
Úgy tűnik sorozat lesz az Inventory-n a Blizzard elbaszrontott frissítéseiből. Ha emlékeztek, hasonló címmel már írtam egy cikket a Diablo IV Vessel of Hatred kiegészítőjének indulásakor, akkor épp a konzolosok akarták rágyújtani az irodát a cég fejlesztőire. Jelentem, nagyot léptünk előre! Most ugyanis a PC-s tábor fojtaná meg legszívesebben egy kanál vízben az egyébként derekasan küzdő alkalmazottakat. Mindegyiket.
Merthogy küzdenek, küzdenek szerencsétlenek, de a hibák csak nem akarnak fogyni, ráadásul úgy elég nehéz a lista végére érni, ha egyet lépünk előre, kettőt meg hátra.
Most éppen mi került elő? A pár órája a szerverekre eresztett 2.0.4 frissítés biztosan sok hibát megold, egy aprócska gond van csak vele: játszhatatlanná teszi a Diablo IV-et bizonyos PC-s videókártyák használatakor. Az már eddig is egy ismert hiba volt, hogy bizonyos AMD-s videókártyák esetén portál használatakor random fellép egy olyan jelenség, hogy a célállomás helyett egy fekete képernyőn kötünk ki és emiatt teljesen újra kell indítani a játékot. Nos, mostantól az Nvidia kártyák használói is kapaszkodhatnak, ráadásul ők sokkal nagyobb kalappal kaptak a szarból jóból: a panaszok szerint a The Pit elindítása után, az első mob összehúzásakor (kb. másodperceken belül) egyszerűen összeomlik a játék.
Márpedig panaszok azok vannak: a Fórum pillanatok alatt felrobbant és kisvártatva meg is érkezett kedvenc kommunikációs igazgatónk Adam ”Pezradar” Fletcher és megkezdte a tűzoltást. Először egy ”utánanézünk” kommentet kapott tőle a nép, aztán amikor ez megtörtént, ígéret érkezett egy újabb javításra, de a ”rollback” is megemlítésre került. Mindeközben az X-en is beindult a gépezet:
We are seeing reports of some PC players running into some crashing with 2.0.4 that rolled out. Team is investigating on the issue and will have an update shortly.
— Adam Fletcher (@PezRadar) October 29, 2024
Jelentéseket kaptunk arról, hogy egyes PC-s játékosok összeomlást tapasztaltak a 2.0.4-es verzióval, amely élesítésre került. A csapat vizsgálja a problémát, és hamarosan frissítéssel jelentkezik.
Kisvártatva, az első hibajelző poszt után cirka két órával pedig elő is álltak egy átmeneti megoldással:
Íme egy ideiglenes megoldás néhány játékos számára, amíg dolgozunk egy frissítésen.
- Menj a Diablo IV-re a Launcher-ben.
- Kattints a fogaskerékre a ”Play” gomb mellett.
- Kattints a ”Game Settings” gombra.
- Add hozzá a ”-nostreamline” parancssori argumentumot a Játékbeállításokhoz.
A játékkliens indítási paraméterei olyan parancssori argumentumok, amelyek a játék különböző beállításait és opcióit módosítják. Ezek a paraméterek hasznosak lehetnek a beállítások testreszabásához, a funkciók engedélyezéséhez vagy letiltásához, valamint a játékkal kapcsolatos problémák elhárításához. Az egyik kommentelő be is tett egy linket, amely a Diablo IV 2023-ban elérhető indítási paramétereinek listáját tartalmazta. Annyi haszna mindenképpen van az ügynek, hogy most legalább ezeket megismerhetjük.
- -windowed: A játékot ablakos módban indítja el.
- -launch: Elindítja a játékot a megadott indítási beállításokkal.
- -locale: A játék nyelvének beállítása.
- -speechlocale: A beszéd nyelvének beállítása.
- -textlocale: A szöveg nyelvének beállítása.
- -lanserveraddress: A LAN-kiszolgáló címének beállítása.
- -lsa: Engedélyezi a LAN-kiszolgálót.
- -lanuserproxyaddress: Beállítja a LAN-kiszolgáló felhasználói proxy-címét.
- -lupa: Engedélyezi a LAN-kiszolgáló felhasználói proxyját.
- -battlenetaccount: Beállítja a használni kívánt Battle.net fiókot.
- -battlenetpassword: Beállítja a Battle.net fiók jelszavát.
- -battlenetaccount2: A második Battle.net fiók beállítása.
- -battlenetpassword2: A második Battle.net-fiók jelszavának beállítása.
- -region: A játék régiójának beállítása.
- -sso: Engedélyezi az egyszeri bejelentkezést.
- -autologin: Engedélyezi az automatikus bejelentkezést.
- -autologinplayercount: Beállítja az automatikusan bejelentkező játékosok számát.
- -autologinbattlenet: Engedélyezi az automatikus bejelentkezést a Battle.net-re.
- -fakeinput: Engedélyezi a hamis bemenetet.
- -noinput: Letiltja a bemenetet.
- -suppressui: Elnyomja a felhasználói felületet.
- -quicktest: Engedélyezi a gyorstesztelést.
- -test: Engedélyezi a tesztelést.
- -perftestminfpsscreenshot: Beállítja a minimális FPS-t a képernyőképek készítéséhez a teljesítménytesztelés során.
- -perftestminfpsprofile: Beállítja a minimális FPS-t a teljesítménytesztelés közbeni profilkészítéshez.
- -perftestfilter: Beállítja a teljesítményteszteléshez használt tesztszűrőt.
- -perftestentrypoint: Beállítja a teszt belépési pontját a teljesítményteszteléshez.
- -perftestwaittime: Beállítja a várakozási időt a teljesítményteszteléshez.
- -perftestsampletime: Beállítja a teljesítménytesztelés mintavételi idejét.
- -perftestdumpfreq: Beállítja a teljesítményteszteléshez szükséges dumpolási gyakoriságot.
- -perftestformat: Beállítja a kimeneti formátumot a teljesítményteszteléshez.
- -perftestplayercount: Beállítja a lejátszók számát a teljesítményteszteléshez.
- -perftestnofpscollection: Letiltja az FPS-gyűjtést a teljesítménytesztelés során.
- -perftestloopskills: Engedélyezi a képességhurok tesztelését a teljesítménytesztelés során.
- -perftestskillstaggerms: Beállítja a képességek szakaszolási idejét a teljesítményteszteléshez.
- -perftestoneoff: Letiltja a hangleképezést a teljesítménytesztelés során.
- -assertonworldgenerationerror: Engedélyezi az assertiont a világgenerálási hiba esetén.
- -testinggridsize: Beállítja a tesztelési rács méretét.
- -graphicstesttype: Beállítja a grafikus teszt típusát.
- -jenkinsinfo: Beállítja a Jenkins információkat.
- -maxrecentplayer: Beállítja a legutóbbi játékosok maximális számát.
- -adapter: Beállítja a grafikus adaptert.
- -monitor: Beállítja a monitort.
- -blizzcon: Bekapcsolja a BlizzCon módot.
- -enableagentmanager: Engedélyezi az ügynökmenedzsert.
- -agenttype: Beállítja az ügynök típusát.
- -highdpicursor: Engedélyezi a nagy DPI felbontású kurzort.
- -nofpslimit: Letiltja az FPS-korlátozást.
- -nobackgroundfpslimit: Letiltja a háttér FPS-korlátozást.
- -overridelogfolder: Felülírja a naplómappát.
- -serverpool: Beállítja a szerverpoolt.
- -novariableres: A változófelbontás kikapcsolására szolgál.
- -memorybudgetpercent: A memóriabüdzsé százalékos arányának megadására szolgál.
- -autodumpmemthreshold: Az automatikus memóriadumpolás memóriaküszöbének megadására szolgál.
- -iconiclooks: A játék ikonikus megjelenési módban történő futtatásához használatos.
- -novoice: A hangos csevegés kikapcsolására szolgál.
- -bypassgpudrivercheck: A GPU-illesztőprogram ellenőrzésének megkerülésére szolgál.
- -forcecrashhandling: Az összeomláskezelés kikényszerítéséhez.
- -aftermath: Az NVIDIA Aftermath engedélyezéséhez.
- -dredall: A DRED (Device Removed Extended Data) engedélyezése minden erőforrás esetében.
- -dredautobreadcrumboff: A DRED breadcrumbs automatikus kikapcsolására szolgál.
- -dredbreadcrumbcontextoff: A DRED breadcrumb-kontextus információ kikapcsolására szolgál.
- -dredpagefault: A DRED oldalhibák engedélyezéséhez.
- -dethroneignoreinactivity: Az inaktivitás figyelmen kívül hagyása a trónfosztás során.
Példa egy többszörös használatra:
Ennyi kitérő után kanyarodjunk vissza a ”-nostreamline” argumentumhoz. A meglehetősen fura megoldási javaslat gyakorlatilag kikapcsolta az NVIDIA DLSS skálázó technológiáját. Többen is jelezték, hogy megoldódott náluk a probléma, de szépszámmal vannak még olyanok, akiknél meg nem. A Blizzard mindenesetre nem bízta a véletlenre a dolgot: nemes egyszerűséggel a Battle.neten belőtték mindenkinek a fenti beállítást:
Ezeknek a lépéseknek most már automatikusan feltöltöttnek kellene lennie mindenkinek a Bnet-en.
Tenném hozzá, hogy ’osztjóvan, de nekem például nem volt kitöltve automatikusan, nincs is rá szükségem, mert AMD-s vagyok. Úgyhogy én nem a Pit-től, hanem a portolástól félek. Amúgy épp ma indult a Halloween event is a Diablo IV-ben és szép nagy tumultus van a szervereken, ezért menet közben még a combos laggokkal is meg kell küzdeni.