
Jelentős nyomot hagyott maga után a Spiritborn karakter bemutatása a Diablo IV közösségében. Na, nem a karakter, hanem a bemutató farvizén történt kiszivárgás a Vessel of Hatred kiegészítő egyes változtatásairól.
Ahogy az várható volt, a közösség leginkább a Diablo IV Paragon rendszerének lehetséges változásait találgatja. Egyesek úgy vélik, hogy a Diablo III-hoz hasonló végtelen Paragon rendszert vezethetnek be, bár a Blizzard ezt nem erősítette meg.
A találgatások oka a Blizzard legújabb „Inside the Game” videója, amely arra utal, hogy a karakterek szintenként 1 Paragon pontot szereznének, ami jelentős változásokat sejtet a rendszerben.
Rob2628, a Diablo IV egyik legismertebb tartalomgyártója egy külön videót is készített a kiszivárgásokról:
A videó Paragon-fejezetében a tartalomgyártó arra következtet a Gameplay videóból, hogy a Paragon tábla a 60. szinten fog kezdődni és nem lesznek többé fokozatos elválasztások szintenként.
Jelenleg ugyanis négy paragon pontot lehet kapni minden egyes szintért a Diablo IV-ben. Mivel ezeket csak az 50. és 100. szint között lehet megszerezni, nagyon korlátozott mennyiség áll rendelkezésre.
Ha azonban egy végtelenített rendszert vezetnének be, akkor nem lesz ilyen szintkorlát. Az erőskálázási potenciál így végtelen lesz (hacsak nem vezetnek be új szintkorlátot), és ez könnyen okozhat jelentős problémákat a kiegyensúlyozott játékmenet terén az alkalmi játékosok és a tapasztaltabb veteránok között.
Azok, akik nem játszottak a Diablo III-al valószínűleg nem ismerik a végtelenített Paragon-rendszert. Ez egy olyan rendszer, amely lehetővé teszi a paragon szint folyamatos növelését a hagyományos 200-as korlát nélkül, a határa pedig jóformán végtelen, de legalábbis belátható időn belül elérhetetlenül sok.
Rob2628 elemzése
Rob2628 elemezte is a Diablo III végtelen Paragon rendszerének lehetséges visszatérését. A streamer a legújabb videójában a végtelen Paragon szintek előnyeit és hátrányait, valamint a Vessel of Hatred-ben érkező lehetséges rendszerváltoztatásokat boncolgatja.
Rob feltárja a közösség megosztott véleményét a végtelen Paragon szintekről. Néhány játékos értékeli a folyamatos fejlődést és a játékra ösztönző tényezőt, míg a kritikusok figyelmeztetnek az alkalmi és a hardcore játékosok közötti potenciális szakadék szélesedésére, ami egyensúlytalanságokhoz és botolási, valamint fiókmegosztási problémákhoz vezethet.
Tehát mi lehet az ideális megoldás? Rob egy kiegyensúlyozott megközelítést javasol, amely a Diablo 2 szintrendszerére emlékeztet, ahol a legtöbb jutalom könnyen megszerezhető, de a további szintek jelentős erőfeszítést igényelnek minimális erőnövekedésért cserébe.
Elon Musk is aggódik
Hogy mennyire lenne használható egy ilyen rendszer, arról Elon Musk, a játék közismerten nagy rajongója, az X platform tulajdonosa is kifejtette a véleményét Rob egyik posztja alatt:
Good points. Most important I think for getting character balance right is making it fun to play in a party with friends.
If your character can only contribute ~2% as much damage as Barb/Sorc, which happened with Druid last season, it isn’t fun.
— Elon Musk (@elonmusk) July 28, 2024
Rob2628:
Szeretnél egy végtelen Paragon rendszert látni a DiabloIV-ben ? A közösségben sok vita volt ezzel a témával kapcsolatban a legutóbbi VesselOfHatred trailer után.
Én személy szerint nem vagyok a Diablo 3-hoz hasonló végtelen hatalom rajongója. A fő fejlődésnek egy ARPG-ben a lootról és a tárgyakról kell szólnia. DE több hosszútávú dolog a szintlépési rendszerben biztosan üdvözlendő lenne! Manapság a játékosok mindössze néhány óra alatt elérhetik a Paragon 100-at.
Az egyensúly már most is óriási probléma a D4-ben és a végtelen Paragonnal, valamint a hatékony party játékkal a játékosok közötti erőszintbeli különbség még jobban az egekbe szökne.
A Paragon rendszer most sem végtelen pontokra van kitalálva. Egy bizonyos ponton minden elérhető csomópontot kimerítenél és nem lenne több játékos választási lehetőség, csak vadászni +5 fő statot ismét.
Elon Musk:
Ott a pont. A legfontosabb szerintem a karakterek egyensúlyának megteremtése szempontjából az, hogy szórakoztató legyen a baráti társaságban játszani.
Ha a karaktered csak körülbelül 2%-át tudja okozni annak a sebzésnek, amit egy Barbár vagy egy Varázsló, – ahogy az a Druidával történt az előző szezonban – az nem szórakoztató.
Szerkesztői különvélemény és a szavazások
Nem vitás, megosztja a közösséget a dolog, de nem annyira, amennyire a hardcore játékosok gondolják. Az teljesen egyértelmű, hogy a 100. szint után szükség lenne valamilyen játék utáni fejlődési lehetőségre. A leglogikusabb megoldás a végtelen Paragon pontrendszer lenne, különösen annak tükrében, hogy a kiszivárgás szerint 60 lesz az új maximális szint. A végtelen rendszer ellenzői a casual és a progresszes játékosok közötti egyensúly felborulásától félnek, azzal azonban nem számolnak, hogy már most is elég jelentős ez az egyenlőtlenség, a helyzeten nagyon rontani már nem lehet.
Jelen cikk szerzője például kifejezetten támogatna egy, a játékmenetet lényegesen kevésbé befolyásoló végtelen szintezési rendszert, mint a Diablo III-ban. Egész egyszerűen értelmet kapna a hosszútávú játék és az alkalmi játékosok végig tudnák élvezni a Seasont. Tulajdonképpen Rob ötlete, miszerint a szintek növekedésével egyre nehezebben megszerezhető és egyre kisebb buffok legyenek, nekem például teljesen megfelelne.
Úgy tűnik, hogy nem is vagyok egyedül: az Inventory Diablós Facebook csoportjában kiírtam egy szavazást nemrég, itt a szavazatok kétharmada támogató volt egy ilyen rendszerrel kapcsolatban. És hasonló szavazást írtak ki a játék egyik legnagyobb nemzetközi csoportjában is, amely hasonló végeredménnyel zárult, mint a miénk. Persze egyik voksolás sem reprezentatív, a Diablo Facebook csoportjainak aktivitása, ezzel együtt a szavazási kedv finoman szólva is alacsony.