
Zajlik a Path of Exile 2 zárt Beta tesztje, de a szerencsések már korábban is kipróbálhatták a játék demóját. Wudijo az egyik kiválasztott volt, aki tesztelhette a Path of Exile 2-őt a Gamescom 2024-en és a tapasztalatairól nemrég egy terjedelmes videót publikált.
Most ennek a videónak a megállapításai következnek, próbáltam összefüggő mondatokba hozni a videón elhangzottakat, de a cikk inkább egy vázlatos felsorolásnak tűnik így is, ezért témák szerint szeparáltam a megállapításokat. Természetesen a cikk végén magát a videót is megnézhetitek.
Wudijo karakterei
A tartalomkészítő a tesztben leginkább a Warrior, a Mercenary és a Monk karakterekre koncentrált, mert abban a kliensben, amiben ő játszott, ezek voltak elérhetők. Három-négy órát tudott játszani összesen, ezek a felvételek láthatók a videón.
A Wudijo által játszott karakterek alacsony szintűek voltak (20 vagy talán 30-as szintűek) és nem nagyon volt a demóban olyan különleges tárgy, ami alapjaiban változtatta volna meg a karaktereket, emiatt olyan érzése volt, mintha előre beállított karakterek lennének – leginkább magic tárgyak voltak rajta. Vannak még ezeken kívül ritka tárgyak és egyediek is, ez utóbbiak valószínűleg olyanok lesznek, hogy valamilyen speciális effektet adnak vagy lehetővé tesznek bizonyos kombinációkat.
Nagyon tetszett neki a Mercenary gránátvetős kombója, a Warrior robbantós kiáltása és a szerzetes is elég jól kombinálható volt számára. Ez a mechanika egyrészt azt jelenti, hogy nagyon oda kell figyelni, másrészt kellően hosszú és lassú lesz a haladás. Arra számít, hogy a PoE-ban megszokottnak tekinthető egygombos buildek itt visszaszorulnak majd.
Irányítás
Az első karakterosztály a Mercenary volt, amit Wudijo kipróbált. Ez az osztály nagyon fontos volt számára, mert nagyon szereti a távolsági classokat. Kipróbálta a W-A-S-D vezérlést, ez látható a videó ezen részén is. Elmondása szerint nagyon jól működik a dolog és úgy tűnik, mintha ezt a technológiát erre az osztályra tervezték volna. A nyílpuska így úgy viselkedik, mint egy gépfegyver, a játék pedig egy shooter érzetét kelti.
A W-A-S-D irányítást más karakterosztályokkal is kipróbálta, de nem érezte olyan kényelmesnek. Azt hiszi, hogy azért meg lehet majd szokni idővel, de ez egy olyan dolog, amit nem fog mindenki élvezni.
A W-A-S-D irányítási lehetőség mindenre kiterjed és ezzel kapcsolatban azért vannak fenntartásai, mert amennyiben a kései szakaszban felgyorsul a játék, elég nehéz lesz irányítani a karaktert.
A Path of Exile 2 nehézsége
A harc élvezetes, a grafika lenyűgöző, alapvetően Diablo IV minőségű.
A játék elég kemény az elején (Act I), Wudijo meg is halt egyszer vagy kétszer talán.
Még nem lehet tudni, hogy mi lesz a végjáték, de az eleje nagyon lassú és könnyen lehet, hogy begyorsul, akár olyan őrült is lehet, mint az első rész, de a legvalószínűbb, hogy a Diablo IV tempóját veszi majd fel.
A Path of Exile 2-ben nagyon sok szórakoztató elem van, nagyon jónak tűnik, de egy kicsit lassú és nehéz. A normál szörnyek is veszélyesnek lehetnek, pláne a Boss-harcok. A főnöki harcok „királyak”, nagyon hosszúak és kemények. Több fázisból állnak és számos olyan képesség van, amit ki kell kerülni. A gyógyulásod korlátozott lesz, tudatosan kell gazdálkodnod az életeddel. Sok ilyen harc lesz, minden zónában van egy olyan összecsapás, mint a főnöki harc.
A játék keménysége miatt valószínűleg továbbra sem lesz a Path of Exile a tömegek játéka és sokan ragaszkodnak majd inkább a Diablo IV-hez, de mivel a PoE 2 is valószínűleg ingyenes lesz, bárki beleugorhat. Az Early Access hozzáférést Wudijo is ki fogja próbálni, annak ellenére, hogy a novemberi induláskor még nagyon friss lesz a D4 kiegészítője, mert szeretné látni a végjátékot is. A csatornáján ezért számíthatunk további tartalmakra is.
Képességek, passzívok
A Path of Exile 2 sokban hasonlít az első részhez: tárgyrendszer, képességrendszer, passzív fa.
A passzív fa még mindig nagyon masszív, nagyon sok csomópontból áll és átszövi a teljes játékot.
A készségrendszer is az elődhöz hasonlóan működik: ugyanúgy drágakövekből adódnak a képességek és vannak aktív képzettségi drágakövek mag vannak támogató drágakövek (ezekből akár öt is kapcsolódhat ugyanahhoz az aktív képességű kőhöz és teljesen megváltoztathatja a viselkedését).
A rendszer lehetővé teszi a testreszabást és a PoE-hoz hasonlóan nagyon sok vad buildet fogunk látni a második részben is.
Wudijo arra számít, hogy sok testreszabási lehetőség lesz a játékban a képességek és különösen a passzív fa miatt, amely az összes karakterosztály számára nyitva áll. A passzív fában minden karakternek külön kiindulópontjai vannak és különböző fejlesztési ágakkal rendelkeznek (ezek alapvetően az alosztályok). Technikailag bármit játszhat bármelyik osztály, így igazán őrült dolgokat lehet kitalálni.
Mivel a Path of Exile is ezen az elven működik, így aki arra számít, hogy a Path of Exile 2 barátságosabb, könnyebben érthető lesz az újonnan érkezők számára, valószínűleg ezen a ponton csalódni fog. A játék bonyolultsága az első részhez hasonló lesz.
A Path of Exile fejlesztése
Wudijo arra számít, hogy a PoE 2 is hasonló utat fog bejárni, mint a Diablo IV: sok erőforrást fektetnek az első ligákba, majd az első javítások elég nagyok lesznek. Úgy tűnik számára, hogy a GGG-nek sokkal szilárdabb elképzelése van a játékról, de az eleje nagyon kemény lesz.