
Tavaly augusztusban jelentették be a Titan Quest II érkezését (dátum egyelőre nincs) és azóta egy Soundtarck videón kívül a THQ Nordic kb semmit sem publikált a játékról. Nos, úgy látszik idén februárban megtört a jég, mert két cikkel is jelentkeztek a Steamen. A Titan Quest világáról szóló írásokból nyilván nem derül ki túl sok, de az igen, hogy már az alapozást is rendkívül komolyan veszik az alkotók. Nagyon úgy tűnik, hogy műremek készül a THQ Nordic konyhájában, íme a posztok magyar fordítása!
A Titan Quest II esetében azt a célt tűztük ki, hogy egy buja, hívogató, kézimunkával készített világot hozzunk létre, amelyet a játékosok felfedezhetnek. Szeretnénk közelebbről is megmutatni a világunk mögött álló inspirációkat.
A klasszikusok
Természetesen az eredeti Titan Quest volt az első támpontunk, amikor a Titan Quest II világát építettük. Az eredeti játék nem véletlenül számít klasszikusnak, és vibráló, barátságos világa még mindig kiemelkedik az akció-RPG-k közül.
Ez nagyrészt a játék egyedülálló mitológiai környezetének köszönhető, amely az ókori Görögországot használja háttérként a kalandok, istenek és szörnyek történeteihez. Azt szeretnénk, ha a mi világunk is ugyanezt a fantasztikus érzést idézné meg a festői görög tájakon, ezért a játék világának koncepciójának megalkotásakor alaposan szemügyre vettük az eredeti játékot, valamint Görögország vibráló természeti tájait.
Egy csipetnyi fantázia
A természeti környezet mellett a Titan Quest II tele van mitológiai helyszínekkel. Ezek olyan helyek, ahol szörnyek vagy mágikus lények laknak. Néha maguk az istenek által létrehozott építmények formájában jelennek meg. Ismét az ókori görög templomokból és falvakból merítettünk valós ihletet, de ezeknek egy mitológiai csavart akartunk adni.
Míg a játék egyes helyszínei felismerhetőek a történelemből, a Titan Quest II verziója kifejezetten fantasztikus. Ahogy az ókori görögök is látták az istenek kezét munkálkodni az életükben, a Titan Quest II világában a görög mitológia összes istene, szörnye és mágikus lénye valóságos, és ez a megközelítés lehetővé teszi számunkra, hogy olyan helyszíneket, mint a Messzéniai partvidék és Spárta, olyan módon ábrázoljunk, ahogyan még soha nem láttad őket.
Egy kézzel készített világ felépítése
A görög mítoszokban a hősök sosem tudták, mivel találkoznak, amikor egy új partra szállnak. A világ egyes részei ismertek voltak, más részei azonban rejtélyesek maradtak, tele veszélyekkel és mágiával. Ugyanezt a felfedezést, a kaland és a veszély érzését akartuk átadni a Titan Quest II világában.
Azért használjuk a „kézzel készített” kifejezést a világunk leírására, mert azt szeretnénk, hogy minden hely, amit a játékos felfedez, céltudatosnak és jellegzetesnek tűnjön. A kitaposott ösvényről való letérésnek kifizetődőnek kell lennie, ezért tervezőink kézimunkával, generálási művelet nélkül építették fel a világot, hogy megragadja a játékos szemét, és egyedi, emlékezetes kalandok felé terelje. A Titan Quest II világának legérdekesebb részei közül sokan egyáltalán nincsenek kiírva! Ott vannak, hogy a játékosok maguk fedezzék fel őket.
Spárta a Titan Quest II-ben
Spárta. Akár Lakedaimón, akár Trója Helénája, akár Leonidasz, akár a peloponnészoszi háborúk jutnak eszedbe a név hallatán, Spárta legendája kiemelkedik a többi közül. A klasszikus időkben befolyása a Peloponnészoszi-félszigetre és egészen Itáliáig terjedt.
Így természetesen Spártát is be akartuk mutatni a Titan Quest II-ben. De nem akartuk, hogy ezek ugyanazok a régi spártaiak legyenek. Filozófiánknak megfelelően egy egyedi és fantasztikus fordulatot akartunk bemutatni, amely mégis a minket inspiráló történelemben és klasszikus történetekben gyökerezik.
A mi világunk egy olyan világ, amelyben a mítoszok szörnyei valóságosak, és valódi fenyegetést jelentenek a közöttük élő emberekre. Egészen a közelmúltig a spártaiak és hatalmas hadseregük a védelmező szerepét töltötték be, megvédve Görögország városait és falvait ezektől a mitológiai fenyegetésektől.
De mi történik, ha Spárta elbukik, és ez a védelem megszűnik?
Kapcsolódó: Titan Quest II: Announcement Trailer
Az élesszemű megfigyelők talán észrevették, hogy a Titan Quest trailerének bevezető képkockáin egy Spárta városát körülvevő fal látható. Természetesen a történelmi Spártának nem volt ilyen fala. Nem akarunk túl sokat elmondani, de képzeljétek el, mi történik, ha a Peloponnészoszi-félsziget legerősebb városállama befelé fordul, és befalazza magát, miközben olyan hatalmat keres, amely visszaszoríthatja a szörnyű hordákat, és az istenek riválisává teheti őket. Képzeljük el, mi történik, amikor önteltségük magára vonja Nemezis, a megtorlás istennőjének figyelmét, és ő megbünteti őket.
Ez csak egy kis ízelítő abból, hogy mi történik a Titan Quest II világában, amikor a játékos elindítja a játékot. Miközben megpróbálják elkerülni Nemesis haragját, és kiszabadítani azokat, akiket megbüntetett, útjuk során egyre több mindenre fény derül arról, hogy mi történt Spártával, és miért.
És ami a filmben szereplő spártai hipparchát illeti? Neki is megvan a szerepe, és biztos, hogy keresztezi majd a játékos útját. Ha többet szeretnél megtudni, csak játszanod kell a játékkal. Nem akarjuk felfedni az összes titkunkat.