![]()
A Diablo IV fejlesztői több tartalomkészítőnek is interjút adtak, ami azt jelenti, hogy egyre többet foglalkoznak a közösséggel. Elsőként a Raxxanterax által készített videó került napvilágra, de Adam Fletcher közösségi igazgató ígért még továbbiakat (Rob2628, DuQ).
Quite a few big interviews coming up this week for #DiabloIV with some creators.
Today with @Raxxanterax live on his stream, tomorrow with DuQ out in Korea, and Thursday with @Rob_2628.
They’ll be chatting with Colin (Chef Colin) and @ZavenH 🙂
— Adam Fletcher (@PezRadar) November 4, 2025
Raxxanterax jóformán minden, nagyobb érdeklődésre számot tartó alrendszerről kérdezett a szörnyek változásaitól kezdve az RMT-kereskedelemig (valódi pénz) és a Diablo jövőjéig. Mint a legtöbb interjúban, itt is sok mindenről szó esik, és bár a közösségnek valószínűleg nem elég, mindig jó hallani információkat a kulisszák mögött dolgozóktól.
A több mint 100 perces teljes interjút megtekintheted itt, de ellátogathatsz Raxxanterax Youtube-csatornájára vagy a Twitch-csatornájára.
Az interjú legfontosabb pontjai
SSF (Solo Self-Found) játékmód
Az interjúban a Diablo IV csapata megerősítette a „solo self-found mode” (egyedülálló önálló mód) létezését, ami azt jelenti, hogy a kereskedelem valószínűleg le lesz tiltva, és a haladás egyedülálló játékosként, külső segítség nélkül történik. A részletek még nem teljesen tisztázottak, de az elhangzottak alapján csak idő kérdése, hogy a mód megjelenjen.
Loot szűrők
A Blizzard régóta kerülgeti a loot szűrők kérdését, de a fejlesztők itt meglepően őszinték voltak. Elismerték, hogy a játék már önmagában is sokat szűr, de felismerték, hogy még több munkára van szükség, és a tárgyrendszer változásai miatt a loot szűrőket alaposabban meg kell vizsgálni. Megjegyezték, hogy ez egy prioritás, amin aktívan dolgoznak.
A Pit és a Tower
Amikor azzal foglalkoztak, hogy mi legyen a különbség a Pit és a Tower között a játékmenet szempontjából, a Pit jövőjét részletesen megvitatták. A Diablo IV történetében a Pit-et olyan helynek tekintették, ahol félig versenyszerű környezetben lehet összehasonlítani a buildeket és az osztályokat, ami oda vezetett, hogy a Pit kevésbé élvezetes és változatos lett. A Pit kettős feladata, hogy egyszerre legyen szórakoztató játékmód és versenykörnyezet, arra késztette a Blizzardot, hogy létrehozza a Tower-t, ahol eltávolíthatják a véletlen tényezők nagy részét, és egyenlő feltételeket teremthetnek a versenyképes játékosok számára. Ezzel lehetőség nyílik arra, hogy a Pit izgalmasabb változásokon menjen keresztül, változatosabbá és szórakoztatóbbá váljon.
Vegyes megjegyzések
Sok válasz sok kérdést hagyott maga után, vagy cliffhangerrel végződött. Ez normális és várható az interjúkban, de még ezek a válaszok is nyújthatnak némi betekintést a franchise jövőjébe. Az alábbi pontok a megvitatott témák gyors áttekintései és rövid, összefoglaló válaszok. A teljes kontextust a fent beágyazott videó tartalmazza.
A szörnyek viselkedése
- Már a korai szakaszban izgalmasabbnak és vonzóbbnak kell lennie
- A tartalmat gyorsan átpörgető „Blaster” játékosok nem vehetnek észre nagy különbséget, amikor grindelnek
- A háttérben sok változás történt, hogy minden szörny másnak érezhető legyen, még a harcokon kívüli tétlen/passzív viselkedésükben is
Mestermunka és edzés
- Az upgrade RNG eltávolítását kiegyensúlyozza, hogy több affix van a tárgyakon, és általában több tárgyat kell gyűjteni és fejleszteni
- Nem jó érzés minden fejlesztésnél kockáztatni; a felszerelés alapszintje inkább a játékos javára kell, hogy billenjen.
- További frissítésekkel bővíthetők az RNG-rendszerek, de a garantált erő alapszintje jó lépés ennek megvalósítása felé.
Capstone Dungeon
- A Blizzard alábecsülte, mennyire szeretik az emberek a Capstone dungeonokat, ezért vissza akarta hozni őket, és ezúttal jól megcsinálni.
Készségfa-változások, több tárolóhely
- Mindkettőre a válasz: „maradjatok velünk”.
- A készségfa (Skill Tree) változások már folyamatban vannak, a készségfa a karaktered magja, és több örömet kellene okoznia.
Bosszantó ajtók
- A Blizzard aktívan dolgozik azon, hogy jobbá tegye az ajtókat a Nightmare Dungeon-okban, például gyorsítva azokat, amikor a hitbox ütközések leállnak.
- Tudatában vannak annak, hogy még sok munka van hátra, és folyamatosan keresnek további lehetőségeket a javításra és a játékmenet simábbá tételére.
- Az ajtók, különösen a Diablo IV életciklusának elején, inkább a harcok filmes elválasztásaként szolgáltak, ami elmélyült élményt nyújtott, és a szörnyek áttörését az ajtón vagy az ajtók zárva tartását akkoriban a játékosok döntésének tekintették, de azóta a gondolkodásmód megváltozott.
Szezonális mechanikák a Diablo IV magjában
- Bár a szezonális mechanikák klasszak, és a Blizzard örül a Chaos Armorral kapcsolatos visszajelzéseknek, óvatosan szeretnének új elemeket hozzáadni a játék magjához.
- A Chaos Armor vagy más nagyon erős rendszerek hozzáadása a játék magjához káros hatással lenne a tárgyrendszerre és az osztálytervezésre, ha csak egy az egyben adnák hozzá őket.
- A jövőben a rendszerek visszatérhetnek, de nagyon mérlegelt és óvatos módon kell visszatérniük, hogy illeszkedjenek a játék világába, ahelyett, hogy csak azért lennének benne, mert erősek vagy menők.
Crafting
- A Blizzard elismerte, hogy az emberek szeretik a craftingot, függetlenül attól, hogy mennyi ideje játszanak vagy milyen szintű játékosok.
- A craftingot aktívan megvitatják, és bizonyos mértékben támogatni szeretnék.
Valódi pénzzel való kereskedelem és a verseny integritása
- Arra a kérdésre, hogy hogyan lehet biztosítani az egyenlő versenyfeltételeket minden játékos számára, a Blizzard azt válaszolta, hogy szeretnének biztosítani egy alapszintet, amelyet minden játékos elég gyorsan elérhet.
- Bár nem mondták ki közvetlenül, az RMT-re adott válasz úgy tűnik az lesz, hogy az SSF módban kell játszani, és hagyni, hogy a kereskedelmi liga csak kereskedelmi liga legyen.
Support buildek, Tower, csapatjáték
- A Tower versenyképes, egyenlő feltételeket biztosító játéktér, amely lehetővé teszi a Blizzard számára, hogy kifejezetten ehhez tervezzen olyan elemeket, amelyek a jelenlegi játékban nem lennének értelmesek.
- A támogató felépítések (Support Build) a múltban nagyon népszerűek voltak, és a Blizzard a jövőben mindenképpen szeretné őket továbbfejleszteni a Towerben, hogy lehetővé tegyék a csoportok közötti interakciót és a komplexebb stratégiákat.
- A Tower és a ranglisták a 11. szezonban még mindig „béta” állapotban vannak, és a játékosok visszajelzései alapján számos változás várható. A csoportos játék és a Tower iterációi sokkal inkább a közösség által vezéreltek, mint más funkciók.













