
A Path of Exile 2 játékosbázisának, pontosabban a játékosbázis nagy részét kitevő elégedetlenkedők nyomásának engedve a Grinding Gear Games megkezdte a Dawn of the Hunt „kijavítását”, ami jobbára erőteljes buffolásokat jelent.
Úgy tűnik ugyanis, hogy a nemrég kiadott változtatás-cunami és az Act III átvariálása sem győzte meg a játékosokat, így pár órája publikálták a második blogot is a liga korrekcióját szolgáló változások témájában. Az alábbiakban ennek a listának a magyar változatát olvashatjátok.
Ma folytatjuk a munkát a játékosok visszajelzései alapján, íme egy lista a befejezett frissítésekről. Ezeket a változtatásokat a következő napokban fogjuk bevezetni.
Ez csak egy lista az eddig elvégzett változtatásokról. Nem ezek az egyetlen változások, amelyeket vizsgálunk, és nem jelentik a teljes listát arról, amit a játékosok jelentettek nekünk.
Kapcsolódó: Path of Exile 2: Elszabadult a pokol a Dawn of the Hunt miatt
Egyensúlyi változások
Most, hogy a nerfek nagy része már kikerült az útból, koncentrálhatunk a nem jól teljesítő dolgok buffolására.
Sorceress-specifikus változások
- Az Arc mostantól villámrobbanást okoz, amikor sokkolt ellenséget talál el, de már nem tud sokkolni. Nem fogyasztja el a sokkot.
- A Eye of Winter mostantól bónusz elemi sebzést kap, amikor áthalad más elemi gömbökön, mint a Solar Orb, Orb of Storms vagy Frost Bomb.
- A Incinerate expozíciós időtartama 2 másodpercről 8 másodpercre nőtt.
- A Mana Tempest most már minden varázslattal használható, és megváltoztatták, hogy a megerősített varázslatok további célpontokra oszlanak szét ahelyett, hogy láncolódnának vagy elágaznának.
- A Frostbolt robbanási sugara 50%-kal megnőtt.
- A Ice Nova fagyasztás felépítése jelentősen megnőtt.
- A Frost Bomb expozíciós időtartama 5 másodpercről 8 másodpercre nőtt.
- A Mana remnants módosításra került, hogy a sokkon kívül más elemi sebzésekkel is működjön.
- Az olyan forrásokból, mint a Wildfire támogatásból származó meggyújtások terjedésének késleltetését 2 másodpercről 1 másodpercre csökkentettük, de a hatósugarat kissé csökkentettük.
Bleed/Chaos ártalmatlanítás
- Az Energiapajzs többé nem akadályozza meg a vérzés (Bleed) alkalmazását.
- A Chaos Innoculation mostantól megakadályozza a vérzést.
- A passzív klaszterek, amelyek a maximális energiapajzsod alapján további kábítási küszöböt (Stun Threshold) biztosítanak, mostantól a betegségküszöböt (ailment threshold) is növelik, így már nem fogsz olyan gyakran meggyulladni/hűlni/fagyni/sokkolódni CI használata közben, ha ezeket a passzívokat veszed fel.
Huntress specifikus változások
- A kivédett (Parried) ellenségek többé nem tudnak kitérni a támadásaid elől.
- A Rapid Assault által az ellenségbe szúrt lándzsa mostantól mindig vérzik találatnál, amikor felrobbantod, az AoE 20%-kal megnőtt, és a detonáció 67%-kal több sebzést okoz.
- A Spearfield lándzsa időtartama 6 másodpercről 10 másodpercre nőtt, és megnövelték a sebzés növekedését, így 20%-kal több sebzést okoz a 20. szintre.
- A Herald of Blood többé nem törli a Rares vagy Uniques holttesteit, így a ritkaságokon is használhatod a Ritual Sacrifice-t.
Warrior specifikus változások
- A Smith of Kitava Temper Weapon képessége mostantól 3 empowermentet ad hozzá a fegyvered ütéseihez, és 25%-kal gyorsabb. (A sebzésnek lehet egy kicsit lejjebb kell mennie.)
- A Shield Wall mostantól felrobbantható a Warcries sírással.
- A szörnyek által a játékosokra alkalmazott páncéltörés (Armour break) már nem rendelkezik a 20% extra fizikai sebzés módosítóval, ami csak a játékosok buffjának volt szánva, és az időtartamát is csökkentettük 12-ről 4 másodpercre. Ezen kívül volt egy olyan hiba, amikor a részleges páncéltörések soha nem kerültek eltávolításra a játékoson.
Ranger-specifikus változások
- A Stormcaller nyílvessző mostantól kis sugarú körben sokkokat terjeszt a közeli ellenségekre, és az AoE sugarát 50%-kal megnöveltük.
- A Lightning Rod sebzése 30%-kal nőtt, és az időtartama 20 másodpercre nőtt.
- A Lightning Arrow sugarát, amellyel a célpontokra ível, 50%-kal megnövelték.
- A Tornado Shots maximális időtartama 15 másodpercre nőtt.
Új támogató drágakő
Hozzáadtunk egy Inhibitor nevű támogató drágakövet, amely megakadályozza a töltések elhasználódását, de a támogatott képesség sebzését 4%-kal növeli minden egyes töltéstípus esetén.
FRISSÍTÉS: Azóta rájöttünk, hogy a töltéstípusonkénti megnövelt sebzés megvalósítása nem megvalósítható abban az időkeretben, amelyben ezt a támogatási drágakövet szeretnénk kiadni, és a támogatás tervezésének lényege, hogy a játékosok kezébe kerüljön egy fontos eszköz, ezért e stat jelenléte nélkül fogjuk kiadni.
Delirium változások
A Delírium találkozások mostantól körülbelül 2,5x hosszabb ideig tartanak.
Crafting
Több Artificers Orb-t adtunk hozzá a kampány során fix helyekre, így gyakrabban tudtok velük craftolni.
Rúnákat is adtunk az attribútumokhoz, lehetővé téve a korai játék követelményeivel kapcsolatos problémák megoldását.
Emellett frissítjük az összes rúnát, hogy a pálcákra és a botokra is vonatkozzon. Ez a munka speciális modok hozzáadását igényli ezekhez a tárgyakhoz. Nem vagyunk biztosak abban, hogy a Soul Cores magok és a talizmánok egyszerre lesznek-e hozzáadhatók, de szándékunkban áll megkísérelni ezt a változtatást.
Ritkaságok megtalálása az Endgame-ben
A végjáték során gyakori probléma, hogy hiányzik egy Rare a térkép sarkában, amit véletlenül nem fedeztél fel. Ennek a problémának az enyhítése érdekében megváltoztattuk, hogy a ritkaságok mindig megjelenjenek a minimapon.
Matlan Waterways
Változtattunk a Matlan Waterways-en, hogy egyes vízszakaszokat összevonjunk, így 6 karral csökkentjük a játék közben előforduló karok átlagos számát.
Szörny sebesség
Az egyik gyakran jelentett játékos-probléma, hogy a szörnyek elözönlik őket. Jelenleg egy átjárást végzünk ennek a problémának a kivizsgálására, és valószínűleg holnap tudunk konkrét változásokról beszélni. A változások valószínűleg bizonyos túl nehéz szörnyekre irányulnak majd, különösen olyan zónákban, ahol sok a gyors szörny.
Megjegyzés a Ritual Exploit kihasználásáról
Nemrégiben volt egy exploit, amely a rituális tárgyak késleltetési költségének (deferral cost) csökkentésével járt együtt és kombinálva egy Unique Tablet használatával, korlátlan újra-rollolást tett lehetővé. Ez az éjszaka közepén történt, és sajnos egy belső kommunikációs hiba miatt csak körülbelül 8 órával később javítottuk ki az exploitot. Letiltottunk 301 fiókot, akik egyértelműen ezt használták ki, és a jelenlegi liga végéig tiltva maradnak. Szerencsére a gazdasági hatás a tiltott fiókokon kívül viszonylag kicsi.
És ez minden változás, amit mára befejeztünk. Az ebben a bejegyzésben szereplő változtatásokat a következő napokban fogjuk bevezetni, de holnapra várhatóan már többet tudunk jelenteni.