
Ebben a cikkben csupa olyan kishír lesz terítéken, amelyek valamelyik Diablo IV frissítést tartalmazó giga-írásban már említésre kerültek. Az ok, amiért külön cikket szentelek nekik, egész egyszerűen az, hogy a Wowhead szerkesztői (is) kellően fontosnak/érdekesnek találták ezeket a hírmorzsákat, hogy cikket írjanak belőle.
És ha már ők kiemelték, hát csinálok belőlük egy összefoglalót én is. Csupa olyan érdekesség lesz itt, amelyek a blogban vagy a Patch Notes-ban csak 1-2 mondat erejéig vannak benne, pedig picit kifejetve, gyorsan kiderül, hogy többségük meghatározó jelentőségű.
A Penitent nehézség már az 1. szinten elérhető
A Diablo IV-ben lesz néhány változás a nehézségi szintekben és azok működésében. A legnagyobb változás a Season 6 PTR-hez képest az, hogy a Penitent szint szabadon elérhető lesz mindenki számára az 1. szinten, aki befejezte a Diablo 4 alapkampányát (vagy bejelölte a karakteralkotás képernyőjén a kampány kihagyására szolgáló négyzetet).
A Patch 2.0.1/2.0.2 Livestreamben a fejlesztők figyelmeztettek, hogy csak úgy beleugrani a Penitent nehézségi szintbe, halálos meglepetéshez vezet. Azért hozták ezt a változtatást, mert meg akarták nyitni a Penitentet azok számára, akik szeretik az extrém kihívásokat (korábban, a PTR teszt során 50. szint kellett ahhoz, hogy a Penitent nehézség feloldódjon).
A szörnyek skálázásának változásai
Fontos változást jelentettek be a különböző nehézségi szintek szörnyeit illetően. A Patch Notes-ban a Blizzard kijelentette:
Az intenzitás skálázás átkerült a Torment nehézségi fokozatokba 1 – 4. A skálázást úgy állították be, hogy jobban észrevehető legyen.
A 6. szezontól kezdve a szörnyek intenzitása nem skálázódik tovább a Torment szintek eléréséig. A szörnyek intenzitása a következő függvénye: a szörnyek erősebbé válnak, jobb távolsági támadási pontossággal, és rövidebb újratöltési idővel rendelkeznek. Ez a fajta skálázás megszűnt a nem-Torment nehézségeken.
A Season 6 & Vessel of Hatred tartalomfrissítésben a fejlesztők összehangoltan igyekeztek olyan változásokat hozni, amelyeket a játékosok kértek. A fejlesztői stream-ben többször is kijelentették, hogy a játékosok visszajelzései kulcsfontosságúak voltak ahhoz, hogy olyan játékot adjanak nekünk, amilyet mindannyian játszani szeretnénk.
XP és Loot skálázódás, Torment loot
- A Whisper Cache-ekből és a Helltide Chests-ből származó tapasztalati jutalmak mostantól több tapasztalatot adnak, a nehézségi szinttel együtt skálázódva.
- A világfőnök zsákmánya mostantól a magasabb Torment-szintekkel skálázódik.
- A mágikus és ritka tárgyak automatikusan megmentődnek a Torment szinteken. Még csak nem is fogod látni, hogy leesnek! Minden, amit a Torment 1-4-ben találsz, Legendary, Unique vagy Mythic lesz.
- A tárgyak nem lesznek jobbak a magasabb Tormentekben. Amint eléritek a Torment 1-t, minden kieshet. A magasabb Tormentek csak nagyobb esélyt adnak arra, hogy hamarabb megtaláld a legjobb zsákmányt.
Duriel és Andariel Mythic dobásának esélye megduplázódott
A Blizzard ismét módosította a Mythic Uniques dropolásának módját – míg minden Tormented bossnak van esélye a dropolásra, Duriel és Andariel esélye megduplázódik a Diablo IV Season 6-ban!
Az 5. szezontól kezdve a Tormented bossok kaptak egy kis módosítást a tárgyak eldobása tekintetében. A játékosok bármelyik Tormented boss-t farmolhatták, amit csak akartak (és megvolt hozzá a megidézési anyaguk), mivel a Mythic Unique drop rate-ek egységes lett mindegyiküknél, így a játékosok elszakadhattak a Duriel és Andarial spammeléstől. Most azonban a Blizzard visszavonta ezt a változtatást, és ismét felemelte a Duriel és Andariel Mythic Unique dobási esélyét, így megkülönböztette őket a többi főnöktől.
A Patch Notes-ban ez áll:
Duriel és Andariel nem garantálja a Mythic item dropot, de az esélyük a Mythic item dropra kétszer nagyobb, mint más Tormented bossoknál.
A kétszeres esély szilárdan bebetonozza, hogy Duriel és Andariel az optimális választás a Mythic Unique vadászathoz, ami azt jelenti, hogy a játékosoknak újra hozzá kell szokniuk az idézőanyagok farmolásához. (Az idézőanyagok láncolata teljesen megváltozott, erről egy komolyabb Tutorialt fogok írni hamarosan – a szerk.)
Stronghold XP nerf
A Diablo IV-ben sok játékos keresi a leggyorsabb módját a szintlépésnek – legyen az a Nightmare dungeonok darálása, a The Pit speedrunok, vagy újabban az Strongholdok újra és újra futtatása. A 6. szezonban azonban egy új metát kell felfedezni, mert az Strongholdok, amelyek korábban az egyik legjobb módja voltak a szintlépésnek, egy tapasztalati pont gyengítést kaptak.
A Patch Notes-ban a Blizzard részletezte a Stronghold befejezési tapasztalatának gyengítését:
Az Stronghold teljesítéséért kapott tapasztalati jutalmakat módosítottuk. A játékosok mostantól egyszeri tapasztalati jutalmat kapnak, ha megölik egy erődítmény főnökét, megakadályozva ezzel, hogy végtelenül nagy mennyiségű tapasztalatot szerezzenek ugyanabból az erődítményből a partizás révén.
A fejlesztők megjegyzése: Örülünk, hogy a 2.0-s javításban visszatérő küldetési tapasztalati jutalmak, mint például az Erődök, tetszenek. A tapasztalati jutalmat úgy állítottuk be, hogy az Stronghold továbbra is erős szintlépési tevékenység maradjon a játék elején-közepén, de ne legyen olyan erős, hogy kötelező legyen a befejezésüket későbbi karakterszintekig visszatartani.
Bár az erődítményeket továbbra is jövedelmező lesz futtatni, a tapasztalatszerzés szempontjából már nem lesznek az élmezőnyben, ami azt jelenti, hogy a játékosoknak ismét más stratégiákat kell majd alkalmazniuk (például a Helltide-ot).
Main Stat sebzésbónusz nerf
A Blizzard közölte, hogy a Diablo 4 Season 5-ben újonnan hozzáadott, main stat által nyújtott Damage Bonuszok a Season 6-ban visszaállnak a korábbi értékekre.
A nemrég kiadott Patch Notes tartalmazott egy sort, amely megemlíti, hogy a korábban buffolt Main Stat bónuszok visszacsökkennek a korábbi értékekre. Ez viszont sok olyan változást fog visszacsinálni, amit a játékosok éppen csak megszoktak az 5. szezonban.
A Fő Statok képzettségi sebzéshez való hozzájárulására alkalmazott 2x-es emelés visszaállt a 2.0-s patch előtti értékekre.
Korábban, a Patch 2.5.0-ban a Barbár kivételével minden osztály kapott egy bónuszt a fő statjára, ami növelte a képesség sebzést, amit osztottak. A buff különösen erősnek tűnt a végjátékban, ahol a játékosok már nagy mennyiségű Core Stat-ot halmoztak fel a felszerelés és a Paragon bónuszok révén.
Néhány osztály, például a Druida és a Nekromanta esetében ez a visszaállítás a Main Stat sebzési értékek 25%-os csökkenésével egyenlő, az új értékek szerint mindegyik osztály esetében 10 Core Stat szükséges 1% sebzésnövekedéshez.
Mythic Unique Craft
A 2.0.2 Patch egy jelentős változást vázol fel a játékosok Mythic Uniques craftolásának módjában a Diablo IV hatodik évadában. A Mythic Unique crafting rendszerben számos változás történt az eredeti bevezetése óta, de a Blizzard által ma nyilvánosságra hozott információnak hatalmas hatása van a játékosbázisra.
A frissítések áttekintése:
- 2 Resplendent Sparks = 1 véletlenszerű Mythic Unique
- 2 Resplendent Sparks + egy maréknyi Rúna = 1 specifikus Mythic Unique
- A Mythic Unique-okat mostantól az alkimista helyett a kovácsnál készítik.
Először is, a jó hír: a Mythic Uniques elkészítéséhez szükséges Resplendent Spark mennyisége a felére csökken – a Diablo 4 Season 6-ban már csak 2 darabba kerül egy Mythic elkészítése. Azonban, míg 2 Resplendent Sparks segítségével bármelyik játékos készíthet egy véletlenszerű Mythic Unique-ot a kovácsnál, egy speciális Mythic Unique elkészítéséhez 2 Resplendent Spark és egy speciális rúnakészlet szükséges… Rúnák, amelyek csak a Vessel of Hatred bővítményt megvásárló játékosok számára állnak rendelkezésre.
Ahogy jelenleg a Patch Notes-ban olvasható, azok, akik nem vásárolták meg a Vessel of Hatredet, nem lesznek képesek célirányosan elkészíteni a Mythic Uniques-ot, mivel nem férnek hozzá a rúnákhoz.
Smoldering Ashes változások
A Smoldering Ashes (Season Journey) rendszere nagy változást kap a Diablo IV Season 6-ban. A játékosoknak többé nem kell szintkövetelményt teljesíteniük a hamvak Battle Passból való feloldásához.
A legutóbbi Javítócsomagban a Blizzard felvázolta a Battle Pass megváltoztatott szerkezetét, amely közvetlenül befolyásolja a Smoldering Ashes feloldását, amely nyilván a Season Blessing pecsétekre is hatással van:
Frissítésre került a Parázsló hamu megszerzésének módja
- Eltávolítottuk a karakterszint-követelményt ezeken a szinteken, és egy új rendszert vezettünk be, ahol a Smoldering Ashes csak Earned Favor-rel oldható fel.
- Earned Favor-t a játékban szörnyek megölésével, küldetések teljesítésével és a Szezonutazáson való részvétellel szerzel.
- Ez nem tartalmazza a játékon kívüli dolgokért (szintek kihagyása) kapott kegyelmet.
A fejlesztő megjegyzése: A Smoldering Ashes ezen változtatásai továbbra is biztosítják, hogy azok, akik Tier Skipeket használnak, nem juthatnak hamarabb a Smoldering Ashes előnyeihez, mint azok a játékosok, akik nem használnak Tier Skipeket. Emellett a Smoldering Ashes is igényelhető és használható lesz, amint elég Favort szereztél – nem kell többé várnod, hogy a karaktered elérje a szintkövetelményt. A Battle Pass jutalomsávján egy új ikon mutatja az Earning Favor előrehaladását, így pontosan tudni fogod, milyen messze vagy a következő Smoldering Ashes feloldásától.
Ez az átlagos játékosok számára azt jelenti, hogy többé nem kell várnod azzal, hogy a Smoldering Ashes Battle Pass jutalmakat igényelj – amint feloldod őket, máris felhasználhatod őket a szezonális áldásokra.
Masterwork: csak az Obducite marad
A Diablo 4: Vessel of Hatredben és a 6. évadban meglepő változás történt a craftingban – az Obducite lett az egyetlen Masterworking anyag a játékban!
A Diablo 4 Masterworking nagy újdonsága az Ingolith és Neathiron eltörlése. Mostantól minden mestermunkádat Obducite-tal fogod végezni. Továbbra is lesz 12 rangú craftolás – csak nem kell többé anyagokat átalakítanod.
A fejlesztő megjegyzése: Folyamatosan 3 különböző ritkaság között kellett átváltoztatni a Masterworking anyagokat, ezért összevontuk őket 1 egységes anyaggá.
Azt a visszajelzést is kaptuk, hogy a Nightmare Dungeonokat fárasztó volt lefuttatni, mivel a jutalom nagy része a Dungeon befejezésébe volt beépítve. Ezáltal a sebesség lett az egyetlen mérőszám, amivel a sikert mértük. Azzal, hogy a Nightmare Dungeon elsődleges jutalmát lecseréltük valamilyen grindelhető dologra, például Obducite-ra, a Dungeon minden része értelmes jutalmat biztosít. Az eseményektől kezdve az elit csomagokon át a főnökökig, mindennek megvan az esélye arra, hogy Obducite-t dobjon.
Az Obducite farmolása is megváltozott, és kevésbé lesz grindelés. A 6. szezontól kezdve az Obducite elsődleges beszerzési helye a Nightmare Dungeon és gyakorlatilag mindenhol eshet! A Blizzard a következő listát adta meg a Nightmare Dungeons-on belüli helyekről, ahol Obducite található:
- Resplendent Chest
- Normál Chest
- Különféle interaktív tárgyak, pl. Ambient Corpses (környezeti hullák)
- Törhető tárgyak
- The Butcher
- Kincses goblinok
- Helyi események
- Elit pakkok
- Főnökök
Meg kell jegyezni, hogy a Nightmare dungeonok többé nem dobnak Glyph-eket. A játékosok a The Pit-ben találhatják meg azokat.
Néhány további változás a Mestermunkában:
- Az 5-12. rangú mestermunkák aranyköltsége körülbelül egyharmadával csökkent.
- A nem ősi legendás tárgyak mostantól akár 8-szor is megmunkálhatók, és két Tempering Affixet kaphatnak.
- Az alacsonyabb rangú Mestermunkák anyagköltségei kiigazításra kerültek.
Tempering-változások
A legfontosabb változás az edzéssel kapcsolatban a 2.0.1/2.0.2 csomagban az, hogy újra lehet rollolni a Temper Affixeket, amivel rendelkezel. A Diablo IV közösségi menedzsere, Adam Fletcher megerősítette, hogy az új Scroll of Retempering lehetővé teszi a játékosoknak, hogy letöröljék az edzést egy tárgyról, és újra megpróbálják rollolni.
Fontos, hogy ez csak egyszer lehetséges tárgyanként, így a temperálási hibák továbbra is lehetségesek!
A többi Temperálás változás a következő hibajavításokat tartalmazza:
- Az edzés többé nem lesz elérhető az új accountok számára az 1. szinten. A 15. szint a szükséges minimum a Tempering feloldásához.
- A legendás edzés nem lesz engedélyezve a játékosok számára a szezon elején.
- A játékosok többé nem tudnak majd más osztályhoz tartozó, osztályspecifikus temperálással ellátott tárgyakat felszerelni.
A kézműves rendszerek módosításai a játékosok visszajelzéseinek eredményeként születtek. A Blizzard a PTR Changes Pre-Launch Livestreamben kijelentette, hogy a játékosok visszajelzései mostantól kritikus elemei a tervezési politikájuknak, szóval hallasd a hangodat!
A PC játékosok kapcsolhatják a karakter mozgását a futás és a séta között
A Diablo IV: Vessel of Hatred megjelenésének közeledtével a PC-s játékosok örömmel hallhatják, hogy olyasmit is megtehetnek majd, ami eddig csak a konzolosok számára volt elérhető – futás helyett mostantól sétálhatnak!
Egy új billentyűkiosztás került a játékba, amellyel futásról gyaloglásra válthatunk.
Bár ez talán nem a legizgalmasabb újítás a Diablo 4-ben, kétségtelen, hogy a PC-s játékosok számára némi ízt ad a játéknak.