
A The Slormancer nevű pixelgrafikás, 2D-s ARPG-re már évekkel ezelőtt felfigyeltem, valami Steam akció keretében meg is vásároltam az akkor még korai verziót és csináltam is róla egy videót. Aztán elengedtem, de időnként vissza-visszanéztem a Steam oldalára és örömmel konstatáltam, hogy biza ezt a gyöngyszemet folyamatosan fejlesztik, csiszolják. Ráadásul a kétfős (!) Slormite Studios még a Last Epoch fejlesztője, az Eleventh Hour Games csapatánál is szimpatikusabb (ez azért elég nagy szó). El is határoztam az Inventory indításakor, hogy rendszeresen írok a játékról, csak ugye annyi mindent szeretek elhatározni, hogy a nap 24 óráját többszörösen is el tudnám tölteni a gép előtt…
Úgyhogy a The Slormancer-rovat is elsikkadt kissé, de majd most bepótoljuk! A minap ugyanis ránéztem Raxxanterax streamjére és mit látok? Emberünk a The Slormancer 1.0 verzióját csapatja, merthogy pár napja kijött a játék a korai hozzáférésből és megjelent. Uccu neki, fel is jöttem a Steamre, frissítettem az azóta is a gépemen tanyázó pixelorgiát és hamarosan neki is állok egy újabb gameplay sorozatnak (már megint egy újabb elhatározás…). Előbb azonban pár mondat és egy ütős előzetes a Steamről, amelyek talán megvilágítják, hogy miért vagyok oda ezért a játékért.
A játékról
A The Slormancer egy epikus 2D-s akció-RPG dungeon crawling játék, amely egy csapat számkivetett harcosnak követi nyomon a Slormancer vezette ellenséges hordák elleni küzdelmét! Játssz lovagként (Mighty Knight), vadászként (Fierce Huntress) vagy mágusként (Mischievous Mage), sajátíts el több száz képességet és ősi erőt, szerezz felszerelést, harcolj a hírnévért, és bizonyítsd értékedet a birodalomnak!
Gyors tempójú játékmenet, rengeteg csillogó zsákmány, tonnányi gyűjthető tárgy, számtalan órányi tartalom és gondosan kidolgozott pixelgrafika vár rád.
Képességek nélkül születtél, mégis megtalálod a módját, hogy a birodalom utolsó reményévé válj, miközben a rejtélyes Slormancer és alávaló alattvalói ismét megpróbálják meghódítani a világot. Milyen nagyszerű. De ahogy nagyapád egyszer mondta neked: „Lehet, hogy nincs tehetséged, de van akaratod.”
Több mint 200 egyedi képességet, fejlesztést és passzív képességet nyithatsz meg és sajátíthatsz el minden karakterosztállyal. Minden aktív képességnek megvan a saját képességfája, amely lehetővé teszi egyedi kombinációk létrehozását. Válaszd ki örökségedet, és örököld meg az ősi erőket több mint 150 elemhez kapcsolódó képesség és passzív képesség közül az Ősi Képességfában (Ancestral Skill Tree).
Sajátítsd el a tűz irányítását és idézz meg hatalmas segítőket, fagyaszd meg ellenfeleidet a jéggel, hívd a mennydörgést és hozz létre hatalmas viharokat, használd a fény erejét vagy egyesülj az árnyékkal, rajtad múlik! Minden osztály számára 120 egyedi és játékmenetet megváltoztató fegyver áll rendelkezésre. Minden Slorm Reaper egyedi és felbecsülhetetlen értékű fegyver, amelyet kalandjaid során zsákmányolhatsz. Ha megtaláltad, használd, hogy kiaknázhasd hatalmas erejét, fejleszd, és végül fejleszd tovább egy még jobb formává.
Keress és gyűjts normál, mágikus, ritka és epikus tárgyakat teljesen véletlenszerű tulajdonságokkal, de fényes legendás tárgyakat is találhatsz, több mint 200 egyedi tulajdonsággal.
Ezeket aztán végtelen fejlesztési rendszerrel javíthatod! Oldd fel a képességeket (Skills), fejlesztéseket (Upgrades), ősi képességeket (Ancestral Abilities), ultimátumokat (Ultimatums) és rúnákat (Runes), találj epikus tárgyakat, és gyűjts Slorm Reapereket, hogy a saját játékstílusodhoz illő halálos kombinációkat alkothass!
A Slormancer a gyűjtésről és a fejlődésről szól, így bármikor válthatsz a korábban feloldott képességek, Slorm Reapers és a korábban talált tárgyak között, sőt, a játék 3 osztálya között is! Ez az egyedülálló rugalmasság lehetővé teszi, hogy pillanatok alatt válthass a különböző kombinációk és játékstílusok között, amikor csak kedved tartja.
Győzd le a több mint 40 különböző affixszel rendelkező egyedi szörnyeket, eliteket és főellenségeket az előrehaladás során generált kalandokban! Merülj el a Slorm-templomban (The Slorm Temple), szállj szembe a Nagy Kovácsműhellyel (The Great Forge), és vadássz le a vezéreket (Warlords) a Netherworldben 7 különböző környezetben. Mindig van mit tenni, de leginkább szörnyeket kell ölni! És ez még nem minden!
- Olyan lélegzetelállító zene társul a démonvadászathoz, hogy soha többé nem akarsz mást hallani.
- Olyan mély történetet élhetsz át, hogy még az unokáidnak is el fogod mesélni.
- Egy kísérteties, de kedves falu, tele abszurd falubeliekkel.
- Masszív endgame.
- Több mint 200 elérhető eredmény… már régóta nem számoljuk!
- Felszerelések, zsákmány szűrők, minden benne van!
- Rengeteg opció, képernyőremegés, sebzésszámok, mindenre gondoltunk!
- Leköthető irányítás.
- Mozgatás kattintással.
- Teljes kontroller támogatás.
A Slormite köszöni szépen
A The Slormancer fejlesztője, a Slormite Studios egy pici, indie vállalat, ketten vannak és csak az egyikük a fejlesztő! Nyilván nem várhatunk olyan vizuális orgiát, mint mondjuk egy Diablo IV esetében, de azt nyugodtan el lehet mondani, hogy maximálisan kiaknázták a 2D-s pixelgrafika adta lehetőségeket. A játékélményt meg végső soron úgyis a tartalom fogja megadni, azon a téren pedig úgy néz ki, hogy a The Slormancernek semmi szégyellnivalója nincs.
A megjelenés alkalmából a fejlesztők kiadtak egy rövid blogot, nézzük, hogyan köszönik meg például azt, hogy a játékosállomány a sokszorosára ugrott (a SteamDB adatai szerint a peak user szám elérte a 10 ezret, az elégedettségi mutató pedig a 79 százalékot).
A The Slormancer számtalan órányi munka eredménye, de a fejlesztés során a játékosok közösségének hihetetlen támogatása, visszajelzései és lelkesedése tette lehetővé. Szívből köszönjük, hogy részesei voltatok ennek a kalandnak!
Kis indie csapatként a támogatásotok nagyon sokat jelent számunkra. Ha élveztétek a The Slormancer játékot, néhány egyszerű dologgal segíthettek nekünk, hogy ez a kiadás sikeres legyen:
- Meséljetek a játékról a barátaitoknak, vagy osszátok meg a hírt a közösségi médiában!
- Ha még nem tettétek meg, írjatok pozitív értékelést a Steamre, ez többet segít, mint gondolnátok.
- Ugorj be hozzánk a Discord, X vagy Bluesky oldalra, és segíts nekünk a hír terjesztésében!
- Csodálatos támogatói csomagunk és a zenei albumunk már néhány napja elérhető, bármelyik megvásárlásával nagyszerűen támogathatod a The Slormancer folyamatos fejlesztését
Akár a kezdetektől velünk vagy, akár most csatlakozol a kalandhoz, köszönjük, hogy részese vagy ennek az utazásnak!
Bár az 1.0.0 Patch jelenti a The Slormancer korai hozzáférésének végét, ezzel még messze nem ért véget a munka. Továbbra is fejlesztjük és javítjuk a játékot jövőbeli frissítésekkel, egyensúlyi változtatásokkal, új tartalmakkal, és a visszajelzéseitek továbbra is ugyanolyan értékesek lesznek számunkra.
A megjelenés hete
A megjelenés hete hivatalosan május 20-án, kedden ért véget és összességében… nagyon jól ment! A megjelenés hetében 75 000 példányt adtunk el, így az összesen eladott példányok száma 250 000-re emelkedett! Nagyon köszönjük a támogatást!
Eddigi egyetlen játékunk, a The Slormancer korai hozzáférésének megjelenése volt az egyetlen tapasztalatunk a játékok megjelenésével kapcsolatban, és mondjuk úgy, hogy ez most egy kicsit vadabb élmény volt. Naponta több tucat hibát jelentettek a Discordon, de a játékosok továbbra is elindíthatják a játékot és élvezhetik a teljes tartalmat nagyobb összeomlások nélkül. A leggyakoribb probléma az, hogy a játék ablakos módban indul, ami kissé bosszantó, de a játékosok oldalán javítható.
Emellett elértük az eddigi legmagasabb egyidejű játékosszámot is: 10 989! Ez még nem éri el a műfaj legnagyobb címeinek szintjét, de figyelembe véve, hogy honnan indultunk, és hogy a csapatunk összesen két főből áll, szerintünk ez nagyon jó eredmény.
Még egyszer hatalmas köszönet mindenkinek, aki kipróbálta a játékot a héten, függetlenül attól, hogy tetszett-e vagy sem, mindannyiótok visszajelzését nagyra értékeljük. Az Early Access indításával ellentétben ezúttal sokkal több játékos maradt velünk, ami nagyon biztató. Van tartalom, és a játékosok úgy tűnik, élvezik.
Ez következik most
A The Slormancer szenvedéllyel készült, de legyünk őszinték, helyenként kicsit esetlen, ezért teljesen megértjük a negatív véleményeket, és hogy nem mindenkinek tetszik. Ugyanakkor nagyon örülünk, hogy néhány alapvető ötletünket, mint például a buildek azonnali cseréje vagy a determinisztikus crafting, elismerik és értékelik. Ez sokat jelent nekünk.
Teljes őszinteséggel elmondhatjuk, hogy most zártuk le a 8 éves fejlesztési munkát, amelynek utolsó hónapjai nagyon intenzívek voltak. A megjelenés utáni első hetekben arra szeretnénk koncentrálni, hogy minél több hibát kijavítsunk és mindenki a legjobb körülmények között élvezhesse a játékot.
Ezt követően egy kicsit pihenünk, és kitaláljuk a következő lépéseket. Sok mindent szeretnénk még hozzáadni, de amíg nem vagyunk 100%-ig biztosak abban, hogy megvalósítható, nem akarunk ígérgetni. Amit viszont megígérhetünk, az a következő:
A The Slormancer megjelenik konzolokon, Switch-en, PlayStation-en és Xbox-on, amint készen áll. A konzolokhoz való UI-adaptálás során finomítjuk a kontroller-támogatást is, és azon dolgozunk, hogy megszerezzük a Steam Deck „Verified” jelölését.
Nagyon kis csapat vagyunk, és valójában csak az egyikünk a fejlesztő. Ez az egész kaland kettőnkkel kezdődött, és szeretnénk, ha ugyanúgy is végződne: csak mi ketten, és a legjobbunkat adva, hogy létrehozzunk valamit, ami fontos számunkra. Csak… egy kicsit lassabban.
Ennyi lenne egyelőre!
Még egyszer köszönjük mindenkinek, aki játszik, támogat és slorm-vadászik velünk!