
Tovább tart a Path of Exile 2 Dawn of the Hunt bővítésének vesszőfutása. Bár a Grinding Gear Games mindent megtesz a liga megmentéséért, a kritikai észrevételek csak nem akarnak szűnni, a játékosszám pedig szép csendben negyedelődött.
Immáron a hatodik komolyabb javítócsomagot készítették el és próbálták élesíteni a játékhoz, azonban a 0.2.0g telepítéskor súlyos incidens történt: eltűntek a Skill Gemek. A GGG persze azonnal reagált és kényszerből a teljes szerverparkot leállították és részletesen megvizsgálták a jelenséget. Amikor pedig már ismerték a hiba okait, telepítették a javítást – ennyire azonban most még ne szaladjunk előre. Mivel egy nagyon fontos javításról van szó, nézzük előbb ennek tartalmát, a GGG blogjának magyar változata következik:
Az egyik dolog, amiről sok visszajelzést kaptunk, az az, hogy a tárgyak dropja különböző helyzetekben nem tűnik elég jutalmazónak. Az elmúlt két hétben jelentős átalakításokat hajtottunk végre, hogy megpróbáljuk megoldani ezeket a problémákat.
Tárgyak ritkasága
A szörnyek által kidobott tárgyak szabályozása érdekében elsősorban két statisztikai értékkel láttuk el őket. A Monster Item Quantity egy olyan stat, ami növeli az kidobott tárgyak számát. A Monster Item Rarity pedig meghatározza, hogy a kidobott tárgyak milyen jók.
A túl sok tárgy spammelésének elkerülése érdekében a Path of Exile 2-ben inkább a tárgy ritkaságára szeretnénk támaszkodni, és kevésbé a tárgy mennyiségére. Ez azt jelenti, hogy a Monster Item Rarity stat tárgyakra gyakorolt hatásának erőteljesnek és észrevehetőnek kell lennie. Jelenleg úgy véljük, hogy ez a stat nem befolyásolja eléggé a dropot.
Például, amikor egy Wisp megszáll egy szörnyet, a szörny +2 dropot és 300%-kal több Monster Item Rarity kap. A ritkaság tovább növekszik minden szörnynél, amelyet a Wisp megfertőzött, miközben üldözted. Elméletileg ez észrevehetően jobb dropot eredményezne, de a gyakorlatban nem érezzük elég jelentősen.
Ez csak egy példa, de ez a probléma a játék egészére kiterjed, minden szörnyre és ládára.
Jelentős változtatásokat hajtunk végre azon, ahogyan az Item Rarity befolyásolja a kapott tárgyakat. Íme néhány kiemelt változás:
- Módosítottuk azt a ritkasági értéket, amelynél a Normal Item már nem esik. Ez azt jelenti, hogy egy Unique Boss soha nem dob Normal tárgyakat, kivéve néhány kiválasztottat a játék elején.
- Feleztük a „Rare Gold” drop mennyiségét. Ez azt jelenti, hogy ha ritka tárgyat dob, akkor arany helyett több ritka felszerelést vagy ritka currency-t ad. A Rare Gold halmok most kétszer olyan nagyok, így átlagosan ugyanannyi aranyat kapsz, mint korábban.
- A Gold, a Magic Currency, a Quality Currency, a flaskák, a Charmok és a rúnák most sokkal ritkábban esnek a magas tárgyritkaságú szörnyektől. Ez a három változás általában körülbelül 20-30%-kal több ritka currency-t (Exalt, Alch, Regal stb.) eredményez.
- A 2. szintű (Tier 2) Rare tárgyak most 4-szer gyakrabban esnek ki. A 3-5. szintűek most 30%-kal gyakrabban dropolonak. A ritka tárgyak (Tiered Rares) modjai is javultak, mivel kivettünk több alacsony szintű modot, így átlagosan jobbak lettek, mint korábban.
- A 2. és annál magasabb szintű mágikus tárgyak most körülbelül ötször gyakrabban esnek ki. A mágikus tárgyak (Tiered Magics) alacsony szintű módosítóinak kiválasztása jelentősen javult, a 2. szintűek most a módosító tartomány 50%-át választják ki, és ez tovább javul. Az 5. szintű mágikus tárgyak általában csak az adott típushoz elérhető legmagasabb módosítót kapják. Ez azt jelenti, hogy a Tiered Magic tárgyak sokkal jobb kiindulási pontot jelentenek a készítéshez vagy a rekombinációhoz.
Ezek a változások jelentősen javítják az Item Rarity hatását a kapott tárgyak minőségére. Összességében sokkal jobb tárgyakat fogsz kapni, ha nehezebb tartalmakat teljesítesz.
Ennek a változásnak az egyik mellékhatása az lett volna, hogy a felszereléseden lévő modokon kapott Player Item Rarity is értékesebbé válik, ami nem a szándékunk. Ennek ellensúlyozására csökkentettük ezeknek a modoknak a hatását.
Csökkentettük a térképeken található tárgyak ritkaságát módosító modokat is, mivel ezek a változtatások után túl nagy hatást gyakoroltak. Ezeknek a modoknak az összességében gyakorolt hatása továbbra is hasonló lesz a korábbihoz, de a megjelenített szám alacsonyabb lesz.
Unique Boss drop védelem
Még ha egy szörny magas szörny tárgy ritkasággal rendelkezik is, néha szerencsétlenség miatt rossz dropot kaphatsz.
A drop védelem azt jelenti, hogy egy további tárgyat adunk hozzá abban az esetben, ha nem volt szerencséd a természetesen kiesett tárgyakkal. Már van néhány drop védelmi szabályunk, amelyek megakadályozzák a legrosszabb eseteket, de úgy gondoltuk, hogy ezek nem elégségesek.
A következő változtatást hajtottuk végre:
- Az Act 1. elején található néhány Unique Boss kivételével minden egyedi főellenség mindig ritka tárgyat dob.
- A kampányban csak az első alkalommal kapod meg a garantált ritka tárgyat, amikor megölöd a főellenséget. A térképeken mindig megkapod.
Azmerian Wisps
Az Azmerian Wisps remek példa volt arra, hogy egy tartalom nem volt elég jutalmazó, mert a tárgyak ritkasága nem volt elég hatékony.
A Wisps már a mostani változtatásokkal is sokkal jobbnak tűnik, de a következő változtatásokat is végrehajtottuk:
- Az Azmerian Wisps által megszállt ritka szörnyek mostantól mindig ritka tárgyat dobnak.
- Javítottunk egy hibát, amely miatt a Grelwoodban az első Wisp nem rendelkezett Item Rarity vagy Quantity statokkal.
Rare és Magic ládák
Úgy éreztük, hogy a rare és magic ládák nem voltak elég izgalmasak ahhoz, hogy megérje őket keresni. Ideális esetben minden alkalommal, amikor egyet látsz, izgatottan várod, hogy kinyisd.
Ennek kijavítására a következő változtatásokat hajtottuk végre:
- A mágikus ládákban az Item Rarity és Quantity jelentősen nőtt, és garantáltan legalább egy mágikus tárgyat tartalmaznak. Körülbelül ugyanolyan értékesek, mint a ritka ládák korábban.
- A ritka ládák Item Rarity és Quantity statisztikái is jelentősen nőttek, és garantáltan legalább egy ritka tárgyat tartalmaznak.
- Cruel nehézségi szinten a ládák további +50% Item Quantity-t és Item Rarity-t kapnak, a végjátékban pedig +100%-ot, ami nagyon erőssé teszi őket.
- Megváltoztattuk azokat a térkép-modokat, amelyek növelték a mágikus és ritka ládák megtalálásának esélyét, és helyette fix számú mágikus vagy ritka ládát adunk hozzá.
Csökkenteni kellett ezek megjelenésének esélyét, de összességében még mindig sokkal jobb tárgyakat kapsz. Ez különösen igaz a végjátékban, ahol a ritka/mágikus ládák száma jelentősen csökkent, de ezekből a ládákból származó eredmények jelentős növekedése ezt bőven kompenzálja.
Strongboxok
A Strongboxok alapértelmezés szerint megnövekedtek, hogy megfeleljenek a ritka ládák új egyensúlyának. Konkrétan:
- A Strongboxokban az Item Quantity és az Item Rarity nőtt, garantálnak egy ritka tárgyat, valamint további +50% tárgy mennyiséget és ritkaságot a Cruel, és +100%-ot a végjátékban.
- A Researcher’s Strongbox mostantól sokkal nagyobb eséllyel dobnak Rare Currency-t Magic Currency helyett.
- Csökkentettük a Strongboxok által dobott tárgyak számának eltéréseit. Mostantól következetesebben dobnak jó számú tárgyat.
Természetesen a Strongboxokhoz is vannak modok, amelyek tovább növelik az itemek ritkaságát. Ezeket a modokat ugyanazért módosítottuk, mint a térkép itemek ritkaságát módosító modokat, mivel az itemek ritkaságának általánosabb módosítása után túl nagy hatással voltak a többi modhoz képest. Hatásuk ugyanaz, mint korábban, de alacsonyabb értéket mutatnak.
Trial of the Sekhemas
A Trial of the Sekhemas ládák nagyon csalódást keltettek, figyelembe véve azt a munkát, amit meg kell tenni a megszerzésükért. Itt jelentős változtatásokat hajtottunk végre:
- A bronz ládák most ugyanazt az alapegyensúlyt képviselik, mint a ritka ládák a Normal nehézségű kampányban, beleértve a ritka tárgy garantált megjelenését.
- Az ezüst és arany ládák a tárgyak ritkaságát és mennyiségét jelentősen növelik a korábbi értékekhez képest.
- Az arcanist ládák (Arcanist’s Chest) dropja ugyanazokat a fejlesztéseket kapta, mint a Researcher’s Strongbox.
- Az Arcanist’s Chest (Currency) és a Royal Chest (Jewel) sokkal gyakoribbak.
- A szobák jutalmaként jelentősen megnöveltük az ezüst és arany kulcsok esélyét, amelyek bronz kulcsok helyett dropolnak.
Trial of Chaos
A Káosz próba során azt tapasztaltuk, hogy a megrontott tárgyak már nem voltak értékesek a játék végén.
A jutalmak javítása érdekében a következő változtatásokat hajtottuk végre:
- Ahogy egyre magasabb szintre jutsz a Káosz próbájában, a megrontott ritka tárgyak fokozatosan eltűnnek a jutalmak közül, és helyükre Rare Currency halmok lépnek.
- A próbában a szörnyek által elejtett tárgyak már nem lehetnek megrontottak.
Expedition
Az expedíciók is fejlesztést kaptak:
- Az expedíciós Magic és Rare ládák alapértéke mostantól megegyezik a végjátékban található többi mágikus és ritka láda értékével.
- A normál expedíciós ládák is javításra kerültek.
- Javítottunk egy hibát is, amely miatt az expedíciós maradványokból származó ládák Item Rarity ritkasága nem szorozódott meg a láda már meglévő ritkaságával. Ezek a maradványok mostantól nagyobb hatással lesznek.
- A legtöbb expedíciós maradvány mod jutalmát is javítottuk.
- Megdupláztuk a droponkénti expedíciós műtárgyak számát.
- 50%-kal növeltük az egzotikus érmék (Exotic Coinage) droponkénti mennyiségét.
Delirium
A jutalom, amit a Deliriumtól kaptál, ha mélyebbre merültél a ködben, nem volt elég magas.
Itt is néhány változtatást hajtottunk végre:
- Növeltük a Delirium-találkozásokban a mélységenkénti tárgyak ritkaságát. Ez körülbelül 2,5-szeresére nő a korábbi értékhez képest.
Pinnacle tartalom
A zsákmány könnyebb megtalálásához hasznos, ha könnyebben hozzáférhetsz a csúcspont tartalmakhoz. Itt a következő változtatásokat hajtottuk végre:
- A Breach splinter drop-rátája 50%-kal nőtt
- A Delirium splinter drop-rátája 80%-kal nőtt
- A Ritualban a királyi audienciák (Audiences with the King) esélye 50%-kal nőtt
Egyéb változások a 0.2.0g verzióban
Néhány változtatást hajtottunk végre a Corrupted Nexus-on is:
- Csökkentettük az Atlas Passive Tree teljesítéséhez szükséges Corrupted Nexusok számát. Minden Corrupted Nexus mostantól 5 skill pontot ad, így sokkal gyorsabban teljesítheted ezt a feladatot.
- Jobb láthatóságot biztosítottunk a Corrupted Nexusoknak, így már messziről is könnyebben észrevehetők.
A 0.2.0g incidens
A fenti csomagot május 1-én kísérelte meg élesíteni a Grinding Gear Games, de a telepítése után többen súlyos hibákról számoltak be: eltűntek a Skill Gemek. A GGG azonnali hatállyal leállította a szervert, hogy megakadályozza a felhasználók képességeinek további károsodását, és megpróbálta visszaállítani az adatbázist. Sajnos azonban a Path of Exile 1 és a Path of Exile 2 adatbázisok közötti konfigurációs változás miatt kiderült, hogy a visszaállítási folyamat több mint 24 órát fog igénybe venni.
A frissítést végül sikerült telepíteni és a Dawn of the Hunt liga immár a fenti javításokkal üzemel, de a tisztánlátás érdekében érdemes elolvasni a fejlesztők május 1-i közleményének magyar fordítását:
Ma körülbelül 5 órás leállás történt a Path of Exile 2 szerverén. Ez több egymást átfedő tényező miatt következett be, és a jövőben változtatásokat fogunk végrehajtani, hogy ezeket a problémákat enyhítsük.
Az idő csökkentése érdekében úgy döntöttünk, hogy a legutóbbi adatbázis-állapotot (snapshot) vesszük alapul, és azt állítjuk vissza a megfelelő időpontra. Ez a folyamat még mindig sok időt vesz igénybe, de így is lényegesen rövidebb lesz.
Sajnos a folyamat a Ladder adatbázisunkban meghiúsult, okát még nem sikerült teljesen kivizsgálnunk. Többször megpróbáltuk helyreállítani az adatbázist, ami végül jelentős időt vett igénybe, de végül úgy döntöttünk, hogy a régi állapotot használjuk.
Ez azt jelenti, hogy a ranglista 3,5 órával elavult lesz, de mivel a karakterek visszanyerik a ranglistán elfoglalt helyüket, amint tapasztalatot szereznek, úgy döntöttünk, hogy ez jobb megoldás, mint a leállás folytatása.
Az incidens oka
A Skill Gemek törlésének eredeti oka egy véletlen változás, amelynek során egy adott támogató gemhez tartozó, az adatbázisban tárolt típusazonosító módosult. Amikor bármelyik, ezzel a támogató gemmel ellátott skill betöltődött, az item nem töltődött be, és a gem törlésre került.
Normális esetben többféle módon lehet észlelni az ilyen típusú problémákat, de ebben az esetben egyik sem működött. Általában az ilyen típusú ID-ket módosíthatatlannak jelöljük, de ez az ID nem volt ilyen jelöléssel ellátva. A hibát a jövőben kijavítjuk.
A következő probléma az, hogy általában minden jelentős javítás telepítése előtt futtatunk egy „tárgymegsemmisítési tesztet”, amely az adatbázisból betölti az összes tárgyat, hogy ellenőrizze azok érvényességét. Sajnos ezek a tesztek hosszú időt vesznek igénybe, ezért általában csak az új tartalommal rendelkező javítások esetén futtatjuk őket, és nem a betűjelű javításoknál, amelyek általában kicsik. Frissítjük azt a szabályzatunkat, amely meghatározza, mely javítások esetében kell ezt a tesztet futtatni.
A visszaállítási folyamatunk is hatástalan volt, mivel rendkívül sok időt vett igénybe. Visszaállítjuk az adatbázis konfigurációját, hogy a visszaállítás gyorsabb legyen.
Ezen felül szeretnénk javítani a telepítési folyamatunkat, hogy a következő verzió telepítése előtt kész másolatot készítsünk az adatbázisról a szerver leállítása után. Ez a változtatás időbe fog telni, de a jövőben biztosabb visszaállítást tesz lehetővé.
Nyilvánvaló, hogy ez az incidens elfogadhatatlan, és elnézést kérünk az okozott kellemetlenségekért. Ez nem elfogadható szolgáltatási színvonal. Az incidensre reagálva javításokat fogunk végrehajtani, és reméljük, hogy többé nem lesz ilyen hosszú leállás.