
A Blizzard nemrég bemutatta a Diablo IV 2025-ös ütemtervét. A Roadmap négy season témáit és frissítéseit tartalmazza, beleértve a most kifutó hetediket, a Season of Witchcraftot is. A Belail’s Return nevű, április végén induló nyolcadik évadról már elég sokat tudtunk, sőt a PTR teszten is kiderült rengeteg információ, így igazi újdonságokat csak a Sins of the Horadrim (Season 9) és az Infernal Chaos (Season 10) frissítéseinek felsorolása nyújtott. Na és persze ott van a félig kitakart, név nélkül szereplő, 2026-os felsorolás – talán írnom se kell, de nyilván ez mozgatja a legjobban a rajongók fantáziáját.
De ennyire ne siessünk előre! Vegyük a dolgokat szépen sorban és nézzük meg, hogy az egyes újdonságok mit jelentenek és mit gondolhatnak ezek mögé a játékosok. Mindenekelőtt… aki lemaradt a Roadmap 2025 bejelentéséről, íme egy gyors összefoglaló!
Roadmap 2025
Kapcsolódó: A Diablo IV 2025-ös ütemterve
Megkaptuk a 2025-ben érkező két szezon nevét, valamint egy nagyon homályos említést az általuk hozott változásokról:
- Sins of the Horadrim (9. évad): jön a Horadric Powers és a Dungeon Escalation, amely egy új Nightmare Dungeon tevékenység lesz. Említést érdemel még a konzolokra érkező billentyűzet- és egértámogatás.
- Infernal Chaos (10. évad): Chaos Powers erők és egy Infernal Hordes frissítés.
A Blizzard a 2026-os bővítményt is beemelte az útitervbe, felfedve egy új ranglistarendszert. Bár egy új osztályt nem említ kifejezetten a Roadmap, de a rajongók már most mindent tudni vélnek arról, hogy a „New…” szótöredék mit takarhat.
Ezeken kívül belengettek két, univerzumok közötti együttműködést, azaz más játékaikhoz, például a World of Warcrafthoz kötődő eseményeket. Ezekkel kapcsolatban már elindult a lassú információáramlás.
Nagyon erős leszel – Amíg tart a Season
A Diablo IV 2025-ös ütemtervében a játékosok máris észrevettek egy visszatérő tendenciát: minden évadot az ún. kölcsönzött erők határoznak meg. Az útiterv szerint mind a 3 közelgő évadban új kölcsönzött erő-rendszereket fognak bevezetni, vagyis a mechanika csak a Season ideje alatt működik, aztán eltűnik a játékból (legalábbis az eddigi tapasztalatok alapján).
- 8. évad (2025. április – július) – Bevezeti a Boss Power erőket, mint például a Duriel’s Burrow.
- 9. évad (2025. július – szeptember) – Bevezeti a Horadric Power erőket.
- 10. évad (szeptember – december 2025) – Bevezeti a Chaos Power erőket.
Bár minden témához saját történet, saját reputation rendszer és küldetések tartoznak, a szerkezet ugyanaz marad, a játékosok hozzáférést kapnak a szezonális képességekhez, néhány hónapig élvezik őket, majd újra kezdik elölről.
Az egyik legfrusztrálóbb szempont a játékosok számára a Blizzard jelenlegi álláspontja a kommunikációval kapcsolatban. Annak ellenére, hogy az ütemterv egyértelműen megjelöli a közelgő rendszereket, mint a „Horadric Powers” és a „Chaos Powers”, a csapat kijelentette, hogy jelenleg „nem tudnak többet mondani” a jövőbeli évadokról.
Bezzeg a Diablo III…
Bár a kölcsönzött erők rendszere nem újdonság a franchise-ban, a veterán játékosok észrevehetnek egy kreatív hiányosságot a Diablo III szezonális megközelítéséhez képest. A D3 vadul eltérő koncepciókkal kísérletezett. Például:
- A Season of Grandeur mindenkinek megadta a Ring of Royal Grandeur passzív hatását, ami lehetővé tette a rugalmas építkezést felszerelési korlátok nélkül.
- A Season of Greed megduplázta a Treasure Goblin spawnokat, így a játékosok több zsákmányt kaptak.
Ezek jelentős változások voltak, amelyek megváltoztatták a játékosok hozzáállását a szezonhoz.
A Blizzard becsületére legyen mondva, hogy a Diablo IV 2025-ös évadainak kölcsönzött erői valószínűleg csiszoltak és tematikusak lesznek, de a hasonló mechanikák éveken át tartó használata után a játékosok egyszerűen meg fogják azokat unni. A közösség nem feltétlenül kér több erőt. Ők egy meglepetést kérnek, valami olyat, ami egy újabb tulajdonságfán vagy képességhelyen túl felrázza a játékot.
Season 9: Sins of the Horadrim
Bár a Diablo IV 8. évada és Belial visszatérése csak április 29-én kezdődik, az Icy-Veins szerzője már most agyal azon, hogy mi jön a 9. évadban, amely a Sins of the Horadrim címet viseli. Bár a Season 9 csak idén júniusban érkezik és a részletek még ködösek, de a szerző szerint a „Horadric Powers” szezonális erő neve máris adhat némi támpontot. Lehet, hogy ez lesz az az évad, ahol visszatér a Kanai kockája és talán még Deckard Cain is valamilyen formában?
A szezonális funkciók mellett állandó kiegészítésekkel is bővül a játék, nézzük a Roadmap részeleit!
Szezon-exkluzív funkciók:
- Horadric Powers erők (beleértve az új küldetéseket és a hírnévtáblát)
- Dungeon Escalation (a játékosok „előrehaladhatnak a Dungeon intenzitásában”)
- Megszerezhető Pet (feltehetően a Season 7-es hollóhoz lesz hasonló)
A Season 9-ben érkező állandó kiegészítések:
- Az új Nightmare Dungeonokkal kapcsolatos tevékenységek közvetlenül az Eternal világba kerülnek (nem azonosak a Dungeon Escalation szezontémával!).
- Új Nightmare tevékenységek
- Billentyűzet és egér támogatása konzolok számára
Horadric Powers szezontéma
A Diablo III-ban bevezetett Kanai’s Cube egy erős eszköz volt, amely lehetővé tette a játékosok számára, hogy további Legendary Powers-t használjanak, vagy különböző módon használják craftolásra.
Mivel a Diablo IV 9. évadában a Horadric Powers erőket kapják meg a játékosok, van létjogosultsága a spekulációknak egy hasonló, vagy legalábbis a kocka által inspirált funkciónak. Az Icy-Veins cikkében ez meg is történik: Láthatnánk a kocka egy új formáját, amely nagyobb szabadságot kínál a craftolásban, vagy esetleg egy olyan rendszert, amely lehetővé teszi a játékosok számára, hogy legendás aspektusokat (Aspect) tároljanak anélkül, hogy fel kellene őket szerelniük?
A Blizzardnak lehetősége van arra, hogy nagyon kreatív legyen, és talán még egy olyan funkciót is bevezethet, amely a szezon végeztével megmarad és beköltözik az Eternal világba.
Bár Deckard Cain meghalt a Diablo III-ban, jelenléte sosem halványult el teljesen. Mint az utolsó ismert horadrim tudós, tökéletes figura lenne arra, hogy visszahozzák egy olyan évadban, amelynek témája a horadrimok körül forog.
Ez nem feltétlenül jelentene teljes feltámadást, de talán látomásokon, naplóbejegyzéseken vagy kísérteties megjelenéseken keresztül láthatjuk majd Cain alakját. Talán tiltott tudást hagyott hátra? Vagy figyelmeztetéseket, amelyeket csak most fedezünk fel?
Dungeon Escalation szezontéma
A Diablo IV kilencedik évada, a Sins of the Horadrim, a Horadric Power erőkőn kívül a Nightmare Dungeonokra fog koncentrálni, továbbfejlesztve azokat, sőt, növelve a dungeonok nehézségét, miközben a pokol csatlósaira vadászunk. A Redditen a játékosok elkezdtek gondolkodni azon, hogy mi is lehet valójában a Dungeon Escalation és nagyon érdekes ötletekkel álltak elő.
Az ötlet a Nightmare Dungeonokat mélyebb, veszélyesebb és jutalomdúsabb élményekként képzeli el, amelyek célja, hogy a játékosok tovább haladjanak a zsákmány és a káosz rétegei között.
Dungeon Escalation? – Here is some input for consideration when it comes to Nightmare Dungeons
byu/Diaplusch indiablo4
Így működik a koncepció:
- Nincs több Sigil: A Nightmare Sigil-ek eltávolításra kerülnek a játékból, helyettük ingyenes Nightmare Dungeonok jelennek meg véletlenszerűen a térképen.
- Célzott loot: Minden dungeon egy adott felszerelési slothoz van kötve, növelve az adott felszereléstípushoz tartozó drop-arányokat és a Greater Affix esélyeket.
- Többszintes fejlődés: Miután legyőzték a dungeon főnökét, a játékosok egy nagyobb második szintet nyitnak meg ugyanabban a környezetben, amely új ellenségeket, zsákmányt és egy másik Bosst kínál.
- Fokozódó nehézség: Minden új emelet egy véletlenszerű negatív dungeon-affixet ad hozzá a kihíváshoz, ami lehetővé teszi, hogy a veszélyes módosítók idővel halmozódjanak (pl. Vulkanikus, Stormbane’s Wrath, Drifting Shade).
A Blizzard még nem tisztázta, hogy a „Dungeon Escalation” mit is jelent valójában, de ha a közösség ilyen jellegű ötletei alapján lehet következtetni, a játékosok valami rétegzettebb, kihívást jelentő és magával ragadóbb játékban reménykednek.
Billentyűzet és egér támogatás konzolokra
A Blizzard a Diablo IV 2025-ös ütemtervében hivatalosan is megerősítette, hogy a játék támogatni fogja a billentyűzetet és az egeret a konzolokon a 9. szezontól kezdve, amely 2025 júliusában indul. Ez a régóta várt funkció a konzolos játékosoknak nagyobb precizitást és irányítást biztosít, így a játékélmény közelebb kerül a PC-s verzióhoz.
Season 10: Infernal Chaos
A Diablo IV 2025 szeptemberében induló tizedik évadához a Roadmap ugyanúgy kevés támpontot ad, mint a kilencedikhez, ráadásul itt csak a szezonális funkciókba adtak betekintést. Ennek ellenére a Season 10 korai részletei már most ígérnek néhány olyan funkciót és átdolgozást, amit a közösség már nagyon vár.
Infernal Hordes és Chaos Power szezontéma
Ahogy a névből sejteni lehet, az Infernal Hordes mód áll valószínűleg a szezontéma középpontjában, amely komoly frissítéseket kaphat. Valószínűleg az Infernal Hordes több mélységére számíthatunk, amely így káoszosabbá válik, új választási és fejlett lehetőségekkel a Pokoli Hullámok között. A tevékenység 5. évadban történő megjelenése óta a rajongók kedvence, így ez nagy változás lesz a játék egészét tekintve.
Bár az új Chaos Powers-ről nem tudunk semmit, valószínűleg hasonló lesz a korábbi szezonok erőihez.
A Season 10 várható szezonális funkciói:
- Chaos Powers erők (új küldetésekkel és hírnévtáblával)
- Infernal Hordes frissítés (Káoszosabb, új választási lehetőségek és opciók)
- Új megszerezhető Pet (feltehetően a Season Journey-hez kötődik, mint Dorian, a holló)
- Új IP együttműködés (még nem jelentették be)
Állandó kiegészítések a Season 10-ben
- Minden új szezonban lesznek olyan kiegészítések, amelyek közvetlenül az Eternalba kerülnek és ott maradnak tartósan. A 10. szezon esetében még nem tudjuk, hogy mik lesznek ezek, mert a Roadmapon nemes egyszerűséggel ezt a részt kitakarták.
Lesz azonban ebben az évadban egy újabb IP-crossover…
A Diablo és más univerzumok találkozása
A Diablo IV ütemtervének 8. és 10. évadában univerzumok közötti, IP együttműködéseket tervez a Blizzard. Ez egy olyan franchise esetében, amely ismét a sötét, gótikus univerzumára koncentrál, meglepő, de sok lehetőséget rejtő lépés.
Bár a részletek még nem ismertek, néhány utalásra azért támaszkodhatunk, ugyanis Rhykker, Brent Gibson játékigazgatóval készített interjújában elhangzik néhány utalás ezekkel az együttműködésekkel kapcsolatban:
„Hűek akarunk maradni a márkához és a [Diablo] sötét identitásához. A cél az, hogy egy csomó új kozmetikummal rukkoljunk elő, amelyek beleillenek a Diablo univerzumba. Jó példa erre, amit a World of Warcraft világával már megcsináltunk, de szeretnénk ennél is jobban elágazni”.
Bár a Diablo franchise hagyományosan nem sok crossoverről volt ismert, a Blizzard univerzumain belül már láttunk néhányat. A Diablo IV-ben legutóbb volt egy crossover, melyben számos súlyos World of Warcraft-ihlette transzmog szerepelt, mint például a Lich King, Kael’Thas vagy éppen Garrosh. A Diablo Immortalban is volt egy saját WoW crossover esemény, az „Azeroth Unleashed”, ami tematikus kozmetikumokat és egy különleges eseményt hozott a Sanctuaryba.
Gibson hangsúlyozta, mennyire fontos, hogy a Diablo IV „sötét identitását” megőrizzék, ha bármit behoznak a játékba. Ez valószínűleg kizárja a rajzfilmes stílusú játékokat, de ez nem jelenti azt, hogy minden külső inspiráció lekerül az asztalról.
Diablo x Berserk
A cikk magyar változatának készítésekor az első együttműködésről a Blizzard már le is rántotta a leplet: a Berserk című anime sorozat világa lesz a (valószínűleg) Season 8-ban érkező IP Collab témája:
Kapcsolódó: Diablo IV x Berserk crossover
Ez már némi táptalajt jelenthet a legőrültebb pletykáknak is a második együttműködést illetően: Elden Ring? Castlevania? The Witcher? Bloodborne? Esetleg egy újabb házon belüli Crossover?
Hogyan fognak működni a crossoverek a Diablo IV-ben?
Egyelőre minden jel arra mutat, hogy ezek az együttműködések tisztán kozmetikai jellegűek lesznek, valószínűleg az új Reliquaryhoz (Battle Pass 2.0), szezonális csomagokhoz vagy korlátozott bolti rotációhoz kötődnek. A Blizzard eddig is ügyelt arra, hogy ne legyen semmilyen hatással a játékmenetre, és eddig nincs okunk azt gondolni, hogy ez megváltozna.
Bár az univerzum-kereszteződések a Diablo IV 2025-ös ütemtervében nem a legjobban várt funkciók közé tartoznak, de meglephetik a játékosokat némi változatossággal, fellazítva a szezon szokásos játékmenetének körforgását.
2026: Ranglisták és ranglistarendszer
A Diablo IV 2025-ös ütemterve megerősítette, hogy 2026-ban érkezik az új kiegészítő és ennek egyik legnagyobb durranása lesz a Leaderboard és a Ranglista rendszer. Ennél semmivel sem derül ki több, még megközelítő dátum se szerepel a Roadmapon, úgyhogy innentől kezdve a közösség elképzelései és találgatásai következnek.
A Diablo III Leaderboardra egy nemrég készült, feljebb már idézett fejlesztői interjúra tudunk hagyatkozni és talán egy picit oszlik majd a köd az új funkciók kapcsán. Rhykkernek Brent Gibson játékigazgató adott egy interjút és ebből megtudhattunk néhány apró ötletet arról is, hogyan nézhet ki a Ranking System és a Leaderboards. Úgy tűnik, a Blizzardnak az a célja, hogy mind a casual, mind a kompetitív játékosokat megszólítsa.
Rhykker: „Mi a különbség a ranglistarendszer és a Leaderboard között?”
Brent Gibson: „Ez két teljesen különböző dolog, amelyek egymást hivatottak kiegészíteni… A Leaderboard az elitnek szól… egy hely, ahol a legjobbak legjobbjai megmutathatják magukat… De nem akarjuk elszigetelni csak ezekre a játékosokra. Rengeteg alkalmi játékos van odakint, akik csak tudni akarják, hogy jól teljesítenek-e. Olyan ranglistarendszert szeretnénk, amely minden alkalmi játékosnak a fejlődés és az érték érzetét adja, majd az elitet a Leaderboardra emeli, és teret ad nekik, hogy igazán keményen nyomulhassanak.”.
Ez a megközelítés úgy tűnik, hogy váltás a Diablo III tisztán kompetitív Greater Rift ranglistájához képest, amely a min-maxolóknak kedvezett. Ehelyett úgy tűnik, hogy a Diablo IV egy sokkal szélesebb fejlődési útvonal alapjait fekteti le, ami minden képességi szinten jutalmazza az erőfeszítéseket.
Hogyan nézhet ki a ranglistarendszer?
Bár konkrét válaszokat nem kaptunk, Gibson válasza arra utal, hogy a ranglistarendszer a játékosok általános teljesítményét követheti a játék különböző aspektusaiban. Ez lehet egy szezonális fejlődési ranglétra, mérföldkő-alapú eredmények, vagy akár egyedi rangok, amelyek bizonyos tevékenységekhez, például Nightmare Dungeons-hoz, PvP zónákhoz vagy Helltides-hez kötődnek. Ez a megközelítés az alkalmi játékosok számára a személyes fejlődés érzését biztosítaná, a szintek megmászásával, a kozmetikumok esetleges feloldásával, címek vagy más jutalmak megszerzésével, még akkor is, ha nem a Leaderboard élmezőnyébe tartoznak.
Leaderboard – Ranglisták az elitnek
Eközben az „elit” ranglistákba való „bejutásának” említése azt sugallja, hogy visszatérünk valami olyasmihez, mint a Diablo III Greater Rift rangsorai. Egy olyan helyre, ahol a tiszta hatékonyság, a build-optimalizálás és a kivitelezés a legfontosabb.
Egy hasonló rendszer megadná a versenyképesebb játékosoknak azt a tartalmat, amit már régóta hiányoltak a Diablo IV-ből:
Osztályalapú ranglisták
- Tevékenység-specifikus ranglisták
- Időalapú tisztítások módosítókkal vagy kiegészítőkkel.
- Hardcore-specifikus ladder
Egy rendszer mindenkinek?
Ami érdekes Gibson válaszában, az a szándék, hogy hidat építsen a casual és a progressz játékosok között, amivel a Diablo franchise már nagyon régóta küzd.
A Diablo III Greater Rift ranglistái a legjobb játékosokat célozták meg, míg az alkalmi játékosok úgy érezték, hogy lemaradtak. Ezzel szemben a Diablo IV célja az lehet, hogy többféle módon biztosítsa a versenyképes célok elérését, legyen az a ranglistán vagy a személyes fejlődésre szabott rendszerben.
2026: Érkezik a Paladin?
A Diablo IV nemrég nyilvánosságra hozott ütemtervének legérdekesebb része egy szófoszlány. Annyi látszik csupán belőle a Roadmapon, hogy „New…” és a rajongók ennyiből már mindent ki is találtak.
A szófoszlány ugyanis valószínűleg új karakterosztályt jelent és az minden bizonnyal a Paladin lesz. Kész, el is intéztük!
A dolog persze nem ennyire egyszerű, a találgatásnak okai is vannak, például a már többször is idézett Rhykker-féle interjúban is elhangzik pár apróság ezzel kapcsolatban. A pletyka megalapozottsága tehát a nullánál nagyobb és az összes Paladin-találgatást külön cikkbe gyűjtve itt elolvashatja, aki szeretné:
Kapcsolódó: A Paladin lehet a Diablo IV következő karakterosztálya
2026: Westmarch? Mephisto?
A Diablo IV Roadmap elemzése innentől kezdve puszta találgatásba csap át, ugyanis a most következő tartalmakhoz az ütemtervben semmijen támpontot nem találunk, a publikált képet szinte pixelről pixelre kell végigpásztázni ahhoz, hogy feltűnjön valami.
Ennek a kétségkívüli előnye az, hogy a fantáziánkat szabadon ereszthetjük, a hátránya meg nyilvánvalóan annyi, hogy a most következő agyalásnak kb annyi a megbízhatósága, mint egy random magyarországi közvéleménykutatásnak.
Nézzük hát! A kép jobb felső sarkában, a 2026-os dátum feletti szimbólum látszólag Mephisto koronája, amelyet utoljára a Vessel of Hatred utolsó Cinematic-jelenetében láthattunk, amikor Akarat teste kiemelkedik a Travincalban lévő fekete medencéből. Ez sokakat arra engedett következtetni, hogy Mephisto továbbra is központi szerepet fog játszani a Diablo IV-ben 2026-ban.
Diablo lore-heads, does the insignia on the back of this banner reveal any clues about what/where the expansion could be?
byu/CrystalGhourl indiablo4
Az esetleges Mephisto jelvény a bannerben utalhat Khandurasra, mint a következő kiegészítő helyszínére – pontosabban Westmarch városára. Ez a város szerepelt a Diablo III: Reaper of Souls-ban, és közvetlenül kapcsolódik a Knights of Westmarch – egy paladin alapú frakció – történetéhez.
Mivel a Blizzard korábban kijelentette, hogy a kiegészítők új osztályai tematikusan a régiókhoz lesznek kötve, a Westmarchba való kiruccanás erősen utalhat arra, hogy egy Paladin vagy Crusader típusú osztály van készülőben.