Skip to content
2025.05.28.
  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

INVENTORY

Maradj egy kicsit és figyelj!

Connect with Us

  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

About Us

AF themes

We mainly focus on quality code and elegant design with incredible support. Our WordPress themes and plugins empower you to create an elegant, professional and easy to maintain website in no time at all.

Connect with Us

  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

Címkék

Belial's Return bemutató Beta Blizzard build Diablo Diablo II Diablo II: Resurrected Diablo III Diablo III Seasons Diablo Immortal Diablo IV Early Access fontos gameplay KiberMa képgaléria Ladder Last Epoch launch Let's Level UP megjelenés Patch Patch Notes Path of Exile Path of Exile 2 Press Kit PTR Rogue Season Season 2 Season 3 Season 4 Season 5 Season 8 Shop Spiritborn stream top Trailer Tutorial Undecember Vessel of Hatred vezető Wudijo

Kategóriák

  • Bemutató
  • Blog
  • Build
  • Gameplay
  • Gyereksarok
  • Háttér
  • Hírek
  • Interjúk
  • Képgalériák
  • Leak
  • Let's Level Up
  • Lore
  • Movie
  • Patch és Hotfix
  • Poén
  • Shorts
  • Stream
  • Trailer
  • Tutorial
  • Unboxing
  • Webshop
  • Youtube
  • iNFO
    • Hírek
    • Leak
    • Interjúk
  • Kódex
    • Háttér
    • Lore
    • Tutorial
    • Build
    • Patch és Hotfix
    • Patch Notes
      • Diablo III (HUN)
      • Diablo IV (ENG)
      • Diablo Immortal (ENG)
      • Grim Dawn (ENG)
      • Last Epoch (ENG)
      • Path of Exile (ENG)
      • Titan Quest (ENG)
      • Torchlight III (ENG)
      • Undecember (ENG)
      • Wolcen (ENG)
  • Bemutató
  • Videó
    • Gameplay
    • Stream
    • Trailer
    • Movie
    • Shorts
    • Poén
    • Unboxing
  • Képgalériák
  • Játékok
    • #-A-B
      • Assassin’s Creed: Valhalla
      • Blizzard Arcade Collection
      • Borderlands 3
    • C-D-E
      • Call of Duty Vanguard
      • Crash Bandicoot 4
      • Cyberpunk 2077
      • Cuphead
      • D3 Reflection
      • D4 Reflection
      • Demon’s Souls
      • Diablo I
      • Diablo II
      • Diablo II: Resurrected
      • Diablo III
      • Diablo IV
      • Diablo Immortal
      • Doom Eternal
    • F-G-H
      • Fall Guys
      • Ghost of Tsushima
      • God of War Ragnarök
      • Grim Dawn
      • GTA V
      • Hades
    • I-J-K
    • L-M-N
      • Last Epoch
      • Lost Ark
      • Mafia
      • Mario + Rabbids: Sparks of Hope
      • Mass Effect
      • Nier: Automata
    • O-P-Q
      • Path of Exile
      • Path of Exile 2
    • R-S-T
      • Return to Monkey Island
      • Resident Evil Village
      • Rocket League
      • Rush Royale
      • Star Wars Battlefront II
      • Star Wars Jedi: Fallen Order
      • Stumble Guys
      • The Division
      • The Incredible Adventures of Van Helsing
      • The Last of Us Part II
      • The Outer Worlds
      • The Slormancer
      • Tiny Tina’s Wonderlands
      • Titan Quest
      • Titan Quest II
      • Torchlight III
    • U-V-W
      • Undecember
      • V Rising
      • Warcraft III: Reforged
      • Warhammer: Chaosbane
      • Watch Dogs: Legion
      • Wolcen: Lords of Mayhem
    • X-Y-Z
  • Dosszié
    • Diablo IV Seasonok
    • Diablo IV Cosmetics
    • Diablo III Seasonok
    • D2R Ladder Seasonok
    • A D2R bejelentése
    • Last Epoch Tutorial
    • Path of Exile Cosmetics
    • Path of Exile Ligák
    • Path of Exile 2 Build Showcase
  • Gyereksarok
  • Blog
  • Webshop
  • Belépés
Youtube
  • Home
  • 2025
  • január
  • 12
  • Az ilyen fazonok miatt nem fog meghalni a Last Epoch – Íme Mike
  • Interjúk

Az ilyen fazonok miatt nem fog meghalni a Last Epoch – Íme Mike

A Last Epoch arcaként is megjelenő fejlesztővel az EHG Eterra Monthly blogon készült interjú
cszcsaba 2025.01.12.
Megosztás:

Loading

Bizony, rossz idők járnak a Last Epoch háza táján. A szép reményekkel indult ARPG 2024-ben lépett ki a korai hozzáférésből, valóságos díjesővel indított a Steamen és kis túlzással le is tarolta a piacot, hogy aztán még szintén 2024-ben, másfél ciklussal (Season) a megjelenés után jóformán el is tűnjön a süllyesztőben.

A játék bázisa mostanra nagyjából lenullázódott, a fejlesztés rendkívül lassú, a PoE2 és a Diablo IV között pedig nagyjából reménytelennek tűnik a jövő.

 

Season 2

A rendkívül szimpatikus, nagyjából nulla költségvetésből működő fejlesztőcsapat, az Eleventh Hour Games azonban nem adja fel: nemrég olvashattátok itt, az Inventoryn is a hírt, miszerint új fejlesztésekkel készülnek és sok mindent megváltoztatnak az új Seasonra. A gond csak az, hogy ezek a változtatások is hónapokba telnek majd és valamikor áprilisban indulhat el a második évad.

Kapcsolódó: Last Epoch: Season 2 betekintés

 

Eterra Monthly

Addig azonban havonta beszámolnak nekünk és kiadnak egy szép hosszú blogot, amelyet Eterra Monthly névre kereszteltek. Nem fogom fordítani ezt a blogot, de végigrágom magam rajta és ha találok benne valami érdekeset, abból írok cikket. Nos, a mostani kiadványban is találtam két érdekesnek mondható részt.

 

Gregory

Először a rövidebb, de szerintem nagyon jópofa és némi magyar vonatkozással is bíró témáról írok pár szót. Az USA-ban az ünnepi időszakot elég komolyan veszik a cégek, sokan ilyenkor egyszerűen lehúzzák a rolót és csak januárban indítják újra a munkát. A videójáték-iparban tevékenykedő amerikai cégek is ezt a gyakorlatot követik, még a Blizzard is betárazott az ünnepekre, kiposztoltak mindent és elmentek pihenni. Nos, az EHG-nál is hasonló a helyzet, de van egy csavar a dologban, mert itt van nekik Gregory…

Gregory (magyarul: Gergely – ennek később lesz jelentősége) egy virtuális karakter, aki gyakornokként „dolgozik” a cégnél és az ünnepi időszakban a social media körüli teendőket látja el. Nos, a mi Gregorynk az ünnepek alatt az EHG Discord szerverén is tevékenykedett, Mikulás-süveget húzott és „Christmas Gregory” néven, emote-ként emelte az ünnep fényét. Remélem, nem kell külön leírnom, hogy mi ebben a magyar vonatkozás, mindenesetre ez egy aranyos történet.

A másik téma, amit érdekességként kiemelnék az Eterra Monthly december számából, az egy interjú az egyik vezető fejlesztővel, akit csak Mike-ként ismer a közösség. Ő egyszersmind Last Epoch arca, a fejlesztői streamek házigazdája. Nézzük hát a történetét!

 

Mike

Szia Mike! Kezdjük azzal, hogy ki vagy és mi a szereped az EHG-ben!

Én egy vezető technikai játéktervező vagyok (Senior Technical Game Designer). Az EHG-nél betöltött szerepem sokat fejlődött az évek során. Játékfejlesztőként kezdtem, de akkoriban mindannyiunknak nagyon sokféle szerepe volt.

A Senior Technical Game Designer nagy szó! Hogyan csatlakoztál a csapathoz?

augusztus 1-jén találtam egy bejegyzést Juddtó (Judd Cobler, az Eleveth Hour Games vezetője) a D2 subredditen „Creating a ARPG – Skill System Planning” címmel. Frissen végzett egyetemista voltam, és küzdöttem, hogy „igazi” munkát találjak. Szóval számítógépeket javítottam, ahogy akkor már több mint 10 éve csináltam, és egy barátommal egy mobil first person pacman játékon dolgoztunk. Igazából csak egy lelkes projektet kerestem, amivel jól szórakozhatok, és Judd meghívott a Discordra, hogy beszélgessünk és lazuljunk. A következő héten már egy működő korai verzió volt a kezemben. A karakter egy textúra nélküli lovag volt maroknyi képességgel. Volt néhány zóna egy mocsári környezetben és volt egy alapvető felszerelési rendszer, de már nem emlékszem pontosan. Már akkor is függő voltam. Körülbelül 18 hónappal később otthagytam a „munkámat”, hogy végül teljes munkaidőben a Last Epoch-on dolgozzak. Íme egy link az első kapcsolatfelvételünkről, itt kezdődött minden: https://www.reddit.com/r/diablo2/comments/6qr9mk/creating_a_arpg_skill_system_planning/dl0q0wa/

Ez nagyon király! Most az EHG-nél vagy, mit csinálsz nap mint nap?

Többnyire úgy osztom el az időmet, hogy klassz ötletekkel állhassak elő, játéktervezési témákat vitathassak meg, csiszolhassam az egyes képességcsomópontok vagy tárgyak működését. Van még néhány más feladatom is, például a heti fejlesztői Q&A élő közvetítés. Az elmúlt pár évben sikerült átadnom a részlegeket, amelyekkel együtt dolgozom és így egyre inkább a tervezési elemekre tudtam koncentrálni. Az új képességcsomópontok készítése a kedvenc részem a játékban. Az elmúlt hónapokban egy jövőbeli funkción dolgoztam, így a szokásosnál kevésbé vagyok közvetlenül kapcsolatban a közelgő javítás megvalósításával. Szükség esetén még mindig beszállok itt-ott véletlenszerű hibák javításába is.

Van valami, amin dolgoztál, amire nagyon büszke vagy, vagy amiről többet szeretnél beszélni?

Volt egy csomó olyan rendszer, amire korábban nagyon büszke voltam. A legtöbbjüket már lecserélték, de azt hiszem, néhány közülük kulcsfontosságú volt abban, hogy néhány javítással átjussunk a vörös vonalon. Én implementáltam az első teljes Inventoryt és a felszerelési rendszert, amit a Kickstarter verzióban használtunk. Én hoztam a szerencsétlenül járt passzív hálót a játékba, amit kezdetben használtunk, aztán szóltam az egyik haveromnak, aki ennek egy sokkal összetettebb változatát dobta be. Még mindig be akarom építeni egy játékba valamikor a jövőben, csak egy kicsit túl bonyolult volt ahhoz, hogy az Epoch számára zökkenőmentesen működjön. Emlékszem, hogy a Blessing-rendszer tervezése és megvalósítása a végsőkig kiélezett volt. Késő éjjel dolgoztunk rajta a patch előtt, és az a rendszer túlélte. A világtérkép funkcionalitásának nagy részét én építettem, és van néhány ügyes kis szkript a színfalak mögött, amelyek elég unalmas dolgokat csinálnak, de szerintem nagyon királyak. A rész, amire a legbüszkébb vagyok, az az összes készségcsomópont, amelyek király dolgokat csinálnak. Nem igazán mondhatom el, hogy ez egy egyéni érdem, mivel ez egy együttműködést igénylő működő folyamat, de a csapat tagjaként nagyon elégedett vagyok azzal, amit sikerült létrehoznunk.

Mi befolyásolja a Last Epoch fejlesztésekor hozott döntéseidet?

Úgy érzem, hogy minden. Nehezen tudom kikapcsolni az agyamnak azt a részét, amelyik mindenhol játékmechanikákat keres. Sok játékkal kapcsolatos dolgot csinálok a szabadidőmben, így a hatások mindenhonnan jönnek. Rengeteg hatást gyakorolnak rám az ARPG-k és más játékok, mint a D2, a PoE, a Zelda és a Civ, de ez nem áll meg itt – azon kaptam magam, hogy társasjátékok, szabadulószobák vagy akár olyan tevékenységek közben is jegyzetelek, mint a Taskmaster megnézése. Nagyon érdekes számomra, hogy milyen kihívások elé állítják az embereket, és hogyan oldják meg ezeket a kihívásokat.

Ha korlátlan erőforrásokkal rendelkeznél, mit és miért adnál hozzá a Last Epochhoz?

Omega szintű cinematics filmek, mert egy „LE Movie” beépítése a játékba nagyon klassz lenne és ez a legdrágább dolog, ami eszembe jut anélkül, hogy csalnék valamivel, például 5 új alaposztállyal vagy 10 új végjátékrendszerrel.

Szerinted mitől lesz egy játék igazán emlékezetes a játékosok számára?

A diadal pillanatai. És itt nem csak a győzelemre gondolok, hanem arra az egy alkalomra, amikor a legnagyobb kihívásodat győzted le. Azt hiszem, sokunknak talán ezért vannak olyan erős emlékei a gyerekkori játékokról. Sokszor, ha elakadtál egy játékban, akkor sokáig elakadtál. Ezek a hosszú küzdelmek tették a diadal pillanatát sokkal különlegesebbé. Szóval legközelebb, ha úgy gondolod, hogy elakadtál egy játékban, azt javaslom, hogy kerüld el, hogy Google bácsitól kérj segítséget, ameddig csak tudod.

Biztos jó móka lehet a Last Epoch Twitch fiókjának arcának lenni, hogyan jutottál el odáig, hogy ezt csináld?

Először a Last Epoch kamerája előtt álltam a Kickstarter-videó során. Leginkább csak azért voltam ott, mert hajlandó voltam megcsinálni. Aztán az első Dev Stream 2018-ban volt, nem sokkal a Kickstarter után. Szinte senki sem volt ott, és én tulajdonképpen magán a játékon dolgoztam a streamingben, nem pedig játszottam vele. Azt hiszem, a korai passzív hálón dolgoztam (igen, akkor még háló volt). Egy bizonyos ponton ideges lettem, hogy ennyi kulisszák mögötti dolgot mutatok, és leállítottuk. Valószínűleg körülbelül 10 streamen keresztül tartott egy hónapig maximum. Aztán ahogy telt az idő, én lettem az alapértelmezett személy, aki a Discord „ask-the-devs” csatornán válaszolt a kérdésekre. Amikor lett egy social-csapatunk és új dolgokat kerestünk, hogy kipróbáljuk, azt hiszem, elterjedt a híre, hogy korábban már streameltem, és megkértek, hogy próbáljam meg újra, de ezúttal csak a játékot játszva, és csinálom 3-4 éve. Igazából nem vagyok benne biztos, hogy mióta csináljuk ezeket. Azt tervezzük, hogy több vendéget fogunk hívni velem együtt, hogy különböző nézőpontokat tudjunk adni, és nagyobb tudással tudjunk beszélni azokról a dolgokról, amelyeket én egyszerűen nem ismerek eléggé. Szóljatok, ha van egy konkrét tudományág, amihez szívesen csatlakoznátok hozzám.

Utolsó kérdés – Miért jobb Teal’c, mint O’Neill?

Mert ellenpároknak lenniük kell. Teal’c fantasztikus, de O’Neill poénkodása adja a műsor nagy részét. Kedvenc epizódom a Window of Opportunity, különösen az a rész, amikor megteszi mindazt, amit mindig is meg akart tenni. Bagyon bejön a Wormhole X-Treme! epizódnak az a része, amikor Vala bemutatja a rendezőnek az ő és Cameron előző sorozatát, a Farscape-et, de ő nem ismeri fel. És itt van a Moebius c. epizód, amikor Sam kigúnyolja a saját, az első epizódból származó, béna nyitójelenetét. A francba, most újra megnézem az SG1-et.

Van még valami, amit szeretnél elmondani az olvasóinknak?

Ha a Nap eltűnne, a Föld egy üres pont körül keringene az űrben kb. 8perc 20 másdopercig, mert a gravitáció a fénysebességgel halad.

Forrás:
Lastepoch.com

Kapcsolódó cikkek:

  • diabloiv_496944844_1116982800463291_6324843682078524511_n
    Bufffffffffffok – Diablo IV Patch Notes 2.2.1
  • ba0214220c7ad8fc266227016c72ea55c6142668
    Frissül a Last Epoch! Van visszaút a halálból?
  • Last-Epoch-Review-5
    Last Epoch gyorstalpaló kezdőknek - MAGYARUL
  • lastepoch_529bb8a92e9832d9289b51b6e840d630f8b909a7
    Last Epoch Season 2 Endgame Tier List és szavazás
  • diabloiv_20D9CAVY11L2J11711500325979
    Diablo IV 2.0 – Újabb reboot
  • tombs_background
    Last Epoch, Season 2: Minden tudnivaló magyarul
Tags: EHG Eleventh Hour Games Eterra Monthly fontos Gregory Last Epoch Mike top vezető

Continue Reading

Previous: ExileCon 2023: ARPG kerekasztal
Next: Diablo IV: Elérkezett a casual játékosok ideje, változik a Battle Pass

Legfrissebb

Diablo IV 2.3 PTR: A Horadrim titkai

Diablo IV 2.3 PTR: A Horadrim titkai

2025.05.28.
Nurorgartt – Megjelent a Dragonkin: The Banished első frissítése

Nurorgartt – Megjelent a Dragonkin: The Banished első frissítése

2025.05.26.
Diablo IV: Július 1-én véget ér a Season 8?

Diablo IV: Július 1-én véget ér a Season 8?

2025.05.24.
Mestermunka a Mestermunkával – Diablo IV Patch Notes 2.2.2

Mestermunka a Mestermunkával – Diablo IV Patch Notes 2.2.2

2025.05.24.
Visszanézhető: Diablo IV Season 9 PTR Campfire Chat

Visszanézhető: Diablo IV Season 9 PTR Campfire Chat

2025.05.23.
Diablo III, Season 35: Minden, amit tudnod kell – MAGYARUL

Diablo III, Season 35: Minden, amit tudnod kell – MAGYARUL

2025.05.23.
Path of Exile 2: A szuperritka tárgyak nem lesznek olyan ritkák

Path of Exile 2: A szuperritka tárgyak nem lesznek olyan ritkák

2025.05.23.
Path of Exile: Secrets of the Atlas – június 13-án

Path of Exile: Secrets of the Atlas – június 13-án

2025.05.23.
2025. január
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« dec   febr »

Legutóbbi hozzászólások

  1. Cat Quest – A legcukibb ARPG, amit valaha is láttál szerzője cszcsaba2025.03.31.

    Frissítés: A Gameplay videón látható rész után továbbmentem kicsit és az a helyzet, hogy bedurvul a játék. Keményen kell gearelni,…

  2. Elkezdődött a Diablo Immortal új korszaka – Sharval vadonjának titkai szerzője ccssaabbaa2025.03.25.

    teszt

  3. Diablo IV, Season 8: Apparition Incursions Tutorial szerzője csizmadiacsaba2025.03.25.

    Próba

  4. Elkezdődött a Diablo Immortal új korszaka – Sharval vadonjának titkai szerzője csizmadiacsaba2025.03.25.

    Tesztkomment

Rhykker

Wudijo

Raxxanterax

Talkative Tri

Leggyakoribb címkék

Belial's Return (20) bemutató (49) Beta (21) Blizzard (48) build (22) Diablo (25) Diablo II (55) Diablo II: Resurrected (102) Diablo III (130) Diablo III Seasons (19) Diablo Immortal (133) Diablo IV (418) Early Access (22) fontos (288) gameplay (44) KiberMa (29) képgaléria (41) Ladder (21) Last Epoch (42) launch (28) Let's Level UP (28) megjelenés (33) Patch (35) Patch Notes (36) Path of Exile (74) Path of Exile 2 (79) Press Kit (31) PTR (48) Rogue (19) Season (21) Season 2 (28) Season 3 (26) Season 4 (19) Season 5 (21) Season 8 (28) Shop (21) Spiritborn (20) stream (24) top (194) Trailer (152) Tutorial (27) Undecember (23) Vessel of Hatred (45) vezető (192) Wudijo (19)

Ez is érdekelhet

Diablo IV 2.3 PTR: A Horadrim titkai
  • Hírek

Diablo IV 2.3 PTR: A Horadrim titkai

2025.05.28.
Nurorgartt – Megjelent a Dragonkin: The Banished első frissítése
  • Hírek

Nurorgartt – Megjelent a Dragonkin: The Banished első frissítése

2025.05.26.
Diablo IV: Július 1-én véget ér a Season 8?
  • Leak

Diablo IV: Július 1-én véget ér a Season 8?

2025.05.24.
Mestermunka a Mestermunkával – Diablo IV Patch Notes 2.2.2
  • Patch és Hotfix

Mestermunka a Mestermunkával – Diablo IV Patch Notes 2.2.2

2025.05.24.

Mi is ez az oldal?

Az inventory.hu egy 2024 januárjában indult Blog. Egy kicsit ugyan túltoltam és portálosra sikerült, de mégiscsak az én stílusomat fogja magán viselni előbb-utóbb. Lesznek persze hírek, meg mindenféle fordítások, de szándékom szerint sokkal több lesz a véleménycikk és a saját audio-vizuális tartalom, mint az archívumban (ami nagyjából a HH oldalára írt cikkeimből állt össze).

CsZCsaba

Inventory

Maradj egy kicsit és figyelj!

Az Izometrikus Hack&Slash ARPG játékok világa

Copyright

Tudom, hogy a szerzői jogot kb. mindenki telibesz*rja… Úgyhogy írhatnék én ide mindenféle jogi f*szságot, az totál értelmetlen lenne. Mielőtt lelopsz innen valamit, azt gondold végig, hogy ebben az oldalban mennyi meló van. Nem egy, nem két olyan cikk van itt, amivel napokat, akár heteket is dolgoztam. Azzal segíted a munkámat, hogy nem lemásolod a cikket, hanem az url-re hivatkozol.

Köszi előre is: CsZCsaba

  • Rólunk
  • Impresszum
  • Cikklista
  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube
Copyright © All rights reserved. | DarkNews by AF themes.