
Minden borul, megint mindent újraírnak a Diablo IV fejlesztői, minden megint más lesz, meg úgy egyébként sokkal nehezebb lesz a játék – olvasom a különböző magazinok cikkeit és úgy érzem, hogy valamiből kurvára kimaradtam, pedig megnéztem a Campfire Chat streamet.
Sebaj, újra átnyálazom a nemrég publikált PTR 2.2 blogot meg a Patch Notes-t, de én biza baromira nem találom a mindent is elsöprő változtatásokat. Aztán rájövök, hogy azért nem találom, mert a Diablo IV történetének legsunyibb frissítését készítik éppen a Blizzard boszorkánykonyhájában.
Kapcsolódó: Diablo IV 2.2 PTR: Belial visszatér, te pedig pokoli hatalmat kapsz
A Trükk az ugyanis, hogy úgy borítanak mindent a fejlesztők, hogy valójában nem csinálnak semmit, csak kb átállítanak egy szorzót és ez az apróság valahogy kimaradt a blogból és a Patch Notes-ból is. Erre a szorzóra egyetlen félmondat utal a Campfire Chat sheet-jei között: „A Torment IV a 7. évad 76-os szintű Pit-jének felel meg”. Mivel a Torment IV unlock szintje továbbra is Pit Tier 65 lesz, így rövid agymunka után meg is kapjuk, hogy az új Tier 65 a régi Tier 76-nak felel meg.
Meg is kezdődött a matekozás… Rob2628 már kész táblázattal jelentkezett, amelyben az szerepel, hogy az új Pit Tier 150-ben 73-szor lesz nagyobb a mobok HP-ja, mint a most futó Season 7-ben. A mobok sebzéséről nem készült számítás, pedig logikus feltételezni, hogy az is valami képlet alapján skálázódni fog, egy másik félmondatban ugyanis ez áll: „A Torment szintek (és a Pit skálázása) ~20%-kal növekszik.”
Akárhogy is lesz, a 2.2.0 egyelőre egy PTR Patch, sokat változtathatnak még a Pit endgame skálázódásán, főleg, ha elég hangosan sírnak a tesztelők.
Amit viszont nem fognak szerintem a PTR után sem megváltoztatni, az az Endgame szakaszt megelőző, a szintezés vége és a Torment IV elérése közötti játékrészt érintő módosítások. A Blizzard ugyanis lassítani akarja a Diablo IV-ben a fejlődést, mert nem tetszik a fejlesztőknek, hogy sokan elérik a Torment IV nehézséget, ráadásul mindezt átlagosan 15 óra alatt tudják megtenni a 60. szint elérése után. (Nagyjából ez az oka egyébként annak, hogy 2-3 hét után gyakorlatilag véget érnek az évadok sokak számára).
Kapcsolódó: Diablo IV: Elérkezett a casual játékosok ideje, változik a Battle Pass
Nézzük csak, hogy mit találtak ki:
- Szintezés közben csökkentik a Legendary droppot.
- A Magic Itemeknek legfeljebb 2 affixe lehet.
- A Rare tárgyaknak akár 3 is lehet.
- Továbbra is a Legendary lesz a legjobb minőség a maximális szinten.
- A Torment 1 nehézség mostantól a Pit 10. szintjétől kapcsolható.
- A Torment szintek (és a pit skálázása) ~20%-kal növekszik
- A Torment IV a 7. évad 76-os szintű Pit-jének felel meg.
Mivel a progresszes játékosokat valószínűleg nem lehet hatékonyan lelassítani a fejlődés során, őket az endgame-ben fogják meg, a casualok meg ellesznek akár egy hónapig is a fejlődéssel, így könnyedén ki tudják húzni a season aktív idejét. Ügyes. Roppant ügyes és még működhet is.
Ezután a rövid, de annál ütősebb bevezető után, nézzük a 2.2.0 PTR Patch Notes részleteit! Szokás szerint a saját logikám szerint tettem sorba az egyes tételeket és szerintem az én logikán áttekinthetőbb, mint a Blizzardé. A karakterbalansz fejezetet (ez a jegyzék kb 80 százaléka) ezúttal is eredeti nyelven hagyom, mert egyrészt nincs két hetem, hogy sz*pjak vele, másrészt bőven érthető így is.
Játék frissítések
Rúnák változásai
Xan
- Előző: A következő skilled critical Overpower. Túlcsordulás: 1% sebzés 10 felajánlásonként.
- Most: A következő támadásod hatására a találataid garantáltan Critical Strike és Overpower találatok lesznek 0,25 másodpercig. Túlcsordulás: 0,35% sebzés felajánlásonként.
- A szükséges felajánlás 700-ról 300-ra csökkent.
Qax
- Előző: A következő non-Basic skilled az összes elsődleges erőforrásodat elköltve akár 100%-kal megnövelt sebzést okoz az elköltött erőforrás százalékától függően.
- Most: A Basic vagy a Defensive képességektől eltérő skill castolása az összes elsődleges erőforrásodat elköltve 1 másodpercig 100%-kal növeli a sebzésedet.
Vex
- +1 minden képességre 10 másodpercig. Túlcsordulás: Több rang, maximum 3-ig
- A felajánlási költség 150-ről 100-ra csökkent.
Lum
- Maximális erőforrás nyerése
- A megszerzett felajánlás 2,5%-ról 3,5%-ra nőtt.
Ahu
- Előző: Szerencsés találat: 100%, ha sérült (Injured) ellenséget találsz el.
- Most: Szerencsés találat: 100%, ha nem egészséges (non-Healthy) ellenséget találsz el.
- A megszerzett felajánlás 25-ről 15-re csökkent.
Tec
- A sebzés 1,400%-ról 1,000%-ra csökkent.
Party Finder
- A Party Finder menü mostantól automatikusan bezáródik, miután sikeresen csatlakoztál egy partihoz.
- A party mostantól automatikusan újra felkerül a listára, ha a parti vezetője megváltozik vagy a nehézségi szint megváltozik.
Loot és tevékenység jutalmak
Whisper Cache csomagok
- A Nightmare Dungeon Sigilek többé nem esnek a Whisper Cache-ekből. Ehelyett ezek a csomagok mostantól nagy eséllyel tartalmaznak Sigil Powdert.
Egyedi tárgyak
- Eltávolítottuk az Ancestral tárgyak bónuszát a unique tárgyakból. Az egyedi tárgyaknak így mostantól ugyanaz az ancestral-aránya, mint a legendás tárgyaknak.
Lair Bossok
- A korábban Endgame Bossok néven ismert Bossok 3 szintre lettek bontva: Initiate Lair Boss, Greater Lair Boss és Exalted Lair Boss, hogy érzékeltessék a különböző nehézségüket és jutalmukat.
- Initiate Lair Boss: Beast In the Ice, Grigoire, Lord Zir, Varshan és Urivar (csak a Vessel of Hatred tulajdonosok számára elérhető).
- Greater Lair Bosses: Andariel, Duriel és Harbringer of Hatred (csak a Vessel of Hatred tulajdonosok számára elérhető).
- Exalted Lair Boss: Belial, Lord of Lies.
- Az Initiate és a Greater Lair Bossok megidézéséhez már nem szükséges boss-idéző anyag, és haláluk után már nem dobnak zsákmányt.
- Ehelyett, amikor egy Lair Boss meghal, egy Hoard nevű láda fog spawnolni, ami a zsákmányt tartalmazza. Minden játékosnak külön-külön kell elköltenie a főnöki anyagokat, hogy kinyissa a ládáját.
- Az első egyedi tárgy, amit egy Lair boss eldob, az ő egyedi készletéből lesz. A további egyedi tárgyak 50%-os eséllyel az általános egyedi tárgykészletből származnak.
- Ha csoportban játszol, a Lair Bossok további csoporttagonként 33% esélyt kapnak arra, hogy további egyedi tárgyat dobjanak le az egyedi készletükből.
- A Lair Bossok mostantól 6 helyett 5 Unique tárgyat dobnak a Torment IV-en.
Fejlesztői megjegyzés: Ebben a szezonban a Lair Bossokra és a játékosok utazásában betöltött szerepükre összpontosítunk. Az egyedi tárgyak két irányba húzódnak. Az egyik oldalon ezek a kötelezően megtalálandó, építkezést lehetővé tevő, egyedi képességekkel rendelkező felszerelések. A másik oldalon pedig szuper ritka tárgyak, amelyek megszerzése ünnepi pillanatokat okoz, ha egyszer megszereztük őket. Az előző évadokban az Endgame Bossok erősen az előbbi felé hajoltak. A következő évadban inkább a középút felé szeretnénk elmozdulni, ahol a standard egyedi tárgyak könnyen elérhetőek a beavatott és a nagyobb Lair Bossok révén, de az Ancestral Unique tárgyak közvetlenül az Exalted Lair Boss, Belial, Lord of Lies legyőzésével érhetőek el. Mivel Belial dobhatja az Ancestral Unique-okat, nagyobb szabadságot szeretnénk adni a játékosoknak abban, hogyan jutnak el hozzá. Azzal, hogy az Initiate és a Greater Lair Bossok számára lehetővé tesszük, hogy bármilyen Unique tárgyat eldobhassanak, ezeknek a bossoknak mindig relevánsabbnak kell érezniük a harcot. Végezetül, bár szeretjük a bossok elleni küzdelem közösségi elemét, a teljes csapatban végzett küzdelem hatékonysága túl magas. A főnökidézés folyamatának kiigazítása azt célozza, hogy a csoportmérettől függetlenül igazságosabbá tegyük az élményt, miközben egy kis bónusz marad a társas játékért.
Kapcsolódó: Diablo IV 2.2 PTR: Belial visszatér, te pedig pokoli hatalmat kapsz
Purveyor of Curiosities
- A Torment nehézségi fokozaton a Purveyor of Curiosities vendortól kapott jutalmak minősége jelentősen megnőtt. Mostantól nagyobb az esély a Legenday, a Unique és az Ancestral tárgyak megszerzésére.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- Az Element és az Elemental szavak nagybetűs írását kiigazítottuk, amikor egy sebzéstípusra utalunk, hogy megfelelően illeszkedjen más tooltipekhez.
- Megneveztünk 3 olyan sebzéstípust, amely korábban megnevezetlen volt:
- Az idő alatti (Damage over Time – DoT) Shadow Damage a Corruption Damage nevet kapta
- A Cold Damage Over Time át lett nevezve Frostbite Damage névre.
- A Lightning Damage Over Time át lett nevezve Sparking Damage névre.
- A socketelhető tárgyak eszköztárai kiigazításra kerültek, hogy világosabbá váljon, milyen tárgyak mibe csatlakoztathatók.
- Az Inventoryban és a Stash-ben az automatikus válogatás frissítésre került, hogy intuitívabbá váljon. Mostantól az automatikus válogatás a legfontosabb tárgyakat tolja előre. Ez magában foglalja a ritkaság és a Greater Affixek jelenléte szerinti jobb rendezést.
- A játék menü Térkép fülén lévő pip (újdonságot jelölő négyzet) többé nem jelenik meg, ha az egyetlen új tárgy egy kozmetikum.
Egyéb
- A 25. szintig a szörnyek megöléséből kapott tapasztalat csökkent.
Fejlesztői megjegyzés: A játékosok ereje jelentősen megnőtt a szezonális hatalmi rendszerek újbóli bevezetésével. Ez egy szétesett korai játékélményt eredményez, ahol a szintlépés üteme és a fejlődés egyéb elemei nincsenek összehangolva. Ez a változtatás csökkenti a korai játékelemek folyamatos frissítésének szükségességét, növeli a tevékenység és a szezonális jutalmak relatív értékét, és egy zökkenőmentesebb korai játékutat hoz létre.
- A partiban lévő játékosok mostantól azonnal teleportálhatnak a parti többi tagjához a Közösségi menüben.
- A kozmetikai tárgyak mostantól bármelyik osztállyal játék közben is feloldhatók.
Osztályegyensúly (angol)
General
Unique items and Legendary Aspects
Fist of Fate
- Lucky Hit: Chance to Apply a Random Crowd Control affix, has been replaced with Lucky Hit: Chance to Make Enemies Vulnerable for 3 Seconds.
Azurewrath
- Lucky Hit Chance to Deal Cold Damage affix damage increased, exact amount depends on item power. The highest damage increased by approximately 150%.
- Previous: Lucky Hit: Up to a 20% chance to Freeze enemies for 2 seconds and deal Cold damage to them.
- Now: Your Casts with this weapon apply Vulnerable for 3 seconds and Chill enemies for 10-30%.
Frostburn
- Previous: Lucky Hit: Up to a 20-60% chance to Freeze enemies for 3 seconds.
- Now: You deal 15-35%[x] increased Fire Damage to Chilled enemies and 15-35%[x] increased Cold Damage to Burning enemies.
Aspect of Concussive Strikes
- Previous: Lucky Hit: Damaging an enemy has up to a 20% chance to Daze them for 2 seconds. You deal 5-25% increased damage to Dazed enemies.
- Now: Your Daze effects last 20-40% longer. Dazing an enemy increases your Movement Speed by 20-40% for 3 seconds.
Paragon
Dominate Glyph (Barbarian, Druid, Necromancer)
- Legendary max bonus reduced from 20% to 12%.
Tempering
Worldly Fortune Tempering Recipe
- Lucky Hit: Chance to Apply Crowd Control affixes have been removed.
- New Affixes: Lucky Hit Chance, Impairment Reduction, Crowd Control Duration.
Natural Schemes Tempering Recipe
- Crowd Control Duration affix replaced with Fortify Generation affix.
Spiritborn
New Items
Sunbird’s Gorget
- Affixes
- Inherent: +30% Resistance to All Elements
- +16-25% Movement Speed
- +2-3 Ranks of Potent
- +2-3 Ranks of Furnace
- +2-3 Ranks of Acceleration
- Unique Power
- Picking up a Storm Feather forms a firestorm around you for 8 seconds dealing 150-300% Fire damage every 0.5 seconds.
- Every 5 additional Storm Feathers you pick up grows the firestorm, increasing its damage by 100%[x] but not refreshing its duration. The firestorm is considered to be an Eagle, Jaguar, and Storm feather skill.
Rip and Tear Aspect
- Rushing Claw deals 10-30%[x] increased damage and is empowered based on how many Charges it has when you Cast it:
- 1: Heals for 15% of your Maximum Life.
- 2: Guaranteed to Overpower.
- 3: Guaranteed to Critically Strike.
- 4+: Strikes an additional time.
Skills
Rushing Claw
- Base Damage increased from 50% to 60%.
Poised Rushing Claw
- Previous: When Rushing Claw hits an Elite enemy you gain 10% increased Dodge chance for 6 seconds.
- Now: Rushing Claw now has 20 Maximum Charges. Casting it consumes all of its Charges to increase its damage by 25%[x] per Charge and it hits a larger area.
The Seeker
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
The Devourer
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
Legendary Aspects
Aspect of Recalling Feathers
- Legendary ranks increased from 8 to 21.
- Damage increased from 50-64% to 75-150% of weapon damage.
Aspect of Falling Feathers
- Legendary ranks increased from 8 to 21.
- Damage increased from 50-64% to 75-150% of weapon damage.
Aspect of Wild Claws
- Damage increased from 45-65% to 65-85% of Rake’s Base damage.
Aspect of Plains Power
- Legendary ranks increased from 8 to 21.
- Damage increase per stack of Ferocity increased from 2.0-4.1% to 2.0-5.0%.
Barbarian
New Items
Bane of Ahjed-Den – Unique Gloves
- Affixes
- +4-6 Ranks of Mighty Throw
- +114-150% Critical Strike Damage
- +7-10 Fury Per Second
- +8-12.5% Cooldown Reduction
- Unique Power
- Every 12 seconds, your next Mighty Throw detonates its pulses instantly as Fire Damage and deals 400-600% increased damage.
Of Delayed Extinction
- Mighty Throw and Steel Grasp now gain multiplicative damage instead of cooldown from Cooldown Reduction and their damage is increased by another 125-250%[x].
Skills
Enhanced Mighty Throw
- Previous: While a thrown weapon is out, gain 25% increased Attack Speed.
- Now: Mighty Throw grants 25% increased Attack Speed for 6 seconds.
Fighter’s Mighty Throw
- Previous: Swapping weapons near any of your thrown weapons creates an additional pulse. Each extra pulse generates 5% of your Maximum Life as a Barrier for 5 seconds.
- Now: Swapping weapons near any of your thrown weapons creates an additional pulse. Mighty Throw generates 20% of your Maximum Life as a Barrier for 5 seconds.
Whirlwind
- Base damage increased from 24% to 32%.
Developer’s Note: Whirlwind’s base damage is determined by the attack speed of your weapon. These values are based on an attack speed of 1.0.
Violent Whirlwind
- Previous: After using Whirlwind for 2 seconds, Whirlwind deals 35% increased damage until it’s canceled.
- Now: Channeling Whirlwind for 2 seconds increases the damage of your next Weapon Mastery Skill by 35% if used immediately after Whirlwind ends.
Fighter’s Steel Grasp
- Previous: If Steel Grasp damages an enemy, gain Berserking for 2 seconds.
- Now: Steel Grasp’s damage is increased by 400% and if it damages an enemy you gain Berserking for 2 seconds.
Power Charge
- Charge cooldown reduction vs bosses increased from 4 to 6.
Double Swing Enhancement
- Moved to Violent Double Swing.
Violent Double Swing
- Moved to Enhanced Double Swing.
Ground Stomp
- Base damage increased from 80% to 140%.
Tactical Ground Stomp
- Damage bonus reduced from 900% to 100%.
Developer’s Note: The damage from this upgrade trivialized the leveling process, leading to players skipping elite packs, even when playing in higher Difficulties.
Iron Maelstrom
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
Wrath of the Berserker
- Rank 5 Bonus now always deals 500% damage rather than scaling with Skill Ranks.
Passives
Concussion
- Previous: Lucky Hit: Skills using Bludgeoning Weapons have up to a 10/20/30% chance to Stun enemies for 2 seconds, or up to a 15/30/45% chance when using a Two-Handed Bludgeoning Weapon.
- Now: Lucky Hit: Skills using Bludgeoning Weapons have up to a 20% chance to Stun enemies for 2 seconds, or up to a 30% chance when using a Two-Handed Bludgeoning Weapon. This also deals 30/60/90% Physical damage to them.
Hamstring
- Previous: Your Bleeding effects have a 15/30/45% chance to Slow Healthy and Injured enemies by 70% each time they deal damage.
- Now: The first time you apply a Bleeding effect to an enemy, Slow them by 70% for 2/3/4 seconds.
Expertise
One Handed Mace
- Berserk duration doubled from 1.5 to 3 seconds.
Legendary Aspects
Of the Dire Whirlwind
- Number of seconds needed to cap increased from 3 to 5.
- Updated the formula to be more generous. This means whirlwind crit chance is increased from 3-8% up to 9-36%, to 6-10% up to 28-50%.
Of Grasping Whirlwind
- Previous: Whirlwind periodically Pulls enemies to you.
- Now: Whirlwind Pulls enemies to you every 6-3 seconds.
Dust Devil’s
- Previous: Whirlwind leaves behind Dust Devils that deal X damage to enemies in their path.
- Now: Whirlwind leaves behind Dust Devils that deal X damage to enemies in their path. Hitting enemies with Dust Devils increases damage from all other sources by 25%[x] for 3 seconds.
Bul Kathos Aspect
- Damage with Earthquakes removed.
Unique Items
The Third Blade
- Previous: Your Weapon Mastery Skills are now also Core Skills that have no Cooldowns but cost Fury, dealing 50 – 70% of normal damage. Their Fury costs are reduced by 5 for any additional Charges the Skill would have had.
- Now: Your Weapon Mastery Skills are now also Core Skills that have 100% Cooldown Reduction but cost Fury, dealing 50 – 70% of normal damage.
- Fury Costs for all Weapon Mastery Skills reduced by 5 baseline.
Developer’s Note: This Cooldown Reduction breaks the cap of 75% and will provide the maximum bonus of 75% that Cooldown Reduction would normally grant on the Aspect of Delayed Extinction.
Ring of Red Furor
- Previous: After spending 100 Fury within 3 seconds, your next cast of Hammer of the Ancients, Upheaval, or Death Blow within 5 seconds is a guaranteed Critical Strike and deals x% bonus Critical Strike Damage.
- Now: After spending 100 Fury within 5 seconds, your next non-Channeled Core or Weapon Mastery Skill Cast within 5 seconds is a guaranteed Critical Strike and deals x% bonus Critical Strike Damage.
Battle Trance
- New Inherent: Lucky Hit: Up to a 10% chance to gain a stack of Frenzy.
Gohr’s Devastating Grips
- Damage now deals and scales with Whirlwind damage.
- Previous: Whirlwind explodes every 2 seconds and after it ends, dealing 50-80% of the Base damage dealt to surrounding enemies as Fire damage.
- Now: Whirlwind explodes every 3 seconds as Fire damage dealing 300-600% increased damage. Critical Strikes with Whirlwind reduce the time until the next explosion by 0.2 seconds down to 1 second.
Tuskhelm of Joritz the Mighty
- Damage bonus increased from 25% to 35%.
- Fury gained per second increased from 2 to 6.
Twin Strikes
- Previous: After casting Double Swing 4 times, your next Double Swing will hit 2 additional times, each dealing 50-80% increased damage and Stunning for 1 second.
- Now: After casting Double Swing 4 times, your Double Swing will continue to hit 2 additional times, each dealing 70-100% increased damage for 3 seconds.
Paragon
Rumble Glyph
- Now stacks additively with itself rather than multiplicatively per stack.
- Damage to Bosses and Crowd Controlled enemies reduced from 10% per stack (50% max) to 3% per stack (15% max).
Dominate Glyph (For Barbarian only)
- Timer between free Overpowers reduced from 15 to 12 seconds.
Druid
New Items
Gathlen’s Birthright – Unique Helm
- Affixes
- Inherent: Anima of the Forest grants you 15% Attack Speed
- +10.5-15% Willpower
- +224-296% Willpower
- +2-3 Ranks of Humanity
- +17.5-23% Movement Speed While in Human Form
- Unique Power
- While in Human form, Critical Striking enemies with Nature Magic 400-200 times grants you Anima of the Forest for 10 seconds.
- While infused with Anima of the Forest you gain the Perfect Storm and Earthen Might Key Passives.
Aspect of Impending Deluge
- Storm Strike’s damage is increased by 50%[x] and increases the damage the target takes from your other Skills by 20-40%[x] for 6 seconds.
Skills
Fierce Storm Strike
- Previous: Storm Strike has a 50% chance to make enemies Vulnerable for 3 seconds.
- Now: Storm Strike makes enemies Vulnerable for 3 seconds.
Enhanced Cyclone Armor
- Previous: Enemies who are Knocked Back by Cyclone Armor are also slowed by 70% for 2 seconds.
- Now: Enemies Knocked Back by Cyclone Armor become Vulnerable for 5 seconds.
Preserving Cyclone Armor
- Previous: Every 10 seconds, Cyclone Armor intensifies, causing incoming damage to grant you 30% Damage Reduction for 2 seconds.
- Now: Cyclone Armor now Pulls In enemies rather than Knocking Back and grants 10% Damage Reduction for 4 seconds.
Innate Cyclone Armor
- Previous: Enemies Knocked Back by Cyclone Armor become Vulnerable for 3 seconds.
- Now: Enemies who are hit by Cyclone Armor are slowed by 70% and take 15%[x] increased damage for 6 seconds.
Enhanced Blood Howl
- Previous: Kills reduce the cooldown of Blood Howl by 1 second.
- Now: Killing enemies reduce the Cooldown of Blood Howl by 1 second and hitting a Boss reduces its Cooldown by 0.3 seconds.
Grizzly Rage
- Rank 5: Casting Cataclysm Slows surrounding enemies by 70% for 8 seconds.
Petrify
- Rank 5 Bonus:
- Previous: Casting Grizzly Rage Knocks Down surrounding enemies for 5 seconds and deals 500% damage to them.
- Now: Companion Skills can be Cast while in Grizzly Rage.
Cataclysm
- No longer snapshots its damage bonuses between successive casts.
Lacerate
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
Passives
Charged Atmosphere
- Previously: Every 14/11/8 seconds, a Lightning Bolt hits a Nearby enemy dealing [45%] damage. Your Lightning Bolts deal 10/20/30% increased damage.
- Now: Every 3 seconds, a Lightning Bolt hits a Nearby enemy dealing [30/60/90%] damage. Your Lightning Bolts deal 10/20/30% increased damage.
Spirit Boons
Overload
- Chance for lightning bolts increased from 1% to 35%.
Legendary Aspects
Lightning Dancer’s
- Previous: Lightning Storm Critical Strikes spawn 3 Dancing Bolts that seek enemies in the area dealing [110-155%] Lightning Damage.
- Now: Lightning Storm and Lightning Bolt Critical Strikes have a 50% chance to spawn 3 Dancing Bolts that seek enemies in the area dealing [155-200%] Lightning Damage. Your Dancing Bolts deal 30% increased damage.
Of Anticline Burst
- Previous: Stone Burst deals 10-30% increased damage and when Cast at or above 75 Spirit, it is immediately at its Maximum size.
- Now: Stone Burst deals 10-30% increased damage is guaranteed to Overpower when it detonates at Maximum size.
Aspect of the Rampaging Werebeast
- Critical Strike Damage per stack changed from 10% (200% max) to 3% (60% max) but it now grants Multiplicative Critical Damage rather than Additive.
Developer’s Note: This change will result in a much higher damage bonus than previously.
Paragon
Sinister Tendrils (Previously Constricting Tendrils) Legendary Node
- Previous: Lucky Hit: Nature Magic Skills have up to a 40% chance to entangle the enemy with vines, Immobilizing them for 2 seconds and Poisoning them for 300%[x] of the Base damage dealt over 4 seconds.
- Now: Nature Magic Skills do 35% increased damage against Poisoned enemies.
- Lucky Hit: Nature Magic Skills have up to a 40% chance to deal [800% weapon damage] Poisoning damage over 4 seconds.
Necromancer
New Items
Sanquivor, Blade of Zir – Unique Two-Handed Sword
- Affixes
- Inherent: +60% Skeleton Mage and Golem Damage
- +32-50% Chance for Army of the Dead to Deal Double Damage
- +160-188 Intelligence
- +1,060-1,142 Maximum Life
- +2 Ranks of Skeleton Warrior Mastery, Skeleton Mage Mastery, and Golem Mastery
- Unique Power
- Your Summons’ damage afflict enemies with Vampiric Curse. Consuming a Corpse also contributes a soul to Vampiric Curse, which can now stack up to 20 souls.
- Army of the Dead can now unleash the souls from Vampiric Curse, causing both Army of the Dead and the souls to deal 5-10% increased damage per soul unleashed.
Aspect of Service and Sacrifice – Offensive Aspect
- Skeleton Warriors explode on death, dealing (100-200%) Physical damage to surrounding enemies. They lose 20% Life per second while in combat.
- Skeleton Mages take 90% reduced damage and deal 50-100%[x] increased damage.
Skills
Blood Lance
- Previous: Throw a blood lance that lingers in enemies for 3 seconds, dealing 80% damage to the enemy and all other lanced enemies. Blood Lance pierces through enemies who are currently lanced, dealing 10% reduced damage to subsequent enemies after the first.
- Now: Throw a blood lance that lingers in enemies for 3 seconds, dealing 80% damage to the enemy and all other lanced targets. If Blood Lance hits a lanced enemy, it deals 100%[x] increased damage and applies the lanced effect to another surrounding enemy.
Iron Maiden
- Now has a Lucky Hit Chance of 5% and its damage can Critically Strike.
Blood Wave
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
Supreme Blood Wave
- Blood Orbs reduced from 6 to 3.
Bone Storm
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
Army of the Dead
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
Passives
Kalan’s Edict
- Previous: Your Minions gain 3%[+] Attack Speed and 3%[x] increased damage for each active Minion.
- Now: Your Minions gain 3%[+] Attack Speed and 3%[x] increased damage for each active Minion. When one of your Minions die, your other Minions enrage, dealing 20%[x] increased damage for 3 seconds.
Legendary Aspects
Tidal Aspect
- Extra Blood Waves bonus damage reduced from 200-240% to 40-100% of normal damage.
Unique Items
Kessime’s Legacy
- Blood Wave Fortifies Inherent Affix reduced from 85% to 30%.
- Blood Wave damage increase per hit portion of the Unique power has been removed.
- Blood Wave Explosion damage increased from 100-200% to 200-300% damage.
Rogue
New items
Bands of Ichorous Rose – Unique Gloves
- Affixes
- Inherent: +4 Maximum Poison Traps
- +10.5-15% Attack Speed
- +3-5% Maximum Poison Resistance
- +41.5-55% Poison Resistance
- 18.5-27.5% Chance for Poison Trap to Cast Twice
- Unique Power
- Poison Trap always deals its full damage over 3 seconds and it benefits from all of its upgrades, which are increased by 50-100%[x].
- Poison Trap also: Has no Cooldown during Inner Sight and Cooldown is reduced by Preparation.
- Benefits from Combo Points: Each Combo Point increases its damage by 30% and its Lucky Hit chance by 10%.
Aspect of Contamination – Legendary Offensive Aspect
- Poison Trap bursts for [150-250%] Poison damage when it triggers. If this burst Critically Strikes, you deal 20-40%[x] increased Poison damage for 5 seconds.
Skills
Poison Trap
- Lucky Hit Chance increased from 20% to 25%.
Subverting Poison Trap
- Before: You deal 15% increased Poison damage to enemies standing inside your Poison Trap.
- Now:You deal 20% increased Non-Physical damage to enemies standing inside your Poison Trap.
Caltrops
- Slow increased from 50% to 65%.
- Damage increased from 45% to 60%.
Death Trap
- Lucky Hit Chance increased from 8% to 15%.
- Death Trap’s Pull In effects will always happen around the area the trap is thrown or placed.
- Previous If Death Trap kills an enemy, its Cooldown is reduced by 10 seconds.
- Now: If Death Trap kills or Overpowers an enemy, its Cooldown is reduced by 10 seconds.
Prime Death Trap
- Previous: Death Trap Slows all surrounding enemies by 85% for 5 seconds when it activates.
- Now: Enemies hit by Death Trap take 50% increased damage from your Trap Skills for 8 seconds.
Shadow Clone
- Rank 5 Bonus now always deals 500% damage rather than scaling with Skill Ranks.
Rain of Arrows
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
Passives
Trick Attacks
- Previous: Dazing or Stunning an enemy increases your Critical Strike Chance by 2/4/6% and Critical Strike Damage by 2/4/6% for 5 seconds, up to 12/24/36%.
- Now: Attempting to Daze or Stun an enemy increases your Critical Strike Chance by 1/2/3% and Critical Strike Damage by 1/2/3% for 8 seconds, up to 5/10/15%.
Developer’s Note: This Passive will now operate on single-target Boss fights. Its overall power has been significantly reduced to account for this and make its place in the Skill Tree less oppressive. Additional bonus stacks are no longer multiplicative with each other.
Trap Mastery
- Previous: When Poison Trap or Death Trap activates, you gain 3% Critical Strike Chance against Vulnerable and Crowd Controlled enemies for 4 seconds.
- Now: After a Trap Skill activates, gain 4% Critical Strike Chance for 4 seconds.
Exposure
- Previous: Lucky Hit: Dealing damage to an enemy affected by a Trap skill has up to a 40% chance to:
- Reduce the active Cooldown of your Trap Skills by 30%.
- Drop a cluster of exploding Stun Grenades that deal 80% total Physical damage and Stun enemies for 1.0 seconds.
- Now: Lucky Hit: Damaging a Trapped enemy has up to a 40% chance to:
- Reduce the active Cooldown of your Trap Skills by 30%.
- Increase your Trap Skill damage by 10%[x] for 10 seconds, stacking up to 100%[x].
Legendary Aspects
Of Nebulous Brews
- Previous: Using a Healing Potion grants 35-55% Movement Speed for 3 seconds, and you may now drink them while at full Life. Every 20 meters you travel, you spawn a Healing Potion.
- Now: Healing Potions can be used at full Life and grant 35-55% Movement Speed for 3 seconds. Every 20 meters you travel refills a Healing Potion.
Developer’s Note: Healing Potions are now automatically added to your total amount instead of being dropped on the ground.
Of Iron Rain
- The chance for Smoke Grenade to create Arrow Storms is now always 100%.
Unique Items
Writhing Band of Trickery
- Previous: Casting a Subterfuge Skill leaves behind a Decoy Trap that continuously Taunts and lures enemies. After 2 seconds, it explodes, dealing Shadow damage. This effect is treated as a Trap Skill and can only spawn one Decoy Trap every 6 seconds.
- Now: Your Subterfuge Skills create a Decoy Trap that Taunts and lures enemies, dealing Shadow damage over 6 seconds. This counts as a Trap Skill and only one Decoy Trap can be active at a time.
Developer’s Note: Decoy Traps deal damage-over-time now and can be respawned and reoriented repeatedly. When used with thrown Trap Skills, it will be placed where that Skill is aimed.
Scoundrel’s Leathers
- New Affixes:
- 16-25% Movement Speed
- 21-35% Damage to Trapped Enemies
- 171-225% Trap Damage
- 10.5-15% Damage Reduction from Enemies Affected by Trap Skills
- Previous: While you have unlimited Energy from Inner Sight, casting a Core Skill has a 60-80% chance to spawn Caltrops, Poison Trap, or Death Trap. Gain 10-20% Core Skill damage.
- Now: Your Trap Skills can be thrown and will spawn a Death Trap every 10 seconds when Cast. You step through the shadows to your Death Trap when Cast, gaining 10-30% increased damage for 5 seconds.
Paragon
Deadly Ambush – Legendary Node
- Critical Strike Damage bonus to enemies by your Trap Skills increased from 23% to 30%.
Sorcerer
New Items
Hail of Verglas – Unique Helm
- Affixes
- Inherent 1: 7.5% Maximum Cold Resist
- Inherent 2: 50% Cold Resistance
- +10.5-15% Intelligence
- 13-17.5% Maximum Life
- +10.5-15% Attack Speed
- +4-6 Ranks in Ice Shards
- Unique Power
- Ice Shards now spread out with 2 additional shards. You deal 1-2%[x] increased damage for each time Ice Shards damages an enemy for 5 seconds, up to 50-75%[x].
Shivering Aspect
- Enemies take up to 20-40%[x] increased damage based on how much they are Chilled or Staggering. You apply 15% more Chill.
Skills
Greater Fireball
- Previous: Fireball deals 10% of the Burning damage you’ve applied to enemies as additional damage.
- Now: Fireball deals 10%[x] increased damage to Burning enemies. When a non-Boss enemy takes this damage while below 25% life, they are instantly killed.
Blizzard
- Adding new terms Frostbiting / Frostbitten for Cold Damage over time.
- New Description: Call forth a frigid blizzard that deals 210% Frostbite damage and continually Chills enemies for 18% over 8 seconds.
Deep Freeze
- Rank 5 Bonus capped at 200%[x] damage increase.
Passives
Convulsions
- Previous: Shock Skills have up to a 7% chance to Stun enemies for 3 seconds.
- Now: You deal 5/10/15%[x] increased damage while you have Crackling Energy. You periodically pick up nearby Crackling Energy.
Crackling Energy
- Added Shock skill tag.
Shocking Impact
- Added Shock skill tag.
Combustion
- Added Damage to Burning as part of the calculation.
Developer’s Note: This now functions the same as the Flamefeeder Glyph.
Unique Items
Fractured Winterglass
- Now only spawns equipped Conjurations on your Action Bar.
Starfall Coronet
- Meteor’s Cooldown changed from 10-3 to 5-2.5.
Legendary Aspects
Aspect of Piercing Cold
- Previous: Ice Shards pierce 10 times, dealing 4-10%[x] more damage per subsequent enemy hit.
- Now: Ice Shards pierce 5 times and deals 35-50%[x] increased damage, and an additional 10%[x] more damage per subsequent enemy hit.
Aspect of Shatter Stars
- Meteorites now do their own damage.
- The bonus damage from Meteor now applies to all Meteorites while this is equipped.
Aspect of Frozen Wake
- Previous: While Ice Armor is active, you leave behind exploding Ice Spikes that deal X damage. Your Ice Spikes deal 15%[x] increased damage to Frozen enemies.
- Now: While Ice Armor is active, you leave behind exploding Ice Spikes that deal X damage. Spawning an Ice Spike increases your Ice Spike damage by 3%[x] for 2 seconds, up to 30 times.
Paragon
Static Surge
- Previous: Hitting enemies at least 8 times in a second with Shock Skills restores 30% of your Maximum Mana and increases your damage by 50%[x] for 8 seconds. This cannot be refreshed while active.
- Now: Hitting enemies at least 8 times in a second with Shock Skills restores 30% of your Maximum Mana and increases your damage by 50%[x] for 8 seconds. This can only be reapplied every 1 second.
Enchantment Master
- Previous: Your Enchantments are 30% stronger.
- Now: Your Enchantments are 30% stronger, and each equipped Enchantment grants 30%[x] increased damage with their main element.
Frostbite Glyph
- Renamed Cryopathy Glyph.
Miscellaneous
- The damage of Ice Spikes has been standardized across Blue Rose, Frozen Tundra, Frozen Wake, and Glacial aspects.
Hibajavítások
Általános
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a sebzésváltozat kapcsolója nem működött megfelelően a gyakorlótéren.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Aspect of Elements bónusz időnként eltűnt a játékosról, vagy megismétlődött ugyanaz a bónusz fegyvercsere után.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Crown of Lucion koronája időnként megakadályozta, hogy a megnövelt sebzés más forrásai megfelelően működjenek.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Kurast Undercity futások két azonos időzítője jelent meg helyi kooperatív játék közben.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Xal rúna teljes életerőnél lejátszotta a gyógyító hangeffektet.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a fegyvercsere megszüntette a Jah rúna teleport buffját.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy a Nagu+Ceh kombó néha megszakadt, ha a célpont közvetlenül azelőtt halt meg, hogy a Spirit Wolf megpróbálta volna végrehajtani a jégrobbanást.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Que rúna szövegének egy része nem megfelelő betűtípusban jelent meg.
Játékmenet
Barbarian
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Executioner’s Aspect nem nőtt, amikor kétkezes fegyveren vagy amuletten volt rajta.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Bold Chieftain’s Aspect nem működött megfelelően, amikor egyszerre két kiáltást használtunk.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Ugly Bastard Helm hatással volt néhány közvetett sebzésforrásra, például a Thornsra.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy az Aspect of Slaking által biztosított bónusz Fury nem volt érvényes, amíg a városban voltunk.
- Kijavítottunk egy hibát, ami miatt az Eathquake minden változata kétszer annyi sebzést okozott, mint amennyit kellett volna.
- Kijavítottunk egy hibát, ami miatt az Arreat’s Bearing használata közben a Call of the Ancients hívása által képzett Dust Devils és Earthquakes nem skálázódtak megfelelően az Ultimate vagy Summoning készség sebzésbónuszokkal.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Mighty Throw nem megfelelően használta ki a Weapon Expertise előnyeit.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Földrengés (Earthquake) sebzése nem részesült teljes mértékben a Rumble Glyphből.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Berserk Fury Aspect-ből generált Fury nem számított bele a Devilish Aspect-be.
Druid
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Nature’s Fury ritka esetekben nem működött, amikor Lightning Stormmal támadtunk.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Stone Burst channeling közben alapértelmezetten a 2. rangú méreténél robbant, függetlenül a rangjától.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Shroud of False Death csökkentette a megidézhető companionok számát.
Necromancer
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Bone Spear castolása Indira’s Memory felszereléssel mindig életet szívott le, ahelyett, hogy csak akkor, amikor egy hulla volt jelen, és amikor egy további Bone Spear spawnolt.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy az Indira’s Memory felszerelésekor további Bone Spear csontdárdák akkor is spawnoltak, amikor nem volt további elfogyasztható hulla.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a The Unmaker önmagán váltotta ki a Soulriftet és bizonyos Lucky Hit effekteket használva.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Bone Prison gyengébb volt a tervezettnél.
Rogue
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az Aspect of Iron Rain kiváltási esélye meghaladta a 100%-ot.
- Fejlesztői megjegyzés: Ez az Aspect mostantól mindig 100%-os eséllyel fog rollolni, az egyetlen eltérés az Arrow Storm sebzése.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Imbued Skills vagy bármely alapkészség használata a Coldclip Aspecttel mindig a Beastfall Boots újratöltési idejének használatának számított.
- Kijavítottuk azt a problémát, amikor a Beastfall Boots nem erősítette fel a csapda-képességeket, ha azok egyben Core Skillek is voltak a Scoundrel’s Leathers miatt.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Saboteur’s Signet és a Trickster’s Aspect kevesebb gránátot hozott létre, és a gránátok a vártnál kevesebb sebzést okoztak.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor az Agile Augments Rare Tempering receptben a Chance for Flurry to Consume No Charges helyett a Chance for Flurry to Deal Double Damage szerepelt.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az árnyékklónok (Shadow Clone) nem részesültek a Weapon Mastery passzív tőr vagy íj bónuszaiból.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az árnyékklónok Caltrops csapdái nem adták meg megfelelően az Enhanced Caltrops hatását.
Sorcerer
- Különböző eseteket javítottunk, amikor a Incinerate Enchantment nem működött megfelelően együtt az Aspect of Conflagration-nel.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az Arc Lash második csapása nem volt vizuális hatással.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Flame Shield és a Teleport varázslatok nem kapták meg az Enchantment Master legendás paragon csomópont teljes előnyeit.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Elemental Synergies helytelenül adták hozzá a Familiarok Tűz sebzésbónuszát az aktuális elemmel együtt, még akkor is, ha a Familiar elemet váltott.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Shatter robbanása nem okozott kárt a Bossoknak a megtorpanási időszak (stagger) lejárta után.
Spiritborn
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Intricacy passzív nem emlékezett helyesen arra, hogy melyik képességet használták utoljára, miután egy új zónába mentek át.
- Kijavítottunk egy problémát, amely lehetővé tette a Resilient Passive esetében a snapshottingot.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor más osztályok erőforrás-generálási statisztikái a Spiritborn játékosok karakterstatisztikáiban jelentek meg.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a The Hunter castolása miatt a Vándor részben a föld alatt ragadt.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Spiritborn In-Fighter legendás paragon csomópontja nem jelenítette meg a bónuszát, és egy új stack megszerzése nem frissítette az összes stacket.
Party-kereső
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Vessel of Hatred-exkluzív bossok beállítódhattak Party Finder tevékenységként olyan játékosok számára, akik nem rendelkeztek Vessel of Hatreddel.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Party Finder listákat nem lehetett létrehozni a Strongholdok térképéről.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a tárgyakat nem lehetett ócskaságként megjelölni vagy kedvelni az okkultistával való interakció után.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Hatalom kódexe leírása az Aspect of Metamorphosis-hoz nem tartalmazta, hogy az Aspect hogyan befolyásolja a Kitérést (Evade).
- Kijavítottunk egy hibát, amikor az Aspect of Elemental Constellation tooltipje azt sugallta, hogy mindenféle képességet el kell castolni a felsorolt típusok valamelyike helyett.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Heir of Perdition tooltipje nem pontosan adta meg azt a távolságot, amelynél fogva az Anyai kegyet (Mother’s Favor) ellopja a szövetségesektől.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a druida Enhanced Claw Skilljének leírása a támadási sebesség bónuszát additívnak mutatta multiplikatív helyett.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy a Luckbringer Aspect leírása a Lucky Hit Chance bónuszt additív helyett multiplikatívnak mutatta.
- Kijavítottunk egy hibát, amely miatt a barbár No Mercy passzívjának megnövelt kritikus csapás esélye nem jelent meg a karakterstatisztikák panelen, amíg a városban volt.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a gólemek, csontvázmágusok és csontvázharcosok sebzésbónuszai nem jelentek meg a karakterstatisztika panelen.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a felső határt meghaladó bónusz mozgássebesség nem jelent meg a karakterstatisztika panelen.
- Javítottunk egy problémát, amikor a Malignant Heart készítéséhez szükséges recept nem mutatta a szükséges anyagokat.
- Javítottunk egy olyan hibát, amikor a Pit-ben nem jelent meg a Nehézségi szintet és a Hardcore státuszt jelző UI fejléc.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a hullámok számát és az Aether mennyiségét jelző UI kijelzők pontatlanok voltak, amikor Local Co-Op módban játszottunk Infernal Hordes-t.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Malefic Crescent leírása azt mondta, hogy a sebzés a „to” helyett a „by” értékkel lett megnövelve.
Hozzáférhetőség
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a képernyőolvasó nem olvasott el mindent a Hatalom Kódexe menüben, Kontrollerhasználat esetén.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a képernyőolvasó előbb olvasta a Tevékenység információkat, mint a felugró ablakot a sikeres parti-listázásnál.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Képernyőolvasó nem olvasta be az oldal vezérlőelemeit a karakteralkotás során, amikor először indítottuk el a játékot.
Egyéb
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Master Tactician achievement nem a megfelelő Title címet jutalmazta.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor az Aspect of Assistance azelőtt esett ki, hogy egy Ultimate képesség elérhető lett volna.
- Különböző stabilitási, teljesítménybeli, felhasználói felületbeli, vizuális és hangbeli javítások.
Győzzétek le Belial cselét!
-A Diablo IV csapat