
Nos barátaim… nem tudom, hogy most mit írjak a Diablo IV évadáról, Jót írni egyre kevésbé tudok, rosszat meg már pláne nem, mert elhasználom lassan gyönyörű nyelvünk összes átvitt értelmű szófordulatát.
Íme az alaphelyzet! Adott egy olyannyira elcseszett karakter, hogy semmi mással nem érdemes játszani csak vele és adott egy fejlesztőcsapat, akik kijelentik, hogy eszük ágában sincs kijavítani a Season végéig. Ezenkívül adott még temérdek működési rendellenesség, technikai gond, furcsaság és szó szerint minden szar, amit csak el lehet képezni.
Pit 150 speed
Ebben a helyzetben érkezik a játékba egy teljesen súlytalan buffokat tartalmazó event-csomag és egy új Patch. Az eventekre nem pazarolok több szót, írtam róluk egy kb olyan cikket mint ez a mostani (már akkor sejtettem, hogy rá tudnak rakni a srácok legalább egy lapáttal). A Patch-re azonban pár mondat erejéig mindenképpen érdemes kitérni, ez okozta ugyanis a Diablo IV eddigi történetének legnagyobb… böszmeségét.
Annak ellenére, hogy a 2.0.5-ös verziószámot viselő csomag tekintélyes mennyiségű javítást tartalmaz, úgy tűnik, hogy legalább egy extrém súlyos bugot is tartogatott nekünk. Ez pedig az Elixir of Antivenin italhoz kapcsolódik. A hiba olyannyira extrém, hogy hasonlóra még a Diablo III sokéves pályafutása során is ritkán volt példa, pedig ott is voltak igazán pofátlan ügyek. Elég annyi, ha azt írom, hogy a PC-sek egy átlag alatti gearben speedelni tudják a 150-es Pit-et?
Figyelmeztetés
Mielőtt leírom, hogy pontosan mi történik és hogyan lehet aktiválni a bugot, muszáj leírnom azt is, hogy a Diablo IV EULA tiltja a bugok/exploitok szándékos kihasználását, így az alábbiakat mindenki csak saját felelősségére használja! (Ehhez már csak zárójelben teszem hozzá a véleményem, miszerint pont a Spiritborn bugok ki-nem javítása az, amivel a Blizzard telibeszarja a Diablo IV EULA-t).
Elixir of Antivenin
Nos, nézzük! Mit is csinál az Elixir of Antivenin? A tooltip szerint ad egy kis buffot a Max HP-ra (15%), a méreg ellenálásra és az XP-re. A Patch óta ez a 15%-os Max Life buff a Diablo IV PC-s kliensében harmincszoros(!) szorzóvá alakult át, így a játékosnak az itóka elfogyasztása után több-százezres HP-ja lesz. Ez pedig nemcsak azt eredményezi, hogy a karakterek gyakorlatilag halhatatlanok lesznek, hanem azt is, hogy a Life statból sebző karakterek gyakorlatilag egyhitelnek bármit. Márpedig az Overpower sebzéstípus ebből a statból sebez és itt van még a Spiritborn Viscous Shield Node-ja is…
Összefoglalom. Összehozott a fejlesztőcsapat egy olyan hibát, amivel az overpowerrel sebző karaktereket legalább egy mondtaban lehet említeni a kevésbé bugos Spiritbornnal, de mivel a nagyonbugos Spiritborn szintén overpowerrel sebez, így annak közben megsokszorozódott a kvadrilliós sebzése. Eredmény: 150-es Pitet speedel most szinte a teljes PC-s játékosállomány.
És minden tisztelet megilleti azokat, akik nem teszik ezt. Respect srácok tényleg, de magatokkal basztok ki… Ilyenkor a Banhammer az utolsó, ami előkerül, a hasonló szitukat a D3-ban sem kezelték úgy, ahogy elvben kéne. Arról már nem is szólva, hogy most kb arról van szó, hogy egy súlyosan hibás, de szándékosan ki nem javított karaktert ellensúlyoz egy súlyos hiba, ami a súlyosan hibás karaktert még súlyosabban hibássá teszi… A cikk végén le fogom írni, hogy most hogyan kezeli mindezt a Blizzard.
Előtte azonban nézzük meg, hogy hogyan lehet aktiválni a bugot, amíg még működik:
- Az elixír egy Side-Quest során kapott recepttel craftolható az Alchemistnél.
- A Pinch of Poison nevű Side Quest Gea Kul városában vehető fel egy Baraim nevű NPC-től
- A Quest felvétele után skorpiókat kell ölni a kijelölt területen és 15 Scorpion Venom Glands Itemet kell összegyűjteni
- Ezután vissza kell menni Baraimhoz és tőle megkapjuk a receptet, amelyet jobbklikkel meg is lehet tanulni, majd irány az Alchemist
Eközben a Blizzard
Az első kék reakciót a Fórumon lehetett olvasni órákkal azután, hogy a hiba felütötte a fejét, de ekkor már a fél világ Pit-speedelt ezerrel. Filthierich kommentje arról szólt, hogy köszönik a tippet és vizsgálják a dolgot.
Pár órával később PezRadar az X-en már jelezte, hogy javítják a hibát:
We are looking at rolling a patch tonight or tomorrow to handle some Elixir items that players have been reporting. This will be a 2.0.5a and will be PC patch but also a server hotfix in the background combined.
— Adam Fletcher (@PezRadar) November 21, 2024
Legvégül pedig a Blizzard News oldalon publikálták is a 2.0.5a javítócsomagot:
Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az Elixir of Antivenin a tervezettnél lényegesen több életerőhöz juttatott. Ez a javítás néhány órával a Patch megjelenése után fog életbe lépni. Egy ezzel egy időben megjelenő szerver hotfix része lesz.
Még pár óra
Vagyis: se Bann, se rollback, se semmi retorzió. Simán javítják a hibát és jóvanazúgy…
Ha annyit csinálnak, amennyit írnak, akkor az azt jelenti, hogy van még pár órátok, hogy kihasználjátok a játék történetének – szerintem – legnagyobb hibáját. Őszintén bevallom: amikor láttam, hogy mennyire szarnak bele a Spiritborn javításába a fejlesztők, jómagam is félretettem az elveimet, éltem a lehetőséggel és behúztam 2-3 paragonpontot. Az más kérdés, hogy a 300-as paragonszint elérésében ez a kis segítség nagyjából annyi volt, mint cseppben a tenger.
Frissítés
Nem volt pár óra. Mire lenyugtattam magam, befejeztem és publikáltam a cikket, a bug már nem működött. Azért mementónak itt marad, hogy volt egy ilyen is. Marad a kommentszekció olvasgatása az X-en, remekművek vannak ott is.