a kisebb gonoszok (Lesser Evils) átvették az irányítást a különböző végjáték-tevékenységek felett. Szembeszállhatsz a kisebb gonoszokkal és csatlósaikkal, legyőzheted új kihívásaikat, és begyűjtheted erőfeszítéseid gyümölcsét. Duriel átvette az irányítást a Helltides felett, Belial káoszt okoz a Pitben, Andariel romlása terjed az Undercityben, és Azmodan is visszatért, így a játékosok minden sarkon heves ellenállásba ütköznek.

Új World Boss: Azmodan

Azmodan, a Bűn Ura (Lord of Sin), visszatérésével gyötri Menedékföld lakóit. A 11. szezonban Azmodan állandó világfőnök lesz, aki a Sanctuary-t megtámadó potenciális World Boss főellenségek egyikeként jelenhet meg.

Gyűjtsd össze erőidet, és szállj szembe lángoló támadásaival és vérszomjas csatlósaival, hogy véget vess a bűn uralmának!

 

Ha szeretnéd kipróbálni ezeket a jelentős változásokat, csatlakozz a 2.5.0 PTR teszthez Battle.net-en PC-n, október 21-én magyarországi idő szerint 19:30-tól október 28. 20:00-ig. A 2.5.0 PTR-rel kapcsolatos további részleteket a hamarosan az Inventoryn is olvasható részletes blogban találod meg.

Használd ki ezeket a hatalmas változásokat, és érj el új, pusztító magasságokat!
—A Diablo IV csapata

 

[WPSM_COLORBOX id=7391]