
Jelentős átalakításon esik át (ismét) a Diablo IV. Érkezik a játék első kiegészítője az új karakterrel és számos új tartalommal, érkezik az új season és újraépítik az alapokat is. Utóbbiról, vagyis a játék 2.0 verziójáról nemrég egy Campfire Chat során adtak részletes ismertetőt és ezeket a változásokat hamarosan a PTR-ben a játékosok is kipróbálhatják.
A PTR teszt szeptember 4-én indul, a fájlok már letölthetők. És ha letölthetők, akkor vannak adatbányász infók is. Egészen pontosan a 2.0.1 verzióról érkezett egy nagyon masszív kiszivárgás, akit érdekel az egészet megtekintheti a Wowhead-en, ide kattintva.
Kell nekünk a Mythic?
Én ebben a cikkben most kizárólag a Mythic tárgyak rendszeréről, az azokat érintő változásokról fogok írni, mert ezt a rendszert gondolom a Diablo IV legelcseszettebb részének. Jelen állás szerint ugyanis akinek nincs ilyen tárgy a gearjéban, az le van sz*rva, vagy legalábbis sokkal alacsonyabb minőségű karaktert tud építeni, mint az, aki valahogy összebugázott legalább egyet. Ez így nyilvánvaló igazságtalanság, még akkor is, ha elvileg (gyakorlatilag azonban nem) ezek kellően ritka tárgyak ahhoz, hogy befolyásolják a játékot (LOL).
A helyzet mostanra annyira elromlott, hogy a top-buildek szinte mindegyikében kötelező jelleggel ott van 2-3 mythic, van olyan, amelyikben több is. Az endgame játékmenet abból áll, hogy a játékosok ezeket a lila sz*rokat hajkurásszák és naphosszat farmolják emiatt a Tormend Boss-ok summoner material-jait.
Annyit már most elárulhatok, hogy ezen a téren változás nem nagyon lesz, nincsenek arra utaló jelek, hogy ezt a rendszert meg akarja bolygatni az új fejlesztőcsapat. Mivel a Paragon-rendszer is véges marad, továbbra is a lila csíkok kergetése marad a játék „értelme”.
Minden megy a levesbe?
De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük először röviden, hogy mi történik a már megszerzett Item-ekkel, hátha vannak olyanok, akik az Eternal realm-ben szeretnék folytatni a karijukkal. Nos, számukra rossz hírem van: az, hogy konkrétan mi fog történni a már meglévő tárgyakkal, nem szerepel a Blizzard blogjában, de utalások vannak rá itt-ott.
Az egyik, talán leghasznosabb utalás a Tárgyminőség változások nevű fejezetben van, ez tartalmazza a következő mondatot: „Mivel a karakterszinteket újra beállítják az új, teljes relm-re kiterjedő Paragon rendszerben, az 540 feletti Item Power elemeket 540-re állítják be. Az ezeken a módosított elemeken lévő affixek a megfelelő tartományukban a legmagasabb értékekre kerülnek újra.”
Ha tehát ez a két mondat az összes tárgyra érvényes, akkor a 925-ös mythic-ekből (és minden másból is) 540-esek lesznek a nekik megfelelő affixekkel. Így nyilván minden karakter megy a levesbe, amit eddig csináltunk. Nem vagyok benne biztos, hogy végül ezt a „megoldást” alkalmazzák majd, de egyelőre erről ennyit lehet tudni.
1.5.1 vs. 2.01
Ennyi bevezető után pedig jöjjön a lényeg! Az alábbi táblázat tartalmazza az 1.5.1 Patch során megszerezhető Mythic Itemek Item Level 925-ös változatait és a PTR 2.0.1 verzióból kibányászott Mythic Itemek 800-as verzióit:
Mythic Item neve | Patch 1.5.1 (Live) | PTR Patch 2.0.1 (Datamine) |
Ahavarion, Spear of Lycander | ![]() | ![]() |
Andariel’s Visage | ![]() | ![]() |
Doombringer | ![]() | ![]() |
Harlequin Crest | ![]() | ![]() |
Heir of Perdition | ![]() | |
Melted Heart of Selig | ![]() | ![]() |
Nesēkēm, the Herald | ![]() | |
Ring of Starless Skies | ![]() | ![]() |
Shattered Vow | ![]() | |
Shroud of False Death | ![]() | |
The Grandfather | ![]() | ![]() |
Tyrael’s Might | ![]() | ![]() |
Összefoglalásként elmondható, hogy bbár bizonyos statokban (Damage per Second, Armor) jelentős a változás (nerf), de a Mythic Itemek passzívjai és a statok nagy része változatlan marad. Próbálják tehát picit gyengíteni őket, hogy ne legyenek kihagyhatatlanok a top-buildekből, de a fejlesztői szándék jól láthatóan továbbra is az, hogy ezek az Itemek meghatározóak legyenek.
Most már csak egy kérdés maradt: mi a helyzet a droprátával?