Megjelent, pontosabban korai hozzáférésbe került a Titan Quest II. A Grimlore Games által fejlesztett és a THQ Nordic által kiadott játék izgalmas harcokat ígér a mitológiával átitatott görög világban, ahol a bosszúszomjas Nemesis seregeivel kell megküzdened.
Az Epic Games Store áruházban megjelent útmutató számos tippel segít neked a kaland kezdetén. A szerző, Jason Rodriguez mindent átvett, a karakter testének testreszabásától és a képességpontok elosztásától kezdve az istenekkel való konfliktusig. Ha ez nem lenne elég, az Icy-Veins oldalon rögtön két útmutató is a játékosok rendelkezésére áll itt és itt. A továbbiakban az ezekből összeállított magyar változatot olvashatod.
Milyen játék a Titan Quest II?
A Titan Quest 2 alapvetően egy klasszikus zsákmányalapú ARPG. Két mesterség kombinálásával építed fel karakteredet, hasznos tárgyakkal szereled fel, és a görög mitológián alapuló világot fedezed fel. Nincsenek véletlenszerű térképek, töltelékzónák, csak fejezetekből álló tempó és egy világ, amely megjutalmazza a kíváncsiságot.
Nemesis, a bosszú istennője áll veled szemben, aki megrontja a sors fonalát. Ez alapvetően azt jelenti, hogy a világ szétesik, és te pont a közepén ragadtál. A történet fő küldetések, mellék küldetések és felfedezésen alapuló események során bontakozik ki, amelyekbe belebotlasz, miközben letérsz a kijelölt útról.
Nehézségi szintek
Amikor létrehozod a karakteredet a Titan Quest II-ben, három nehézségi szint közül választhatsz. Válaszd ki azt, amelyik a legkényelmesebb számodra az utazás kezdetén.
- Neophyte: Karaktered feleannyi sebzést kap, és gyorsabban regenerálódik. A Ritual Shrine-on keresztül véglegesen átválthatsz Normal nehézségi szintre (erről később bővebben).
- Normal: Az alapértelmezett nehézségi szint.
- Hardcore: Ez az opció nem gyenge idegzetűeknek való, mivel karaktered halála végleges, és ilyenkor újat kell létrehoznod.
Fő- és másodlagos tulajdonságok
A Titan Quest 2 gyorstalpaló egyik fontos tippje, hogy ne feledd: karaktered képességeit a tulajdonságai (Attributes) határozzák meg. Pontokat adva növelheted fő tulajdonságaidat, amelyek ezután másodlagos tulajdonságaidra is hatással vannak. A fő tulajdonságok a következők:
- Might (Erő): Támogatja a nehéz páncélokat, a díszes páncélokat és a nehéz fegyvereket.
- Agility (Fürgeség): Támogatja a könnyű páncélokat, a közepes páncélokat és a gyors fegyvereket.
- Knowledge (Tudás): Támogatja a mágusok köpenyeit, a lemezes köpenyeket és a mágikus fegyvereket.
- Vigor (Energia): Növeli a maximális életerőpontokat (HP).
Ezek a másodlagos tulajdonságok:
- Fitness: Javítja a csapás és a szúrás okozta károkat. Növeli a Might, az Agility és a Vigor.
- Resolve (Elszántság): Javítja a tűz és a hideg okozta károkat. Növeli a Might, a Knowledge és a Vigor.
- Cunning (Ravaszság): Javítja a méreg- és villámsebzést. Növeli az Agility, a Knowledge és a Vigor.
Ne feledd, hogy csak akkor tudsz fegyvereket és páncélokat felszerelni, ha rendelkezésedre áll a szükséges minimális tulajdonságérték. Ezért, ha a tudásra koncentrálsz, akkor valószínűleg nem fogsz tudni felszerelni olyan felszereléseket, amelyekhez nagyobb erő, agilitás vagy állóképesség szükséges. A jó hír az, hogy a tulajdonságpontjaidat a Ritual Shrine oltárnál visszaállíthatod.
Attribútum-specifikus felszerelés
Bár a Titan Quest 1 és a Titan Quest 2 egyaránt széles közönség számára készült, elengedhetetlen a felszerelés és a játékstílus közötti szinergia elérése. A preferált védekező rétegek megértése ugyanolyan fontos, mint a végrehajtani kívánt támadások vagy varázslatok típusának kiválasztása. Bár a játékosok a felszerelést igényeiknek megfelelően kombinálhatják, a megfelelő felszerelés kiválasztása elengedhetetlen, mivel az attribútum pontok visszatéríthetők, de viszonylag drágák. Gondosan gondold át, milyen játékstílusod lesz.
- Knowledge (Tudás): Magos Armor (+X az energiabárhoz) vagy Plated Armor (+Y az energiabárhoz, ahol Y > X) és a varázslatokhoz mágikus fegyverek használata.
- Might (Erő): Heavy Armor (+% Glancing) vagy Ornate Armor, amely Thermic Resistance-t (hőmérsékleti effektek elleni védelem) (Fire, Cold) biztosít és nehéz fegyverek a nyers erőhöz.
- Agility (Fürgeség): Light Armor (+#% megnövelt kitérési sebesség) vagy Medium Armor (#% megnövelt kitérési cooldown) és gyors fegyverek a gyors, kitérő játékstílushoz.
- Energia (Vigor): Növeli az életerő pontokat, ami elengedhetetlen a túléléshez minden felépítésben.
Mastery – Mesterségek
A prológus során két isteni oltárral (Divine Altar) találkozol, amelyeknél két mesterséget (Mastery) választhatsz. Ezek határozzák meg, hogy milyen képességeket és előnyöket használhatsz a későbbiekben. A következő mesterségek közül választhatsz:
- Earth (Föld): Használd a tűz és a kő erejét.
- Rogue (Zsiványság): Használd a mérgeket és a kitérő manővereket.
- Storm (Vihar): Villám- és jégalapú varázslatokat szabadítasz a világra.
- Warfare (Háború): A csatatér sűrűjébe veted magad, hogy lecsapj ellenfeleidre.
A Titan Quest II korai hozzáférésű verziójában elérhető mesterségekről részletesen olvashatsz ide kattintva.
Kapcsolódó: A Titan Quest II mesterségei
Olyan mesterségeket kell választaod, amelyek képességei kiegészítik egymást. Például a Föld és a Háború kombinációjával védekező képességeket használhatsz, miközben egyenesen az ellenséges csapatokba rohansz. A Rogue és a Vihar kombinációja pedig lehetővé teszi, hogy távolról sebezd a célpontjaidat, mielőtt közel kerülsz hozzájuk, hogy megöld őket.
Divinity – Isteni pontok
Ahogy haladsz előre, Divinity pontok szerezésével további képességeket nyithatsz meg, vagy növelheted a választott mesterségek erejét. A mesterségek képernyő bal oldalán található függőleges sáv jelzi ezeket az isteni pontokat, amelyen a szintek/küszöbértékek láthatók.
Isteni pontokat szintlépéssel, isteni kihívások teljesítésével és néha küldetésekkel szerezhetsz.
Képességek, módosítók, Respec
Egy másik fontos Titan Quest 2 tipp, amit érdemes megjegyezni, hogy több mint fél tucat aktív/használható képességed lehet, valamint több passzív képességed is. Valójában az ezekre elosztott pontokat külön számolják.
Képességtípusok
A Titan Quest 2 képességei három típusra oszthatók:
- Core Abilities (Alapképességek): A mesterség alapvető képességei, amelyekhez néha egyedi módosítók is tartoznak.
- Active Abilities (Aktív képességek): Kézzel aktiválható képességek, amelyek szintje aktív pontok elköltésével emelhető.
- Passive Abilities (Passzív képességek): Állandó hatással rendelkező képességek, amelyek javítják a harci statisztikáidat vagy hasznosságodat.
Képességmódosítók és kapacitás
Az aktív képességek szintjének emelésével képességkapacitást szerezhetsz, amelynek segítségével hatékony módosítókat rendelhetsz hozzájuk, hogy még jobban testreszabd őket.
Íme néhány példa:
- Az Earth Mastery Roiling Magma varázslatával egy olvadt gömböt dobhatsz, amely felrobban és tűzsebzést okoz. Bizonyos módosítók növelhetik a sebzését, vagy a becsapódási zóna közelében lévő ellenségeket darabokra téphetik a szilánkok. Alternatívaként megváltoztathatod a varázslat hatását úgy, hogy becsapódáskor ne robbanjon fel, hanem hosszabb ideig tűzsebzést okozzon egy bizonyos sugarú körben.
- A Warfare Mastery Weapon Proficiency passzív képessége kezdetben a fegyverek sebzését és a támadási sebességet növeli, de bizonyos képességek extra támadási sebességet, kritikus találat esélyt és betegség/állapothatás esélyt adnak.
Átalakítás és rituális oltárok
Az aktív és passzív pontjaidat a Mastery képernyőn is átcsoportosíthatod. A „Respec Mode” gombra kattintva módosíthatod a karaktered felépítését, azonban minden visszatérített pont növeli a folyamat teljes aranyköltségét. Nyisd meg a mesterség menüt, és válaszd az Átalakítás módot (Respec Mode) a pontok visszatérítéséhez, vagy látogass el egy rituális oltárhoz (Ritual Shrine) a városban, hogy visszaállítsd az attribútum pontokat, visszaállítsd a nehézségi szintet (például ha egy fejezetet nehezebb beállításokkal szeretnél megismételni), vagy újjáéleszd az ellenségeket a világban aranyért.
Alapképességek és a fogyóeszközök
A karakterednek vannak alapképességei is, amelyeket fejleszthetsz és módosítókkal láthatsz el:
- Primary Attack (Elsődleges támadás) I és II: Ezek az elsődleges vagy másodlagos fegyvereddel végzett alapvető támadásokra vonatkoznak.
- Dodge (Kivédés): Lehetővé teszi, hogy elkerüld a sebzést. Az akció újra használata előtt egy várakozási idő van, de alapértelmezés szerint két töltésed van.
- Barrier (Pajzs): Aktiválásakor egy erőteret hoz létre, amely egy meghatározott mennyiségű sebzést semlegesít. Pajzs felszerelése vagy védőpáncél viselése még hatékonyabbá teszi.
Figyelned kell az egészség- és energiaitalokra (Health Potion, Energy Potion)is:
- Végtelen mennyiségű ital áll rendelkezésedre, de csak korlátozott számú töltettel, így nem használhatod őket folyamatosan.
- Az egészségitalok töltete minden alkalommal feltöltődik, amikor sebzést okozol és ellenségeket győzöl le.
- Az energiaitalok töltete másodpercenként 1 ponttal fokozatosan töltődik fel.
Támadó mechanikák
A támadó mechanika határozza meg, hogyan okozol sebzést és hogyan érintkezel az ellenségekkel a világban. A sebző képességek típusok szerint vannak kategorizálva és címkékkel bővíthetők. Szinte minden képesség használatához energia szükséges.
Készségtípusok
- Melee (Közelharc): Nem lövedékes támadások, ide tartoznak például kardcsapások vagy baltacsapások.
- Unarmed (Fegyvertelen): Jelenleg nem skálázható, de fegyvertelen támadások lehetségesek.
- Ranged (Távolsági): Íj vagy lándzsa támadások, amelyek távolságra repülnek.
- Cast (Varázslás): A varázslatok nem minősülnek támadásnak.
Támadó címkék
A címkék a képességeket a felszerelés vagy passzív képességek alapján kategorizálják. A felszerelést vagy passzív képességeket megnézve fontos megfigyelni, hogy a felszerelésen vagy passzív képességeken szereplő címkék hatással vannak-e a képességekre, és ha igen, milyen módon. Minden képesség a megfelelő mesterség címkével van ellátva, amelyeket a korai hozzáférés időszakában később skálázhatóvá fogunk tenni. A jelenlegi címkék a következők:
- Active/Sustained: Az Active (aktív) képességeket manuálisan kell aktiválni; a Sustained (tartós) képességek (pl. aurák) mindig aktívak.
- Spell/Attack: A Spellek (varázslatok) castolhatók; az Attack támadások fegyvereket használnak. Egyes varázslatok átalakíthatók támadásokká és fordítva.
- Area (Terület): Ezek a képességek valamilyen területet befolyásolnak, és felszereléssel vagy passzív képességekkel módosíthatók.
- Movement (Mozgás): Valamilyen mozgást jelent (pl. rohanás, villanás). A teleport egy kapcsolódó, de külön skálázott címke.
- Projectile (Lövedék): Lövedéket bocsát ki, amelyeket Projectile felszereléssel vagy passzív képességekkel lehet skálázni.
- Basic/Exhaust: A Basic (Alap) képességek nem csökkentik az energia regenerálódását; az Exhaust (Kimerítő) képességek aktív használatuk során 75%-kal csökkentik azt. Egyes képességek átalakíthatók úgy, hogy az alap vagy kimerítés címke cserélődik, azonban ez a képesség funkcionalitásának elvesztésével jár.
- Overwhelm/Flow: Azonnal hatást nem gyakorló buffok, amelyeket más képességek fogyasztanak el a hatások fokozása érdekében.
- Blessing: Ezek a képességek más Blessing Skills képességekkel osztják meg a cooldownjaikat.
Ez nem egy teljes lista, csak azok a képességek szerepelnek benne, amelyek jelenleg elérhetők a Titan Quest II korai hozzáférésében.
Elsődleges támadás
Az elsődleges támadás egy alapvető támadó képesség, amely alapvető harci cselekvésként szolgál, és közvetlenül a fegyvereddel skálázódik. Alapértelmezés szerint a fegyverednél feltüntetett sebzés 100%-át okozza. A képesség pontjaival fejleszthető, ami különböző változtatásokat eredményez a képesség működésében. Ez a képesség továbbra is energiát fogyaszt, bár általában sokkal kevesebbet, mint a mesterség aktív képességei. Az elsődleges támadásba, mint minden más alapképességbe, befektethetsz; ez a befektetés az alapértelmezett támadásodat nemcsak praktikusabbá, hanem a Titan Quest 2 játékban elengedhetetlenül fontossá is teheti.
Rage és Spell Rage
A Rage (attack speed, damage) és a Spell Rage (cast speed, damage) a passzív képességekkel skálázhatók. Ez a két bónusz a karaktered támadó és védekező képességeinek skálázásában is hasznos lehet (pl. a Warfare Second Wind képessége).
A Mechanikai kölcsönhatások esetében a Rage-hez tartozhat az Overflow. A Rage-nek 10 stackes soft capje van; ha ezt túlléped, Overflow lép fel. Számos passzív képesség kihasználhatja a Rage Overflow előnyeit. Az Overflow mechanikával való érintkezés során a Rage és a Spell Rage egyformán kezelendő.
Alapértelmezés szerint a játékos generálhat Rage-et, de a Spell Rage-et a passzív képességek fáján kell engedélyezni. Nincs előnye annak, ha a Spell Rage-et két külön masteryből többször engedélyezed. A Spell Rage engedélyezése nem tilthatja le az alapértelmezett Rage-t, de lehet választani, hogy a több Spell Rage fa előnyeit használjuk, amelyek általában 4, 5, 6, 8, 10 és 12-es szinteken találhatók. (pl. Spell Critical Chance és Cast Speed)
Critical és Super Critical
- Critical Damage (Kritikus sebzés): Alapértelmezés szerint 200% sebzést okoz.
- Super Critical (Szuperkritikus): 300% sebzést okoz, ha a kritikus esély meghaladja a 100%-ot (pl. 150% esély = 50% esély a Szuperkritikusra).
- Mechanika: A „betaláló” képességek kritikus csapást okozhatnak. A DoT egy állapot, amely csak az állapot (Ailment) ereje, időtartama és halmozódása alapján skálázódik. Alapértelmezés szerint az állapotok nem okoznak kritikus csapást.
Sebzés típusok
A sebzéstípusok megértése elengedhetetlen a karaktered optimalizálásához és az ellenségek elleni védekezéshez. A Titan Quest II-ben a sebzés három fő kategóriába sorolható: fizikai (Physical), termikus (Thermic) és természeti (Natural), amelyek mindegyike különleges hatással bír. Mindegyiknek van közvetlen sebzéskomponense és idő alatt sebzést okozó változata (Damage over Time). Ahogy az Attribútumok részben már említettük, az összes pontodat a Erő-re fordítani ideális a tűz- és hideg kár növeléséhez, de ez rendkívül megnehezíti a villámsebzés növelését.
Megjegyzés: A Titan Quest 1 játékosai nem fogják látni az OA (Offensive Ability – támadó képesség) értéket a Titan Quest 2-ben. A sebzés mostantól számos független mechanika alapján, az egyéni statisztikák alapján kerül kiszámításra.
Fizikai sebzés
- Strike (Ütés): Megbénulást (stagger) okoz, ami csökkenti az ellenség mozgási és támadási sebességét.
- Áthatolás (Pierce): Vérzést okoz, ami időben elosztott (DoT) sebzés.
Termikus sebzés
A hősebzés magában foglalja a hideg- és tűzsebzés típusokat, amelyeket a hőállóság (Thermic Resistance) enyhít.
- Cold (Hideg): Lehűtő (chilling) hatást okozhat, amely egy DoT sebzés.
- Fire (Tűz): Égés (burning) hatást indíthat, amely egy DoT sebzés.
Természetes sebzés
- Lightning (Villám): Sokkot (Shock) okozhat, amely egy DoT sebzés és zavart (Disrupted, Mini-Stun).
- Poison (Méreg): Mérgezést (Plagued) okozhat, amely egy DoT sebzés.
Nem attribútum-specifikus skálázók
Ezek a sebzés-típusok a legmagasabb attribútumoddal skálázódnak, ami rugalmasságot biztosít a hibrid felépítésekhez:
- Vitality (Vitalitás): 10% életerő-lopást biztosít. Az árnyéksebzés az idővel okozott sebzés változata.
- Spirit (Szellem): Szent sebzéssel (Holy Damage), mint idővel okozott sebzés-változattal. Erről a sebzés típusról egyelőre minimális információ áll rendelkezésre.
- Energy Drain (Energiaelvonás): Egyedi sebzés típus, amely a korai hozzáférés jelenlegi szakaszában nem tűnik más kategóriákhoz kapcsolódónak.
Állapotok – Ailments
A betegségek olyan erős hatások, amelyek módosítják a sebzést vagy gyengítik az ellenségeket. Valódi sebzést (True Damage) okozhatnak, amely Unmitigable (csökkenthetetlen), figyelmen kívül hagyják a megfelelő típusú ellenállást, és egyedi halmozási mechanizmussal rendelkeznek, amely időtartam, erő és halmozások révén növelhető.
Károsító állapotok
- Bleeding (vérzés), Burning (égés), Plagued (mérgezés), Chilled (lehűlés), Shocked (sokkolás), Shadow (árnyék), Holy (szent): Idővel valódi kárt okoznak, valamint a fent felsorolt egyéb betegségeket.
Nem károsító állapotok
- Staggered (Megbénult): Csökkenti a mozgás- és támadási sebességet.
- Weakened (Gyengült): Csökkenti az egység sebzését.
- Disrupted (Zavarodott): Mini-kábítást alkalmaz, megszakítva a cselekvéseket és a channeling-folyamatot.
Állapotmechanika
- Stacking – Halmozódás: Az állapotok alapértelmezett maximális halmozódási száma 10, a maximális érték 20.
- Alkalmazás esélye: A magasabb sebzés növeli az állapot alkalmazásának esélyét ellenálló ellenségek ellen. 100% feletti esély további halmozódást tesz lehetővé (pl. 150+% = két halmozódás lehetséges, 250+% = legfeljebb három halmozódás). Az ezekkel az állapotokkal szembeni ellenállás csökkenti az esélyt. 50% alkalmazási esély 60% ellenállású ellenfél ellen azt jelenti, hogy az állapot nem alkalmazható. Fordított esetben ez 10% esélyt jelent az ailment alkalmazására.
- Scaling – Skálázás: Az állapotok az ailment erejével, időtartamával és halmozódásával skálázódnak. Alapértelmezés szerint nem okozhatnak kritikus sebzést, és a sebzés per tick sem csökkenthető.
Védekező mechanizmusok
A Titan Quest 2-ben a túlélés többrétegű védelmen múlik, beleértve az ellenállást és a páncélzatot. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb védekező skálázókat és azok szerepét.
Armor
Csak a közvetlen fizikai sebzést (Strike) és/vagy az áthatolást (Pierce) csökkenti. Az Armor (páncél) nem befolyásolja a nem fizikai sebzést vagy az idővel okozott sebzést. A páncél típusai:
- Light Armor, Medium Armor, Heavym Ornate, Magos és Plated Magos: Mindegyiknek megvan a maga egyedi tulajdonsága, amely bizonyos módon segíti a játékost. Lehetséges jelentős sebzéscsökkentést elérni az ütéses sebzésnél anélkül, hogy a szúró sebzés is csökkenne, vagy fordítva.
Megjegyzés: A Titan Quest 1 játékosai nem fogják látni a DA (Defense Ability, védekezési képesség) értéket a Titan Quest 2-ben. Ezért jelenleg nincs lehetőségünk a kritikus találatok elkerülésének skálázására. A kapott sebzés mostantól számos független mechanika egyéni statisztikáin alapul.
Resistance
Az ellenállások mind a sebzés, mind az állapotok létrejöttének esélyét csökkentik, mindkettő maximális értéke 60%. A sebző állapotok sebzése nem csökkenthető, csak a megszerzésük esélye.
- Fire, Cold, Lightning, Spirit, Vitality, Poison: Közvetlen támadás közvetlen sebzésének csökkentése.
- Thermic Resistance (Hőellenállás): a tűz- és hidegellenállást együttesen fedezi (jellemzően Ornate Armoron található).
- Resistance to Chilled (Hűlésállóság): A Cold Resistance ellenállással közös, csökkenti a lehűlés esélyét.
- Resistance to Burning (Égésállóság): A Fire Resistance ellenállással közös, csökkenti az égés esélyét.
- Resistance to Shocked (Sokkállóság): A Lightning Resistance ellenállással közös, csökkenti a sokk esélyét.
- Resistance to Plagued (Fertőzésállóság): A Poison Resistance ellenállással közös, csökkenti a mérgeződés esélyét.
- A Resistance to Bleeding (Vérzésállóság), Resistance to Staggering (megingatás ellenállás) és a Resistance to Weakening (gyengülés ellenállás) önálló ellenállások, és nem osztoznak közös ellenálláson. Mindegyik csökkenti a megfelelő állapothatás elszenvedésének esélyét.
- Resistance to Stunned (Kábítás ellenállás), Resistance to Impairment (mozgáskorlátozás ellenállás): Csökkenti a kábítás vagy mozgáskorlátozás esélyét.
- A Titan Quest 2 korai hozzáférésének jelenlegi állapotában az Energy Drain (energiavesztés) nem csökkenthető és nem kerülhető el.
Megjegyzés: Ez nem egy teljes lista, csak a Titan Quest 2 korai hozzáférésében jelenleg elérhetőek szerepelnek benne.
Glancing
Alapértelmezés szerint a Glancing 50%-kal csökkenti a beérkező találat sebzését, alapszintű védelmet nyújtva minden olyan támadás vagy képesség ellen, amely nem időbeli sebzés. Ez nagyon magas szintre növelhető a Heavy Armor segítségével, valamint a különböző osztályok aktív és passzív képességeivel.
Energy Barrier
Az energiát védő energiamezővé alakítja, amely elnyeli a sebzést, mielőtt az elérné az életerőt, és idővel elhalványul. A Barrier egy alapvető védekező képesség, amely növeli a túlélési esélyeket azáltal, hogy az energiád és az esetleges szabad energiameződ alapján ideiglenes pajzsot hoz létre. Ez a pajzs elnyeli az összes beérkező sebzést, mielőtt kimerül. A visszatöltési időt és az időtartamot befolyásolhatják az Energy Barrier módosítókkal rendelkező felszerelések, vagy az alapképességbe fektetett aktív pontok, így ez a képesség elengedhetetlen eszköz a hosszan tartó harcokban.
A Barrier két fő mechanizmusa:
- Ingyenes Barrier pajzsok és mesterségek révén szerezhető. Ez további Barrier-t biztosít további energiafelhasználás nélkül. Barrier átalakítási arány: Az átalakítási arány 1:2,3, ami azt jelenti, hogy minden felhasznált energia után 2,3 Barrier-t kapsz.
- A Barrier-t többféle hatással bővítheted, például gyógyítással és Thorns sebzéssel.
Dodge
A kivédés egy alapvető védekező képesség, amely rövid időre átmeneti érinthetetlenséget (i-Frames) biztosít, lehetővé téve, hogy a kivédés alatt minden sebzést elkerülj. Az i-Frame ablak körülbelül 0,25 másodpercig tart, a visszatöltési idő pedig az Agility-alapú (könnyű/közepes páncél) felszerelés alapján skálázható. Az időzítés kritikus fontosságú, mivel manuális aktiválást igényel és rövid visszatöltési idővel rendelkezik. Az elkerülés aktív pontokkal skálázható, így a játékos befektethet az elkerülés hatékonyságának és eredményességének növelésébe, beleértve az i-Frame ablak meghosszabbítását is.
A Titan Quest 1-től eltérően a Titan Quest 2-ben nincs passzív elkerülés.
A világ felfedezése és a portálok
A Titan Quest II világa kézzel készített, és jutalmazza a kíváncsiságot. A tervezés filozófiájáról több fejlesztési blog is készült korábban, ezek magyar változatait ide és ide kattintva olvashatod el.
Rejtett kincseket, mászható függőleges utakat, titkos szobákba vagy főellenségekhez vezető mellékutakat, sőt apró rejtvényeket is találhatsz.
- Sok helyen mászhatsz, leugorhatsz és függőleges utakat használhatsz.
- Rejtett ládák és mellékes események találhatók törött falak, kis sziklák vagy alternatív utak mögött.
- Egyes területeken könnyű rejtvények várnak rád, például meg kell gyújtanod az összes fáklyát, hogy kinyisd a titkos ajtót vagy elindítsd a zsákmány megjelenését.
- Ha valami nem tűnik a helyén lévőnek, akkor valószínűleg valami rejlik mögötte.
Kapcsolódó: Titan Quest II képgaléria
A Titan Quest II többféle gyors utazási lehetőséget kínál a felfedezéshez:
- Rebirth Waypoint: Ezeken a helyeken jelenik meg a karaktered, ha meghal. Gyorsan eljuthatsz ezekre a területekre, amelyek általában fontos csomópontok, ahol kereskedők és küldetésadók találhatók.
- Waypoints: Rendszeres gyors utazási pontok a vadonban.
- Personal Portal (Személyes portál): Nyomd meg az „L” gombot, hogy létrehozd a saját mágikus portálodat.
- Death Portal (Halálportál): Ez a portál automatikusan létrejön, amikor a karaktered elesik a csatában. Ha oda teleportálsz, gyorsan visszatérhetsz a harcba.
Mellékküldetések
Kapcsolódó: Titan Quest II képgaléria
Bár a Titan Quest II fő története Nemesis elől való menekülésről szól, mindig érdemes elvállalni minden mellékküldetést, amibe belebotlasz. A tehenek visszaterelésétől a faluba, a romos szobor javításához szükséges alkatrészek összegyűjtéséig számos tevékenység tart majd elfoglalva, miközben az ókori Görögországot fedezed fel.
A küldetések teljesítéséért a következő jutalmakat kaphatod:
- Tapasztalati pontok
- Arany
- Magasabb szintű felszerelés
- Ancient Embers (Ősi parázs)
- Isteni pontok
- Tulajdonságpontok
- Aktív és passzív pontok
- A maximális életerő és energia állandó növelése
Tárolás: Inventory és Stash
A táskádban nem csak felszerelésnek van hely. Van egy külön Repository fül is a küldetéshez kapcsolódó tárgyak és az események során szerzett zsákmány számára, így a fő Inventory tiszta marad. Ez nagyon hasznos, ha több mellékfeladatot is vállalsz. A tárolási lehetőségeid a következők:
- A szokásos zsákmánytároló fül az Inventoryban.
- Külön tároló a küldetésekhez kapcsolódó tárgyak és a történethez kapcsolódó dolgok számára az Inventoryban.
- Láda (Stash) a városban, ahol extra felszerelést tárolhatsz, és szükség esetén további lapokat vásárolhatsz
A „Rendezés” (Sort) gombbal automatikusan rendezheted az Inventoryt:
A Titan Quest II ókori Görögországában mindenféle fegyvert, mellvértet, sisakot, övet, gyűrűt és bájitalt gyűjthetsz. Ha az Inventoryd már majdnem tele van, a panel jobb oldalán található „Rendezés” gombra kattintva automatikusan átrendezheted a tárgyakat, hogy hatékonyabban kihasználd a helyet.
Loot – a zsákmány
A Loot úgy működik, ahogy egy ARPG-ben lennie kell. A tárgyak statisztikái fontosak, a felszerelés kombinációi sokat számítanak, és főleg a játék elején gyakran fogod cserélgetni a tárgyakat.
A Titan Quest II-ben a Loot többféle ritkasággal rendelkezik, és mindegyik befolyásolja az eszköz erejét vagy egyediségét. Mindent megtalálsz, az alapvető fehér felszereléstől a speciális effektusokkal rendelkező tematikus zsákmányokig.
- Fehér (gyakori) – Alapvető eszközök módosító nélkül. Ezek általában csak alapstatisztikákat biztosítanak, mint például páncél (Armor) vagy fix sebzés (flat damage) .
- Kék (mágikus) – Egy módosítóval rendelkező eszközök. Ezek egy kicsit jobbak, és tartalmazhatnak kisebb ellenállásokat vagy statisztikai bónuszokat.
- Sárga (ritka) – Több véletlenszerű módosítóval rendelkező tárgyak. Kiváló korai játékdarabok, amelyek támadást, védekezést és hasznosságot ötvöznek.
- Zöld (ritka) – Különleges zsákmányok szörnyektől vagy tematikus forrásokból (pl. bizonyos ellenségek vagy frakciók). Ezeknek fix affixeik vannak, és általában extra ellenállásokat (Resistances) vagy effekteket tartalmaznak, mint pl. bónusz barrier, sebzés típusok vagy hasznos statisztikák. Néhányuk kézzel készített vagy a történethez kapcsolódó.
- Lila (epikus) – Magas szintű tárgyak, amelyeknek fix affixei vannak, és néha egyedi hatásokkal rendelkeznek, amelyek bizonyos feltételek mellett aktiválódnak (pl. AoE-robbanások vagy bónusz buffok).
Minden tárgy egy családhoz tartozik, amely befolyásolja a megjelenését, például a fegyvereknél a penge és a markolat moduláris, és egyes családok az ellenség típusától vagy a drop régiójától függően veleszületett bónuszokkal rendelkeznek.
A magasabb ritkaság jobb felszerelést jelent, de alacsonyabb esélyt is a megszerzésre.
A kézművesség (Craft) még nem elérhető a játékban, de valószínűleg egy jövőbeli frissítésben bevezetésre kerül.
Figyelj a nagy, díszes ládákra!
Az ókori görög vidéken vándorolva nagy ládákra bukkanhatsz ellenséges táborokban, barlangokban vagy templomokban. Ha kinyitod őket, meglepetés vár rád: nem egy, nem két, hanem több tucat tárgyat találhatsz bennük!
Harc
A harcok nagyon érdekesek, mivel az ellenségek gyakran frakciókban harcolnak. Például az ichthianok vagy az élőhalottak különböző szerepeket töltenek be, mint például mesterlövészek vagy gyógyítók. Ne állj a csata közepén, mert nagyon gyorsan veszélyessé és nyomasztóvá válhat a helyzet. Az ichthianok harcrendszeréről egy korábbi fejlesztési naplót olvashatsz magyarul ide kattintva.
Kapcsolódó: Szuperintelligens ellenfelek lesznek a Titan Quest II-ben
A Flooded Farmlandsben például Ichthian ellenségekkel kell szembenézned, akik nem csak rád rohannak, hanem koordinálják a támadásaikat, bekerítenek és gyógyítják egymást. A főellenséges harcok, mint például a korai hozzáférés során találkozó mitikus Hippokampos, jól mutatják, hogy az egyes fejezetek hogyan építenek fel egy-egy témához kapcsolódó harci kihívást.
Rituális oltárok
Amikor elérsz Pyrgos faluba, kapcsolatba léphetsz egy rituális oltárral (Ritual Shrine). Ez a berendezés több funkcióval is rendelkezik.
Rituals of Athena (Athéné rituáléi):
- Reset Attributes (Attribútumok visszaállítása): Fizess egy jelentős összeget aranyban, hogy visszakapd az összes attribútum pontot.
- Neophyte módból való kilépés: A Neophyte nehézségi szintről a Normal nehézségi szintre válthatsz véglegesen.
Rituals of Ares (Árész rituáléi):
- Nehézségi szint beállítása: Fizess aranyat, hogy növeld az ellenségek szintjét (+1-től +5-ig).
- Minimális ellenséges szint beállítása: Fizess egy hatalmas összeget aranyban, hogy az ellenségek szintjét a te szintedhez igazítsd.
- Ellenségek újjáéledése: Fizess egy kis mennyiségű aranyat, hogy az ellenségek újjáéledjenek a régióban.
Bizonyos főellenségek bordó színű tárgyakat ejthetnek el, amelyeket Remnants néven ismerünk. Ezeket felajánlhatod egy rituális oltáron, hogy aktiváld a megidézési funkciót. Ha visszatérsz a főellenség szobájába, aranyat fizetve újra megidézheted őket. Így újra és újra harcolhatsz velük a jutalmakért.
Fizetőeszközök, kereskedők és különleges tárgyak
A Titan Quest 2 városai nem csupán a harcok közötti pihenőhelyek. Itt kereskedhetsz, eladhatod vagy megvásárolhatod felszerelésedet, sőt, különleges fizetőeszközökkel szert tehetsz jobb zsákmányra.
- Az arany mellett Embers of Night parazsat is találsz, amely egy olyan fizetőeszköz, amelyet ritka tárgyakra cserélhetsz a térképen az „Ancient Ember” feliratú kereskedőknél.
- A kereskedők között kovácsok, általános felszerelés-eladók és még sok más található.
- Az Embers of Night-ot a The Scholar of the Ancients-nél válthatod be..
Vezérlés és életminőség
A játék már a kezdetektől fogva számos hasznos funkcióval rendelkezik. A szokásos QoL-funkciók, mint a Dodge/Dash mellett, még néhány más hasznos dologot is érdemes megismerni:
- Az arany automatikus felvétele alapértelmezés szerint be van kapcsolva.
- A Spacebar gombbal kitérhetsz (dodge) a támadások elől vagy átpozícionálhatod magad. Használhatod mozgáshoz vagy nagy ütések elkerüléséhez.
- Két fegyverzet között válthatsz – ez akkor hasznos, ha az egyikben közelharci, a másikban távolsági fegyverekkel vagy varázslatokkal szeretnél harcolni.
- A Quest Log segítségével szűrhetsz az összes küldetés között, és csak az aktívakat jelenítheted meg.
- A Controls menüben mindent átállíthatsz – beleértve a mozgást, a képességek gombjait, a bájitalok helyét és az interakciókat.
Endgame
A Titan Quest II jelenleg fejezetekből álló kampány köré épül, felfedező eseményekkel, hullámokban érkező kihívásokkal, mini-főellenségekkel, fejezetfőellenségekkel, valamint mellék küldetésekkel. A nehézségi szint és a kihívások beállítása a Ritual Shrines-ben történik, ahol akár újjá is életre keltheted az ellenségeket a már teljesített területeken, ha farmolni szeretnél vagy új build-eket szeretnél kipróbálni.
A játék korai hozzáférésében játszható a kampány prológusa és az első fejezet, valamint finomhangolható a karakter a rendelkezésre álló mesterségek és képességek segítségével.
A hagyományosabb ARPG végjáték-rendszerek, mint a véletlenszerűen generált dungeonok, boss rushok vagy más hasonló „események” még nem kerültek véglegesítésre, de a nehézségi szint skálázása, a build-ek sokszínűsége és a felfedezés már most is a játék alapját képezik.
Tippek kezdőknek és szintlépési tanácsok
Kapcsolódó: Titan Quest II képgaléria
A Titan Quest 2 megkezdése meglehetősen egyszerű, de van néhány dolog, ami még jobbá teheti az első órákat, és segít elkerülni néhány gyakori buktatót.
Mesterségek és felépítések
- Ne gondolkodj túl sokat az első két mesterségválasztásodon. Válassz azt, ami szórakoztatónak tűnik – könnyen átalakíthatod.
- Ha könnyű kezdést szeretnél, próbálj ki egy fókuszált kombinációt, például Storm + Warfare.
- Kezdetben maradj egy sebzés típusnál (pl. csak villám vagy csak jég). A túl sok keverés elaprózza az erődet.
- Az átalakítás gyors és „olcsó”. Változtasd meg passzív képességeidet, cseréld el az elemeket, vagy alakítsd át a felszerelésedet – nincs ok arra, hogy ragaszkodj egy olyan felépítéshez, ami nem tetszik.
Zsákmány és felszerelés
- Korán vedd fel mindent. Add el a szemetet aranyért, és tedd el a nem használt epikus vagy ritka felszereléseket – ezek jól jöhetnek a jövőbeli felépítésekhez.
- Gyakran fejleszd a fegyvereidet. Ez a legnagyobb sebzésnövelő, különösen a képességek skálázása szempontjából.
- Tarts néhány ellenállási darabot a ládában. Egyes zónákban vagy bossoknál egy bizonyos elem különösen hatékony.
- Fedezz fel mindent. Törj össze edényeket, nyisd ki a ládákat, és kutass a furcsa sarkokban – egyes rejtett ládákból egyszerre 20+ tárgy is előkerülhet.
Haladás és XP
- Ölj meg mindent. A trash mobok könnyű XP-t adnak, és remek tárgyakat dobhatnak.
- Végezd el a mellék küldetéseket és az opcionális bossokat. Megéri – egyesek nagy jutalmakat adnak, vagy megtanítanak, hogyan kell megbirkózni a valódi boss mechanikákkal.
- A passzív pontok fontosak. A túlélési passzívok, mint a +HP vagy az ellenállások, sokat segítenek, különösen a játék elején.
- Használd a rituális oltárokat az ellenségek visszaállításához, a pontok visszatérítéséhez vagy a kihívás növeléséhez, ha túl könnyű a játék.
- A „ellenségek visszaállítása” mechanizmust is használhatod, hogy újra és újra farmolj szörnyeket vagy egy adott területet.
Utazás és QoL
- A személyes portálod (alapértelmezés szerint L) ingyenes és újrahasznosítható. Használd gyakran, hogy időt spórolj.
- A fegyvercsere remek lehetőséget nyújt a felépítés rugalmasságához – próbáld ki a közelharcot az egyik sávon, a távolsági fegyvereket vagy varázslatokat a másikon.
- Használd a ládát, hogy jó felszereléseket tárolj más felépítésekhez.
- Látogasd meg az Ancient Embers kereskedőt a városban, hogy Embers of Night-ot cserélj jobb zsákmányra.
Következtetés
A Titan Quest 2 mechanikájának elsajátításához meg kell érteni a tulajdonságokat, a sebzés típusokat, az állapotokat, az ellenállásokat, a páncélokat és a támadó rendszereket. Használd ezt az útmutatót, hogy olyan karaktert alkoss, amely illik a játékstílusodhoz, függetlenül attól, hogy agilitással kerülöd az ellenséget, erővel vered szét őket, vagy tudásoddal varázslatokat idézel.
Korai hozzáférés
A Titan Quest II már elérhető a Steamen és az Epic Games Store-ban korai hozzáféréssel.