
A Diablo IV kovácsainak műhelyei újult erővel dübörögnek, hogy Sanctuary legjobbjainak fegyvereit csiszolják. Szerte a földön a Pokol légiói gyülekeznek, szaporodnak és összevonják erejüket, hogy lesből támadjanak a vándorokra, akik a Helltide áldozatául esnek.
A Diablo IV első nyilvános PTR tesztjén részben bemutatkozó Season 4: Loot Reborn május 14-én 19 órakor élesedik majd. Használhatod a teljesen átrendezett tárgyrendszert (Itemization), valamint a vadonatúj Tempering és a Masterworking craft-rendszereket, hogy egy figyelemre méltó pengét olyan erővé változtass, amitől még a pokol teremtményeinek is félniük kell. A Helltide újjászületik az összes világszinten (World Tier): szörnyeket ölsz és ezzel töltöd a fenyegetettségi szintedet, hogy aztán a Hellborne zsákmányaként megjelöljön téged. Készülj fel a harcra egy tapasztalt zsoldos testvércsapat, a Vasfarkasok (Iron Wolves) oldalán, akiknek szintén a démonok megfékezése a céljuk!
Kapcsolódó: Diablo IV: Megvan a Season 4 témája?
Az alábbiakban megismerkedhetsz a Diablo IV pokoli frissítéseivel és megtudhatsz minden olyan információt, ami a PTR tesztből kimaradt.
Kapcsolódó: Diablo IV Season 4 PTR – Minden, amit tudnod kell MAGYARUL
Amennyiben a rövidebb utat választod és jól értesz angolul, mindent megtudhatsz a május 2-án tartott egy fejlesztői frissítésből. A közvetítés során Adam Fletcher közösségi igazgató, Joe Piepiora játékigazgató-helyettes, Adam Jackson vezető élő osztálytervező, Colin Finer vezető élő játéktervező és Deric Nunez vezető évadtervező leültek, hogy megvitassák a Helltide frissítéseit, az itemizációs változásokat, a nyilvános tesztterület tanulságait, az egyensúlyi frissítéseket és még sok minden mást.
Ha szeretnéd megnézni a teljes fejlesztői streamet, indítsd el az alábbi videót:
Ha a hosszabb utat választod, akkor végigolvasod ezt a cikket és átrághatod magad a Blizzard Loot Reborn blogjának magyar fordításán. Íme!
A Diablo IV Újrakovácsolt tárgyrendszere: Mestermunka, edzés és még sok minden más
A Diablo IV-en belüli évadok rányomják bélyegüket Sanctuary-ra a szezonális világban, új küldetéseket és új mechanikákat tárva fel, amelyeket felfedezhetsz és elsajátíthatsz. A Season 4: Loot Reborn új témát vesz fel, és számos alapvető játékrendszert átdolgoz, hogy felfrissítse a tárgyak megszerzésének módját, működését és javulását, ahogy a játékosok a szezon során a világszinteken keresztül fejlődnek.
A korábbi Season-témákkal ellentétben, amelyek csak a szezonális birodalmat érintették, a Season 4: Loot Reborn esetében ezek az itemizációs változások a szezonális birodalmon túl is fennmaradnak, és az Örök (Eternal) Birodalomra is hatással vannak. Az alábbiakban megtudhatod, hogy hogyan változtatja meg a tárgyak rendszere (Itemization) a zsákmányszerzés és a vadászat módját az egész Diablo IV-ben.
Az új tárgyakkal, az osztályokkal és képességekkel kapcsolatos összes frissítés elérhető lesz a Season 4 Patch Notes-ban, amely a május 2-i fejlesztői frissítés streamünket követően itt lesz elérhető.
A Hungarian Heroes fordítást készített a PTR Patch Notes-ból, a fenti linken szereplő, angol nyelvű jegyzettel frissíteni fogják ezt a fordítást, amely ezen a linken érhető el.
Általános tárgyfrissítések
A tárgyrendszer változásaival kapcsolatos számos célunk egyike az, hogy könnyebben érthetővé tegyük, hogy mely tárgyak jelenetnek fejlődést (upgrade), amikor kiesnek. Csökkentettük a tárgyakon lévő affixek számát (3-ra csökkentettük a Legendás tárgyakon, 2-re a Ritka tárgyakon), és hatékonyabbá tettük ezeket az affixeket. Ahelyett, hogy olyan affixeket látnál, amelyek feltételes értékekre támaszkodnak (+10% sebzés a nem sérült eliteken), olyan affixeket fogsz látni, mint például a mozgássebesség, a maximális élet vagy egy alapkészség egyes rangjainak alapnövekedése. Az eldobott tárgyakat mostantól egyszerűbb értékelni, és összetettségüket és testreszabásukat áthelyeztük az új kézműves rendszereinkbe, a Tempering és a Masterworking rendszerbe, amelyeket alább részletesebben ismertetünk. Megnöveltük ezen affixek általános értékeit is, így erősebbnek kell érezned majd őket!
Ez a képernyőfotó egy tárgyat mutat az Itemization változások után egy Greater Affixszel.
A tárgy affixei az Itemization-változások után, Tempering és Masterworking alkalmazásával.
Azzal, hogy a tárgyaknak nagyobb egyéni hatást adtunk, jelentősen csökkentettük a szörnyek legyilkolásakor kieső tárgyak számát. A cél itt az, hogy a játékosok több időt töltsenek a gyilkolással, és kevesebbet a sok eldobható tárgy szétválogatásával. Az eredmény az, hogy összességében kevesebb tárgy fog kiesni, de ezek a tárgyak nagyobb valószínűséggel lesznek értékesek. Ennek ellensúlyozására és a normával való egy szinten maradás érdekében a tárgyak bezúzásából (salvage) és a kézművességből (craft) nyert anyagokat ehhez a változáshoz igazítottuk. Emellett a Forgotten Souls mostantól a Whisper bountykból is megszerezhető, és minden Elitből (ritkán) ki is esik. Az Enchant arany-költségének mostantól van egy maximuma és csökkentettük az összes tevékenység elvégzéséhez szükséges anyag-költséget a kovácsműhelyben.
Ezen kívül az, hogy melyik World Tierben játszol, közvetlenül befolyásolja a keresett tárgyak ritkaságát. A szent (sacred) vagy annál magasabb tárgyak csak a III. világszinten esnek le, és csak az ősi (ancestral) tárgyak jelennek meg a IV. világszinten. Hasonlóképpen, a 95. szint feletti ellenségektől eldobott Legendary tárgyak Item Power értéke mindig 925 lesz.
Figyelned kell az egyedi (Unique) tárgyakra! Néhánynak ugyanis van esélye megjelenni az I. és II. világszinten. Minden Unique-nak van esélye, hogy a III. World Tier-től kezdődően kiessen, és Uber Unique tárgy is eshet a maximális Item Power szinten, amint 55-ös szintű szörnyeket ölsz meg.
A hatalom kódexének frissítései
A Legendás tárgyakból származó Aspect-ek kivonása mostantól a hatalom kódexében tárolódik, hogy korlátlan ideig használhasd őket. Ahelyett, hogy helyet foglalna a ládádban vagy az Inventoryban, a Hatalom Kódexében lesz, egy könyvtárban, amely az adott Aspect legerősebb kivont változatát tárolja, amely fejleszthető és annyiszor használhatod, ahányszor csak akarod.
A Hatalom Kódexe megjeleníti az összes elérhető Aspect-et, így több időt tölthetsz a lehető legmagasabb rollok keresésével. Amint a maximális potenciális értékkel rendelkező Aspect a kódexbe került, egy különleges szegély jelzi, hogy az Aspect kimaxolása befejeződött.
A Hatalom Kódexében mostantól lehet kedvenceket választani, és a Kódexben való kereséskor egy tooltip jelzi, hogy az adott Aspect már fel van-e szerelve. Vedd figyelembe, hogy a Szezonális Birodalomban, amikor a Szezon véget ér, a Hatalom Kódexe visszaáll, és megtartja a megtanult kiegészítőket az Örök Birodalomra. Ha az Örök Birodalomban már rendelkezel ugyanezzel az aspektussal, a Hatalom Kódexe megtartja a kettő közül a magasabbat.
Tempering – Edzés. Élesítsd az acélt!
Ahogy megtalálod és megtanulod az edzési kézikönyveket (Tempering Manuals), a kovácsok Sanctuary-szerte képesek lesznek használni ezeket a kézműves kézikönyveket a felszerelésed tulajdonságainak alakítására. A megedzés lehetővé teszi, hogy hatásos kiegészítéseket adj a tárgyadhoz.
A kézműves kézikönyvek a játék során mindenhol megtalálhatóak. Ha egyszer megtanultad, annyiszor használhatod őket, ahányszor csak akarod (mint az új Hatalom Kódexének változásai). Minden Crafting Manual tartalmaz néhány affixet, és általában hat különböző kategóriának felel meg: Fegyverek (Weapons), Támadó (Offensive), Védekező (Defensive), Mozgékonyság (Mobility), Hasznosság (Utility) és Erőforrás (Resource). Egyszerűen menj el egy kovácshoz, hogy megedzd (Tempering) a tárgyadat, és adj hozzá egyet a rendelkezésre álló affixek közül, ami nagyban csökkenti az időt, hogy a fegyvered a kívánt affixet kapja. Ne feledd, hogy az ancestral tárgyakhoz két különböző kategóriájú temperált affix is tartozhat!
Ne feledd, hogy az edzés tartóssága (Tempering Durability) azt jelzi, hogy hányszor edzhetsz meg egy tárgyat… még a legádázabb harcban edzett pengék is elveszíthetik élüket. A Szezonális Birodalomban megtanult kézikönyvek a Season végéig tartanak, az Örök Birodalomban megtanult kézikönyvek pedig örökre ismertek lesznek.
Masterworking – Mesterművesség. Finomítsd a fegyvered!
A legmélyebb bányákban és barlangokban található legritkább anyagok felhasználásával fejlesztheted a fegyvereidet a lehetőségek csúcsára. A Masterworking egy végjátékbeli craft-rendszer, amely a The Pit-ben szerzett anyagokat használja fel fegyvereid fejlesztéséhez.
A Masterworking javítja a fegyvereid összes kiegészítőjének általános erejét, és minden 4. szinten masszívan feljavítja az egyik affixet. A bónuszban részesülő affix kékre változik. Ha ugyanazt az affixet még egyszer javítod, akkor sárgára változik, és ritka esetben narancssárgára, ha harmadszor is javítod.
Ha elérted egy adott fegyveren a Masterworking maximális szintjét, és nem vagy elégedett a fegyvered javításával, akkor visszaállíthatod, és kezdheted újra a folyamatot.
Greater affixek
A Greater Affixek csak az Ancestral Legendary és Unique tárgyakon jelennek meg, és a normál affixek 1,5x erősebb változatai. A Greater Affixekkel ellátott tárgyak külön hangjelzéssel esnek ki, ami figyelmeztet a jelenlétükre, és egyedi ikonnal rendelkeznek mind a világban, mind a leltárban. A tárgyakon lévő minden egyes affixnek van esélye arra, hogy a III. és IV. világszinten Greater affix legyen. Nem varázsolhatsz egy affixet Greater Affixszé – félelmetes erejüket csak felfedezni lehet.
Drágakövek (Gems)
A drágakövek rendszere egyszerűbb és hatékonyabb lett. A nyers drágaköveket eltávolítottuk, és a craft-szintek megnőttek. A Normal drágakövek 51. szinten, a Flawless 71. szinten, és a Royal 91. szinten érhetőek el. A gyémántoknak megnöveltük az All Resistance értékét. A topáz mostantól növeli az intelligenciát (intelligence), a zafírok pedig az akaraterőt (Willpower). Az ametiszt növeli az Erőt (Strength), a smaragdok (Emerald) pedig mostantól bónusz ügyességet (Dexterity) biztosítanak.
Újjászületett a Helltide
A lángoló pokol légiói újra összeállnak, hogy a Helltide újjászületésében erődemonstrációt tartsnak. A Season of Bloodban (Season 2) már megismert Vampiric Blood Harvest által inspirálva a harcban tanúsított vadságod egyre veszélyesebb ellenfelek figyelmét vonzza. Csak a legerősebbek és a legjobban felkészültek élhetik túl ezt az erős támadást. Hacsak másképp nem jelezzük, ezek a Helltide-változások mind az Eternal, mind a Seasonal világokat érintik, és a Season 4: Loot Reborn végét követően is fennmaradnak.
A fenyegetettségi szint és a pokoli megbélyegzés
Ahogy a Helltide-on keresztül hasítod az utad és mészárolod a pokolfajzatokat, mostantól Fenyegetést (Threat) fogsz generálni. A Fenyegetést az általad legyilkolt szörnyek nehézsége és a Helltide-on belüli ajándékok (Tortured Gift) megnyitásának gyakorisága alapján kapod. Összesen három Fenyegetés-szint van, és minden szint növeli a veszélyt valamit a lesből támadások gyakoriságát. Amint eléred a 3. szintet, megjelöl a pokol (Hell-Marked).
Ha megjelölt lettél, örjöngő szörnyek csapatai fognak ostromolni. Ha ezt élve megúszod, egy Hellborn jön érted: Sanctuary egyik legfélelmetesebb elesett harcosa, aki most a Pokol mérhetetlenül erős ügynöke. A Hellborn a Diablo IV egyik karakterosztályát testesítheti meg. A fenyegetettségi szinted visszaáll, amint a Hellborn rajtaütése aktiválódik, vagy ha megadod magad a Pokol elsöprő erejének és elpusztulsz.
Szentségtörés: Átkozott rituálé
Az Elátkozott Rituálé (Accursed Ritual) sokkolóan véres jelenete a végső bizonyítéka annak, hogy ezek a mániákus kultisták milyen messzire képesek elmenni, hogy csillapítsák sötét vágyaikat. Az alábbi képen láthatod egy Elátkozott szertartás helyszínét.
A Baneful Hearts-ot a Tortured Gifts megnyitásával lehet megszerezni a Helltide során, valamint a Hellborn ellenségek legyőzésével. Tegyél be három Baneful Hearts-ot, hogy elkezdődjön a rituálé, amely démoni ellenségek rajának támadásával indul. Ez a rajtaütés a félelmetes Blood Maiden érkezésével ér véget, aki egy mérhetetlenül erős démon és a halála után nagy jutalmat kínál.
Ha bármilyen Baneful Hearts-ot adsz ennek a sötét rituálénak az elindításához, akkor a hozzájárulás bónuszaként megnövekedett jutalmakat kapsz.
Helltide az I. és II. világszinteken
Hogy a karaktered útjának korábbi szakaszában megismerhesd a Helltide félelmetes fenyegetését, a Helltide mostantól elérhető a World Tier I és II szinteken. Az általános szörnysűrűség ezeknek a World Tier-eknek megfelelően lesz kialakítva, és nem lesznek jelen kóborló bossok vagy halálos meteorok.
További pokoli változások
A vándorok számára, akik a Helltide határait szeretnék feszegetni, egy kivételesen értékes új elixír, a Profane Mindcage áll rendelkezésre, hogy növelje a tétet. A Profane Mindcage elfogyasztása 10-zel növeli a Helltide-szörnyek szintjét, és növeli a Cinder-drop arányát. Ez az elixír garantáltan a Hellborne megölése után esik.
Az adott World Tier szinthatárához közeledve csökkenő hozamot fogsz látni a megnövelt szörnyszinteken – így haladnod kell tovább a világszinteken, hogy megőrizd ugyanezt az előnyt ebből a hatásos elixírből. A Profane Mindcage csak a Season 4: Loot Reborn végéig tart.
Friss démoni eseményekkel bővült a Helltide, köztük új találkozásokkal a legendás Vasfarkasokkal. Légy éber a démoni árulások eme találkozásai miatt!
A Diablo IV PTR nyilvános tesztünk óta nemrégiben történt változás, hogy a Doomsayer már nem dobja le a Doomsaying ládát. Ehelyett mostantól a Doomsaying ládájának megfelelő jutalmat ad halálakor – így a korábbi Cinder-költség megszűnt.
The Pit of Artificers – A Diablo IV legnagyobb kihívása
Az a hír járja, hogy Sanctuary északi részét átszelő dungeonok hálózatának mélyén különös ércfajták találhatók, amelyek tökéletesen alkalmasak arra, hogy titkos horadrim technikákkal különleges páncélokat készítsenek. A kincseket feltáró vándorokra leselkedő borzalmak azonban kimondhatatlanul szörnyűek.
A IV. világszintre lépve kiemelt küldetést kapsz egy 46. szintű Nightmare Dungeon teljesítésére. A teljesítés után elkezdheted gyűjteni a Runeshard-okat a különböző Végjáték-tevékenységek végigjátszásával. Ezeket Helltide ládákból, World Boss-harcokból, Legion eseményekből, Nightmare Dungeonokból és Whisper Bounties-okból tudod megszerezni.
Gyűjtsd össze a Runeshardokat, hogy aktiváld az obeliszket Cerrigarban, és leereszkedhess a The Pit hívogató mélységeibe! A feladatod az, hogy elég szörnyet ölj meg, mielőtt a 10 perces időkorlátod lejár, hogy megidézd a végső főnököt. Minden játékos halála időt vesz el az órából: az első halál 30 másodpercet vesz el, a második halál 60 másodpercet, a harmadik és az azt követő halálok 90 másodpercet.
Miután elég szörnyet öltél meg, egy portál materializálódik, amely a főnök arénájába szállít. Öld meg a Bosst, mielőtt az időzítő lejár, hogy megszerezd a hőn áhított Masterworking anyagokat… és a The Pit következő brutális szintjét. Ha sikerül megölnöd a főnököt az idő hátralévő részében, a haszon megnő. Ha még 4-6 perc van hátra, átugorhatsz egy szintet, és feloldhatod a The Pit egy újabb szintjét. Ha 6 vagy annál több perccel a vége előtt végzel, két további szint feloldását kapod meg. A Pitben összesen 200 nehézségi szintet próbálhatsz meg meghódítani, ha szembe mersz nézni a kihívással.
A The Pit-be legfeljebb négyfős csapatban lehet bemenni, és az a játékos, aki a legtöbb Runeshard-ot költi a Pit kinyitására, kapja az anyagok oroszlánrészét. Csak az a játékos kaphat Stygian Stones-t, aki kinyitotta a The Pit-et. Ezeket a köveket a Tormented Echoes Bossok megidézésére lehet használni, akik a Diablo IV-ben található megidézhető Bossok 200-as szintű változatai. Minél lejjebb ereszkedsz a The Pit szintjein, annál gyakrabban jelennek meg ezek a Stygian Stones kövek.
Andariel is csatlakozik a Diablo IV harcaihoz
A Gyötrelem Leánya visszatért teljes kínzó dicsőségében. Ugyanazon a szinten csatlakozik a főnöki ranglétrán, mint testvére, Duriel, és ugyanolyan Uber Unique drop rátával. Árnyék, tűz, villám és ikonikus méregtámadásának keverékével Andariel készen áll, hogy szembeszálljon mindenkivel, aki a vesztét akarja okozni.
Tasaraktól keletre, az Akasztott Ember Csarnokában (Hanged Man’s Hall) találod, és mind a Lord Zir, mind a Beast in Ice által kidobott megidéző anyagokra szükséged lesz, hogy megküzdhess Andariel ellen.
Tormented Echoes – Gyötrelmes visszhangok
Minden idézhető Boss mostantól a 200. szinten elérhető Tormented Echoes néven. Ezek a főnökök a szokásos anyagokkal idézhetők meg a Stygian Stones mellett – amelyeket a The Pit mélyén találhatsz -, és bár a megidézésük többe kerül, de sokkal több jutalmat is dobnak. Egy Tormented Echo Boss megidézéséhez egyszerűen menj a főnök tipikus idézési helyére, és válaszd ki a Tormented Echo változatot. Vedd figyelembe, hogy a Beast in Ice megidézéséhez egy másik Nightmare Dungeon Sigilt kell készítened.
A Tormented Echo Bossok által elejtett összes tárgy 925-ös tárgyszintű lesz. Az első Tormented Echo legyőzése egy Resplendent Sparkot ejt el első alkalommal (fiókhoz kötött) jutalomként.
A vasfarkasok a Diablo IV-ben
Keresd meg a harcedzett és kitartó Soudeh the Anvil-t, a Vasfarkasok (Iron Wolves) táborának parancsnokát. A Vasfarkasok nemes zsoldosok csapata délen táborozik. Ők Sanctuary egyszerű népét igyekeznek megvédeni, és magasabb becsületkódexhez tartják magukat, mint más, hasonló képességű zsoldoscsapatok. Rejtélyes módon tagjaik gyanús körülmények között halnak meg – keresd meg ennek a mészárlásnak a forrását, hogy elnyerd a Vasfarkasok kegyét!
Találkozz Soudehhel Khejistanban, hogy megkezdhesd az utadat e halálos összeesküvés leleplezésére. A Vasfarkasokkal való együttműködésért számos Tempering Manualt kapsz, amelyek kulcsfontosságúak a tárgyaidban rejlő lehetőségek felszabadításához a 4. szezonban.
A Helltide-ban megjelenő Iron Wolf tartalmak a Season 4: Loot Reborn befejezése után is fennmaradnak.
Season Journey és Battle Pass
Miközben a démonok legyőzéséért együtt harcolsz a Vasfarkasokkal, jutalmakat kapsz a Szezon Utazás (Season Journey) és a Battle Pass segítségével.
A Season Journey fejezetekre van bontva, amelyekben feladatokat kell teljesítened. Ahogy haladsz előre az Utazás során, Sancturay védelmezőihez méltó jutalmakat kapsz, például új legendás Aspect-eket és 3 Amnesia-tekercset, amelyekkel ingyenesen kaphatsz egy képességfa- és egy Paragon-tábla visszaállítást. Az Utazás továbbá Favor-t is biztosít – a Battle Pass szintjeinek megmászásához használt erőforrást -, amelyet egyszerűen csak játékkal szerezhetsz meg.
A Season 4: Loot Reborn Battle Pass május 14-én, 19 órakor (CET) válik elérhetővé és 90 szintnyi (28 ingyenes és 62 Premium) jutalmat ad.
Ha megveszed a Premium Battle Pass-t, nem csak az Ingyenes szintek jutalmai lesznek a tiéd, hanem Awoken Demigod Armor Set, némi Platinum és még sok más is vár rád, köztük az Awoken Demigod Plating Mount Armor, a Purified Demigod Thoroughbred Mount és a Divine Banner Mount Trophy, ami a 90. szinten oldódik fel.
Az Accelerated Seasonal Battle Pass 20 szintnyi jutalom-feloldást és a Wings of Hell’s Legion emote-ot is tartalmazza.
Az ingyenes szintekből szerzett Smoldering Ashes elkölthető szezonáldásokra (Blessings), amelyek hasznos bónuszokat biztosítanak a Pokol seregeinek visszaveréséhez. A 4. évadban három új áldás van:
- Urn of Nightmares: Fokozza a Nightmare Dungeonokban szerzett Paragon Glyph XP-t.
- Urn of Iron: Növeli a Helltide tevékenységekből származó hírnevedet a Vasfarkasoknál.
- Urn of Burning Obols: Fokozza a Helltide ládákban található Obolok mennyiségét.
Az öt szezonáldásból származó bónuszok csak a Season 4: Loot Reborn végéig tartanak.
Diablo IV Shop: Szereld fel magad Tejal boltjából
A boltban új felszerelésekkel, páncélokkal, kiegészítőkkel, lovakkal és hátas-páncélzat csomagokkal dobjuk fel a hangulatot, amelyekkel stílusosan vadászhatsz. Május 14-től kezdve látogass el Tejalhoz, hogy átnézd a portékáit! Ne feledd, hogy folyamatosan frissíti a készletét. Az egyik ilyen ritkaság a Sanctuary távoli területeiről származó Demon’s Heart Bundle a barbárnak, amely a Demonheart Armor Set-et és 2 Demonheart Weapon Cosmetics-et tartalmazza.
Közösségi útmutatók a 4. évadhoz
Ha bölcs útmutatásra van szükséged a Season 4: Loot Reborn során, nézd meg közösségi útmutatónkat, ahol tippeket és betekintést kapsz minden osztály építésébe. A World Tier I-es szintlépéstől kezdve egészen a The Pit végjátékbeli építkezésekig.
Látogass el megbízható közösségi forrásainkhoz itt:
A Diablo IV csapat