
Folytatódik a Last Epoch Season 2 Hype Week és a második részben a Sentinel osztály átdolgozásáról, valamint a Rogue Marksman alosztályának egy új képességéről, a Heartseeker-ről lesz szó.
Mivel nem nagyon szeretek kisregéyneket írni skillekről és osztályegyensúlyi dolgokról, ezért az eredeti, meglehetősen hosszúra sikerült fejlesztői blognak csak egy részét fogom lefordítani, akit érdekelnek a legapróbb részletek, az megtalálja a Last Epoch oldalán.
Marksman – Heartseeker
A Detonating Arrow, a Multishot és a Hail of Arrows használatával a Marksman mastery alosztály elég jól lefedi a hatásos területre irányuló támadásokat, azonban ez lehetőséget teremtett egy nagy sebzéssel rendelkező, single target képesség számára. A Last Epoch második évadában bemutatkozik a Heartseeker Skill.
A Heartseeker egy távolsági lövedéket indít, amely képes többször is visszatámadni ugyanarra a célpontra, és mind a Hit, mind a DoT stílusú buildekben kiválóan alkalmas arra, hogy térdre kényszerítse a magas életpontú célpontokat. A Heartseeker a Marksman fában elköltött 30 ponttal válik elérhetővé, így a Heartseeker túl van a „lánczáron”, és emiatt ez az új képesség kizárólag a Marksman Mastery-hez tartozik.
A Heartseekerrel egy új mechanikát találsz a Last Epochban: Recurve Chance. A Recurve másképp működik, mint más ismétlődő támadások, például a Shield Throw Ricochets vagy a Shuriken Pierces. Ezekben a példákban a hatékony találatok számát egy lapos növeléssel növeled, például +2 Ricochets, míg a Heartseeker esetében visszafordulási (Recurve) esélyed lesz.
Kilősz egy nyilat, amely egy közeli célpont szívét keresi, ártalmatlanul áthaladva a többi ellenségen. Amikor eltalálja a célpontját, esélye van arra, hogy továbbhaladjon rajta, majd visszaforduljon és újra lecsapjon rá. Az ezt követő Recurve esély minden egyes alkalommal, amikor a nyílvessző visszafordul, 0,8-cal szorozódik. Ha a célpont meghal, új célpontot választ.
Az alapértelmezett 100%-os visszafordulási esélytől kezdve, minden alkalommal, amikor a Heartseeker eltalál egy ellenséget, a Recurve esélye 0,8-cal szorozódik. Ez azt jelenti, hogy alaphelyzetben mindig egyszer fog visszafordulni, 80% esélye van egy második visszafordulásra, 64% egy harmadikra és így tovább csökken a Recurve esélye. A visszafordulás esélyének növelésével a képesség minden egyes használatakor a visszafordulások minimális száma is nő. Például 125% Recurve Chance esetén az alapértelmezettől legalább kétszer, 157% Recurve Chance esetén pedig legalább háromszor garantáltan Recurve lesz. Egy csomópont különösen lehetővé teszi, hogy a Heartseeker lövedék „elméletileg” folyamatosan Recurve legyen, amíg már nem marad célpontja.
Specializáció
A Last Epoch összes képességéhez hasonlóan a Heartseeker is teljes képességfával rendelkezik, ami lehetővé teszi a Skill széleskörű specializálását. Nem korlátozódik egyszerű számváltoztatásokra, megváltoztathatod a viselkedését, hogy pontosan azt a szerepet hangsúlyozd, amit a képességnek be kell töltenie: összpontosíts a Recurve Chance-re, hogy maximalizáld az ismétlődő találatok számát, váltsd ki a Puncture-t, hogy „megoszd a szeretetet” más ellenségekkel, vagy a fentiek kombinációját.
Természetesen a Heartseeker nem korlátozódik ezekre a módosítókra. A Heartseekeren belül találsz más csomópontokat is, amelyek lehetővé teszik, hogy árnyékokat fogyasszon extra Heartseeker támadásokhoz, a Heartseekerek fekete nyilakat dobjanak, és természetesen olyan csomópontokat, amelyek vérzési esélyt, mérgezési esélyt, kritikus csapás esélyt és szorzót, valamint egyéb halmozódó Recurve bónuszokat kínálnak.
Sentinel Rework
A Last Epoch Sentinel osztályának átdolgozását a Volatile Reversal képesség újragondolásával kezdtük. Ez a Skill nem népszerűtlen, sőt valójában a Volatile Reversal nagyon népszerű, de ennek oka van.
A Volatile Reversal jelenlegi verziója ugyanis nagyon erős globális bónuszokat kínál, és mint ilyen, szinte minden Sentinel build egyik fő képessége. Bár egy támogató képességgel természetesen nincs probléma, a Volatile Reversal egy nagyon egyedi mechanikával rendelkezik, amely visszahelyezi a játékost az időben. Mivel a képességet inkább a passzív globális bónuszai, mint a mechanikai hatásai miatt használják és ez egy egészségtelen helyzetet eredményezett. A Skill ugyanis sok játékos számára szükségesnek tűnik az ereje miatt, ugyanakkor gyakran nem szórakoztató a használata, mivel a játékosok csak a buffokat akarják, és nem az időben való visszaugrást.
Emiatt már egy ideje szándékunkban állt átdolgozni a Volatile Reversal-t. Mivel azonban a Sentinelt szinte „megtámasztja” a Volatile Reversal, az átdolgozása egy kevésbé szórakoztató támogató buffból egy egyénileg érdekesebb képességgé, túlságosan gyengítene sok Sentinel lehetőséget. Így a 2. szezonban egyrészt átdolgozzuk a Volatile Reversal-t egy új képességgé, egy teljesen új képességfával és mechanikával, másrészt számos erősítést és változtatást biztosítunk számos Sentinel-képesség és passzív képesség számára, hogy a Sentinelek Eterra-szerte önállóan is megállják a helyüket anélkül, hogy erősen támaszkodnának egyetlen képességre.
Volatile Reversal
Egy kombó képesség, amely időben előreugrik egy célponthoz, és megérkezésekor közelharci támadást hajt végre. Ha 3 másodpercen belül újra-castolod, visszaugorhatsz időben az eredeti helyszínre, és megérkezéskor közelharci támadást hajtasz végre.
A Volatile Reversal ahelyett, hogy támogató varázslat lenne, inkább egy közelharci-mozgási kombó képességgé válik. Kétrészes kombó képességként a Volatile Reversal lehetővé teszi, hogy az ellenséghez teleportálj, egy területi közelharci támadást indíts, és további követést tegyél lehetővé, mielőtt újra aktiválnád és és visszateleportálnál az időben az eredeti helyedre. Vagy, ha elégedett vagy az elköteleződéssel, egyszerűen nem aktiválod újra a képességet, és megtartod teljesen új, előre ugró énedet (A vissza nem térés hatása az utazók öregedésére ismeretlen).
A Volatile Reversal, amely egy képességben biztosítja az elköteleződést és a visszavonulást is, új elköteleződési lehetőségeket kínál a Sentinelnek, valamint új szinergiákat és építési lehetőségeket. Bár észrevehető, hogy a képesség életerő (Vitality) skálázáson keresztül hozzáadott Void Spell sebzést kínál, a képesség alapértelmezés szerint csak közelharci sebzést okoz, és ez az életerő skálázás a képzettségfán található opcionális varázslat alapú alképességekhez kínálkozik. A Void Knight fában elköltött öt ponttal elérhetővé váló Volatile Reversal a „zárvonal” elé kerül, így a megfelelő befektetéssel minden Sentinel számára elérhetővé válik.
További Sentinel változások
Bár a Volatile Reversal állhat a Sentinel átdolgozásának fókuszában, mint említettük, rengeteg más változás is érkezik az osztályhoz ezzel a frissítéssel, mind a képességek, mind a passzívok terén. A Sentinel 26 képessége közül 22-ben változások történnek.
Symbols of Hope
Kezdjünk is az egyik jelentősebb változással: A Symbols of Hope Skillel. De várjunk csak, a képesség neve nem „Sigils of Hope”? A Last Epoch 2. évadától kezdve nem! A jövőben hozzáadjuk a Sigil rendszert, ami egy kis zavart okoz ezzel a képességgel kapcsolatban. A mechanikai változásokkal úgy éreztük, hogy nincs jobb alkalom arra, hogy ezt a zavart egy kis névváltoztatással feloldjuk. A mechanikai változás azonban nem is olyan kicsi.
2 másodpercenként megidéz egy szimbólumot, amely körülötted kering, aminek hatására te és a szövetségeseid támadásai és varázslatai 3 további tűzsebzést okoznak, és 20%-kal nő az életerő regeneráció. Aktiváld a szimbólumok elfogyasztásához, ami 3 másodpercig 100 wardot és 5%-kal kevesebb sebződést biztosít szimbólumonként. Egyszerre legfeljebb 3 szimbólumot birtokolhatsz.
A Volatile Reversalhoz hasonlóan a Sigils of Hope gyakran vált „bosszantó” tényezővé. Mint egy buff képesség, amely rendszeres újraaktiválást igényelt a passzív bónuszok fenntartásához, végül vagy a játék megszakítását jelentette szórakoztató hatás nélkül, vagy egyszerűen csak automatikus volt. Ahelyett, hogy a képesség használatakor szereznénk egy Sigil-t, a Symbols of Hope-ra való áttéréssel a játékos mostantól meghatározott időnként passzívan szerez szimbólumokat, míg a képesség aktiválásával a szimbólumok jelentős ideiglenes buffokat adnak.
Bár nem egy teljesen átdolgozott képesség, mint a Volatile Reversal, mégis sok különbséget találsz az új Symbols of Hope fában, beleértve a megváltozott Divine Flare ágat, a Ward Generation-t és az új passzív bónuszokat, mint például a Increased Critical Strike Chance.
Time Rot
A Time Rot mostantól egy életképes építési útvonal a Void Knight számára. A Time Rot egy olyan Ailment képesség, amely 60 Void Damage-t okoz meghatározott idő alatt. 5%-kal növeli a kábítás (Stun) időtartamát, 3 másodpercig tart, és legfeljebb 12-szer halmozódik. Bár a legtöbb sebzés a minél magasabb stackszám elérésétől függ, ne hagyd, hogy ez eltántorítson az új Time Rot-tól. Sok új forrás képes megbízhatóan alkalmazni a Time Rot-ot, és az újonnan elérhető, a Time Rot-ot erősítő passzívok által (mint például a rendkívül erős Void Knight Rot Grip passzív) a Time Rot más utakat kínál a skálázáshoz, mint a stackszám.
Devouring Orb
A Devouring Orb módosította az alapfunkcióját, és mostantól passzívan osztja az idő múlásával a Void sebzést a hatásterületén belül lévő ellenségeknek. Ez a változás segít a Devouring Orbnak abban, hogy inkább elsődleges képzettségi szerepet töltsön be, és kevésbé függjön más képzettségektől a szakadások kiváltásához.
A képességfán belül számos változást, sőt néhány teljesen új csomópontot is találsz. Két említésre méltó az új „All Consuming” csomópont és az átdolgozott „Abyssal Rush” csomópont.
Javelin
Míg a Javelin hozzáadott sebzés hatékonysága 250%-ra nőtt (200%-ról), a Javelin legnagyobb változásai a képességfa csomópontjaiban találhatók. Ezek közé tartozik, hogy a Divine Fury többé nem összeegyeztethetetlen a Siege Barrage-el. Mindkét csomópont kiosztásával minden egyes lezúduló Javelin villámlándzsákat hoz létre. Ezen kívül számos csomópont kapott módosításokat, hogy több erőt biztosítsanak a Javelin-buildeknek, valamint kompenzálják a Volatile Reversal változásokat.
Multistrike
A Multistrike is számos számszerű kiigazítást kap, valamint egy nagy új csomópontot. A Bladestorm segítségével a további kardjaid képesek manát fogyasztani, cserébe pedig ugyanazt az ellenséget sújtják. Ez sokkal félelmetesebbé teszi a Multistrike-ot az egyéni célpontok ellen – ha el tudod viselni a költségeket. A Multistrike kapott egy buffot a hitboxához is, így az elsődleges találatok megbízható célba juttatása sokkal simább érzés.
Shield Throw
A Shield Throw egy olyan képesség, amelyhez korábban számos passzív pontra volt szükség, hogy elsődleges képességként működjön. Ez nagyrészt a hosszú újratöltési idő miatt van, amelynek eltávolításához nem elhanyagolható számú képességpontra volt szükség. Tekintettel arra, hogy általában ezt a stílust részesítették előnyben a képességnél, ennek megfelelően módosítottuk az alapfunkcióját, eltávolítva a kezdeti újratöltési időt és csökkentve a költséget.
Bár továbbra is szükséges, hogy a pajzs visszatérjen, mielőtt új pajzsot dobna ki, most már csak egyetlen képzettségpontba kerül a képességfa első gyűrűjében, hogy ezt a korlátozást megszüntessük. Alternatívaként a képességhez hozzáadhatsz egy újratöltési időt, és tovább specializálhatod, hogy képes legyen visszapattanni rád, és ezzel további előnyöket biztosíthatsz. Ezek a változások felszabadítják a képességpontokat, és a Shiel Throw egészén végbemenő egyéb csomóponti változtatásokkal együtt sokkal simább és félelmetesebb képességgé teszik azt.
Smelter’s Wrath
A Smelter’s Wrath meglehetősen jelentős számbeli változásokat és egy fontos mechanikai változást kap. Míg a fa számos csomópontja kap némi szeretetet, a Smelter’s Wrath hozzáadott sebzéshatékonysága 600%-ra emelkedik (450%-ról).
Mechanikailag a Smelter’s Wrath úgy változik, hogy mostantól több sebzést ad a töltés alapján (akár 100%-kal több sebzést a maximális töltésnél). A töltési idő csökkentése már nem csökkenti a hatásból származó előnyöket.
Vengeance
A Vengeance képesség új életlehetőséget kapott a 2. évadban. Ez magában foglalja az Iron Blade változásait, amelyek módot kínálnak arra, hogy a Vengeance és a Riposte találatokra is 100%-os esélyt adjon, a Forged Weapon generálást, valamint a teljes Fire és Void konverziós lehetőségeket, miközben megtartja a védekező erősségeit. A Multistrike-hoz hasonlóan az alap hitboxa is megnövekedett, hogy a támadással való ütés simábbnak és megbocsátóbbnak tűnjön.
Passzív változások
A Last Epoch Sentinel osztályának átdolgozásával összesen 65 passzív képesség változott az összes Masteryt figyelembe véve. Ez túl sok ahhoz, hogy egy ilyen blogbejegyzésben foglalkozzunk vele, a teljes lista a Patch Notes-ban szerepel. Most néhány új, vagy megváltozott csomópont leírását olvashatod el.
Forgemaster’s Might
A Monument of Protectionrel bevezettük a „kétkezes pajzsok” opciót, a következő logikus lépés a kétkezes fegyver pajzzsal való használata volt.
Sword of Rahyeh
Ez a passzív fa végén található Paladin capstone csomópont most már olyan erőt kínál, ami indokolja, hogy az egyik utolsó Paladin passzív csomópontként legyen jelen.
Holy Precision
A Holy Precision egy olyan csomópont, amely jelenleg sok erőt kínál, de a villámsebzésre korlátozódik, ami nagymértékben korlátozza alkalmazhatóságát. A csomópont értékeit kiigazítottuk, a hatásai most sokkal univerzálisabbak.
Woe
A Void Knight témájához igazodva a kiigazított Woe csomópont lassítás (Slow) és gyengítés (Frailty) esélyével Threshold bónuszt kínál.
Abyssal Fluctuation
Az Abyssal Fluctuation egy erőteljes és tematikus sebződés-csökkentési módszert kínál a Void Knight számára, amely a bekapott elemi sebzés akár 50%-át átváltja Void sebzéssé, és csökkenti az összes bekapott Void sebzést (beleértve az átváltott sebzést is).