
A Diablo IV egészen elképesztő látványvilága most tovább fokozódik, persze ennek komoly technikai feltételei is vannak. A játék megjelenése után a Hungarian Heroes egyik progressz játékosa készített egy atomjó videót a D4 vizuális megjelenéséről, namost erre a Blizzard rátett egy jóadag lapáttal…
A hatalmas változásokkal kecsegtető Season 4 és a PTR tesztkörnyezet bejelentése után most itt a Diablo IV újabb nagy durrantása! Március 26-án a vándorok az 1.3.5-ös javítással elérhető új grafikai fejlesztésekkel hódíthatják meg a Pokol borzalmait. A következő tartalmi frissítéssel Sanctuary-t még jobban átitatják a Ray Tracing buja árnyékai és továbbfejlesztett tükröződései, valamint egyéb vizuális fejlesztések.
Ez a videó mutatja a különbséget az összes vizuális javítás beállításának bekapcsolt és kikapcsolt állapota között: Ray Tracing (fénysugár-követés), Ambient Occlusion (környezet-kitakarás) és Contact Shadows (érintkező árnyékok).
Ray Tracing: Árnyékok
A Ray tracing az a kifejezés, amely tágan utal a játékmotorok azon képességére, hogy élethűbb képeket tudnak előállítani. Például a Nap által vetett árnyékokat a ray tracing javítja.
A bal oldalon a ray tracing ki van kapcsolva, ami élesebb és kevésbé pontos árnyékokat eredményez. A jobb oldalon be van kapcsolva – a fa árnyékai sokkal valósághűbbek és élethűbbek. Észrevehető, hogy minél távolabb nézünk a fa tövétől, annál lágyabbak lesznek az árnyékok.
Ray tracing kikapcsolva (balra), Rax tracing bekapcsolva (jobbra).
Ez a videó mutatja a kontrasztot a kikapcsolt ray tracing (a csontvázakból eredő árnyékok hangsúlyosabbak, keményebbek) és a bekapcsolt ray tracing (az árnyékok ritkák, lágyak és valósághűek) között.
A bal oldalon a ray tracing ki van kapcsolva, és az árnyékok szögletesebbek és keményebbek. A jobb oldalon a ray tracing engedélyezve van, és az árnyékok lágyabbak és élethűbbek.
Ray Tracing: Tükröződések
A ray tracing élethűbb tükröződéseket is eredményez az olyan felületeken, mint egy mozdulatlan tó vagy egy széles tükör. Ez a továbbfejlesztett funkció több részletet tárhat fel a környezetből, mivel nem csak a víz tükröződésének mélységét adja, hanem a tágabb környezeti történetmeséléshez is hozzájárul.
Az alábbi képen látható a gömbvillám visszaverődése a víz felszínén. A ray tracing egyik előnye, hogy lehetővé teszi a képernyőn kívüli dolgok tükröződésének megjelenítését is, mint például a kép jobb felső sarkában látható, képernyőn kívüli sziklafal. A ray tracing-ből származó visszaverődések segítenek élethűbb környezetet biztosítani, ahol olyan elemeket is látunk, amelyeket korábban nem.
Ebben a videóban a ray tracing lehetővé teszi, hogy láthassuk a vízről visszaverődő villámot, valamint a kiterjedt környezet több részletét.
Ambient Occlusion – A környezet kitakarása
A Diablo IV már tartalmazza az Ambient Occlusiont, amely azt méri, hogy egy felületet milyen mértékben takarnak el a környező fényárnyékok. Más szóval azt határozza meg, hogy a környező tárgyak mennyire akadályozzák meg, hogy egy felület vagy tárgy fényt kapjon egy olyan forrásból, mint például egy tábortűz vagy egy lámpa.
A mostantól minden platformon elérhető Ambient Occlusion funkciót frissítették és továbbfejlesztették. A PC-s felhasználók, akik az előre beállított ‘Ultra Quality’ grafikai opciót használják, ezt a változást fogják leginkább észrevenni, de minden platformon minden minőségi beállításnál látható.
Ez a videó mutatja az Ambient Occlusion korábbi változatát és a frissített Ambient Occlusiont. Ez a példa az ‘Ultra Quality’ előbeállításból származik PC-n.
Egy másik példa az Ambient Occlusion korábbi verziójára és az 1.3.5. javítással érkező frissített verzióra.
Contact Shadows – Érintkező árnyékok
Nemrégiben frissítettük a Contact Shadows-t, hogy az eddiginél több karakterre vonatkozzon a Sanctuaryben. Korábban a Contact Shadows csak a játékos karakterek körüli árnyékokat jelenítette meg, de mostantól – a legmagasabb grafikai beállítások mellett – az összes játékos karakter, NPC és szörny árnyékát egyaránt tartalmazza.
A Contact Shadows itt mutatja be a különböző karakterek árnyékait. Minél nagyobb a láb, annál nagyobb az árnyék.
Grafikai beállítások követelményei és az engedélyezés módja
PC
A Ray Tracing és más vizuális fejlesztések engedélyezéséhez PC-n, ki kell választani a ‘Options’ menüpontot a játékon belüli menüben. A ‘Performance’ alatt manuálisan kiválaszthatók a különböző vizuális fejlesztések, amelyek a cikkben vázolt tartalmi frissítéssel együtt szerepelnek.
Hogy mely grafikus kártyák alkalmasak a Ray Tracing-re, a Diablo IV rendszerkövetelményeiről szóló cikkben olvasható.
Konzol
Konzolon ki kell választani a ‘Options’ menüpontot a játékon belüli menüből. Innen elnavigálni a ‘Graphics’ fülre. A ‘Performance’ alatt kiválasztható a ‘Enchanted Visuals’ opció. Ez bekapcsolja az Enhanced Visuals-t a konzolon és máris gyönyörködhetünk a továbbfejlesztett ray tracing látványban! Ez növeli az olyan textúrák minőségét, mint a szőrzet, a haj és a köd. Az árnyékok reálisabban reagálnak a fényre különböző távolságokban, és számos tükröződés javul. Annak érdekében, hogy az általános teljesítmény ne szenvedjen csorbát, ez a funkció összességében 30 FPS (képkocka/másodperc) sebességnél van rögzítve.
Az NVIDIA GeForce ragyogása
A GeForce RTX 40 sorozatot használó játékosok az NVIDIA DLSS 3 Frame Generation segítségével maximalizálhatják a Ray Tracing beállításokat és a képkocka sebességet, míg a többi GeForce RTX felhasználó a DLSS 2 Super Resolution technológiával gyorsíthatja a teljesítményt. Egy GeForce RTX 40-es sorozatú GPU-val a DLSS 3-nak köszönhetően akár 3-szorosára is növelheti a teljesítményt.
Az NVIDIA Reflex megváltoztatja a játékot, csökkenti a rendszer késleltetését a GeForce grafikus kártyákon és laptopokon. A hajszálpontos pontosság és időzítés kulcsfontosságú a Diablo IV legnehezebb harcainak leküzdéséhez; az NVIDIA Reflex csökkenti a rendszerkésleltetést, így a játékmenet zökkenőmentesebbé és gyorsabbá válik, biztosítva a kritikus pillanatokban szükséges reakcióidőt.
Patch Notes 1.3.5
- Az 1.3.5. javítás bevezeti a Raytracinget az összes támogatott platformra, valamint frissíti az Ambient Occlusiont és a Contact Shadows-t.
- Javítottunk egy olyan hibát, amikor a Gauntlet portál bejáratánál nem alkalmaztuk a portál kozmetikát.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az interakció képessége bizonyos dolgokkal nem működött, ha a Corpse Tendrils ugyanarra a billentyűkötésre volt felszerelve, mint az ‘Interact’.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor néhány elit nem tudott megfelelően spawnolni a Path of the Blind dungeon második felében.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor egyes sírkő-kozmetikumok nem jelentek meg a ruhatárban.
- Különböző teljesítmény-, stabilitási és vizuális javítások.