
Egy újabb mérföldkőhöz érkezett a Diablo IV első kiegészítője, a Vessel of Hatred bevezetése. A nagyközönség megismerhette a kiegészítővel érkező új karaktert, a Spiritbornt és szinte mindent meg is tudhatott róla. Az utóbbi időben több új karakterosztály is megjelent a Diablo-univerzumban, de a Bloodknight és a Tempest a Diablo Immortalba érkeztek. A legújabb osztály, a Spiritborn – a szellemek szülötte – már a Diablo IV-et fogja színesíteni, vele együtt hatra fog nőni a játszható karakterek száma.
A bemutató szokás szerint egy élő közvetítés keretében zajlott, majd egy részletes blogot publikáltak. Ennek a blognak a fordítását olvashatjátok a továbbiakban.
Egy Nahantu dzsungeléből származó csúcsragadozó hamarosan csatlakozik a sötétség elleni harchoz a Diablo IV-ben. A Spiritborn egy teljesen új osztály a Diablo univerzumban, amely a Jaguár, a Gorilla, a Sas és a Százlábú szellemek egyedi erőit hívja segítségül, hogy legyőzzön minden rémálmot, amit a Pokol az útjába sodor. A Spiritborn karakterosztály október 8-án érkezik a Vessel of Hatred bővítmény részeként.
Kapcsolódó: Diablo IV: Spiritborn Class Trailer
A Spiritbornok sokoldalú harcosok, akik pusztító, három találat-kombó támadásokat és akrobatikus mozgást ötvöznek vadságuk erőteljes bemutatására. A közelharc mesterei, akik képesek kiterjeszteni a haragjukat a szellem energiája és kedvenc démonölő eszközük, a pallos segítségével. Fizikai képességeik lehetővé teszik számukra, hogy blokkolják vagy kitérjenek a beérkező csapások elől, így szívva magukba ezt az erőt, vagy visszairányítva azt a támadóikra.
A Spiritbornok eredete, a szellemek őrzőivel való kapcsolatuk, az osztálymechanika, és még sok minden más is olvasható alább.
Kik a Spiritbornok?
Mielőtt erre a kérdésre választ kaphatnál, először is meg kell értened a Szellembirodalmat (Spirit Realm) és Akarat felfedezését.
Egy romlatlan hatalom – a Szellem Birodalma
Legegyszerűbb formájában a Szellembirodalom egy olyan hely, ahová a szellemek járnak.
A Menedék létrehozásakor, amikor Inarius és Lilith megváltoztatta a Világkövet, a két nagy hatalom közötti feszültség felszabadította a mágikus energia felhős fátyolát, létrehozva a Szellemek Birodalmát. A Szellembirodalom egy olyan szent sík, amelyet az emberi hiedelmek alakítottak ki. Sanctuary kísérteties tükörképe, ahol a dzsungel szellemeinek az életen túli céljuk van. Ősi Szellemőrzők (Spirit Guardians) védik a földet és a szellemeket az angyalok és démonok befolyásától. A szellemek sokféle formája lakja a Szellembirodalmat: bizonyos emberi szellemek, akik rejtélyes módon a Birodalomba húzódnak, állatok, rovarok és növények szellemei, akik az idők során fejlődnek, és a Szellemőrzők, akik a bennük összpontosuló mágikus energiától nőttek hatalmasra.
Az első Spiritborn
Akarat eredetileg Xiansaiból származó próféta volt, az édesanyja Nahantuból származik. Az emberiség angyali és démon oldala közötti belső konfliktust kutatta. Úgy vélte, hogy az emberi létezés egyedülálló, és az embereknek megvan az erejük, hogy a bennük lévő különleges fény segítségével legyőzzék a sötétséget. Bejárta Menedékföldét, és megosztotta ezeket az alapvető hiteket.
Akarat megfogadta, hogy egy napon visszatér az anyja szülőföldjére, és amikor ezt megtette, felfedezett egy angyalok és démonok által nem befolyásolt fátylat a Szellembirodalom és Sanctuary között. Tudta, hogy egy ilyen helyet meg kell védeni. Akarat és legmegbízhatóbb tanítványa, Ysevete számtalan éjszakát töltött a Szellemek Birodalmának tanulmányozásával, amíg Akarat lett az első élő test, aki átlépte a fátylat és bejutott a Szellem Birodalmába.
Akarat követői folytatták tanulmányait a dzsungelben, amíg ő távol volt. Élete alkonyán Akarat visszatért és a Szellembirodalom feltérképezetlen területeinek felfedezésével töltötte idejét. Amikor eljött az idő, hogy végleg átkeljen a Szellembirodalomba, az már odaadó követői felügyelete alatt történt. Ysevete gyászkiáltásai eljutottak a Birodalomba, és a szellemek támogatással fogadták őket. Ysevete, aki szintén Nahantuból származott, az ő és Akarat által létrehozott tanok felhasználásával megalapozta a Szellemek szülötteinek (Spiritborn) kultúráját, amely napjainkban is létezik.
Nahantu gondozói
A Szellemszülöttek mélyen hisznek abban, hogy Akarat és Ysevete küldetésének kell szentelniük magukat: a Szellembirodalom és szellemei védelmének, valamint Sanctuary és a Szellembirodalom közötti harmónia biztosításának. Ezt a tant minden alkalommal megtestesítik. A haláluk után a lelkük Szellembirodalomba való átvitelére már életükben készülnek. A Szellemi Birodalommal való újraegyesülés haláluk után a legnagyobb megtiszteltetésnek számít, amit valaki magának szerezhet.
A Spiritbornok már életükben is meglátogathatják a Szellemek Birodalmát, bár ez egy veszélyes vállalkozás, ami általában olyan véneknek van fenntartva, akik már minden képességük minden aspektusát elsajátították. A beavatatlanok még mindig tapasztalhatják a Szellembirodalom maradványait látomások vagy álmok, a fátyol túloldaláról érkező suttogások és kéretlen megérzések formájában.
A Szellemszülöttek hűséges nép, amely végtelenül igyekszik tisztelni gazdag hagyományait, a dzsungelt és a hatalmas Szellemőrzőket.
Az Őrzők a sötétség ellen
A Szellemőrzők (Spirit Guardians) képviselik a kapcsolatot az emberek és a természeti világ között, amelyben élnek. A harcos a Gorillában látja erejét, a vadász a Jaguárban a gyorsaságát, a stratéga a Sasban az éberségét, a gyógyító pedig a Százlábúban és az általa felemésztett rothadásban látja gyakorlatát.
Szükség idején a Szellemszülött a legmegfelelőbb Őrzőt hívja segítségül, aki az ő képességeikért száll síkra. Ez az alkalmazkodóképesség, valamint az Őrzők iránti odaadásuk teszi a Szellemszülötteket azzá a mozgékony és rugalmas dzsungelharcosokká, akik.
A Spiritbornnal egy új képességcímke is jár: Megtestesülés (Incarnate). Felszerelés közben a Spiritborn megtestesíti az Őrzőnek a Megtestesülés képességhez kapcsolódó tulajdonságait, ami passzív bónuszt biztosít számodra. Amikor aktiválod, az Őrző teljes erejét veszed fel.
Az alábbiakban ízelítőt kaphatsz azokból a képességekből, amelyeket Spiritbornként használhatsz, beleértve az egyes Spirit Guardianek végső képességét is. Miközben többet olvasol a Spiritborn egyes képességeiről, ne feledd, hogy a [%] a fegyvered sebzésének százalékos arányára utal.
Jaguár (Rezoka)
Kapcsolódó: Diablo IV: Spiritborn Press Kitt
A Jaguár könyörtelen és erőszakos, vakító gyorsasággal és dühhel támad. Folyamatosan növeli a halálos erejét, és két gyilkolás között is égve tartja a tüzet.
- Rake: Varázsolj karmokat, amelyek végigmarják az előtted lévő ellenségeket, [20%] sebzést okozva, mielőtt további [40%] sebzésért felrobbannának.
- Ravager: (Passzív) A minimális vadság (Ferocity) 2-vel megnövekszik. (Aktív) Kegyetlen üvöltést szabadítasz el, aminek hatására minden támadásod további [60%] sebzést okozó csapásokat vált ki 6 másodpercig.
- Rushing Claw: Rövid távolságról vág át egy ellenségen, az útba eső összes ellenséget kétszer találja el, összesen [50%] teljes sebzésért.
- The Hunter: A Jaguárszellemmel átcsap a csatatéren, földetéréskor [50%] sebzést okoz, majd 7 csapáson keresztül [200%] teljes sebzést okozva oszlatja az ellenséget a területen.
Gorilla (Wumba)
Kapcsolódó: Diablo IV: Spiritborn Press Kitt
Az ellenálló képesség és a megtorlás megtestesítője, a Gorilla nem csak elhárítja a beérkező sérüléseket, hanem gondoskodik arról, hogy a megtorlás brutális, gyors és végleges legyen. Ez az őrző a tiszta dominanciát és a hatékony elszántságot testesíti meg, hogy mindenáron megvédje a sajátjait.
- Rock Splitter: Rohanj egy célpontra, és csapkodd le az előtted álló ellenségeket, [15%] sebzést okozva. Harmadik támadásoddal a körülötted lévő ellenségeket csapod le, [28%] sebzést okozva.
- Concussive Stomp: Lökéshullámot bocsát ki, amely [15%] sebzést okoz, és 3 másodpercig leteríti az ellenséget.
- Payback: Ütközz az előtted lévő ellenségekkel, [100%] sebzést okozva. Ha megtámadnak, 35% esélyed van arra, hogy a Payback aktív újratöltési ideje 1 másodperccel csökkenjen.
- The Protector: A Gorilla szellem 6 másodpercig véd egy területet, folyamatosan szétzúzza a környező ellenségeket [80%] sebzéssel, és 1,5 másodpercenként a maximális életed 15%-ának megfelelő gátat ad.
Sas – Eagle (Kwatli)
Kapcsolódó: Diablo IV: Spiritborn Press Kitt
A sas halálos, és hajszálpontosan támad zsákmányára. Mozgási sebessége és felerősített kitérése, valamint a kiterjeszthető középtávú támadások együttesen koncentrált fájdalmat okoznak ellenfeleidnek.
- Soar: Repülj a levegőbe, felhőt hozva létre, amely 5 másodpercig sebezhetővé teszi a célpontodnál lévő ellenségeket, mielőtt rájuk zuhansz és [50%] sebzést okozol.
- Quill Volley: 5 tollat lövell, amelyek átszúrják az ellenséget, mindegyik [14%] sebzést okozva.
- Razor Wings: Pörgess ki egy csomó borotvaéles tollat, amelyek visszapattannak, és [50%] sebzést okoznak mindkét irányba.
- The Seeker: A sas szellem lecsap és [20%] sebzést okoz. Rövid késleltetés után [300%] sebzést okozó robbanás következik.
Százlábú – Centipede (Balazan)
Kapcsolódó: Diablo IV: Spiritborn Press Kitt
A Százlábú a halál elkerülhetetlen körforgásának megnyilvánulása. Elszívja az ellenfelek erejét, hogy fenntartsa magát. Gyengítő méregsebzéssel és bomlasztó tömegkontrollal minden ellenfelet élettelen burokká tesz.
- Withering Fist: Döfj az ellenség felé és szúrj meg egy ellenfelet, [5%] sebzést okozva és [30%] mérgező sebzést alkalmazva 6 másodpercen keresztül. A harmadik támadásod a célpontodon robban, kárt okozva a környező ellenségekben és 3 másodpercig 30%-kal lelassítva őket.
- Scourge: Rovarok hullámát hívja elő, amelyek megharapják az ellenséget, 3 másodpercig félelmet keltve és lelassítva őket, és 6 másodperc alatt [100%] mérgező sebzést okozva.
- Stinger: 70%-os sebzést okoz az ellenségeknek, valamint az összes környező mérgezett ellenségnek.
- The Devourer: A százlábú szellem felbukkan, és [140%] sebzést okoz az ellenségeknek egy sorban, és [40%] sebzést okoz másoknak. 15 másodpercig tart.
Élesítsd a builded a kulcspasszívokkal!
A kulcs-passzív képességek a különböző harci technikák víziója alapján készültek, minden egyes Key Passive-ot úgy terveztek, hogy nyitottabbak legyenek, lehetővé téve számodra, hogy akkurátusan finomítsd a builded, nagyobb rugalmassággal.
Adaptive Stances
Az alapszellem egyik skilljének castolása garantálja a buffokat:
- Sas: 30% mozgássebesség
- Gorilla: 30% sebzéscsökkentés
- Jaguár: 30% támadási sebesség
- Százlábú: 30% életlopás
Egy másik alapszellem képzettségének castolásakor:
- A kapott bónusz lecserélődik az új bónuszra
- 50%-kal növeli a Core statokat 5 másodpercig.
Noxious Resonance
Kritikus ütéseid hatására az ellenfelek a rajtuk lévő méreg 100%-át méregsebzésként köpik ki a körülöttük lévőkre.
Prodigy’s Tempo
Minden harmadik egymást követő, azonos alapkészség (Basic Skill) castolása 5 másodpercig minden készségrangot 2-vel megnövel. Ugyanannak a Core- vagy Potency-képességnek minden harmadik egymást követő castolása 10%-kal csökkenti az összes képzettség aktív újratöltési idejét, ami minden egyes Skill ranggal 2%-kal növekszik.
Vital Strikes
100%-kal megnövelt sebzést okozol a sebezhető (Vulnerable) ellenségeknek. Miután sebezhetővé tettél egy ellenséget, a következő közvetlen sebzéseddel ezeket éred el:
- A maximális életed 2%-ával gyógyít.
- 5 életerőt generál
- Eltávolítja a Vulnerable hatást
Védd meg Nahantu-t az új legendary és unique felszereléssel!
A Spiritborn hozzá szabott Legendary és Unique tárgyakat kap. Az alábbi tárgyak mindegyike más-más irányba mozdítja a buildet.
Hibrid erősítés
A Legendary tárgyak ezen kategóriája a Spirit Guardian-ok különböző játékstílusaihoz igazodik. Mindegyik egy-egy különleges Őrző-kombinációt támogat, és ezáltal erősíti a buildet. Ezek a tárgyak kihagyhatatlanok minden olyan Spiritborn számára, aki az Őrzői erősségeit szeretné összekapcsolni.
Az erő növelése
A legendás tárgyak következő kategóriája a képességeidet növeli és erősíti. Az ilyen tárgyakból nagy hasznát veszik az olyan játékstílusok, amelyek ugyanannak a szellemőrnek a képességeit használják.
Alárendelt erők
A Szellemszülöttek legendás tárgyainak utolsó kategóriája erősen haszonelvű jellegű. Több tárgyat kombinálhatsz, hogy a buildedhez legmegfelelőbb kombinációt állítsd össze.
Uniques – Egyedi tárgyak
Természetesen vannak teljesen erős, egyedi (unique) felszerelések, amelyek felerősítik a Spiritborn eredendő erejét, és a dzsungel legyőzhetetlen harcosává teszik őket.
Spiritborn Class Quest – Új küldetés
Kehjistanban több rejtélyes gyilkosság történt. A mészárlás arra utal, hogy azért egy túlvilági szörnyeteg a felelős. Ha szellemszülöttként (Spiritborn) elérted a 15. szintet, keresd fel Tarka-t, egy szellemszülött követet Gea Kulban. Együtt vágtok neki a sorsotok keresésének, és egyre jobban ráhangolódtok a Szellemőrzők módszereire. A Sacred Hunt küldetés teljesítésével feloldjátok a Spirit Hallt – a Spiritborn osztálymechanikáját.
A Szellemcsarnok
A Szellemcsarnok használatával a Spiritbornok fokozhatják a Szellemőrzőkkel való kapcsolatukat. Válassz egyet a 4 Guardian Spirit közül, mint elsődleges Szellemed. Ezzel különleges bónuszt kapsz, de az adott Szellem képzettségi címkéjét is hozzáadod az összes képzettségedhez, így a Szellem alapú bónuszai minden egyes Skillre átvihetőek. A 30. szinten választhatsz egy másodlagos bónuszt, ugyanattól az Őrzőtől vagy egy másiktól. Ez vagy a meglévő kötésedet erősíti, vagy egy másik Őrzőtől származó mechanikával fonódik össze. Megadja a szabadságot, hogy a karaktered a számodra legvonzóbb irányba formáld.
Kapcsolódó: Diablo IV: Spiritborn Press Kitt
Például:
Ha a Gorillát választod elsődleges szellemednek, akkor ezt a bónuszt kapod:
A Gorilla-képesség használata 100%-os Thorns-t okoz az általad eltalált ellenségeknek, és 3 másodpercig a maximális élet 10%-ának, legfeljebb 40%-ának megfelelő gátat (Barrier) biztosít. Minden képesség mostantól Gorilla-képesség is.
Most tegyük fel, hogy a Jaguárt választod másodlagos szellemednek. Ezt a bónuszt fogja neked biztosítani:
A maximális vadság (Ferocity) megnövekszik 1-gyel. 1 stack vadsághoz jutsz, amikor megölsz egy ellenséget vagy kárt okozol egy főnöknek.
A Gorilla választása minden támadásodat Thorns-al tölti fel, miközben egyidejűleg egy gátat generál. Ez eléggé brutálissá tesz téged. Ha a Jaguárt választod másodlagos szellemednek, közvetlen hozzáférést kapsz a Ferocityhez, a Spiritborn erőforrásához. Ráadásul ez egy halmozódó bónusz, amely növeli a támadási sebességet. Most, hogy ezt a két behemótot összepárosítottad, nem csak a támadási sebességed nő, hanem a Gorilla bónuszainak felhasználási sebessége is.
Mindegyik őrzőnek megvan a saját egyedisége, amit be lehet vinni a buildbe, új szinergiákat fedezve fel. Arra bátorítunk, hogy addig elmélkedj, amíg meg nem találod a megfelelő elsődleges és másodlagos kombinációt, amely a legjobban illik a Spiritbornodhoz.
Spiritborn Reveal Stream
Július 18-án tartottunk egy livestreamet, amely felfedte a Diablo IV legújabb osztályának, a Spiritbornnak az ősi energiáját és rugalmasságát.
Adam Fletcher közösségi igazgató, Brent Gibson játékigazgató, Eleni Rivera-Colon társ-narratív tervező, Nick Chilano művészeti igazgató és Bjorn Mikkelson játéktervező Nahantu mély dzsungelébe vittek minket, hogy alaposan megismerjük a Spiritbornt. Részletesen bemutatták a történetét, a képességeit, az osztálymechanikát, a tárgyakat és még sok minden mást.
Ha szeretnéd megnézni a teljes livestreamet, hogy minden részletet megtudj, nézd meg az alábbi videót:
A Vessel of Hatred elővásárlása
A Spiritborn a Vessel of Hatred kiegészítővel érkezik október 8-án. Az elővásárlás nem csak hozzáférést biztosít a Vessel of Hatred bővítményhez a megjelenéskor, hanem azonnal rengeteg játékbeli jutalmat is kapsz, amivel már ma elkezdheted az utadat!
Az elővásárlással kapcsolatos részleteket ebben a cikkben találod:
Kapcsolódó: Bemutatkozik a Diablo IV első kiegészítője – Minden tudnivaló a Vessel ...