
Megint van egy kicsi (nem is olyan kicsi) uborkaszezon a Diablo IV háza táján. Másképpen fogalmazva: ismét úgy leült a szezon vége, hogy az „unalomba fulladt” kifejezés diplomatikusnak, sőt egyenesen visszafogottnak mondható. Pedig a vége elég messze van még…
A Blizzard persze keresi ennek a jelenségnek az okait és egyelőre arra a következtetésre jutottak, hogy túl gyors a tempó és jelentősen lassítaniuk kell a játékmeneten. A nyolcadik évadban ez meg is történik majd, addig azonban van úgy egy hónap, amit azért csak el kéne tölteni valahogy.
Jómagam egy WW-barbár gearelésén töröm a fejem, de nagyon úgy tűnik, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki valami Diablo IV-es dolgon rugózik. Több írás is megjelent ugyanis nemrég az Icy-Veins rajongói oldalon, amelyben a szerző a játék jövőbeni lehetséges fejlesztéseit járja körül a rajongók szemszögéből.
A Blizzard nemrég publikált egy videót az általuk fontosnak tartott témákról (valójában úgy tálalták ezt, mintha a játékosok kívánságlistája lenne) és ezt a videót feldolgozó cikkemhez magam is magvas gondolatokat fűztem. Nos, az Icy listája több ponton is érintkezik az enyémmel, úgyhogy feldolgozom ezt is, de most nem írom hozzá a magamét. Kommentálni viszont bárkinek lehet az olvasottakat a cikk alján.
Aukciós ház
A viták középpontjában kétségkívül az Aukciós ház áll. Talán ez az a téma, ami a legjobban foglalkoztatja a Diablo IV közösségét és szinte azonnal belobbantja a kommenteket, bárhol is kerül elő. A Redditen ez a legutóbbi poszt erről:
Discussion – Auction House is necessary
byu/zelousfruit indiablo4
A játék egyik célja a jobbnál jobb zsákmány kergetése, de ez könnyen a visszájára fordulhat. A tökéletes tárgy megszerzése egy tripla Greater-Affix-szel nagyon izgalmas lehet, de ha nincs rá szükséged, az gyorsan frusztrációvá válik.
Mivel a Diablo IV-ben a kereskedés a közvetlen játékos-játékos interakcióra és harmadik féltől származó weboldalakra korlátozódik, sok tárgy a ládában végzi kihasználatlanul.
Sok játékos úgy látja, hogy egy jól megvalósított aukciós ház megoldást jelenthetne a Diablo IV ezen problémáira, míg mások arra figyelmeztetnek, hogy az aukciós ház negatív hatással volt a Diablo III-ra, ami oda vezetett, hogy a Blizzard még el is távolította azt.
Pro
Az egyik legnagyobb frusztráció az a rengeteg változó, amelyekre szükség van ahhoz, hogy a buildedbe illő tökéletes tárgyat megszerezd. A Greater Affix és a Tempering rendszerek bevezetésével az ideális roll megszerzésének esélye még kisebb lett.
Miközben mindezek a rendszerek mélységet adtak a Diablo IV-ben az itemizációnak, kb. lehetetlenné vált, hogy még hónapokig tartó grindelés után is tökéletes felszerelésed legyen. Mindezek a tárgyak léteznek és droppolnak a játékosoknak, csak éppen sosem jutnak el a megfelelő játékoshoz.
Egy aukciós ház megoldhatná ezt, mivel lehetővé tenné a játékosok számára, hogy könnyebben és hatékonyabban vásároljanak és adjanak el tárgyakat, anélkül, hogy más weboldalakra és közvetlen játékon belüli kereskedelemre lenne szükségük.
Mik lennének tehát az aukciós ház legnagyobb előnyei a Diablo IV-ben?
- Kényelem – Nincs szükség külső weboldalakra vagy idegenek hozzáadására a barátlistádhoz csak azért, hogy kereskedhess.
- Aktívabb gazdaság – Több játékos venne részt a kereskedelemben.
- Biztonságosabb kereskedés – Nincsenek átverések, hamis listák vagy olyan kereskedések, ahol becsapnak.
- Megnyújtja a játékidőt – A játékosok újabb ösztönzést kapnának a tökéletes tárgy farmolására, hogy aztán eladhassák másoknak.
- Segít az alkalmi játékosoknak – Azok, akiknek nincs több száz órájuk a grindelésre, még mindig jobb felszereléshez juthatnának a kereskedelem révén.
Ahhoz azonban, hogy egy aukciós ház működjön, biztosítékokra lenne szükség a visszaélések megakadályozására, például kereskedelmi korlátozásokra, adórendszerekre és árplafonokra a hiperinfláció és a piaci kizsákmányolás elkerülése érdekében.
Kontra
Bár egy aukciós ház elsőre nagyon kényelmesen hangzik, a Diablo III megmutatta, hogy milyen sok negatív hatása lehet egy ARPG gazdaságára.
Nézzünk meg néhányat a lehetséges hátrányai közül:
- Inflált gazdaság – Ha a tökéletes felszerelés olcsóvá válik, a játékosok egyszerűen kihagyhatják a grindelést, megszüntetve ezzel a játék alapkoncepcióját.
- „Play the Auction House” Meta – Ha a tárgyak megvásárlása lesz a leghatékonyabb módja a felszerelésnek, a farmolás másodlagossá válhat, vagy kizárólag az aranyszerzés körül foroghat.
- Exploits & RMT – Legyünk őszinték, egy aukciós ház megnyitja az ajtókat a valódi pénzzel való kereskedés, a tárgyak duplázása és talán még a botolás előtt is.
- A játék koncepciójának aláásása – A Diablo IV lényege a démonok legyőzése és az egyetlen tökéletes tárgy megszerzésének reménye. Egy aukciós ház elveheti az izgalmat.
- Túl korai felszerelésvásárlás – Jót tenne a játéknak, ha már a szintlépés közben is lehetne felszerelést vásárolni? Még gyorsabbá tenné a Torment IV-ig tartó grindelést.
Ha megnézzük ezeket a hátrányokat, akkor valójában lehet, hogy a Blizzard azért tartja a jelenlegi helyzetében a kereskedést, hogy megelőzze ezeket a problémákat.
Középút
Az érvelés mindkét oldalát figyelembe véve, lenne esély a kompromisszumra?
Néhány ötlet egy korlátozott aukciós házzal kapcsolatban a következő lehetne:
- Csak bizonyos tárgytípusok engedélyezése
- A heti kereskedés felső határa – A piaci manipuláció megakadályozása érdekében.
- Aranyárfolyamok és listázási díjak – Az infláció megfékezésére.
A kulcs az lenne, hogy elkerüljük a Diablo III hibáit, miközben javítanánk a kereskedelmet azon játékosok számára, akik nem akarnak harmadik féltől származó weboldalakkal foglalkozni és idegeneket felvenni a barátlistájukra.
A Diablo IV aukciós házáról szóló vita a játék egyensúlya és a játékosok kényelme között zajlik. Megkönnyítené a kereskedelmet, de ugyanakkor sok problémát is okozhat, amit a Blizzard nem biztos, hogy elég gyorsan tudna orvosolni.
Kapcsolódó: Hülyeségeken rugóznak a Diablo IV fejlesztői és erről csináltak is egy ...
Tárgyak bezúzása
Az egyik legnépszerűbb ötlet az, hogy egy Pet vagy egy megidézhető NPC segítségével útközben is lehessen tárgyakat bezúzni. Ez csökkentené az állandó utazásokat a városba, és felszabadítaná az inventory-helyet a hosszabb runok során.
Pet
A bezúzáson kívül/mellett néhány játékos azt is szeretné, ha a Pet segítségével közvetlenül a ládánkba küldhetnének tárgyakat. Ez egy egyszerű módja lenne annak, hogy a játékmenet megszakítása nélkül kitakarítható legyen az Inventory.
Több javaslat is arra irányul, hogy a Petek, ha már bekerültek a Diablo IV-be, hasznosabbá váljanak, például többféle zsákmányt vehetnének fel, vagy felgyorsíthatnák az aranygyűjtést.
Erről szintén van egy reddites poszt:
Some ideas for future QoL: summon Blacksmith / pet transfer item in personal stash
byu/Talos_Bane indiablo4
Loot Filter
A múltkori cikkemben már kifejtettem, hogy nagyon nem szeretem a loot szűrőt. Én az a mindentfelvevő fajta játékos vagyok, ha könnyen bezúzhatóvá válik a szemét, akkor szerintem a filterre semmi szükség nem lesz. Most viszont tényleg az van, hogy esik a cucc, mintha dézsából öntenék, így a szűrőre is lenne kereslet, nem is kicsi.
Ha ugyanis ki lehetne választani, hogy mely tárgytípusok jelenjenek meg, az segítene megelőzni a zsúfoltságot, csökkentené a véletlen tárgyak kihagyását, és jobb érzést adna a lootolásnak, különösen a kontrolleres játékosoknak, akik gyakran küzdenek azzal, hogy egyetlen tárgyat is felvegyenek, amikor a képernyő tele van.
Tárolás
A játékosok több helyet, jobb rendezési lehetőségeket és szűrőket szeretnének a tárgyak gyors rendszerezéséhez. Néhányan azt is szeretnék, ha bizonyos felszereléseket automatikusan megjelölhetnének bezúzásra vagy eladásra, így időt takarítanának meg a zsákmány kezelésében.
A felszerelések, drágakövek, anyagok és egyéb tárgyak mind értékes helyet foglalnak, ezért a játékosok több tárolófület, vagy bizonyos tárgytípusoknak külön füleket kértek, hogy csökkentsék a rendetlenséget.
Armory-fejlesztések
Egy másik gyakori javaslat az, hogy a fegyvertár bármikor használható legyen, ne csak a városban. Az, hogy képesek lennénk váltani a buildeket tevékenység közben, nagyobb rugalmasságot biztosítana a high-end tartalmak során.
De vajon megtörténnek ezek a fejlesztések?
A Blizzard az elmúlt patchekben már tett néhány kisebb QoL-javítást, de a legtöbb ilyen nagyobb kérés továbbra is megoldatlan. Azonban talán a közösség folyamatos visszajelzéseivel még mindig van remény arra, hogy a jövőbeli frissítések több ilyen úgynevezett „fájdalmas ponton” változtatnak, különösen, ahogy egyre mélyebbre jutunk az új szezonokban és a hosszú távú támogatásban.
Egyelőre azonban a játékosok továbbra is olyan változtatásokat sürgetnek, amelyek gyorsabbá és kényelmesebbé tennék a láda, a zsákmány és a buildek kezelését minden platformon.