
Nemrég zárult le a Diablo IV nyolcadik évadának PTR tesztje, amelyben a játékosok kipróbálhatták a Season 8 tervezett témáját, a Boss Power erőket, valamint bepillantást nyerhettek abba, hogy mit kínál a játék következő, április 29-én startoló etapja. Mint minden szezonban, a karakterosztályok is kapnak jónéhány változtatást, a Wowhead ezen változtatások tapasztalatairól készített egy összefoglalót. Az alábbiakban ennek az összefoglalónak a fordítását olvashatjátok.
Kapcsolódó: Diablo IV 2.2 PTR: Belial visszatér, te pedig pokoli hatalmat kapsz
Míg néhány osztály izgatottan várja a közelgő szezonális változásokat, másoknak komoly tuningra van szükségük, mielőtt a 8. évad hivatalosan is elindul. Olvass tovább, hogy megtudd, hol állnak kedvenc osztályaid a rangsorban – és hogy érdemes-e új főosztály után nézni, amikor a szezonváltás elérkezik.
Barbarian
A Season 8 ismét a földrengések szezonja lesz a barbárok számára a Diablo IV-ben, de ezúttal a Boss Powers erőkkel. Feltételezve, hogy a következő hat hétben nem lesznek nagyobb változások, a Földrengés-fókuszú barbár buildek megtartják pozíciójukat az S Tierben. Az általános nehézségi változások a Boss Powers nélkül keményebben érintenének, de Belial Eye Beams pusztító sebzése még halálosabbá teszi az insta-kill beállításunkat. Ez nem azt jelenti, hogy a földrengés buildek az egyetlen életképes végjáték opció a barbárok számára – a Mighty Throw és a Whirlwind is jól szerepelt a PTR teszten.
Kapcsolódó: A Diablo IV eddigi legsunyibb frissítése valójában egy atombomba
A Boss Powers erők valamivel jobb változatosságot tesznek lehetővé, bár ez nagyrészt annak köszönhető, hogy a főnöki erők olyan sok sebzést okoznak, hogy nem annyira a buildre, mint inkább a potenciális Boss Powers szinergiákra támaszkodsz. A szintlépés sebessége nem szenvedett akkora csapást, mint amire sokan számítottak, de érdemes megemlíteni, hogy a játék jelentősen lelassul a 60. szint elérése és a Boss Powers maximális rangjának elérése közötti szünetben. Ez azonban minden osztályra igaz lesz, mivel a Sanctuary összes kalandozójának komoly időt kell majd töltenie az Apparition Incursions farmolásával. A 8. évad új, kölcsönvett erőmechanikája erősebb lesz a Vampiric Powers, a Seneschal Companions és a Witch Powers-nél, de meg kell várnunk, hogy a szezon előtti finomhangolás milyen lesz.
Kapcsolódó: Diablo IV, Season 8: Apparition Incursions Tutorial
Druid
A Diablo IV 8. évada egy újabb ínséges szezonnak ígérkezik a druidák számára. Egyrészt, a 7. szezonból származó S-Tier buildünk, a Cataclysm, túlélte a Blizzard kezdeti nerfjeit. Bár a snapshot-mechanikát korlátozták, a Cataclysm továbbra is erős, és legalábbis a PTR-ben magas A-tier buildként tesztelhető. Remélhetőleg ez azt jelenti, hogy a Season 8-as verzió egy sokkal elkötelezettebb játékstílust fog tartalmazni.
Másrészt a druida legújabb eszközei és frissítései közül sokan eléggé elmaradtak a PTR-ben. Az új sisak, a Gathlen’s Birthright, a klasszikus D4 Druid problémától szenved: túl sok változót igényel a működéséhez. Azt vártuk, hogy ez a Unique lehetővé teszi a Nature’s Fury buildet, de még az Anima of the Forest proccinggal (amihez túl sokáig tart a stackek generálása) sem képes megbízhatóan kiváltani a Perfect Stormot és a Earthen Mightot.
Reméltünk egy új Stormclaw buildet is, amely az Aspect of Impending Deluge-t használja, de hacsak nem kap egy jelentős buffot, nem fog sokat harcolni a Torment IV nehézségen. Ezzel el is érkeztünk a karakterosztály ínséges oldalához – a Cataclysm és a Boulder mellett a legtöbb druida build nem lesz elég erős a T4-re, még a Boss Powers-t figyelembe véve sem. A legtöbbjük off-meta marad, hacsak nem történik valami drámai buff a Season 8 megjelenése előtt.
A probléma lényege egyértelmű: a druidáknak szükségük van az Aspectekre. Túl sok buildhez túl sok Aspect szükséges a működéshez, és maguk az Aspectek vagy irrelevánsak a build általános ereje szempontjából, vagy alulmúlják az A és S tier buildekét. Komolyabb tuning nélkül a 8. szezonban a druida játékosoknak lehet, hogy más osztályt kell választaniuk majd.
Necromancer
A Diablo IV Necromancer builjeinek változatossága jelentősen csökken a Season 8-ban. A túlzottan jól teljesítő setupok visszahozására szánt nerfek szélesebb körű hatást gyakoroltak, csökkentve az olyan ésszerű és kiegyensúlyozott buildeket, mint a Soulrift-alapú Soulmaker, az Army of the Dead, és a Bone Storm. A Blood Wave megfelelőjéhez hasonlóan az utóbbi két képességnek is korlátozó felső határt szabtak a bónusz skálázásának az 5. rangnál. A Blood Wave-től eltérően azonban ezek a buildek nem uralták a játékot és az osztály többi buildjével összhangban teljesítettek. A 7. évad szezonális boszorkányerői arra szolgáltak, hogy „kitöltsék a réseket” és életminőségi funkciókat hozzanak olyan képességekbe, amelyeknek kétségbeesetten szükségük volt a figyelemre, mint például a Damage over Time buildek, mint a Blight. E szezonális erő nélkül ezek a buildek ismét hiányosnak tűnnek.
Kapcsolódó: Diablo IV 2.2 PTR: Belial visszatér, te pedig pokoli hatalmat kapsz
Az Army of the Dead hanyatlása különösen kiábrándító, tekintve az új Unique, Sanguivor, Blade of Zir, és az új Aspect of Service and Sacrifice bevezetését. Mindkét újdonság erőt és ízt ad ehhez a játékstílushoz, de az általános nerfek miatt a build nem találja meg a helyét. Vagyis új eszközeink vannak, de nehéz megtalálni a használatukat.
Egy másik jelentős változás, amely a 8. szezonban a Necromancert érinti, a Blood Lance képesség átdolgozása, amely eltávolította az átütő (piercing) hatást ebből a képességből. Korábban az AoE-képességéről volt ismert, de hiányzott az egycélú hatékonysága, az átdolgozás megfordította ezt a tapasztalatot. Míg a Blood Lance most elfogadható egycélú sebzéssel büszkélkedhet, a nagy tömegsűrűségű csődület oszlatásában alulmarad, annak ellenére, hogy a játékosokat több ellenség eltalálására ösztönzi. Ez a váltás megzavarja a képesség tervezett szinergiáját, és alulmúlttá teszi a képességet.
Összességében a Necromancer a nyolcadik évadban visszaesik. Bár érthető, hogy a Blood Wave Necromancer 7. szezonbeli dominanciája után szükség volt a módosításokra, sajnálatos, hogy a járulékos károk miatt a korábban közepes építményeket alig érdemes megfontolni. Remélhetőleg a jövőbeni kiegyensúlyozási erőfeszítések célja a küzdő build-típusok felemelése lesz, ahelyett, hogy széleskörű, más játékstílusokat aránytalanul súlyosan érintő rontásokat alkalmaznának.
Rogue
A Diablo IV 8. szezonjában a Rogue nagy csapást szenved el a Fists of Fate és a Worldly Fortune módosításával, amelyekkel elveszíti a különböző tömegkontroll effektek szörnyekre való alkalmazásának képességét. Ezen változást megelőzően sok rogue build kihasználta a CC szinergiák nagy tárházát. Néhány passzív hatástól eltekintve, mint például a Shadow Crash, a CC most már szinte kizárólag aktív képességekből származik.
A Rogue sok buffja a csapdák köré összpontosul, javítva az olyan buildeket, mint a Death Trap Rogue. Összességében az osztály most olyan helyzetben van, hogy valamilyen formában helyettesíteni kell a CC-effektusokra való támaszkodást. A 8. évadban a Boss Powers erők nagyon erősek, és látszólag úgy tervezték őket, hogy köréjük épüljenek a buildek. Ez azonban nem hosszú távú megoldás, mivel a Boss Powers csak a 8. évad idejére létezik.
Kapcsolódó: Diablo IV 2.2 PTR: Belial visszatér, te pedig pokoli hatalmat kapsz
Jelenlegi állapotában a Rogue-nak nincs identitása a Spiritborn bevezetése óta (6. évad). Már nem ők a legmozgékonyabb osztály a játékban, így mi különbözteti meg őket a többi osztálytól? A Blizzardnak a jövőben összességében át kell néznie ezt az osztályt, mivel nem kellene kölcsönzött erőre támaszkodnia ahhoz, hogy játszható állapotban legyen. Miután olyan sokáig a „legkiegyensúlyozottabb” osztály volt, a repedések már látszanak, és a Rogue-nak szüksége van néhány módosításra.
Sorcerer
A legutóbbi PTR-tesztek alapján a Sorcerer fantasztikus helyzetben van a Diablo IV 8. évadának megjelenése előtt – de ez valójában sántít egy picit. A szezonális Boss Powers erők diktálják mind a build erősségét, mind a változatosságot az egész tábla felett. A Fő bűnös az Andariel’s Flaming Skull Boss Power modifier képessége. A Combustion passzívval a varázslók egy csomó Burning szinergiát nyers és korlátlan sebzési szorzóvá alakíthatnak, ami aztán az Andariel Flaming Skull modifier képességét elsődleges sebzési forrásukká teszi. Ennek eredményeképpen nem igazán számít, hogy milyen buildet játszunk, amíg kihasználja az Andariel’s Flmaing Skull és a Combustion közötti kölcsönhatást.
Kapcsolódó: Diablo IV 2.2 PTR: Belial visszatér, te pedig pokoli hatalmat kapsz
Ez az „égő” érzés a 8. évadban a varázsló szintezésére is vonatkozik, ami a 7. évadhoz képest jóval tovább fog tartani: az olyan égés-alapú buildek, mint a Hydra Familiar, uralkodni fognak a varázsló szintezésekor és sokkal könnyebbé teszik az átmenetet a tűz buildek által diktált végjátékba.
Kapcsolódó: A Diablo IV eddigi legsunyibb frissítése valójában egy atombomba
Az egyetlen másik olyan végjáték-építési megközelítés, amely akár csak távolról is megközelíti a Burning-építéseket, a Lightning Spear és a Splintering Energy aspektusa közötti kölcsönhatás, köszönhetően a kritikus sebzés korlátlan skálázásának. Ezt leszámítva, és a tiszta erőszintet tekintve a Sorcerer osztály játékosai kifejezetten várhatják a 8. évadot, ha a Blizzard nem lesz képes teljesen megfékezni a Boss Powers erőket.
Spiritborn
A Diablo IV 8. évadában a Spiritborn továbbra is sokoldalú marad, több életképes builddel. Nem fogjuk visszanyerni a 6. szezon extrém túlerős státuszát, és a sebzés tekintetében továbbra is szilárdan a középmezőnyben maradunk. Bár megkaptuk az új, egyedi Sunbird’s Gorget-et és az új Rip and Tear Aspect-et, amelyek új színt visznek az alulhasznosított Storm Feather és Rushing Claw buildekbe, nem valószínű, hogy bármelyikük is újra az S-tier dominanciájába emel minket.
A Blizzard kijelentette, hogy mivel a Spiritborn „egészséges helyen” van, a hangsúlyt az új buildek megerősítésére és a szinergiák beállítására helyezik. A változások, amiket látunk, ennek megfelelően kicsik. A Rushing Claw-t átdolgozták, új alapsebzéssel és egy új módosítóval, amely jelentősen megerősíti a single target találatot azzal, hogy egyszerre akár 20 töltést is elkölt. A Rip and Tear hozzáadása, valamint a Wild Claws és az Aspect of Plains Power átdolgozása egy Jaguar-fókuszú build lehetőségét sugallja. A Storm Feathers szintén megerősödött a Sunbird’s Gorget és az Aspect of Recalling Feathers és az Aspect of Falling Feathers változásai révén, de egy tollakra összpontosító build egyszerűen nem képes olyan ütős lenni, mint a jelenleg népszerű buildek.
A PTR megmutatta, hogy a Spiritborn valószínűleg nagymértékben támaszkodni fog az új Boss Powers erőkre. Ashava Poison Breath-ja és Andariel Flaming Skull-ja mindkettő szinergiában van a DoT buildekkel, így ez a méreg szezonja lesz. Az ellenséges sebzés növekedése azt jelenti, hogy a Temperinget is át kell alakítanunk, hogy több páncélt, blokkolást és kitérést tartalmazzon, mint az elmúlt szezonokban. Ettől függetlenül a Spiritborn továbbra is egy tankos, szórakoztatóan játszható osztály marad, amellyel a legtöbb, ha nem is az összes szezoncélodat el fogod érni.