
A Blizzard publikálta a Diablo IV Belial’s Return nevű, nyolcadik évadának összes tudnivalóját tartalmazó blogot (a Patch Notes-on kívül). Az alábbiakban ennek a blognak a magyar változatát olvashatod, a PTR befejezése óta végrehajtott változtatásokat zöld színnel emelem ki.
Belial, a Hazugságok Ura visszatér Menedékföldre a Diablo IV nyolcadik évadában. Vagy mégsem? A te feladatod, vándor, hogy kiderítsd az igazat!
2025 április 29-én, magyarországi idő szerint 19 órakor kezdetét veszi egy újabb utazás, amely során új szövetségeket köthetsz, új erőket használhatsz és új ellenségeket győzhetsz le az igazság keresése közben.
Kapcsolódó: Diablo IV: Belial’s Return Gameplay Trailer
Belial indítéka ismeretlen, de visszatérése rejtélyes Apparition szörnyeket szabadított Menedékföldre. Sactuary lakói azonban nem nézik tétlenül a Hazugságok Urának ténykedését, néhányan magukra vállalták, hogy utánajárnak ezeknek a betolakodóknak. Ismerd meg Sayeenát, egy visszavonult vizjerei mágust és Jariust, aki a Fény Katedrálisának lovagjának vallja magát. Bár kezdetben nem bíztak egymásban, Sayeena és Jarius elszántan igyekeznek felkutatni e szörnyek forrását. Össze kell fogniuk, hogy felgöngyölítsék Belial ármánykodását.
Velük együtt fogsz az igazság nyomába eredni, és az új Boss Powers főnöki erők révén mérhetetlen hatalomra teszel szert az út során. Sanctuary sorsa hármótok kezében van – a kudarc nem elfogadható.
Ahhoz, hogy belevágj a „Lord of Lies” (Hazugságok ura) c. küldetésbe, beszélned kell az Idegennel, aki Kyovashad városközpontjában található a Waypoint mellett. A Diablo IV alapjátékának kampányát is be kell fejezned (ha még nem tetted volna) és új karaktert kell létrehoznod a Seasonal birodalomban.
Felbecsülhetetlen hatalom a Boss Powers erőkkel
Mostantól parancsolhatsz annak a hatalomnak, amit egykor a legszörnyűbb ellenségeid használtak ellened. A Boss Powers erők rendszerében tovább mélyítheted a builded, a legyőzött World, Event és Lair (korábban Endgame) Bossok teteméből kiszívott képességek segítségével.
A Diablo IV-ben 24 Boss van, amelyeknek az erejét most megkaphatod. Minden főnöki erőnek 2 hatása van – egy fő (Main) és egy módosító (Modifier) -, amelyek attól függően aktiválódnak, hogy melyik erő-szlotba helyezed őket. Egyszerre legfeljebb 1 fő és 3 módosító erő lehet aktív. Bármelyik Main Boss Power lesz a builded sztárja, az lesz az a képesség, amely a leginkább meghatározza majd a karaktered. Míg a módosító főnöki erők arra szolgálnak, hogy megerősítsék a kiválasztott főnöki erőt, új magasságokba emelve azt. Kísérletezz bátran a fő- és módosító erők különböző kombinációival, hogy megtaláld azt a keveréket, amely a legjobban támogatja a builded fantáziáját.
A főnöki erőket a Menedékföldet ellepő Bossok megölése után lehet megszerezni, ebben a szezonban először. Különböző világfőnökök, új Apparition Incursion eseményfőnökök (erről további információkat találsz lejjebb), sőt maga Lilith is szerepel a boss-erőket biztosító ördögi titánok sorában.
Íme a 24 Boss Power teljes listája, beleértve a fő- és módosító hatásukat is!
Bármilyen nehézségi szinten megszerezhető erők:
Wandering Death’s Chest Beam (Wandering Death World Boss legyőzése után szerezhető)
- Main: Egy channeling képesség használata közben egy olyan sugarat hoz létre, amely másodpercenként 300% Frostbite sebzést okoz. Az eltalált ellenségek 1 másodpercig 50%-kal[x] megnövelt sebzést kapnak tőled.
- Modifier: A Main Boss Power erőd azonnal kivégzi a 15%-nál kevesebb életerővel eltalált nem főnöki ellenségeket. Amikor kivégzed az ellenséget, 25 elsődleges erőforrást nyersz.
Ashava’s Poison Breath (Ashava World Boss legyőzése után szerezhető)
- Main: A Damage over Time (DoT) sebzés által érintett ellenség eltalálása egy savhullámot hoz létre, amely 4 másodperc alatt 400 1200%-os mérgező sebzést okoz. 10%-kal több mérgezést alkalmaz a célpont aktuális életének minden egyes 1%-ára, amelyet a Damage over Time érint.
- Modifier: Aktiválásonként egyszer egy ellenséget a Main Boss Power erőddel megkárosítva 45%-os mérgezés sebzést is okozol neki 3 másodperc alatt.
Avarice’s Explosive Ore (Avarice the Gold Cursed World Boss legyőzése után kapod)
- Main: Amikor felesleges elsődleges erőforrást nyersz, spawnol egy darab ércet (Piece of Ore). Az ércdarab 2,5 másodperc múlva felrobban, és 700% tűzsebzést okoz. Egyszerre legfeljebb 3 ércdarabot hozhatsz létre.
- Modifier: A Main Boss Power aktiválásával az összes elsődleges erőforrásodat elköltöd, hogy elköltött erőforrás-pontonként 1,5 0.01%-kal[x] növeled a sebzést.
Allek’s Talons (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy Basic Skill castolása 200%-os szikrázó sebzést okoz 4 másodperc alatt az általa eltalált ellenségeknek.
- Modifier: 5%-os mozgássebességhez jutsz, amely a Cooldown Reduction minden egyes 1%-ával 0,5%-kal nő, maximum 11%-ig.
Beastmaster’s Training (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Amikor idézési képességet (Summon Skill) használsz vagy zsoldost hívsz erősítésre (Mercenary Reinforcement), az egyik megidézett vagy a zsoldosod kigúnyolja (haunt) megszédíti (stun) 2 másodpercre az ellenséget, és 40 75%-os sebzéscsökkentést kapsz.
- Modifier: A megidézettek 5%-kal[x] nagyobb sebzést okoznak és ez a tárgyakból és a paragonból bónuszként kapott Critical Strike Damage minden egyes 1%-a után 0,25%-kal[x] megnövekszik, maximum 17%[x]-ig.
Blackmailer’s Sabotage (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy Core Skill castolása, miközben Barrier van rajtad, 1,1 másodpercre leteríti (Knock Down) a közeli ellenségeket. Ez ugyanazon az ellenségen 5 másodpercenként legfeljebb egyszer fordulhat elő.
- Modifier: Amikor Fortifyt kapsz, további 20 11%-ot nyersz Barrier-ként 6 másodpercre.
Flesh Reaper’s Disruption (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy sebezhető (Vulnerable) ellenfél megsebesítése eltávolítja a sebezhető (vulnerable) státuszt, majd 0,5 másodpercig kábítja (Stun) őt és a környező ellenfeleket. Ez a Stun 100%-kal több Staggert alkalmaz a főnökökre.
- Modifier: 5%[x] Vulnerable sebzést kapsz, ami 0,25 0,5%[x] százalékkal nő minden egyes 1% tömegkontroll időtartam bónuszoddal (Crowd Controll Duration Bonus), maximum 10,5%[x]-ig.
Hatred’s Embrace’s Haste (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy árnyék- vagy tűzképesség castolása 1,1%-kal megnövelt mozgási sebességet biztosít 3 másodpercig, legfeljebb 11%-ig.
- Modifier: 5%[+] kritikus találati esélyt kapsz, amely minden egyes 1% árnyékellenállásoddal 0,5%[+]-kal nő, maximum 22,5 12%[+]-ig.
Kirma’s Sparks (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Amikor ugrasz (Evade), 4 másodperc alatt 200%-os szikrázó sebzést alkalmazol a Közeli ellenségekre.
- Modifier: Az ugrásod újratöltési ideje (Evade Cooldown) 5%-kal csökken, ami 0,2%-kal nő minden egyes 1% villámellenállással (a bónuszokból, amivel rendelkezel), maximum 11%-ig.
Outlaw Sharpshooter’s Eye (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Közvetlen sebzés okozása egy távoli ellenségnek 5 másodpercig 40%-kal lassítja őt és a környező ellenségeket.
- Modifier: 10,5%-ig[x] megnövelt sebzést okozol az ellenségeknek, minél távolabb vannak tőled.
Sinerat’s Flames (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy mozgékonysági képesség (Mobility Skill) használata 4 másodperc alatt 200 50% égő sebzést okoz a közeli ellenségeknek.
- Modifier: 5%[x] megnövelt sebzést kapsz minden elemi sebzéstípusra. Egy Elem bónuszokból származó ellenállásának (Element’s Resist) minden 1%-áért 0,2%[x] megnövelt sebzést kapsz az adott Elemental típusra, maximum 15,5%[x]-ig.
Skerg’s Toxins (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Amikor egy ellenség időbeli sebzést (Damage over Time) alkalmaz rád megsebez, te 4 másodpercig tartó 1000 600%-os mérgező sebzést alkalmazol őrá.
- Modifier: Amikor egy Damage Over Time hatásból származó sebzést kapsz, 5% esélyed van arra, hogy helyette gyógyulj, amit a bónuszokból származó méregellenállásod 50%-ával növekszik, maximum 12%-ig.
Torusk’s Rage (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy tömegvezérelt (Crowd Controlled) ellenség sebzése megállíthatatlanná (Unstoppable) teszi őt és a környező ellenségeket, de te 10,5%[x] megnövelt sebzést, támadási sebességet és mozgási sebességet kapsz 3 másodpercig.
- Modifier: 5%[+] támadási sebességet (Attack Speed) nyersz, amely minden egyes 1% tömegvezérelt ellenségek elleni sebzésbónusz (Damage to Crowd Controlled Enemies) után 0,25%[+]-kal növekszik, maximum 10,5%[+]-ig.
Torment I vagy magasabb nehézségi szinten megszerezhető erők:
Belial’s Crystal Decoy (Belial legyőzésekor kapod meg egy Lair Boss csapda-harc során)
- Main: Amikor egy Agility, Defensive vagy Macabre képességet használsz, egy kristályt hoz létre, amely csúfolja (taunt) az ellenséget, és 3 másodperc múlva felrobban, 600% árnyéksebzést okozva.
- Modifier: A Main Boss Power aktiválása 0,75 másodpercig félelmet kelt a közeli ellenségekben, és 50% árnyéksebzést okoz nekik.
Lilith’s Wind of Hate (Lilith legyőzése után szerezhető)
- Main: Amikor egy Skillt castolsz, megtámadod az ellenségeket egy tüskehullámmal, amely 2 másodpercig tart és 250 400% fizikai sebzést okoz. Az ellenségek 60%[x] megnövelt sebzést kapnak a Wind of Hate-től minden egyes alkalommal, amikor eltalálja őket, ez legfeljebb 300%[x]-ig skálázódhat.
- Modifier: Ha egy elit ellenséget eltalálsz egy Main Boss Power erővel, akkor egy inaktív klón-hólyagot hozol létre, amely 15 másodpercig az elit maximális életének 10%-ával rendelkezik. A hólyag elpusztítása az elit életének 5,25 2,1%-át veszi el. Egy elit ellenség esetében egyszerre legfeljebb 3 1 hólyag lehet aktív, kivéve a World Bossokat, Bossok esetében 2. Az ellenállóképességgel (Resilence) rendelkező ellenségek nem tudnak hólyagokat létrehozni.
Duriel’s Burrow (Duriel legyőzésekor kapod meg egy Greater Lair Boss harc után)
- Main: Amikor ugrasz (Evade), mostantól a föld alá ásol, 5 másodpercre mozgásképtelenné téve a környező ellenségeket, és 200 100%-os sebzést okozva a be- és kilépéskor. Amíg beásva vagy, 0,25 másodpercenként 200 100% sebzést osztasz ki. Az Evade Cooldown 4 másodperccel megnövekszik, és a Cooldown Reduction Evade esetén 50%-kal hatékonyabb.
- Modifier: A Main Boss Power erőd aktiválásával 21%[+] megnövelt kitérési esélyt (Dodge Chance) kapsz
25 másodpercig. Valahányszor kitérsz (Dodge) egy támadás elől, 3 másodpercre mozgásképtelenné teszed a közelben lévő ellenséget.
Belial’s Eye Beams (Belial, Lord of Lies legyőzése után kapod meg, egy Exalted Lair Boss harc után)
- Main: Miután megittál egy gyógyító italt, 2 másodpercig 75 50%-os sebződés-csökkentést kapsz, és szem-sugarakat idézel, amelyek 3,5 másodperc alatt 1750 438%-os sebzést okoznak az ellenségnek. Ezután a gyógyítóitalod 5 másodpercre hatástalanná válik. A gyógyítóitalodat teljes életerővel is megihatod.
- Modifier: A Main Boss Power erőd aktiválása 2 másodpercig megtörhetetlen lopakodást (Stealth) biztosít. Lopakodva Lopakodásba lépve 11%[x]-kal megnövelt Overpower sebzést osztasz ki 2 másodpercig.
Andariel’s Flaming Skull lángoló koponyája (Andariel legyőzésekor kapod meg egy Greater Lair Boss harc után)
- Main: Miután 1 másodpercig mozdulatlanul álltál, 4 másodpercre megidézel egy koponyát, amely körülötted forog, és tüzet lehel, amely 3 másodperc alatt 1200 450% sebzést okoz az ellenségnek.
- Modifier: Az égő ellenségek 21 10,5%-kal több sebzést szenvednek el a Damage over Time effektusodtól. A Main Boss Power erőd aktiválása után 5 másodpercig minden más támadásod 3 másodpercig tartó 1800% égető sebzést okoz az ellenségeknek.
Beast in the Ice’s Sleet (Beast in the Ice legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után)
- Main: Miután 3 olyan képességet castoltál, amelyek tömegkontrollt (Crowd Controll) vagy tántorító (Stagger) hatást alkalmaznak, havas tüskéket lősz ki, amelyek 800% hideg (Cold) sebzést okoznak és 2 másodpercre megfagyasztják az ellenséget.
- Modifier: A Main Boss Power erőd mostantól 2,5%[x]-kal hűti (Chill) az általa sebzett ellenségeket.
Grigoire’s Lightning Square (Grigoire legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után)
- Main: Miután castoltál egy Core Skillt, 1,2 másodpercig villámcsíkok csapódnak ki belőled, amelyek csapásonként 300 250% villámsérülést okoznak.
- Modifier: Aktiválásonként egyszer, egy ellenséget sebezve a Main Boss Power erőddel 0,25 másodpercig kábítod az ellenségeket, akiket eltalálsz.
Lord Zir’s Blood Pool (Lord Zir legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után)
- Main: Miután sebzel egy ellenséget, egy vértócsa keletkezik, amely 4 másodpercen keresztül másodpercenként 400% vérzéses (Bleeding) sebzést okoz. Legfeljebb 3 aktív poolod lehet.
- Modifier: A Main Boss Power erő aktiválása 3 másodpercen keresztül a maximális életed 5,5 17%-ával gyógyít.
Varshan’s Life Steal (Varshan legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után)
- Main: Minden alkalommal, amikor elveszíted a maximális életed 25%-át, a támadóhoz kapcsolsz egy szívó-sugarat, amely visszaállítja a maximális életed 10%-át, és 3 másodperc alatt 1200% megrontó (Corrupting) sebzést okoz neki. 1 másodpercenként egy szívó- sugarat bocsájtasz a legközelebbi ellenségre, amely 700%-os megrontó (Corrupting) sebzést okoz neki, és visszaállítja a maximális életed 15%-át.
- Modifier: A Main Boss Power erőd aktiválása a közeli ellenségeknek 2 másodpercig ható, 200%-os megrontó sebzést okoz.
Urivar Lobbed Bombs (Urivar legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után – A Vessel of Hatred bővítmény szükséges hozzá)
- Main: Egy Ultimate Skill castolása után eldobsz 4 bombát, amelyek 800 400% tűzsebzést okoznak, és 5 másodperccel csökkentik a Ultimate Skill újratöltési idejét. és 15% Cooldown Reduction-t kapsz.
- Modifier: Egy ellenség megölése a Main Boss Power erőddel, csökkenti az Ultimate Skilled újratöltési idejét 0,2 másodperccel.
Harbinger of Hatred’s Volley (Harbinger of Hatred legyőzésekor kapod meg egy Greater Lair Boss harc után – A Vessel of Hatred bővítmény szükséges hozzá)
- Main: Egy sebezhető (vulnerable) ellenség megsebzése után 1,3 másodpercig tartó, átütő lövedékeket (piercing projectiles) lő ki, amelyek 400 250% tűzsebzést okoznak és sebezhetőséget (vulnerable) alkalmaznak. 40%[x]-kal megnövelt sebzést okoz a sebezhető (vulnerable) ellenségeknek.
- Modifier: Egy Basic Skill maximális erőforrás mellett történő castolása, az összes közeli ellenséget sebezhetővé (vulnerable) teszi. A Main Boss Power erő aktiválása 11%[x]-kal megnövelt Vulnerable sebzést biztosít 5 másodpercig.
Új esemény a Diablo IV-ben: Halálos jelenések
Belial Menedékföldre pályázik. Szörnyeit, akik a hazugságait valósággá varázsolják – már mindenhol észlelték. Az új Apparition Incursion eseményen való részvétellel kiirthatod őket az otthonokból és ebben a harcban bármelyik nehézségi szinten játszó karakter részt vehet. Az esemény néhány percenként Sanctuary különböző részein zajlik, ezért figyelned kell a térképen, hogy hol van az aktuális helyszín.
Ha megérkeztél, ideje visszaküldeni az imposztorokat a mesterük fantáziájába. A megjelenő szörnyeket a testükön lévő, Belial által készített, beteges zöld szemmel ellátott jelről lehet felismerni. Ha átgázolsz a betolakodók sorain, akkor a 10 Apparition Boss közül 1-et kényszerítesz arra, hogy megküzdjön veled. Ha megölöd, megkapod az egyedi Boss Power erejét. Másodszor is át kell menned ezen a próbatételen, mielőtt Belial egy érthetőbb változata megpróbál lesújtani rád.
Az Apparition Incursion esemény teljesítése remek módja annak, hogy új Boss Power erőket oldj fel, miközben szintet lépsz a karaktereddel.
Növeld a hírnevedet
Nem könnyű feladat levadászni Belial Apparition szörnyeit. Győzd le Belial illúzióterjesztőinek csapatát, teljesítsd a Apparition Incursion eseményeket, és mérkőzz meg a Sanctuaryt eluraló Bossokkal, hogy hírnevet szerezz! Ezt a hírnevet (Reputation) rég elfeledett, nem mindennapi tárgyakat tartalmazó csomagokra válthatod be, mint például egy Resplendent Spark, Hoard Key kulcsok és még sok minden más.
Lair Bossok – Szintet léptek a Pokol bajnokai
A korábban Endgame vagy Ladder Boss néven ismert Bossok kiegészültek és háromféle Lair Boss kategóriába kerültek, hogy érzékeltessék a különböző nehézségüket: Initiate, Greater és Exalted.
- Initiate Lair Boss: Beast in the Ice, Grigoire, Lord Zir, Varshan és Urivar (utóbbi csak a Vessel of Hatred tulajdonosok számára elérhető).
- Greater Lair Boss: Andariel, Duriel és Harbringer of Hatred (utóbbi csak a Vessel of Hatred tulajdonosok számára elérhető).
- Exalted Lair Boss: Belial, Lord of Lies.
Torment I vagy magasabb nehézségen kell lenned ahhoz, hogy megküzhess a Lair Bossokkal
A Lair Bossok jutalma
- A Lair Bossok megidézéséhez többé nem szükséges a boss material, és haláluk után sokkal kevesebb jutalmat adnak. Amikor azonban egy Lair Boss meghal, egy Hoard nevű láda fog spawnolni, ami a valódi lootot tartalmazza. Minden játékosnak itt kell külön-külön elköltenie a boss materialokat, hogy kinyithassa a ládáját.
- Az első egyedi tárgy, amit egy Lair Boss eldob, az ő egyedi készletéből származik. A további egyedi tárgyak 50%-os eséllyel az általános unique tárgykészletből származnak. Torment III. nehézségi fokozaton garantáltan egy további egyedi tárgy fog kiesni a tárgykészletből.
- Ha csoportban játszol, csoporttagonként további 33% esélyt kapsz arra, hogy a Lair Bossok további unique tárgyat dobjanak le az egyedi készletükből.
- A Lair Bossok mostantól 6 helyett 5 7 Unique Itemet dobnak a Torment IV-ben.
Lair Boss kulcsok
- Minden Bossnak szüksége van egy Lair Boss kulcsra (Lair Boss Key), hogy feloldja a Hoard loot ládáját. Számszerűen ennyire van szükség Bosstípusok szerint:
- Initiate: 12
- Greater: 3
- Exalted: 2
- Ez minden egyes Boss esetében egy külön-külön speciális tárgy. Például: Malignant Heart (Varshan), Living Steel (Grigorie), Distilled Fear (Beast in the Ice), Exquisite Blood (Lord Zir), Judicator’s Mask (Urivar), Shard of Agony (Duriel), Pin-Cushioned Doll (Andariel), Hatred Hearts (Harbringer of Hatred), Betrayer’s Husk (Belial, Lord of Lies).
- Minden Initiate Lair Bossnak van esélye arra, hogy dobjon egy Stygian Stone-t, amit átváltoztathatsz egy tetszőlegesen választott Greater Lair Boss Key-re.
- A Lair Boss kulcsok 99-ig halmozhatók.
- Megnőtt a Lair Boss kulcsok lootja:
- A Helltide ládák több Living Steel-t dobnak
- A Nightmare Dungeonok több Distilled Fear-t fog dobni
- A Blood Maiden több Exquisite Blood-ot fog dobni minden egyes hozzáadott Baneful Heart után.
- A Legion Eventek több Exquisite Blood-ot dobnak
- A World Bossok több Exquisite Blood-ot dobnak
- A véletlenszerű Boss kulcsok nagyobb valószínűséggel lesznek mások, mint a Malignant Heart.
A Lair Bossok rejtekhelye
- A Bossok búvóhelyei egyedi térkép ikonokkal vannak ellátva, hogy könnyebben megkülönböztethetők legyenek.
- Ha egyszer felfedezted, mostantól közvetlenül a főnöki búvóhelyre teleportálhatsz.
- A térképen minden egyes Boss Lair leírása tartalmazza a szükséges Lair Boss kulcsot és azt, hogy jelenleg rendelkezel-e megfelelő mennyiséggel.
Fejlesztői megjegyzés: Olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy a játékosok beugrottak egy csapatba, a csapatuk egyik tagja kifizette a Boss megidézéséhez szükséges anyagköltséget, megölték a Bosst a jutalomért, majd elhagyták a csapatot. Ezt a viselkedést igazságtalannak éreztük azokkal a játékosokkal szemben, akik fizették az anyagköltséget a főnök megidézéséért, ezért mostantól minden játékosnak ki kell fizetnie az anyagköltséget, hogy a Boss lootját a ládából kiszedhesse. Ezen kívül kaptunk olyan visszajelzéseket, hogy igazságtalannak éreztük, hogy az anyagköltséget fizetve megidézünk egy főnököt, hogy teszteljük a buildünket, majd meghalunk, és nem kapunk jutalmat. Mostantól bármelyik Lair Boss ellen megküzdhetsz a Torment I-es vagy magasabb nehézségen, hogy megállapítsd, megvan-e benned, ami ahhoz kell, hogy legyőzd a Boss-t, mielőtt materialt költenél.
Kapcsolódó: Diablo IV: Belial’s Return Gameplay Trailer
Új Aspectek és Unique tárgyak a Diablo IV-ben
Új Unique tárgyak és Legendary Aspectek érkeznek, hogy megerősítsék a híres démonirtó képességedet.
Barbarian
Bane of Ahjed-Den (Unique Gloves):
- Affixek:
- +4-6 Ranks of Mighty Throw
- +114-150% Critical Strike Damage
- +7-10 Fury Per Second
- +8-12.5% Cooldown Reduction
- Egyedi erő:
- A következő Mighty Throw 12 másodpercenként azonnal felrobbantja impulzusait tűzsebzésként, és 400-600%-kal megnövelt sebzést okoz.
Aspect of Delayed Extinction (Offensive Aspect):
- A Mighty Throw és a Steel Grasp mostantól a Cooldown Reduction-ból származó Cooldown helyett multiplikatív sebzést kap, és sebzésük további 125-250%-kal[x] nő.
Druid
Gathlen’s Birthright (Unique Helm):
- Affixek:
- Inherent: Anima of the Forest Grants 15% Attack Speed
- +10.5-15% Willpower
- +224-296 Armor
- +2-3 Ranks of Humanity
- +17.5-23% Movement Speed While in Human Form
- Egyedi erő:
- Emberi alakban az ellenfelek 400-200-szoros kritikus ütése természetmágiával (Nature Magic), 10 15 másodpercig az Anima of the Forest-et biztosítja számodra.
- Amíg az Anima of the Forest átjárja a testedet, megkapod a Perfect Storm és az Earthen Might kulcspasszívokat.
Aspect of Impending Deluge (Offensive Aspect):
A Storm Strikesebzése 50%-kal[x] megnő, és 6 másodpercig 20-40%-kal[x] növeli a célpont által más képességeidtől elszenvedett sebzést. A Storm Strike kétszer annyi célpontot láncol be, és 6 másodpercig 30-50%-kal[x] növeli a célpontok más képességek által okozott sebződését.
Necromancer
Sanquivor, Blade of Zir (Unique Two-Hand Sword):
- Affixek:
- Inherent: +60% Skeleton Mage and Golem Damage
- +32-50% Chance for Army of the Dead to Deal Double Damage
- +214-242 Intelligence
- +1,060-1,142 Maximum Life
- +2 Ranks of Skeleton Warrior Mastery, Skeleton Mage Mastery, and Golem Mastery
- Egyedi erő:
- A megidézett lényeid sebzései vámpír átokkal sújtják az ellenséget. Egy holttest elfogyasztása (Consuming) egy lélekkel járul hozzá a Vámpír átokhoz, ami mostantól akár 20 lélekig is halmozódhat.
- Az Army of the Dead mostantól elszabadíthatja a Vámpír átok lelkeket, aminek hatására a Holtak serege és a lelkek is 5-10 15-25%-kal megnövelt sebzést okoznak elszabadított lelkenként.
Aspect of Service and Sacrifice (Offensive Aspect):
- A csontvázharcosok (Skeleton Warrior) halálukkor felrobbannak, és (100-200 200-300%) fizikai sebzést okoznak a környező ellenségeknek. Harc közben másodpercenként 25% életerőt veszítenek. A csontvázmágusok 90%-kal csökkentett sebzést kapnak és 50-100%[x] megnövelt sebzést okoznak.
Rogue
Band of Ichorous Rose (Unique Gloves):
- Affixek:
- Inherent: +4 Maximum Poison Traps
- +10.5-15% Attack Speed
- +3-5% Maximum Poison Resistance
- +41.5-55% Poison Resistance
- 18.5-27.5% Chance for Poison Trap to Cast Twice
- Egyedi erő:
- A Méregcsapda (Poison Trap) mindig 3 másodperc alatt osztja ki a teljes sebzését, és minden fejlesztését kihasználja, amelyek 50-100%-kal[x] megnövekednek. Ezek:
- Combo pontok előnyei
- Nincs újratöltési ideje Inner Sight alatt
- Az újratöltési időt csökkeni a Preparation
- A Méregcsapda (Poison Trap) mindig 3 másodperc alatt osztja ki a teljes sebzését, és minden fejlesztését kihasználja, amelyek 50-100%-kal[x] megnövekednek. Ezek:
Aspect of Contamination (Offensive Aspect):
- A Méregcsapda 150-250%-os méregsebzéssel robban, amikor működésbe lép. Ha ez a robbanás kritikusan sebez, 5 másodpercig 20-40%[x] megnövelt méregsebzést okozol.
Sorcerer
Hail of Verglas (Unique Helm):
- Affixek:
- Inherent 1: 7.5% Maximum Cold Resist
- Inherent 2: 50% Cold Resistance
- +10.5-15% Intelligence
- 13-17.5% Maximum Life
- +10.5-15% Attack Speed
- +4-6 Ranks in Ice Shards
- Egyedi erő:
- A Jégszilánkok (Ice Shards) mostantól 2 további szilánkra osztódnak. Minden egyes alkalommal, amikor a Jégszilánkok kárt tesznek egy ellenségben, 1-1,5%[x]-kal megnövelt sebzést osztasz ki 5 másodpercig és ez a bónusz legfeljebb 50-75%[x]-ig stackelhető.
Shivering Aspect (Offensive Aspect):
- Az ellenségek akár 25-40 35-55%[x] megnövelt sebzést szenvednek attól függően, hogy mennyire vannak lehűlve (Chill) vagy megtántorítva (Staggering). 15%-kal több Chill-t alkalmazol.
Spiritborn
Sunbird’s Gorget (Unique Amulet):
- Affixek:
- Inherent: +30% Resistance to All Elements
- +16-25% Movement Speed
- +2-3 Ranks of Potent
- +2-3 Ranks of Furnace
- +2-3 Ranks of Acceleration
- Egyedi erő:
- A Vihartoll (Storm Feather) felvétele 8 másodpercig tűzvihart képez körülötted, amely 0,5 8 másodpercig 150-300 200-400% tűzsebzést okoz.
- Minden további 5 felvett vihartoll felerősíti a tűzvihart, 100%-kal[x] növelve a sebzést, de nem frissítve annak időtartamát. A Vihartollak már jaguár képességek és a Firestorm már sas, jaguár és Storm Feather képességnek számít.
Rip and Tear Aspect (Offensive Aspect):
- A Rushing Claw 10-30%[x] megnövelt sebzést okoz, és attól függően erősödik, hogy hány töltés van benne, amikor castolod:
- 1: A maximális életed 15%-ával gyógyít.
- 2: Garantált Overpower
- 3: Garantált kritikus csapás
- 4+: További alkalommal lecsap
Relikviák – Az új Battle Pass
A Diablo IV-be megérkezett a jutalomszerzés új módja: a Relikvia rendszer (Reliquaries)! A Battle Pass rendszer frissítése lehetővé teszi, hogy te válaszd meg a jutalmak megszerzésének sorrendjét. A Reliquary egy olyan jutalomkatalógus, amelyet egy speciális valutával lehet megvásárolni. Ahhoz, hogy hozzáférj a legtöbb relikviához, először meg kell vásárolnod őket platinával.
Az elérhető relikviák típusai
Az új Reliquaries rendszeren belül vannak Battle Pass és Event Relikviák. Az előbbi 4 egyedi Reliquaryból áll, amelyekkel jutalmakat szerezhetsz. A Season 8-ban, ezt a 4 Battle Pass Reliquary lehetőséget lehet megvásárolni: Belial’s Return, Weapons, Beasts, Armor.
Az első, a Belial’s Return egy nem prémium Battle Pass Reliquary, ami azt jelenti, hogy a hozzáféréshez nem kell Platinum (vagyis ingyenes). Sőt, még pár száz Platinumot is tartalmaz, amit feloldhatsz. A Weapons, a Beasts és az Armor prémium Reliquary-k, amelyeket Platinummal lehet megvásárolni külön-külön 200/500/800-ért, vagy mindet egyben egy Battle Pass Bundle részeként 1000 Platinumért. A Reliquary tartalmát bármikor megtekintheted, így április 29-én nézz körül, és döntsd el, mire szeretnéd költeni a platinádat. A Battle Pass Reliquary-k a teljes szezon időtartamára elérhetőek lesznek, amivel együtt megjelennek.
Ami az Event Reliquary-kat illeti, bizonyos mérföldkőnek számító események és univerzum-együttműködések egy Reliquary-t fognak kapni. Ezek általában rövidebb ideig lesznek elérhetőek, ezért érdemes időnként megnézni ezt az ablakot. A korlátozott jellegükön kívül az Event Reliquaries úgy működnek majd, mint Battle Pass társaik.
Hogyan oldódnak fel a Reliquary tárgyak?
Minden Reliquary olyan kozmetikai jutalmakat tartalmaz, amelyek segítségével még jobban testre szabhatod a karaktered. De a korábbi Battle Pass-rendszerrel ellentétben most te választod ki a jutalmak feloldásának sorrendjét. Néhány relikviának sajátos témája van, ami meghatározza, hogy milyen típusú kozmetikai tárgyakat szedhetsz ki belőle. Ezeket a tárgyakat bármilyen sorrendben igényelheted, és bármelyik relikviából, bármikor vehetsz ki tárgyakat, amíg az elérhető.
Piros, kör alakú jelvényekkel, az úgynevezett Favor Token-ekkel oldhatsz fel tárgyakat a Reliquaryból. Ezt a Favort csak szörnyek legyőzésével és küldetések teljesítésével lehet megszerezni. A Reliquaries rendszer menüjének tetején egy előrehaladási sáv mutatja, hogy mennyi Favor Token áll rendelkezésedre és milyen közel vagy a következő megszerzéséhez. Egyszerre legfeljebb 99 Favort tarthatsz, ha ezt eléred, néhányat el kell költened, mielőtt újabbakat szerezhetsz. Legfeljebb 99 Favor Tokent lehet elmenteni a következő szezonokra.
Ahogy látható a képen, az egyik tárgyon csillag ikon van – ez egy bónusz jutalom. Ezek a jutalmak automatikusan feloldódnak, ha az adott ereklyetárban lévő összes többi tárgyat feloldottad a Favor Tokenek segítségével. A bónuszjutalmak csak bónuszok, és nem szükséges Favor a kiváltásukhoz. Ne felejtsd el igényelni, amint feloldódik!
Milyen jutalmak vannak az egyes relikviákban a Season 8-ban?
A Belial’s Return szezonban minden egyes relikvia bónuszjutalma a mesés Guise of the Deceiver páncélkészlet egy-egy darabja. Teljesítsd mind a 4 Battle Pass Reliquaryt, hogy megszerezd ezt a lenyűgöző páncélkészletet! A Premium Battle Pass Reliquary-k mindegyike tartalmaz 1 nem prémium fegyver-kozmetikumot is, amelyért Platnumot nem kell fizetned, de Favort igen.
- Belial’s Return: Ez a Reliquary egy vegyes csomag, amely tartalmaz egy Town Portal kozmetikumot, Fegyver kozmetikumokat, Lovas kozmetikumokat és még Platinumot is. A Guise of the Deceiver armor transmog szetthez tartozó kesztyű a bónusz jutalom.
- Weapons: A név mindent elmond. Számos karakterosztály fantáziáját támogató fegyverkozmetikumok találhatók itt. A Guise of the Deceiver páncélkészlethez tartozó csizma a bónusz jutalom.
- Beasts: A hátasod megérdemel valami szépet a sok aranyért, amit cipelt és a Menedékföldön megtett kilométerekért. Mountok, Mount kozmetikumok és egy Pet szerezhető meg ebből a relikviából. A Guise of the Deceiver páncélkészlethez tartozó nadrág a bónusz jutalom.
- Armor: Egy szörnyetegekkel teli világban a páncélzat teszi igazán harcossá a vándort. Minden osztályhoz tartozó kozmetikai páncélkészletet és egy portál-kozmetikumot szerezhetsz ebből a Reliquaryból. A Guise of the Deceiver páncélkészlethez tartozó mellvért és sisak a bónusz jutalom.
Az egyes Reliquary-k teljes kitöltése nem könnyű feladat. A Guise of the Deceiver páncélkészlet lesz a teljesítményed mutatója. Menedékföld csillogó harcosaként félelmet kelthetsz a Pokol hordáinak soraiban.
Deluxe Battle Pass csomag
A Guise of the Deceiver páncélkészlet menőbb lenne szárnyakkal. Ezeket és még sok mást is megkaphatsz, ha megvásárolod a Deluxe Battle Pass Bundle csomagot 2800 Platinumért. Ez a csomag a következőket tartalmazza:
- Guise of the Deceiver páncélkészlet* azonnali feloldás minden osztály számára.
- Deceiver’s Final Form szárnyak minden osztályhoz
- Orinocta, a bagoly háziállat
- Hozzáférés a Weapons, a Beasts és az Armor relikviákhoz.
* A többi relikvia-tárgyat Favor Tokennel kell feloldani.
Relikviák GY.I.K.
Hová tűntek a Season Blessing áldások?
A Season Blessing áldások, beleértve a feloldásukhoz használt Smoldering Ashes hamut is, átkerültek a Season Journey menübe. A működésük módja változatlan marad.
Mi történik a jelenleg birtokolt Battle Pass Tokenekkel?
Bárki, akinek van még el nem költött Battle Pass Tokenje, április 28-án automatikusan átváltja azt. A tulajdonosok a következő tárgyakat kapják meg, attól függően, hogy milyen típusú Battle Pass Token van a birtokukban:
- Premium Battle Pass Token = Reliquary Premium Battle Pass Token
- Accelerated Battle Pass Upgrade Token = 1,800 Platinum
Minden beváltás egyenlő értékben történik az új Reliquary rendszerben. További információk az ügyfélszolgálati cikkben.
Mi történik a be nem váltott relikvia-jutalmakkal a szezon végén?
A nem igényelt Reliquary jutalmak eltűnnek, amint a Reliquary, amelyből származnak, lejár. Ha szeretnéd látni, mikor jár le egy Reliquary, keresd a funkció menüjében a visszaszámlálót az egyes Reliquary-k felett. Ezt az információt az adott Reliquary menü bal felső sarkában található részleteket tartalmazó ablakban is megtalálod.
Elérhető lesz Eternalban is a Reliquary rendszer?
A Battle Pass Reliquary-k az Eternal Realm játékosok számára is elérhetőek, de a szezon végén szintén lejárnak.
Mi történik a már meglévő Battle Pass Tokenekkel?
A relikvia rendszer megjelenésére való felkészülés érdekében a Battle Pass tokeneket tartalmazó Vessel of Hatred csomagok április 25. és április 29. között nem lesznek megvásárolhatók a játékon belüli boltban, valamint április 25-én néhány órán keresztül a Battle.net-en, a Steamen, a Microsoft Store-ban és a PlayStation Store-ban sem.
A Season Journey jutalmainak feloldása
Ahogy megtisztítod Menedékföldet a démonok folyamatosan áramló hordáitól, jutalmakat kapsz a szezonális utazásod során.
A Journey feladatai során haladva a Sanctuary védelmezőjéhez méltó jutalmakat szerezhetsz, például egy Resplendent Sparkot. A Season Journey teljesítésével Iris, a macska lesz az új társad (Pet), amit a játékban használhatsz. Ő majd szemmel tartja a hátadat, az oldaladat és minden más irányt, miközben démonokat gyilkolsz!
Season Blessing áldások
A Relikvia rendszer létrehozásával a Season Blessings és a Smoldering Ashes átköltözött a Season Journey-be. A hamu mostantól az egyes fejezetek (Chapter) és a feladatok (Objectives) teljesítéséért kapható. Ha már szereztél néhány hamut, azt elköltheted áldásokra. A Season 8: Belial’s Return során a következő áldások oldhatók fel:
- Urn of Oaths: Megnöveli a megszerzett Unveiler’s Oath hírnevet.
- Urn of Masterworking: Megnöveli az esélyt, hogy a Nightmare Dungeons és Infernal Hordes tartalmak további Obducite-ot dobjanak.
- Urn of Lies: Megnöveli annak esélyét, hogy Belial, Lord of Lies megjelenjen egy Lair Boss legyőzése után.
- Urn of Ancestral Whispers: Megnöveli annak esélyét, hogy a Suttogás-küldetések leadásakor megjelenjen egy Ancestral Cache opció.
- Urn of Glyphs: Esélyt ad arra, hogy a Glyphek fejlesztésekor egy extra fejlesztést kapj.
Tejal boltjának kínálata a Season 8-ban
Új felszerelésekkel, páncélokkal, kiegészítőkkel, hátasokkal és hátas páncélcsomagokkal vár a Diablo IV boltja! Április 29-én, magyarországi idő szerint 21 órakor látogass el Tejalhoz, hogy átnézd a portékáit – ne feledd, hogy gyakran nézz vissza, mert a Season 8 során többször is frissíti a készletét.
Az egyik ilyen ritkaság Sanctuary távoli területeiről a Fetters of the Nether Lion csomag, amely a Sha’lawai-t, a Nether Lion mountot, valamint a Shadelight Lantern és a Nether Lion’s Fangs mount trófeákat tartalmazza. Ezt a csomagot Tejal boltjában lehet megvásárolni 2800 Platinumért.
„Ó, Sha’lawai, aki egykor oly erős és biztos lábú volt, a sötétségbe zuhant! Kiszabadult, hogy kísértse éjszakáinkat. Elbújunk előle. Sírunk miatta.” -Umbaru népdal.
Közösségi útmutatók Belial visszatéréséhez
Ha bölcs útmutatásra van szükséged a szezon során, nézd meg közösségi útmutatókat, ahol tippeket és betekintést kapsz az egyes osztályok felépítéséhez. Ezek a korai játékbeli szintlépéstől kezdve egészen a végjátékbeli építkezésekig mindenre kiterjednek!
Miután megnézted ezeket az oldalakt, látogass el a Diablo IV közösségi Discord szerverére, hogy részt vegyél a szezon körüli beszélgetésekben. https://discord.gg/GRrZACUdKx
Ne higgy a hazugságoknak!