
Az Escalating Nightmares dungeon-sorozat az egyik legnagyobb újdonság a Diablo IV kilencedik évadában a Strongroom mikro-dungeonok mellett. A rendszer még új, ezért ehhez is elkészítek egy magyar nyelvű fordítást a Wowhead és az Icy-Veins útmutatói, nameg a sját tapasztalataim alapján. Talán a legfontosabb információ a tartalommal kapcsolatban az, hogy a Season után is megmarad, tehát egy állandó végjáték elemről van szó.
Mi az az Escalating Nightmares?
Az Escalating Nightmares lényegében három egymást követő Nightmare Dungeon láncolata, amelyek egyre nehezedő affixekkel rendelkeznek. A nehézség növekedésével a jutalmak is egyre nagyobbak lesznek, de a helyzet gyorsan rosszra fordulhat, ha a játékos eléri a Torment nehézségi szintet és feloldja az utolsó fázist.
Csináltam egy rövid, magyar nyelvű videót a tartalomról, ezt az alábbiakban meg lehet csodálni, aki viszont a rövidített változatra kíváncsi, az a lánc teljes működését a magáévá teheti a videó alatti vázlatpontok alapján.
- Az Escalation Nightmares az Escalation Sigil pecsétekkel indítható el, a Nightmare Dungeonokhoz hasonló módon.
- Az Escalation Sigilek a Grand Horadric Cache-ből a Strongroom-ból vagy a szezonális előrehaladás (Season Reputation) során szerezhetők be.
- A Sigil egy pozitív és egy negatív affixet tartalmaz, ezek a lánc első Nightmare Dungeon-jának a tulajdonságai.
- A Sigil aktiválása után kinyitja az első dungeont.
- Miután azt teljesítette a játékos (akár egy Boss is lehet a végén, a Nightmare Dungeonokhoz hasonlóan), megnyílik a következőbe (Tier 2) vezető portál, amelyen láthatók az új affixek: itt már két pozitív és két negatív affix lesz. Ha ez is megvan, akkor következik a Tier 3 három pozitív és három negatív affixszel.
- Torment I vagy annál magasabb nehézségen a harmadik Nightmare Dungeon után a Tier 4-ben egyenesen Astaroth rejtekhelyére (Astaroth’s Lair) jut a játékos, ahol egy boss harc vár rá. Torment I alatt a harmadik dungeon teljesítése véget vet az Escalating Nightmare-nek.
- A negyedik szinten azonban nemcsak Exalted Astartoth saját mechanikája lesz az ellenfél, hanem megkapja a Tier 4 Dungeon affixeit (3-3) is.
Nightmare Dungeon Affixek
A Diablo IV kilencedik évadában megváltoztak a Nightmare Dungeonok affixei. Az alábbiakban egy frissített listában lehet megnézni a pozitív és a negatív affixeket:
Az összes pozitív Dungeon affix, amely a sigileken megjelenhet:
- Gold Find: 30%-kal több aranyat találsz.
- Ancestral Awakening: 10%-kal több tapasztalatot kapsz.
- Horadric Reserves: Speciális jutalmakat tartalmazó zsákmányládák jelennek meg. Jutalmak: ékkődarabok, arany, obol, szezonális pénznem, erőforrások
- Equipment Delve: Gyűjthető tárgyak jelennek meg, amelyek megtalálásukkor egy felszerelés-csomagot fejlesztenek. A csomag tartalma: Fegyverek, ékszerek, páncélok.
- Power Shrines: További, megadott típusú Shrine oltárok jelennek meg. Az oltárok lehetnek: Artillery, Blast Wave, Channeling, Lethal, Protection.
- Forgotten Wisdom: Tapasztalati gömbök (XP motes) jelenhetnek meg öléskor, illetve a Dungeonban valahol egy tapasztalati kút (XP Pool), amely egy órán át XP-bónuszt ad.
- Treasure Breach: Számos aranyozott goblin támadja meg a dungeon-t.
- Horadric Strongroom Garantált Horadric Strongroom a dungeon-ban.
Az összes negatív Dungeon-affix, amely megjelenhet a Nightmare Sigil-eken:
- Avenger: A szörnyek megölése felbosszantja a közelben lévő szörnyeket, amelyek így nagyobb sebzést okoznak.
- Blood Blister: Egy szörny megölése esélyt ad egy Blood Blister megjelenésére. Ez rövid idő után felrobban, és súlyos területi sebzést okoz.
- Drifting Shade: A Drifting Shade üldözi a játékosokat. Amikor elérik őket, felrobban, súlyos kárt okozva, és egy mezőt (Nightmare Field) hoz létre, amely megzavarja (daze) az áldozatokat.
- Elemental Totems: Az Elemental Totems alkalmanként megjelenik a harcban, és megerősíti a közeli ellenségeket, amíg meg nem semmisül.
- Empowered Elites (Shock Lance): Az elit egységek mindig rendelkeznek az „elektromos lándzsa” tulajdonsággal.
- Empowered Elites (Poison Enchanted): Az elit egységek mindig rendelkeznek a „méregvarázslat” tulajdonsággal.
- Empowered Elites (Suppressor): Az elit egységek mindig rendelkeznek az „elnyomás” védelmi tulajdonsággal.
- Monster Barrier: A szörnyek maximális életerejük 85%-át Barrier-ként kapják meg.
- Nightmare Portal: Harc közben a játékosok közelében véletlenszerűen rémálomkapuk nyílnak, amelyekből veszélyes szörnyek özönlenek elő.
- Stormbane’s Wrath: Stormbane haragja üldözi a játékosokat, és amikor eléri őket, halálos impulzusokat bocsát ki.
- Volcanic: Harc közben a játékosok közelében időnként lángcsóvák törnek elő.
Astaroth legyőzése
Astaroth Andariel és Lilith mellett az egyik legnehezebb és legidegesítőbb ellenfél. A Boss elleni harc részletei nagyban függenek a játékos karakterének felépítésétől, de itt van néhány általános irányelv:
- Ez egy többfázisú harc. Először a „lovon” ülő Astaroth ellen kell harcolni, majd ő leszáll a hátasról. Ekkor van egy rövid idő arra, hogy a játékos rövidre zárva megölje Astarothot.
- Ha túl lassan megy le az élete a Bossnak, akkor az Amalgam feltámad, így mindkettővel újra meg kell küzdeni.
- Az Amalgam tűzgolyókat lő és azok nagyot sebeznek, el kell tehát kerülni a lövedékeket. A mechanika nem túl bonyolult, a hátas előbb belélegzik, ami időt ad a mozgásra.
- Astaroth lángoló csapást mér maga elé, ezért ha lehet a mögé kell állni.
- Astaroth egy táguló vértócsát idéz az aréna közepére, ebbe nem szabad beleállni, mert óriási sebzése van.
- A harc későbbi szakaszában Astaroth meteoritokat is dob a terület szélére (miközben a közepén ott a vértócsa). Ki kell mozogni ezeket is!
- A harc végső szakaszában Astaroth többféle tüzes sebzést is lead, vonalban és körbeforogva is.
- A Nightmare Dungeon affixektől függően más problémák is felmerülhetnek, például a Stormbane, ami még nehezebbé teheti a harcot.
Escalating Nightmares jutalmak
Az Escalating Nightmares különféle nyersanyagokkal jutalmazza a játékost. Ezek közül is a leginkább a Masterwork számára szükséges Obducite a kiemelkedő, de ennek a farmolásához oda kell figyelni az egyes Dungeonok affixeire is. Íme egy videó erről:
Minden szint teljesítése és Astaroth legyőzése a végén bőséges mennyiségű legendás és Ancestral felszerelést eredményez. Ezért az Escalating Nightmare Dungeonok értékes tevékenységet jelentenek azoknak a játékosoknak, akik szintet szeretnének lépni és hatékonyan fejleszteni a karakterüket.
A legfelső videó végén jól látszik a Bossfigt utáni bőséges loot. Külön ki kell emelni a szezonális Currency elképesztően magas számát, amivel a szezon mechanikáját támogatja a tartalom. Mivel az Escalation Nightmares a Season 9 után is megmarad, várható, hogy a további évadokat is hasonló módon fogja támogatni.
További jutalmak szerezhetők az egyes dungeon szinteken aktív affixek alapján. Egyes affixek növelik az Obducite dropot, míg mások nagy mennyiségű Obol összegyűjtését teszik lehetővé, amellyel felszerelést lehet vásárolni, de ide lehet sorolni még a goblinokat, az XP-gömböket és a ládákat is.
Ez a rendszer mind a szezonális, mind az eternal karaktereknél elérhető, és a játék későbbi szakaszában az egyik legjobb módszer a gyors felszerelkezésre.
Hivatalos ismertető
A Blizzard publikált egy videót az Escalating Nightmares működéséről a Diablo Youtube csatornáján: