![]()
Javában készül a Grim Dawn következő kiegészítője, a Fangs of Asterkarn. Több fejlesztési napló is napvilágot látott, mióta legutóbb írtam a játékról, a fontosabbakat le is fogom fordítani, előbb azonban egy viszonylag aktuális témát járunk körül, ez pedig maga az új zóna, Asterkarn. A Crate az utóbbi három blogjában ezzel a témával foglalkozik, én most egybegyúrva és képekkel, videókkal megtűzdelve tárom elétek. Először megismerhetitek magát a területet, aztán az egyik ősi frakciót, majd belehallgathattok a Soundtrack-be is.
Mindenekelőtt azonban tekintsünk bele a Fangs of Asterkarn az új főmenüjébe:
Amint láthatjátok, elég jelentős változtatások történtek a játék felhasználói felületén.
„Akár teljes átalakításnak is nevezhetjük, mivel a régi kódot teljesen eltávolítjuk, így még a főmenü is méretezhető lesz a 4k-s felbontást használó barátaink számára. Ezzel együtt új vizuális elemek is megjelennek. Valójában szinte az összes felhasználói felületet átnéztük a játékban, és kisebb-nagyobb változtatásokat hajtottunk végre. De ezt a bemutatót egy másik alkalomra tartogatjuk… talán a v1.3.0 bemutatójára.”
Asterkarn területe
Ma átmegyünk a Fort Ikon északnyugati kapuin, hogy megkeressük az eltűnt felderítőcsapatot, és átlépünk Asterkarn területére. A közös véres történelem miatt a gyanú a vad Kurnokra terelődik.
Keresésünk a Frostveil-fennsíkra (Frostveil Highlands) vezet, ahol a nehéz hó és a veszélyes sziklák adták a régiónak a nevét. Ha szerencséd van, és a vadállatok nem végeznek veled, akkor először találkozhatsz a Kurnokkal. Visszatérnek a régi feszültségek, és összecsapásokra kerül sor? Vagy ennél többről van szó? Sok nyugat felé tartó kalandor számára Frostveil jelenti utazásuk végét. A régi térképek azonban egyértelműen mutatják, hogy a Kurnok földje messze túlnyúlik egy zöldellő völgyre. Bár a világ nagy szenvedéseket élt át a két frakció közötti háború után, a völgy biztosan még mindig létezik. Talán vannak olyan utak odalent, amelyek lezárultak? Elrejtettek?
Milyen titkokat rejtegetnek a Kurnok?
Kapcsolódó: Grim Dawn: Fangs of Asterkarn képgaléria
„Mielőtt nekiláthattunk volna a hó témájú kiegészítés elkészítésének, újra meg kellett vizsgálnunk a hó megjelenítését. Az alapjátékban már készítettünk néhány havas környezetet, és azok hótextúrái is megfelelőek voltak, de ez nem volt elég egy egész kiegészítéshez, amely tele van havas partokkal, befagyott tavakkal, jeges sziklákkal és távoli hegycsúcsokkal. A csapat ismét csodákat tett ezzel a motorral, és lenyűgöző látványvilágot hozott létre.”
Átkelés a jégbarlangokon keresztül:
Tegyük fel, hogy megtaláltad a kiutat a Frostveil-fennsíkról, és eljutottál az alatta fekvő Freyoll-völgybe (Freyoll Valley). Magas fák és kristálytiszta vizek fogadnak. Ez a virágzó táj emlékeztet arra, amiért a Kurnok évszázadokkal ezelőtt harcoltak, és miért védik még mindig olyan hevesen. Ebben a völgyben fekszik Kurnhold, a Kurnok utolsó bástyája és az ősi törzsek régi találkozóhelye. De a Kurnok között nem minden rendben van, és a problémák, amelyekkel szembesülnek, hamarosan Asterkarnon túlra is átterjedhetnek.
Asterkarnban végzett tetteid tartós nyomot hagynak Cairnben, ahogyan azt régen a Loghorrean megidézése is tette.
Kapcsolódó: Grim Dawn: Fangs of Asterkarn képgaléria
A Kurn frakció
A Kurnok büszke nép, amelynek véres történelme még az Erulan Birodalom előtti korra nyúlik vissza, amikor az első törzsek letelepedtek az Asterkarn-völgy buja vadonjában. Ők voltak azok, akik részben szoros kapcsolatuknak és a természet gondos kezelésének köszönhetően elnyerték Mogdrogen titán kegyét. A Kurnok nem csupán a föld tulajdonosainak tekintik magukat, hanem annak részének, és kötelességüknek tartják annak szentségét megvédeni. Ez az alapvető hit önmagában is számos véres konfliktushoz vezetett, mind a Kurnok között, mind a külső népekkel.

A Kurnok nem annyira egységes nép, mint inkább sokféle, egymástól eltérő klánok összessége. Törzsek, amelyek időnként felfújt viták vagy a nagy egók miatt háborúztak egymással. De ugyanolyan gyakran, ahogy a kurnok okot találnak a megosztottságra, úgy állnak össze, amikor külső fenyegetések megkövetelték. Amikor egy hatalmas és karizmatikus főnök felbukkan, minden kurn, függetlenül korábbi ellenségeskedéseitől vagy nézeteltéréseitől, egyetlen zászló alatt egyesül.
Így történt ez akkor is, amikor az Erulan Birodalom erőforrások és új területek megszerzése érdekében betört az Asterkarn-völgybe. Az Erulan elit, biztonságban a fővárosban, azt gondolva, hogy rendezetlen törzsekkel kell szembenéznie, nem tudta, mit kavart fel. A kurnok hordái eleinte gyakorlatilag megállíthatatlanok voltak, rettenthetetlen harcosaik és a vad mágia mesteri használata tragikus veszteségeket okozott az Erulan erőknek. De, ahogy a háborúkban gyakran megesik, az erulaniak alkalmazkodtak a taktikájukhoz, és a hírhedt Fekete Légió mellett bevetették félelmetes gőzgépeiket is. A konfliktus mindkét fél számára kimerítő háborúvá vált, és a kurnok elkezdtek teret veszíteni.
Ekkor jelentek meg a Kurnok mély spirituális oldalának sötétebb aspektusai. A Martok klán kétségbeesetten fordult a tiltott megidézési rituálékhoz, amelyeket a legtöbben már rég elfeledettnek tartottak, és amelyek a rég eltemetett ősök legsötétebb korszakából valók. Az általuk kiváltott káosz csúcspontja a szörnyű Loghorrean, a Nagy Megsemmisítő Hangjának megidézése volt. A Loghorrean érkezése mindkét fél számára egyformán pusztító volt. Mivel a pusztulásuk gyakorlatilag elkerülhetetlen volt, a megmaradt túlélők egy utolsó közös támadást indítottak a Loghorrean ellen, és végül legyőzték a lény fizikai megnyilvánulását. Ha ezek a bátor hősök nem álltak volna ellen a terjedő sötétségnek, Cairn-t elpusztította volna a kiolthatatlan terror áradata. De a baj már megtörtént.

Az Erulan és a semmiség démonai elleni katasztrofális veszteségek után a Kurnok visszavonultak ősi földjeikre, és elzárták magukat a világ többi részétől. Ostobaságuk miatt a Martok név a mai napig átokként él a Kurnok nyelvén. Tetteik hatása nem volt olyan könnyen eltüntethető, a rothadás a Kurnok szívében maradt. Ez a rothadás generációkon át terjedt, mígnem megjelent a Bloodbound, egy kurn csoport, amely szembeszállt a régi tanításokkal, és összefogott végső célja elérése érdekében: a Nagy Megsemmisítő feltámasztása, akiből a teremtés vére folyt. Az ősi istennek sok neve van, de minden nyelv Ch’thon-ként ismeri, aki a teremtésben lakozik.
Ch’thon imádata olyan, mint a rák, csak terjed és emészt. Ez a romlás most azzal fenyeget, hogy felfalja mindazt, amit a kurnok kedvesnek tartanak, egykor zöldellő földjeiket parlaggá változtatja, és nemcsak a vadvilágot, hanem őrzőiket és a félisteneket is megfertőzi. De míg egyesek kétségbe esnek, mások felkelnek a csapás ellenére. Egy új főnök összehívta az összes kurnt, akik Kurnholdnak felelnek. A bölcsek imádkoznak, hogy legyen ereje megtenni azt, amit meg kell tennie, hogy a Kurn túlélje ezt az óriási fenyegetést.
Ha Asterkarn-völgyben találod magad, és tárgyalásokat folytatsz a Kurnokkal, lehetőséged lesz elnyerni a kegyeiket, és így hozzáférést nyerni az egyedi áruikhoz. A Kurnok a Fangs of Asterkarn fő frakciója, de nem az egyetlen új szövetségesek, akiket utazásod során felfedezhetsz! A többi potenciális barátod kiléte rejtve marad, hogy te fedezd fel…
Asterkarn hangjai
Mi lehetne jobb módja az új tartalom megismerésének, mint meghallgatni, a zenéjét? Elkészült és a Crate Entertainment be is mutatta a Fangs of Asterkarn soundtrack felvételét, amely a Grim Dawn történetében először élő zenekari előadást tartalmaz. Íme egy kis minta a DLC teljes verziójában található 26 zeneszámból.
De amíg az orchestra figyelmét élveztük, gondoltuk, miért ne térnénk vissza egy rajongói kedvenchez? A klasszikus „Lonely Moon” zeneszámot újramasztereltük, hogy még nagyobb élményt nyújtson!
Mindez és még sok más vár rátok jövőre. A mai napon a Fangs of Asterkarn 2026 első felében fog megjelenni.










