
Egy hete jelent meg a Path of Exile 2 új bővítése, a Dawn of the Hunt. Ahogy az lenni szokott ilyenkor, a panaszkodó játékosok hangja a nagy frissítések indításakor felerősödik és órákig csak az ilyen-olyan szervergondokról olvashatunk mindenfelé, hogy aztán szép lassan a fejlesztők úrrá legyenek a káoszon, elüljön a zűrzavar és szép nyugodtan tudjon játszani mindenki.
Hát a Grinding Gear Games sajnos most azzal szembesült, hogy nem mindig történik meg mindez, főleg akkor nem, ha egy hack n’ slash játékstílushoz szokott bázis egy alapvetően soulslike stílushoz kap egy sokkal soulslike-osabb frissítést. És mindezt telis-tele hibákkal és durva szerverproblémákkal. A Dawn of the Hunt esetében ugyanis ez történt. A bázis a reakcióvideók alapján finoman szólva sem erre számított és olyan gyűlölethullám indult meg a fejlesztők felé, amilyet ez a cég valószínűleg még nem tapasztalt. A kezdeti brutális játékosszámnak eleve csak a töredéke jött vissza a játékba és ez a szám is esni kezdett, ráadásul a Steam értékelés elkezdett átfordulni a negatívok magas száma miatt.
Nem fogom idehozni a panaszokat, sokkal inkább azok megoldásaival foglalkozom, mert a GGG a csillagokat is lehozza az égről, hogy mentse a helyzetet. Pár hónappal ezelőtt a Diablo IV egyik seasonstartja kapcsán írtam a Blizzard heroikus küzdelméről, amit akkor napokig folytattak, hát az lepkefing volt ahhoz képest, amit a GGG-srácok művelnek.
Gyakorlatilag teljesen átszabják a Dawn of the Hunt frissítést, egyfolytában megy a Hotfix és a Patch, a mentőakció keretében pedig már az ötödik olyan blogot publikálták, ami a liga változásairól szól. Ezért kéne egy PTR teszt szerűség – mondhatnánk, de azért álljunk meg egy pillanatra. Hol is vagyunk? Nem, nem egy beta játékban, hanem egy Early Access játékban. Vagyis pont most vagyunk egy PTR-szerű élményben, mi magunk vagyunk a tesztelők és erről nem szabad megfeledkeznie senkinek.
Az alábbiakban a fent említett ötödik változási listának olvashatjátok a magyar fordítását, közepes összegben mernék fogadni, hogy nem ez az utolsó.
Ahogy a hét végére érünk, összeállítottunk egy listát a változásokról, amelyeket a jövő hét közepére tervezünk egy javítócsomagban bevezetni. Sokat dolgoztunk a Path of Exile 2 javításain – íme, mi készül.
Asencandy Respec
Az egyik legjobban kért funkció az Ascendancy osztályok respec lehetősége. Azonban valami, ami fontos volt számunkra, az az, hogy bár ez megtehető, de igényel némi erőfeszítést.
Ezt a következő módon valósítottuk meg:
- Egy felemelkedési próba (Ascendancy Trial) újbóli elvégzése lehetővé teszi, hogy újraosszátok (respec) a választott felemelkedési osztályt a felemelkedési eszközön, de csak akkor, ha a próba megadja nektek a már meglévő pontok számát.
- Az Ascendancy-osztályod újraosztásához nulla pontnak kell lennie benne, de mostantól a Respec ablakot Balbalánál vagy a Trialmesternél nyithatod meg, akik a felemelkedési eszköz mellett állnak.
- A 7 kamrával rendelkező és így akár 4 Ascendancy pontot biztosító Ultimatumokat mostantól 55. szinttől lehet elvégezni (az eddigi 60 helyett).
- A 10 kamrával rendelkező és így akár 6 felemelkedési pontot biztosító ultimatumok mostantól a 65. szinttől végezhetők el (az eddigi 75 helyett).
Ezt a változást a következő újraindítási patchben kell bevezetni, ami jelenleg a jövő hét közepére várható. Ezen kívül van még néhány más változás is, amit ma végeztünk el, és ami szintén benne lesz abban a patchben.
Végjáték változások
A Tower és a Hideout térképeknél egy nem szándékos probléma, hogy jelenleg nem spawnolják a ritka szörnyeket a tiszta állapothoz. Emiatt nem dobják ki azt az extra térképet sem, amely a garantált pályafenntartást hivatott lehetővé tenni.
- A Tower és a Hideout térképeket extra ritka szörnyekkel láttuk el, és a végső ritka ölésből származó extra map dropot is hozzáadtuk. Ez továbbra sem szükséges a térkép teljesítéséhez.
Crafting változások
- Ahogy minden egyes új rúna szint feloldódik, eltávolítjuk az alacsonyabb rúnákat a drop poolból. Ezzel megakadályozzuk, hogy magas szinteken a kisebb rúnákkal kelljen foglalkoznotok. Ahogy ez bekövetkezik, úgy fogjuk módosítani a dropok arányát, hogy ésszerűbb számú rúnát kapjatok.
- Hozzáadjuk a képességet, hogy a jogarokhoz (Scepter) foglalatokat lehessen adni, és modokat adunk néhány jogarhoz tartozó talizmánhoz, hogy lehetővé tegyük a Minionok fejlesztését a játék közepén és végén.
Totem változások
Elég sok jelentést kaptunk arról, hogy a totemek nem élték túl a végjátékot, mivel nem kaptak annyi elemi ellenállást, mint a játékos. A probléma megoldása érdekében a következő változtatásokat hajtottuk végre:
- A totemek a 15. drágakőszinttől kezdenek el elemi ellenállást nyerni, egészen 75%-ig (a 20. szinten).
- Az Ironwood support is ad némi maximális elemi ellenállást a totemeknek.
Shard Scavenger
A Shard Scavenger lefoglalása nem tett eleget ahhoz, hogy a legtöbb játékos számára hasznos legyen, ezért a következő változtatást hajtottuk végre:
- A Shard Scavenger a jelenlegi hatásai mellett mostantól visszaállít egy újratöltési időt az összes gránátod használatára, és 2 másodpercig biztosít egy buffot, amely megakadályozza, hogy a nyílpuskatámadásaid fogyasszák a nyílvesszőket.
Képességek a Gemcutting lapon
Uncut Skill Gem használatakor gyakran bosszantó volt megtalálni a szintlépéshez azokat a készségeket, amelyeket osztályon kívül használtál. Ennek orvoslására a Gemcutting ablakhoz egy új lapot adtunk, amely megmutatja az összes felszerelt drágakövet.
Ez a lista a változásokról csak az eddig elvégzett változtatásokat tartalmazza, nem ezek az egyetlen változások, amelyeket vizsgálunk, és nem jelentik a teljes listát arról, amit a játékosok jelentettek nekünk.