
A Blizzard publikálta a Diablo IV Sins of the Horadrim nevű, kilencedik évadának összes tudnivalóját tartalmazó blogot (a Patch Notes-on kívül). Az alábbiakban ennek a blognak a magyar változatát olvashatod, a PTR befejezése óta végrehajtott változtatásokat zöld színnel emelem ki.
Menedékföldén új kötelékek szövődnek, miközben régi ellenségek támadnak és elszántan pusztítanak. Július 1-jén a Season 9: Sins of the Horadrim (A Horadrim bűnei) évadban lehetővé válik számodra, hogy hatalmas Horadrim varázslatokat alkalmazz, és feltárd a múlt titkait egy új szezonális küldetéssorozatban. Fedezd fel és tisztítsd meg az Astaroth romlottságával és vérrel átitatott relikviákat, hogy megakadályozd a gonosz visszatérését. Ez a frissítés állandó változtatásokat hoz a Nightmare Dungeon-rendszerbe is, mind a szezonális, mind az örök (Eternal) birodalmakban, ideértve az új Horadric Strongroom mikro-dungeon kincstárakat, az Escalating Nightmares fokozódó rémálmait és az új Nightmare Dungeon affixeket.
Kapcsolódó: Diablo IV: Sins of the Horadrim Trailer
Kapcsolódó: Visszanézhető: Diablo IV Season 9 fejlesztői stream
Szezonális küldetéssorozat
Az erősnek hitt kötelékek meggyengülhetnek, felszakadhatnak és végül elszabadulhatnak a bennük rejlő borzalmak. A Diyblo IV kilencedik évada, a Sins of the Horadrim Cerrigarba visz, ahol találkozhatsz Bryona druidával. Bryona-nak szembe kell néznie Donan (ő az a Horadrim mágus, aki bezárta Astarothot a legyőzése után) döntéseivel, amelyekkel most ismét veszélybe sodorja otthonát és népét.
A te feladatod, hogy felfedezd és megsemmisítsd az Astaroth vérével átitatott vérereklyéket, mielőtt azok démoni kezekbe kerülnek.
A The Embers Yet Smolder küldetéssorozat megkezdéséhez keresd meg Bryona-t Cerrigarban, a Waypointtól északnyugatra. Ehhez be kell fejezned a Diablo IV alapjáték kampányát, és létre kell hoznod egy új karaktert a szezonális birodalomban.
Kapcsolódó: Diablo IV: Megérkeztek az első képek a Season 9-ből
A szezonális küldetéssorozat során felfedezed a Horadrim páncéltermek (Horadric Strongroom) titkát, és még mélyebbre merülsz ennek az egykor szent rendnek a múltjában. Hozzáférést kapsz a Cerrigarban található Horadric Focus nevű tárgyoz is. A horadrimok ezen hatalmas eszközével ellenőrizheted a szezonális hírnevedet (Horadric Knowledge) és jutalmakat szerezhetsz.
A Horadric Knowledge-t a szezonális birodalomban szerezheted meg, ha múmiává vált Horadrimokat, elit ellenségeket és főellenségeket ölsz meg a Strongroom páncéltermekben. Ne feledd, hogy a főellenségek is adnak Horadric Knowledge-t, de ahhoz, hogy megszerezd, le kell győznöd őket, és fel kell nyitnod a kincsesládájukat.
Horadric Phials fiolákat szerezhetsz Nightmare Dungeonokban, a Nightmare Escalation során, a Horadric Strongroomban és a Lair Bossok Hoard kincsesládáiból. Ezeket a fiolákat Horadric Knowledge tudásra cserélheted a Horadric Lapidary eszköznél és Horadric Jewel ékszerek készítéséhez is használhatod.
Ez a küldetéssorozat hozzáférést biztosít a Horadric Wayfinder útkeresőhöz, amellyel megtalálhatod a Nightmare Dungeonokban elrejtett Horadric Strongroom páncéltermeket.
A Horadrim varázslatok testreszabása
A Horadrim titkai Menedékföld minden táján el vannak rejtve, és csak azok számára láthatók, akik nemcsak keresni tudnak, hanem megtalálni is. A rég elrejtett titkok feltárása szörnyű borzalmakat hozhat felszínre, de hatalmas erőt adhat azoknak, akik elég bátrak ahhoz, hogy megkeressék őket.
A Season 9: Sins of the Horadrim új módszert vezet be a képességeid használatára, amely hozzáférést biztosít erőteljes varázslatkészítő képességekhez, hogy hihetetlen új kombinációkat hozhass létre. A három alapvető pillérre épülő Horadrim varázslatok (Horadric Spell) új módszereket kínálnak a hatalom testreszabására és felépítésére.
Három különböző, hatékony elemtípus kombinációja hozza létre ezeket az intenzív varázslatokat:
- Catalyst: a varázslat alapereje
- Infusions: módosítják a varázslat által okozott elemi sebzés típusát
- Arcana: további hatásokat adnak a varázslat alaperejéhez
Ezen elemek kombinációi végtelen lehetőségeket kínálnak. Horadrim varázslatod felépítéséhez felszerelhetsz egy fő Catalyst (katalizátor) képességet, egy támogató Infusion és három Arcana módosítót, amelyekkel megerősítheted és továbbfejlesztheted varázslatodat. Minden elem hozzájárul az összképhez, így kísérletezhetsz és hihetetlen kombinációkat hozhatsz létre. Itt a lehetőség, hogy valóban kísérletezz és kipróbáld a Horadrim mágia végtelen potenciálját!
A Horadrim varázslatok arzenáljának kiegészítése többféle módon lehetséges. A Catalyst és az Infusions elemekhez a szezonális küldetéssorozatban juthatsz hozzá, míg az Arcana elemek a Horadric Strongrooms teljesítéséért járó jutalomként szerezhetők meg.
Catalyst elemek
A horadrim varázslatod fő erőforrása
- Varázslataid alapja, amely formát és funkciót ad nekik.
- A Catalyst-oknak saját cooldownjuk, szerencsés találatuk és 10. szintű bónuszuk van.
- A Catalystok egy speciális Action Bar sávon található képességet aktiválnak, attól függően, hogy melyik helyre vannak elhelyezve.
- Az Action Bar sávon található képesség lila mágikus fényben ragyog, amikor a Catalyst aktiválható.
- Ezeket tovább szerkesztheted és finomhangolhatod Infusion és Arcana módosítókkal.
Celestial Surge
Astral Magic
- Ébreszd fel az Oracular Rune-t, amely magához vonzza az összes környező ellenséget. Ezután csillagok özönlenek a területre, és véletlenszerűen 20-szor csapnak le.
- Újratöltési idő: 15 másodperc (11,2 másodperc 20. rangnál)
- Szerencsés találat esélye: 30% 18%
- 10. rang: Csillagok hullanak körülötted rendszeresen, és garantáltan a közeli ellenségre csapnak le, ugyanakkora sebzést okozva.
Disintegrate
Arcane Magic
- Létrehoz egy arcane vezetéket (Arcane Conductor), amely folyamatos sugárzást bocsát ki közted és a vezeték között, és 8 másodpercig folyamatos sebzést okoz.
- Újratöltési idő: 10 másodperc (20. szintnél 5,3 másodperc)
- Szerencsés találat esélye: 9%
- 10. szint: A sugárban lévő ellenségek sebessége 50%-kal csökken.
Propulsion
Arcane Magic
- Mana-robbanást generál, amely sebzést okoz és visszalöki az összes ellenséget. Az összeütköző ellenségek további sebzést kapnak.
- Újratöltési idő: 9 8 másodperc (20. rangnál 4,3 3)
- Szerencsés találat esélye: 15%
- 10. rang: A visszalökés gigantikus, és az ellenségek, akik ezáltal a talajba csapódnak, az első alkalommal kisebb mana-robbanást okoznak.
Cosmic Anomaly
Astral Magic
- Passzív: Legfeljebb 5 anomáliát hozhatsz létre, amelyek 4 másodpercig tartó károsodást okozó részecskéket bocsátanak ki.
- Aktív: Parancsold az anomáliáidnak, hogy összezáródjanak és tobbanjanak fel, robbanásonként károsodást okozva.
- Megjelenési gyakoriság: 5 másodpercenként
- Szerencsés találat esélye: 20%
- 10. szint: 5 anomália esetén megállíthatatlan (Unstoppable) vagy, és a következő robbanás kétszeres kárt okoz.
Astral Pillar
Astral Magic
- Alkot egy éteri oszlopot (Ethereal Column), amely 3,0 másodpercig provokál (taunt). Áthaladó hullámok áramlanak belőle, és kárt okoznak, amíg nem hozol létre egy másikat, vagy túl messzire nem távolodsz el.
- Újratöltési idő: 7 másodperc
- Szerencsés találat esélye: 12%
- 10. szint: A provokált ellenségek sebezhetővé (Vulnerable) válnak és gyorsabban mozognak.
Infusions
Ezek a varázsigék hatalommal és mágiával töltik meg a Catalyst katalizátort.
- Módosítják a Catalyst által okozott sebzés típusát vagy időbeli sebzését.
- Az 5. szint elérése után minden Infusion saját bónuszt kap, amely lehetővé teszi a katalizátornak, hogy bizonyos szörnyek tulajdonságait hatástalanítsa.
Smoldering Ember
A Spell Catalyst mostantól tűz- és/vagy égési sebzést okoz.
- Bónusz: Elpusztítja az ellenséges struktúrákat és 10% eséllyel meggyújtja az ellenségek alatt a talajt, ami 5 másodperc alatt 150% 450% égési sebzést okoz. Ha fel van szerelve, a tűzsebzés-bónuszod megegyezik a legmagasabb sebzés típusú bónuszoddal.
- 5. rang: 5 8 másodpercre hatástalanítja a szörnyek Chilling Winf effektjét.
Nebulous Extract
A Spell Catalyst mostantól árnyék- és/vagy megrontó (Corrupting) sebzést okoz.
- Bónusz: Az ellenséges struktúrák, akiket eltalál, 7 másodpercig 5-10%-kal kevesebb sebzést okoznak. Ha fel van szerelve, az árnyéksebzés-bónuszod megegyezik a legmagasabb sebzés típusú bónuszoddal.
- 5. szint: 5 8 másodpercre hatástalanítja a szörnyek megidéző (Summoner) hatását.
Glacial Nimbus
A Spell Catalyst mostantól hideg- és/vagy fagyos sebzést okoz.
- Bónusz: Az ellenségek, akiket ez megsebesít, 15-25%-kal lehűlnek (Chill). Ez a hatás minden ellenségen 1 másodpercenként egyszer jelentkezik. Ha fel van szerelve, a hideg sebzés bónuszod megegyezik a legmagasabb sebzés típus bónuszoddal.
- 5. szint: 5 8 másodpercre deaktiválja a szörnyek robbanó (Explosive) hatásait.
Corrosive Vapor
A Spell Catalyst mostantól méreg- és/vagy mérgező sebzést okoz.
- Bónusz: Az ellenségek 4 másodpercen keresztül 150%-os 320%-os mérgező sebzést kapnak. Ez a hatás minden ellenségen 3 másodpercenként egyszer jelentkezik. Ha fel van szerelve, a mérgező sebzés bónuszod megegyezik a legmagasabb sebzés típus bónuszoddal.
- 5. szint: 5 8 másodpercre hatástalanítja a szörnyek vámpír (Vampiric) hatását.
Thunderous Particle
A Spell Catalyst mostantól villám- és/vagy szikra (Sparking) sebzést okoz.
- Bónusz: Az általa megsebzett ellenfelek 150%-os 320%-os villámsebzést okoznak a körülöttük lévő ellenfeleknek. Ez a hatás minden ellenségen 3 másodpercenként egyszer jelentkezhet. Ha fel van szerelve, a villámsebzés bónuszod megegyezik a legmagasabb sebzéstípus bónuszoddal.
- 5. szint: 5 8 másodpercre deaktiválja a szörnyek elnyomó (Suppressor) hatását.
Arcana
Legfeljebb három különböző Arcana felszerelésével sokféleképpen módosíthatod a katalizátorodat.
- Az Arcana-nak 3 ritkasági szintje van: Magic, rare és Legendary
- A legendary Arcana hatása a hozzá kötött Catlyst alapján változik. Fedezd fel a lehetőségek mélységét és összetettségét!
- Tartalmaznak speciális varázslatcímkéket, amelyekkel tovább módosíthatod a varázslataidat. Sok hatalmas Horadric Jewel kapcsolódik ezekhez a címkékhez, hihetetlen kombinációk várnak rád.
Magic
Tendrilous Bundle
- Szerencsés találat: A Catalyst által okozott sebzés 35% eséllyel 5 másodpercre mozgásképtelenné (Immobilize) teszi az ellenséget (+5% minden rangnál).
Tranquil Stone
- A Catalyst megidézése 3 másodpercre megállíthatatlanná (Unstoppable) tesz, amikor aktiválódik (+0,4 minden rangnál).
Shifting Powder
- A Catalyst hatása alatt és azután még 5 másodpercig 30%-kal növeli a mozgási sebességedet (+8% minden rangnál).
Luminous Gem
- A Catalyst 2 másodpercre megzavarja (Daze) az ellenségeket, akiknek sebzést okoz (+1 másodperc minden rangnál).
Murky Essence
- A Catalyst megidézése 2 másodpercre lopakodást ad, amikor aktiválódik (+0,4 másodperc minden rangnál).
Invigorating Helix
- 5 másodpercenként egyszer minden ellenségnél a Catalyst által okozott sebzés megerősít (Fortify) és gyógyít (Heal) a maximális életerő 5%-ával (+1% minden rangnál).
Bottled Wind
- A Catalyst megidézése a maximális életerő 30%-ának megfelelő pajzsot (Barrier) ad 4 másodpercre. Miután eloszlik, esszenciája visszakerül a palackba (+4% minden rangnál).
Jagged Bramble
- Szerencsés találat: A Catalyst által okozott sebzés 50% eséllyel a Thorns sebzésed 100%-át 150%-át okozza (+30% minden rangnál).
Reactive Ooze
- A Catalyst aktiválása után a következő 10 másodpercben 5% másodpercenkénti maximális erőforrás-termelést kapsz (+3% minden rangnál).
Volatile Crystal
- A Catalyst aktiválása után 10 másodpercre 10%-os ellenállást és maximális ellenállást biztosít az Infusion elemének (+2% minden rangnál).
Rare
Gleaming Conduit
- A Catalyst hatásának mértéke 10%-kal nő (+8% minden rangnál).
Fractured Core
- A Catalyst 2,5 másodpercre deaktiválja a szörnyek sebzésellenállási auráját, de ugyanezen idő alatt 10%-kal több halmozódó sebzést kapsz (+0,5 minden rangnál).
Sapping Crux
- A Catalyst 3 másodpercre sebezhetőséget (Vulnerable) oszt (+1 másodperc minden rangnál).
Potent Alloy
- A Catalyst elpusztítja az ellenség pajzsait (Barrier) és azok eltávolítása után 1,0 másodpercre leüti őket (Knock Down) (+0,8 minden rangnál).
Sharpening Gizmo
- Szerencsés találat: A Catalyst által okozott sebzés 40% 80% 50% eséllyel 200%-os fizikai sebzést okoz. elnyeli a folyamatos sebzés hatásokat (Damage-over-time effect), és azok sebzésének 100%-át azonnal okozza A Catalyst szerencsés találat esélye megduplázódik (+8% +30% minden rangnál).
Legendary
Floaty Bobble
- A Catalyst egy speciális villanó effektet kap, amely 2,0 másodpercig akadálytalan (Unhingered) mozgást biztosít (+0,4 minden rangnál).
- A Floating Bobble minden katalizátorhoz a következő hatásokat hozza létre:
- Celestial Surge: Az Oracular Rune középpontjába villant téged (teleportál), amikor kialakul és akadálytalan mozgást biztosít.
- Disintegrate: A célpontodhoz villant téged, de az Arcane Conductor-t hátrahagyja. A sugár aktív ideje alatt és azt követően 2,0 másodpercig akadálytalan vagy.
- Propulsion: A robbanás középpontjába villant téged és 2,0 másodpercre akadálytalanná tesz. A közelharci változat a visszalökött ellenségekhez villant téged.
- Astral Pillar: A célpontodhoz teleportál, és 2,0 másodpercig akadálytalanul mozoghatsz, miközben a távolsági változatoknál a korábbi helyedre egy jelzővényt dob.
- Cosmic Anomaly: Az robbanáshoz teleportál, akadálytalanul mozoghatsz, és minden negatív hatást eltávolít rólad.
Nightmare Orb
- A Catalyst egy speciális félelemhatást (Fear) kap, amely 4,0 másodpercig tart. (+0,4 minden rangnál).
- A Nightmare Orb minden Catalyst esetében a következő hatásokat eredményezi:
- Celestial Surge: Csillagok 4,0 másodpercre félelmet keltenek az érintetlen ellenségekben. Az effekt vége után 25% 50% eséllyel újabb csillag hullik le.
- Disintegrate: Félelmet kelt a nem érintett ellenségekben, és 100%-kal növeli a nekik okozott sebzést, amíg félnek. 4,0 másodpercre félelmet kelt az érintetlen ellenségekben. Az érintett ellenségek megölése 5% maximális életerőt és elsődleges erőforrást állít vissza.
- Propulsion: eltávolítja az ellenség sebezhetőségi (Vulnerable) hatásait, hogy félelembe ejtse őket. A félelem alatt az ellenségek véletlenszerűen kisebb manarobbanásokat hoznak létre. és 4,0 másodpercig félelmet kelt a hatástól nem érintett ellenségekben. A félelem vége után egy kisebb manarobbanás keletkezik.
- Astral Pillar: minden 9. hullám félelmet kelt 4.0 másodpercig. A közelében lévő ellenségeket magához vonzza és a félelmük megszűnik. A napfény automatikusan provokálja és odacsalogatja a félelem hatása alatt álló ellenségeket.
- Cosmic Anomaly: az anomáliák félelmet keltenek és 80%-os 90%-os lassítást alkalmaznak a velük érintkező, hatástól nem érintett ellenségeken.
Frigid Heart
- A Catalyst egy speciális fagyasztó hatást kap, amely 3,0 másodpercig tart. (+0,4 minden rangnál).
- A Fagyos szív minden katalizátorra a következő hatásokat gyakorolja:
- Celestial Surge: A Celestial Surge katalizátorból származó Oracular Rune rúna felrobban és fagyasztja az ellenségeket. A csillagcsapások befejezése után egy második is kialakul.
- Disintegrate: A Disintegrate sugárzása befagyasztja az összes érintett ellenséget 3,0 másodpercre, miután ugrottál (Evade), és kétszeres időtartamra 15% kitérési esélyt (Dodge Chance) ad.
- Propulsion: Azok az ellenségek, akik kétszer ütköznek, 3,0 másodpercre befagynak.
- Astral Pillar: A fényjel eltávolításakor befagyasztja a környező ellenségeket 3,0 másodpercre. Minden fagyasztás 5 másodpercre 10%-kal növeli a szerencsés találat esélyét, maximum 25%-ig.
- Cosmic Anomaly: Az anomáliák 10% 30% eséllyel megmaradnak ahelyett, hogy robbannának, és befagyasztják a környező ellenségeket.
Pressurized Steam
- A Catalyst speciális kábító (Stun) hatást kap, amely 1,0 másodpercig tart (+0,4 minden rangnál).
- A Pressurized Steam minden katalizátorra a következő hatásokat gyakorolja:
- Celestial Surge: A csillagok 25% eséllyel kábítják el az ellenséget, és garantáltan kritikus sebzést okoznak a kábított ellenségeknek.
- Disintegrate: Megidézése után a Disintegrate minden ellenséget, akinek sebzést okoz, egyszer kábít. Ez a kábítás 100%-kal több megingást okoz a Bossoknak.
- Propulsion: A Propulsion által a talajra csapódó ellenségek kábítódnak, és esélyük van arra, hogy elhibázzák a következő 2 támadásukat.
- Astral Pillar: A hullámok 30% eséllyel kábítanak 1,0 másodpercre, és garantáltan Overpower sebzést kapnak a kábított ellenségek.
- Cosmic Anomaly: Az anomáliáid részecskéi azonnal okozzák a sebzésüket, és 25% eséllyel kábítanak.
Bloody Charm
- A Catalyst speciális kivégző hatást kap a 10% vagy annál kevesebb életerővel rendelkező, nem főnöki (non-Boss) ellenségek ellen. (+2% minden rangnál).
- A Bloody Charm varázslat minden katalizátorra a következő hatásokat eredményezi:
- Celestial Surge: A hold becsapódása kivégzi a 10% vagy annál kevesebb életerővel rendelkező, nem főellenséges ellenségeket. A sikeres kivégzések 2 másodperccel csökkentik az újratöltési időidet.
- Disintegrate: A 10% vagy annál kevesebb életerővel rendelkező nem főellenségeket (non-Boss) azonnal kivégzi. Ez a küszöbérték nem elit ellenségek esetében megduplázódik.
- Propulsion: A Propulsion Mana-robbanása kivégzi a 10% vagy annál kevesebb életerővel rendelkező nem főellenségeket. A sikeres kivégzések visszaállítják (reset). 70% mozgási sebességet garantálnak 5 másodpercre.
- Astral Pillar: További hullámokat indít a kivégezhető nem főellenségek felé, hogy kivégezze őket.
- Cosmic Anomaly: A robbanással kivégzi a nem főnöki ellenségeket. A sikeres kivégzések 8 másodpercre 20%-kal növelik a támadási sebességedet (attack Speed).
Horadric Jewels – A Horadrim ékszerei
A hihetetlen mágusképességeikről ismert Horadrimok képesek a köveket hatalmas erejű tárgyakká alakítani, amelyek segítenek nekik küldetésükben.
A Torment I elérésével Horadrim könyvek (Horadric Tomes) jelenhetnek meg jutalomként a teljesített Strongroom kincstárakból. Ezek a könyvek olyan elhasználható eszközök, amelyekkel a Horadric Lapidary-nál foglalatba helyezhető (socketable) Horadrim ékszereket (Horadric Jewels) készíthetsz. Ezek az erőteljes drágakövek különféle vonzó képességeket és hatásokat biztosítanak, például megerősítik a Horadric Spell varázslatokat, elemi sebzéssel robbantják fel az ellenségeket, és még sok más.
Miután a Horadric Tomes segítségével megtanultad a készítésük titkát, irány a Cerrigarban található Horadric Lapdiary, ahol Horadric Jewels-t készíthetsz. Az első Horadric Tome a Horadric Knowledge szezonális hírnév táblán szerezhető meg.
A Horadric Jewels ékszerek Horadric Phials és Gem Fragments felhasználásával készíthetők, és amulettekbe, valamit a két gyűrű-foglalatba helyezhetők be.
A PTR után egy teljesen új Horadric Jewel ékszerrel is gazdagodott a játék:
Willbreaker
- Az általad okozott fizikai sebzés megtöri az ellenségek lelkét, ami miatt 6 másodpercig 40%[x] több fizikai sebzést kapnak. Ez a hatás akkor érvényes, amikor először sebzel meg egy főellenséget vagy elit ellenséget, vagy amikor azok tömegkontroll hatása alatt állnak.
Fejlesztői megjegyzés: Mivel ez a szezon rengeteg lehetőséget kínál az elemental-karakterek felépítésére, szerettük volna bevezetni ezt az új Horadric Jewel-t, hogy a fizikai sebzésű karaktereknek is legyen mit elérniük.
A következő Horadrim ékszerek állnak rendelkezésre:
Seal of Control
- Ha két vagy több Arcana a Control iskolából (School of Control) van felszerelve, 45%[+] Control Duration és 30%[+] Lucky Hit Chance-t kapsz.
Seal of Power
- Ha két vagy több Arcana a Power iskolából (School of Power) van felszerelve, 25%[+] Movement Speed és 15%[+] Critical Strike Chance-t kapsz.
Seal of Denial
- Ha két vagy több Arcana a Denial iskolából (School of Denial) van felszerelve, 30%[x] több Barriert, Fortifyt és Thornst kapsz.
Horadric Crest
- Minden felszerelt, egyedi iskolából származó Arcanáért 5%[+] sebződés-csökkentést és 1%[+] maximális ellenállást kapsz (Maximum Resistance to All Elements).
Reverie Horn
- Miután megsebesítesz vagy megölsz egy ellenséget, megidézett lényeid (summons) megerősödnek, nagyobbak lesznek és 4 másodpercig 30%[x] 50%[x] több sebzést okoznak.
Scornful Light
- 20%[x] több elemi sebzést (Elemental Damage) okozol és 10%[x] több elemi sebzést kapsz.
Tyrant Bane
- Miután időbeli sebzést (damage over time) okozol egy ellenségnek, az örökre 0,33%[x] több időbeli sebzést kap tőled.
Liminal Echo
- Ha halálos sebzést szenvednél, helyette megakadályozod azt, megidézed a Propulsion képességet, és 3 másodpercre sebezhetetlenné (Invulnerable) válsz. Ez 75 másodpercenként csak egyszer fordulhat elő.
- Megjegyzés: Ez a Horadric Jewel már nem esik ki Hardcore módban.
- Fejlesztői megjegyzés: Fejlesztőként fontos számunkra, hogy megőrizzük a Hardcore integritását és szellemiségét. Örömmel fogadunk minden visszajelzést arról, hogy ez mit jelent a közösség számára!
Idol From Below
- 6%-kal[x] nő a karaktered Primary Stat értéke, 8%-kal[x] 6%-kal[x] a maximális életerő, és mindig akadálytalanul (Unhindered) mozoghatsz. Azonban Menedékföld legsötétebb zugaiban vadászni fognak rád az ékszerőrök (Jewel Guardians), akiket ennek az ereklyének a védelmére temettek el. Az Idol From Below által létrehozott ékszerőrök már nem jelenhetnek meg a gyakorlótéren (Training Grounds), illetve a dungeon céljának teljesítése után. Mostantól nem két véletlenszerű időpontban, hanem meghatározott időközönként jelennek meg.
Myriad Stone
- Miután castoltad a katalizátor képességedet, és ha az egy Ultimate képesség, 10 másodpercre 30%-kal[+] nő a támadási sebességed.
Spark of Creation
- A katalizátor képességed használata után 10 5 elsődleges erőforrást kapsz.
Luminate Eye
- A katalizátor képességed 25%-kal[+] csökkenti az újratöltési időt.
Brilliant Sigil
- Az Infusion módosítók 150%-kal[x] erősebbek.
Elemental Brand
- A katalizátor képességed 33% sebzést okoz az Infusion elemével 3 másodperc alatt. Szerencsés találat: Az Infusion elemének sebzése 33% eséllyel aktiválja annak másodlagos hatását.
The Starflux
- Katalizátoraid 100%-kal több sebzést okoznak. Ugyanakkor elveszíted az irányítást a Horadrim varázslás felett, ami miatt katalizátoraid véletlenszerűen öröklik az infúziókat.
Strongroom – Fedezd fel a Horadrim kincseskamráit!
A Nightmare Dungeonok mélyén, egy hajdanán tisztelt rend tagjai elrejtették a nagy ellenség véréből táplált Horadrim relikviákat, távol azoktól, akik nem méltóak rájuk. Ezeket a Horadrim relikviákat páncéltermek őrzik, és csak azok láthatják, akiknek van elég bölcsességük és bátorságuk, hogy felfedjék félelmetes erejüket.
A Nightmare Dungeonokban található Horadric Strongroom kincstárak olyan mikro-dundeonok, amelyek hatalmas kincseket és félelmetes, mumifikálódott ellenségeket rejtenek. Merülj el ezekben a ritka horadrim sírokban, harcolj és törj magadnak utat! Öld meg a démonokat, és tápláld a horadrim oszlopokat (Horadric Pillars), hogy növeld esélyedet a Horadric Attunement megszerzésére, amelynek segítségével dicsőséges jutalmakat kaphatsz, ha diadalmasan kerülsz ki a barlangokból.
A szezonális küldetéssorozatban megszerezhető Horadric Wayfinder segítségével megtalálhatod a Horadrim tudásának ezen tárházait. De vigyázz, mert könyörtelen mumifikálódott lények próbálnak megölni téged, ha megzavarod végtelen álmukat. A páncélterem felnyitása után csak korlátozott idő áll rendelkezésre a Strongroom teljesítésére, mielőtt a Horadric Relics el nem tűnik újra örökre.
Vadászat a tudásra: a páncéltermek megtalálása
Kétféle módon növelheted esélyeidet a Horadric Strongrooms megtalálására a Nightmare Dungeonban. Az első az, hogy megnöveled a nehézségi szintet vagy a Torment Tier szintet. A második, hatékonyabb módszer az, ha megtalálsz és használsz egy olyan Nightmare Dungeon Sigilt, amelynek affixe garantálja, hogy megjelenjen egy Horadric Strongroom.
Kapcsolódó: Diablo IV: Megérkeztek az első képek a Season 9-ből
Miután beléptél egy Nightmare Dungeonba, kövesd a Horadric Wayfinder-ből sugárzó jellegzetes villanást, amely elvezet a Horadric Gateway-hez. Miután megtaláltad a kaput, aktiválásakor szörnyek támadnak rád. Ha legyőzöd őket, megjelenik egy Horadric Portal, amely a védett Strongroomba teleportál.
Harcolj a bezárt szörnyek ellen
Miután beléptél a Strongroom dohos terébe, néhány döntést kell meghoznod.
Indítsd el a Horadric Artifact Pillar oszlopokat, és öld meg az ellenségeket, hogy befejezd az első rituálét. Miután befejezted, Horadric szobrok közül választhatsz, amelyek megnehezítik a Strongroom-ot. Néhány szobor megőrizte eredeti célját, míg másokat Astaroth befolyása megrontott, és jelentősen megnövelt jutalmakkal járó veszélyt jelentenek.
Ezeket a Horadrim szobrokat kell megidézned, hogy befolyásold a Strongroomot, ezért gondosan válassz. A kiválasztható szobrok száma növekszik, ha eléred a Torment szinteket.
A Strongroomban 100 másodperced van, hogy felgyorsítsd a mészárlást és minél több Horadric Attunement hangolódást szerezz. Maradj az oszlopok közelében, hogy kielégítsd alapvető igényeiket, és tartsd szem előtt a futam előtt kiválasztott oszlopokat, hogy maximalizáld a hangolódást. Ezek a rituálék tetszőleges sorrendben teljesíthetők, és mostantól gyorsabban teljesülnek, mivel nagyobb sugárban lehet ölnöd.
Minden oszlop-rituálé teljesítése után minden megölt szörny +2 Horadric Attunement hangolódást ad 15 másodpercre. Légy óvatos, mert minden halál időt von le a Strongroom futamodból.
Keresd meg a Strongroomban található áldozati oltárokat (Sacrifice Shrines), amelyek segítenek a harcban, és csapdát állítanak a helyszínen. Amikor lejár az idő a Strongroomban, meg kell küzdened az egyik lehetséges főellenséggel, hogy elhagyhasd a Strongroomot a hangolódással a zsebedben. Ha a futamod során sikerül maximálisra növelned a Horadric Attunement-et, akkor közvetlenül a final Boss főellenséghez kerülsz.
A végső főellenség legyőzése után lehetőséged lesz kiválasztani egy Grand Horadric cache-t, amelynek jutalma a Strongroomban szerzett Horadric Attunement mennyiségének függvényében változik, és innen olyan hatalmas jutalmakat kaphatsz, mint például az Obducite. A Strongroom elhagyásakor a Strongroom teljesítéséért az alábbi buffok egyikét kapod, amely a Nightmare Dungeon végéig érvényben marad. Az Action bar felett található aktív buffok között ellenőrizheted, melyiket szerezted meg.
- Experience (Tapasztalat): A szörnyek megöléséért több tapasztalati pontot kapsz.
- Reputation (Hírnév): A szörnyek megöléséért több Horadric Favort-t kapsz.
- Obducite: Ebben a dungeonban a szörnyek megöléséért több Obducite-ot kapsz.
- Gold (Arany): 25%-kal több aranyat találsz.
- Horadric Phials: A dungeonban található szörnyek Horadric Phials fiolákat dobhatnak el.
Escalating Nightmares – Éld túl a fokozódó rémálmokat!
A rémálmok képesek beszivárogni a lelked legmélyére, és egyre mélyebbre süllyesztenek a kétségbeesésbe. A Sins of the Horadrim új végjáték-kihívásában még mélyebbre kell merülnöd a kínokba, a végső próbatételhez.
Az Escalating Nightmares egy új végjáték-tevékenység, amely három Nightmare Dungeon láncolatába vet téged. A rémálmok fokozódnak, ahogy haladsz a dungeonokban, mivel minden Nightmare Dungeon halmozódik a következőre, ahogy haladsz előre a Torment szintekben. A nehézség növekedésével a jutalmak is nőnek. Ha sikerül mind a hármon átküzdened magad a Torment szinteken, a végén magával, Astaroth felmagasztalt változatával (Exalted version) találkozhatsz.
Az Escalating Nightmare elindításához először szükséged lesz egy Escalation Sigilre, amelyet a Horadric Knowledge Seasonal Reputation track jutalmaként vagy a Torment I-ben található Strongrooms-ból kaphatsz Horadric Cache jutalomként. Ennek a Dungeon Sigilnek az aktiválásával hozzáférést kapsz a lánc első Nightmare Dungeonjához.
Az Escalation első Nightmare Dungeonjának teljesítése után megjelenik egy Horadric Portal, amely a következő dungeon affix tulajdonságait jeleníti meg. A Torment alatti nehézségi szinteken az utolsó dungeon befejezése véget vet a Nightmare Escalationnak.
A hőmérséklet sokkal forróbbá válik, ha az Escalating Nightmare-be Torment szinteken merészelsz belépni. Amikor belépsz az egyes Nightmare Dungeonokba, a szörnyek nehézségi szintje emelkedik, és minél tovább haladsz, annál nehezebb lesz. Ezen felül a korábban teljesített Nightmare Dungeonok affixei összeadódnak, és elvezetnek az utolsó dungeonba, amely az összes korábbi Nightmare Dungeon affixet tartalmazza.
Ha az Escalating Nightmare-t a Torment I vagy annál magasabb szinten kezded, a harmadik egymást követő Nightmare Dungeon teljesítése után végre eljutsz Exalted Astaroth barlangjába.
Astaroth újjáéled
„Hívott téged… sírt, míg könnyei tűzzé váltak.” – Astaroth, Diablo IV, II. felvonás
Egy ismerős arc és egy pokolian jó fiú vár rád a Nightmare Escalation végén.
Szállj szembe Astaroth-tal és a szörnyű Amalgammal egy új, kihívásokkal teli fejleményben! A csata során Astaroth elhagyja hátasát, és így két félelmetes főellenséggel kell szembenézned. Manőverezz, és tanuld meg új halálos kombinációikat, hogy legyőzd Astarothot! Ez az Astaroth bossfight bizonyos Nightmare Dungeon affixekkel módosítható, amelyek fokozzák a támadásainak erejét.
Ha az Amalgamot Astaroth előtt öled meg, a pokol kutyája feltámad, mert Amalgam nem ölethető meg, amíg mestere él. Rövid idő múlva felépül és visszatér a harcba. A két ellenfél legyőzése próbára teszi a harci képességeidet, jobb ha félsz Mephisto segédjétől és a pusztító erejétől!
Astaroth legyőzése ritka eséllyel adhat Horadric Jewel-t, öld meg a parázsló herceget, hogy megszerezd ezeket az erőteljes eszközöket!
Állandó Nightmare Dungeon frissítések
Menedékföld Dungeonjai gyakran üresen állnak, így a bennük lakó szörnyű erők lassan mutálódnak, változnak és új borzalmakat szülnek. A Sins of the Horadrim frissítésben többféle módon is felforgatjuk a dungeonokat, ami a szezonon túl is hatással lesz Sanctuaryra.
A Season 9 után is megmaradó állandó funkciók
Az alábbiakban összefoglaljuk, hogy mi marad meg állandóan a Diablo IV-ben július 1-jétől.
Állandó a szezonális és az örök birodalomban egyaránt
- Nightmare Dungeon frissítések
- Horadric Strongrooms
- Escalating Nightmares
- Új Nightmare Dungeon affixek
- Kényelmi funkciók: egér és billentyűzet támogatás a konzolos kliensben
- Új Unique tárgyak minden osztályhoz
Kizárólag a Sins of the Horadrim évadban:
- Szezonális küldetéssorozat
- Horadric Spellcraft
- Horadric Jewels
- Horadric Knowledge szezonális hírnév
Kapcsolódó: Visszanézhető: Diablo IV Season 9 fejlesztői stream
Mostantól a Nightmare Dungeonokban is aktiválhatod a Nightmare Sigileket, miután befejezted a dungeont. Már nem kell kilépned a dungeonból, hogy beléphess egy új Nightmare Dungeonba. Nincs menekvés! Ha úgy tetszik.
Új rémálom dungeon affixek
A Strongroom és az Escalating Nightmare mellett új affixek is bekerültek a Nightmare Dungeonokba, hogy még jövedelmezőbbek legyenek. Minden Basic Nightmare Sigil mostantól tartalmaz egy pozitív affixet azok frissített és kibővített tárházából.
Affix típusok
Horadric Reserves
- Különleges jutalmakat tartalmazó zsákmányládák (Loot Chest) jelennek meg.
- Jutalmak: Gem Fragment, Gold, Obol, szezonális fizetőeszköz, erőforrások.
Equipment Delve
- Gyűjthető tárgyak jelennek meg, amelyekkel fejleszteni tudsz egy felszerelés-csomagot, ha megtalálod.
- Jutalmak: fegyverek, ékszerek, páncélok.
Power Shrines
- További, megadott típusú Shrineok jelennek meg.
- A következő oltárok jöhetnek létre: Artillery, Blast Wave, Channeling, Lethal, Protection.
Egyéb
- Forgotten Wisdom: Tapasztalat (Experience) megjelenhet öléskor, és egy Tapasztalat-forrás (Experience Well) jelenik meg valahol a dungeonban.
- Treasure Breach: Számos Treasure Goblin támadja meg a dungeont.
- Horadric Strongroom: Garantált Horadric Strongroom.
Új egyedi tárgyak
Új, hatalmas erejű egyedi tárgyak kerülnek a játékba, hogy még nagyobb sebességgel tudd elintézni a démonokat.
Barbarian
Hooves of the Mountain (Boots):
Affixek:
- Inherent – Attacks Reduce Evades Cooldown by 2.5 Seconds
- +17.5-23% Movement Speed
- +16-25% Basic Attack Speed
- +7-10 Fury Per Seconds
- +2-3 Ranks to Belligerence
- Cleave Radius 135 150
Egyedi képesség:
- A maximális Fury elérése után a Fury gyorsan csökken, amíg el nem fogy, és az összes Basic Skilled hasít, és 70-100%-kal[x] nagyobb kárt okoz.
Druid
Noxious Spine-Breaker (Two Handed Weapon):
Affixek:
- Inherent: 110% Damage to Poisoned enemies
- 18-22% 14-18% Willpower
- 406-550% 114-150% Poison Damage
- 26-35% Chance for Pulverize to Hit Twice
- 26-35% Resource Cost Reduction
Egyedi képesség:
- Ha nincs tócsád a közelben, a Pulverize egy tócsát képez, amely garantálja saját Overpowers képességét, és 7 másodpercen keresztül a normál sebzésének 200-600%-át okozza mérgezésként. A Pulverize minden közeli pocsolyát arra készteti, hogy teljes sebzésének 20-60%-át szórja szét a területén és körülötte. A Pulverize hatótávolságának növekedése hatással van a pocsolyák méretére és a szórásukra. Minden 10 másodpercben a Pulverize egy tócsát képez, amely 6 másodpercen keresztül a sebzésének 200-400%-át mérgezi. A tócsára mért Pulvreize során a tócsa teljes sebzésének további 20-40%-a fröccsen szét a területen és annak környékén.
Necromancer
The Hand of Naz (Gloves):
Affixek:
- 77.5-100% Skeletal Mage Damage
- 10.5-15% Attack Speed
- +424-457 Maximum Life
- +2-4 Skeletal Mage Mastery
Egyedi képesség:
- Ha mind a csontharcosokat (Skeletal Warriors), mind a gólemeket feláldozod, minden feláldozott Minion után egy további csontmágust (Skeletal Mage) kapsz.
- Amikor egy csontmágus 25-ször támad ellenségre anélkül, hogy meghalna, csontmágus-főmágussá (Skeletal Arch-Mage) fejlődik.
- A csontmágus-főmágusok támadás esetén biztonságos helyre teleportálnak, és támadásaik néha becsapódáskor szétesnek, 50-100%-kal nagyobb kárt okozva a célpontnak és legfeljebb 3 további célpontnak. A támadások közötti idő 50%-kal csökkent. A csontváz főmágusok teleportálás után 1 másodpercre megállíthatatlanná (unstoppable) válnak. A főmágusok mérete kissé nőtt.
Rogue
Deathmask of Nirmitruq (Helm):
Affixek:
- +424-457 Maximum Life
- +2-3 Skillranks to Flurry
- +16-25 Movement Speed
- +224-296 Armor
Egyedi képesség:
- Mostantól túlterhelheted magad a Flurry varázslat használata közben, 8% 10% életerődet feláldozva, ha nincs elég energiád. Az életerő feláldozásával a Flurry sebzése 50-70%-kal 30-50%-kal nő, és a támadási sebességed 5 másodpercre 50%-kal nő.
- Fejlesztői megjegyzés: A Flurry nem használható, ha a játékosnak nincs elég energiája vagy életereje.
Sorcerer
Ophidian Iris (Amulet):
Affixek:
- Inherent: +30% Resistance to all Elements
- Inherent: Casted Hydras Have +2 Heads
- +11.5-15.7% Intelligence
- +10.5%-15.0% Attack Speed +5.2-6.0 Critical Strike Chance
- +77.5-100% Pyromancy Damage
- +1-2 to Primordial Binding Devouring Blaze
Egyedi képesség:
- A Hydra mostantól Core Skill és mindig 3 fejű hidrát idéz meg, amelynek támadásai becsapódáskor felrobbannak.
- Minden fej után, ami 3 fejszám fölött lenne, a hidra inkább nagyobb lesz, és 50-100%[x] nagyobb kárt okoz.
Spiritborn
Balazan’s Maxtlatl (Pants):
Affixek:
- +107-121 Dexterity
- +424-457 Maximum Life
- +268-373 Thorns
- +2-3 Ranks to Bastion
Egyedi képesség
- Minden támadás a közeli ellenségeket a Thorns 100-150% 200-300%-ával sebzi, és ennek a sebzésnek a 100%-át mérgezi 3 másodpercen keresztül.
- Minden alkalommal, amikor Thorns sebzéssel visszavágsz, 5 másodpercig a Mérgezés sebzése 100%-kal nő és maximum 300%-ig stackelődik.
Az új Unique tárgyak megtalálása:
Ezeket az egyedi tárgyakat nagyobb eséllyel találhatod meg a következő főellenségeknél:
The Beast in Ice
- Hooves of the Mountain God
- Deathmask of Nirmitruq
Varshan
- Rotting Lightbringer
- Balazan’s Maxtlatl
Andariel
- The Hand of Naz
- Ophidian Iris
Duriel
- The Hand of Naz
- Ophidian Iris
Urivar
- Hooves of the Mountain God
- Rotting Lightbringer
- Deathmask of Nirmitruq
- Balazan’s Maxtlatl
Harbinger of Hatred
- The Hand of Naz
- Ophidian Iris
Sins of the Horadrim Reliquary
A Diablo IV kilencedik évadában egy teljesen új Battle Pass Relikviatár és több prémium Battle Pass Relikviatár mutatkozik be, amelyek tartalmát megszerezheted.
A Sins of the Horadrim Battle Pass Relicquary – amely mindenki számára elérhető – ragyogó jutalmakat kínál, mint például az Eventine Mount, a Nightslayer’s Barding Mount Armor és a Door of the Iron Demon Town Portal.
Vásárolj prémium Battle Pass csomagot 1000 platinumért és azonnal hozzáférhetsz mind a 3 prémium Reliquaryhoz, amelyek fegyvereket, állatokat és páncélokat tartalmaznak. Ne feledd, hogy ez a csomag már nem lesz elérhető, ha bármelyik prémium Reliquaryt külön megvásárolod.
Deluxe Battle Pass csomag
A láncok, amelyek megkötöznek, ördögien gonosznak is tűnhetnek, különösen szárnyak formájában. Megszerezheted a Chains of the Iron Demon Wings szárnyakat és még többet, ha megvásárolod a Deluxe Battle Pass-t 2800 platinumért. Ez a csomag a következőket tartalmazza:
- The Iron Demon armor set* azonnali feloldása minden osztály számára
- Chains of the Iron Demon Wings szárnyak minden osztály számára
- Scapegoat Pet
- Hozzáférés a Weapons, Beast, és az Armor prémium relikviatárakhoz.
*Az egyéb relikviák Favor Tokennel oldhatók fel.
Season Journey jutalmak
Ahogy a démonok vérétől megtisztítod Sanctuary földjét, a Season 9-ben is jutalmakat kapsz a Season Journey utazásából.
Haladj előre, hogy megszerezd Menedékföld védelmezőjéhez méltó jutalmakat, például a Resplendent Sparkot. A Season Journey 6. fejezetének teljesítésével Dante, a kutya lesz a játékban használható háziállatod.
Ugrálása és ugatása pokoli harapásához méltó, ezért jól teszed, ha az új legjobb barátodat magad mellett tartod.
Ne feledd, hogy nem kell a Season Journey minden fejezetében minden célt teljesítened a jutalmak megszerzéséhez.
Season 9: Sins of the Horadrim Season Blessings
A Season Journey során lehetőséged lesz Season Blessings áldásokat feloldani a Smoldering Ashes hamu segítségével. A Smoldering Ashes a Season Journey céljainak teljesítéséért, fejezetjutalomként szerezheted meg. A hamut a következő szezonális áldásokra költheted:
- Urn of Curiosities: Növeli az esélyt, hogy második tárgyat kapsz, ha a Purveyor of Curiosities kereskedőnél vásárolsz.
- Urn of Glyphs: Esélyt ad egy extra fejlesztésre, amikor a glyph-eket fejleszted.
- Urn of Escalation: Növeli az esélyt, hogy további felszerelési tárgyakat találj Astaroth jutalmaiban.
- Urn of Remnants: Növeli a Horadrim’s Locket-ben található Horadric Phials számát.
- Urn of Strongrooms: Növeli az esélyt, hogy további Escalation Sigil pecséteket találj a Horadric Strongroom kincstárakban.
Szerezd meg a legendás dolgokat Tejal boltjában
Hideg szél tört be a Diablo IV ingame boltjába, új felszerelések, páncélok, kiegészítők, hátasok és hátas-páncélok érkeztek, amelyekkel stílusosan vághatsz bele a harcba. A bolt július 1-jén, magyarországi idő szerint 21 órakor nyit, látogass el Tejalhoz, és böngészd az áruját – ne felejts el gyakran visszanézni, mert a Season 9: Sins of the Horadrim során folyamatosan frissíti a készletét.
Az egyik ilyen ritka lelet a Menedékföld távoli zugaiból származó Azul Prestige Pet Bundle, amely tartalmazza az Azul Petet, az Azul’s Crest Mount Trophy-t és a His Slyness Emblem-et. Ez 3000 platináért megvásárolható Tejal boltjában.
Fokozd a mészárlást az NVIDIA DLSS 4-gyel
A Sanctuaryért folyó harc felgyorsul, az NVIDIA DLSS 4 és a Multi Frame Generation natív támogatása is megérkezik.
A DLSS Frame Generation és az NVIDIA Reflex a Diablo IV megjelenésekor már elérhető volt, lehetővé téve a maximális képfrissítési sebességet és a PC késleltetésének csökkentését, így gyorsabb, reagálóképesebb démonölő élményt nyújtva. Tavaly a Sanctuary ray-traced effektekkel frissült, így dicsőséges kalandjaid még dinamikusabbak és látványosabbak lettek.
Július 1-jén a 2.3.0 natív támogatást ad a teljesítményt megsokszorozó DLSS 4-hez Multi Frame Generation funkcióval, amely korábban az NVIDIA alkalmazásban volt elérhető.
Reméljük, élvezni fogod ezeket az új vizuális fejlesztéseket, amikor a Diablo IV-ben a pokol szülöttei ellen harcolsz!
Közösségi útmutatók a Season 9-hez
Ha szakértői útmutatásra van szükséged karaktered szezonbeli kalandjaihoz, közösségi útmutatóinkban tippeket és információkat találsz minden osztályhoz. A játék elejétől a végső karakterekig mindenre kiterjedő útmutatóinkkal mindenre felkészülhetsz!
Látogass el megbízható közösségi forrásainkhoz itt:
Miután átnézted ezeket a hasznos játékútmutatókat, látogass el a Sanctuary-ba, a Diablo IV közösségi Discord-szerverére, és csatlakozz a szezonról szóló beszélgetéshez.
Itt az ideje a titkok feltárásának.
-A Diablo IV csapata