A Diablo IV világára rászabadul a mindent elsöprő gonoszság a Season 11 során és ezzel a romlottsággal csak az igazak fénye szállhat szembe. A kisebb gonoszok visszatérnek, hogy káoszt teremtsenek, Azmodan vezetésével. Egy szabad angyal azonban leszáll és isteni ajándékokat ad azoknak, akik ellenállnak a démoni inváziónak.
Az Isteni beavatkozás évada (Season of Divine Intervention) magyarországi idő szerint december 12-én, 5:30-kor indul. Jelentős állandó frissítések érkeznek a mestermunkák (masterworking) és az edzés (tempering) terén, és a fejlett ellenségek ellen is támadást indítasz, mivel a szörnyek elleni harcok új kihívásokat jelentenek. Haladj előre a teljesen új szezonrang-rendszerben, hogy jutalmakat szerezz, és szállj szembe a Mennyországgal és a Pokollal, miközben Menedékföld ítéletre vár.
Kapcsolódó: Diablo IV: Season of Divine Intervention – Gameplay Trailer
A Diablo IV fejlesztői ezzel a bevezetővel indították a Season 11 tartalmait beharangozó blogot, a továbbiakban ennek a magyar változatát olvashatjátok. Azokat a változásokat, amelyeket a 2.5.0 PTR teszt befejezése óta eszközöltek, zöld színnel fogom kiemelni.
Kapcsolódó: Diablo IV 2.5 PTR: A nagy változások
Tárgyak átalakítása: edzés és mestermunka
Menedékföld számos kovácsa új lehetőségeket nyitott meg és egy új korszak köszöntött be a páncélok és fegyverek terén. A Diablo IV Isteni beavatkozás évadában a tárgyak fejlesztésének útja jelentősen megváltozik.
A temperálás már nem véletlenszerűen történik; a mestermunkának pedig egy egyértelmű és lineáris útvonala van, ami sokkal közvetlenebb tárgy-fejlődést eredményez.
A Tempering és a Masterworking a legfontosabb elemeikre, a testreszabhatóságra és a presztízsre összpontosít. A játékosok mostantól mindig megkapják a kívánt tempering-affixet, a mestermunka pedig egyenes utat biztosít a tökéletesség felé.
Edzés – Tempering
Mostantól kiválaszthatod, hogy melyik affixet szeretnéd alkalmazni a tárgyadra a Tempering receptből. Már nem kell véletlenszerűen alkalmaznod! A véletlenszerűség hiánya miatt a tárgyak mostantól csak egy tempering affixet kaphatnak. Az ősi tárgyakra alkalmazott tempering affixek néha még Greater Affix-re is frissülhetnek.
Ezenkívül az adzés töltései (Tempering Charges) végtelenül visszaállítható, így kedvedre építhetsz.
Mestermunka – Masterwork
A Masterworking mostantól a Minőség nevű számlálót (Quality) használja a haladás mérésére, ami bónuszt ad az alapsebzéshez, a páncélhoz (Armor) vagy az ellenálláshoz (Resist), valamint az affixekhez.
A Minőség maximális küszöbértéke 25. Minden alkalommal, amikor mestermunkát végzel, véletlenszerű mennyiségű minőséget ad hozzá az affixhez (2-5 szint). A minőség minden affix értékét is kissé növeli, minőségi szintenként 1%-kal. Ne feledd, hogy a Masterwork költsége mostantól a tárgyad minőségétől függ.
Ha elérted a maximális minőséget, egy alkalommal rollolhatsz egy Capstone Bonus-t. Ez a Capstone bónusz 50%-kal javítja a tárgyad véletlenszerű affixét, beleértve a Greater Affixeket is. Ezután megpróbálhatod újraforgatni a Masterwork Greater Affixet, anélkül, hogy resetelned kellene a mestermunkát. A jelenlegi mestermunkával megmunkált affix újrarollolása Obducite-ba és Neathiron-ba fog kerülni.
Ezenkívül a nem egyedi (non-unique) tárgyakon található alap (base) affixek számát háromról négyre növeljük.
Szörnyek elleni harc változásai
A Diablo IV világában Menedékföld számos nyomorúságos kunyhója és mocsara alatt ásó, vérszomjas lények első ránézésre értelmetlennek tűnhetnek. De van oka annak, hogy még nem irtották ki őket a Sanctuary földjéről. Mutálódnak és alkalmazkodnak, hogy legyőzzék zsákmányukat… és lassan egyre félelmetesebbé válnak.
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
A továbbfejlesztett szörnyek viselkedése
A szörnyek jobban reagálnak és alkalmazkodnak a harchoz, hogy minél gyorsabban végezzenek veled.
Mostantól minden szörnynek megvan a maga egyértelmű szerepe és identitása a harcban. Korábban a szörnyek viselkedése túl kiszámítható volt, mostantól viszont dinamikusabban reagálnak rád a harcban.
Halálosabb ellenségek
Számíts rá, hogy ellenségeid rendszeresen próbára teszik védekezésedet; ezek az intelligens csapatok gyakrabban fognak kárt okozni neked. Az affixekkel rendelkező szörnyek is erősebbek lesznek, így fontosabb lesz velük foglalkozni, mielőtt továbbhaladsz a kevésbé fontos ellenségek felé. Figyelj oda, mert az ellenséges affixek még erősebbek lettek. A régebbi affixek (pl. az ellenálláson alapuló affixek) többsége a Torment nehézségi szintre került, így a Pre-torment nehézségi szinten több új affixet találhatsz.
A szörnyek kevésbé fognak csoportosulni, így nehezebb lesz őket egy csapásra kiiktatni. Taktikájuk javult, ezért neked is javulnod kell. Ezenkívül a bajnok ellenségek ritkaságát átdolgoztuk, hogy bajnokcsapatokat alkossanak. A Nightmare Dungeonok azon affixei, amelyek az elitnek további sebzést biztosítanak, mostantól a bajnokokra is vonatkoznak.
Elit ellenség frissítések
Több mint 20 új szörny affixet kell megtanulnod és legyőznöd, és az elit ellenségek mostantól olyan csatlósokkal jelennek meg, akik öröklik néhány jellemzőjüket. Frissítettük az ellenségek affixeit is, hogy izgalmasabbak legyenek, csökkentettük a tervezésükben az átfedéseket, és javítottunk a vizuális megjelenésen.
Ezek a változások minden szörnyre vonatkoznak a Menedékben. Legközelebb vigyázz, ha egy ismerősnek tűnő ellenségcsoporttal találkozol.
Rendszerfrissítések: Védelem, gyógyítás, hírnév
A Diablo IV Isteni beavatkozás évada új életet lehel a védekezésbe, a bájitalok használatába és a hírnév változásába mind a szezonális, mind az örök birodalomban.
Védelem átalakítása: A Toughness bevezetése
Annak érdekében, hogy jobban kiegyenlítsük az életerőt az osztályok és a buildek között, több változást is végrehajtunk az életerő és a sebzéscsökkentés kölcsönhatásában, valamint az egyes statisztikák kiszámításában. Célunk, hogy megfelelően teszteljük a védekezési képességeidet, miközben a nehézségi szinteken haladsz előre, nagyobb hangsúlyt fektetve a felépítéseid túlélésre való felkészítésére.
Armor és Resistance
Az Armor és az ellenállások értékeléses rendszerekké válnak, magasabb értékeknél csökkenő hozammal. Az Armor mostantól minden fizikai és nem fizikai sebzést csökkent.
Bevezetünk egy új típusú sebzésellenállást is: a fizikai sebzés ellenállást. Ezenkívül eltávolítottuk az Armor és a Resistance büntetéseit a Torment nehézségi szinteken. A Torment nehézségi szintek kiválasztásakor a rendszer ajánlott Tougness szintet is megad. Az egyes képességek és paragon-csomópontok is átalakításra kerülnek ezeknek a változásoknak megfelelően.
A Paragon csomópontok és képességek, amelyek különböző formájú sebzéscsökkentést biztosítottak, mostantól szorzó bónuszt adnak az Armorhoz vagy az összes ellenállásodhoz.
Toughness
Annak érdekében, hogy jobban megértsd a védelmi képességeidet, bevezetünk egy új statisztikát, a Toughness-t, amely az összes sebzéscsökkentő forrás figyelembevétele után az egyes típusú sebzések összértékét jelenti.
A Toughness a karaktered statisztikái alatt, az Attack Power alatt jelenik meg. A Toughness érték összefoglalja az egyes sebzés típusok elleni átlagos védekezésedet. Ha az egérrel az értékre mutatsz, részletes képet kapsz arról, hogy védekezésed mennyire hatékony az egyes sebzés típusok ellen. A tooltipek között összehasonlíthatod a tárgyak Toughness értékét, hogy megkönnyítsd a döntésedet.
Gyógyítás frissítések
A bájitalok (Healing Potion) jelentősen megváltoznak, hogy használatuk hatékonyabb és taktikusabb legyen.
A bájitalok alapkapacitása 4-re csökkent (a korábbi hírnév előrehaladástól függetlenül, erről később bővebben) és a gyógyító hatásuk mostantól azonnali, százalékalapú gyógyítás. A bájital használatával azonnal meggyógyulsz a teljes életerő 35%-ával.
A felvett Potion italok mellett 30 másodpercenként lassan regenerálódik egy bájital. A kompenzálás érdekében javítottuk a Life on Hit (életerő a találatkor) statot, és újra hozzáadtuk a tárgyakhoz, mint potenciális affixet.
Emellett növeltük az életregeneráció (Life Regeneration), az életerő gyilkoláskor (Life on Kill) és a gyógyítás %-ának (Healing %) értékeit, és könnyebben elérhetővé tettük őket.
A gyógyító bájitalok (Healing Potion) fejlesztéseit eltávolítottuk, mivel a bájitalok most már az össz-egészséged egy részét képezik, de azért nézz be néha az alkimistához, hogy üdvözöld.
A Fortify újratervezése
A gyógyítás és a Potion italok változásaihoz igazodva a Fortify a sebzéscsökkentés típusából egy további életerő-tartalékká válik, amely egy bizonyos idő alatt gyógyít.
Amikor megkapod a Fortify-t, az a maximális életerődig halmozódik (stack). Ha a Fortify a maximális életerő alatt van, másodpercenként a maximális életerő egy bizonyos százalékát gyógyítod meg, cserébe a Fortify azonos mennyiségéért. Ha tehát az életerő a maximális szint alá csökken, a Fortify felhasználásra kerül, hogy az életerő egy részét helyreállítsa, így a játékosok új lehetőséget kapnak a gyógyításra a csata után.
Addig vagy megerősítettnek (fortified) tekinthető, amíg bármilyen mennyiségű Fortify-d van. A Fortify-hoz kapcsolódó képességek, passzív képességek és tárgyak konkrét változásait a 2.5.0 Patch Notes részletezi.
A Welcome Back Boost változásai
Azok a játékosok, akik még nem használták a Welcome Back Boostert, mostantól a Training Groundba kerülnek, hogy elkerüljék a nem szándékos használatot. A 10. szezon vége után néhány változás lesz a Welcome Back Boosterben.
A 11. szezontól kezdve az új fiókok nem kapnak Welcome Back Boostert, és az új karakterek naplója sem kerül automatikusan hozzáadásra.
Ha azonban a 10. szezon vége előtt bármikor létrehozol egy fiókot és bejelentkezel, akkor továbbra is megkapod és bármikor felhasználhatod a Welcome Back Boostert. Ez magában foglalja a 11. szezont és az azutániakat is.
Szövetség Hadriellel
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
A nagy fenyegetésre válaszul a Mennyek egyik lakója titokban leereszkedett Menedékföldre, hogy isteni segítséget nyújtson. Mit ér az igazságosság egy kis lázadás nélkül?
Látogass el bármelyik nagyobb városba a Diablo IV szezonális világban, ott angyali fény fogad. Kövesd a fény forrását, hogy megkezdhesd az utazásodat!
A Pokol kisebb urainak visszaszorítása
A Pokol urai közül a kisebb gonoszok (Lesser Evils) türelmesen megvárták a megfelelő pillanatot, hogy Menedékföldet könnyű prédaként meg tudják szállni. A Diablo IV Season of Divine Intervention évada során a Mennyország segítségére lesz szükséged, hogy visszaszorítsd gonosz terveiket.
A szezonális világban a Pokol kisebb urai megszállták a különböző játékmódokat és sajátos gonoszságukkal átitatták őket. Mindegyik kisebb gonosz egy-egy játékmódot ural: Duriel a Helltide-ot, Belial a The Pit-et, Andariel a Kurast Undercity-t. A negyedik, Azmodan pedig Menedékföldön szerteszét leselkedik, és több helyen is megjelenik, mint félelmetes új világfőnök (World Boss).
Azmodan megérkezett a Menedékbe, mint az első új világfőnökünk! Számíts rá, hogy új kihívásként fog feltűnni a rotációban a többi gigantikus társa között.
Azmodan
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
Azmodan mostantól állandó World Boss mind a szezonális, mind az örök birodalomban. Tanulmányozd a taktikáját, és fordítsd ellene pusztító magmáját és mennydörgő földrengéseit, hogy legyőzd ezt a félelmetes ellenséget. Azmodant a Season Rank V Capstone Dungeonban kell legyőznöd.
Meg is idézheted őt egy speciális helyről Hawezarban, Zarbinzet közelében, miután megszerezted a megfelelő anyagokat. Három Idézőoltárt találsz, amelyekkel Azmodant előhívhatod. Minden Idézőoltár a másik három Kisebb gonosz egyikének erejével idézi meg Azmodant.
Válassz ki egy idézőoltárt Azmodan megidézéséhez, akit egy másik Kisebb gonosz ereje fog befolyásolni. Azmodan megidézéséhez először a megjelenő ellenségeket kell legyőzni és a támogatására felemelkedő szörnyek is a megfelelő Kisebb gonoszhoz kapcsolódó tulajdonságokkal rendelkeznek.
A Belial és Duriel számára megjelenő ellenségek hatása a jobb láthatóság érdekében frissült. Belial óriási szemgolyókat hoz létre, amelyek elvakítanak, Duriel pedig óriási tojásokat idéz meg, amelyekből férgek kelnek ki, ha nem robbantod fel őket időben.
Azmodan ellenállása javult, így nem hal meg azonnal a hatalmas vándorok csapásától és hozzáadtuk a harcát a Party Finderhez.
Miután megölted, az megidézési területen ládákat találsz, amelyeket a megrontott esszenciával (Corrupted Essence) lehet kinyitni.
Duriel, King of Maggots
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
Duriel befészkelődik a Helltide-ba, és parazitaként birtokba veszi. A Blood Maiden helyett Durielt lehet megidézni a Helltide-ban. Duriel megidézésének jelenetét eltávolítottuk, úgy gondoltuk, hogy a számtalan kukac már önmagában is elég nyugtalanító.
A maximális fenyegetettségi szint (Threat Level) elérése után a Hellborne helyett Duriel csatlósai, a Gyötrelmek (Pangs of Duriel) jelennek meg. Ezek a Gyötrelmek mindig jelen lesznek a Helltide-ban, Duriel siralmas hatalomátvételének tüneteiként. Megölésükért Baneful Hearts-ot kapsz, amellyel megidézheted Durielt.
A Helltide-ban található szörnycsapatok szörnycsaládok férgeit tartalmazzák, beleértve az új Portent of Pain mega-férgeket is. A Hellwyrm férgeket okád, és a Helltide-ot sújtó meteorok mostantól férgekkel teli csapatokat fognak hullajtani. Nyami…
Belial
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
Belial belopakodik a The Pit-be, és zavart kelt, bárhol is legyen. Belial szemei (Belial Eyes) véletlenszerűen megjelennek a The Pitben. Ha elpusztítasz egyet, megbénítja a közeli ellenségeket, és megidéz egy csapat szellemet (Belial Apparition). Ezeknek a Apparition-oknak a megölése beleszámít a Pitben elért előrehaladásodba.
Ha több szemet is elpusztítasz a futamod során, a végső főellenséget Belial maga váltja fel. Belial szemei automatikusan felrobbannak, ha közel kerülsz hozzájuk. A PTR-ről kapott visszajelzések alapján Belial most sokkal gyorsabban hal meg, ha legyőzik. A The Pitben Belial befolyása kiterjed az ellenségeid klónjainak létrehozására, hogy zavart keltsen a fejedben.
Andariel
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
Andariel behatol a Kurast Undercitybe. Andariel befolyása megrontotta az Undercity jelzőtornyait (Spirit Beacons), veszélyesebbé téve őket, de sokkal több hangolást (Attunement) eredményezve, mint általában. Ezeknek a Tormented Spirit Beacons-oknak a használata további hangolást eredményez.
Három új, Andarielhez kapcsolódó Undercity Tributes-t adunk hozzá. Mindegyik növeli az Undercity jutalmaidat, és garantálja, hogy Andariel megjelenik végső főellenségként. Vigyázz, mert ezek speciális Tributes Dungeon affixeket adnak a futamodhoz.
Andariel árnyai (Shades of Andariel) is felbukkannak az Undercity mélyén. Ez az erős árnyék olyan támadásokkal rendelkezik, amelyek elszívják az idődet.
Andariel az Undercity végső főellenségeként is megjelenhet, akinek legyőzése megnövelt jutalmakat biztosít. Átmeneti fázisa jelentősen felgyorsult, így elkerülheted az átalakulását. Andariel viselkedését is megváltoztattuk, így ha meghalsz a vele vívott harcban, az életereje nem regenerálódik. Ezenkívül az Undercityben tanyázó ellenségeid Wailing Spirits-szel is felruházhatók, amelyek a helyedre irányuló támadásokat indítanak.
Isteni ajándékok – Divine Gifts
A Diablo IV tizenegyedik évadában Hadriel angyal visszatért Menedékföldre, hogy ritka áldásokat adjon a nemrég visszatért Kisebb Gonoszok (Lesser Evils) elleni harcban. Hadriel a Mennyország (High Heavens) erejének egy részét adja át, ami Isteni Ajándékok (Divine Gifts) formájában nyilvánul meg. Ezek az áldások nagy jutalommal és nagy lehetőségekkel ruháznak fel téged.
Minden Isteni Ajándék három részből áll: jutalom (Reward), megrontott ajándék (Corrupted Gift) és megtisztított ajándék (Purified Gift). Az Inventoryban található Divine Gifts panelen az Isteni Ajándékokat a belső részbe helyezve aktiválhatod a megtisztított ajándékot (Purified), a külső részbe helyezve pedig a megrontott ajándékot (Corrupted).
Ha elhelyezed, az Isteni ajándék aktiválja az egyes ajándékokhoz tartozó jutalom bónuszt (Reward), növelve az adott Isteni ajándék jutalmát.
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
A megrontott ajándékok megnehezítik az azokhoz kapcsolódó tevékenységeket, de továbbra is megadják az Isteni ajándék jutalom bónuszát. A megtisztított ajándékok eltávolítják a negatív hatást, hozzáadnak egy pozitív hatást, és megduplázzák a kapott jutalmat.
Minden romlott ajándék hely automatikusan feloldódik, a megtisztított szlotok azonban nem. Haladj előre a szezonális hírnév táblán, hogy feloldd a megtisztított ajándékok helyeit az isteni ajándékoknál.
Ezek a megtisztított ajándékok helyei a következő isteni kegyelem (Divine Favor) rangokon oldódnak fel:
- IV. rang: Duriel
- VI. rang: Andariel
- VIII. rang: Azmodan
- X. rang: Belial
Ha először ölsz meg egy Kisebb Gonoszt, akkor az elrontott esszenciáját (Corrupted Essence) kidobja. Ha ezt az esszenciát visszaadod Hadrielnek, akkor ahhoz a Kisebb Gonoszhoz kapcsolódó két Divine Gift szlot feloldódik.
A feloldás után tapasztalatot szerezhetsz a kapcsolódó isteni ajándékok szintjének emeléséhez, ha megölöd a kisebb gonoszt vagy bármelyik csatlósát a megfelelő isteni ajándékkal felszerelve.
Essence of Pain
- Rewards: Duriel Gyötrelmei (Pangs of Duriel) a Helltide-ban szocketelhető tárgyakat dobhatnak, amelyek tisztítás után (Purified) megduplázódnak.
- Rangemelés: Magasabb minőségű rúnák és drágakövek esnek.
- Purified Gift: Miután sérültté válsz (Injured), minden 20 másodpercben maximális Barrier-t kapsz.
- Corrupted Gift: Duriel Gyötrelmei gyakrabban támadnak rád, és 100% eséllyel összetörik a Barriered vagy a megerősített életedet (Fortify) a támadásaikkal.
- A Helltide-ban, Duriel ellen vívott harcokkal szerezhető meg.
Essence of Squalor
- Rewards: A Helltide-ban a kukacok (Maggots) tapasztalati gömböket dobhatnak, amelyek megtisztuláskor (Purified) megduplázódnak.
- Rangemelés: A tapasztalati gömbök hatékonyabbá válnak.
- Purified Gift: 20 másodpercenként feltölt egy gyógyító bájitalt (Healing Potion).
- Corrupted Gift: A hulló meteorokból férgek kelnek ki, és minden féregtámadás 1 egészségbájitalt fogyaszt el.
- A Helltide-ban, Duriel ellen vívott harcban szerezhető meg.
Essence of Lies
- Rewards: Esély egy extra fejlesztésre a Pitben, megtisztult állapotban (Purified) kétszeresére nő.
- Rangfejlesztések: Az extra fejlesztési esély nő.
- Purified Gift: A Fortify növekszik másodpercenként a maximális életerő 1%-ával
- Corrupted Gift: Belial szemei gonoszsággal teltek, és sugarakkal céloznak rád, amelyek másodpercenként a maximális életerő 10%-át sebzik.
- A Pitben, Belial ellen vívott harcban szerezhető meg.
Essence of Shadows
- Rewards: Győzedelmeskedj a The Pit-ben, hogy hatalmas mennyiségű aranyat szerezz, ami megtisztult állapotban (Purified) megduplázódik.
- Rangjavítások: Az arany mennyisége növekszik.
- Purified Gift: 12 másodpercenként rövid időre megállíthatatlanná (Unstoppable) válsz, amikor tömegkontroll alá kerülsz.
- Corrupted Gift: Belial szellemei megerősödnek, és támadásaik 3 másodpercre megzavarhatnak (Daze) vagy visszaszoríthatnak (Knock Back).
- Belial elleni harc során szerezhető meg a Pitben.
Essence of Sin
- Rewards: Élj túl egy World Boss-harcot, hogy tevékenységi kulcsokat (Activity Keys) szerezz, amelyek megtisztuláskor (Purified) megduplázódnak.
- Rangemelés: Magasabb minőségű Dungeon kulcsok esnek.
- 2. rang: A heti World Boss Cache hatalmas mennyiségű tevékenységi kulcsot ad.
- 3. rang: Több Compass és Tribute esik Menedék-szerte.
- Purified Gift: 20%-kal nagyobb Armort kapsz.
- Corrupted Gift: Sebezhető (Vulnerable) vagy, amikor egy világfőnökökkel harcolsz.
- Sanctuaryban, Azmodan ellen vívott harcban szerezhető meg.
Essence of Hellfire
- Rewards: Élj túl egy World Boss-harcot, hogy Lair Boss kulcsokat szerezz, amelyek tisztított állapotban (Purified) megduplázódnak.
- Rangemelés: Magasabb minőségű Lair Boss kulcsok esnek ki.
- 2. szint: A heti World Boss Cache hatalmas mennyiségű Lair Boss kulcsot ad.
- 3. szint: Több Lair Boss kulcs esik Menedék-szerte.
- Purified Gift: Közvetlen sebzésed 10% eséllyel 1 másodpercre megbénítja (Stun) az ellenségeket.
- Corrupted Gift: Meteorok záporoznak rád, miközben a világfőnökkel harcolsz.
- Sanctuaryban, Azmodan ellen vívott harcban szerezhető meg.
Essence of Anguish
- Rewards: Szerezz Attunement-et az Alsóvárosban (Undercity), hogy Obol-okat szerezz, amelyek megtisztuláskor (Purified) megduplázódnak.
- Rangfejlesztések: Az obolok mennyisége növekszik.
- Purified Gift: 30%-kal nő a mozgási sebességed.
- Corrupted Gift: A kín megnyilvánulásai (Manifestations of Anguish) az Alvárosban leselkednek, és villámokat terelnek feléd, amelyek 70%-kal lassítanak, ha közel vagy hozzájuk.
- Andariellel való harc során szerezhető meg az Undercity-ben.
Essence of Screams
- Rewards: Szerezz Attunement-et az Alsóvárosban (Undercity), hogy Salvage Materialokat szerezz, amelyek mennyisége megtisztult állapotban (Purified) megduplázódik.
- Rangemelés: Magasabb minőségű anyagok szerezhetők.
- Purified Gift: 20%-kal növekszik az ellenállásod (Resistance).
- Corrupted Gift: A fájdalmas lelkek (Agonized Souls) dühbe gurulnak, és robbanásokat okoznak, amelyek behúznak téged, és elektromos talajeffektet hoznak létre, amely másodpercenként 12% maximális életerőt sebez.
- Andariellel való harc során szerezhető meg az Alsóvárosban.
Sanctification – Megszentelés: Kimondhatatlan magasságok
A nyomorgók védelmében végzett tetteid nem maradtak észrevétlenek, vándor. A Mennyek országa erejének egy része a Diablo IV Isteni beavatkozás évadában a szolgálatodra áll.
A megszentelés (Sanctification) lehetőséget ad arra, hogy a Mennyország felemelkedő erejét átvedd és tárgyaidba öltsd.
Egy tárgy megszentelésével a következő lehetőségek nyílnak meg:
- Bónusz legendás tulajdonság (Legendary Power) alkalmazása
- Egy affix Greater Affixszé fejlesztése
- Bónusz affix hozzáadása a különleges megszentelés affixek (Special Sanctification affixes) közül
- Meglévő affix cseréje egy véletlenszerű megszentelt affixre
- Véletlenszerű mennyiségű (5-25) bónusz minőséget adhatsz hozzá
Egy tárgy megszentelése azt módosíthatatlanná teszi, véget vetve a fejlődésének. Ez legyen az utolsó fejlesztés, amit a tárgyadon végzel. A lehetséges szentelési értékek most szűkebb tartományban vannak, és a magasabb értékek felé hajlanak. Általános támadó Legendary Aspectek kerültek a szentelési készletbe és mivel Isteni beavatkozásról van szó, mitikus erők is rákerülhetnek a tárgyadra…
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
Kétféle módon érheted el ezt a mennyei fejlesztést. A Torment előtti nehézségi fokozatokban, miután legyőztél egy Kisebb Gonoszt (Lesser Evil) az egyik általuk elfoglalt játékmódban (például a Helltide-ban), lesz egy kis esélyed arra, hogy egy tárgyat megszentelj a Mennyei Üllőn (Heavenly Anvil). Ha a meghíváskor nem használod ezt a lehetőséget, akkor nem lesz lehetőséged újra megszentelni a tárgyadat, amíg nem kapsz újabb mennyei meghívást.
Szerezhetsz Mennyei Pecséteket (Heavenly Sigil) is, amelyeket tetszés szerint felhasználhatsz, hogy a Mennyei Kovácsműhelybe (Heavenly Forge) juss, ahol megszentelhetik a tárgyadat. Ezek csak a megszentelt tárgyak (Sanctify Items) létrehozásához szükségesek Ancestral minőségűekből. Csak a Torment nehézségi szinteken lehet őket megszerezni és az Inventoryban halmozódnak.
A torony és a ranglisták (Beta)
Új kihívás vár ránk a Menedékben, de nem a 11. szezon első napján. A torony (The Tower) és a ranglisták (Leaderboards) a 2.5.2-es javításban térnek vissza, 2026 elején.
Új kihívás érkezik, hogy próbára tegye a Sanctuary legkeményebb harcosainak bátorságát. A torony (The Tower) egy többszintű, időre korlátozott dungeon, amelyet csak a legkiválóbb vándorok tudnak legyőzni. Míg a Pit a legnagyobb mélységekbe kalauzol, hogy megerősítse az erődet, a torony kihívásokkal vár, hogy összemérhesd magad másokkal. A Torony bétaverzióban indul, és a következő szezonokban is ott marad, miközben veletek együtt tovább fejlesztjük és finomítjuk a funkciót.
A bétaverzió során a nehézségi szint beállítására, a mechanika fejlesztésére, a szörnyek változatosságának bővítésére és új jutalmak bevezetésére koncentrálunk – mindezt a visszajelzéseitek alapján. Minden szezonban frissítésekkel fogunk előállni, miközben a Tornyot egy hatalmas végjáték-pillérré alakítjuk.
A 2.5.2-es javítás megjelenése előtt további részleteket osztunk meg arról, hogyan lehet belépni a Torony következő fázisába.
A Torony – The Tower
A 2.5.2-es javítás megjelenése után a szezon rang 2. szintjének (Rank 2) elérésével feloldhatod a Tornyot. Miután ezt elérted, a Cerrigarban található obeliszken keresztül léphetsz be. Onnan a Pitben már feloldott bármely nehézségi szinten futtathatod a Tornyot.
A Torony kifejezetten az új szörnyharc-változások figyelembevételével készült, így a Toronyban az előny megszerzéséhez elengedhetetlen, hogy mestere legyél az új ellenfél-taktikák kijátszásának. A kezdő körből való kilépés után 10 perced van a teljes dungeon teljesítésére.
- Harcolj több szinten keresztül, véletlenszerű térképen és szörnyekkel.
- Haladást érhetsz el szörnyek megölésével és gömbök gyűjtésével. Minél több tapasztalatot nyújtanak a szörnyek halálukkor, annál több pontot érnek.
- A futam során Pylon jelenik meg, ha elpusztítod a szinten található tornyokat. A Tower futam során garantáltan négy Pylon jelenik meg. Használd ezeket, hogy rövid időre taktikai előnyt szerezz. Az első három Pylon véletlenszerű sorrendben jelenik meg, de garantáltan mindhárom opció legalább egyszer megjelenik, a negyedik pedig véletlenszerűen megismétli az egyik korábbi Pylon-t minden Tower futam során.
- Gömböket (Orb) is gyűjthetsz, hogy előrehaladást érj el a toronyban. Ezeket az elit, bajnok vagy goblinok megölésével szerezheted meg.
- Ha elegendő előrehaladást értél el, véletlenszerűen megjelenik egy toronyfőnök. Győzd le az időzítő lejárta előtt, hogy befejezd a futamot, és felkerülj a ranglistára.
A PTR óta úgy módosítottuk a játékot, hogy a Tower most már önmagában is feloldhatja a nehézségi szinteket. Ezenkívül eltávolítunk néhány problémás viselkedésű főellenséget. Konkrétan a Vampire Boss Wraith és a Fallen Shaman Boss Sower of Decay főellenségeket.
A ranglisták – The Leaderboards
A torony megjelenése a ranglisták diadalmas visszatérését jelenti a Diablo IV-be. Itt fogják a játékosok nyomon követni, hogy ki nevezheti magát a vándorok legjobbjainak. Köszönjük mindenkinek, aki játszott a Towerrel, és felkerült a ranglistákra a 2.5.0 PTR során.
A ranglisták következő visszaállítását a 2.5.2-es patch során tervezzük, amely jövő év elején jelenik meg.
A Tower teljesítése után láthatod a teljesített Tower szintet és a végső idődet. A ranglistán elfoglalt helyedet a Cerrigarban található Artificer’s Obelisknél vagy a Collections menüben tekintheted meg.
Ha nem veszel részt a platformok közötti játékban, akkor korlátozott hozzáférésed lesz a ranglistákhoz. Ezen felül két teljesen különálló ranglista lesz, a Hardcore és a Normal kategóriák szerint.
A ranglisták a következő kategóriák szerint lesznek szervezve:
- Solo Barbarian
- Solo Necromancer
- Solo Sorcerer
- Solo Rogue
- Solo Druid
- Solo Spiritborn
- Party of 2
- Party of 3
- Party of 4
Ezen felül a ranglisták a következőket fogják tartalmazni:
- Rang
- Játékos neve
- Befejezett szint
- Idő
- Dátum
Az eredményeket a következőképpen szűrheted:
- Minden platform vagy csak PC
- Hardcore és Normál
- Barátok
- Klán
A ranglistákat a Cerrigarban található Artificer’s Obelisk segítségével tekintheted meg.
Bemutatjuk a szezon rangot
A szezon utazás (Season Journey) most egy nagyobb kihívást jelentő, nagyobb jutalmakkal jór, szezon ranggal (Season Rank) ellátott változatra vált át. Minden szintnél most egy kihívást kell teljesítened – egy Capstone Dungeon-t – mielőtt a következő rangra léphetnél. A korábbi Capstone Dungeon-okhoz hasonlóan ezeket a javasolt szint és nehézségi fokozat előtt is megkísérelheted.
A hírnév jelentősen megváltozik a szezonális világban, mivel azt eltávolítják, és helyette kerül bevezetésre a szezonális rangrendszer, amelyben opcionális célokat teljesítve szerezhetsz skill pontokat, Smoldering Ashes hamvakat és kozmetikai tárgyakat.
Ezenkívül a Heavenly Sigil pecsétek több jutalom-csomaghoz (Reward Cache) is hozzáadódnak a Season Rank jutalmak között. Emellett módosítottuk és frissítettük a Paragon pontok jutalmát, így most 12 új Paragon pont található az Eternal Renown-ban, valamint 12 új Paragon pont a Season Rank jutalmakban.
A hírnév változásai a szezonális birodalomban
Kapcsolódó: Diablo IV Season of Divine Intervention képgaléria
A hírneved (Renown) mostantól csak az örök birodalomban (Eternal Realm) marad meg véglegesen. A szezonális birodalomban (Seasonal Realm) továbbra is megszerezheted a korábbi hírnév rendszerhez kapcsolódó további előnyöket az új szezonrang rendszerben elért eredményeid alapján.
- A szezonális rang további képességpontokat (Skill Points) ad a 1., 2. és 3. rangban.
- A szezonális rang további paragon pontokat ad (Paragon Points) a 3., 4., 5. és 6. rangban.
- Az extra bájital-kapacitás eltűnt a hírnév jutalom pályákról az örök birodalomban, és egy másik bónusz váltotta fel.
- Lilith oltárai (Altars of Lilith) és Akarat tanai (Tenets of Akarat) továbbra is megmaradnak, de tapasztalatot és kisebb jutalmakat biztosítanak, nem pedig állandó statokat és erőt.
A szezonrang jutalmainak feloldása
Ahogy fáradhatatlanul véded a Menedéket a Kisebb Gonoszok támadásaitól, jutalmakat kapsz a szezon rangból.
Az 5. rangú Capstone Dungeon teljesítésével és a 6. rang feloldásával kapsz jutalomként egy Pet állatott, Aleftát. Ne feledd, hogy nem kell teljesítened az összes 5. rangú célt Alefta megszerzéséhez.
Season Blessings – Áldások az isteni beavatkozás évadában
A szezon rangon belül lehetőséged lesz feloldani a szezon áldásait (Season Blessings) és a parázsló hamvakat (Smoldering Ashes). A parázsló hamvakat fejezetjutalomként szerezheted meg a szezon rang céljainak teljesítésével. Miután megszerezted a hamvakat, azokat a következő szezonális áldásokra költheted:
- Az isteni kegyelem urnája (Urn of Divine Favor): Növeli az összes forrásból szerzett isteni kegyelmet (Divine Favor).
- A végítélet urnája (Urn of Reckoning): Esély arra, hogy az elit és bajnok szörnyek további tárgyakat dobjanak.
- A csapás urnája (Urn of Calamity): További felszerelés jutalmakat szerezhetsz a World Boss ellenségektől.
- Az ősök suttogásának urnája (Urn of Ancestral Whispers): Növeli az ancestral jutalom-csomag megjelenésének esélyét, amikor suttogásokat adsz le.
- A megszentelés urnája (Urn of Sanctification): Esélyt ad további Heavenly Sigil pecsétek kiesésére minden forrásból.
Hódítsd meg a Capstone Dungeon-okat
A visszatérő Capstone Dungeon barlangok egy teljesen új rendszerbe épülnek, amelynek célja, hogy kihívást jelentsen a sok nehézségi szint által, miközben a karaktered utazása során egyre erősebbé válik. Ne feledd, hogy bár a Capstone dungeonok megadnak egy javasolt szintet, a nehézségi szint nem igazodik a jelenlegi szintedhez.
Öt Capstone Dungeon vár meghódításra:
- Vault of the Crucible
- Javasolt szint: 30
- Nehézségi szint: Hard
- Hellish Descent
- Ajánlott szint: 50
- Nehézségi szint: Penitent
- Enclave of Darkness
- Ajánlott szint: 60
- Nehézségi szint: Torment I
- Den of the Apostate
- Ajánlott szint: 60
- Nehézségi szint: Torment II
- Breach of Sin
- Ajánlott szint: 60
- Nehézségi szint: Torment III
Új egyedi tárgyak
Ezek az új tárgyak viharos gyorsasággal érkeznek a Menedékbe, hogy még nagyobb lelkesedéssel lehessen irtani a démonokat.
Barbarian
Chainscourged Mail (Unique Pants)
- Affixek:
- +51-65 All Stats
- +424-457 Maximum Life
- 8.1-8.8% Cooldown Reduction
- +2-3 to Brawling Skills
- Egyedi erő:
- Egy sebző Brawling Skill castolása után az adott képességet letiltja. Amikor az összes ilyen képesség letiltásra kerül az akciósávon (Action Bar), azok újra aktiválódnak, és a visszatöltési idejük is frissül. A Brawling Skill képességeid minden letiltott képesség után 50-100%[x] nagyobb sebzést okoznak.
Druid
Khamsin Steppewalkers (Unique Boots)
- Affixek:
- Inherent: Attacks Reduce Evade’s Cooldown by 0.5 Seconds
- +16.5-25.0% Movement Speed
- +41.5-55.0% Crowd Control Duration
- 16-25% Nature Magic Cooldown Reduction
- +2-3 to Bad Omen
- +1-2 Endless Tempest
- Egyedi erő:
- 150-100 ellenség megsebesítése természeti mágia képességekkel (Nature Magic Skills) maximális mozgási sebességet és akadálymentességet biztosít 4-8 másodpercre. Azok az ellenségek, akiken átfutsz, 1 másodpercre mozgásképtelenné (immobilized) válnak.
Rogue
Death’s Pavane (Unique Pants)
- Affixek:
- Inherent: +15% Dodge Chance while Channeling Dance of Knives
- +9.0-11.0% Critical Strike Chance
- +16.0-25.0% Movement Speed
- +2-3 to Dance of Knives
- +62.5-85.0% Agility Damage
- Egyedi erő:
- A Dance of Knives késeket dob le az ellenségek támadásaitól. Ha felveszed őket, 1 töltést kapsz, és a Kések tánca sebzése 6 másodpercre 10-20%-kal nő, maximum 3-szor halmozható.
Necromancer
Gravebloom (Unique One-handed Mace)
- Affixek:
- Inherent: 10% Attack Speed
- +80-94 Intelligence
- +424-457 Maximum Life
- +36.5-50.0% Chance for Golem to Hit Twice
- +1-2 Golem Mastery
- Egyedi erő:
- 3 kisebb gólemet idézel meg, amelyek mindegyike a normál sebzés 40-60%-át okozza, és 30%[+] támadási sebességet kapsz. Gólemeid 50%-kal gyorsabban élednek újjá.
Sorcerer
Orsivane (Unique One-handed Mace)
- Affixek:
- +99-113 Intelligence
- +424-457 Maximum Life
- +57.0-75.0% Non-Physical Damage
- +3-4 to Core Skills
- Egyedi erő:
- Minden olyan védekező képességért, amely nincs az akciósávon (Action Bar), 20-40%[x] nagyobb sebzést okozol, és megkapod a hozzá tartozó varázslatos hatást.
Spiritborn
Path of the Emissary (Unique Boots)
- Affixek:
- Inherent: +30% Movement Speed
- +16-25% Movement speed
- +155-200% Core Skill damage
- +1-2 Core Skill ranks
- +26.5-40% Impairment Reduction
- Egyedi erő:
- Minden 12-4 méter megtett út után megidézhetsz egy Core Skill képességet az elsődleges szellemcsarnokodból (Spirit Hall).
Twitch Drops
Ünnepeld a Diablo IV Season of Divine Intervention évadának érkezését egy illusztris Twitch-ajándékkal!
Kapcsold össze Battle.net-fiókodat a Twitch-fiókoddal, majd nézd meg a Diablo IV kategóriában a dedikált streamereket, hogy megszerezd a vágyott Drops-jutalmat!
December 12. 18 órától december 26. 19 óráig nézz legalább 2 órányi jogosult Diablo IV tartalmat, amíg ez a Twitch Drop aktív, és megszerezheted a Barbute Hacker egykezes kozmetikai tárgyat a barbár számára.
A Twitch Drops jutalmakkal kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket és válaszokat az Inventory egy korábbi cikkében találod:
Season of Divine Intervention Reliquary
A Diablo IV tizenegyedik évada egy teljesen új Battle Pass Reliquary-t és több Premium Battle Pass Reliquary-t tartogat a számodra!
A Divine Intervention Battle Pass Reliquary – amely mindenki számára elérhető – olyan illusztris jutalmakat kínál, mint a Gildenvein Mount, a Brimstone Crusader Barding Mount Armor és a Celestial Iris Town Portal.
Deluxe Battle Pass csomag
A Deluxe Battle Pass megvásárlásával (2800 Platinum) azonnal hozzáférhetsz a Celestine Templar páncélkészlethez és még sok máshoz. A csomag tartalma:
- A Celestine Templar Armor Set azonnali feloldása minden osztály számára
- A Wings of the Celestine Templar Back Trophy
- Nimbus Winged Fox Pet
- Hozzáférés a Weapons, a Beast és az Armor relikvia-készlethez.
Legendás kozmetikumok Tejal boltjában
A Diablo IV boltja új felszerelésekkel, páncélokkal, kiegészítőkkel, hátasokkal és hátas-páncélzatokkal készül, amelyekkel stílusosan hódíthatsz. December 12-től látogass el Tejalhoz, hogy megnézd az áruját – ne felejts el gyakran visszanézni, mert a Isteni beavatkozás évada alatt folyamatosan frissíti a készletét.
Az egyik ilyen ritka lelet Menedékföld távoli zugaiból a Springmoon Stag Prestige Pet csomag, amely tartalmazza a Mezzalune Petet, a Nocturne of Bone Mount trófeát és a Waxing of the World emblémát.
Közösségi útmutatók
Ha szakértői útmutatásra van szükséged karaktered szezonbeli útjához, a közösségi oldalak útmutatóiban tippeket és betekintést találsz minden osztály buildjeiről. Ezek a játék elején történő szintlépéstől egészen a végső buildig, mindenre kiterjednek!
A Diablo IV megbízható közösségi forrásai:
Miután megnézted ezeket az útmutatókat, látogass el Sanctuary-ba, a Diablo IV közösségi Discord szerverére, hogy részt vegyél a szezonnal kapcsolatos beszélgetésekben.
Használd a Mennyek erejét, és győzedelmeskedj a Pokol kisebb gonoszai felett!
-A Diablo IV csapat