
Réges-régen, Kr.u. 2006-ban indultunk először egy epikus utazásra, amely az ókori Görögországban kezdődött. A legendák és a mítoszok szívébe hatolva elfeledett rejtekhelyeket, mükénéi romokat fedeztünk fel, és meghódítottuk Minósz király nagy labirintusát. Ezt az egyedülálló utazást egy azóta legendává vált játék, a Titan Quest tette lehetővé. Hasonló élményt szeretnének adni a fejlesztők a játék második részével és a korábbi rövid összefoglalót követően most egy bővebb bepillantást engedtek nekünk a világ megteremtésének filozófiájába. Íme a Grimlore Games újabb írása a Titan Quest II világáról!
Annak érdekében, hogy az eredetihez méltó élményt teremtsünk, a Titan Quest II világát az alapoktól kezdve kézzel készítettük el, és ma szeretnénk mélyebb betekintést adni, hogy ez mit is jelent.
Mitikus helyszínek
A Titan Quest II világának felfedezése során számos érdekességet fedezhetsz fel – az impozáns templomoktól kezdve a mitológiai fenevadak búvóhelyein át az isteni lények birodalmáig. Némelyik a kitaposott ösvény mentén, míg mások eldugott helyeken találhatók, nagyobb misztikumot és nagyobb jutalmakat kínálva, de halálos kihívásokat tartogatva számodra.
Helyszíneinket az ókori Görögország történelmét és mitológiáját szem előtt tartva terveztük. A játékos olyan ősi romokra bukkanhat, amelyek a bronzkori mükénéi civilizáció stílusát tükrözik, míg a Titan Quest II helyszínéhez képest modernebb helyszínek az archaikus korszakból merítenek ihletet. A dór templomok és az építészet a klasszikus görög stílust mutatja be egyszerű oszlopokkal és részletes felső díszítésekkel.
Az alábbi példában egy romos dór szentélyt láthatunk, amelyet vízesések vesznek körül, és amely a peloponnészoszi türkizkék partokra néz. Talán egykor zarándokhelyként használták a hajósok vagy halászok, hogy szerencsét keressenek az útjuk előtt, de mára már elözönlötték és megfertőzték az ichtiaiak. Az ehhez hasonló környezeti történetmesélés alapvető része a pályatervezési folyamatunknak, és segít megerősíteni az egyes helyszínek témáját és funkcióját. Ez csak egy a sok mellék-terület közül, amelyekkel találkozhatsz.
A Nyílt világ lehetőségei
A Titan Quest II világa a nyílt, barangolható terek és a strukturált érdekességek keveréke. A területeket a szabad barangoláshoz, a környezeti interakciókhoz és a titkok felfedezéséhez igazítottuk. Létrákat lehet megmászni, párkányokat átugrani, és ha jobban megnézed, még azt is észreveheted, hogy a környezet egy részével interakcióba lépve új utat tudsz kialakítani. Az epikus kilátópontok pompás panorámát tárnak eléd a festői, kézzel készített világról.
Mindeközben kisebb mellékhelyszínek és strukturált érdekességek törik meg a nyílt világot, lehetőséget kínálva nagy kalandokra, például egy griffmadárfészekbe vezető, gyötrelmes hegymászásra. Maga a világ biztosítja a játékosok eligazodását, és biztosak vagyunk benne, hogy örömmel látjátok majd, hogy visszatérnek a klasszikus „zónafáklyák”!
Az egyes területek kézzel történő készítése azt eredményezte, hogy használhatjuk a navigációs funkciókat, és valóban jutalmazhatjuk azokat, akik minden zugot fel akarnak fedezni. Tartsd nyitva a szemed a rejtett ösvények és a párkányok után, ahonnan leugorhatsz – sosem tudhatod, mi vár a túloldalon!
A világ bejárásának ezek az új módjai kiegészítik a környezetünk függőlegességét is: a mély kanyonok, az érintetlen tengerpartok mentén húzódó tengerparti sziklák és a gyönyörű görög farmok hátterében sejtetni lehet, hol vár rád a következő kaland vagy kihívás.
Mitológiai örökség
Végül, milyen lenne a Titan Quest mitológia nélkül? Szó szerint innen ered a Titan Quest II varázsa, és úgy terveztük meg a pillanatnyi élményt, hogy a világba lépve a csoda és a mítosz érzését hangsúlyozzuk.
Soha nem tudhatod, mi vár rád. Az olümposzi panteon tornyos kolosszusaitól kezdve a még kifosztásra váró ősi Trireme hajóroncsokig, vagy akár egy elsüllyedt templomig, ahol a díszes szobrok és szent kamrák maradványai várjál a kalandorokat. Egy romos szentély egy titokzatos rejtéllyel lehetőséget adhat arra, hogy elnyerd egy isten kegyét, míg a Titánok ereklyéje a föld alatt rejtőzhet, arra várva, hogy a gyanútlanokat szörnyekké változtassa. A részletekre való odafigyelés kulcsfontosságú annak biztosításához, hogy mindezek a helyszínek hozzájáruljanak a végső célhoz, egy mítoszokhoz és legendákhoz méltó világ megalkotásához.
Reméljük, hogy ezekkel a pillérekkel egy olyan világot tudunk létrehozni, amely az eredeti Titan Quest minden varázsát magába foglalja, miközben gazdag, modern ARPG-élményt nyújt. Milyen környezeteket szeretnél a legjobban felfedezni a Titan Quest II-ben? Írd meg nekünk a hozzászólásokban!