
A Diablo I és Diablo II mögött álló veterán fejlesztők bejelentették ambiciózus visszatérésüket a műfajba! Az Erich Schaefer, Phil Shenk és Peter Hu által alapított Moon Beast Productions sikeresen biztosított 4,5 millió dolláros kezdőtőkét egy olyan ARPG létrehozásához, amely tiszteleg a klasszikus Diablo-játékmenet előtt, miközben innovatív, dinamikus világokat és felhasználók által generált tartalmakat ígér.
A stúdió azt tervezi, hogy 2025 elején további részleteket árulnak el a projektjükről, de a csapat már most felvázolta elképzelésüket egy rendkívül interaktív élményről.
A Diablo IV, a Vessel of Hatred kiegészítője és a Path of Exile 2 korai hozzáférésű megjelenése miatt izgalmas időszakot élünk az ARPG-k és a hozzájuk kapcsolódó loot-vadászat terén. A 2021-ben alakult Moon Beast Productions azt reméli, hogy az ARPG-boomhoz hozzáadhatja saját címét és ehhez a kezdőtőke a mostani bejelentés szerint megvan.
A stúdió finanszírozási sikerét bejelentő sajtóközlemény szerint a Moon Beast „az akció-RPG-k alternatív pályáját kutatja”, és az alapítók története alapján elég jó érzékük is van ahhoz, hogy hol van helye a műfajnak. Erich Schaefer, a Moon Beast kreatív vezetője a Diablo 1 vezető tervezőjeként kezdett el ARPG-kkel foglalkozni, majd Phil Shenk vezérigazgatóval és Peter Hu elnökkel közösen dolgozott a Diablo 2-n és más nagy múltú ARPG-ken, mint például a Hellgate: London és a Torchlight.
A Moon Beast befektetői közé tartozik a 1AM Gaming, a 1UP Ventures, az Overwolf és „angyalbefektetők hálózata”, mint a Gaingels, a Cohh Carnage és a Zynga alapítója, Mark Pincus.
„Az elmúlt 20 évben ARPG játékmenetről álmodtunk nyitottabb, dinamikusabb világokban” – mondta Schaefer a sajtóközleményben. „Végre megvannak a technológiai lehetőségeink és az évtizedes tervezői tapasztalatunk, hogy ezeket az elképzeléseket életre keltsük. Visszatérünk ahhoz, amitől azok a korai Diablo-játékok annyira félelmetesek voltak, de néhány klassz, új irányba visszük őket.”
Bár a Moon Beast jövő évig nem árul el részleteket az ARPG-projektjéről, Hu elmondta, hogy a stúdió azon dolgozik, hogy támogassa a felhasználók által generált tartalmakat – így írják körül a modokat üzleti környezetben -, ami a tervezési filozófiájuk kulcsfontosságú eleme. „A világunk technológiája eredendően dinamikus, ami hihetetlenül megkönnyíti a játékosok számára, hogy saját tartalmakat hozzanak létre és integráljanak” – mondta Hu. „Olyan játékon belüli eszközöket építünk, amelyek lehetővé teszik a játékosok számára, hogy ne csak modoljanak, hanem potenciálisan teljesen új játékmódokat hozzanak létre a robusztus, kliens-szerver ARPG rendszereink segítségével.”
„Gondoljunk csak arra, hogy a MOBA-k hogyan alakultak ki a Warcraft 3 modjaiból” – mondta Shenk. „A mi UGC-eszközeink hasonlóképpen teljesen új műfajokat hozhatnak létre, amelyek az ARPG játékmenetre és rendszerekre épülnek.”
Ez egy nagy dobás, de már láttunk bizonyítékot arra, hogy az ARPG műfaji határai mennyire képlékenyek. A Grinding Gear Gamesnek a Path of Exile ligák és tartalmi kiegészítések évei alatt sikerült a Diablo-szerű alapjátékmenetet toronyvédelmi mechanikával, településépítéssel és egyebekkel ötvözni. Eközben a Blizzard nyílt világú ARPG-kísérlete a Diablo IV minden egyes évadával folytatódik.