Judd Cobler, az Eleventh Hour Games vezetője és a Last Epoch játékigazgatója egy közleményben „talán” megválaszolta azt a kérdést, amely az Orobyss kiegészítő bejelentése óta a legjobban foglalkoztatja a rajongóbázist: vajon fizetős lesz az új tartalom? Nos, ha nem is kaptunk egyértelmű igent vagy nemet, a tény, miszerint a Last Epoch eddigi évadai veszteségesek voltak, megerősíti azt a félelmet, hogy itt bizony kőkemény anyagi szempontok állnak a háttérben. Íme a közlemény magyarul:
Üdvözlet, utazók!
Tudjuk, hogy mindannyian várjátok a bejelentett bővítés, a PlayStation 5-ös megjelenés és az egyéb jövőbeli tervek részleteiről szóló további információkat. Elnézést kérünk, hogy lassabban kommunikálunk, de jelenleg egy felvásárlás közepén vagyunk, ami lassítja a folyamatokat, az emberek és a platformok integrálását. Egyelőre kérünk egy kis türelmet, amíg végigmegyünk ezen a fejlődési folyamaton.
Jelenleg egy szezonális bővítési ütemterven dolgozunk, amelyet hamarosan megosztunk veletek. A szezonális tartalommal kapcsolatos információk azonban nem lesznek túl részletesek, hogy a megosztás után módosíthatók legyenek a fejlesztésnek megfelelően.
Továbbá, hogy tisztázzuk: a Last Epoch: Orobyss NEM a 4. évad. Több szezonális kiadás is lesz, mielőtt a Last Epoch PlayStation 5-re is megjelenik. Ez is az oka annak, hogy még nem osztottunk meg túl sok információt a LE: Orobyss-ról, hanem csak bejelentettük, hogy a PlayStation 5-re is hamarosan megjelenik.
Szeretném megismételni, hogy hosszú távon a Kraftonnal való partnerségünk jelentősen meg fogja erősíteni a stúdiót és az általunk létrehozható tartalmakat. Ez biztosítja a Last Epoch növekvő jövőjét, amely – őszintén szólva – korábban veszélyben volt. Célunk mindig is az volt, hogy a vezető loot-alapú ARPG-t hozzuk létre, és a Kraftonnal való partnerség egyértelmű utat mutatott nekünk ambiciózus céljaink eléréséhez. ARPG-rajongókból álló csapatként tudjuk, mi kell egy nagyszerű ARPG-hez, és mennyi erőforrásra van szükség ahhoz, hogy olyan játékot hozzunk létre, amelyet az emberek örömmel választanak fő szórakozási forrásuknak.
Tudjuk, hogy a legégetőbb kérdés az, hogy „Lesz-e költsége a bővítésnek?” A várakozásoknak megfelelően a válasz: „talán”. Az 1.0-s verzió megjelenése után az 1., 2. és 3. szezon sem volt nyereséges. Még a 2. évad sem volt nyereséges, annak ellenére, hogy nagyon sikeres volt és nagy volt a részvétel, mivel a fejlesztési idő és a költségek magasabbak voltak. Bár egy több finanszírozással rendelkező partner hatalmas stabilitást ad, egy stúdió még mindig bizonyos mértékű nyereségességgel kell működjön, különben elkerülhetetlenül megszűnik. Évekkel ezelőtt, amikor még egy jelentősen kisebb, a Redditen alakult csapat voltunk, a célunk az volt, hogy semmilyen tartalomért ne számoljunk fel díjat, de a kozmetikai termékek eladásából származó bevételek nem voltak elegendőek ahhoz, hogy hosszú távon fedezzék a fejlesztési költségeinket. Stúdiónk jelentősen növekedett, és élhető bért fizetünk csapattagjainknak és a költségeink is nőttek. Ennek ellenére még mindig modellezzük, hogy pontosan hogyan fogjuk monetizálni a kiegészítést, de amint döntés születik, azonnal megosztjuk veletek.
További információkat közlünk, amint rendelkezésünkre állnak. Kérjük, vegyétek figyelembe, hogy csapatunk és céljaink változatlanok, és jelenleg csak egy egyedülálló növekedési lépésen megyünk keresztül, amelynek eredményeként egy nagyobb, jobb és erősebb Eleventh Hour Games jön létre, amelynek célja, hogy továbbra is remek, zsákmányalapú ARPG-tartalmakat készítsen mindannyiunk számára.
Nagyon köszönjük közösségünknek,
Judd Cobler