Már javában zajlik a Diablo IV 11. évadának és az abban érkező nagy változásainak nyilvános tesztje, a 2.5.0 PTR. Három cikket ígértem nemrég és most elértem a másodikhoz. Sajnos a harmadikra nem lesz időm, mert véget érne a teszt, mire a Patch Notes fordításával elkészülnék, márpedig az biztosan változni fog az élesítéskor.
Amik viszont nem változnak, azok maguk a változások, így a részleteket tartalmazó cikknek hosszútávon is haszna lesz, jóval a PTR befejezése után. Úgyhogy a három cikkből kettő lesz, a két legfontosabb: az összefoglalóval már bizonyára találkoztál, most pedig a Blizzard részletes PTR blogjának magyar változatát olvasod éppen.
Kapcsolódó: A Diablo IV eddigi legnagyobb átalakítása – összefoglaló
A PTR (Public Test Realm) október 21. magyarországi idő szerint 19:30-tól október 28. 19:00-ig lesz elérhető, így lehetőségetek nyílik kipróbálni a következő szezonban bevezetésre kerülő változásokat és funkciókat, amelyek új életet lehelnek az örökkévaló (Eternal) és a szezonális (Seasonal) világokban való játékba.
A továbbiakban a Blizzard blogjának fordítását olvashatjátok. Úgy fogalmaznak: „A PTR célja, hogy a következő szezon indulása előtt teszteljük a frissítéseket és funkciókat, amelyek középpontjában a tárgyak, a szörnyek elleni harc, a Kisebb Gonoszok (Lesser Evils) inváziója és egyéb jelentős rendszerfrissítések állnak.
Ezután a visszajelzéseitek alapján néhány módosítást végzünk, mielőtt a következő szezon elindulna. A visszajelzések segítenek nekünk a változások finomhangolásában, a hibák kiküszöbölésében és a lehető legjobb élmény megteremtésében az új rendszerek tesztelése során. Köszönjük, hogy kipróbáltátok a PTR-t, teszteltétek az új funkciókat és visszajelzéseket küldtetek a csapatnak.”
Az alábbiakban betekintést kaphattok a 2.5.0 PTR részletes tartalmába.
Tárgyak átalakítása: Tempering és Masterworking
A közösség visszajelzései alapján jelentősen átalakítjuk a Diablo IV számos nehézségi szintjén végigkövethető tárgyak átalakítását.
Az edzés (Tempering) néhány jelentős változáson ment keresztül. Már nem véletlenszerűen történik, a mestermunka (Masterworking) pedig egyértelműbb és lineárisabb útvonalat követ, ami sokkal közvetlenebb tárgyi fejlődést eredményez a kívánt erőhöz képest.
Fejlesztői megjegyzés: A Tempering és a Masterworking a legfontosabb elemeikre, a testreszabhatóságra és a presztízsre összpontosít. A játékosok mostantól mindig megkapják a kívánt tempering-affixet, a mestermunka pedig egyenes utat biztosít a tökéletesség felé.
Edzés – Tempering
- Mostantól kiválaszthatod, hogy melyik affixet szeretnéd alkalmazni a tárgyadra a tempering receptből. Nem kell többé véletlenszerűen alkalmaznod!
- Az tárgyak mostantól csak egy tempering affixszel rendelkezhetnek, szemben a két véletlenszerűen alkalmazott affixszel
- Az edzés töltései (Tempering Charges) korlátlanul visszaállíthatók.
Mestermunka – Masterwork
- A mestermunka már nem növeli a tárgy affixszel rendelkező értékeit. Ehelyett javítja a tárgy minőségét, ami bónuszt ad a tárgy alapsebzéséhez, páncéljához vagy ellenállásához.
- A tárgyak mestermunkával maximálisan 20-as minőségi szintig javíthatók. Minden mestermunka alkalmával a tárgy véletlenszerű mennyiségű minőséget kap (2-5 szint között). A maximális minőség elérését követően egy alkalommal rollolhatsz egy Capstone bónuszt.
- Ez a Capstone bónusz egy véletlenszerű, nem Greater affixet, Greater affixre cserél a tárgyadon. Ezután megpróbálhatod újraforgatni a Masterwork Greater Affixet, anélkül, hogy resetelned kellene a mestermunkát. A jelenlegi mestermunkával megmunkált affix újrarollolása Obducite-ba és Neathiron-ba fog kerülni.
Ezeken kívül a nem egyedi (Unique) tárgyakon található alapvető affixek számát 3-ról 4-re növeljük.
Sanctification – Megszentelés: Érj el eddig nem látott magasságokat
A nyomorgók védelmében végzett tetteid nem maradtak észrevétlenek, vándor. A Mennyek országa erejének egy része a következő szezonban a te szolgálatodra áll.
A megszentelés (Sanctification) lehetőséget ad arra, hogy az angyalok felemelkedő erejét átvedd és tárgyaidba öltsd.
- Egy tárgy megszentelésével a következő lehetőségek nyílnak meg:
- Bónusz legendás tulajdonság (Legendary Power) alkalmazása
- Egy affix Greater Affixszé fejlesztése
- Bónusz affix hozzáadása a különleges megszentelés affixek (Special Sanctification affixes) közül
- Meglévő affix cseréje egy véletlenszerű megszentelt affixre
- A tárgyad elpusztíthatatlanná tétele, megakadályozva annak tartósságvesztését
- Egy tárgy megszentelése azt módosíthatatlanná teszi, véget vetve a fejlődésének. Ez kell legyen tehát az utolsó fejlesztés, amit a tárgyon végzel.
Kétféle módon érheted el ezt a mennyei fejlesztést:
- A Torment előtti nehézségi fokozatokban, miután legyőztél egy Kisebb Gonoszt (Lesser Evil) az egyik általuk elfoglalt játékmódban (például a Helltide-ban), lesz egy kis esélyed lesz arra, hogy egy tárgyat megszentelj a Mennyei Üllőn (Heavenly Anvil). Ha a meghíváskor nem használod ezt a lehetőséget, akkor nem lesz lehetőséged újra megszentelni a tárgyadat, amíg nem kapsz újabb mennyei meghívást.
- Szerezhetsz Mennyei Pecséteket (Heavenly Sigil) is, amelyeket tetszés szerint felhasználhatsz, hogy a Mennyei Kovácsműhelybe (Heavenle Forge) juss, ahol megszentelhetik a tárgyadat. Ezek csak a megszentelt tárgyak (Sanctify Items) létrehozásához szükségesek Ancestral minőségűekből és csak a Torment nehézségi szinteken lehet őket megszerezni.
Szörnyek elleni harc változásai
A sok vérszomjas lény, amely Menedékföld számos nyomortanyája és mocsara alatt él, első ránézésre értelmetlennek tűnhet. De van oka annak, hogy még nem irtották ki őket: mutálódnak és alkalmazkodnak, hogy legyőzzék zsákmányukat… és lassan egyre félelmetesebbé válnak.
A továbbfejlesztett szörnyek viselkedése
A szörnyek jobban reagálnak és alkalmazkodnak a harchoz, hogy minél gyorsabban végezzenek veled:
- Mostantól minden szörnynek megvan a maga egyértelmű szerepe és identitása a harcban.
- Korábban a szörnyek viselkedése túl kiszámítható volt, mostantól viszont dinamikusabban reagálnak rád a harcban.
Halálosabb ellenségek
- Számíts rá, hogy ellenségeid rendszeresen próbára teszik védekezésedet; ezek az intelligens csapatok gyakrabban fognak kárt okozni neked.
- A szörnyek affixei is erősebbek lesznek, így fontosabb lesz velük foglalkozni, mielőtt továbbhaladsz a kevésbé fontos ellenségek felé.
- A szörnycsapatok is kevésbé fognak csoportosulni, így nehezebb lesz őket egy csapásra kiiktatni. Taktikájuk javult, neked is javulnod kell.
- A bajnok (Champion) ellenségek ritkaságát átdolgoztuk, hogy bajnok csapatokat alkossanak.
Elit ellenségek frissítései
- Több mint 20 új szörny-jellemzőt (Monster Affix) kell megtanulnod és legyőznöd.
- Az elit ellenségek mostantól olyan csatlósokkal jelennek meg, akik öröklik néhány jellemzőjüket.
- Frissítettük az ellenségek affixeit, hogy izgalmasabbak legyenek, csökkentettük a tervezésükben az átfedéseket, és javítottunk a vizuális megjelenésen.
Ezek a változások minden szörnyre vonatkoznak a Menedékben. Legközelebb vigyázz, ha egy ismerősnek tűnő ellenséges csapattal találkozol.
Rendszerfrissítések: Védelem, Gyógyítás, Hírnév
A 2.5.0 PTR-ben betekintést kaphatsz a védelem, a bájitalok (Potion) használata és a hírnév változásaiba a szezonális és az örökkévaló birodalmakban.
Védelem átalakítása: A Toughness bevezetése
Annak érdekében, hogy jobban kiegyenlítsük az életerőt az osztályok és a buildek között, több változást is végrehajtunk az életerő és a sebzéscsökkentés kölcsönhatásában, valamint az egyes statisztikák kiszámításában. Célunk, hogy megfelelően teszteljük a védekezési képességeidet, miközben a nehézségi szinteken haladsz előre, nagyobb hangsúlyt fektetve a felépítéseid túlélésre való felkészítésére.
- Az Armor és az ellenállások értékeléses rendszerekké válnak, magasabb értékeknél csökkenő hozammal.
- Az Armor mostantól minden fizikai és nem fizikai sebzést csökkent.
- Bevezetünk egy új típusú sebzésellenállást is: a fizikai sebzés ellenállást.
- Az Armor és az ellenállások ezen változásait figyelembe véve eltávolítottuk a Torment szintek Armor- és ellenállásbüntetéseit.
- A képességeket és a paragon csomópontokat is átdolgozzuk ezeknek a változásoknak a figyelembevételével. A különféle sebzéscsökkentést biztosító paragon csomópontok és képességek mostantól szorzó bónuszt adnak az Armorhoz vagy az összes ellenállásodhoz.
Hogy jobban megértsd a védekezésedet, bevezetünk egy új statisztikát, a Toughness-t, amely az összes sebzéscsökkentő forrás figyelembevétele után az egyes típusú sebzések összértékét jelenti.
- A Toughness a karaktered statisztikái alatt, az Attack Power alatt jelenik meg.
- A Toughness érték összefoglalja az egyes sebzés típusok elleni átlagos védekezésedet. Ha az egérrel az értékre mutatsz, részletes képet kapsz arról, hogy védekezésed mennyire hatékony az egyes sebzéstípusok ellen.
Gyógyítás frissítések
A Potion italok jelentősen megváltoznak, hogy használatuk hatékonyabb és taktikusabb legyen. Ezek a változások a hírnév változásaival párhuzamosan történnek, ezért kérjük, ezt tartsd szem előtt, amikor olvasod ezeket a változásokat.
- Az alap Potion kapacitás 4-re csökkent (a korábbi hírnév előrehaladástól függetlenül).
- A Potion használata mostantól azonnali gyógyulást biztosít a teljes életerő 35%-ának megfelelő mértékben.
- A felvett Potion italok mellett, egy regenerálódik is 30 másodpercenként.
- A Life on Hit (Élet a találatkor) javult és újra hozzáadódott potenciális affixként.
- Emellett növeltük az életregeneráció (Life Regeneration), az életerő gyilkoláskor (Life on Kill) és a gyógyítás %-ának (Healing %) értékeit, és könnyebben elérhetővé tettük őket
- A gyógyító bájitalok (Healing Potion) fejlesztéseit eltávolítottuk, mivel a bájitalok most már az össz-egészséged egy részét képezik.
A Fortify újratervezése
A gyógyítás és a Potion italok változásaihoz igazodva a Fortify a sebzéscsökkentés típusából egy további életerő-tartalékká válik, amely egy bizonyos idő alatt gyógyít.
- Amikor megkapod a Fortify-t, az a maximális életerődig halmozódik (stack). Ha a Fortify a maximális életerő alatt van, másodpercenként a maximális életerő egy bizonyos százalékát gyógyítod meg, cserébe a Fortify azonos mennyiségéért. Ha tehát az életerő a maximális szint alá csökken, a Fortify felhasználásra kerül, hogy az életerő egy részét helyreállítsa, így a játékosok új lehetőséget kapnak a gyógyításra a csata után.
- Addig vagy megerősítettnek (fortified) tekinthető, amíg bármilyen mennyiségű Fortify-d van.
- A Fortify-hoz kapcsolódó képességek, passzív képességek és tárgyak konkrét változásait a 2.5.0 PTR Patch Notes részletezi.
Season 11: A Pokol kisebb urainak visszaszorítása
A Pokol urai közül a kisebb gonoszok (Lesser Evils) türelmesen megvárták a megfelelő pillanatot, hogy Menedékföldet könnyű prédaként meg tudják szállni. A következő szezonban a Mennyország segítségére lesz szükséged, hogy visszaszorítsd gonosz terveiket.
Menedékföld megszállása
A szezonális világban a Pokol kisebb urai megszállták a különböző játékmódokat és sajátos gonoszságukkal átitatták őket. Mindegyik kisebb gonosz egy-egy játékmódot ural: Duriel a Helltide-ot, Belial a The Pit-et, Andariel a Kurast Undercity-t. A negyedik, Azmodan pedig Menedékföldön szerteszét leselkedik, és több helyen is megjelenik, mint félelmetes új világfőnök (World Boss).
Amellett, hogy az egyik Világfőnökként jelenik meg, Azmodan tetszés szerint megidézhető Zarbinzettől délre fekvő területen. Három Idézőoltárt találsz, amelyekkel Azmodant előhívhatod. Minden Idézőoltár a másik három Kisebb gonosz egyikének erejével idézi meg Azmodant.
- Válassz ki egy idézőoltárt Azmodan megidézéséhez, akit egy másik Kisebb gonosz ereje fog befolyásolni. A támogatására felemelkedő szörnyek is a megfelelő Kisebb gonoszhoz kapcsolódó tulajdonságokkal rendelkeznek.
- Azmodan megidézéséhez először a megjelenő ellenségeket kell legyőzni.
- Miután megölted, az idézőterületen ládákat találsz, amelyeket a megrontott esszenciával (Corrupted Essence) lehet kinyitni.
Duriel befészkelődik a Helltide-ba, és parazitaként birtokba veszi:
- A Blood Maiden helyett Durielt lehet megidézni a Helltide-ban.
- A maximális fenyegetettségi szint (Threat Level) elérése után a Hellborne helyett Duriel csatlósai, a Gyötrelmek (Pangs of Duriel) jelennek meg. Ezek a Gyötrelmek mindig jelen lesznek a Helltide-ban, Duriel siralmas hatalomátvételének tüneteiként. Megölésükért Baneful Hearts-ot kapsz, amellyel megidézheted Durielt.
- A Helltide-ban található szörnycsapatok szörnycsaládok férgeit tartalmazzák, beleértve az új Portent of Pain mega-férgeket is.
- A Hellwyrm férgeket okád, és a Helltide-ot sújtó meteorok mostantól férgekkel teli csapatokat fognak hullajtani. Nyami…
Belial belopakodik a The Pit-be, és zavart kelt, bárhol is legyen:
- Belial szemei (Belial Eyes) véletlenszerűen megjelennek a Pitben. Ha elpusztítasz egyet, megbénítja a közeli ellenségeket, és megidéz egy csapat szellemet (Belial Apparition). Ezeknek a Apparition-oknak a megölése beleszámít a Pitben elért előrehaladásodba.
- Ha több szemet is elpusztítasz a futamod során, a végső főellenséget Belial maga váltja fel, akinek megölése további Glyph-fejlesztést és jutalmakat eredményez.
- A The Pitben Belial befolyása kiterjed az ellenségeid klónjainak létrehozására, hogy zavart keltsen a fejedben.
Andariel behatol a Kurast Undercitybe:
- Andariel befolyása megrontotta az Undercity jelzőtornyait (Spirit Beacons), veszélyesebbé téve őket, de sokkal több hangolást (Attunement) eredményezve, mint általában. Ezeknek a Tormented Spirit Beacons-oknak a használata további hangolást eredményez.
- Három új, Andarielhez kapcsolódó Undercity Tributes-t adunk hozzá. Mindegyik növeli az Undercity jutalmaidat, és garantálja, hogy Andariel megjelenik végső főellenségként. Vigyázz, mert ezek speciális Tributes Dungeon affixeket adnak a futamodhoz.
- Andariel árnyai (Shades of Andariel) is felbukkannak az Undercity mélyén. Ez az erős árnyék olyan támadásokkal rendelkezik, amelyek elszívják az idődet.
- Andariel az Undercity végső főellenségeként is megjelenhet, akinek legyőzése megnövelt jutalmakat biztosít.
- Ezenkívül az Undercityben tanyázó ellenségeid Wailing Spirits-szel is felruházhatók, amelyek a helyedre irányuló támadásokat indítanak.
Az ellenségek megölése a megfelelő Lesser Evil Purified vagy Corrupted Gift-tel Divine Favor-t biztosít, amely szintet emel a Divine Gifts-ben, és a Seasonal Reputation táblán való előrehaladáshoz használható.
Season 11: Isteni ajándékok – Divine Gifts
A Diablo IV tizenegyedik évadában Hadriel angyal visszatért Menedékföldre, hogy ritka áldásokat adjon a nemrég visszatért Kisebb Gonoszok (Lesser Evils) elleni harcban. Hadriel a Mennyország (High Heavens) erejének egy részét adja át, ami Isteni Ajándékok (Divine Gifts) formájában nyilvánul meg. Ezek az áldások nagy jutalommal és nagy lehetőségekkel ruháznak fel téged.
Minden Isteni Ajándék három részből áll: jutalom (Reward), megrontott ajándék (Corrupted Gift) és megtisztított ajándék (Purified Gift).
- Az Inventoryban található Divine Gifts panelen az Isteni Ajándékokat a belső részbe helyezve aktiválhatod a megtisztított ajándékot (Purified), a külső részbe helyezve pedig a megrontott ajándékot (Corrupted).
- Ha elhelyezed, az Isteni ajándék aktiválja az egyes ajándékokhoz tartozó jutalom bónuszt (Reward), növelve az adott Isteni ajándék jutalmát.
- A megrontott ajándékok megnehezítik az azokhoz kapcsolódó tevékenységeket, de továbbra is megadják az Isteni ajándék jutalom bónuszát.
- A megtisztított ajándékok eltávolítják a negatív hatást, hozzáadnak egy pozitív hatást, és megduplázzák a kapott jutalmat.
- Minden romlott ajándék hely automatikusan feloldódik, a megtisztított szlotok azonban nem. Haladj előre a szezonális hírnév táblán, hogy feloldd a megtisztított ajándékok helyeit az isteni ajándékoknál.
Ezek a megtisztított ajándékok helyei a következő isteni kegyelem (Divine Favor) rangokon oldódnak fel:
- II. rang: Duriel
- IV. rang: Andariel
- VI. rang: Azmodan
- VIII. rang: Belial
Ha először ölsz meg egy Kisebb Gonoszt, akkor az elrontott esszenciáját (Corrupted Essence) kidobja. Ha ezt az esszenciát visszaadod Hadrielnek, akkor ahhoz a Kisebb Gonoszhoz kapcsolódó két Divine Gift szlot feloldódik.
A feloldás után a Kisebb Gonosz vagy bármelyik csatlósának megölésével tapasztalatot szerezhetsz a hozzájuk kapcsolódó Isteni Ajándékok szintjének emeléséhez.
Essence of Pain
- Rewards: Duriel Gyötrelmei (Pangs of Duriel) a Helltide-ban szocketelhető tárgyakat dobhatnak, amelyek tisztítás után (Purified) megduplázódnak.
- Rangemelés: Magasabb minőségű rúnák és drágakövek esnek.
- Purified Gift: Miután sérültté válsz (Injured), minden 20 másodpercben maximális Barrier-t kapsz.
- Corrupted Gift: Duriel Gyötrelmei gyakrabban támadnak rád, és 100% eséllyel összetörik a Barriered vagy a megerősített életedet (Fortify) a támadásaikkal.
- A Helltide-ban, Duriel ellen vívott harcokkal szerezhető meg.
Essence of Squalor
- Rewards: A Helltide-ban a kukacok (Maggots) tapasztalati gömböket dobhatnak, amelyek megtisztuláskor (Purified) megduplázódnak.
- Rangemelés: Több tapasztalati gömb esik.
- Purified Gift: 20 másodpercenként feltölt egy gyógyító bájitalt (Healing Potion).
- Corrupted Gift: A hulló meteorokból férgek kelnek ki, és minden féregtámadás 1 egészségbájitalt fogyaszt el.
- A Helltide-ban, Duriel ellen vívott harcban szerezhető meg.
Essence of Lies
- Rewards: Esély egy extra fejlesztésre a Pitben, megtisztult állapotban (Purified) kétszeresére nő.
- Rangfejlesztések: Az extra fejlesztési esély nő.
- Purified Gift: A Fortify növekszik másodpercenként a maximális életerő 1%-ával
- Corrupted Gift: Belial szemei gonoszsággal teltek, és sugarakkal céloznak rád, amelyek másodpercenként a maximális életerő 10%-át sebzik.
- A Pitben, Belial ellen vívott harcban szerezhető meg.
Essence of Shadows
- Rewards: Győzedelmeskedj a The Pit-ben, hogy hatalmas mennyiségű aranyat szerezz, ami megtisztult állapotban (Purified) megduplázódik.
- Rangjavítások: Az arany mennyisége növekszik.
- Purified Gift: 12 másodpercenként rövid időre megállíthatatlanná (Unstoppable) válsz, amikor tömegkontroll alá kerülsz.
- Corrupted Gift: Belial szellemei megerősödnek, és támadásaik 3 másodpercre megzavarhatnak (Daze) vagy visszaszoríthatnak (Knock Back).
- Belial elleni harc során szerezhető meg a Pitben.
Essence of Sin
- Rewards: Élj túl egy World Boss-harcot, hogy tevékenységi kulcsokat (Activity Keys) szerezz, amelyek megtisztuláskor (Purified) megduplázódnak.
- Rangemelés: Magasabb minőségű Dungeon kulcsok esnek.
- 2. rang: A heti World Boss Cache hatalmas mennyiségű tevékenységi kulcsot ad.
- 5. rang: Több Compass és Tribute esik Menedék-szerte.
- Purified Gift: 20%-kal nagyobb Armort kapsz.
- Corrupted Gift: Sebezhető (Vulnerable) vagy, amikor egy világfőnökökkel harcolsz.
- Sanctuaryban, Azmodan ellen vívott harcban szerezhető meg.
Essence of Hellfire
- Rewards: Élj túl egy World Boss-harcot, hogy Lair Boss kulcsokat szerezz, amelyek tisztított állapotban (Purified) megduplázódnak.
- Rangemelés: Magasabb minőségű Lair Boss kulcsok esnek ki.
- 2. szint: A heti World Boss Cache hatalmas mennyiségű Lair Boss kulcsot ad.
- 5. szint: Több Lair Boss kulcs esik Menedék-szerte.
- Purified Gift: Közvetlen sebzésed 10% eséllyel 1 másodpercre megbénítja (Stun) az ellenségeket.
- Corrupted Gift: Meteorok záporoznak rád, miközben a világfőnökkel harcolsz.
- Sanctuaryban, Azmodan ellen vívott harcban szerezhető meg.
Essence of Anguish
- Rewards: Győzedelmeskedj az Alsóvárosban (Undercity), hogy Obol-okat szerezz, amelyek megtisztuláskor (Purified) megduplázódnak.
- Rangfejlesztések: Az obolok mennyisége növekszik.
- Purified Gift: 30%-kal nő a mozgási sebességed.
- Corrupted Gift: A kín megnyilvánulásai (Manifestations of Anguish) az Alvárosban leselkednek, és villámokat terelnek feléd, amelyek 70%-kal lassítanak, ha közel vagy hozzájuk.
- Andariellel való harc során szerezhető meg az Undercity-ben.
Essence of Screams
- Rewards: Győzedelmeskedj az Alsóvárosban (Undercity), hogy Salvage Materialokat szerezz, amelyek mennyisége megtisztult állapotban (Purified) megduplázódik.
- Rangemelés: Magasabb minőségű anyagok szerezhetők.
- Purified Gift: 20%-kal növekszik az ellenállásod (Resistance).
- Corrupted Gift: A fájdalmas lelkek (Agonized Souls) dühbe gurulnak, és robbanásokat okoznak, amelyek behúznak téged, és elektromos talajeffektet hoznak létre, amely másodpercenként 12% maximális életerőt sebez.
- Andariellel való harc során szerezhető meg az Alsóvárosban.
A torony és a ranglisták (Beta)
Új kihívás érkezik, hogy próbára tegye a Sanctuary legkeményebb harcosainak bátorságát. A torony (The Tower) egy többszintű, időre korlátozott dungeon, amelyet csak a legkiválóbb vándorok tudnak legyőzni. Míg a Pit a legnagyobb mélységekbe kalauzol, hogy megerősítse az erődet, a torony kihívásokkal vár, hogy összemérhesd magad másokkal.
Tervünk, hogy a Tornyot több szezonon át frissítsük. A Torony bevezetése ennek a játékmódnak az első verziója. Várjuk visszajelzéseiteket erről a módról, hogy azok segítségével tovább fejlesszük.
A Torony kifejezetten az új szörnyharc-változások figyelembevételével készült, így a Toronyban az előny megszerzéséhez elengedhetetlen, hogy mestere legyél az új ellenfél-taktikák kijátszásának.
- A Tornyot a Cerrigarban található Obeliszk segítségével nyithatod meg. Onnan a Tornyot bármely, a Pit számára már megnyitott nehézségi szinten futtathatod.
- A kezdő körből való kilépés után 10 perced van a teljes dungeon teljesítésére.
Így lehet elsajátítani a Torony játékmódját:
- Harcolj több szinten keresztül, véletlenszerű térképen és szörnyekkel.
- Haladást érhetsz el szörnyek megölésével és gömbök gyűjtésével. Minél több tapasztalatot nyújtanak a szörnyek halálukkor, annál több pontot érnek.
- A futam során Pylon jeleink meg, ha elpusztítod a szinten található tornyokat. A Tower futam során garantáltan négy Pylon jelenik meg. Használd ezeket, hogy rövid időre taktikai előnyt szerezz. Az első három Pylon véletlenszerű sorrendben jelenik meg, de garantáltan mindhárom opció legalább egyszer megjelenik, a negyedik pedig véletlenszerűen megismétli az egyik korábbi Pylon-t minden Tower futam során.
- Gömböket (Orb) is gyűjthetsz, hogy előrehaladást érj el a toronyban. Ezeket az elit, bajnok vagy goblinok megölésével szerezheted meg.
Ha elegendő előrehaladást értél el, véletlenszerűen megjelenik egy toronyfőnök. Győzd le az időzítő lejárta előtt, hogy befejezd a futamot, és felkerülj a ranglistára.
Leaderboards – A ranglisták visszatérése
A torony megjelenése a ranglisták diadalmas visszatérését jelenti a Diablo IV-be. Itt fogják a játékosok nyomon követni, hogy ki nevezheti magát a vándorok legjobbjainak. A béta verzióban a ranglistákhoz nem kapcsolódnak konkrét jutalmak. A 2.5.0 PTR ranglistája a PTR időtartama alatt aktív, október 21. 19:30-tól október 28. 19:00-ig.
A Tower teljesítése után láthatod a teljesített Tower szintet és a végső idődet.
- A ranglistán elfoglalt helyedet a Cerrigarban található Artificer’s Obelisknél vagy a Collections menüben tekintheted meg.
A ranglistával kapcsolatos terveink a 11. szezon indulását követően valósulnak meg, míg ez a PTR inkább az általános funkcionalitás bemutatására összpontosít. A Tower és a ranglisták idővonalával és tesztelési ütemtervével kapcsolatos további részletek a 11. szezon indulása előtt várhatók.
Ha nem veszel részt a platformok közötti játékban, akkor korlátozott hozzáférésed lesz a ranglistákhoz. Ezen felül két teljesen különálló ranglista lesz, a Hardcore és a Normal kategóriák szerint.
A ranglisták a következő kategóriák szerint lesznek szervezve:
- Solo Barbarian
- Solo Necromancer
- Solo Sorcerer
- Solo Rogue
- Solo Druid
- Solo Spiritborn
- Party of 2
- Party of 3
- Party of 4
Ezen felül a ranglisták a következőket fogják tartalmazni:
- Rang
- Játékos neve
- Befejezett szint
- Idő
- Dátum
Az eredményeket a következőképpen szűrheted:
- Minden platform vagy csak PC
- Hardcore és Normál
- Barátok
- Klán
A ranglistákat a Cerrigarban található Artificer’s Obelisk segítségével tekintheted meg.
Bemutatjuk a szezon rangot
A szezon utazás (Season Journey) most egy nagyobb kihívást jelentő, nagyobb jutalmakkal jór, szezon ranggal (Season Rank) ellátott változatra vált át. Minden szintnél most egy kihívást kell teljesítened – általában egy Capstone Dungeon-t – mielőtt a következő rangra léphetnél. A korábbi Capstone Dungeon-okhoz hasonlóan ezeket a javasolt szint és nehézségi fokozat előtt is megkísérelheted.
A hírnév jelentősen megváltozik a szezonális világban, mivel azt eltávolítják, és helyette kerül bevezetésre a szezonális rangrendszer, amelyben opcionális célokat teljesítve szerezhetsz skill pontokat, Smoldering Ashes hamvakat és kozmetikai tárgyakat.
A hírnév változásai a szezonális birodalomban
A hírneved (Renown) mostantól csak az örök birodalomban (Eternal Realm) marad meg véglegesen. Ne feledd, hogy a Potion-kapacitás változásai (és eltávolítása a hírnévből) az örök birodalmat is érintik. A zónahírnév tehát csak az örök birodalomban állandó, a szezonális birodalmakban a haladás visszaáll. A további képesség- és paragonpontokat az utazás kezdetén újra meg kell szerezni.
- A szezonális birodalomban továbbra is megszerezheted a korábbi hírnév rendszerhez kapcsolódó további előnyöket az új szezonális rangrendszerben elért eredményeid alapján.
- A szezonális rang további képességpontokat ad a 1., 2. és 3. rangban.
- A szezonális rang további paragon pontokat ad a 3., 4., 5. és 6. rangban.
- Az extra bájital-kapacitás eltűnt a hírnév jutalom pályákról az örök birodalomban, és egy másik bónusz váltotta fel.
- Lilith oltárai (Altars of Lilith) és Akarat tanai (Tenets of Akarat) továbbra is megmaradnak, de tapasztalatot és kisebb jutalmakat biztosítanak, nem pedig állandó statokat és erőt.
Visszatérnek a Capstone Dungeonok
A Capstone Dungeon barlangok visszatértek, hogy kihívást jelentsenek a sok nehézségi szinttel, miközben utazásod során egyre erősebbé válsz. Ne feledd, hogy bár a Capstone dungeonok megadnak egy javasolt szintet, a nehézségi szint nem igazodik a jelenlegi szintedhez.
Öt Capstone Dungeon vár meghódításra:
Torrid Menagerie
- Ajánlott szint: 30
- Nehézségi szint: Normal
Hellish Descent
- Ajánlott szint: 50
- Nehézségi szint: Expert
Unseen Awakening
- Ajánlott szint: 60
- Nehézségi szint: Torment I
Tempest Oasis
- Ajánlott szint: 60
- Nehézségi szint: Torment II
Sins of the Many
- Ajánlott szint: 60
- Nehézségi szint: Torment III
Új egyedi tárgyak
Ezek az új tárgyak viharos gyorsasággal érkeznek a Menedékbe, hogy még nagyobb lelkesedéssel lehessen irtani a démonokat.
Barbarian
Chainscourged Mail (Unique Pants)
Affixek:
- +51-65 All Stats
- +424-457 Maximum Life
- 8.1-8.8% Cooldown Reduction
- +2-3 to Brawling Skills
Egyedi erő:
- Egy sebző Brawling Skill castolása után az adott képességet letiltja. Amikor az összes ilyen képesség letiltásra kerül az akciósávon (Action Bar), azok újra aktiválódnak, és a visszatöltési idejük is frissül. A Brawling Skill képességeid minden letiltott képesség után 50-100%[x] nagyobb sebzést okoznak.
Druid
Khamsin Steppewalkers (Unique Boots)
Affixek:
- Inherent: Attacks Reduce Evade’s Cooldown by 0.5 Seconds
- +16.5-25.0% Movement Speed
- +41.5-55.0% Crowd Control Duration
- 16-25% Nature Magic Cooldown Reduction
- +2-3 to Bad Omen
Egyedi erő:
- 200-100 ellenség megsebesítése vihar képességekkel egy töltést ad. Bármely védekező képesség használata maximális mozgási sebességet és akadálymentességet (Unhindered) ad 1 másodpercre minden felhasznált töltésért. Töltés alatt az ellenségek, akikkel összefutsz, 1 másodpercre mozgásképtelenné (Immobilized) válnak.
Rogue
Death’s Pavane (Unique Pants)
Affixek:
- Inherent: +15% Dodge Chance while Channeling Dance of Knives
- +9.0-11.0% Critical Strike Chance
- +16.0-25.0% Movement Speed
- +2-3 to Dance of Knives
- +62.5-85.0% Agility Damage
Egyedi erő:
- A Dance of Knives késeket dob le az ellenségek támadásaitól. Ha felveszed őket, 1 töltést kapsz, és a Kések tánca sebzése 6 másodpercre 10-20%-kal nő, maximum 3-szor halmozható.
Necromancer
Gravebloom (Unique One-handed Mace)
Affixek:
- Inherent: 10% Attack Speed
- +80-94 Intelligence
- +424-457 Maximum Life
- +36.5-50.0% Chance for Golem to Hit Twice
- +1-2 Golem Mastery
Egyedi erő:
- 3 kisebb gólemet idézel meg, amelyek mindegyike a normál sebzés 40-60%-át okozza, és 30%[+] támadási sebességet kapsz. Gólemeid 50%-kal gyorsabban élednek újjá.
Sorcerer
Orsivane (Unique One-handed Mace)
Affixek:
- +99-113 Intelligence
- +424-457 Maximum Life
- +57.0-75.0% Non-Physical Damage
- +3-4 to Core Skills
Egyedi erő:
- Minden olyan védekező képességért, amely nincs az akciósávon (Action Bar), 20-40%[x] nagyobb sebzést okozol, és megkapod a hozzá tartozó varázslatos hatást.
Spiritborn
Path of the Emissary (Unique Boots)
Affixek:
- Inherent: +30% Movement Speed
- +16-25% Movement speed
- +155-200% Core Skill damage
- +1-2 Core Skill ranks
- +26.5-40% Impairment Reduction
Egyedi erő:
- Minden 12-4 méter megtett út után megidézhetsz egy Core Skill képességet az elsődleges szellemcsarnokodból (Spirit Hall).
Tesztelésre kínált funkciók
A PTR-hez szerverek állnak rendelkezésre a legnagyobb régióinkban: Észak-Amerikában, Európában, Koreában és Japánban, Dél-Amerikában és Ausztráliában. Használd a PTR Boost NPC-t a nagyobb városokban, hogy segítséget kapj a nyilvános tesztkörnyezetben.
PTR Boost
A korábbi nyilvános tesztkörnyezetekhez hasonlóan a megbízható PTR-kereskedő, Mrak, a PTR teljes időtartama alatt elérhető lesz. Gyorslábú barátunkat a nagyobb városok fő Waypoint-ja mellett találod. Mrak jelentős fejlesztéseket kapott, és most már szegmentált boostokat is kínál, ha egy adott tárgy tesztelésére szeretnél koncentrálni.
A következő tárgyak érhetők el a PTR Boostokon keresztül:
Kézművesség és anyagok
- Arany adományozása
- Obolok adományozása
- Minden anyag adományozása
- Mestermunkák feloldása
- Minden Tempering Manual adományozása
- Lair kulcsok adományozása
- Tribute adományozása
- Infernal Compasses adományozása
- Nightmare Escalation Sigils adományozása
Felszerelés
- Minden rúna adományozása
- Minden Aspect maximálisra állítása
- Véletlenszerű legendás tárgyak
- Minden egyedi tárgy
Paragon
- Minden Glyph
- Minden Glyph maximális szintje
Haladás
- Kampány és minden Stronghold teljesítése (Whispers feloldása)
- Szint 50-re állítása
- Szint 60-ra állítása
- Minden Waypoint feloldása és a térkép feltárása
- Minden Torment szint feloldása
- Paragon 200-as szintre állítása
Szezon
- Isteni ajándékok feloldása
- Isteni ajándékok rangjainak maximalizálása
- Szezonális előrehaladási tárgyak
- Sanctification Stone kövek
Hogyan adhatsz visszajelzést
A PTR-ben tapasztalt változásokkal kapcsolatos visszajelzéseid fontosak számunkra, és elengedhetetlenek ahhoz, hogy a 11. szezon a lehető legjobb legyen, amikor a Diablo IV-ben megjelenik. Ha részt veszel a PTR-ben, kérjük, oszd meg velünk véleményed!
Visszajelzést adhatsz a játékon belüli visszajelzési eszközön vagy a Diablo IV PTR fórumokon keresztül. A ESC gomb megnyomásával a játékon belüli menüben megjelenik a Report a Bug menü. A legördülő szűrőből kiválaszthatod a játékon belüli visszajelzési eszközt, hogy visszajelzést adj anélkül, hogy kilépnél a játékból.
Hogyan telepítsd a PTR-t
A PTR-hez való csatlakozás lépései:
- Nyisd meg a Blizzard Battle.net alkalmazást, és válaszd ki a Diablo IV-et a Játékok listából.
- A Play gomb feletti választóban található egy játékverzió legördülő menü.
- Válaszd ki a Public Test Realm opciót.
- Kattints az Install gombra a PTR kliens telepítéséhez. Amikor készen áll, ez Play gombbá válik.
- Kattints a Play gombra a PTR-be való bejelentkezéshez, és válaszd ki az elérhető tesztkiszolgálók egyikét.
- Hozz létre egy új tesztkaraktert.
- Megjegyzés: A szezonális témákkal kapcsolatos teszteléshez hozz létre egy szezonális karaktert.
- Lépj be a játékba, és teszteld a 2.5.0 PTR-t!
Ha PC Game Pass vagy Game Pass Ultimate felhasználó vagy, ugyanúgy hozzáférhetsz a PTR-hez, mint a többi Battle Net felhasználó. Nyisd meg a Battle Net klienst az Xbox alkalmazáson keresztül, majd folytasd a PTR elérését a Battle Neten keresztül.
2.5.0 PTR Patch Notes
2.5.0 PTR Build #69010 (csak PC) – 2025. október 21. (angol nyelvű)
A mennyek ereje szükséges ahhoz, hogy megállítsuk ezt a gonosz csapást. Ne hagyd cserben az ő áldásaikat!
—A Diablo IV csapat