
Nemrég jelent meg a Dragonkin: The Banished, amelyre azt írtam akkor, hogy ARPG-trónkövetelő. Korai hozzáférés ide vagy oda, az állításom finoman szólva is baromságnak tűnik annak fényében, hogy a játékosállomány mára már kétszámjegyűre esett vissza. A játéknak viszont annyira ütősek a tartalmai, hogy minden okom megvolt erre a kijelentésre az induláskor. Úgy tűnik azonban, hogy rajtam és a 20-30 stabil játékoson kívül ezt senki sem gondolja így a világon… Basszus, lehet, hogy ezek közül én vagyok az egyedüli magyar???
Na, de majd most! Szerencsére a fejlesztő Eko Software a méretesnek tűnő zakó ellenére nem adta fel a dolgot és május 20-án egy brutális méretű frissítést adott ki a játékhoz. El is indult felfelé a játékosszám és reméljük növekedési pályára tud állni, mert egy kegyetlenül jó játéknak tűnik a Dragonkin: The Banished.
Íme a Nurõrgartt frissítés blogjának magyar nyelvű változata (remélem nem én leszek az egyetlen, aki elolvassa)!
Helló, sárkányvadászok!
A Dragonkin: The Banished első nagy frissítése, a Nurõrgartt május 20-án jelent meg. A frissítés hatóköre messze meghaladta az eredeti elképzeléseinket. Ez csak az elmúlt hónapokban kapott meleg és konstruktív visszajelzéseknek köszönhető. Nagyon köszönjük mindenkinek a támogatást!
Most nézzük meg a legfontosabb változásokat, amelyekre számíthattok az első nagy frissítésben. [🔥] emoji jelöli azokat a változtatásokat, amelyek a közösség visszajelzései alapján történtek!
Hat új karakterképesség
Ezzel az első nagy frissítéssel új képességeket vezetünk be minden osztályhoz (Knight, Barbarian, Oracle).
Az új képességek tervezése az egyik legizgalmasabb része a fejlesztésnek számunkra. Ezek az újítások egy kicsit felrázzák a karakteretek felépítését, és új eszközöket adnak a kezetekbe ellenfeleitek legyőzéséhez. Reméljük, tetszeni fognak.
Természetesen idővel további képességeket is szeretnénk hozzáadni, ahogyan azt a fejlesztési tervünkben is megemlítettük.
Részletek: https://store.steampowered.com/news/app/1863430/view/498320947205374001
Három új Wyrmling képesség
Egy az Icy Wyrmling és kettő a Toxic Wyrmling számára:
Öt új szolgáltatás Montescail városában
A korai hozzáférés kezdete óta jelentős erőfeszítéseket tettünk a tárgyak fejlesztésére, különös tekintettel azok rugalmasságára, amely a játékélmény központi eleme, és amelyre sokan közületek alig vártatok.
A Nurõrgartt frissítés öt új szolgáltatást vezet be, amelyek Montescail városában oldhatók fel, valamint egy teljesen új tárolórendszert: a Fragment Chest-et.
Ezek az újítások nagyobb rugalmasságot és kontrollt biztosítanak a felszerelés összeállításakor.
Összefoglalva, a következőkre számíthattok:
- The Enchanter: Ez az új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy módosítsd egy felszerelés egyik affixét vagy egy ancestral fragment módosítóját.
- The Memorialist: A Memorialist felkeresésével egy felszerelési tárgyra véglegesen rögzíthetsz egy feláldozott képességfragmentumből származó bónuszhatást.
- The Grand Benedictor: Ez az új szolgáltatás lehetővé teszi a Codex of Talents és a Skill módosítók kezelését. Legendás és mitikus tárgyak, valamint bármilyen ritkaságú fragmentek feláldozásával véglegesen rögzítheted a bónuszokat a Kódexedben.
- The Artificer: Ez az új szolgáltatás lehetővé teszi a draconic tulajdonságok átvitelét egyik felszerelésről a másikra.
- The Arsenal: Ez az új funkció lehetővé teszi, hogy akár 4 build beállítást is elments.
- The Fragment Chest: Mostantól több Fragment chestet találsz a városban, a már ismert Equipment chest mellett. Ezenkívül egy újabb típusú chestet is hozzáadunk, amely gyors hozzáférést biztosít az Arsenalhoz.
Az új funkciók bevezetésével úgy döntöttünk, hogy visszaállítjuk a városi pontokat, így a játékosok szabadon oszthatják el őket. Ez a visszaállítás remek alkalom arra is, hogy kijavítsd az esetleges hibákat, vagy kipróbálj egy másik fejlesztési utat, mint amit korábban választottál.
Ez a visszaállítás nem egy új funkció, hanem egy egyszeri módosítás, amelyet kifejezetten az új funkciók bevezetése miatt hajtunk végre. A visszaállítás nem érinti az apátságot (The Abbey), a börtönőrt (The Jailer), a rendet (The Order) és a Pythia-t.
Részletek: https://store.steampowered.com/news/app/1863430/view/498319044783374510
Új élettér, a Nurõrgartt
Ez az új biom két különálló környezetből áll: a Tundrából (The Tundra) és Fafnir gleccseréből (Fafnir’s Glacier).
The Tundra
Minden szintünk lehetőséget kínál a felfedezésre, a kutatásra és a harcra. A Nurõrgartt tundrája sem kivétel ez alól. A tundrában vadászva rátalálsz a fjordok között megbúvó Toriel klán falujára, amelyet meglátogathatsz és felfedezhetsz.
A tundra hegyvidéki fennsíkjait hideg, barátságtalan vidéknek terveztük, ahol az élet a túlélésért küzd. A barbároknak azonban a White Dragon Lord uralma ellenére is sikerült megmaradniuk, de nincsenek egyedül…
Fafnir’s Glacier
A hegyek mélyén, ezen a fagyos síkságon a hideg mélyen csíp, a hó elnyomja a múlt visszhangjait, és a jég csapdába ejti egy másik korszak hajóit. Ez egy számtalan konfliktus nyomait magán viselő csatatér, ahol romok és háborús maradványok tarkítják a tájat.
A Fafnir gleccserével azt akartuk elérni, hogy a játékosok érezzék az elszigeteltséget, miközben megmutatjuk a fagyos vadon nyers, megzabolázhatatlan szépségét, és felvillantjuk e földek történelmét.
Részletek: https://store.steampowered.com/news/app/1863430/view/498317142563751877
Új végjáték-tevékenység: Az akarat próbája
A Dragonkin: The Banished következő nagy frissítése, a Nurõrgartt, egy teljesen új végjáték-tevékenységet vezet be: Az akarat próbáját (The Test of Will).
Ebben a módban hullámokban érkező ellenségekkel kell megküzdened, miközben ideiglenes erősítésekkel és gyengítésekkel, valamint a futam során végig megmaradó állandó bónuszokkal kell megbirkóznod.
Minden hullám egyre nehezebb, az ellenségek egyre erősebbek, de minél tovább jutsz, annál jobb jutalmakat kapsz.
Hogyan működik az Akarat próbája?
A Test of Will Próbatételekből áll, amelyek mindegyike 10 ellenséges hullámból áll. A célod? Juss el a lehető legmesszebb, hogy a legjobb jutalmakat szerezd meg!
Minden Próbatétel között 2 portál közül választhatsz. Mindegyik ideiglenes bónuszt vagy állandó bónuszt kínál, amely a Test of Will végéig érvényben marad. Minden új próba kezdetén az ellenségek automatikusan +1 szintet és egy véletlenszerű statisztikai bónuszt kapnak. Ezek a hatások halmozódnak, ahogy haladsz előre az Akarat próbájában.
Részletek: https://store.steampowered.com/news/app/1863430/view/498319683381887030
Újfajta jutalom: Az örökkévalóság ajándéka
A játékosok szerepének erősítése és a fejlődés jutalmazása érdekében új típusú jutalmat vezetünk be: az Örökkévalóság ajándékát (The Gift of Eternal). Az új jutalommal célunk, hogy olyan értelmes választási lehetőségeket kínáljunk, amelyek tiszteletben tartják a játékba fektetett időt és energiát. Azáltal, hogy a céljaidnak megfelelő jutalmakat választhatsz, javítani szeretnénk a játékélményt és az általános fejlődés érzését.
Mint minden más felszerelés, töredék és alapanyag, a The Gift of Eeternal is a földre esik.
Az Örök Ajándékkal való interakció egy ablakot nyit meg, ahol a következő lehetőségek közül választhattok:
- Equipment: véletlenszerűen kiválasztott fegyver vagy páncél
- Ancestral Fragment: véletlenszerű típus és ritkaság
- Ingredients: 20 darabos alapanyg-csomag, véletlenszerűen kiválasztva
Ezen felül tapasztalati pontokat is kapsz a karakteredhez és ha nem tetszik a jutalom, akkor 2 újraosztás áll rendelkezésedre, amellyel frissítheted a 3 ajánlatot.
Részletek: https://store.steampowered.com/news/app/1863430/view/498319683381887486
🔥 Új tároló ládák a Fragmentek számára
Sok játékos kifejezte elégedetlenségét a töredékek tárolására rendelkezésre álló korlátozott hely miatt, és meghallgattuk őket, bevezetjük a Fragment Chest ládát!
15 új végjáték-vadászat
Új jutalmakat lehet majd feloldani a Hunting Board vadásztáblán a káoszvadászatokért és az Örökkévalóság ajándékáért. A legtöbb vadászat az új biomban, Nurõrgarttban zajlik.
🔥 Haladás és zsákmány módosítások
Visszajelzéseitekből kiderült, hogy az általános szintlépés, különösen a 30. és 45. szint között, elégtelennek és nem kellően jutalmazónak tűnik.
Ezzel a javítással megtettük az első lépéseket annak érdekében, hogy a szintlépés kielégítőbb legyen, lehetővé téve a játékosok számára, hogy sokkal korábban szerezzenek érdekesebb és ritkább tárgyakat. Célunk, hogy több „wow” pillanatot adjunk a játékosoknak, és izgalmassá tegyük a maximális szint elérését megelőző fejlődést.
Ennek megfelelően a Divine és Draconic tárgyak 1. szinttől, a Mythical tárgyak pedig 30. szinttől lesznek elérhető a 45 helyett. Ezenkívül minden ritkasági fokozat (Uncommon, Rare, Legendary, Mythical) 10 szinttel korábban szerezhető meg. Ez a változás nem érinti a Fragment dropot.
A The Gift of Eternal, amely a történet során szerezhető be és ritkább tárgyakat kínál, hozzájárulhat a fejlődés érzésének erősítéséhez.
🔥 Játékmenet-módosítás
Ez a javítás számos játékmeneti finomítást hoz, amelyek célja az alapvető élmény javítása. Várható a megnövekedett mob-sűrűség és csoportok változatossága, a harcok érzete (ütés) és a reagálóképesség, a zsákmány láthatósága, nehézségi beállítások és természetesen az általános képességek egyensúlya.
Életminőség (QoL) és új hozzáférhetőségi opciók
Játékbeli útmutatókat, szintlépési értesítéseket és a tooltipek olvashatóságának javítását adjuk hozzá.
Nagyon szeretnénk, ha a játékosok testreszabhatnák a játékélményüket. Ezért számos beállítást adunk hozzá, amikkel kísérletezhettek, például kontrasztos kurzor, minitérkép átlátszósága, kamera távolság, NPC-k és ellenségek kiemelése, színvak mód és még sok minden más.
Elérhető a Founder Pack 2
Tűnj ki a többi vadász közül a Dragonkin világában, és alakítsd városodat kedved szerint ezzel az új, ingyenes DLC-vel a Dragonkin: The Banished játékhoz. A Founder Pack 2 tartalma:
- 6 exkluzív felszerelés, köztük egy láda és egy sisak a hőseidnek (2 karakterenként)
- 6 exkluzív vizuális effekt, amelyet a sárkányodhoz adhatsz.
- Az exkluzív „Day of the reaper-Drake” csomag kozmetikai elemeket tartalmaz a városodhoz: szobrokat, tetőket, zászlókat és lobogókat.
Ez a kozmetikai elemekből álló csomag csak korlátozott ideig lesz letölthető, a játék első frissítésének megjelenésétől, 2025. május 20-tól a második Early Access frissítés megjelenéséig (2025 nyara). Ezen időpont után ezek az elemek már nem lesznek elérhetők.
A történetről
A további történetrészeket a korai hozzáférés lezárása és a Dragonkin: The Banished teljes kiadása után tervezzük hozzáadni. Tisztában vagyunk azzal, hogy egyes játékosok ezt várják, mielőtt belevágnának a játékba, és nagyon köszönjük a türelmeteket.
Alig várjuk, hogy meghallgassuk a prológusról és a történet eddigi részéről alkotott véleményeteket, osszátok meg velünk a Discordon! Visszajelzéseitek nagyon fontosak számunkra, és nagy hatással voltak a közelgő Nurõrgartt frissítésre!
Mi lesz a következő lépés?
Ahogyan azt várhatjátok tőlünk, a fejlesztés teljes gőzzel folyik, és a csapat a Nurõrgartt frissítés finomításán dolgozik. Hosszú út áll előttünk, de a hatalmas támogatásotok sokat segít abban, hogy a csapat motivációja magas szinten maradjon!
Várjuk véleményeteket az új rendszerekről és a változtatásokról. Figyelni fogjuk, hogyan fogadjátok a frissítést, miközben a csapat elkezd készülni a következő nagy frissítésre, amelyben bevezetjük a Tracker funkciót. De az még egy kicsit messze van…
Íme egy kis emlékeztető a Dragonkin: The Banished korai hozzáférésének menetrendjéről:
Patch Notes
Örömmel jelentjük be, hogy megérkezett a Dragonkin első nagy frissítése, a Nurõrgartt Patch!
Ez a patch tartalmazza az első nagy frissítés funkcióit és a közösség által kért QoL frissítéseket, valamint számos hibajavítást.
A Patch Notes a következő linken érhető el: https://store.steampowered.com/news/app/1863430/view/498317776823255450
Mint mindig, köszönjük mindenkinek, aki hibákat jelentett és visszajelzést adott nekünk! Támogatásotok elengedhetetlen a Dragonkin jövőjének alakításában, és rajongóinknak köszönhetően túlléphettünk az eredeti terveken.